eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
378 عکس
218 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 خلاصه گعده دوستانه با جوانان عزیز منصوریه ⁉️ در جلسه این سوال طرح شد که آیا ظرفیتی در قانون ما برای اعتراض مردم به سیاستهای دولت یا نهادهای دیگر وجود دارد یا خیر؟؟ ✅ در جواب و گرم مباحثه اینگونه بیان شد که طبق اصل 8 قانون اساسی همه آحاد ملت حق نهی از منکر و امر به معروف را دارند و این اصل هیچ نهاد یا شخصی را استثنا نکرده ⚠️"" در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند. "" 🔰 در مورد نوع و چگونگی این اعتراض هم قوانینی وجود دارد که بیشتر برای این اصل طریقیت دارد مثل برخی مجاری قضایی به عنوان نمونه شکایت از یک نهاد به دیوان عدالت اداری که حق قانونی همه مردم است.یا آزادی رسانه و یا نظارت بر همه قوا توسط نماینگان مردم در مجلس و... ازین قبیل قوانینی که حق آحاد ملت است. ⛔️ اما در مورد تجمع اعتراضی که شاید مهمترین و موثرترین راه اعتراض در برخی شرایط باشد دچار چالش شدیم.به این عنوان که اجازه نمیدهند مردم در خیابان اعتراض کنند و گاهی با گارد امنیتی و نظامی مواجه خواهند شد. ✅ در جواب اینگونه جمع بندی شد که نظراتی برای این عرصه وجود دارد و یک راه حل 🔰 نظری میگوید: از طرفی دراصل 27 قانون اساسی حق تجمع اعتراضی به مردم داده شده اما با دو قید که مخل مبانی اسلام نباشد و بدون سلاح باشد. ⚠️""تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح ، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است ."" از طرفی هم اصل 4 قانون اساسی و اصل 9 در واقع کمک کننده و بازوی اصل 27 عمل میکنند. ⚠️ اصل چهارم میگوید: کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ، اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است. ⚠️ اصل نهم میگوید: در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت وتمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است . هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی وتمامیت ارضی ایران کمترین خدشه ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات ، سلب کند. 🔰 در واقع طبق این سه اصل تجمعی که همراه با سلاح باشد و مخل اسلام بوده و همچنین امنیت کشور را به خطر اندازد ممنوع است. ⛔️ ممکن است کسی دو اشکال کند: 1⃣ طبق آیین نامه وزارت کشور تجمع باید از شورای تامین مجوز بگیرد و مجوز هم فقط وقتی داده میشود که اشخاص حقوقی بوده و از احزاب رسمی و مجوز گرفته وزارت کشور باشند در واقع یک دور خنده دار پیش آمده که رسما وجود هرتجمعی را ازبین میبرد انگار باید برای اعتراض به یک نهاد از همان نهاد مجوز بگیریم که یک محال عرفیست در واقع انگار اجرای این اصل به میل و فکر مسئولین ربط دارد ممکن است مسئولی یک تجمع به حق اعتراضی را خلاف اسلام و امنیت کشور بداند ومجوز ندهد اما دیگری چنین نیندیشد به طور کلی درین بین مردم معترض باید دست به دعا باشند تا مسئولی خوش فکر بر راس کاربیاید و حق را به آنها بدهد🤷‍♂ 2⃣ادله امر به معروف و اصل 8 قانون اساسی مطلق است و شامل اشخاص حقوقی و حقیقی مجوز گرفته یا نگرفته میشود و نیازی به مجوز گرفتن نیست اینگونه حتی اشخاص حقیقی مستقل از هرگونه حزب و جناح هم اجازه تجمع دارند. هردو اشکال وارد است. اما اشکال دوم در قانون سال 94 اصلاح شد به این صورت که ""قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانونی در ایران در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که پس از شهادت علی خلیلی توسط مجلس ایران تصویب شد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در تیر ۱۳۹۳ از سوی هیئت رئیسهٔ مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، کلیاتش در ۱۶ مهر همان سال و جزئیاتش در ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ به تصویب مجلس رسید. شورای نگهبان در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن را تصویب کرد و علی لاریجانی در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن برای اجرا به دولت یازدهم ابلاغ کرد."" دو تبصره ذیل ماده 16 این قانون وجود دارد و نشانگر این است که اشخاص حقیقی هم میتوانند مجوز تجمع بگیرند حتی مسئولین اگر بی دلیل مجوزی ندادند مشمول مجازاتند. هرچند اصل مجوز گرفتن و اشکال اول پابرجاست. تبصره ها بدین شرحند:👇👇👇👇
⚠️ تبصره ۲ـ ستادهای استانی و شهرستانی می توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداردی ، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند. ⚠️ تبصره ۳ـ هر گاه مسؤولان ذی ربط با تشخیص مراجع قضایی بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع تبصره های (۱) و (۲) استنکاف نمایند؛ مستوجب مجازات موضوع ماده (۵۷۰) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵) می باشند. ✅✅ اما راه حل...! این یادداشت ادامه دارد.......... علی صمیمی 1401.4.11 ☑️ @ali_samimi71
👇👇ادامه یادداشت واره...👇👇 ✅ بنده هیچ راهی را بهتر از تحلیل و پیشنهاد استاد قنبریان برای حل مساله سراغ ندارم. 🔶 مشکل اینجا بود که تجمع مجوز میخواهد و عمده مجوز ندادنها بخاطر: 1.ترس مسئول مربوطه از ناامنی و خسارتهای احتمالیست. 2.دربدترین شرایط بخاطر بازخواست نشدن مافوق و بخطر نیفتادن پستش. 3. فهم ناقصی ازقید ممنوعه مذکور در قانون دارد یعنی مثلا کوچکترین تجمعی را مخل مبانی اسلام میداند ویا کوچکترین تجمعی را نافی امنیت معرفی میکند یعنی نگاه کاریکاتوری به آرمانها به این صورت که امنیت از عدالت و آزادی مهمتر جلوه داده شود. حال آنکه باید هندسه آرمانها تغییر نکند. 🔰 خوب راه حل هم چند لایه خواهد بود. استاد قنبریان در دو حوزه دانشی و رفتاری توضیحاتی دارند که قابل تامل است. 1⃣ در حوزه دانشی سراغ مهندسی آرمانها رفته و از اهمیت و جایگاه درست و اندازه ی هرکدام از آرمانها میگویند. شاه بیت جملات که منابعش هم تقدیم میشود این است که در همه مسائل و مصادیق ریز میتوانیم آرمانی را فدای یک آرمان دیگر کنیم چون افعال همه نسبی اند میشود گاهی عدالت را فدای امنیت کرد چونانکه حضرت امیر ع در ماجرای قاتلان عثمان کرد. و بالعکس. اما باید از همه این ترجیح ها و فدا کردن ها یک عکس هوایی بگیریم که درنهایت به سمت یک وضعیت عادلانه رهسپار شدیم یا خیر آیا درنهایت همه آرمانها با یک مهندسی منظم در جایگاه خود قرار گرفته و برای مردم قابل دسترسی اند یا خیر؟ اگر آری پس راه درست است. لذا اگر 40سال به بهانه اینکه «سوژه دشمنیم» یا «موجب تضعیف نظامیم» یا... عدالت و آزادی را ناقص کردیم و امنیت را بزرگ کردیم این یعنی آرمانها مهندسی و قابل دسترس که نیست هیچ بلکه یک کاریکاتور زشت و ناجور از آن ارائه داده شده که راه غلطیست. این در حوزه دانش که پیشنهاد میکنم این لینک ها را مشاهده بفرمایید درسگفتار عدالت جلسه اول https://eitaa.com/m_ghanbarian/2511 جلسه دوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2531 جلسه سوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2548 جلسه چهارم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2569 برای منبری ها و کسانی که این رویکرد را میخواهند در تاریخ و سیره اهل بیت دنبال کنند نیز این پنج جلسه را با عنوان «دش من» پیشنهاد میکنم این پنج جلسه رو با چنتا از طلاب به بحث گذاشتیم بسیار راهگشا و روشنگر مسیر بود. شب اول https://eitaa.com/m_ghanbarian/2458 شب دوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2460 شب سوم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2464 شب چهارم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2466 شب پنجم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2469 2⃣اما حل رفتاری قضیه یادداشت ادامه دارد.....! ☑️ @ali_samimi71
👇👇👇ادامه یادداشت واره👇👇👇 2⃣ در حوزه رفتاری هم چند توصیه و راه حل استاد جالب بود ایشون در یادداشتی با عنوان پلیس امنیت تراز نشان داده که پلیس میتواند دو رویکرد در حوزه رفتار در برابر تجمعات داشته باشد 1. به بهانه اینکه شرور هستند سرکوب کنند و تمام 2. سعی کنند بجای تقابل ، بادرک وضعیتشان تجمع را با ابزاری که دارند امن کنند تا مردم مطالبه خود را به گوش نهاد مربوطه برسانند. و دومی به صواب نزدیکتر و آرمان عدالت و آزادی را در دسترس تر میکند. ضمن اینکه اصل 9 اصل 27 هم رعایت شده. این لینک رو سری بزنید👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2255 پیشنهاد دوم برای مکان تجمع است که در واقع یک حاشیه بر قانونیست که دولت وقت بعد از فاجعه آبان بنزینی میخواست تصویب کند که البته با رای دیوان عدالت وتو شد و بجایی نرسید ماجرا ازین قرار بود که بعد تجمعات آبان دولت مقرر کرد که مکانهایی را برای تامین امنیت و تجمعِ بی دردسر فراهم کند و مکانهایی رو هم مثل ورزشگاه و.... هم انتخاب کرد استاد ذیل این قانون حاشیه ای زد و پیشنهادِ احیای یک سنت دیرینه به نام بست نشینی در حرمهای اولیای خدا را مطرح کرد که هم یک کارکردِ مغفول مانده از حرمها یعنی بستری برای قیام مطالبات مردم، فراهم شود و هم خودبه خود توسط بازرسی های حرم امنیتش تامین میشود و با اشاره به تجمع خوزستانی ها برای پیگیری مساله آب در حرم رضوی و تجمع احمدی نژادی ها در حرم عبدالعظیم حسنی این راه حل را شدنی دانستند و قابل گسترش و پیگیری به عنوان یکی از برنامه های ثابت حرمها این لینک هم بنگرید👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2250 علاقه مندان این جزوه را هم برای مباحثه و گعده علمی درین حوزه ازدست ندهند.👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2374 پایان یادداشت واره.... خلاصه ای از یک جلسه با جوانان منصوریه! علی صمیمی 1400.4.14 ☑️ @ali_samimi71
💠 *حوالی آزاد شهر ...!!!* یک مباحثه گفتمانی با جوانان پیرامون کتاب " آزادی یعنی آزادی " از ایت الله خامنه ای 🔰 *ارائه توسط : علیرضا صمیمی* 📆 *|| از یکشنبه ۱۹ تیرماه ، ساعت ۱۸ ||* برادران روزهای فرد ، خواهران روزهای زوج 🕌 *|| مسجد امام حسین علیه السلام ||* 📍جهت ثبت نام و حضور در جلسات به شماره های زیر اطلاع دهید: برادران : ۰۹۱۷۴۱۹۷۲۵۵ خواهران : ۰۹۱۶۷۰۲۷۶۵۷ هیئت مذهبی جوانان حسینی شهرستان بهمئی پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی قرارگاه جهادی پیشرفت منطقه ای حضرت ولی عصر (عج) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) https://eitaa.com/heyate_javanan_hoseyni
🔰 نجوایی با مولا...! 🔶 چقدر این قسمت از نجوا با ولی عصر (عج) ترس و امید دارد. و چقدر منِ طلبه به آن محتاجم! 🌕 ««مولای من اگر قرار است وسیله ای برای یاری شما و دین خدا باشد و نوکری گوشه ای از عَلَمِتان را بلند کند بگذار یکی از آنها باشم عوض کردن نوکر برای شما آسان است ولی برای نوکر سخت و گران»» ☑️ @ali_samimi71
🖋 منبع مچ گیرِ نظام...! 🔶 بی قرار فقر 🔰 شاید یکی از زیباترین و در عین حال کم نظیر ترین برداشتهایی که از آیه ولایت دیدم همین بود. بار و بارها خواندیم و استدلال کردیم و ولایت علی ع را با آن اثبات کردیم. اما...! زاویه نگاه رهبری به این آیه نه فقط اینها بود که کشف زیبای یک صفت حاکم بود. بی قراری حاکم از دیدن فقر و فقیر حاضر نیست نماز و عبادت خود را تمام کند بعد به موضوع فقر بپردازد. بی تاب است که هرچه سریعتر آن را ازبین ببرد هرچه سریعتر شخصیت و کرامت او را که با روزدن به این و آن درحال لکه دار شدن است، حفظ کند. علی ع جای دیگری حتی از آبروی پیرمرد فقیر نصرانی نمیگذرد. وقتی گدایی او را میبیند پرسش جالبی طرح میکند نمیگوید او کیست؟ میگوید این چیست که میبینم؟ 🔶 مَرَّ شَيخٌ مَكفُوفٌ كَبيرٌ يَسألُ. فَقالَ أميرُالمُؤمِنينَ: ما هذا؟ فقالُوا : يا أميرَالمُؤمِنينَ! نَصرانيٌّ فَقالَ : استَعمَلتُمُوهُ حَتّى إذا كَبُرَ و عَجَزَ مَنَعتُمُوهُ ، أنفِقُوا عَلَيهِ مِن بَيتِ المالِ. پير مرد فرتوت و نابينايى، در حال گدايى، بر اميرمؤمنان علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام گذشت. امام فرمود: اين مرد كيست و چرا گدايى مى كند؟ جواب گفتند: "نصرانى است" امام علیه‌السلام فرمود: تا آن زمان كه قدرت كار كردن داشت از او كار كشيديد و اينك كه پير شده و قدرت كار كردن ندارد، از تأمين روزى وى دريغ مى ورزيد؟ از بيت المال زندگى او را تأمين كنيد. 🔶 اصلا علی ع پدیده فقر و گدایی را نمیتواند تحمل کند و برایش عادی نیست یک خرق عادت است. منبع خوبیت برای مچ گیری چقدر در قانون نویسی و اجرا و مبارزه بافساد و انعکاس هنرمندانه صدا و سیما و... بی تابی از دیدن فقر دیده میشود. کارگزارِ تراز علی ع بی تابِ ازبین بردن چاله های فقر و غنی است حتی اگر مشغول معنویات است. ☑️ @ali_samimi71
☝️☝️☝️☝️☝️
26.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏🔰 صبری به پهنای جامعه...! 🔶 چقدر ضریب رفتارهای کوچک ما بزرگند؟ 🔶 صبر و انتقاد پذیری باید تحصیل شود یا خودش از آسمان می آید؟ 🔶 چگونه خلقهای اجتماعی ما در روند حکمرانی سیاسی اثر گذار است؟ 💠 گوشه ای سخنرانی علی صمیمی هیات الرضا ع ☑️ @ali_samimi71@heiatalreza_behbahan8
🔰 امام خمینی ره: خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول الله کسی نیست که بتواند عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد، مأمور می کند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن. نصب حضرت امیر به خلافت این طور نیست که از مقامات معنوی حضرت باشد، مقامات معنوی حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود و این که در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آن قدر از آن تجلیل کرده اند، نه از باب این که حکومت یک مسأله ای است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس می گوید که (به قدر این کفش بی قیمت هم پیش من نیست) ، آن که هست اقامه عدل است. آن چیزی که حضرت امیر سلام الله علیه و اولاد او می توانستند در صورتی که فرصت به آنها بدهند، اقامه عدل را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند لکن فرصت نیافتند. 🔶 زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد. صحیفه نور جلد 20 صفحه 28 ☑️ @ali_samimi71
🔰 وبینار دانشجویی 🔶 با موضوع ««از آزاد شَهرِ ولایت تا خفقان شهر خلافت »» زمان: ساعت 9 شب 27 تیرماه لینک جلسه اعلام میشود. ☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ؛ برای چراغانی و مداحی، یا اقامه عدل؟ 🎙 : 💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیده‌خوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست. 💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است، نه به معنای مقام معنوی. 💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کرده‌اند، نه از باب این است که حکومت یک مسئله‌ای است، آنکه هست است. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ هفتمین نشست سالانه به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه 🔹بررسی هفت موتور تبعیض و بی‌عدالتی 🔹با حضور حجت الاسلام محسن خاکی (عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم) ➖پنجشنبه ۳۰ تیرماه/ ساعت ۱۰ صبح ➖استان بوشهر، شهر خورموج، روستای بحیری (زادگاه شهید نادر مهدوی) 🔺 پخش همزمان از لایو اینستاگرام مستضعفین تی‌وی 🎬 @Mostazafin_TV
💠بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با مشارکت معاونت فرهنگ سازی و کنگره شهدای دانشجو معلم استان هرمزگان برگزار می کند 🖇️موضوع وبینار: از آزاد شَهرِ ولایت تا خَفَقان شَهرِ خلافت ⏰ساعت: 21 📆تاریخ: دوشنبه 1401/04/27 🖇️ لینک ورود به جلسه http://vc.cfu.ac.ir/hormozgan پیج بسیج دانشجویی فرهنگیان هرمزگان https://instagram.com/farhangian_media_hrm?igshid=YmMyMTA2M2Y=
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 امیرالمومنین(ع) فرمود: خداوند را با خدائی بشناسید و رسول را با رسالت؛ و اُولی الامر بالامربالمعروف و العدل والاحسان: صاحبان امر و حکومت را به امر به معروف کردن، عدالت گستری کردن و احسان به مردم بشناسید!(کافی ج۱ص۸۵) در این نمونه هرسه جمع است: - امر به معروف و نهی از منکر متصدی بیت المال - عدالت ورزی نسبت به خواص و نزدیکان - احسان به مردم و لحاظ کردن آنها در هر ماجرای ریز و درشت. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این فاصله طبقاتیِ جهنمی ناشی از فساد است یا تبعیض؟ 🔹بدیهی است برای برقراری عدالت هم باید با مبارزه کرد هم ، اما امروز خطر کدام یک برای انقلاب اسلامی بیشتر است؟ فساد یا تبعیض؟ کدام یک اگر حل شود به نزدیک تر می‌شویم؟ 🔺حاج آقا (عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم) در هفتمین نشست سالانه به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه توضیح می‌دهد. 🎬 @Mostazafin_TV
خبر خوبی‌ست اما اینها تغییر در چارچوب است شهید بهشتی بحث حرمت تبلیغات را از باب دیگر و موضع بالاتری طرح می‌کنند. اگر تبلیغات نباشد اساسا رسانه‌های انبوه و انحصاری شکل نمی‌گیرند تا نتیجه آن انحصارات اقتصادی شکل بگیرد و شکاف طبقاتی بوجود بیاید...اقتصاد اگر قوی شود و مردمی شود و عدالت برپاشود هرگز کار به اینجا نمی‌کشد که زنها برای کسب درآمد مجبور باشند خود را برای فروش یک کالا در اختیار شرکت‌های بزرگ بگذارند. سوال اینجاست چرا باید مردها خودشان را چنین حقیر کنند تا یک کالا به فروش برسد. 💠 @h_abasifar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صوت نشست سالانه جنگ ناتمام ◀️ موضوع: بررسی هفت موتور تبعیض و بی‌عدالتی 🔸 حجت الاسلام محسن خاکی (عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم) 🗓پنجشنبه ۳۰ تیرماه/ صبح ➖استان بوشهر، شهر خورموج، روستای بحیری (زادگاه شهید نادر مهدوی) 🎬 @Mostazafin_TV
🔰یک سکانس قبل از کربلا...! 🔶 جامعه قبلِ حسین به کجا رسیده بود که کربلا را رقم زد؟ 🔶 چرا یزید را کودتا و یا انقلاب ازبین نبرد؟ 🔶 سبک زندگی جذاب و فالوور جمع کن یزید چه بود؟ 🔶 چرا حسین ع محل رجوع مردم حتی برای استخاره نیست؟ 🔶 آیا نبود ظرفیت پذیرش در جامعه ما برای ظهور امام زمان ع به معنای وجه اشتراک با جامعه یزیدیست؟ 🔶 در عصر جدید چگونه طاغوت حتی شیعیان را ابزار ظلم قرار میدهد؟ 🏴🏴 این شبها به این مباحث میپردازیم...!🏴🏴 ☑️ @ali_samimi71
🔰 دوشب پایانی هیات منتظران 🔶 به این بحث میپردازیم که ضریب اجتماعی رفتارهای ریز ما چقدر بالاست آیا به پهنای تاریخ است یا فقط موثر در زمانه ماست؟ 🔶 معنای یوم مجموع از اسامی قیامت چیست و چرا بجای حساب کتاب شخصی خدا همه را جمع میکند؟؟ 🔶 قدرت موج خلق های اجتماعی چقدر بالاست و چگونه یک حکومت را دچار چالش میکند؟ ☑️ @ali_samimi71
بازنشر 💰از زبان یک آقازاده پولدار! یادم نمیرود دوران دبستانم را که در چند انشا مختلف با موضوع ثروت بهتر‌ است یا علم در طول سال تحصیلی و امتحان پایانی با همه اشتیاقم علم را انتخاب میکردم و دو صفحه کامل را مشفقانه از برتری علم مینوشتم و از سرنوشت عالمانی میگفتم که در اوج فقر اندیشمند بودند و اکنون اسمشان را به نیکی یاد میکنیم. کمی که پا به سن گذاشتم در دوگانه ثروت و علم حق را به هیچ کدام ندادم و هردو را بطور مساوی لازم دانستم و کمی از فضائل ثروت هم میگفتم به هر حال معیشت و سطحی از رفاه هم مهم بود البته بر فضائل عالم بودن هم تاکید داشتم. امروز اما کاملا حق را به ثروت میدهم چون پول که باشد طعم همه خوشی ها را میتوانی بچشی! پول که باشد لذت علم با کیفیت را هم درک میکنی آمار کنکور کشورم نشان میدهد همچین حرف چرتی هم نمیزنم 🔸مدارس عادی دولتی هیچ سهمی از ۴۰ نفر اول رتبه‌های برتر کنکور ندارند!!! 🔸۸۰ درصد کل قبولی‌های دانشگاه متعلق به ۲۰ درصد از مدارس است!!! 🔸۶۳ درصد از دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه‌های سطح بالایی همچون علامه طباطبائی و شهید بهشتی از ۳ دهك بالای جامعه بوده‌اند و فقط ۸ درصد از سه دهك پایین جامعه به این دانشگاه‌ها راه‌یافته‌اند. 🔸مطابق با پژوهش انجام شده در وزارت رفاه، دسترسی سه دهك بالای جامعه به آموزش باكیفیت ۵۸ درصد بوده و این سهم برای سه دهك پایین تنها ۴.۵ درصد است همه این آمارها نشان میدهد پدرم میتواند با پولش همانگونه که برایم موتور و ماشین و خانه میخرد کالای جدیدی به نام علم را هم بخرد مرا در بهترین مدارس خصوصی کشور با بهترین اساتید و حتی بهترین طبخ غذا ثبت نام کند خب معلوم است در کنکور هم نتیجه بهتری میگیرم و البته تضمین آینده شغلی آنهم در سطوح بالای مدیریتی هم لابد منه است. جالب است بدانید در سال ۱۳۴۵ سندی از سوی دفتر برنامه و بودجه تحت عنوان «مساله واگذاری امور فرهنگی به مردم» منتشر شد که در آن سند به صراحت قید شده بود که مدارس خصوصی آنچنان باید گسترش پیدا کنند که تمام فرزندان طبقات مرفه به این گونه مدارس دسترسی داشته باشند. این سند اما نه در حکومت پهلوی که به لطف جمهوری اسلامی بعد از انقلاب در سال ۶۷ تحقق پیدا کرد و شکر خدا زمینه ای فراهم شد تا ما مرفهین دسترسی بیشتری به مدارس خصوصی داشته باشیم. ❗️حتی میخواهم به شما بگویم اگر کسی دوگانه شادی یا ثروت را هم پیش روی من گذاشت باز میگویم ثروت بهتر است چون پول که باشد تفریح شما هم یک تفریح خاص میشود دیگر امروزه در کشورمان خنده هم پولی شده است یادم می آید چند وقت پیش برای یک کنسرت خنده بلیط ۳۰۰ هزارتومانی گرفتم تا یکی دو‌ ساعت از خنده روده بر شوم قبول کنیم اینجا جای کارگران عزیز مملکتم نیست آنها که حتی پول پوشک بچه شان را هم نمیرسند تامین کنند! خدا خیرشان دهد قشر زحمت کشی هستند. اقلا 30 میلیون فقیر مطلقی که حاشیه نشین کشورم ایرانند و از گاز و آب و گوشت و مسکن و آموزش و نیازهای اولیه معیشت محرومند کجا و کنسرت 300هزارتومنی کجا! نه تنها در کنسرتهای خنده که در خانه هم گاهی که پول توجیبی ام اضافه می آید جشن و پارتی میگیرم و رفقایم را دعوت میکنم با یک عالمه خوراکی و خوردنی های خوب و بد انصافا تا پول نداشته باشی اینهمه آدم را نمیتوانی شاد کنی. درگوشی به شما بگویم با توجه به نظارت و گیرهای نیروی انتظامی در شهر و نق زدنهای همسایه ها پدرم در اطراف شهر یک زمین کشاورزی را در کنار رودخانه خرید و تغییر کاربری داد به یک خانه ویلایی با یک استخر درجه یک دیگر دور ازشهر نه نقهای همسایه را میشنویم و نه خبری از برادران زحمتکش نیروی انتظامی هست آنجا دیگر هرچه نکردیم خودمان نخواستیم. یک زمین چمن برای ورزش و سلامتی هم داریم پول که باشد برنامه رژیم اصولی و خوراکی های مفید را هم از دکتر های آموزش دیده و متخصص تغذیه با نظارت بالا دریافت میکنم سلامتی هم توپ. ❓واقعا شما فکر میکنید اگر پدرم پول نداشت میتوانست برایم زمین تغییر کاربری دهد و ویلای خصوصی بسازد؟؟هرگز چنین نیست میدانید چرا؟؟ چون چند روستا آنطرف‌تر نیازهای اساسی خود را نمیتوانند رفع کنند چون پول ندارند!!!! پول که باشد حتی قانون هم با شما همراهی بیشتری میکند پول پدرم تاثیر بسزایی در گرفتن مجوزهای قانونی ویلای لاکچری ام داشته که فردا اگر کسی ایرادی گرفت صدتا مجوز برای او رو میکنم هیسسسسسسس! همه چیز قانونیست. خلاصه برایتان بگویم امروزه هر گزینه ای در تقابل ثروت قرار بگیرد من ثروت را برمیگزینم چون با ثروت هرکاری میشود کرد به امید روزی که زندان هم خریدنی باشد دعایم کنید لایق باشم در حرم امام رضا ع دفن شوم آخرت آبادی هم داشته باشم آنجا هم قبر میفروشند...! علی صمیمی 1400.10.24 https://eitaa.com/ali_samimi71/68 ☑️ @ali_samimi71
🔰 صحنه ای که به چشم خدا هم آمد. امشب حین منبر متوجه صحنه ای از یک آیه شدم برایم جالب بود. در آیه 92سوره توبه وقتی که سپاه اسلام در شرف لشکر کشی برای جنگ تبوک هستند چند پیرمرد را تصویر میکند که رسول خدا وسیله ای برای بردنشان به جهاد ندارد. قدرت پیاده روی هم بخاطر مسافت دور ندارند. جامانده اند ولی آرزو دارند. خدا هم در آیه قبلش تکلیف کسانی که معاف از جنگ هستند را معلوم میکند «لیس علی المرضی و..... حرج» اما در آیه بعد اختصاصا ازین گروه جامانده هم حرف به میان می آورد حتی حالات درونی آنها را بازگو میکند. «تَوَلَّوْا وَأَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَنًا أَلَّا يَجِدُوا مَا يُنْفِقُون» 🔶 چشمشان پراز اشک است که نمیتوانند کاری برای خدا کنند. به گمانم آنقدر این صحنه دل خدا را برده که یک آیه برایش فرستاده وگرنه آیه قبل تکلیف معافین از جنگ را مشخص کرده بود. 🔶 آرزومندان خدمت درین روزهای کربلا و حسین و محرم کجایند. هرچه آرزویت نیافتنی تر بیشتر به چشم خدایی و بیشتر به چشم حسینی. البته اگر برای نرسیدنش اشک داری. علی صمیمی 1400.5.8 ☑️@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴یک سکانس قبل از کربلا 💠موضوع شب اول: ذبح ارزشها قبل از کربلای صاحب ارزشها 🗓۸مرداد ۱۴۰۱/مسجد انبیاء ۱ محرم ۱۴۴۴ ⁉️ همه محرم ها باید به دنبال این ماجرا باشیم که چه گذشت بر جامعه ای که مدت اندکی بعد از رسول خدا (ص) نواده عزیزش را کشتند آنهم با یک جنایتِ بزرگ...؟! 🔚راستش جامعه به سمتی رفته بود که ظرفیت حسین و ارزشهایش را نداشت لذا ایشان را قبل از اینکه ازبین ببرند از جامعه طرد کرده بودند. ○ تعداد مساله های فقهی طرح شده از امام عسکری که رسماً در لشکرگاهِ تحت الحفظ زندگی میکردند بیشتر از حسین بن علیست. 🔸 پیرمردهای جامانده از جهاد را که چشمان پر اشکشان به چشم خدا آمده کجا و تن خسته و جامانده لشکر حر(علی بن طعان محاربی) کجا که از فرط تشنگی نای آب خوردن نداشت و این امام بود که مشک بر لب خشک او نهاد اما باز در صف دشمنان حسین بود. 💢باید پذیرفت که اگرظرفیت پذیرش "امام زمان و ارزشهایش" در جامعه ما بود خدا درنگی برای ظهورش نکرده بود. 🚫 سبک زندگی یزید برای دورانش جذاب بود و امروز اگر بود احتمالا پیجش پر از فالوور..! ✅ ترجیح "فرهنگ جذاب یزیدی" بیشتر از لطمه به جسم امام جانکاه است و بیشتر باید برآن گریست. 🏴 شکرانه ورود به محرم...! کمی از سکانسهای قبلی عاشورا میگوییم انشالله... ☑️ @ali_samimi71