eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
594 عکس
329 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
متن سوم از برادر بزرگوار سید علی موسوی شاید بهتر آن باشد که کمی ذهنمان را معطوف پیش بینی آینده کرده و سناریوهای محتمل را بررسی کنیم ایمان به استصحاب تنها معمول میان حوزویان نیست بلکه در میان آینده پژوهان دنیای سیاست پس از ترسیم سناریوی احتمالات مختلف معمولا سناریوی ادامه وضع موجود پر رنگ تر می شود. اما باید دید فاکتورهای توازن آفرین صحنه تا کی می توانند صحنه را در حالت تعادل نگاه دارند. روحانی تا کجا می تواند همین وضع را ادامه دهد ترامپ تا کجا این وضعیت را تحمل خواهد کرد آیت الله خامنه ای تا کجا کوتاه می آید و از همه مهمتر مردم تا کجا تحمل دارند؟ اول: پس از پاسخ گفتن به این سوالات می توان وارد ذهن آیت الله خامنه ای شد. پروژه ایشان در متقاعد کردن مردم به ایستادگی با چه سناریویی پیش می رود. تلقی ایشان از آمادگی مردم چیست؟ آیا از نگاه ایشان مردم آماده خروج از برجام شده اند؟ اگر نه، آیا امیدی هست که در آینده نزدیک آماده شوند؟ قدم های بعدی برای آماده کردن مردم چیست؟ کنار آمدن با سی اف تی و پالرمو در همان منطق درس عبرت گرفتن مردم است یا کوتاه آمدن مقابل دولت منتخب مردم ؟ در این صورت تا کجا باید کوتاه آمد و قدم بعد و قدم های بعد چیست؟ به نظر بنده باید کمی به آینده فکر کنیم و برای آن طرحی واضح داشته باشیم نکات تکمیلی حقیر را در ادامه بحث در متن بعدی ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن چهارم از حقیر در تکمیل گفتگو تحلیل سناریوهای آینده بدون مشخص کردن عامل یا عوامل اصلی تعیین کننده ما را دچار استصحاب وضعیت موجود میکند. اما اگر عامل تغییر دهنده مشخص شود هم میتوان آینده را پیش بینی کرد و هم میتوان به نظامی از توصیه ها دست یافت. به اعتقاد من آنچه شرایط را عوض میکند نه اراده روحانی است و نه اراده رهبری و نه اراده ترامپ. بلکه دو نکته کلیدی است. یکی تغییر در اراده عمومی مردم ایران و دوم فشارهایی که از جانب افکار عمومی به روی ترامپ میاید. رفتار همه سیاستمداران بر اساس این عامل کلیدی تغییر جدی خواهد کرد و تا وقتی این تغییر خود را نشان ندهد صحنه کماکان است. یعنی به مرور کشور دچار لوایح و تصمیمات هزینه ساز و انحراف ساز است که در مقابل هزینه ساز ها رهبری همراهی حداکثری دارد و درباره انحراف سازها نیز رهبری موضع علنی گرفته و از خود هزینه میکند. صدای حزب اللهی ها هم فقط بین خودشان شنیده میشود و تشدید میشود و یک فضای عصبانی یا سرخورده و نا امید شکل میگیرد. اما اگر اراده عمومی مردم عوض شود مثل اتفاقی که در سالهای پایانی دولت خاتمی رخ دهد که از شورای شهر شروع شد آن وقت همه چیز عوض میشود. همه چیز چه در داخل و چه خارج. تمام شد https://eitaa.com/ali_mahdiyan
⚡️چند روز پیش دیدم یه بنده خدایی وسط این همه تحلیلهای مختلف یه پیش بینی امیدوارانه از آینده داده بود. او محاسبه کرده بود که مدت کوتاهی تا شکستن اراده دشمن باقی است و بعد از این، ایران یک جهش جدی چه در عرصه بین الملل و چه حل مشکلات داخلی خود خواهد داشت. ⚡️کاری به تحلیل او ندارم آنچه عجیب بود برایم این بود که میدیدم برخی از این تحلیل عصبانی شده اند. حالا فوقش حرف او و یا استدلالهای او را مردود میدانند، عصبانیت چرا؟ ⚡️نگاه کردم دیدم کسانی عمیقا عصبانیند که مدت زیادی است همه توانشان را معطوف کرده اند به ارائه تصویری ناامیدوارانه از هویت ایرانی و آینده خود. ⚡️خیلی سخت نیست با کمترین دقت هم متوجه میشویم اسم رمز چه در کلمات فلان بازیگر زن در جشنواره فیلم چه در تحلیلهای فوتبالی بی بی سی چه در نقدهای جوانان عدالتخواه خیلی آرمان جو و چه در نقدهای سبزیها و اخیرا بنفشیها نسبت به دولت روحانی چه در مردم مردم کردنهای احمدی نژاد همه و همه برای پیگیری یک هدف مشترک است؛ ⚡️اگر کسی یک کثافت و خباثتی را با ماله روی کل چهره انقلاب و نظام بکشد و همه داراییمان را با زبان و قلمش فلان مال کند نیست. ولی آنکه داراییهای چهل سال ایستادگی مردم مظلوم ما را به چشم میآورد محکوم است. ⚡ تا پیش از این امید را لازمه حرکت میدیدم اما تازگی متوجه شدم امید دادن ابزار مبارزه است. از وقتی چهره عصبانی لیبرالها و غرب دوستها را در مقابل "نظریه امید و پیشرفت" دیده ام متوجه شدم، امید ابزار جنگ است برای سرنگونی افسانه های رسانه ای شیطان. ⚡️چرا زودتر متوجه نشده بودم که اساسا آموزه تاریخی و امید به جبهه حق، ابزار مبارزه بوده نه فقط یک حس خوب. "انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا" درباره تمام فرجهای الهی جبهه حق است. و فهم همین یک جمله هویت خیلی ها را در داخل به چالش میکشد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
🔴 خانه طلاب جوان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می کند #روایت_ایستادگی اردوی بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور در چهل نقطه از مظاهر #پیشرفت_انقلاب زمان: ۱۷ الی ۱۹ بهمن ماه مکان: قم و تهران جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 30008777110114 ارسال نمایید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09195886298 تماس حاصل فرمایید. @ali_mahdiyan
جشن مردم ⭕️ یک پرسش را جواب دهید بعد هر تحلیلی میخواهید ارائه کنید. ⚡️درباره رضا شاه و محمدرضا شاه حتما شنیده اید که این دو به دست اروپا و آمریکا بر سر ملت منصوب شدند. اینها ناشی از زور، آنهم زور بیگانه بوده. ⚡️ پیش از آنها چطور؟ پیش از آنها هم حاکمان با زور و اسلحه حکومت را از دست هم میگرفتند و یا با ارث به هم میدادند و مردم هم کاری با حاکمیت نداشتند. پادشاهان قبلی با زور قبیله شان حاکم میشدند پهلوی ها با زور بیگانه. ⚡️حاکمان همیشه طرف حساب ما بوده اند. خوب بودن و بد بودنشان بی ربط به ما بوده. خیلی ها هنوز هم حاکمیت را در ایران اینطور میفهمند. خیلی ها حتی ظهور امام زمان عج را هم همینطور میفهمند ظهور کسی که سوپرمن وار خودش میآید و مشکلات را حل میکند و آمدن یا نیامدنش ربطی به ما ندارد. ⚡️این نوع نگاه موفقیت و عدم موفقیت ها را نمیتواند به خودمان یعنی مردم نسبت دهد. نمیفهمد چطور چهل سالگی، است. ⚡️ این روزها برخی برای دفاع از دستاوردهای طوری سخن میگویند که گویا جشن، جشن حاکمان است. برای اینها اساسی ترین دست آوردها مربوط به دولتها است. حال آنکه مهمترین دست آورد را باید در وجود مردم پیگیری کرد. توفیقات حاکمیتی هم هر چه هست ناشی از این است. اگر اینطور است خوب پس همین را نشان دهیم. نشان دهیم خودمان بعد انقلاب چه شدیم. بعد چهل سال خودمان چه هستیم. ⚡️حرکت ایران چه خوب و چه بد به دست خود ملت محقق شده. کسانی که این جمله را قبول ندارند لابد معتقدند یک قدرتی جلوی اراده و خواست مردم ایران را گرفته است. ❓من فقط یک سوال از این جماعت دارم و آن اینکه آن چه قدرتی بوده که نداشته و حاکمان فعلی دارند که توانسته اند جلوی اراده ما را بگیرند؟ کدام قدرت در عالم پشت آنها است که از قدرتهای پشت پهلوی قوی تر است و توانسته جلوی اراده مردم را بگیرد؟ ⚡️نیازی نیست که توضیح دهم همین یک پرسش ساده چقدر در تحلیل امروز ما کلیدی است. ⚡️ و فقط یک واقعه حاکمیتی نیست بلکه یک تقریر روحی و درونی در امت دارد. این مابازا است که مهم است و این اساسی ترین حقیقتی است که به دست آورده ایم. دارایی که منسوب به مردم است اولا و نه حاکمان. بله البته ضعفها هم از خودمان است. خودمانیم و خدای خود. ⚡️ کسانی که داراییهای چهل ساله مردم را نمیبینند به مردم توهین میکنند. خیلی هاشان قصد اهانت ندارند اما چون با ذهنیت استبدادی تحلیل میکنند خیال میکنند چیزی مانع خواست مردم بوده است. یا مردم بی خیال حاکمان بوده اند. من خواهشم این است همه قبل از بررسی داراییها و نداشته های امروز ما اول به همان سوال که پرسیدم جواب دهند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
روزگاری جشنهای ما اینگونه بود. جشن ولیعهد دار شدن مردم. کسی که با کودتای آمریکا روی کار آمده پسر دار شده پسری که قرار است حاکمیت و پول کشور را به ارث ببرد. . . امروز آغاز چهل سال روی پای خودمان بودن ما است. امروز جشن ، #جشن_مردم است. . . خوب یا بد هر چه هستیم خودمانیم. خودمان... . . جشنهایی که عمقش عزا بود نابود شد. بعد پهلوی ها یاد گرفتیم هیچ اراده ای مانع اراده ما نیست. . . اراده پهلوی با همه قدرتهای پشت سرش اراده صدام با همه قدرتهای پشت سرش اراده داعش با همه قدرتهای پشت سرش. . . روز جشن الله اکبر است https://www.instagram.com/p/BtX2tVIHl_m/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=10ylaw9i48mrb
اکنون زمانه چیست؟ 🌲 روایتی در کافی شریف هست که شخصی از امام صادق میپرسد کی قیام میکنید امام میفرماید دورانش نرسیده. در جای دیگری ایشان در پاسخ به جناب ابومسلم که درخواست میکند قیام و انقلاب را به رهبری امام بسپارد میفرماید ما انت من رجالی و لا الزمان زمانی. یعنی تو آدم من نیستی و دوران این کار هم نیست. 🌲تشخیص دوران برای اینکه موضع گیری درستی پیدا کنیم ضروری است. روایات میفرمایند با زمانه نجنگ بلکه مدارا کن برای تغییرش. روایتی از امیرالمومنین هست که تغییر زمانه به تغییر حاکمان و اراده مسلط بر جوامع است. پس در تشخیص زمانه میتوان از اراده های حاکمیتی موجود نیز استفاده کرد. روایات توجه به هویت و اراده امتها را نیز موثر میدانند. 🌲یکی از تفاوتهای جدی حضرت امام با برخی علمای دیگر در تشخیص دوران و زمانه بود. بعدها معلوم شد تشخیص امام درست بود اما به هر حال این مقوله در زمان خود باید تشخیص داده شود تا بتوان به جبهه حق و مردم کمک داد. 🌲امروز دوران و زمانه چیست؟ اراده حاکمان دنیا این است که اراده مردم ایران تغییر کند فشار اقتصادی و قبل از آن جنگ فرهنگی مخاطبش مردمند و این کشورها این همه هزینه نمیکنند که ایرانی را بچزانند و لذت ببرند اینها هدفی دارند و هدفشان تغییر اراده مردم ایران است. 🌲در ایران اراده رهبری حفظ قدرت و اراده عمومی مردم است همان چیزی که دشمن میخواهد تغییر کند. پس همه چیز به همین اراده عمومی بر میگردد. امام میخواهد این اراده حفظ شود و دشمن میخواهد این اراده تغییر کند. این سبک اقدام از هر دو طرف همیشگی است اما امروز با بروز فشار اقتصادی و رسانه ای کاملا این واقعه و ظهور یافته. 🌲اما این اراده مردم که همه دعوا ها بر سر آن است، چیست؟ عمق این اراده همان است که باعث دشمنی با ایران بوده و آن اراده انقلاب و . حفظ این اراده در مقابل دشمن یعنی . 🌲خلاصه اینکه امروز است. اعتقاد به کلمه انا لله و انا الیه راجعون همیشگی است اما بروز آن در وضعیت فشار و بلا است. پس زمانه بروز مقاومت یک دوران جدید را شکل میدهد. خوب باید چه کنیم؟ کمک به عبور موفق مردم از این دوران. 🌲در انتخاباتهای آینده مهم تر از اینکه مردم چه کسی را انتخاب میکنند آنها است. اگر انتخاب و اراده مردم معنایش مقاومت باشد از این دوران به موفقیت عبور کرده ایم و تا این واقعه رخ ندهد از این دوران عبور نکرده ایم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
🔴 خبر ، روایت و گزارش های (( کاروان ایستادگی)) به مرور در کانال خانه طلاب جوان منتشر می گردد....🌿
60.pdf
6.98M
🔰 دانلود نشریه #عهد_60 منتشر شد 🖊 #رشد_معنویت و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا اینها را نمی بینیم؟ ⭕️معنویت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران ♨️حضور اجتماعی، مسیر معنویت را هموارتر می کند 💠سلوک انقلابی #نشریه_عهد #عهد_60 ✴️✳️خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
🔴بازتاب خبری کاروان ایستادگی(روز اول): (حرم مطهر امام، مجموعه راه و کارگردان عابدان کهنز)🔰🔰🔰 🔈خبرگزاری راه دانا🔰🔰🔰 http://dana.ir/1456827 🎙خبرگزاری حوزه🔰🔰🔰 http://hawzahnews.com/detail/News/479754
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 #کاروان_ایستادگی 🔆 🔈منزل اول: #مرقد_امام #استاد_مهدیان ✴️ #جنگ_روایتها کار رسانه دشمن ✳️ #گفتمان_مقاومت 🔆 دیدن دارایی ها 💢 #خیزش_روایتگری 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔴🔈روایت های کاروان ایستادگی🔴🔈 📢 روایت ایستادگی(۱) : ... 🚉 قطار انقلاب به خود نزدیک می شود. خفاشان کوردل کورباطن توان دیدن این قطار را ندارند. لذا شروع به سنگ انداختن به سمت این قطار نمودند. اما زهی خیال باطل که لکوموتیوش از تغذیه می کند و ایستادگی آنان مانع توقف آن گشته. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 و بلند می شوند تا گوشه ای از این مردم را ببینند و کنند. تا را به دیدگان خود و دیگران نشان دهند. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید. 🔆🔆🔆🔆🔆🔆 📣 روایت ایستادگی(۲): حرکت از مزار مدرسه معصومیه قم، آنان که بر کناره ازلی و ابدی وجود بر نشسته اند و قرار است دستی برآرند و این را از این منجلاب بیرون کشند. با بدرقه بزرگان و طلاب دیگر. 🏵🏵🏵🏵🏵 🔈 روایت ایستادگی (۳): کاروان به می رسد. گویا هنوز از این روح خدا، ارتزاق می کند. پس باید مدد گرفت و دائما کالبد انقلاب را تحت اشراف این روح قرار داد. 🌿🌿🌿🌿🌿 🎙روایت ایستادگی (۴): (نهضت روایتگری) در صحنه درگیری با شیطان، بیشتر از قدرت او، اوست که تاثیر می گذارد. جلوه می دهد. می کند. می کند. از کاه، کوه می سازد. فقط هم یک هدف دارد: طرف مقابل را از کار بیندازد. تا کف روی آب را بجای آب گوارا غالب کند. پس هیاهو می کند و آب را پنهان می کند. تا تشنگان را کند. در این بین باید کف روبی کرد و آب گوارا را نوشید. و گرنه تشنه در کنار دریا جان داده ای. ، با این توضیحات، طرح و این حماسه های فراوان را مطرح می کند تا بتوانیم در این جو رسانه ای، راه را گم نکنیم و اراده مان تضعیف نشود. و فریادهای بلند دشمن را اصل نگیریم. کار او ایجاد و است، تا تو این همه و داشته ات را نبینی و و نقصهایت دائما جلوه گری کند تا را بگیرد. پس باید راه بیفتد و این همه گل که از خون این مردم جوانه زده و شکوفه داده است را ببینیم. و اطراف ما زیاد است از این دست گلها، فقط باید دید و نشان داد. دشمن می خواهد اینها دیده نشوند. چون می داند که این گلها سریع تکثیر می شوند و فضا را معطر می کنند. باید ماسک دشمن را از مشاممان برداریم و درست صحنه را ببینیم و تنفس کنیم. آن وقت است که حتی نقصها و موانع را می توان بهتر دید و بهتر از بین برد. با امید و با ایستادگی. با اعتماد به این همه سرمایه. از میان این هرزه ها باید سربرافراشت و درخت تنومند را دید و با تبر اراده، این علفها را قطع کرد. 🔆🔆🔆🔆🔆 🔈 روایت ایستادگی (۵): (حرکت خودجوش مردمی) بعد فتنه در سال ۸۹ و در سالروز ۹ دی، تعدادی فیلم در مورد فتنه ساخته شده بود اما تلویزیون حاضر به پخش آنها نشد. باید این فیلمها به دست مخاطب می رسید. اینجا بود که حلقه ای از جوانان و نخبگان انقلابی و دغدغه مند به فکر افتادند که حالا که از رسانه ملی امکان پخش فیلمها و مستندها نیست بیاییم اکران های مردمی را راه بیندازیم و این شد که فیلمها به صورت به دست گروه های می رسید و هر کس با سلیقه خود و با امکانات خود شروع به پخش آنها می کرد. یکی در پارک و دیگری در مسجد، معلمی سر کلاس و دیگری در مهمانی خانوادگی. حتی در زمین فوتبال بچه ها را دو هم جمع کرده و مستندها را نمایش می دادند. در شهرهای کوچک و بزرگ و حتی روستاها و حتی مناطق محروم بشاگرد هم دست به دست مستندها به نمایش در می آمد. اینها را از زبان می شنیدیم، . 🌿🌿🌿🌿🌿 📢 روایت ایستادگی (۶): (مجموعه راه) اما این شروع کار بود. کم کم تصمیم گرفته شد، این کار گسترده شود. حتی سالهای بعد به صورت گسترده تر، این مستندها و کارهای مردمی رونمایی می شد. نقطه هدفگیری هم بودند که تازه کار بودند و به راحتی نمی توانستند به چشم مسئولین و متخصصین بیایند.لذا یا حذف می شدند یا نا امید و سرگردان لذا به جوانان دادند. از کار اولیها استقبال کردند. از آنها درخواست تهیه مستندهای انقلابی کردند. این شد که شکل گرفت. ، از مسئولین ، از جوشش و خروش این حرکت سخن گفت. 🏵🏵🏵🏵🏵🏵 👈ادامه دارد... 🔈🔈🔈🔈کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
شاهرگ حمیدرضا ❤️ نمیخواست شهید بشه. میگفت میخوام کمک بدم. میخوام خدمت کنم. آرزوی شهادت ندارم. نمیخواست شهید بشه تا اینکه نمیدونم چطور نظرش عوض شد. یک روز گفت یه چیز جدید یاد گرفتم. فهمیدم کسی که شهید میشه دستش برای کمک به انقلاب بازتر میشه. حالا آرزو میکنم شهید بشم.... ❤️من این رو بلد بودم ولی وقتی این خاطره رو از رفقای شهید اسداللهی شنیدم تازه معنی این جمله آقا رو فهمیدم که شهدا مظهر قدرت انقلابند. ❤️باباش میگفت خوابشو دیدم وسط صحن حضرت زینب که کنار حرم امام حسین دارند میسازند ایستاده بود با اشاره دستهاش جرثقیلها کار میکردند. وقتی دید من نگران کار ها هستم اومد کنارم نشست و با لبخند همیشگیش گفت بابا سخت نگیر ..... این جمله رو که گفت با صدای اذان صبح بیدار شدم. ❤️ حمیدرضا اسداللهی همون که بچه های جهادی خوب میشناسندش. همون که به رفقاش میگفت فاطمیه بریم تو روستاهایی که کسی نیست مراسم بگیره اونجا برای مردم روضه بگیریم. حمیدرضا اسداللهی که عشقش این بود موکب برای زائرای اربعین بزنه. حالا شما نمیبینیدش ولی چشمهایی که میبینند و هوشهایی که میفهمند میدونن امروز دستش بازتر از قبله و داره برای انقلاب کار میکنه.... ❤️مادرش میگفت نمیتونم براش گریه کنم. دلم میخواد برای روضه گریه کنم. میگفت وقتی اومد از من اجازه بگیره برای رفتن به سوریه اسم خانم حضرت زینب رو که برد دلم شاد شد چون چند روز قبلش جلوی تلویزیون آرزو کرده بودم که کاش من مرد بودم و برای دفاع از حرم زینب سلام الله علیها سوریه میرفتم. ❤️ حمیدرضا به اسم حضرت زهرا سلام الله علیها حساس بود میگفت هر کس یکی از اهل بیت رو دوست داره و من . ❤️حمیدرضا اسداللهی نماز اول وقتش ترک نمیشد. روز عملیات تیمم کرد و به نماز ایستاد تکبیره الاحرام گفت و یک ترکش به شاهرگش نشست. و اینطور شد که دستش باز شد تا بیشتر مدد بده. تا تفسیر کنه فصل لربک و انحر را تا تفسیر کنه ان شانئک هو الابتر را .... پ ن1: شب شهادت حضرت زهرا س مهمان خانه شهید اسداللهی بودیم به همراه پ ن 2: کاروان روایت ایستادگی کاروانی از طلاب جوان است که برای به چشم آوردن و روایت قهرمانان جوان دهه نود به تهران آمده است. @ali_mahdiyan
به بهانه نقد به فیلم 🔸 در گفتگوی با اشکالاتی به فیلم مطرح شد که به نظرم مساله های مهمی برای اندیشیدن را طرح میکند. 🔸دخانچی میگوید این فیلم توجه به تقابل اندیشه اسلام ناب امام با اسلام التقاطی ندارد. مثل همه فیلمهایی که یک جریان خرابکار با دولت مرکزی درگیر میشود این فیلم صرفا یک داستان امنیتی صرف است. چه بسا اگر دو تا کارتل با هم درگیر میشدند نیز همین سبک فیلم ساخته میشد. چه بسا اگر انقلاب اسلامی ما جای آن جریان خرابکار بود و دولت مرکزی آنها بودند نیز همین فیلم با همین سبک ساخته میشد. لذا فیلم، اصل تقابل را که تقابل دو دستگاه معرفتی است رها کرده است. اگر مجاهدین خلق کف خیابان با ما مباحثه میکردند و دست به اسلحه نمیبردند ما باز هم با آنها بحث میکردیم. مشکل ما معرفتی است. 🔸به نظرم خارج از نقدهای درست یا غلط ایشان به فیلم مهدویان اشکالاتی به اندیشه دخانچی وارد است که نمیتوان از کنار آن به آسانی عبور کرد. 🔺اول اینکه آیا واقعا سبک انقلاب اسلامی در تقابل با حکومت مرکزی شبیه سبک منافقین است؟ این همان اشتباهی است که پیش از انقلاب باعث شده بود خیلی ها نماد مبارزات انقلابی را رفتارهای مجاهدین بدانند. یعنی سبک امنیتی و نظامی. حال آنکه روش امام در انقلاب خیزش عمومی مردم است. و تا این واقعه کلان رخ نمیدهد روش امام همان است که در انتهای کتاب "حکومت اسلامی" خود میگوید یعنی تبلیغات و تعلیمات_ به تعبیر خودش_. 🔺مساله دوم این که آیا اساسا مبارزه و اختلاف ما با جریان مجاهدین در ساحت اندیشه است؟ قطعا اینطور نیست. اگر این حرف را بپذیریم باید همان تعامل را با جریانهای لیبرال داخلی هم داشته باشیم. جریانهای التقاطی وقتی کار فکری و حتی وقتی تلاش برای دستیابی به قدرت دارند در داخل تحمل میشوند. بسیاری از دولتهای پس از انقلاب توسط کسانی اداره شده که اندیشه های آنها تمایز آشکار با اندیشه انقلاب و رهبران آن داشته. مساله ما با این جریانات وقتی است که قاعده بازی را به هم میزنند و تلاش میکنند استبدادگرایانه اندیشه قبیله ای خود را به زور حاکم کنند و دست به اسلحه میبرند یا قانون و نظام را با روشی خارج از قانون به چالش میکشند. رفتاری که در خوارج وقتی شکل گرفت باعث تقابل با آنها شد. روح این سبک اقدام استبداد است. درست ترین اندیشه ها نیز حق استبداد ندارند. 🔺بی توجهی جناب دخانچی به این نکته باعث شده که ایشان امروز گاهی جریانهای ساختارشکن و در تقابل با قانون را با همه وجود تایید کند. این سبک مبارزه خاصی را در داخل باعث میشود که در برخی از جریانهای آرمانجوی عدالتخواه میبینیم. 🔺اساسا جدا کردن ساحت اندیشه از سبک اقدام همان بیماری است که اسلام مارکسیستی مجاهدین خلق را باعث شده. وقتی میگویید ممکن است ما جای آنها باشیم معنای حرفتان این است که متوجه نیستید اندیشه ناب سبک تعاملش با حکومتهای مرکزی کاملا متفاوت است و این یعنی نمیدانید چطور اندیشه خود را در سبک مبارزه جاری میکند و این همان مسلخی است که مجاهدین خلق هم اندیشه ناب انقلاب را در آنجا سر بریدند. 🔺به نظرم خوب است یک بار برای همیشه این پرسش را رفقای عزیز ما برای خود حل کنند که بروز اسلام ناب در ساحت مبارزه و جامعه سازی و همینطور تصفیه حکومتها و ویرایش قانون چگونه است. این سوال مهم اگر پاسخی در خور پیدا نکند سخنان مقدس خواهیم گفت لکن در عمل به سبک مجاهدین خلق نسخه خواهیم پیچید. @ali_mahdiyan
معنای یوم الله ☀️ علامه طباطبایی در توضیح "تلک الایام نداولها بین الناس" میگوید. یوم به اعتبار مظروفش تغییر میکند. یعنی آنچه در جان مردم محقق است. ☀️استاد جوادی میگوید یوم الله روزی است که بروز قدرت و نعمت الهی در آن رخ میدهد. ☀️وقتی اراده مردم حق را نشان میدهد یوم رخ داده است و یوم الله ها همه مراتبی از ظهور نهایی حقند که در "یوم الدین" رخ میدهد. علامه طباطبایی یوم ظهور و یوم رجعت و یوم قیامت را سه مرتبه از یک حقیقت میداند. ☀️هر جا اراده الهی مردم بروز میکند یوم الله است. با این حساب 22 بهمن هر سال یادآور یوم الله 57 نیست بلکه خودش یک یوم الله است. ☀️ هر سال در 22 بهمن این خود انقلاب است که در کشور بروز میکند. از روستاهای دورافتاده هرمزگان بگیر تا شهرهای کوچکی که به چشم نمیآیند تا تهران و اصفهان و غیره و غیره. ☀️حالا صبر کنید یوم الله ها در پیش است. روزی که اراده مردم، مسوولین متکبر و پنهان کار و غرب گرای بالاشهر نشین را کنار بزند و صدای خناسهای رسانه ای شان را خفه کند آن روز یوم الله دیگری خواهد بود برای جبهه حق بلکه برای کل بشریت. ☀️آن روز نیز مرتبه ای از بروز و تجلی آیه "الیوم یئس الذین کفروا" خواهد شد. بنشینید و تماشا کنید... @ali_mahdiyn
انقلاب خامنه ای بر بستر انقلاب خمینی ⚡️گفتمان ناامیدی در کشور به زبان های مختلف در حال بروز و ظهور بود. شکست های مکرر دولت در اهداف داخلی و خارجی اش فضا را برای بروز این گفتمان مهیا میکرد. بهاریها با اسم انقلاب و آرمانهایش، نظام را دچار انسداد و شکست میدیدند و عدالتجویان با نقدهای خاله زنکی از این و آن فراگیر شدن اشرافیت و دنیا زدگی مسوولین را یعنی فساد فراگیر مسوولین را نشان میدادند. سبزی ها مدتها بود که به فکر عبور از روحانی افتاده بودند و با اینکه برخی از وزرای کلیدی روحانی از طایفه شان بودند اما به مرور طبق معمول زیر بازی زدند و شروع به نقد ساختار نظام کردند. ⚡️خلاصه همه گفتگوهای نخبگانی طعم تلخ ناامیدی داشت. دقیقا در چنین شرایطی رهبر انقلاب آغاز دوران تاریخی جدیدی را اعلام کرد. پیام رهبر نه یک پیام سیاسی و نه امنیتی و نه اقتصادی و امثالهم بود بلکه یک پیام در ساحت حرکت تاریخی و تمدنی جبهه اسلام بود. ⚡️در یک کلام میتوان گفت دوران انقلاب دیگری آغاز شد. انقلاب بر بستر استقامت. در حالیکه همه نگاه ها به گذشته بود این نگاه آینده را هدف گرفته بود. در حالیکه خیلی ها به فکر دفاع بودند این پیام حمله و حماسه را آغاز میکرد. ⚡️الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا ماجرای حرکت چهل ساله جبهه حق است. شاید تنها اتفاقی که در این بستر این چنین سخن از امید میگفت حرکت اعتقادی مردم در جشن 22 بهمن بود. مردم و نه تحلیلگران تحت تاثیر دشمن این پیام را با حضورشان داده بودند و امام و رهبر ترجمه این رخداد معنوی را در ساحت جریان تاریخی و تمدنی انقلاب ارائه کرد. تتنزل علیهم ملائکه یعنی همه قوای عالم در خدمت این جامعه اند الاتخافوا و لاتحزنوا روح پیام رهبری است که ترجمه این پیام الهی ملائکه به مردم است که نترسید و ناامید نباشید و ابشروا بالجنه یعنی سخن از یک بشارت و گشایش جدید. ⚡️و انقلابی این بار با طعم خامنه ای آغاز شد. مخاطب پیام جوانان هستند آماده ترین قشر برای قیام و انقلاب چرا که دستهایشان به ملکوت ساده تر و نزدیک تر میرسد. کسانی که محل بروز آینده اند در جان یک ملت. کسانی که برای اشاره به هویت فردای انقلاب بهترین نشانه اند. ⚡️انقلاب 97 با انقلاب 57 فرق هایی دارد. این انقلاب بر بستر استقامت مردم سوار است و آن انقلاب در بستر گم گشتگی و بی هدفی. این انقلاب با نظام انقلابی شکل یافته پیش میرود و آن انقلاب نظام ها را شکست و استبداد را تبدیل به مردمسالاری کرد. این انقلاب آغاز یک نهضت علمی را فریاد میکشد و آن انقلاب آغاز یک نهضت سیاسی . این نهضت ظرفیتهایی را میبیند که استفاده نکردیم و آن قیام ظرفیتهایی را میبیند که میبردند و میدزدیدند و در اختیار استکبار میگذاشتیم. این قیام رسما مقابل آمریکا در مبارزه است با همه بازوهایش و آن قیام بعد از زدن یک بازوی آمریکا در ایران تازه بعد از دو سال در داستان لانه جاسوسی به نحو فراگیر نشان داد که دریافته است که دشمن اصلی آمریکا است. این انقلاب بنا است عدالت را بر پیشانی انقلاب بنشاند و آن انقلاب به رفع ظلمی که بر پیشانی جامعه نشسته بود میاندیشید. ⚡️انقلاب در انقلاب. قیامی بر بستر استقامت و مقاومت چهل ساله. نور علی نور. اگر مختصات حقیقی دوران خود را میخواهیم بدانیم خوب است پیام رهبری را دوباره و دوباره مرور کنیم و به خاطر بسپاریم و تدریس کنیم. یک رسالت تاریخی جدید متناسب با دوران تاریخی جدید بر گرده امت قرار داده شده. همه ماموریتهای ما باید در این چارچوب ترسیم شود. @ali_mahdiyan
نتایج پیام گام دوم در اجرا 🔸یادم میاید در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره قبل وقتی مصاحبه گر تلویزیون از علی لاریجانی پرسش کرد که نظرش درباره انتخابات را بگوید او گفت خوب است که انسانهای با تجربه انتخاب شوند اینجا اکابر نیست که تازه طرف بخواهد کار یاد بگیرد. 🔸فارغ از اینکه جناب لاریجانی در آن بیان خود چه کسی را داشت تبلیغ میکرد و تلاش میکرد چه کسی رای نیاورد، اما اساسا اینکه این استدلال در جامعه مطرح میشود معنایش وجود فرهنگ خاصی در بین مسوولین است. 🔸نکته ای که باعث شده خیلی ها اینگونه داوری کنند که حلقه مدیریت در کشور یک حلقه بسته است که بین چند نفر دست به دست میشود. 🔸پیام رهبری آغاز یک دوران تاریخی جدید را اعلام میکرد و البته مهمترین راهبرد این پیام آن بود که همه مشکلات این کشور به دست جریان انقلابی جوان قابل حل است. آن هم نه صرفا به معنای حرکتهای خودجوش و آتش به اختیار که این تا امروز هم بوده بلکه به معنای سپردن مهمترین ارکان اداره کشور به این نسل. 🔸روشن است که معنای این راهبرد این است که حلقه مدیریت کشور باید به صورت محسوسی تغییر کند. 🔸حدس میزنم بدون این اتفاق میزان مشارکت مردم در انتخابات بعدی کاهش جدی پیدا کند. این خطر بزرگی است برای کشوری که موتور تغییر درش اراده مردم است. 🔸این اتفاق در عزل و نصبهای رهبری به مرور در حال مشاهده است اما مهمترین جایی که باید این واقعه رخ بدهد در انتخابهای مستقیم مردمی است. اولا همه احزاب و جریانها باید حقیقتا نیروهای جوان خود را معرفی کنند. میگویم حقیقتا تا اتفاق نمایشی تهران رخ ندهد. احزاب و جریانها اگر خودشان به نیروهای جوان خود اعتماد نداشته باشند و به جای معرفی مدیر اهل فکر و مستقل یکسری نیرو به پشتیبانی پول و این و آن روی کار بیاورند ، شرایط فرقی نخواهد کرد. 🔸اتفاق دیگری که باید رخ دهد در سبک تصمیم گیری شورای نگهبان است. قواعد و سبک تشخیص صلاحیت در شورای نگهبان باید خود را با این اصل راهبردی هماهنگ کند. 🔸نکته دیگر اتفاق گفتمانی است که باید در کشور رخ دهد. باید نسل جوان انقلابی به مردم معرفی شوند. مردم با دیدن و و پر انگیزه انقلابی احساس آرامش و امید میکنند. باید مردم احساس کنند میتوانند کار را به دست جوانان انقلابی بسپارند. شاید این اتفاق از همه موارد قبلی حیاتی تر باشد. 🔸شاید دشمن در مقاطع مختلف طوری القا کند که بدون مدیران قدیمی یا کار پیش نخواهد رفت. با هر طرحی که به این راهبرد رهبری خلل وارد کند باید مبارزه کرد و رسوایش نمود. @ali_mahdiyan
در این یادداشت تلاش کرده ام به جایگاه جوانان در پیام گام دوم رهبری بپردازم. عنوان یادداشت: ماجرای پیر و جوان http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41696 @ali_mahdiyan
دو جریان عدالتخواهی تا 🔸وحید جلیلی میگوید به این جمع بندی رسیده ام که بیشتر به بیان نقاط قوت و دارایی های کشور بپردازم. او را با تولید آثار مکتوب و مستند و غیره و غیره از انقلابیون ناشناخته و انقلابی گری مغفول هدف گرفته است. در برنامه به عزیز اشکال میکند که تو چرا اسم چند قاضی پاک دست در فلان پرونده و فلان ماجرا را در ذهن نداری؟ و یامین پور این اشکال را میپذیرد. جلیلی این را نشانه ضعف نیروهای حزب اللهی میداند. 🔸در مقابل، جریانی که صدرالساداتی نماد بارزی از آن میباشد معتقدند باید فسادهای ریز و درشت در کشور را به چشم آورد. این جریان با استفاده از شبکه های مختلف پیام رسان رفتارهای تبخترآمیز مسوولین و اطرافیان و منسوبین آنها را درشت میکند. خانه های کاخ وار و پست هایی که بین فک و فامیل تقسیم میشود و.... 🔸 روش صدر الساداتی جذابتر است. جگر خیلی ها خنک میشود و نفرتشان را از مسوولین ظالم و فاسد بیشتر میکند. روش جلیلی اما حال خوش و امید بیشتری ایجاد میکند و نیروهای جوان و عرصه های خدمت بیشتری را معرفی میکند. 🔸 رهبری تاکیدش بر روی کار آمدن جوانان در منصبهای دولتی و حاکمیتی است. و راه اصلاح فساد را این نکته معرفی میکند. خوب است بند4 از توصیه های رهبری در بیانیه رجوع کنیم. اما این راهبرد لوازمی دارد: 🔺اولا مردم امید اصلاح با نظام و ساختارهای قانونی آن را داشته باشند. 🔺ثانیا مردم جوانان پاک دستی که بنا است جایگزین شوند را بشناسند. 🔺ثالثا بنای تغییر مدیران فاسد را داشته باشند. 🔸با توجه به راهبرد رهبری به نظر میرسد روش جلیلی در دوران امروز موثر تر از صدرالساداتی است. چون قابلیت دارد با تغییر نگرش مردم و امید و معرفی جوانان زمینه را برای تغییر فراهم تر کند. 🔸خیلی ها این اشکال را به روش صدرالساداتی میکنند که احتمال بالای خطا در آن به دلیل عدم روشن بودن همه جوانب باعث بی حرمتی و ریختن آبروی این و آن میشود. آبرو ریزی و بی احترامی به بزرگانی مثل یکی از آن موارد بود. این اشکال البته قابل رفع است. 🔸خیلی ها این اشکال را به روش صدرالساداتی دارند که این روش در این دوران تکمیل کننده پازل دشمن است. راهبرد دشمن فاصله انداختن بین مردم انقلابی و است. چون گرفتن انقلاب و شعارهای آن از مردم ایران تقریبا نشدنی است اما با بی اعتمادی مردم به نظام انقلابی که اصلی ترین عامل حفظ انقلاب در مردم است میتوان گام به گام جلو آمد. 🔸فضای عمومی رسانه ای که در دست طاغوت است و مسلط است بنایش بر بی اعتمادی به نظام است. این را اضافه کنید به این نکته که بسیاری از عوام تحلیلشان نه بر اساس نگاه کلان و عمیق به نظام بلکه بر اساس تجمیع شواهد موردی است، با این حساب روش صدرالساداتی ها کمک به رسانه های طاغوت است. ولو البته دلسوزی خودشان ستودنی باشد. اما خروجی این رفتار تکمیل خواست دشمن است. به نظر میرسد این روش فاقد هماهنگی های لازم با رویکرد راهبردی انقلابی است. @ali_mahdiyan
پاسخ سید صدرالساداتی به یادداشت بنده.👇 🔹اگر بخواهیم به هر یک از ضلع های زر و زور و تزویر وزن بدهیم سنگین ترین سد مبارزه با فساد و اشرافیت تزویر است . 🔸تزویر از قرائت خاصی از دین و تقدس می آید که توجیه گر ظلم و فساد و اشرافیت است . 🔹یادمان نمیرود که در دهه هفتاد که اوج فامیل بازی ، رانت و بازسازی اشرافیت و طاغوت بود ، افرادی عمامه به سر توجیه می آوردند که آقای هاشمی خودش یار امام و رهبری و مجتهد سیاسی است و خوب می داند که چه میکند! 🔸آقای هاشمی شاهرودی نیز نگران فرار سرمایه داران بود و حاضر نبود لیست مفسدین اقتصادی را منتشر کند . 🔹نخبگان و بزرگان حوزه میدانستند که کشور دارد دچار انحراف بزرگی میشود. می دانستند که توزیع منابع عادلانه نیست . میدانستند که ما داریم طاغوت و کاخ نشینی را با اسم اسلام بازسازی میکنیم . میدانستند که طبقه مدیریتی مترفین تولید کردیم و خداوند وعده داده اگر بخواهم امتی را هلاک کنم از فسق و فجور مترفین هلاکشان میکنم. میدانستند که باید نهی از منکر کنند و خداوند از علما میثاق گرفته است که در مقابل گرسنگی فقیر و شکمبارگی غنی (تبعیض) سکوت نکنند . میدانستند که اگر نهی از منکر نکنند بدترین امت بر آنها حاکم خواهد شد که با آنها رحم نخواهد کرد. 🔸مع ذلک تزویر کار خود را کرد و استدلالهای آبکی خواص که مخالف جهت گیری های اساسی امام و رهبری بود و همچنین دنیازدگی بعضی از خود آنها به همراه ترس از آبرو و تضعیف نظام و سو استفاده کردن دشمنان کار نظام را به اینجا کشاند که فقط گوشه ای از اشرافیت مسئولین جمهوری اسلامی ویلاهای ده ها میلیاردی در شهرکهای خصوصی و ابر شرکتهای در هم تنیده ، خوی درشت گویی با مردم و کرنش در مقابل قدرتهای مادی دنیا و پدیده شوم "ژنهای خوب" است. 🔹گروهی از عدالتخواهان درصدد کشف فسادها و مبارزه با اشرافیگری و بازتولید گفتمان شفافیت و عدالت هستند و تا به حال توانسته اند گوشه ای از دردهای اساسی و اژدهای هزار سر فساد را پیدا کنند و اقامه نهی از منکر مسئولین که مهمترین عامل نزدیک شدن به عدالت است را احیا کنند. تن مفسدین را بلرزانند و مایه تشفی قلوب مومنین و دوستداران اسلام ناب ( نه اسلام آمریکایی) شوند. 🔰 دوباره تزویر مقدسین جاهل سر برآورده و ناخواسته و بدون هیچ چشمداشتی به نفع اشرافیت ، تبعیض و اسلام آمریکایی استدلال میچینند! 🔰 همان اسلامی که نهی از منکر علنی و مبارزه در میدان را خلاف اخلاق و غیبت مومن میداند و به بهانه حفظ نظام اسلامی، صدای اسلام ناب را خفه ، جوانان را از دین بیزار و عدالتخواهی در این شکاف عمیق طبقاتی را به عهده کمونیستها ، ضد انقلاب و آتئیستها میسپارد. ✅ بدانید این نوشته هایی که در نقد عدالتخواهی مسئله محور و افشاگر نوشته میشود ، روز به روز بیشتر خواهد شد و خون دلی که دلسوزان واقعی اسلام و نظام از این مطالب میخورند روزافزون خواهد شد، چراکه ضلعهای زر و زور و تزویر هم اندازه اند و به عظمت زراندوزی های بعد از انقلاب تزویر مقدس مأبان ادامه دارد. @s_mm_sadr @ali_mahdiyan
برادر بزرگوارم سید صدرالساداتی سلام علیکم متن شما را در پاسخ به یادداشت کوتاه خود دیدم. خیلی از اینکه بنده پر خطا را با عنوان نام بردید یا ضلع سوم برای و یعنی که به نفع استدلال میچیند معرفی کردید ناراحت نیستم. چون آنچه در پشت همه این جملات از یادداشتهای شما درک میکنم یک قلب دلسوز برای مردم و محرومین است که آن را دوست دارم. قلبی که محصول اندیشه و قوت ایمان حضرت امام و خون دلهای رهبری عزیز است. شما را دوست دارم و برایتان احترام قائلم. هر چند به روش شما نقد هایی دارم. اما بعد ..... ✍ اسلام تزویر اسلامی است که سوگیری اش برای پشتیبانی یا جاده صاف کنی ظالمین و طواغیت شکل میگیرد. راه کشف این اسلام، کشف جهت گیری آن است. و برای کشف این جهت گیری باید اراده راهبردی طاغوت از یک سوی و جبهه حق و ولایت را از سوی دیگر ملاحظه کنیم. و الا چه بسا به نام اسلام مبارز و انقلابی، اسلام طاغوت را به خورد دیگران بدهیم. ✍خدا رحمت کند حضرت امام را میگفت حرکت شیخ عبدالکریم، به اندازه اصل انقلاب ارزشمند بود. وقتی رضا شاه با زنهای سربرهنه وارد حرم حضرت معصومه شد مرحوم بافقی که مجتهد بود به او اعتراض کرد رضا شاه او را فلک کرد و بعد به شهر ری تبعید کرد. اما مرحوم شیخ عبدالکریم بیانیه ای داد که این کار ربطی به حوزه علمیه قم ندارد. بعدها امام در توضیح این کار شیخ عبدالکریم به مرحوم بافقی گفت تقیه دینی و دین آبائی. برای اینکه رضا شاه دنبال بهانه بود که حوزه علمیه تعطیل شود و همه این مصلحت سنجی ها برای این بود که حفظ حوزه علمیه واجبترین کار در زمان رضا شاه بود. حفظی که باعث شد سالها بعد بساط کل سلطنت رضاشاهی جمع شود. ✍تقیه را در اندیشه فقهی حضرت امام و همینطور در کلمات حضرت آقا باید به دقت فهمید، این دو بزرگوار تقیه را معادل مصلحت قرار میدهند. واژه ای که در طول مدت انقلاب بیشترین توهین ها به او از جانب آرمان جویان انقلابی شده. یعنی چی؟ یعنی ببینیم که کاری که میکنیم پازل چه کسی را تکمیل میکند. آیا مردم را رشد میدهد یا به مسیر طاغوت مدد میدهد. اگر دقت به جهت و راهبرد حرکت خود نکنیم در عمل همان میشویم که از آن میترسیم. ✍رفتار شما در اتهام زدن به دوستانتان و در بررسی های عجولانه زندگی مسوولین و در اتهام های مکرری که به قانون و نظام میزنید خروجی اش نفرت از همه دستگاه و نظام الهی و انقلابی است. نظام انقلابی که اساسی ترین عامل حفظ روحیه انقلابی است. روحیه انقلابی که همین امروز در جوانان ما هست و اساسی ترین دستاورد چهل ساله ما است. ✍ ما از نداشتن در سبک مبارزه خود کم ضربه نخورده ایم. چه آن روز که برخی به نام انقلاب دستور امام بر عدم مبارزه مسلحانه با شاه را نمیفهمیدند و این سبک را غیر انقلابی میدانستند. چه آن روز که عده ای چماق دست میگرفتند و جوانکهای مزلف را تهدید میکردند یا به خوابگاه دانشجوییشان حمله میکردند. چه آن روز که از دیوار این سفارت و آن سفارت بالا میرفتند. چه آن روز که در مجلس به رئیس دو قوه توهین میکردند. چه آن روز که مفهوم اصل و فرع را در اندیشه رهبری درک نمیکردند و باعث هزار اختلاف بین نیروهای جبهه انقلاب میشدند چه آن روز که رهبر را در اطلاعیه های کذاییشان عامل عقب ماندگی ما معرفی میکردند. و چه امروز که به سهولت به راحتی به این و ان برچسب میزنند و در فضای مجازی پخش میکنند. مثل آب خوردن قانون را و نظام را هو میکنند به نام انقلاب. و اینها همه شاید قلب انقلابی و احساسات و شور انقلابی داشتند لکن عقلانیت لازم برای حرکت انقلابی را نداشتند و همه چیز را به عقب میبردند. ✍ امروز از خودتان بپرسید که چرا مخاطبین شما حالشان نسبت به کشور با حال رهبری فرق میکند. چرا امیدی که او به حرکت دارد را اینها نمیفهمند؟ چرا رهبر باید توضیح دهد که من به نظام امید دارم. و امیدم واقعی است نه تخیلی. حال آنکه خروجی شما نا امیدی از نظام و مسوولین است . چرا با او زاویه داریم؟ چرا با او فاصله داریم؟ ✍من هم میخواهم اشرافیت نباشد سیدعزیز. اما این راهش نیست. اگر بسازیم اگر تهمت نزنیم اگر کاری کنیم اراده عمومی مردم تغییر کند اراده ای که از دل آرامش و سر بر میاورد. اگر به قانون که محصول است احترام بگذاریم. آن وقت خواهید دید که این دملهای چرکین چطور مداوا خواهد شد. من هم معتقدم اتفاقا زمانه مداوا شدن این بیماری ها است. بیماری اشرافیت و تبختر برخی مسوولین و پنهانکاری هایشان و هزار و یک خطا اما به همه این خطا ها بیماری های بدنه رفقای حزب اللهیم را هم باید اضافه کنیم. ✍اسلام تزویر اسلام تکمیل کننده پازل طاغوت است و خدا من و شما را از این مهلکه احتمالی نجات دهد. یاعلی @ali_mahdiyan
عدالت زوری 🔺اگر همه مردم تصمیم ظالمانه ای بگیرند و خواهان آن باشند ولو از سر اشتباه یا هر دلیل دیگر ، آیا حاکم میتواند و حق دارد به اجبار جلوی آنها را بگیرد؟ 🔺 حاکمی که به زور و اجبار روی کار بیاید و عدالت را پیاده کند بهتر است یا حاکمی که به اختیار مردم روی کار بیاید و ظالم باشد؟ 🔺یکی از مهمترین مقولات نسبت حکومت و عدالت و آزادی است. تشخیص نسبت این سه برای طراحی تغییر در جامعه کلیدی است. 🔺انلزمکموها و انتم لها کارهون جمله نوح است به قوم خودش. این جمله را حضرت زهرا س در خطبه خود به مردم میگوید و آن اینکه ما شما را اجبار نمیکنیم اگر حاکم عادل را نمیخواهید. 🔺معنای این جمله آن است که آنچه در دین هدف است باید به دست مردم محقق شود حتی حکومت حقه و حتی عدالت. اگر حکومت زوری مطلوب بود سالها اهل بیت معطل نمیماندند و با قدرتهای معجزه گون که داشتند حکومت را میگرفتند. عدالتی هم که مطلوب دین است عدالتی است که به دست مردم و با اختیارشان محقق شود و نه به زور . لیقوم الناس بالقسط... 🔺جملات امام را درباره رفراندوم جمهوری اسلامی ببینید. او میگوید آزادید که این شیوه حکومت را نخواهید. ولو جمهوری اسلامی یعنی اسلام و مقابلش ضد اسلام است ولی اجبار هم نمیشوید. 🔺مردم حق ندارند چیزی مقابل دین را انتخاب کنند ولی کسی هم حق اجبارشان را ندارد. لا اکراه فی الدین. یعنی بنا نیست مردم به اجبار به بهشت بروند. بخوانید بنا نیست عدالت به اجبار پیاده شود. بنا نیست حکومت حقه به اجبار شکل بگیرد بنا نیست امام زمان به اجبار بیاید. 🔺پس جای اجبار کجا است؟ اجبار جایی است که کسی بخواهد به زور مردم را به جهنم ببرد. کسی که مقابل اراده مردم قرار میگیرد و مستبدانه میخواهد همه همان شوند که او میخواهد اجبار مقابل اجبار است. مقابل استبداد است. 🔺با این حساب کسانی که مقابل قانون میایستند که عدالت را پیاده کنند. مقابل اراده عمومی ایستاده اند و میخواهند عدالت را به اجبار در جامعه پیاده کنند. اینها در واقع دنبال عدالت زوری اند. 🔺کسانی که در جامعه مردمسالار به حاکم اشکال میکنند که عدالت چه شد؟ توجه ندارند که حاکم بنا است به دست مردم عدالت را پیاده کند نه به اجبار. حاکمی که مردم انتخاب میکنند با قانونی که مردم رای میدهند بنا است عدالت را به دست مردم پیاده کند. تقابل با حکومت با قانون تقابل با مردم است و عدالت زوری. 🔺اگر قانونی را باطل دیدیم چه کنیم؟ اگر اراده مردم را باطل دیدیم چه کنیم؟ قطعا تبیین باید کرد. به قول امام در دوران شاه، تبلیغات و تعلیمات لازم است. ولی حق نداریم با مردم در بیفتیم. 🔺فقط زمانی مقابل قانون میشود ایستاد که قانون محصول اراده مردم نباشد. یعنی حقیقتا قانون نباشد. بلکه اجبار باشد. اما در جامعه مردمسالار تنها راه مقابله با قانون ، قانون است. تغییر قانون هم باید با قانون محقق شود. 🔸پ ن1: اگر در جامعه ای مردمسالار، برای تغییر قانون به گونه ای تبلیغ کنیم که خروجی تبلیغمان ناامیدی مردم نسبت به تغییر قانونی قانون باشد. در واقع مردم را نسبت به خودشان ناامید کرده ایم. 🔸پ ن 2: مردمی که از خودش ناامید شود دست به هیچ تغییری نمیزند. @ali_mahdiyan
کبابی 🐏 خیلی وقتها سرگرم کارهام که میشم ظهر نمیرسم برم خونه. برای نهار یه ساندویچ ارزون میخرم و یه گوشه ای میخورم. امروز بعد از ظهر دیدم نمیرسم برم ساندویچی یه کبابی نزدیک بود گفتم برم همونجا. همونطور که مشغول فکر به کارهام بودم. بی تفاوت گفتم آقا یه پرس کباب لطفا. طرف گفت چشم بفرمایید تا حاضر شه. یادم رفت قیمتها رو نگاه کنم. روم هم نمیشد برگردم ببینم چقدر میشه. گفتم بی خیال هر چی پولش بشه میدم. نشستم توی اون مغازه کوچیک با سه چهار تا میز. تر و تمیز ولی ساده. 🐏موقع غذا خوردن دیدم آقای کبابی که یه مرد چهل و خورده ای ساله بود با ریش پرفسوری و تیپی عادی. رفت پیش میز مشتریهایی که ظاهرا غذاشون تموم شده بود چند تا جوون با تیپ امروزی. پرسید خوب بود؟ چسبید؟ گفتند عالی بود. 🐏این رو که گفتند گفت من عادت ندارم توی کباب از این چرت و پرتها بکنم که بعضی میکنند. رفتم پیش قصابم که فلانیه میگه لااقل فلان گوشت رو بخر که ارزونتره. گفتم نه حاجی همون گوشت همیشگی خودم رو بده. بعد فاکتورهای خریدش رو آورد نشون جوونها داد. هر فاکتور با قبلی ده بیست هزارتومان فرق قیمتش بود. 🐏گفت توی این بازار بلبشوی پر هرج و مرج من کلاه خودم رو میچسبم که مدیون کسی نشم. شاید کبابیم مشهور نباشه اما خیالم راحته. بابا آخه طرف با یه عشقی میاد اینجا یه لقمه کباب دست زن و بچش بده من دلم نمیاد اون بچه کوچولو رو آشغال بدم بخوره . آخه خدا رو خوش نمیاد. 🐏یه جوون گفت من از کوچیکی میامدم اینجا غذا میگرفتم. ظهرها از مدرسه یادته میومدیم سر راه یه نون باگت میخریدم یه کباب میگذاشتی لاش. اون موقع هم همینجور خوش مزه بود. 🐏کبابی گفت. به خدا سالهاست پرایدم تبدیل به پژو نشده ولی دلم آرومه. نه فکر کنی پیغمبر زاده ام هزار گیر و گور دارم اما نمیخوام مدیون کسی باشم. خدا رحمت کنه بابام که داشت از دنیا میرفت بهم گفتم پسرم مغازه رو به ارث میبری ولی مراقب باش آخر کار تو هم همینه. مراقب باش مدیون کسی نباشی. میگفت پسرم من الان وقت مرگمه اما راحتم آرومم همین مهمه.... 🐏مزه ای که از شنیدن حرفهای ساده کبابی میچشیدم مزه کبابش رو از یادم برده بود. احساس میکردم چقدر بهتر از یک آخوند مثل من حرف میزنه. سخن از زندگی بود. زندگی که وسط این همه فشار داره با چنگ و دندون سالم و طاهر نگهش میداره.... 🐏این جماعت مدیران بی کفایت خواهند رفت. تحریمهای شیطان هم مثل همیشه بی نتیجه میمونه. چون مهم این دلهای پاک و گمنام و پراکنده بین مردمه که یکی دو تا هم نیست. من مطمئنم با این مردم همه سختیها رو آسون پشت سر میگذاریم. @ali_mahdiyan
تحلیل گام دوم در سه سطح 🌲بیانیه گام دوم را لا اقل در سه سطح میتوان تحلیل کرد. سطح تاریخی و تمدنی سطح گفتمانی سطح راهبردی 🌲در سطح تمدنی و تاریخی باید گفت این بیانیه شروع دوران جدیدی را خبر میدهد. همانطور که انقلاب اسلامی 57 را آغاز دوران جدیدی در تاریخ بشریت تفسیر میکند بهمن 97 را نیز آغاز دوران تمدنی و تاریخی جدیدی برمیشمرد. و این یعنی آغاز یک انقلاب دیگر.... 🌲سطح دوم بیانیه سطح گفتمانی است همان لایه ای که در آن ریشه ای ترین جهاد این دوران معرفی میشود. . کاری که خود بیانیه نیز انجام میدهد. گفتمان امید صادق. حالی که هر کس با مطالعه آن احساس میکند. این بهترین ملاک برای نقد جریانهای گفتمانی موجود است. 🌲خروجی جریان ها مهم است. یکی از دوستان میپرسید شما آیا با مخالفید؟ قطعا اینطور نیست. مطالبه گری و حتی نقد شرایط امروز و همینطور نشان دادن کاستی های نظام و دولت و امت همگی مفید است اما خروجی گفتمانی شما مهم است. ببینید چرا کاری که میکند به فرض که دروغ و آبروریزی و اشتباه هم نداشته باشد به ناامیدی میرسد اما روش و و امثالهم خروجی اش امید است. 🌲چرا رهبر ولو مصداقی در نقد دولت و ساختارها وارد میشود ولی خروجی اش امید است. چرا جریان ولو فقر و محرومیت و مشکلات محرومین را به چشم میآورند آن هم به صورت مصداقی ولی امید زا هستند. اما روش ناپخته فلان مجموعه دانشجویی عدالتخواه که دلسوز هم هست به ناامیدی از ساختارها ختم میشود. سبک مطالبه و سبک نقد و سبک نشان دادن نقاط ضعف مهم است. 🌲اما ساحت سوم که از همه مهمتر است معنای راهبردی بیانیه گام دوم است. دشمن نسبت به نابود کردن روحیه انقلاب در مردم ناامید است. برای نابودی روحیه سرکش و انقلابی مردم ایران باید نظام انقلابی که اصلی ترین عامل حفظ انقلاب در مردم بوده نابود شود. 🌲همه این فشار باید ختم شود به . خوب است از این منظر موضع گیریهای بی بی سی را ببینیم. بخشی از نیروهای داخلی نیز به عمد یا به اشتباه همین پروژه را دنبال میکنند. موضع گیریهای و را از این منظر مرور کنید. 🌲بیانیه گام دوم تلاش میکند نسل جوان انقلابی را وارد همه ارکان نظام و دولت کند. جوان گام دوم فقط یک عامل مطالبه گر یا آتش به اختیار نیست. بلکه تلاش میکند را پیش ببرد. گویا انقلاب قطعی است فقط دشمن آن را به تقابل با نظام هدایت میکند و رهبر به حرکت در قالب نظام. 🌲 لایه اول به شرطی به سلامت محقق میشود که این نکته مهم در لایه راهبردی محقق شود و شرط تحقق آن نیز جهاد گفتمانی امید زا در کشور است. @ali_mahdiyan