eitaa logo
حــــــــــــــــرف نو 🇵🇸
177 دنبال‌کننده
100 عکس
74 ویدیو
8 فایل
﷽ 📝هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود ... 👳طلبه درس خارج، تحریریه نشریات خط و عهد 💬درگاه ارتباطی با حقیر: @ASepehran
مشاهده در ایتا
دانلود
صحن آیینه حرم بی بی معصومه علیها السلام خیزش مردمی اللهم انزل علینا نصرتک ...
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🖊 نامه جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به 🌐 تشکیل «قرارگاه طوفان الاقصی»، با هدف «تبیین و تبلیغ حماسه جبهه مقاومت» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌀این قرارگاه از همه طلاب حوزه های علمیه دعوت می‌کند، مسئولیت تاریخ ساز خود را در جهت تبیین و تبلیغ حماسه جبهه مقاومت، ایفا کنند. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📲 جهت ارتباط با قرارگاه به ادمین @toofan_alaqsa پیام ارسال نمایید. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
🇵🇸 بعضیا هم هستند شهید به دنیا میان ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی فکر کردم چی بنویسم ... دیدم قالب محدود کلمات توان بیانش را ندارند. خودتان ببینید. این آغاز مقاومت فلسطین بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه ماه اعتصاب غذا واقعا جهاد از انسان معمولی چه می سازد؟ خضر عدنان اردیبهشت امسال شهید شد، ولی آیا خبری از او در ذهنتان باقیست؟
بدیهیات طلبگی ایام فاطمیه حوزه قم بخاطر تبلیغ طلاب تعطیل میشه. خیلی دودل بودم که تبلیغ برم یانه؟ تازه بعدش باید تصمیم میگرفتم کجا برم؟ همسرم که تردیدم را دید، با صحبت‌هاش برام قوت قلبی شد که هجرت رو بر قرار ترجیح بدم. او می‌گفت همین الان باید در میان اقوام و آشنایان باشم و سالهای بعد دیر است. راهی شدم. سفر چهار روزه به تبریز. دو روز از سفرم را برای اقوام اختصاص دادم و دو روزش را برای طلاب حوزه علمیه سالار شهیدان. منزل عمه‌هایم را برای تبلیغ انتخاب کردم. مهمان‌شان میشدم. پای حرف‌هایشان می‌نشستم. اگر مطلبی را در پاسخ سوالات و ابهامات‌شان بلد بودم می‌گفتم. اگر از معیشت و اقتصاد بحث پیش می‌آمد به سراغ سرگذشت استعمار و توطئه‌هایش برای ضعیف نگه‌داشتن ملت‌ها می‌گفتم. می‌گفتم که ما در قبال رشد مادی و معنوی جامعه مسئولیم. از مشکلات راه گله می‌کردند، در جواب، من از چشم دوختن به قله‌ها و آرمان‌ها و خسته نشدن از مشکلات و از راه به در نشدن می‌گفتم. این همان معجزه صبر است. اگر قرار است تحولی (حیات طیبه) را در مقیاس ملت ایران بلکه در کل جهان رقم بزنیم و در مسیر ظهور مهدی موعود قدم برداریم صبری در همان مقیاس لازم داریم. گفتم نفسِ زندگی در جمهوری اسلامی با اعتقاد به آرمان‌هایش یکی از مراتب جهاد است و به هر میزان که این جبهه را نصرت بدهی مرتبه بالاتری از جهاد را درک میکنی. اکنون، پس از بازگشت احساس می‌کنم چقدر بهم نیاز داریم. تبلیغ به طلبه حیات و هویت می‌بخشد. مگر طلبگی چیست، غیر از انتقال پیامِ امام به امت و بعثتِ جانِ آنها برای هجرت. آنها هم در میان بمباران دشمن نیازمند توصیه به حق و صبر بودند.
حــــــــــــــــرف نو 🇵🇸
بدیهیات طلبگی ایام فاطمیه حوزه قم بخاطر تبلیغ طلاب تعطیل میشه. خیلی دودل بودم که تبلیغ برم یانه؟ تا
پ.ن: عکس متعلق به طلاب فارغ التحصیل مدرسه سالار شهیدان است که در برنامه ناهار وحدت یکجا جمع شدند. تعداد زیادی از این اعزه فضلایی هستند که از قم برای تبلیغ به دیارشان آمده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه صبر وقتی از عنصری به نام صبر صحبت می‌کنیم یعنی چه؟ چقدر صبر را برای خودمان بد معنا می‌کنیم؟ چقدر این مفهوم پرقدرت است؟ پاسخ را از زبان این کارشناس یهودی بشنوید. پ.ن: ما نیازمند تبیین این مفاهیم هستیم برای مردم. برای درست دیدن صحنه. ببینید او از تصویر یک سرباز حماس بر بالای یک مسجد ویرانه چه برداشتی دارد. پ.ن: مطمئن باشید جبهه حق با اعتقادات و آرمان‌ها و رفتارش چهره دیگری را برای جهان رقم خواهد زد.
طلبگی هویت یا کارکرد؟ 💠در پیام قبلی گفتم که دو روز از ایام تبلیغ را در حوزه سپری کردم. در این مدت با ۱۵ نفر از طلاب مدرسه به گفت‌وگو پرداختم. غالبا در آستانه اتمام سطح یک و ورود به سطوح عالی بودند. 🔆آینده طلبگی‌شان برایشان مهم بود و در جست‌وجوی ترسیم این تصویر بودند. همین دغدغه آنها را تا دفتر مشاوران حوزه هم برده بود، ولی هنوز انگار اقناع نشده بودند. نیمچه تصمیمی البته گرفته بودند. ❌در پاسخ به سوالات برادرانم از تجربیات ناموفق خودم می‌گفتم تا مسیر اشتباه مرا تکرار نکنند. 🏔معتقدم طلبگی یک هویت و معناست. یک هویت واحد که اتفاقا متکثر هم نیست. نمی‌شود آنرا با شغل و کارکرد خلط نمود و درباره آینده‌اش به گفت‌وگو نشست. 🔰طلبگی یعنی حلقه وصل میان امام و امت بودن. یعنی یک دست در دست امام داشتن و دست دیگر را به دست مردم دادن. یعنی راهبری مردم در جهت جبهه حق. 👌خب در روند این جریان و با توجه به جایگاه طلبه و موقف جبهه حق (انقلاب) قطعا یکسری نیازها و بسترهای خدمت تولید خواهد شد. ♻️ما اکنون در مرحله دولت سازی و گام دوم انقلاب قرار گرفته‌ایم. بی‌توجهی به جریان انقلاب اسلامی در انتخاب هدف و تصمیمات زندگی یعنی ابتلا به توعی سکولاریسم در مقیاس زندگی شخصی. ⭕️یعنی انقطاع ساحت آرمانی و ارزش‌های یک طلبه از ساحت حیات اجتماعی او. ❌این نگاه خطرناک است. ❌اینکه محور تصمیم‌گیری ما صرفا استعداد و اعتبار اجتماعی باشد خطرناک است. ❌اینکه جریان انقلاب از محاسبات ما حذف شود خطرناک است. ❌اینکه طلبه به دنبال یک حاشیه امن در زندگی شخصی و خانوادگی همراه با یک حقوق و درآمد مشخص باشد خطرناک است.
سه نحوه برخورد در برابر سنتهای پیشینیان 1⃣ برخورد حذفی هر جامعه‌ای یک سنت هایی دارد که همه‌اش هم غلط نیست؛ بعضی‌اش غلط است بعضی‌اش درست است؛ از آن غلط هایش هم بعضی خیلی غلط است. غلط اندر غلط است، بعضی، نه کمی غلط است، خیلی غلط نیست. یک جامعه ی انقلابی چه کار میکند؟ اگر شما خیال کنید که جامعه انقلابی باید بیاید یک داس در دست بگیرد و تمام این سنت ها را ریشه کن بکند برود جلو و جامعه را از آن سنتها صاف کند، اشتباه فکر کرده اید؛ نه، جامعه انقلابی نباید این کار را بکند؛ و جوامع انقلابی گاهی از این کارها کرده‌اند و دچار لغزشهای بسیار عظیمی شده اند؛ سنت‌های جامعه را از دست داده اند. ما الان جامعه انقلابی‌ای سراغ داریم که به خاطر احیاء نکردن سنت‌های گذشته دچار لغزش و انحراف شده؛ زیرا آن سنت، سنت درستی بوده و اصلا سنت اسلامی بوده این انقلاب در جامعه به وجودآمده سنتهای گذشته احیاء نشده و به خاطر احیاء نشدن سنتهای گذشته، این جامعه رفته به وادی هلاکت و ضلالت و گمراهی؛ حالا ممکن است امروز گمراهی‌اش صد درصد معلوم نشود، اما ده سال دیگر، پانزده سال دیگر اگر به همین روند پیش بروند آن وقت معلوم خواهد شد. بعضی از سنت‌ها، سنت های غلطی نیستند، محصول عمر بشرند محصول قرنها تجربه بشرند؛ چه مانعی دارد ما آن سنتها را عمل بکنیم چه عیب دارد؟ به هم زدن سنت‌ها و به هم ریختن سنت‌ها غلط است. سنت‌ها را ما تجزیه میکنیم از هم جدا میکنیم تجزیه و تحلیل میکنیم، ببینیم کدام سنت، سنت خوبی است، آن را نگه میداریم؛ منتها اگر محتوای این سنت محتوای غلطی است، آن محتوایش را باید عوض بکنیم؛ هرکدام غلط است، اگر قابل اصلاح است اصلاحش میکنیم اگر قابل اصلاح نیست آن وقت بعد از اینکه دقت کردیم که قابل اصلاح نیست آن را از بین میبریم این روش درست اسلامی در مقابل سنتها است. [پس] یک حرکت حرکت از بین بردن سنتها است همان طوری که عرض کردم که این اشتباه است.
2⃣برخورد انفعالی یک حرکت بعکس این حرکت حساس نبودن روی سنت‌های جاهلی است، روی سنت‌های ضد انقلابی و به اصطلاح ارتجاعی است که حالا ممکن است ما در این تعبیر حرف داشته باشیم. من در هندوستان بوضوح این را دیدم که با اینکه انگلیس ها از این کشور خارج شده اند. اما سنت‌های انگلیسی از این کشور خارج نشده و آنجا باقی است. از سال ۱۹۴۷ تا الان که سال ۱۹۸۲ است یعنی ۳۵ سال. هند به اصطلاح آزادی گرفته و سعی هم میکند که خودش را کشور آزادی وانمود کند، اما سنت‌های انگلیسی آنجا هست. حالا بعضی از سنت‌هایش مهم نیست مثل ترافیک و رفت و آمد که همه دنیا از طرف راست میروند انگلیس‌ها در خیابان از طرف چپ میروند؛ اینها هم به رسم انگلیس از طرف چپ میروند که حالا این ضرری ندارد. اما بعضی از سنن خطرناک است. من یک مجسمه‌ای را در میدانی دیدم در یکی از شهرهای جنوبی هند پرسیدم گفتند این مجسمه ی یکی از شاهزادگان انگلیسی است که از زمان انگلیسها اینجا بوده و هنوز هم هست. من گفتم فرق ما با شما این است که ما مجسمه های سلاطین و شبه سلاطین و قرب سلاطین و مانند اینها را مردممان کشیدند پایین و سوزاندن "لنحرّقنّه ثُمَّ لَننسفنّه في اليمّ نسفا" و نابود کردند این سامری ها را و شما بعد از ۳۵ سال هنوز این مجسمه را اینجا وسط میدان نگه داشته اید. یک روزی تعطیلی بود در وسط هفته؛ پرسیدیم چرا تعطیلی است گفتند این یکی از جشنهای انگلیس است که از آن وقتی که حاکم بر هند بودند آنها یک جشن مثلاً چنین و چنانی داشتند و تعطیل میکردند هنوز هم هست؛ یعنی حساس نبودن در مقابل سنت های جاهلی.
3⃣ برخورد منطقی این هر دو غلط است؛ هم بکلی همه سنتهای گذشته را به چشم مخالف نگاه کردن و همه را قطع کردن که در خیلی از کشورهای کمونیستی این معمول است و هم به این شکلش که همه سنتها را نگه داشتن و در مقابل سنتهای جاهلی حساس نبودن که این هم چیز بدی است. اسلام این جوری نیست و همان طور که عرض کردم حد وسط دارد؛ یعنی سنجیدن سنتها سنتهای خوب را نگه داشتن بدهایش را رد کردن آنهایی را هم که رد میکند با استدلال، با منطق، با توجه به جوانب کار و به صورتی که در دل مردم جا بیفتد و عمق پیدا بکند رد میکند. 📘 تفسیر سوره مجادله، صفحه ۲۹ تا ۳۳
مکتب امام 💬 با تعدادی از دوستان خانه طلابی مشغول مباحثه و تحقیق پیرامون مکتبِ سیاسی اجتماعی امام هستیم. 🔻به تدریج پیام‌هایی پیرامون این موضوع در کانال کار می‌کنم. 1⃣ اولین متنِ منتخب، پیام رهبری به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت امام بود. 📘کتاب "عهد مشترک" سعی کرده این پیام رو با سایر بیانات رهبری بصورت یک منظومه فکری شرح بده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنر و موسیقی انقلابی واقعا شیر مادر حلالت جناب آقای امیر عید چقدر خوب اندیشه و تمدن غربی را به چالش می‌کشد. از این دست کارها کم داریم. کم!
کتاب رستاخیز شگفت انگیز پیام رهبری به مناسبت اولین سالگرد امام.pdf
703K
🔰این کتابچه متن پیام بیانات رهبری در اولین سالگرد ارتحال حضرت امام است. 🔻جنس این پیام خیلی گرم و گیراست. حتما وقت بگذارید و بخوانیدش! 🔻هنگام مطالعه پیام انگار مشغول تماشای مبارزی نستوه هستی که در عین سوگمندی برای از دست دادن فرمانده، اما در عین حال پرقدرت و امیدوار، از میدان و مسیرِ پیش‌رو و اندیشه برایت سخن می‌گوید. 🔻این پیام یک دعوت است. دعوت به استقامت و استمرار قیام و مقاومت. دعوت به ساختن ایران اسلامی و تاختن علیه استکبار. دعوتی است به صراطی مستقیم. به اسلام ناب. به خط امام. به حیات طیبه. به دین و دنیا. 🔻سطر به سطر این پیام را باید نیوشید. با خواندنش تازه عمقی که در آن نهفته است را متوجه می‌شوی. 🔻به نظر میرسد این پیام برای پژوهشگر مکتب امام جزو گام‌های نخستین تنفس در بهشت برین اندیشه خمینی باشد.
حــــــــــــــــرف نو 🇵🇸
🔰این کتابچه متن پیام بیانات رهبری در اولین سالگرد ارتحال حضرت امام است. 🔻جنس این پیام خیلی گرم و گی
مدتی است که با دوستان خانه طلاب جوان مشغول مباحثه پیرامون مکتب سیاسی اجتماعی هستیم. دیروز برای جمع بندی پیام فوق با دوستان قصد زیارت مرقد امام راحل و مباحثه در جوار مرقد مطهرشان را کردیم. نوشته زیر تقریر شخصی بنده از مولفه های اصلی مکتب امام بر اساس پیام اولین سالگرد است. خوشحال میشم که سروران پس از مطالعه نقطه نظرات شون رو به حقیر اطلاع بدن. 👇👇👇👇👇👇
تقریر راه امام.pdf
100.3K
نوشته شده در تاریخ 22 دی ماه 1402 شب نخست از ماه پر برکت رجب الاصب در آستانه صدمین روز مقاومت مردم غزه و آغاز حملات به مردم مظلوم یمن
گزارش تصویری از زیارت دسته جمعی پنج شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲