فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله طالبان به آذری جهرمی.....
@ali_mahdiyan
مناظره اول جلیلی_پزشکیان
🔺برای فهم مناظره و یافتن نقطه اصلی اختلاف، نه خودتان را معطل ادبیات کوچهبازاری پزشکیان کنید، نه ادبیات عجیب و نخبگانی جلیلی، نه خودتان را معطل "کارنامهات چیست" پزشکیان کنید، نه "برنامهات چیست" جلیلی، نه خودتان را معطل "کرد و ترک و سنی" پزشکیان کنید نه "زنان سرپرست خانه و روستاییان و کارگران" جلیلی.
پس مساله چیست؟
🔺مساله دقیقا و دقیقا دو راهبرد مختلف در اداره کشور است.
یکی میگوید جوشش اراده های مردم، راه حل است. دیگری میگوید فروش دستآوردها و معامله با قدرتمندان.
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، باید ظرفیتها و استعدادهای مردم را بشناسد، تا برای هر صنف و گروهی نقشی تعریف کند. خوب این کار ساده نیست، نیاز به ساعتها برنامه و فکر دارد.
دیگری که میگوید "سرمایه ها را بفروشیم"، نیاز به متخصصین دارد چرا؟، چون تخصص، زاویه نگاه تمدن غرب است به امور مختلف، در این رویکرد اتفاقا لازم است با آن نگاه امور را بشناسیم، که بتوانیم قدرتهای دنیا را توجیه کنیم که بخرند. اصل این است، چه چیز برای فروش و معامله داریم، و چگونه معامله کنیم و بفروشیم. نگاه دنیا و زبان دنیا را لازم داریم برای فروش. به اقتصاد به فرهنگ به تربیت به تعاملات به ابزارها به سرمایه ها و....
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم" فضای مجازی را محیط جوشش محتوا و کسب درآمد از این راه میکند، دیگری فضای مجازی برایش محیط مناسبی برای داد و ستد با بازارهای جهانی و کسب درآمد از محیطهای اقتصادیِ تحت حکمرانی قدرتهای دنیا است.
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، میگوید منشا اصلی قدرت من همین است، با این، هم طلبم را میگیرم، هم دشمن را از تحریم پشیمان میکنم، هم تحریم را بی فایده میکنم، دیگری که میگوید "سرمایه ها را بفروشیم" میگوید باید بگردیم در داخل هر چه داریم و به چشم غرب میآید فعلا بفروشیم ، نفت را نمیخرند، هسته ای، نشد موشکی، نشد تعاملات منطقه ای، نشد تعاملات با محور مقاومت، نشد سرپرستی تربیت نیروی انسانی، برجام یک ، برجام دو، برجام سه، اف ای تی اف، بیست سی و .... چون راه دیگری نیست پس معامله بعد معامله. طرف بشکند، رها کند، دبه کند، توهین کند، تحقیر کند، راهی به جز این نیست. پس باز هم معامله.
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، راه "افزایش مشارکت مردم در انتخابات" را عبور از همین جاده میداند(نقش آفرینی)، راه تنظیم آزادی را عبور از همین دالان میداند(مسوولیت)، راه اعتراض و مطالبه را قرار گرفتن در این پوزیشن میداند(ماموریت مشخص)، آن دیگری که بنایش "فروش سرمایه ها" است، کلا ساختار مدیریت شما را متهم میکند به بی عرضگی، قدرت طلبی، فساد، رانت و غیره که نشان دهد اینجا مشکل است نه راه حل، به اینجا امید نبند، راه حل در علوم غربی و تخصصی است و سپردن کشور به بیرون از اراده مردم.
🔺اینقدر گیر ندهید چطور پزشکیان دست در جیب، بدون کارنامه بدون برنامه با خیال راحت وارد شده، چون این مسیر نه به کارنامه نیاز دارد نه برنامه، همه چیزش فراهم است، آن مسیر دولت مبتنی بر جوشش اراده مردم است که باید سالها نشسته باشد فکر کرده باشد برای تمام ظرفیتهای کشور.
🔺باید بین دو نوع امید یکی را انتخاب کنند. امید به "جوشش اراده مردم"، ایجاد قدرت درونی و گرفتن حقمان از دنیا با زور قدرت و قوت مردم، یا تدبیر و امید به "فروش سرمایههای مردم ایران به حاکمان دنیا" و از طریق آن کمک به رفاه و آسایش و نقش آفرینی مردم.
پ.ن. جلیلی هوشمندانه و با اخلاق خوشش، به درستی، خیلی تلاش کرد دو قطبی نسازد، اما این دو راهبرد متقابل قابل جمع نیستند به هیچ وجه. لذا انتهای کار دیگر احسنت احسنت گفتن هم نتیجه نداشت.
@ali_mahdiyan
آبروی روحانیت و
پسر آیت الله جوادی آملی
🔺سعید جوادی آملی نوشته
"خداوند متعال تنها امامان معصوم (علیهم السلام) را سیاستمداران راستین جامعه بشرى «وَ ساسَةَ الْعِبَادِ» معرفى نموده است"
اینکه اهل بیت قله های سیاست ورزی بندگان هستند، آیا یعنی آنها تنها باید سیاست دینی بورزند؟ از این جمله در زیارت جامعه کبیره، چگونه حصر بدست آمده؟ از کجای این جمله برداشت شده که سیاستورزی الهی و دینی از گردن بقیه مردم و مؤمنین برداشته شده؟ چه لزومی دارد سیاست را از دین جدا کنید تا به پزشکیان برسید؟ چه تناسبی بین انتخاب جریان پزشکیان و سیاست خالی از معنویت دیدهاید، که از اینجا آغاز کرده اید؟
🔺سعید جوادی آملی در ادامه مینویسد:
"جمهورى اسلامى پدید آمد و همه توان و ظرفیت هاى علمى و عملى اسلام و ایران را با خود به میدان آورد تا سیاست را در لباس دین به جامعه بشرى بنمایاند، اما در واقع امر برعکس شد و سیاست، سلطه و چیرگى خود را به رخ جمهورى اسلامى کشید"
درباره چه کسی سخن میگویید؟ امام ره را میگویید که الگوی سیاست ورزی الهی بود؟ رهبری را میگویید ؟ پدرتان را میگویید که سالهاست این ساختار را الهی و معنوی میداند و میستاید؟ حاج قاسم را میگویید، شهید رئیسی را میگویید؟ نظام مردمسالار دینی را میگویید که هندسه الهی و دینی اش را بارها علما و اندیشمندان و عرفای اسلامی توضیح داده اند و ثابت کرده اند؟
چه نسبتی بین این به آتش کشیدن کتابها و کلاسهای درس پدر خود و پزشکیان دیده اید که اینگونه برای رای آوردن او آثار پدر را به لجن میکشید؟
🔺شما که اگر ادامه فامیلتان "جوادی آملی" نبود، کسی در سپهر دانش الهی و حوزوی نگاهتان هم نمیکرد، پای سیاستورزی حسن روحانی و محمدخاتمی، چرا اعتبار و نامتان را به تن فروشی و هرزگی کشیدید؟
🔺آبروی حوزه را طلاب پاپتی و مستضعفی برده اند که شهر به شهر و کوی به کوی برای انقلاب امام میدوند، در اوج فقر زندگی میکنند و از جیب مایه میگذارند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، یا عمامه به سرهای بی هویتی چون این شخص که هم شکل و شیوه و سبک زندگیش با دیگر طلاب زمین تا آسمان فرق میکند و هم اندیشه هایش بوی انجمن حجتیه و سیدصادق را گرفته؟ واقعا چرا ؟که چه بشود؟ رای میخواهید؟ لعنت بر این سیاست بازی تان که به قول امام رحمه الله علیه چیزی جز پدرسوخته بازی نیست.
🔺در این انتخابات چقدر دلم برای مظلومیت روحانیت سوخت، آن از پورمحمدی که هر وقت دیدمش با خود گفتم کاش طلبه نبود و دلم سوخت که جامعه روحانیت مبارز که سالها بزرگانی چون مهدوی کنی رحمه الله علیه بالای سرش بودند دست چه کسانی افتاده، این هم از اعتبار و نام آیت الله جوادی آملی عزیز که اینگونه توسط فرزند ناخلفش به حراج گذاشته شده، اف بر این دنیا. اف بر این دنیا.
🔺بچه ها شما را به خدا تبلیغ کنید، از این فرصت انتخابات استفاده کنید و سیاست با طعم مکتب امام ره را به مردم بشناسانید، سیاست خامنه ای مظلوم را، سیاست حاج قاسم شهید و رییسی عزیز را.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
ولی یادمونه نره وسط این رقابت های داغ انتخاباتی، از دیشب رسانه های ضدانقلاب همه مناظره را رها کردند و ازین عکس بسیار عصبانی اند.تصویر نهایی مشارکت اینطوریست و ثمره اش همینطور عصبی شدن شیادهای رسانه ای
@mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشارکت بالای بد
مشارکت بالای خوب
وظیفه مراقبت از انتخابات هم با ما است.
برنامه آرمان
شیخ علی مهدیان
@ali_mahdiyan
بعد از مناظره دوم جلیلی_پزشکیان
🔺گفتنی ها را گفته ام.
حرف همان است که قبلا به آن رسیده بودیم، تقابل یک راه جدید که سالها راهبردش را رهبران انقلاب میگفتند و هیچ دولتی آن را تبدیل به برنامه نکرده بود، با یک راه قدیمی، حساب پس داده و شکست خورده. انتخاب اتفاقا این بار ساده است. تقابل تخصص وقتی بر مبنای اندیشه انقلاب باشد و ناظر به زیست بوم خودمان باشد با تخصص بیربط به مردم. شوخی نگیرید وقتی طرف میگوید کشور را با مشورت متخصصین خارجی هم میشود اداره کرد.
🔺آری گفتنی ها گفته شده و میخواستم بعد از مناظره دوم چیزی ننویسم.
اما یک نکته در این مناظره مهم بود، آنهم اخلاق. چون جلیلی از گارد بچه مثبت خود خارج شد و حالت هجومی گرفت، برای عدهای حتما مساله میشود که این چه اخلاقی است و آیا درست است؟
🔺اولا باید بگویم رقیبهراسی و تکهپرانی، هجوم و دعوا و سیاهنمایی همهاش بد است. کاری نباید کرد که بعد از انتخابات آنها که رأیندادهاند بگویند همهشان سیاه بودند، خوب شد رای ندادیم، کاری نباید کرد که بعد انتخاب نیمی از مردم ایران مایوس و سرخورده باشند، کاری نباید کرد که بعد انتخابات نیم دیگر مردم احساس منکوب کردن دوستان و خانواده و همسایه و عزیزان خود را داشته باشند. این روش فضا را خالی از اخلاق و عقلانیت میکند، این روش مانع پذیرش نقشهایپرشکوه برای این مردم میشود، این روش مانع اجرایی شدن تصمیمات مدیران آینده میشود. این روش مخالفت علنی با دستورات رهبری است.
🔺اما و صد اما
در همین فقره هم باید بتوان وزنگذاری کرد. باید انصاف داشت.
🔹جلیلی پزشکیان را امتداد دولت روحانی میدانست، پزشکیان میگفت دروغ میگویی.
دروغ نبود وقتی دست ظریف را میگیرد و میآورد تا برنامه وزارت خارجهاش را توضیح دهد، دروغ نبود وقتی دقیقا همان برنامه دولت حسن روحانی را اعلام میکند، او خود دروغ میگفت.
🔹پزشکیان آمار ساخت مسکن دولت روحانی و شهید رئیسی را نشان داد، مسکن تمام شده در سه سال را با هشت سال، مسکن آغاز به ساخت چطور؟ نگفت. این نمودار را رسما وزیر راه و مسکن دولت شهید رئیسی تکذیب کرد، بالای دو ملیون و نیم خانه ساختش طی سه سال آغاز شده، آری او دروغ گفت.
🔹پزشکیان آمار تورم را نشان داد، بخش قرمز رنگ آن تورم بالای چهل بود، پشت برگه ای که در دست داشت و تصویرش پخش شد، خودش هم نوشته این بخش مربوط به دولت روحانی و رییسی است. او اما این را در مناظره نگفت، اگر دقت میکردید همان نمودارهای قرمز رنگ دو شیب داشت، شیب صعودی و شیب نزولی، شیب صعودی اش مربوط به دولت روحانی است آنهم انتهای کارش بعد از اینکه همین طرح امروز پزشکیان در مملکت داری را پیش برد، به گفته بانک مرکزی، رئیسی با تورم ۶۰ درصد کشور را تحویل گرفت همان زمان صد و ده نفر از اقتصاددانان و نزدیکان روحانی در نامه ای رسمی به رئیسی نوشتند، این عدد تورم به سه رقم خوههد رسید، پزشکیان اینها را نگفت، شیب منفی و نزولی همان نمودار به سمت سی و چهل درصد مربوط به دولت رییسی است. پزشکیان رسما دروغ گفت.
🔹بله فرق میکند به چه کسی رأی دهیم.
@ali_mahdiyan
به خاطر این دو نفر
❤️۱. خانمم میگفت توی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مشغول تبلیغ انتخابات بودم. کنار خانمی نشستم که معلوم بود آذری زبان است، لهجه آذری غلیظی داشت. پرسیدم میدانید دو روز دیگر انتخابات است؟
گفت بله، میدانم. من شوهرم کارگر است، پسرم کارگر، ما اصلا خانوادهمان کارگر و کارگر زاده ایم😭، نگران بچه هایم هستم، چطور میخواهند زندگی کنند، پرسیدم: به کی رای میدهید؟ گفت: به آقای جلیلی، پرسیدم چرا؟ گفت آخه، "شهید رئیسی" خیلی به فکر ما بود.
❤️۲. گاهی میروم منزل شهدا، روضه میخوانم، این بار منزل یک مادر شهید رفته بودم، مجلس زنانه ای داشت، رفتم که روضه بخوانم، مادر شهید نزدیک من نشسته بود، روضه زیاد خواندم ، حواسم هم به مادر شهید بود که طوری روضه نخوانم اذیت شود.
ولی میدانید کی صدای ناله او بلند شد؟ موقع دعا ، وقتی گفتم: خدایا نزدیک انتخابات است، خودت به داد این کشور و این مردم برس. مادر شهید، بلند بلند گریه میکرد.
❤️خدایا به حق این دو خانم که شبیهشان در این کشور زیاد است، به گناهان من و امثال من نگاه نکن، ما به شهید رئیسی ظلم کردیم، با سکوتمان، با تبیین نکردنمان، با ترسیدن و رسا نگفتنمان، ما را ببخش، اما به دل پاک و معصوم این بندگان مومنت که در این کشور ، گمنام زندگی میکنند و جز تو کسی را ندارند. مپسند این کشور از مسیر سیدابراهیم شهید برگردد به دوران تلخ دولت روحانی.
ای زیر و رو کننده قلوب و نگاهها.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت ساعات باقیمانده تا پایان انتخابات
🔺هانی ایرانمنش
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش این ساعتهای آخر در سلوک فرد و جامعه
🔺حاج آقای عابدینی
@ali_mahdiyan
بریم و برگردیم
🔺پسرم رای اولی است. میگوید سوار تاکسی شده بودم، به نظرم رسید راننده تاکسی را ترغیب کنم به رای دادن، قبل از اینکه من حرفی بزنم، راننده تاکسی گفت، من میخوام به پزشکیان رای بدم، پسرم میگه بهش گفتم چرا؟ گفت توی مناظره ها احساس کردم، حرف ما رو بیشتر میزنه، قیمت گوشت رو گفت، فشار روی مردم رو گفت، تورم رو گفت، اون یکی همهاش داشت توجیه میکرد، ماله میکشید. پسرم گفت بهش گفتم پزشکیان برنامهای هم داشت؟ شما متوجه شدید چیکار میخواد بکنه که این مشکلات رو حل کنه؟ راننده تاکسی ساکت شد، بعد گفت نه والا ، همین که درد ما رو میگه خوبه دیگه.
🔺پسر میگه بهش گفتم، همیشه اونی که منفی میگه، قبولش راحت تره، اونی که میگه این وضع خوب نیست، کارش آسونتره، اونی که میخواد بسازه، میخواد تغییر بده، برنامه ای داره، فکر نویی داره، کارش سخت تره، من هم میتونم برم توی تلویزیون و رسانه سختیهای مردم رو فریاد بزنم، هیچ فکر و راه حلی هم نداشته باشم، یعنی من بهترم؟
راننده تاکسی رو به شک انداختم، به فکر فرو رفت.
🔺به نظرم حرفهای پسرم درست بود، اما او که داشت گفت و گویش را با راننده تاکسی میگفت ، من داشتم به موضوع بسیار مهمتری فکر میکردم. با خودم فکر میکردم، اون بچه های حزب اللهی که توی این سه سال همه تلاششون سیاهنمایی بود از مدیران، احساس نمیکنن داشتند کمک میدادند به رای آوردن این جریان؟ آنها که حتی در ایام انتخابات هم خیال میکردند با به لجن کشیدن مسوولین نظام، با کفر نعمت دولت مردمی و مجلس انقلابی، با سکوت مقابل توهینها، با ندویدن و ندیدن و نگفتن تلاشهای دولت رییسی کمک میکردند به فضای فسادنمایی و سیاهنمایی در کشور، آنها که فکر کردند با حرمت شکنی در انتخابات مجلس رای میآورند، در انتخابات دولت رای میآورند، فکر نکردند چه کمکی دادند به خراب شدن راه شهید رئیسی؟
🔺همه مان را میگویم، همه مان. خون شهید رئیسی و همراهانش باید اول ما را به خودمان آورد، هیچ چیز بیشتر از توبه من و شما ورق را برنمیگرداند. برویم، بدویم، تبلیغ کنیم. تلاش کنیم. اما از صمیم دلمان به خاطر همراهی با جریانهای لجن پراکن و سیاهنما و ناامید کننده مردم، توبه کنیم، عذرخواهی کنیم. سعید جلیلی حرف و سخن نویی دارد، او از همه بیشتر مخالف فسادها و ضعفها است، اما امروز باید اینطور خود را به در و دیوار بزنیم برایش رای جمع کنیم، چون خودمان کمک کردیم که طرف مقابلش توان پیدا کند دست توی جیب کند و بدون برنامه وارد صحنه انتخابات شود و رای جمع کند. مثل روز برایم روشن است خون شهید رئیسی پیامش برای ما این بود که برگردیم و توبه کنیم به خاطر زمین گذاشتن سخن رهبری که از شش هفت سال پیش میگفت : امیدافزایی امروز ریشه ای ترین و فوری ترین واجبی است که باید انجام دهید. (بیانیه گام دوم)
🔺خدا میداند اگر امروز زمانش نبود نمیگفتم، میخواهید تصمیم مردم ادامه مسیر شهید رییسی باشد نه روحانی؟ خوب پس روی قواعد غیبی عالم حساب کنیم. اینکه چگونه باب رحمت الهی باز میشود، حالا که خوب میدوید و میدویم، باید حالمان هم حال توبه باشد. "برویم" در این خانه و آن خانه، اما "برگردیم " از آن همه سیاه نمایی و بیخیالی. از آن سکوت مقابل جریان بی اخلاق و سیاه نما و تهمت زننده حزب اللهی که کاری جز به لجن کشیدن این و آن نداشت و ندارد، این اصلاح اجتماعی همراه آن حال توبه، امید است که باب رحمت خدا را باز کند به روی ما.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از صبح زود | مهدی سلطان احمدی
49.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 سلام بر همه عزیزان🌺
☘️ هجده سال از دور و نزدیک، کم و زیاد #دکتر_سعید_جلیلی رو میشناسم!
☘️ در مرحلهی قبل #انتخابات فیلمی از ایشان پخش شد که به دلایل مختلفی همچون زمانِ سی دقیقهای اش توفیق دیدنِ «درست و کامل» آن را نداشتم!
☘️ امروز که مجدداً بعد از نماز صبح آن را تماشا کردم با عنایت به "اطلاعات" این فیلم که در هیچ جا و هیچ رسانهای مطرح نشده اعتراف میکنم:
🍃من تا به امروز سعید جلیلی را نمیشناختم!🍃
☘️ به فضل الهی میخواهم آن را با همان توضیحی که گذشت برای تمام کسانیکه که نزدشان اندک خاطرهی نان و نمکی دارم باز ارسال نمایم و ضمن تأکید بر اینکه نه درخواست رأی ایشان به وی را دارم و نه حتّی اساساً درخواست شرکت در انتخابات! فقط و فقط تقاضا نمایم حداقّل قسمتی از آنرا با دقّت ببینند و به امید الهی به هر تصمیمی که رسیدند عمل نمایند!
🌺 قُل بِفَضلِاللَّهِ وَبِرَحمَتِهِ🌺
ارادتمند مهدی
#لطفاً_در_واتساپ_و_تلگرام_اینستا_و_غیره_رسانه_باشید
@SobheZood
📸رایدادن عروس و داماد قمی در حرم حضرت معصومه(س)
🆔 @hamshahrinews
به به
شروع زندگی با مدد به نظام توحیدی و ولایی با مدد به ایران که حرم است.
عاقبتتون به خیر باشه انشاءالله 🌷
@ali_mahdiyan
اولین نشانههای پیروزی در انتخابات
❤️رفیقم میگه با بیستکال به یکی زنگ زدم خیلی دردها داشت. خیلی مشکلات داشت، ناامید بود، من قشنگ نشستم پای درد دلش،حدود ۵۰ دقیقه صحبت کردیم ، آخر سر گفت چون دیدم یه جوون که منو نمیشناسه برای رای دادن من اینقد وقت گذاشته حتما شرکت میکنم و ۴ نفر از خانواده که قصد شرکت نداشتن به جلیلی رای میدیم.
❤️از این دست خاطرات این روزها زیاد شنیدم، داستان این تلفن زدنها جالب است، بچه های انقلابی ما وقت گذاشتند، گوش دادند به دردهای این مردم مظلوم، سیاست اینگونه زیبا است، شما ممکن است منتظر باشی ببینی نتیجه انتخابات چه میشود فردا، من اما به این میگویم پیروزی، وقتی به جای آنکه نق بزنیم و سیاهی و ناامیدی بریزیم در مجازی و روشنفکرمآبانه عوامگرایی کنیم و پشت سر عوام راه بیفتیم، حق را تشخیص میدهیم ، جلو میافتیم و پای دردهای این مردم مینشینیم و دستگیری میکنیم.
❤️وقتی، هم حق را میبینیم هم صبورانه مردم را همراه میکنیم، وقتی برای تبیین، شب و روز نشناسیم و "جهاد" تبیین میکنیم، وقتی میفهمیم این سالها با سیاهنمایی و ایجاد بیاعتمادی به مسوولین در کشور چه زهر کشندهای را در کشور پخش کردیم، اینها اسمش اگر پیروزی نیست، چیست.
@ali_mahdiyan
شمارش عمق آراء
🔺گفتم سلام، صدای پیرزنی خستهای با لهجهای که من خیلی نمیشناختم گفت سلام. گفتم یک طلبه ام از قم تماس میگیرم، ساعتهای پایانی فرصت انتخابات است، میخواهم ببینم رای دادید؟ گفت نه رای ندادم، اما به خاطر تماس تو رای میدهم، تعجب کردم. من اصلا هیچ حرفی به او نزده بودم. پرسید به چه کسی رأی بدم؟ گفتم به نظرم آقای جلیلی بهتر باشد، گفت به همو رای میدهم. قم که هستید مرا دعا کنید. با خودم گفتم چقدر ناشکریم که نمیدانیم ارتباطات ایمانی و معنوی ما مردم، چقدر ارزشمند است. کاش فراموش نکنیم.
🔺دوباره تماس گرفتم، باز هم صدای خانمی بود، وقتی پرسیدم رای دادید؟ گفت بله اما کاش کسی به فکر من بود، چند شبانه روز است، غذای درستی نخورده ام، کس و کاری ندارم، اهل ایذه ام، نمیدانم به چه کسی رأی دادم، بیسوادم، یکی آنجا بود برگه رایم را دادم، او درونش نوشت. همینطور که حرف میزد احساس میکردم یکی با پتک توی سرم میکوبد، احساس میکردم از من میپرسد، تا الان کجا بودی؟ الان چرا آمدی؟
🔺خدا رحمت کند امام ره را، چه سفرهای برای ما پهن کرد با این انتخابات، با مردمسالاری دینی، نمیدانم رئیس جمهور آینده چقدر متوجه این دردهای پشت رای هست؟ اما خدا کند من طلبه بفهمم این رای ها هر کدام چه عمقی دارد، عمق ایمانی و ولایی و توحیدی، عمق هویت ایرانی، و اما عمق درد و محرومیت و مظلومیت این مردم، عمق این رای ها را نمیشود شمرد باید دید و فهمید.
@ali_mahdiyan
قصه برد و باخت
🔺باختیم و بیهوده به خودمان دلداری ندهیم، همه مان میفهمیم چه شد، رئیسی رفت و پزشکیان آمد، ما خوب میفهمیم این بلا است. به اندازه فاصله شهید رئیسی با پزشکیان بلا است. اما ابتلا و امتحان هم هست.
🔺این اتفاق اما میتوانست سال دیگر بیفتد، صحنه را دیدید؟ جریان غربگرا بنا بود سال دیگر با همین روش سید رئیسی را بزند، و ما در حالیکه مثل این سه سال دست روی دست گذاشته بودیم و نگاه میکردیم خفه خون بگیریم، سیدابراهیم عزیز و مظلوم را هو میکردند و یا رای میآوردند و یا ریزش آراء آنقدر میشد که اسرائیل استفاده لازم را ببرد و ما مشغول همراهی کردن با آنها بودیم در لجن پراکنی به دولت رییسی و یا بی خیال فقط نگاه میکردیم . حالا به خاطر خون شهید مظلوممان و نفس نفس زدن این بچه های انقلابی دردمند که بعد شهادت او بیدار شدند و احساس خطر کردند، هم انتخابات پرشور شد، هم آرای جبهه انقلاب افزایش یافت، هم اگر این مقدار رای جمع شد، بر اساس امیدافزایی و عقلانیت و اخلاق جمع شد.
🔺 اما این باخت، باخت بود، مثل سیلی که شاید به گوش ما بخورد و بیدارمان کند، که فرمان جهاد تبیین و امید افزایی رهبری شوخی نیست، از زیر پتو توییت زدن جهاد تبیین نیست، باید سراغ مردم رفت حقیقتا، باید فکر کرد، زحمت کشید برنامه ریخت. مردم نیاز به امید دارند این را درک کردیم؟ کنشهایی که به مردم امید و عزم نمیدهد در این دوران حتما رذالت و شیطنت است بفهمیم این را.
🔺ما باختیم حقمان هم بود وقتی جریان سیاه ناامید کننده، اتهام زننده، دوقطبی ساز را اطراف جلیلی دیدیم و خفه شدیم خیال کردیم اگر اینها جلوی ویترین باشند رای میآوریم مثل مجلس. همانها شدند بلای جان جلیلی که آخر سر مجبور شدید بگویید شما کنار بایستید، بودنتان آبروبرنده است، ولی دیگر دیر شده بود.
🔺ما باختیم بیدار هم نخواهیم شد تا وقتی از تهمت زدن به مسوولین توبه نکنیم، تا وقتی از ضایع کردن و توهین به بزرگان توبه نکنیم، تا وقتی از لذت بردن از کلهشقی و زیر بار حرف خیرخواهان نرفتن توبه نکنیم، تا وقتی یادبگیریم ما محتاج وحدتیم نه چنگ به روی هم کشیدن، بدعت غلطی که برخی برجای گذاشتند که هر کس کار خود را بکند و بی توجه به نتیجه باشد.
🔺ما باختیم و بیدار نخواهیم شد اگر نفهمیم بی اخلاقی ظاهرش کار را پیش میبرد باطنش خسته کردن و ناامیدی مردم و دلچرکین شدن دوستان است، آن بیادبهایی که هنوز هم به جای آنکه کمی بیندیشند مردم مظلوم ما را به قبیلهگرایی متهم میکنند نمیخواهند بیدار شوند، آنها که رقیب را لجن مال کردند و هنوز هم مشغولند نمیخواهند بیدار شوند.
🔺آقایانی که فکر میکنید کاش جلیلی دور اول کنار میرفت تا پیروز میشدیم، پیروزی چرتکه ای را رها کنید، پیروزی حقیقی با رشد مردم حاصل میشود، رشد مردم نیاز به جهاد تبیین دارد، باید بفهمیم و بفهمانیم، ببینیم و ببینانیم، اگر خسته شدی و به خانه رفتی یعنی بنا داری بیشتر شکست بخوری، اگر ایستادی و ادامه دادی پیروز میشویم. آقا سعید عزیز میتواند در این جهت کمک کننده باشد، قدر سردار قالیباف مظلوم را هم بدانیم، به روی هم چنگ نزنیم، آن جریان سوپرانقلابی نادان بی اخلاق و بی عقل را کنار بگذاریم و زیر پرچم رهبری به همین پزشکیان کمک کنیم، او امروز رئیس جمهور ما است. با بی اخلاقی و تهمت و توهین گاه و بیگاه به جای تبیین و امیدافزایی چوب لای چرخ دولت او نگذاریم، سیاست امام ره، عین معنویت است نه بچه بازی، نه خاله بازی، نه عقده گشایی و جگر خنک کردن، بیشترین کمک به رئیس جمهور جدید نیز ایجاد امید واقعی و عزم حقیقی در مردم است، رها نکنید جهاد تبیین را، ما رای نمیخواستیم، مردم را میخواستیم این را فراموش نکنیم.
@ali_mahdiyan
صمیمانه با آقا سعید
🔺من احساس ارتباط و صمیمیتم را با شما از این انتخابات و آن انتخابات کسب نکردم، از روکمکنی جبهه مقابل هم کسب نکردم، گفتمان شما را درست میدانم، عطش اصلی امروز کشور میدانم، بودنتان را در صحنه لازم میدانم، آرمانگراییتان را همراه با عقلانیت و معنویت دیدم. به همین سبب دوست دارم صمیمانه نکاتی را عرض کنم.
🔺اول آنکه سال ۹۲ که ما رای دهندگان به مسیر حضرتعالی چهار پنج ملیون نفر بودیم، از قول شما شنیدم که رهبری از شما خواسته بود این چند ملیون نفر را بمثابه یک جریان کلان اجتماعی حفظ کنید. به نظرم شما این توصیه را عمل نکردید.
🔺شما محتاج یک جریان از جنس خودتان هستید، یک گفتمان از جنس خودتان، به جای این رفتید سراغ برنامه نوشتن و گفتگوهای نخبگانی، این خوب و لازم است، ولی کافی نیست. باید هویتی حقیقی پدید میآوردید، هویت کلان اجتماعی، آنهم بر اساس گفتمان پر امید خود، تا ناچار نباشید در چنین بزنگاهی با اتکا به جریان تلخ و منفی و دوقطبی ساز آفتابی شوید. کاش در این ده دوازده سال ، تبدیل به یک جریان و گفتمان میشدید، گفتمانی که همانطور که این چند روز همه دیدیم ، بریده از فکر و اندیشه نیست، متصل به نخبگان و اراده عمومی است، نقد کننده غربگرایی است، سخن رهبران انقلاب را تبدیل به ایده و طرح و برنامه عملیاتی کرده، اینگونه در این سه سال چه مددهایی که به دولت رییسی مظلوم نمیدادید، به جای دادن چند برگه برنامه صرفا.
🔺ببینید چطور جریان پیرامونتان که در سخنرانی ها کنار دستتان میایستادند، در صدا و سیما نماینده تان بودند، باعث شدند شما هم به تخریب نامزد مقابل روی آورید برای رای آوردن، و خود میدانستید این روش اشتباه است و رهبری نمیپسندد، ببینید چطور مجبورتان کردند در مرحله اول انتخابات "تشخیص غلط" دهید و به "تجویز غلط" برسید و همه آنچه پیش بینی میشد محقق کنید. ببینید چطور باعث شدند بیانیه ضعیف و لجدرآر را در مرحله اول صادر کنید، ببینید چطور آن جریان غلط بلای جانتان شد و بسیاری از ترس آنها، سخنان و گفتمان حقتان را رها کردند و به دیگریتان رای دادند. ببینید چطور امروز دوباره وارد بازی توهین و تهمت به این و آن شدهاند به جای آنکه این جمعیت هوادار شما را قدر بدانند و از تکه تکه شدنشان جلوگیری کنند.
🔺آقای جلیلی عزیز! من شما و بسیاری از اطرافیان خوشفکر و نخبهتان را میستایم، شما را جزو مهمترین و کمیابترین ذخیرههای انقلاب میدانم، بیایید آن پیشنهاد صمیمانه رهبری را عمل کنید و این اندیشه و گفتمان را تبدیل به یک جریان پویا در کشور کنید و حقیقتا جای رییسی شهید را در عرصه سیاست پر کنید. نگذارید شما را هم در قوطی کبریت خلوصگراییشان محصور کنند. برادر بزرگوار و ارزشمندم، من میترسم بیش از آنکه شما بر این جماعت موثر باشید آنها بر شما موثر باشند. جریان متناسب با گفتمانتان را خودتان بسازید، البته این جریان مذهبی ناامید و لجن پراکن را هم حتما به این طریق ویرایش خواهید نمود.
موفق باشید.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
🚩 مراسم دهه اول محرم ۱۴۴۶
بیان احکام:
▫️حجت الاسلام والمسلمین #رضوی
به کلام :
▫️حجت الاسلام والمسلمین #مهدیان
به نفس :
▫️کربلایی #محمد_اکبری
📆 از شنبه ۱۶ تیرماه بهمدت ۱۱شب
🕘 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا
📍 خیابان ۱۹دی | روبروی کوچه ۷۳ | مسجد محمدیه
🏴 #هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
🚩 #مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
شیدایی سیاسی
🔺یکی از آثار کم شدن "عقلانیت" در فضای سیاسی یک جریان خاص، پدیدهای است به نام "شیدایی سیاسی".
🔺کسی که به او دل میبندیم باید کارنامه سفیدی داشته باشد، پس خوب است کارنامهاش مبهم باشد. اصطلاحا هندوانه دربسته، که بشود بخشهای مبهم را به صورت ذهنی ساخت و عاشقش بود.
🔺او را نمیشود نقد کرد، چون عاشقان سینه چاکی دارد که کمتر از گل به معشوقشان بگویید حقیقتا اذیت میشوند، رنج میکشند، این حالت در جوانان و نوجوانانی که وارد عرصه سیاست میشوند شایعتر است اما در بزرگترها هم یافت میشود.
🔺من این پدیده را در سال ۷۶ با ظهور خاتمی دیدم، پس از آن در سال ۸۴ با ظهور احمدینژاد و سال ۸۸ با میرحسین مشاهده کردم. عشق به اینها باعث میشد "هر چه آن خسرو کند شیرین بود"، من دوستان زیادی را از نخبگان از خوبان یادم میآید که با احمدی نژاد قدم به قدم پیش رفتند، تا جایی که امروز کنشهایشان دیگر هیچ فرقی با دشمن ندارد.
🔺خدا نکند معشوق سیاسیتان پیروز شود، در این صورت وضع خطرناکتر میشود، طرف میشود مظهر تقوا و دین و و اخلاق و عقل کل بودن، خدا نکند شکست بخورد آنگاه همه مسوولند همه گنهکارند به جز معشوقتان.
🔺میگوییم این آقا اشتباه کرد که خلاف نظر همه عقلا، خلاف نظر همه حسابها و احتمالات، کلهشقی کرد و اجماع نکرد. این اصلا چه رئیس جمهوری قرار بود بشود وقتی در نقطه های حساس "تشخیص اشتباه" میدهد و "تجویز اشتباه" میکند، وقتی "عقل جمعی" مخالف او بر او هیچ اثری ندارد؟ بر میآشوبند. سینه میدرند، تو توهین کردی، تو ضد مردمسالاری هستی، تو ضد دین هستی و ....
🔺بعد که شکست میخورند بیا ببین چه افاضاتی که نمیکنند، این میگوید "افول مردم ایران" یعنی همه مردم نفهم هستند که نفهمیدند معشوق ما را، آن یکی میگوید "ترک ها قبیله گرایی کردند" خوب عزیز دلم، این حال تو که پدرجد قبیله گرایی است، برادر من، وقتی سخنت قدرت نفوذ تا عموم مردم را ندارد، وقتی میخواهی با یقه گیری و اتهام در مناظرات رای بیاوری، وقتی سالها سیاهنمایی کردی و حالا کسی از تو نمیپذیرد گفتمان امیدوار کننده معشوقت را تکرار کنی، خوب، ملت به تو اعتماد نمیکنند، میروند سراغ همو که احساس سنخیت بیشتری میکنند با او، ولو به فرهنگ و زبان و گفتمان و هر چه. حالا چه شده، ملت را به قبیله گرایی چرا متهم میکنی؟ تو با زهرا رهنورد چه فرقی داری که عاشق شوهرش بود و همین اتهامات را به ترکها و لرها میزد که ثابت کند تقلب شده.
🔺میگویند چرا قالیباف به جز آن بیانیه سراسر وحدت افزایی، عاشقانه پای کار ما نیامد و مثل شیداییان عمل نکرد، چرا زاکانی علنی نام معشوق ما را نبرد، چرا قاضی زاده نام عزیز را نیاورد و جایی هم علنا نقدمان کرد. حال بدی دارند اینها و این حال شیداییان سیاسی برایم مسبوق به سابقه است.
🔺رفقا! صحنه سیاسی را عاقلانه پیش نروید، اگر شکست بخورید یا سرخورده میشوید یا به ولایت فقیه و نظام بدبین میشوید، یا به مردمتان توهین میکنید، پیروز هم شوید دچار استبداد سیاسی میشوید، جوانان عزیز آنانکه بعد امام ره مقابل رهبری قرار گرفتند شیداییان سیاسی دهه شصت بودند، آنها که امروز مقابل رهبری ایستادند به نام عدالت شیداییان سیاسی دهه هشتاد بودند، بس کنید. ادامه ندهید، این راه درستی نیست.
@ali_mahdiyan
امروز رئیسی مشغول چیست؟
شهید کسی است که الگو میشود. لتکونوا شهداء علی الناس یعنی بر قله ایستادن، الگو و نماد شدن. شهید نقشش از تاثیرات عادی کوتاه مدت اجتماعی ناگهان فراتر میرود و جایگاهی تاریخی پیدا میکند، روایت شهید کمک به او است. کمک به دستگیری تاریخی او است. کاری که رهبر حکیم ما یک تنه بر عهده گرفت.
شهید قله است و به قول حاج قاسم شهید قله وقتی زیبا میشود میتواند دامنه را زیبا کند. خیلی ها متوجه نشدند شهادت رئیسی چه الطاف خفیه ای در خود داشت. او در قلوب مردم ثبت کرد این نکته را که یک کارگزار جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۳ و نزدیک پنجاه سال بعد انقلاب، میتواند تا چه افقی پرواز کند. آنقدر بالا برود که رهبر حکیم و عارف ما نیز رسما اظهار تعجب کند. بگوید: "واقعا هم خسته نمیشد و این ویژگی عملی، حقیقتا تعجبآور بود."
چگونه ممکن است یک رئیس جمهور در اوج فشارها و توهینها و تهمتها و طعن و کنایهها، خسته نشود؟ چگونه ممکن است یک رئیس جمهور با دلی پر از درد که دردهایش را گاهی برای رهبرش فقط میگوید به تعبیر خود آقا، دلسرد نشود، خسته نشدنش تعجب آور هم باشد. چگونه ممکن است در روزگاری که خیلی ها از تنبلی و سستی کمک به انقلاب نمیدهند و فقط نق و نیش و کنایه میزنند به اسم مطالبه، آستین بالا بزند از خودش دفاع نکند و مظهر حرکت و امید و اعتماد به داشته ها باشد؟ چگونه ممکن است کسی هم آنقدر مهربان و اهل مدارا باشد که رقیبانش هم اذعان کنند و هم آنقدر صریح و قاطع باشد که دشمنان از او حساب ببرند، چگونه ممکن است یک رئیس جمهور این قدر جامع الاطراف باشد؟
او الگو است برای سبک تعامل با دنیا نه چون از مستوای عزت سخن میگوید، نه چون "تند و دورکننده" سخن نمیگوید بلکه چون آنچنان نماد عزت و هویت ایران میشود که مسوولین دیگر کشورها او را سیاستمدار عادی نمیدانند بلکه "چهره ای برجسته" میخوانند. او اما خجالت میکشید که نماینده ایران باشد گریه میکرد و میگفت نماینده ایران هر کسی نمیتواند باشد، نماینده ایران شهیدانند.
حالا دیگر این الگو و این شهید حالا حالا ها کار خواهد کرد برای این مردم، او نگاه مردم را به همه لجنپراکنی ها نسبت به کارگزاران نظام تغییر میدهد، کاری که ما باید میکردیم و کوتاهی کردیم.
به جز این رئیس جمهور جدید هم کار برایش سهل میشود، وقتی الگویی دارد برای مدیریت. الگویی که به او میگوید بیش از سیاستبازهای قدرتطلب به فکر توده مردم باش، با مردم باش، الگویی که به او میگوید عزت یک گزاره ذهنی نیست بلکه باید آنقدر به هویت ایران معتقد باشی که عزتت چشم دیگران را پر کند، باید کانون حرکت و امید و خسته نشدن باشی. انتظار مردم از رئیس جمهور بالا رفته، اهل مدارا نباشی ، اهل وحدت نباشی، اهل رضایت توده ها نباشی، اهل شجاعت راه انداختن پروژه های بزرگ برای این مردم نباشی، از چشمها خواهی افتاد. این ویژگی الگو است که راهنما خواهد بود. دستگیر خواهد بود، دست رئیس جمهور محترم امروز ما در دست رئیسی شهید است اگر این الگو پیش چشم او باشد و الا میشود شبیه آن دولتی که در ایران هیچ کس حاضر نمیشد به گردن بگیردش. ایران در گام دوم با دولت سه ساله رئیسی فهم دیگری از اداره کشور به دست آورده. این لطف خدا به رئیسی مخلص و صادق بود که نقش آفرینی اش برای ایران را در اندازه یک تاریخ بالا برد.
همشهری
@ali_mahdiyan
امر سیاسی
🔺دیدم خیلی از دوستان ما کلیدواژه فیلسوفان سیاسی آلمان را انتخاب کردهاند به عنوان پرچم گفتمان خود. مقوله "احیای امر سیاسی".
لیبرالیسم صحنه ای تصویر میکند که درش "آزادی" و "رقابت" صحنهگردانند و عملا باعث جلوتر افتادن عده ای از دیگران بدون جنگ و خون ریزی میشوند.
اگر دیدید مفهوم جنگ و مبارزه را حذف کردند و به جای آن رقابت را قرار دادند احتمال بدهید بنا است وارد چارچوب غرب لیبرال شوید. اگر دیدید مفهوم جامعه و جهان و امر کلان را حذف کردند و به جای آن امر خرد و کارهای کوچک را قرار دادند، باز نگران همین موضوع باشید. اگر دیدید شما را در بستر یک صحنه روالمند عادی قانونی قرار میدهند و برای نقطه های بحران و استثنا ایده ای ندارند، و نقش حاکم را صفر کردند باز نگران همین نکته باشید.
🔺 لیبرالیسم انسان را مثل بهائم میپسندد. زندگی در دالانهای کوچک ابهام و مشغولیتهای خرد و کوچک و آرزوهای شخصی. این زندگی متوجه نمیشود که به نام رقابت، کانونهای ثروت و قدرت شکل میگیرد و فربه میشود و قد میکشد و آنگاه همو برایتان قانون میگذارد و حاکم پشت پرده ای میشود. لیبرالیسم روی واقعیت پرده ای از نفاق و حماقت میکشد که شما پشت سر حقوق و تکالیف و قانون، مقوله قدرت و جنگ را نبینید و دوشیده شوید در حالیکه حواستان به چمنزار است. کار خیر کنید در این بستر، کمک به همان کانونهای ثروت و قدرت و نفاق است.
🔺ابزار جدیدشان امروز چیست؟ حیات مجازی و رسانهای. او شما را در این بستر مشغول میکند به خودتان، به تمایزات و اختلافات خردتان، کم کم از هم غایب میشوید، امر کلان را نمیبینید بلکه خود را میبینید، حاکمیت مطلق پشت صحنه مجازی را نمیبینید، اسیر روالهای دنیای مجازی میشوید و همگی مشغول یک رقابت مسخره کسب شهرت میشوید.
🔺امر سیاسی با این توضیح ممکن است جذاب به نظر بیاید ولی این تصویر از امر سیاسی شما را از متن زندگی جدا میکند، از طبیعت انسانی و حیوانیت انسان دور میکند، حال آنکه طبیعت و حیوانیت بستر رشد انسان است. این نگاه نسبت به مفهوم زندگی نامهربان است، نسبت به مفهوم خانواده بی تفاوت است، اینها را سیاسی نمیداند، کلمه پیشرفت را به زبان نمیآورد، عدالت را بیشتر به معنای سلبیاش یعنی نفی ظالم و مفسد میفهمد و نه ایجابی. مفهوم امر سیاسی یک فهم چپ و ناقص به حیات شما میدهد. با این گفتمان تاب نمیآورید. طرفدارانی تخیلی و احساسی شبیه صحنه نازیسم ایجاد میکنید، همان بستری که این فلسفه درش رویید، عموم مردم را نمیتوانید با خود همراه کنید، تک تک این مفاهیم استرسزا و عذاب آور است حق هم دارند چون مثل زندگی رهبانی مسیحیت که نفی زندگی طبیعی میکرد به نام معنویت، این نفی زندگی طبیعی میکند به نام مبارزه کلان.
🔺احیای امر انقلابی امام اما، اینگونه نیست. او میگفت همین زندگی شخصی را با رویکردی کلان و توجه به دشمن و توجه به قدرت انجام دهید تا رشد کنید، همین زندگی خانوادگی را. همانطور که درباره معنویت نیز چنین میگفت. چرا؟ چون بستر امر انقلابی بلوغ و ارتقا و رشد معنوی است. هر کس میتواند در یک بستر طبیعی اما معنوی کمک کننده پیشرفت کشور باشد و ایجاد کننده عدالت. جنگ حتی در چنین بستری فهم میشود، جنگ به شما هویت میدهد اما نه با نفی دیگری بلکه جنگ خود برخاسته از یک دارایی عمیق هویتی است که در شما وجود دارد، دستنوشته های حاج قاسم را مرور کنید.
🔺بگذارید در ایام ما بعد انتخابات این نکته را هم اشاره کنم. بستر گفتمانی که سعید جلیلی از آنجا برخاست بیشتر شبیه اندیشه های انقلابی امام بود لکن این گفتمان با نگاه و گفتمان چپ به امر سیاسی توسط برخی از نزدیکانش نفله خواهد شد ، پذیرش اجتماعی هم نخواهد داشت. در دو قطبی ها هم شکننده خواهد بود، ساده نگیرید وقتی تمرکز از رویکرد اثبات کننده و ایجابی "نقش پر شکوه برای هر ایرانی" و "جهش ایران"، به سمت تمرکز بر رویکرد نفی کننده "دولت سوم روحانی" سوق پیدا کرد. چون جلیلی جماعتی را نداشت که سخن نوی او را تبیین کنند و جذاب و حیات بخش به دست مردم برسانند، لذا مساله بالعکس شد برای او. حالا هم در ادامه فضای سرخوردگی هواداران او را داریم به جای عزم بر ادامه مسیر، فضای متهم کردن اقوام و دیگر افراد را داریم به جای نقد علل عدم فهم و پذیرش گفتمان خودی.
@ali_mahdiyan
آذریها
🔺میزان آرای پزشکیان در استانهای ترک زبان، نسبت غیر عادی را نشان میدهد حدود ۸۵ درصد به ۱۵ درصد. در حالیکه این نسبت در دیگر استانهای کشور حدود نصف نصف است. (۱۲ و نیم ملیون در مقابل ۱۲ و نیم ملیون تقریبا )
🔺شبیه این اتفاق در آرای سال ۸۴ افتاد، مهرعلیزاده که با اختلاف در دور اول انتخابات در کل کشور آخر شد، و چهار درصد رای آورد، در استان آذربایجان شرقی که زادگاهش بود نفر اول شد.
🔺مهرعلیزاده اما در سال ۱۴۰۰ رسما به نفع عبدالناصر همتی کنار رفت. عبدالناصر همتی اهل کبودرآهنگ همدان است، او نیز ترک است و بارها در انتخابات به ترکی سخن گفت، اما این ها باعث نشد فاصله بالای آرای او و رییسی جبران شود، آقای رئیسی در آذربایجان شرقی حدود ۶۷ درصد و در آذربایجان غربی حدود ۶۳ درصد رای آورد. چرا آذری ها در انتخابات ۱۴۰۰ رفتار متفاوتی نشان دادند؟
🔺شبیه این اتفاق در ۱۳۸۸ افتاد، جمله معروف زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی همین بود که چطور ممکن است استانهای آذری زبان به فرزند خود رای ندهند و لرها با داماد خود رای ندهند؟ میرحسین در زادگاهش آذربایجان شرقی نیز با فاصله خوبی کمتر از احمدی نژاد رای آورد.
🔺راز این تفاوت کنش سیاسی استانهای آذری زبان روشن است، هر جا تمایز آرا در کل کشور به نحو واضحی به نفع یک طرف نبوده، نقش اشتراکهای فرهنگی و زبانی قومی در رای دادن آذری ها جدی تر بوده، هر جا تمایز آرا در کل کشور به نحو واضحی به سمت یک کاندیدا بوده، نقش این اشتراکها در رای دادن کمتر بوده.
🔺در بررسی علل سبک رای دادن اقوام نباید تک خطی تحلیل کرد. امور بسیاری در کنشگری مردم موثرند، اگر رقیب مردم را نسبت به "قفس کردن ایران" ترساند و یا شما را مصداق مذاکره کننده " تند و دورکننده" به تعبیر رهبری قرار داد و شما نیز رقیب را "ادامه روحانی" کردید و ترس از او ایجاد کردید در چنین فضایی که یک سلب دو طرفه پنجاه پنجاه شکل میگیرد، نقش امور دیگر در رفتار قومیتها جدی میشود.
🔺اینکه چرا بعد از شهادت شهید رئیسی و دولت آنچنانی روحانی نتوانستیم، چنین قدرت واضحی را در بین آرای حدود ۵۰ درصدی که سه سال پیش با درصد بسیار بالا به رئیسی رای داده بودند و شهادت او را نیز دیده بودند، ایجاد کنیم، دلیلش همان است که ابتدای انتخابات، اصلاح طلبان به آن تصریح کردند؛ اختلاف در جبهه مقابل. علت این اختلاف چه بود؟
🔺وجود جریان سیاهنما، متهم کننده که هم دولت مردمی و هم مجلس انقلابی را متهم کردند، با اتهام زنی در مجلس رای آوردند، باعث اختلاف های غیرقابل حل در جبهه انقلاب شدند، از وقتی در مجلس رای آوردند بارها از رهبری بابت سخنان و رفتارشان علنا تذکر گرفتند، در همین انتخابات حجم تخریب و تهمتشان به کاندیدای دیگر جبهه انقلاب بیشتر از غربگراها بود، به نام خلوص، تمامیت خواهند، بداخلاقند، عقلانیت سیاسی و اجتماعی ندارند و متاسفانه ظاهر انقلابی و حزب اللهی هم دارند. مانع تبیین و امید افزایی در کشورند، برای دیده شدن و رای آوردن از دردهای مردم سوء استفاده میکنند، همیشه با احساس پاجوش بودن و مظلوم نمایی زیست سیاسی دارند، بزرگتری ندارند و از شکستن حرمت هر بزرگتری لذت میبرند و و و
که درباره شان بارها سخن گفته ام و معتقدم ما بقی امور همگی فرع این جریانند.
🔺این جریان سخنان جدی رهبری بر عدم تخریب و لجن پراکنی در ایام انتخابات را کاملا کنار گذاشتند، بعد انتخابات با متهم کردن آذری ها نفهمیدند که اولا عملا خودشان را نابود میکنند چون یک قومیت مهم و موثر و انقلابی ایران را مقابل خود قرار میدهند، و آنچنان را آنچنان تر میکنند، گسلهای قومیتی را که اصلا اینقدرها پر رنگ نیست پررنگ میکنند، میخواهند به رقیب ثابت کنند که ما اگر در دور دوم شکست خوردیم دلیلش ضعف عملکرد و گفتمان و محاسباتمان نبوده، که اتفاقا آن را ناخودآگاه ثابت میکنند. کاش اینها از اول انتخابات سکوت میکردند
@ali_mahdiyan
وحدت وحدت وحدت
این متن را یا نخوانید یا تا آخر بخوانید
«وَ أَطِيعُوا اَللّٰهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاٰ تَنٰازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اِصْبِرُوا إِنَّ اَللّٰهَ مَعَ اَلصّٰابِرِينَ»﴿أنفال، 46﴾
با هم نزاع نکنید، چون سست میشوید، تاثیرتان در محیط پیرامونیتان از بین میرود، صبور باشید.
درست است، راست است این آیات. در آیات سوره آل عمران علت شکست احد هم نزاع بود و هم سستی و هم حرف رهبری را گوش ندادن. تنازعتم ، عصیتم، فشلتم.
درست است راست است.
به همین دلیل ما فقط مکلف به برادری نیستیم بلکه به جز این باید اصلاح کنیم بین برادرانمان را. باید اختلاف را حل و فصل کنیم باید ریشه اختلاف را بخشکانیم.
خداوند متعال در قرآن میفرماید:
«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»﴿حجرات، ۱۰﴾
تکلیف شده، موظفیم جلوی شق عصای مؤمنین و جامعه ایمانی را بگیریم.
حالا چگونه؟ با توصیه به وحدت؟ با کلی گویی؟ با دامن برکشیدن و همگان را فیلسوف مآبانه به وحدت دعوت کردن؟ با مراقبت از اینکه طرح بحث نکنیم تا نکند خودمان متهم شویم که یک طرف دعواییم؟ نه آقایان، نه بزرگواران.
آیه بالا در سوره حجرات است، آیه ۱۰ . یک آیه قبل از آن میفرماید:
«وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا ۖ فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ» ﴿حجرات، ۹﴾
اگر دیدید اختلاف بین مؤمنین افتاده، با هم درگیر شده اند، بروید اصلاح کنید، چگونه؟ نگاه کنید ببینید ظالم کیست؟ ریشه بغی و ظلم را بخشکانید. شما هم یک طرف دعوا شوید، یعنی کنار نایستید، بیایید وسط دعوا. با آن جمع ظالم درگیر شوید، تا آدم شوند، تغییر کنند، دست از ظلم و کثافتکاری بردارند.
شما دیدید ظلم به کارگزاران نظام را، دیدید جمله "دلم سوخت" رهبری را، دیدید رهبری به این جماعت بعد انتخابات مجلس گفت "کام مردم را تلخ نکنید"؟ دیدید رهبری گفت رقابت را به رفاقت تبدیل کنید و اینها با تهمت های پی در پی به دیگران و حتی به اقوام و مردم ایران، بذر اختلاف میکارند، دیدید این جماعت دوقطبیزی چگونه حیثیت گفتمان فاخر و شخصیت جذاب جلیلی را به محاق بردهاند، بعد ایستادهاید همه را توصیه به اخلاق و برادری میکنید؟ خوب کمک کنید ریشه این فرهنگ لجن پراکنی و خاله زنک بازی را بخشکانید. فکر میکنید چهارتا توییت باز را زندان کنند ماجرا تمام میشود؟ رفقا این یک گفتمان است، این یک اپیدمی است، این یک جریان است. به داد بچه حزب اللهی ها و جوانان ما برسید به جای این سکوت مرگبار.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از جامعه متعادل | مهدی تکلّو
دامان نوحزبالهیگری و چنگ نوچنارها
#مهدی_تکلو
در یادداشتی با عنوان «من کنار خودجوشها میایستم» انگیزهی اصلیام را در حمایت از آقای جلیلی در دور دوم بیان کردم. نقطۀ پیوند من با او به جز مختصات شخصی و انقلابیاش، جاذبهی نیروی مبارک حزبالهی خودجوش اطراف ایشان بود. اما ماجرای «خودجوشها» با «پاجوشها» متفاوت است. من به دلایل متعددی از داستان رمانتیک «غلبه پاجوشها و بر چنارها» حذر دارم و معتقدم امروزه واجبترین کار تمایز خودجوشها از پاجوشهاست؛ همانگونه که سالهاست به بهانهی «مسئله زن» بر اهمیت گندزدایی از دین و انقلاب اسلامی و پرتو افکندن بر الهیات تحجر مینویسم.
پاجوشها خود هیچ تفاوتی با چنارها ندارند و نزاع آنها نزاع فقر علیه غنا، پاپتیها علیه پدرسالارها و... نیست و از دوستانی که سرمست یک رخداد نورانی و شگفت در سپهر سیاسی ایران هستند فاصله میگیرم. آری! مسیر تاریخ و ماجرای انقلاب همواره به سوی توسعه تشخیص و اراده آحاد مردم پیش میرود اما فراموش نکنید همواره تفرعنستیزی در معرض خطر سامریها هم هست. چه بسا که پاجوشها خود چنارهای تازهبهدورانرسیده باشند و در سودای ایشان چیزی جز چنار شدن/بودن نیست. و الا اگر در این بین چیزی جز نزاع سیاستزده این دو چنار در کار بود باید واقعاً میان آنها تفاوتهای ماهوی مهمی دیده میشد. آنها خود نیز میخواهند پدرسالار باشند و الا الیهات، خوی و شیوههای عملی آنها هیچ تفاوتی با اصولگرایان سنتی ندارد. گفتند دروغ میگویند و خود دروغ گفتند، گفتند نظرسازی میکنند و خود نظرسازی کردند، گفتند قدرتطلبند و خود برای رسیدن به قدرت به هر رطب و یابسی چنگ زدند، با تحمیق و فریب مخالف بودند اما خواستند بالا تا پایین را تحمیق کنند و فریب بدهند و با ادعای شفافیت و عدالت، تا جایی که میشد قانون را زیرپا بگذارند گذاشتند.
من کنار خودجوشها میایستم که انقلابیاند. خودجوش آن زنی بود که خانواده خود را رها کرد و برای تبلیغ به روستاهای مرزی رفت و خودجوش طلبهای بود که ساعتها زیر آفتاب با مردم گفتگو میکرد. من کنار انقلابیها و حزبالهیها میایستم و نه در کنار متحجرین شورشی که برای مقدسسازی از خود از همهی سرمایههای نظام مقدس گذشتند، حیا و ادب را کنار گذاشتند و از هیچ تهمتی نهراسیدند. کجای این حرکت معنوی است؟ قالیباف را سالها به لجن کشیدند، آقای جاودان را به اهل سقیفه چسباندند و دست در دست افشاگرهای خوارجیمسلک و پروژهبگیر گذاشتند. حجم بالای رأیسلبیشان را به خاطر التقاط متحجرانهشان نادیده گرفتند و در ناکامیشان از جلب نظر مردم به تحقیر مردم پرداختند. من دست یکایک میلیونها خودجوشی را که به تشخیص خود نسبت فرد اصلح تلاش کردند میبوسم اما نمیپذیرم و نمیگذارم پاجوشها خودشان را تشکل 14میلیونی روایت کنند و بر خود جامۀ تقدس اسلام و انقلاب بکشند و اصالتها را به انحصار خود درآورند.
این جریان که ترکیبی زننده از چپگرایی، خوارجیمسلکی و تحجر است، از هالهی تقدسی انقلابی حول جلیلی سوءاستفاده میکنند تا هم با اسطورهسازی از او امتیاز خود را بالا ببرند و هم از نیروی ناب و پاک حزبالهیهای خودجوش بهره بکشند. اگر بتوانند از جلیلی احمدینژاد دیگر بسازند چنین میکنند و اگر بتوانند از رهبری عبور کنند پرهیزی ندارند. این همان انحراف عدالتخواهی سالهای پیش است که نوچنارها تلاش کردند آن را از یک جریان محدود به یک فرهنگ غالب تبدیل کنند. فرهنگی که در آن نابگرایی ظاهربین و متحجرانه همراه با قدرتطلبی شورشی و بیقید و بیاخلاق هیچ چیز جز قبیلهشان را در امان نمیگذارد. عفونت خود را نمیبینند و مو را از ماست بقیه بیرون میکشند! این همان نهاد قدرت تحجری است که میگفتم پشت جلیلی کمین کرده و از او پل ساخته است. حال ما با یک هستهی سخت مواجهیم که توانسته اخلاق کریه عدالتخواهی خوارجی را با داستانسازی رمانتیکِ جنگ فقر و غنا زباندار کند و با تمامیتخواهی اسلام و انقلاب را به نام خود سند بزند و همه را جز خود به زیر بکشد. همانگونه که امروز نجات جلیلی ضروری است، حفظ حریم نیروی پاک و معنوی حزبالهی نیز مسئولیتآور خواهد بود. حزبالهیها نیک میدانند هرگز با مرکب باطل به مقصد سعادت نخواهند رسید.
@Mahdi_Takallou
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یوسف بیشتر عاشق بنیامین بود.
😭
@ali_mahdiyan