eitaa logo
علی صمیمی
996 دنبال‌کننده
433 عکس
259 ویدیو
13 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
💠شبهه دوم: فرض محال تشکیل حکومت با مخالفتِ اکثریت خاموش 🔺می گفتیم بر اساس مبنای دوم، حکومت حتی بر خلاف رای مردم باشد، باید شکل بگیرد ولو حاکم جامعه اسلامی صالح باشد اما اکثریت مردم مخالف و یا خاموش باشند. در کلاس می گفتند چنین فرضی درست نیست و امکان تحقق حکومتی بدون وجود مردم نیست. 🔸پاسخ روشن است؛ دو مدل حکمرانی سیاسی بر اساس همین فرض وجود دارد و تحقق پیدا کرده است. . یکی آمریکا و کشورهای مدعی دموکراسی و به عبارتی تمام کشورهای های دنیاست: آمریکا اولین انتخاباتش با مشارکت ۶ درصدی و ۱۱ درصدی بوده است. هیچ کشوری تاسیس و استمرار خودش را به رفراندوم و رای و خواست مردم نگذاشت و الان می بینید که هنوز دارند حکمرانی می کنند حالا نسبت به مردم خودشان یا دیکتاتور سرکوبگر هستند یا دیکتاتور صالح. . عربستان و طالبان[و...] نیز مدل های اسلامیِ دیگری هستند که همان انتخابات ساده را هم ندارند اما بر مردم حکومت می کنند. 💠شبهه سوم: نظر اکثر فقها شرط وجودی ست نه وجوبی 🔺نخست اینکه غلبه یک نظر و ایده یا یک جهان بینی خاص لزوما به معنای درست بودن نیست. مثلا حالا که نظام اقتصادی شکل گرفته در دنیا یا بر اساس لیبرالیسم غربی است یا کمونیسم شرقی این به این معناست که این نظامات صحیح و درست اند؟! 🔸قبلا نیز گفته شد و حالا تکرار می شود: که امام هم در ایجاد و شکل گیری انقلاب اسلامی و هم در تحقق و به ثمر نشاندن انقلاب و تبدیلش به یک نظام، از یک نظر شاذ و برخلاف مبانی رایج و روحیه های محافظه کارانه مذمومِ شایع استفاده کرد. با خطابات قانونی نظریه جدید ابداع کرد👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/357 و با حرف نوی اسلام، جمهوریت را با اسلامیت جمع کرد.👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/694 @ali_samimi71
🔰 نجوایی با مولا...! 🔶 چقدر این قسمت از نجوا با ولی عصر (عج) ترس و امید دارد. و چقدر منِ طلبه به آن محتاجم! 🌕 ««مولای من اگر قرار است وسیله ای برای یاری شما و دین خدا باشد و نوکری گوشه ای از عَلَمِتان را بلند کند بگذار یکی از آنها باشم عوض کردن نوکر برای شما آسان است ولی برای نوکر سخت و گران»» ☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥یک مناظره جذاب و صریح! 🎙 صوت کامل مناظره "بر کدام جام؟ جام زهر یا طلا؟" بین مهدی خانعلی‌زاده و مهدی نصیری در دانشگاه امیرکبیر 👇👇👇👇👇👇👇 https://s28.picofile.com/file/8462054476/.mp3.html 🌸@ali_samimi71
🔰کلیدش دست منه " گفتارهایی پیرامون کلید اساسیِ همه قفل ها " ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸تا حالا شده لابه لای مشکلات و گرفتاری های ریز و درشت زندگی تون به جایی برسین که بگین دیگه به اینجام رسیده،امیدی به این وضع نیست؛اصلا از همون روز ازل که داشتن شانس رو تقسیم می کردند،به ما که رسید تموم شد؟ 🔹ناسلامتی انقلاب شد که حق کسی خورده نشه و سهم هر کس از یک زندگی آبرومند داده بشه،عدالت باشه و رفاه و آسایش؛ چی شد اون همه حرف ها و آرمان ها؛به همین زودی فراموش شد؟! بنظرت راه حل و کلیدِ همه ی این قفل ها که مثل بختک به جون ما افتاده چیه و کجاست؟! یا بهتره که بگم کیه و الان کجاست...؟! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برای دانلود جزوه اینجا کلیک کنید👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/787 @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آینده اقتصاد سوز...! 🚫..بیش از 6 برابر حد مجاز تسهیلات کلان و 80 برابر حد مجاز به اشخاص مرتبط با شرکتهای زیرمجموعه های خود تسهیلات داده شده است.. 🔰 به رقم دقیقش 70هزار میلیارد تسهیلات به ایران مال داده درحالیکه 55 هزار میلیارد هنوز برنگشته..! 💢 این درحالیست که نیمی از مردم از تسهیلات بانکی اصلا استفاده ای نکرده اند.. ⛔️رهبری از آن سو با تعبیر "بانک غلط میکند بنگاه اقتصادی شود." موضع خود را به تندی نشان داده.. 🔸اصلاح بانک و هدایت خلق پول به سمت "تولید" کار مهم و اساسی است و انشالله رویکرد آینده دولت باشد. 🔰مطلب مرتبط..👇 💠 آیا وَلَدِ ناقصی در پیش داریم...؟ https://eitaa.com/ali_samimi71/531 ☑️ @ali_samimi71
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در جامعه‌ی دو طبقه نمی‌توان مسئله‌ی حجاب را حل کرد! 🎙حجت‌الاسلام علی‌صمیمی، راه حل مشکلات جامعه را، مطالبه‌ی همه‌ی آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌داند. از عدالت و آزادی گرفته تا جمهوریت و استقلال، و مبارزه با فقر و تبعیض و... 🔹او برای راه‌حل مسئله‌ی بی‌حجابی، به تفسیر علامه طباطبایی از آیه ۳۴ سوره توبه اشاره می‌کند: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بسیاری از عالمان دینی یهود و راهبان مسیحی اموال مردم را به ناروا می‌خورند و آنان را از راه خدا باز می‌دارند.» 🔸علامه می‌گوید: چرا خداوند بین این همه گناه، فقط را انتخاب کرده است؟! 🔹مهم‌ترین چیزی که جامعه انسانی را بر‌اساس خود پایدار می‌دارد جامعه است؛ اگر انواع گناهان و مظالم را بررسی کنیم؛ علت آن‌ها یکی از این دو است: . یا که انسان را به اختلاس و دزدی و... می‌کشاند. . یا که انسان را به سمت اسراف و ولخرجی در خوردن، پوشیدن، بی‌بندوباری و شهوات می‌برد. 🔸وقتی کشور تبدیل به چنین جامعه‌ی دوطبقه‌ای شد، با هیچ سیاست و تربیت و هیچ کلمه حکمت‌آمیزی نمی‌شود افراد را کنترل کرد. 🔺اندیشمندان بزرگ دین مشکلات کشور را طور دیگه‌ای می‌بینند؛ حالا پافشاری بر محروم کردن از خدمات و جریمه و... برای حل مسئله‌ی بی‌حجابی، چه نسبتی با این مبانی و معارف اصیل دین دارد؟! 🔺پ.ن: برای مطالعه‌ی بیشتر به ج ۹ تفسیر المیزان، صفحات ۳۳۰ و ۳۳۱ مراجعه کنید. 🎬@Mostazafin_TV
✅امسال فرصتی شد تا کتاب رو به طور کامل در حوزه علمیه تدریس کنیم و به بحث بگذاریم. انشالله کم کم صوت کلاس رو همراه با چکیده تقدیم میکنیم. 💠جلسه اول:اندیشه توحیدی در نگاه هستی شناسی و انسان شناسی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/342 💠جلسه دوم:جایگاه عدالت در اندیشه توحیدی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/345 💠جلسه سوم:معرفت شناسی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/354 💠جلسه چهارم:عرفان امام خمینی https://eitaa.com/ali_samimi71/359 💠جلسه پنجم:مبانی کلامی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/362 💠جلسه ششم:فقاهت امام https://eitaa.com/ali_samimi71/368 💠جلسه هفتم:تکمیل بحث مبانی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/376 💠جلسه هشتم:جایگاه حجیت عقل در دستگاه اصولی امام https://eitaa.com/ali_samimi71/407 💠جلسه نهم:شبهات عبدالرزاق مصری درباره رابطه دیانت و سیاست https://eitaa.com/ali_samimi71/473 💠جلسه دهم:پاسخ به شبهات عبدالرزاق مصری https://eitaa.com/ali_samimi71/488 💠جلسه یازدهم:ولایت فقیه و مراحل طرح حکومت اسلامی https://eitaa.com/ali_samimi71/658 💠جلسه دوازدهم:دلایل تاسیس حکومت اسلامی https://eitaa.com/ali_samimi71/666 💠جلسه سیزدهم: ویژگی های حاکم اسلامی https://eitaa.com/ali_samimi71/677 💠جلسه چهاردهم:مردم؛شرط وجود یا شرط وجوب https://eitaa.com/ali_samimi71/694 💠جلسه پانزدهم:ادله نقلی اثبات ولایت فقیه https://eitaa.com/ali_samimi71/726 💠جلسه شانزدهم: شبهه دور "رهبری"[۱] https://eitaa.com/ali_samimi71/1052 ⚠️ ادامه دارد..! 💠 @ali_samimi71
جلسه 16.mp3
12.01M
🔰 " ادله نقلی اثبات ولایت فقیه " 📚 جلسه پانزدهم از سلسله درس های ✍تقریر جلسه پانزدهمhttps://eitaa.com/ali_samimi71/727 💠@ali_samimi71
💠تقریر جلسه پانزدهم از سلسله درس های 🔰 " ادله نقلی اثبات ولایت فقیه " 🔺کتاب ولایت فقیه که حاصل درس خارج امام با طلبه ها بود. هرچند ولایت فقیه را ثابت شده ی عقلی می دانست بدون نیاز به استدلال اما امور مسلمین و شبهات ذهنی، تشنه تفسیری متفاوت از روایاتِ در این رابطه بودند که نیاز به استدلال و ورود جدیدی به آیات و روایات داشت. [ امام با همان روایاتی، ولایت فقیه را ثابت کرد که شیخ اعظم زیر آب آنها را زده بود. ] 💠روایت اول:قال امیرالمؤمنین(ع) قال رَسول الله (ص): ‏‏اللهمَّ ارْحَمْ خُلَفائی (ثلاثَ مرّاتٍ) قیل: یا‏‎ ‎‏رسول الله ِ، و مَن خلفائک؟ قالَ: الّذینَ یَأتُونَ مِنْ بَعْدی، یَروُنَ حَدِیثی وَ سُنتّی فَیُعلِّمُونَها الْنّاسَ مِنْ‏‎ ‎‏بَعْدی‏‎ ❇️توضیح کوتاه:جانشین پیامبر،جانشین همه شئون پیامبر است و فهم و درک مردم در صدر اسلام از عبارت "خلیفه" همان معنایی بود که از جمله "علی خلیفتی" داشتند؛معنای خلافت و ولایت و این خلفاء اگر بخواهند یَروُنَ حَدِیثی وَ سُنتّی باشند بدون فقاهت و اسلام شناسی امکانش نیست. پس مراد روایت، ولایت فقیه است نه اینکه شان روایت به این عظمت را به هر مسئله گوی ساده تنزل بدهیم و او را مصداق چنین روایتی بدانیم. تفسیر امام از روایت ۱_فقاهت 🔸 " پس کسی که می خواهد سنن رسول اکرم را نشر دهد باید تمام احکام الهی را بداند. صحیح را از سقیم تشخیص دهد،اطلاق و تقیید،عام و خاص و جرح های عقلایی را ملتفت باشد، روایاتی را که در هنگام تقیه وارد شده از غیر آن تمییز دهد،موازینی را که برای آن تعیین کرده اند،بداند. محدثینی که به مرتبه اجتهاد نرسیده اند و فقط نقل حدیث می کنند این امور را نمی دانند و سنت واقعی رسول الله را نمی توانند تشخیص دهند و این از نظر رسول الله بی ارزش است." 🔸"اگر فقیه نباشد نمی تواند بفهمد فقه چیست و حکم اسلام کدام است. ممکن است هزاران روایت را نشر دهد که از عمال ظلمه و آخوندهای درباری در تالیف سلاطین جعل شده است به طوری که ملاحظه می کنید که با دو تا روایت ضعیف چه بساطی راه انداخته اند.[۱] و آن را در مقابل قرآن قرار داده اند. قرآنی که جدیت دارد بر ضد سلاطین قیام کنید و موسی را بر قیام علیه سلاطین وا می دارد. علاوه بر قرآن مجید، روایات بسیاری در مبارزه با ستمگران و کسانی که در دین تصرف می کنند وارد شده است. تنبل ها اینها را کنار گذاشته و آن دو روایت ضعیف را که شاید وعاظ السلاطین جعل کرده اند در دست گرفته اند و مستند قرار داده اند که باید با سلاطین ساخت و درباری شد. اگر اینها اهل روایت و دین شناس بودند به روایات بسیاری که بر ضد ظلمه است عمل می کردند و اگر اهل روایت هم هستند باز عدالت ندارند چون عادل و از معاصی به دور نیستند و از قرآن و آن همه روایت چشم می پوشند و به دو روایت ضعیف می چسبند. شکم آن هاست که آنها را متوسل به این دو روایت ضعیف کرده است. این شکم و حب جاه است که انسان را درباری می کند." ۲_ولایت 🔹"اما دلالت حدیث شریف بر ولایت فقیه نباید جای تردید باشد زیرا خلافت همان جانشینی در تمان شئون نبوت است. جمله "اللهم ارحم خلفائی"دست کمی از جمله "علی خلیفتی" ندارد. معنای خلافت آن غیر معنای خلافت در دومی نیست. جمله "الذین یاتون من بعدی" معرفی خلفاست نه معنای خلافت زیرا خلافت در صدر اسلام معنای مجهولی نبود که محتاج بیان باشد و سائل نیز معنای آن را نپرسید بلکه اشخاص را خواست معرفی فرماید.ایشان با این وضع معرفی فرمود. جای تعجب است که هیچ کس از جمله علی خلیفتی یا عن ائمه خلفایی، مسئله گویی نفهمیده و استدلال برای خلافت و حکومت به آن شده است." ⚠️روایات دیگری مانند "الخلفا حصون الاسلام" و "الخلفا امناء الرسل" نیز در کلاسِ درس مورد بررسی قرار گرفته اند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱_ منظور از دو روایت ضعیف، یکی "السلطان ظل الله فی الارض..." و دیگری " طاعت السلطان واجبه" است. @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | عدالت ✏️ آیا عدالت‌طلبی فقط در مسائل اقتصادی است؟ 👆بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر دانشجویان را ببینید 💻 Farsi.Khamenei.ir
⚠️در این زمینه "سلسله درس های نهج البلاغه" از استاد قنبریان رو پیشنهاد میدم که از آن پادکست هایی تحت عنوان "حالات یک عدالتخواه" تولید کردیم.👇👇👇
🔰همه قطعات صوتی ««حالات یک عدالتخواه»» رو میتونید اینجا پیگیری کنید 👇👇👇 💠قسمت اول https://eitaa.com/ali_samimi71/80 💠قسمت دوم https://eitaa.com/ali_samimi71/82 💠قسمت سوم https://eitaa.com/ali_samimi71/90 💠قسمت چهارم https://eitaa.com/ali_samimi71/97 💠قسمت پنجم https://eitaa.com/ali_samimi71/101 💠قسمت پایانی https://eitaa.com/ali_samimi71/103 ☑️ @ali_samimi71
🔰 تلخ مثل فقر...! 🔸 صفحه 37 و 38 برداشت جالبی از روایت معروف امام کاظم (ع) درمورد برنامه ریزی مومن برای تقسیم ساعات زندگی اش، دارد. 💠تحف العقول، صص ۴۰۹-۴۱۰: امام موسی کاظم : «قَالَ الهِ اجْتَهِدُوا فِي أَنْ يَكُونَ زَمَانُكُمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ وَسَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ وَسَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَالثَّقَاتِ الَّذِينَ يُعَرِفُونَكُمْ عُيُوبَكُمْ وَيُخْلِصُونَ لَكُمْ فِي الْبَاطِنِ وَسَاعَةً تَخْلُونَ فِيهَا لِلذَّاتِكُمْ فِي غَيْرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَةِ تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَات. بکوشید که وقت خود را چهار بخش کنید بخشی برای مناجات با خدا دیگری از برای امرار معاش سوم برای معاشرت با برادران، و معتمدانی که عیوبتان را معرفی کنند و قلباً به شما اخلاص ورزند چهارم برای لذت ها و کامیابی های مشروع و با این بخش است که برسه بخش دیگر نیرو می گیرید. ♨️ یعنی حکمران طوری برنامه ریزی کند تا مومن بتواند زندگی را تقسیم کند به چهار قسمت! 🔹نه یکی 24 ساعت تفریح کند بدون دغدغه معاش و دیگری 24 ساعت از نداری مجبور به کار و تلاش برای زخمهای زندگی اش باشد. 🔻فیلم و یادداشت های مربوط...👇 💠فقر احمق میکند! https://eitaa.com/ali_samimi71/587 💠احضار آرمانها! https://eitaa.com/ali_samimi71/662 @ali_samimi71
نمی دونم این چه سرّیه که همیشه زن باید در نگاه خیلی از مردا موجودی دست دوم،اهریمنی یا هیچ و بی ارزش باشه! باورتون میشه این تفکراتِ پوسیده ی عصر حجری تا همین چهل سال پیش تو کشور خودمون ایران هم وجود داشته...🤦‍♂ البته تا چهل سال پیش! چون به گزارش نیویورک تایمز، انقلاب ۱۹۷۹ خیلی چیزا رو تغییر داد. برای اینکه بدونید بعد از انقلاب۱۹۷۹ چه تغییرات دیگه ای رخ داده پیشنهاد میکنم جزوه "کلیدش دست منه" رو بخونید.👇https://eitaa.com/ali_samimi71/787 @ali_samimi71
در کنار فایل بالا ملاحظه بفرمایید👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️"زن در حجاب عدالت یا در حجاب روسری" ✔️ حجاب آرمانی ست که به همه آرمانهای دیگر گره خورده! ✔️زن باید دیده شود؛ باید خواست هایش/نیازهایش/دغدغه هایش دیده شوند تا خواست و سخن حکومت به چشم او دیده و شنیده شود. ✔️صوت و تقریر نشست با دانشجویان👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/493 ☑️ @ali_samimi71
⭕️ بهشتی؛ همچنان مظلوم... 🔹ما باید روی اقتصاد تعاونی به عنوان یک وسیله و عامل برای تکیه کنیم و این است که دخالت مستقیم دولت، چه در اقتصاد و چه در اداره مملکت، هرچه کمتر شود؛ این خط کلی است. 🔸به عنوان یک نقطه نظر کلی عرض می کنم که نقش دولت به صورت مستقیم و روزبه روز ؛ اما وقتی نقش دولت کمتر می شود، نباید جایش را به قطب‌های یعنی یا قطب های سلطه سیاسی بسپارد ... 🔹حتی الامکان در بخش عظیمی از اقتصاد یا تمام آن می‌توانیم طوری عمل کنیم که دولت کمتر دست اندرکار باشد و مردم دست اندرکار باشند. اما در عین حال، به سمت هم کشانده نشویم ... 📚 ، نظام اقتصادی در اسلام (مباحث کاربردی ) ۱۳۹۷، تهران: انتشارات روزنه صص۲۱۱-۲۱۲ 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تصمیم سازی علیه محرومین! 🔻این مهم ترین اعتراف تاریخی است که مشخص میکند چطور طرفداران سرمایه داری با تبلیغات و هیاهو ذهن سیاست مداران را علیه محرومان به انحراف کشاندند. آن همه هیاهو که افزایش ۵۷٪ در ۱۴۰۱ موجب تورم افسار گسیخته و تعدیل کارگرها و معظلات امنیتی میشود آخر کار کلا ۳.۳ در تورم اثر گذاشته! براساس گزارش وزارت کار نه تنها تعدیل کارگران رقم نخورد که افزایش اشتغال هم داشتیم! 🔻کاش این درس عبرتی شود برای آقای رییسی و..؛ آن روز بخاطر همین تصمیم و.. وزیر کار و تعاون کنار گذاشته شد، طوری القا شد که آثار حذف ارز ترجیحی برچند کالای محدود است و بعد هم آثار گرانی را به این تصمیم افزایش۵۷٪ حواله کردند حالا مشخص شده همه آن هیاهواها دروغ محض بوده؛ گرانی اصلی برای مسائل ارزی بوده است 🔻 تحت تاثیر همین هیاهوها امسال افزایش حقوق کارگران را ۲۷٪ گذاشتند که خلاف قانون کار بود و حداقل باید به اندازه تورم گذاشته میشد.در میانه سال آثار اجتماعی این تصمیم غلط را خواهیم دید. می بینید چگونه جریان سرمایه داری علیه طبقه محروم می کند و خیلی ها نادانسته فریب میخورند و همراه میشوند. 🔻نفوذ یعنی همین؛ نیاز نیست خیلی مساله را امنیتی معنا کنیم؛ اینکه بتوانی طوری صحنه را ترسیم کنی که سیاست گذاری رسمی موجب فقیر سازی بخش زیادی از مردم شود این یعنی نفوذ در لایه های موئثر حکمرانی! ✍ 🔻مطلب مرتبط: راه حل بنیادین در مساله کار و کارگری eitaa.com/m_amin_rezai/3133 @m_amin_rezai