eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
378 عکس
218 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رادیو اقتصاد | پارتی یا فرصت برابر | قسمت دهم 🔸کارحکمران این است که زمینه ای فراهم کند تا کارگر سهم تلاش و زحمت خود را کریمانه دریافت کند.. 🔸از مصادیقش ایجاد شرایط برابر برای استخدام است.. 🔸حکم شرعی پارتی بازی و تقلب.. 🔸ضمانت برگزار کننده امتحان استخدامی.. 💠@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رادیو اقتصاد | تفاوت امانتِ دینی با صندوق اماناتِ بانک | قسمت یازدهم 🔸تحفه ی دردآور دنیای سرمایه داری اصالت سود است.. 🔸ارزشهای انسانی و اخلاقی فی نفسه ارزشمند هستند و انسان را به کمال میرسانند. نباید این مفاهیم را هم به بازار عرضه کرد تا تبدیل به کالا شوند.. 🔸من أَدَّى أَمَانَتَهُ أَدْخَلَهُ اَللَّهُ تَعَالَى فِي اَلنُّورِ اَلْأَعْظَمِ.. 🔸تفاوت امانت داری توصیه شده در دین با صندوق امانات بانک در کالا شدن این ارزش اخلاقیست.. 🔸احکام امانت چیست و امین در چه صورتی ضامن است..؟! 💠@ali_samimi71
🔘 حجابِ واجب، حجابِ حرام❗️ ❓ چرا علمای معترض به بد حجابی و کشف حجاب خود در تذکر لسانی پیش قدم نمی شوند؟! • هر از چند گاهی (بخصوص فصل تابستان) درباره بی حجابی خطبه های غرا یا تذکرات جدی چند تن از ائمه جمعه مشهور را داریم؛ واقعاً هم نگرانی بی جا نیست، اما چرا مثل مرحوم آیت الله بافقی در مقابله با کشف حجاب رضا خانی در حرم حضرت معصومه، خود وارد نمی شوند؟! در جایگاه چه از مثل آیت الله بافقی کم دارد؟!! که از شیفتگان آن مرحوم و ناقل تشرفات شان هم هست! نهی از منکر لسانی امروز که چکمه رضا خان در جواب ندارد! • اقلا وقتی این بزرگان به حق، هر بی حجابی را دشمن نظام اسلامی نمی دانند۱، چرا فقط در و بین طرفداران و تکبیرگویان نهی از بی حجابی می کنند؟! اگر مقصود از خطبه ها، تهییج مومنین به تذکر لسانی است با اقدام عملی حضرات، شدنی تر است. • نمی شود بعضاً ماشین دودی نشست، پس از گیت های تفتیش هم چند قدم در مردم نبود، مطلقا پیاده از خیابان و برمردم نگذشت و فقط از پشت تریبون، مومنین و پلیس را به جنگ بی حجابی فرستاد! • حضرت یکبار روایت جالبی خواندند۲: "ما جعل الله بسط اللسان و کفّ الید و لکن جعلهما یُبسطان معاً و یُکفّان معاً: خداوند زبان را گشاده و دست را بسته قرار نداده بلکه آنان را چنان آفریده که باهم باز می شوند و باهم بسته می گردند"(وسائل الشیعه ج۱۱ص۴۰۴) وقتی دست پلیس و گشت ارشاد را باز می خواهید، زبانِ دعوت و تذکر پدرانه و عالمانه خود به دختران و زنان جامعه(نه صرفاً شرکت کنندگان در نماز جمعه) را هم باز کنید، روزی یا هفته ای نیم ساعت قسمتی از مسیر ترددتان را پیاده روی کنید و چند تذکر دهید. مواجهه زنان و دختران را خودتان از نزدیک ببینید. باور کنید شاید زمین و آسمان متفاوت از مواجه شان با تیتر خطبه هایتان -که در فضای مجازی برای آنها می فرستند- باشد! • شاید هم زنان و دخترانی به شما بعنوان زبان حاکمیت، حرفها، درد دلها و احیانا تذکراتی داشته باشند که پس از بررسی عالمانه تان در خطبه هایتان اثر کند؛ این حرفها را محدود ناهیان منکرِ بی حجابی می شنوند، شما هم بشنوید! خدا می داند این برای هردو طرف مفید و موثر است. * پ.ن: دو حجاب داریم؛ یکی واجب، یکی حرام! همه از اولی می گویند، دومی در حجاب شدن مسئولین است. خدا رحمت کند را، آنرا حرام مطلق می شمرد؛ یعنی هیچ طوری -ولو در شرایط احکام ثانوی- حلال نمی شود!۳ احتجاب مسئولین و مقامات از مردم، نبودن بین مردم در کف جامعه است؛ فقط نبودن در خط واحد و صف نانوایی نیست، حرف نزدن مستقیم با بی حجاب هم هست. ماندن در حجابِ تریبون و طرفدار و تکبیرگو هم احتجاب مذموم است! ......................... ۱و۲. آیت الله خاتمی ۹۸/۳/۳۰ ۳. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا/ شهید بهشتی ص۱۳۳ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۴ ☑️ @m_ghanbarian
🌹 چند مطلب درباره شهید بهشتی بمناسبت سالگرد آن عزیز 🔺ضرورت احیای ادبیات عدالت خواهی نهج‌البلاغه https://eitaa.com/m_ghanbarian/811 🔺شرط روحیه انقلابی برای اجتهاد http://mghanbarian.ir/doc/942/ 🔺بخاطر بهشتی http://mghanbarian.ir/interview/2746/ 🔺ولایت فقیه؛ جمهوریت سیاسی، عدالت اقتصادی در اندیشه شهید بهشتی http://mghanbarian.ir/lecture/4034/ 🔺بهشت ی ۱ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2187 🔺بهشت ی ۲ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2188 🔺بهشت ی ۳ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2190 🔺بهشت ی ۴ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2192 🔺بهشت ی ۵ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2193 🔺بهشت ی ۶ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2194 سه توضیح بر فرمایش شهید بهشتی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2195 🔺بهشت ی ۷ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2196
🔰 دو جلسه بحث علمی و اعتقادی پر استفاده رو به اشتراک میذارم برای اهل تحقیق که گعده دوستانه ای بین عباس موزون مجری زندگی پس از زندگی و استاد مفیدی در قم بوده البته الفاظ نیازمند یک پیش نیاز فلسفی هستش ممکنه برای برخی سخت باشه. 👇👇👇👇👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند ماه گذشته جناب آقای عباس موزون به همراه برخی از فضلای حوزوی محضر استاد مفیدی رسیدند و درباره برخی از معارف مرتبط با معاد و انواع تجربه تجربه گران بحث های مطرح شد که به طلاب عزیز پیشنهاد می کنم با دقت بحث را دنبال کنند. 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند ماه گذشته جناب آقای عباس موزون به همراه برخی از فضلای حوزوی محضر استاد مفیدی رسیدند و درباره برخی از معارف مرتبط با معاد و انواع تجربه تجربه گران بحث های مطرح شد که به طلاب عزیز پیشنهاد می کنم با دقت بحث را دنبال کنند. 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به حال و هوای نهضت محتاجیم...! 📢 این قطعه صوتی از بهشتی عزیز چه حس و حالی خوبی را از دهه 60 تداعی میکند. 🔰 فارغ از محتوا و موضوع سخن ایشان، یک لحظه خودم را بین مردم آن دوران تصور کردم چقدر تبیین بهشتی برایم گواراست و چقدر دلگرم میشوم که آنقدر مهم هستم تا اصحاب قدرت برای شبهات وچالشهای ذهنی من از آرمانهای انقلاب، وقت بگذارند چه زیبا مصادیق را با خط کش آرمانهای نهضت میسنجند و قانع کننده توضیح میدهند آنهم نه با واژه های قلمبه بلکه به شدت عامی و همه فهم و چقدر از شعار زدگی دورند. 🔶 اصلا نمیخواهیم مثل امیرالمومنین ع کرسی آزاد آندیشی در میدانهای اصلی شهر راه بیندازید و شبهات خوارج در باب حکمرانی را جواب بگویید(انساب الاشراف ج 2 ص353) اصلا مثل علی ع سیاست خود را هم (تدبیر جنگ جمل) به بررسی مردمی نگذارید (نامه 57 نهج البلاغه فَإِنْ کُنْتُ مُحْسِناً أَعَانَنِی وَ إِنْ کُنْتُ مُسِیئاً اسْتَعْتَبَنِی) اصلا نمیخواهیم به نهج البلاغه برگردیم اقلا به حال و هوای نهضت برگردیم. لااقل از 40 سال پیش و هوای نهضت فاصله نگیرید. ✅ تنها بازمانده از آن دوران هم اتفاقا به دولت همین را تذکر را داد: آنجایی که عمل به این وعده امکان‌پذیر نیست -مواردی پیش می‌آید که یک وعده‌ای داده شده ولی در عمل، امکانات فراهم نمیشود- آنجا، بروند برای همان مردمی که به آنها این وعده داده شده، صریح، واضح توضیح بدهند، بگویند علّت اینکه این کار را نتوانستیم بکنیم این است و ان‌شاءالله مثلاً خواهیم کرد(1400.10.19) علی صمیمی1400.11.7 با چین ارز ترجیحی ☑️ @ali_samimi71
بازنشر
🔰خلاصه ای از گعده دوستانه با جوانان پر سوال منصوریه...! 🔶 فعلا پنج جلسه از گعده حقیر با جمع دوستانه برادران منصوریه گذشت محور جلسات نکات مهم طرح کلی اندیشه رهبریست. ‼️ اما سوالات حاشیه ای و بعد از بیان کتاب جالبند...؟ ✔️ اگر رهبری قبل انقلاب اینگونه سخن میگوید پس چرا مشکلات مردم را باهمان معیارها مدیریت نمیکند؟؟ ✔️ شبهه دور خبرگان و شورای نگهبان و رهبری چگونه حل میشود؟؟ ✔️ آیا در ج ا ا راهی برای اعتراضات مردم پیش بینی شده؟؟ و...؟؟ 🖋 سعی میکنم جوابهایی که داده شده رو خدمتتون بفرستم اگه اشکال جوابی بود در خدمتم. این سه مطلب مهم رو به بحث گذاشتیم👇👇👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/159 https://eitaa.com/ali_samimi71/161 https://eitaa.com/ali_samimi71/165 ☑️ @ali_samimi71
🔰 خلاصه گعده دوستانه با جوانان عزیز منصوریه ⁉️ در جلسه این سوال طرح شد که آیا ظرفیتی در قانون ما برای اعتراض مردم به سیاستهای دولت یا نهادهای دیگر وجود دارد یا خیر؟؟ ✅ در جواب و گرم مباحثه اینگونه بیان شد که طبق اصل 8 قانون اساسی همه آحاد ملت حق نهی از منکر و امر به معروف را دارند و این اصل هیچ نهاد یا شخصی را استثنا نکرده ⚠️"" در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند. "" 🔰 در مورد نوع و چگونگی این اعتراض هم قوانینی وجود دارد که بیشتر برای این اصل طریقیت دارد مثل برخی مجاری قضایی به عنوان نمونه شکایت از یک نهاد به دیوان عدالت اداری که حق قانونی همه مردم است.یا آزادی رسانه و یا نظارت بر همه قوا توسط نماینگان مردم در مجلس و... ازین قبیل قوانینی که حق آحاد ملت است. ⛔️ اما در مورد تجمع اعتراضی که شاید مهمترین و موثرترین راه اعتراض در برخی شرایط باشد دچار چالش شدیم.به این عنوان که اجازه نمیدهند مردم در خیابان اعتراض کنند و گاهی با گارد امنیتی و نظامی مواجه خواهند شد. ✅ در جواب اینگونه جمع بندی شد که نظراتی برای این عرصه وجود دارد و یک راه حل 🔰 نظری میگوید: از طرفی دراصل 27 قانون اساسی حق تجمع اعتراضی به مردم داده شده اما با دو قید که مخل مبانی اسلام نباشد و بدون سلاح باشد. ⚠️""تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح ، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است ."" از طرفی هم اصل 4 قانون اساسی و اصل 9 در واقع کمک کننده و بازوی اصل 27 عمل میکنند. ⚠️ اصل چهارم میگوید: کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ، اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است. ⚠️ اصل نهم میگوید: در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت وتمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است . هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی وتمامیت ارضی ایران کمترین خدشه ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات ، سلب کند. 🔰 در واقع طبق این سه اصل تجمعی که همراه با سلاح باشد و مخل اسلام بوده و همچنین امنیت کشور را به خطر اندازد ممنوع است. ⛔️ ممکن است کسی دو اشکال کند: 1⃣ طبق آیین نامه وزارت کشور تجمع باید از شورای تامین مجوز بگیرد و مجوز هم فقط وقتی داده میشود که اشخاص حقوقی بوده و از احزاب رسمی و مجوز گرفته وزارت کشور باشند در واقع یک دور خنده دار پیش آمده که رسما وجود هرتجمعی را ازبین میبرد انگار باید برای اعتراض به یک نهاد از همان نهاد مجوز بگیریم که یک محال عرفیست در واقع انگار اجرای این اصل به میل و فکر مسئولین ربط دارد ممکن است مسئولی یک تجمع به حق اعتراضی را خلاف اسلام و امنیت کشور بداند ومجوز ندهد اما دیگری چنین نیندیشد به طور کلی درین بین مردم معترض باید دست به دعا باشند تا مسئولی خوش فکر بر راس کاربیاید و حق را به آنها بدهد🤷‍♂ 2⃣ادله امر به معروف و اصل 8 قانون اساسی مطلق است و شامل اشخاص حقوقی و حقیقی مجوز گرفته یا نگرفته میشود و نیازی به مجوز گرفتن نیست اینگونه حتی اشخاص حقیقی مستقل از هرگونه حزب و جناح هم اجازه تجمع دارند. هردو اشکال وارد است. اما اشکال دوم در قانون سال 94 اصلاح شد به این صورت که ""قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانونی در ایران در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که پس از شهادت علی خلیلی توسط مجلس ایران تصویب شد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در تیر ۱۳۹۳ از سوی هیئت رئیسهٔ مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، کلیاتش در ۱۶ مهر همان سال و جزئیاتش در ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ به تصویب مجلس رسید. شورای نگهبان در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن را تصویب کرد و علی لاریجانی در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن برای اجرا به دولت یازدهم ابلاغ کرد."" دو تبصره ذیل ماده 16 این قانون وجود دارد و نشانگر این است که اشخاص حقیقی هم میتوانند مجوز تجمع بگیرند حتی مسئولین اگر بی دلیل مجوزی ندادند مشمول مجازاتند. هرچند اصل مجوز گرفتن و اشکال اول پابرجاست. تبصره ها بدین شرحند:👇👇👇👇
⚠️ تبصره ۲ـ ستادهای استانی و شهرستانی می توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداردی ، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند. ⚠️ تبصره ۳ـ هر گاه مسؤولان ذی ربط با تشخیص مراجع قضایی بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع تبصره های (۱) و (۲) استنکاف نمایند؛ مستوجب مجازات موضوع ماده (۵۷۰) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵) می باشند. ✅✅ اما راه حل...! این یادداشت ادامه دارد.......... علی صمیمی 1401.4.11 ☑️ @ali_samimi71
👇👇ادامه یادداشت واره...👇👇 ✅ بنده هیچ راهی را بهتر از تحلیل و پیشنهاد استاد قنبریان برای حل مساله سراغ ندارم. 🔶 مشکل اینجا بود که تجمع مجوز میخواهد و عمده مجوز ندادنها بخاطر: 1.ترس مسئول مربوطه از ناامنی و خسارتهای احتمالیست. 2.دربدترین شرایط بخاطر بازخواست نشدن مافوق و بخطر نیفتادن پستش. 3. فهم ناقصی ازقید ممنوعه مذکور در قانون دارد یعنی مثلا کوچکترین تجمعی را مخل مبانی اسلام میداند ویا کوچکترین تجمعی را نافی امنیت معرفی میکند یعنی نگاه کاریکاتوری به آرمانها به این صورت که امنیت از عدالت و آزادی مهمتر جلوه داده شود. حال آنکه باید هندسه آرمانها تغییر نکند. 🔰 خوب راه حل هم چند لایه خواهد بود. استاد قنبریان در دو حوزه دانشی و رفتاری توضیحاتی دارند که قابل تامل است. 1⃣ در حوزه دانشی سراغ مهندسی آرمانها رفته و از اهمیت و جایگاه درست و اندازه ی هرکدام از آرمانها میگویند. شاه بیت جملات که منابعش هم تقدیم میشود این است که در همه مسائل و مصادیق ریز میتوانیم آرمانی را فدای یک آرمان دیگر کنیم چون افعال همه نسبی اند میشود گاهی عدالت را فدای امنیت کرد چونانکه حضرت امیر ع در ماجرای قاتلان عثمان کرد. و بالعکس. اما باید از همه این ترجیح ها و فدا کردن ها یک عکس هوایی بگیریم که درنهایت به سمت یک وضعیت عادلانه رهسپار شدیم یا خیر آیا درنهایت همه آرمانها با یک مهندسی منظم در جایگاه خود قرار گرفته و برای مردم قابل دسترسی اند یا خیر؟ اگر آری پس راه درست است. لذا اگر 40سال به بهانه اینکه «سوژه دشمنیم» یا «موجب تضعیف نظامیم» یا... عدالت و آزادی را ناقص کردیم و امنیت را بزرگ کردیم این یعنی آرمانها مهندسی و قابل دسترس که نیست هیچ بلکه یک کاریکاتور زشت و ناجور از آن ارائه داده شده که راه غلطیست. این در حوزه دانش که پیشنهاد میکنم این لینک ها را مشاهده بفرمایید درسگفتار عدالت جلسه اول https://eitaa.com/m_ghanbarian/2511 جلسه دوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2531 جلسه سوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2548 جلسه چهارم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2569 برای منبری ها و کسانی که این رویکرد را میخواهند در تاریخ و سیره اهل بیت دنبال کنند نیز این پنج جلسه را با عنوان «دش من» پیشنهاد میکنم این پنج جلسه رو با چنتا از طلاب به بحث گذاشتیم بسیار راهگشا و روشنگر مسیر بود. شب اول https://eitaa.com/m_ghanbarian/2458 شب دوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2460 شب سوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2464 شب چهارم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2466 شب پنجم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2469 2⃣اما حل رفتاری قضیه یادداشت ادامه دارد.....! ☑️ @ali_samimi71
👇👇👇ادامه یادداشت واره👇👇👇 2⃣ در حوزه رفتاری هم چند توصیه و راه حل استاد جالب بود ایشون در یادداشتی با عنوان پلیس امنیت تراز نشان داده که پلیس میتواند دو رویکرد در حوزه رفتار در برابر تجمعات داشته باشد 1. به بهانه اینکه شرور هستند سرکوب کنند و تمام 2. سعی کنند بجای تقابل ، بادرک وضعیتشان تجمع را با ابزاری که دارند امن کنند تا مردم مطالبه خود را به گوش نهاد مربوطه برسانند. و دومی به صواب نزدیکتر و آرمان عدالت و آزادی را در دسترس تر میکند. ضمن اینکه اصل 9 اصل 27 هم رعایت شده. این لینک رو سری بزنید👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2255 پیشنهاد دوم برای مکان تجمع است که در واقع یک حاشیه بر قانونیست که دولت وقت بعد از فاجعه آبان بنزینی میخواست تصویب کند که البته با رای دیوان عدالت وتو شد و بجایی نرسید ماجرا ازین قرار بود که بعد تجمعات آبان دولت مقرر کرد که مکانهایی را برای تامین امنیت و تجمعِ بی دردسر فراهم کند و مکانهایی رو هم مثل ورزشگاه و.... هم انتخاب کرد استاد ذیل این قانون حاشیه ای زد و پیشنهادِ احیای یک سنت دیرینه به نام بست نشینی در حرمهای اولیای خدا را مطرح کرد که هم یک کارکردِ مغفول مانده از حرمها یعنی بستری برای قیام مطالبات مردم، فراهم شود و هم خودبه خود توسط بازرسی های حرم امنیتش تامین میشود و با اشاره به تجمع خوزستانی ها برای پیگیری مساله آب در حرم رضوی و تجمع احمدی نژادی ها در حرم عبدالعظیم حسنی این راه حل را شدنی دانستند و قابل گسترش و پیگیری به عنوان یکی از برنامه های ثابت حرمها این لینک هم بنگرید👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2250 علاقه مندان این جزوه را هم برای مباحثه و گعده علمی درین حوزه ازدست ندهند.👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2374 پایان یادداشت واره.... خلاصه ای از یک جلسه با جوانان منصوریه! علی صمیمی 1400.4.14 ☑️ @ali_samimi71
💠 *حوالی آزاد شهر ...!!!* یک مباحثه گفتمانی با جوانان پیرامون کتاب " آزادی یعنی آزادی " از ایت الله خامنه ای 🔰 *ارائه توسط : علیرضا صمیمی* 📆 *|| از یکشنبه ۱۹ تیرماه ، ساعت ۱۸ ||* برادران روزهای فرد ، خواهران روزهای زوج 🕌 *|| مسجد امام حسین علیه السلام ||* 📍جهت ثبت نام و حضور در جلسات به شماره های زیر اطلاع دهید: برادران : ۰۹۱۷۴۱۹۷۲۵۵ خواهران : ۰۹۱۶۷۰۲۷۶۵۷ هیئت مذهبی جوانان حسینی شهرستان بهمئی پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه ای حضرت ولی عصر (عج) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) https://eitaa.com/heyate_javanan_hoseyni
🔰 نجوایی با مولا...! 🔶 چقدر این قسمت از نجوا با ولی عصر (عج) ترس و امید دارد. و چقدر منِ طلبه به آن محتاجم! 🌕 ««مولای من اگر قرار است وسیله ای برای یاری شما و دین خدا باشد و نوکری گوشه ای از عَلَمِتان را بلند کند بگذار یکی از آنها باشم عوض کردن نوکر برای شما آسان است ولی برای نوکر سخت و گران»» ☑️ @ali_samimi71
🖋 منبع مچ گیرِ نظام...! 🔶 بی قرار فقر 🔰 شاید یکی از زیباترین و در عین حال کم نظیر ترین برداشتهایی که از آیه ولایت دیدم همین بود. بار و بارها خواندیم و استدلال کردیم و ولایت علی ع را با آن اثبات کردیم. اما...! زاویه نگاه رهبری به این آیه نه فقط اینها بود که کشف زیبای یک صفت حاکم بود. بی قراری حاکم از دیدن فقر و فقیر حاضر نیست نماز و عبادت خود را تمام کند بعد به موضوع فقر بپردازد. بی تاب است که هرچه سریعتر آن را ازبین ببرد هرچه سریعتر شخصیت و کرامت او را که با روزدن به این و آن درحال لکه دار شدن است، حفظ کند. علی ع جای دیگری حتی از آبروی پیرمرد فقیر نصرانی نمیگذرد. وقتی گدایی او را میبیند پرسش جالبی طرح میکند نمیگوید او کیست؟ میگوید این چیست که میبینم؟ 🔶 مَرَّ شَيخٌ مَكفُوفٌ كَبيرٌ يَسألُ. فَقالَ أميرُالمُؤمِنينَ: ما هذا؟ فقالُوا : يا أميرَالمُؤمِنينَ! نَصرانيٌّ فَقالَ : استَعمَلتُمُوهُ حَتّى إذا كَبُرَ و عَجَزَ مَنَعتُمُوهُ ، أنفِقُوا عَلَيهِ مِن بَيتِ المالِ. پير مرد فرتوت و نابينايى، در حال گدايى، بر اميرمؤمنان علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام گذشت. امام فرمود: اين مرد كيست و چرا گدايى مى كند؟ جواب گفتند: "نصرانى است" امام علیه‌السلام فرمود: تا آن زمان كه قدرت كار كردن داشت از او كار كشيديد و اينك كه پير شده و قدرت كار كردن ندارد، از تأمين روزى وى دريغ مى ورزيد؟ از بيت المال زندگى او را تأمين كنيد. 🔶 اصلا علی ع پدیده فقر و گدایی را نمیتواند تحمل کند و برایش عادی نیست یک خرق عادت است. منبع خوبیت برای مچ گیری چقدر در قانون نویسی و اجرا و مبارزه بافساد و انعکاس هنرمندانه صدا و سیما و... بی تابی از دیدن فقر دیده میشود. کارگزارِ تراز علی ع بی تابِ ازبین بردن چاله های فقر و غنی است حتی اگر مشغول معنویات است. ☑️ @ali_samimi71
☝️☝️☝️☝️☝️
26.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏🔰 صبری به پهنای جامعه...! 🔶 چقدر ضریب رفتارهای کوچک ما بزرگند؟ 🔶 صبر و انتقاد پذیری باید تحصیل شود یا خودش از آسمان می آید؟ 🔶 چگونه خلقهای اجتماعی ما در روند حکمرانی سیاسی اثر گذار است؟ 💠 گوشه ای سخنرانی علی صمیمی هیات الرضا ع ☑️ @ali_samimi71@heiatalreza_behbahan8
🔰 امام خمینی ره: خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول الله کسی نیست که بتواند عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد، مأمور می کند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن. نصب حضرت امیر به خلافت این طور نیست که از مقامات معنوی حضرت باشد، مقامات معنوی حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود و این که در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آن قدر از آن تجلیل کرده اند، نه از باب این که حکومت یک مسأله ای است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس می گوید که (به قدر این کفش بی قیمت هم پیش من نیست) ، آن که هست اقامه عدل است. آن چیزی که حضرت امیر سلام الله علیه و اولاد او می توانستند در صورتی که فرصت به آنها بدهند، اقامه عدل را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند لکن فرصت نیافتند. 🔶 زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد. صحیفه نور جلد 20 صفحه 28 ☑️ @ali_samimi71
🔰 وبینار دانشجویی 🔶 با موضوع ««از آزاد شَهرِ ولایت تا خفقان شهر خلافت »» زمان: ساعت 9 شب 27 تیرماه لینک جلسه اعلام میشود. ☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ؛ برای چراغانی و مداحی، یا اقامه عدل؟ 🎙 : 💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیده‌خوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست. 💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است، نه به معنای مقام معنوی. 💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کرده‌اند، نه از باب این است که حکومت یک مسئله‌ای است، آنکه هست است. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ هفتمین نشست سالانه به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه 🔹بررسی هفت موتور تبعیض و بی‌عدالتی 🔹با حضور حجت الاسلام محسن خاکی (عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم) ➖پنجشنبه ۳۰ تیرماه/ ساعت ۱۰ صبح ➖استان بوشهر، شهر خورموج، روستای بحیری (زادگاه شهید نادر مهدوی) 🔺 پخش همزمان از لایو اینستاگرام مستضعفین تی‌وی 🎬 @Mostazafin_TV
💠بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با مشارکت معاونت فرهنگ سازی و کنگره شهدای دانشجو معلم استان هرمزگان برگزار می کند 🖇️موضوع وبینار: از آزاد شَهرِ ولایت تا خَفَقان شَهرِ خلافت ⏰ساعت: 21 📆تاریخ: دوشنبه 1401/04/27 🖇️ لینک ورود به جلسه http://vc.cfu.ac.ir/hormozgan پیج بسیج دانشجویی فرهنگیان هرمزگان https://instagram.com/farhangian_media_hrm?igshid=YmMyMTA2M2Y=