eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
4.3هزار دنبال‌کننده
580 عکس
71 ویدیو
1.5هزار فایل
🔻کانالی برای انتشار #دروس و #دیدگاه_های استاد معظم آیت الله علیدوست(زیدعزه)، توسط شاگردان؛ 🌐 سایت استاد: http://a-alidoost.ir ✍️ ادمین: @ILIASALEHI
مشاهده در ایتا
دانلود
14020920os37.pdf
125.2K
💠 متن پیاده‌سازی جلسه جلسه سی‌ و هفتم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مشتق تاریخ جلسه : 1402/09/20 صفحات : 227 و 228 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
جلسۀ چهل و ششم.pdf
215.9K
💠 متن پیاده‌سازی (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه چهل و ششم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثامنة صفحات : 37 و 38 تاریخ جلسه : 1402/09/20 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
اصول 230.pdf
204.9K
✍️ برگه صفحات 229 و 230 خارج اصول فقه - دور دوم موضوع : الأمر الخامس فی المشتق تاریخ : 1402/09/20 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
فقه40.pdf
166.7K
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) متن درسی استاد صفحات 39 و 40 سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة التاسعة تاریخ جلسه : 1402/09/20 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14020921os38.MP3
17.81M
💠 جلسه سی‌ و هشتم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مشتق تاریخ جلسه : 1402/09/21 صفحات : 229 و 230 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14020921fe47.MP3
13.35M
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه چهل و هفتم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثامنة صفحات : 39 و 40 تاریخ جلسه : 1402/09/21 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
◽️آیت‌الله علیدوست پژوهشگر برتر کشور در گروه فقه و حقوق 🔸بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران در سومین روز از هفته پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد؛ 💢 در این جشنواره که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمع کثیری از علاقمندان و پژوهشگران و فناوران سراسر کشور برگزار شد، در بخش پژوهشگران برگزیده ۵۰ نفر معرفی شدند که آیت‌الله از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان پژوهشگر برتر کشور در گروه معرفی و از ایشان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
استاد علیدوست: بدون ، متکفل استنباط نیست 🔹به متکفل استنباط، نمی‌توان گفت مگر اینکه اولا خودش باشد ... آیا ممکن است فقیه، فقیه باشد، ولی روش نداشته باشد و در هر بابی به روش گروه خاصی استنباط کند؟ مثلا در یک مسئله به روش مدرسه‌ای و صناعی اشاره کند و در یک مسئله روش تجمیع ظنون را برگزیند؟ یا در یک باب از نصوص خود به قواعد کلام برسد و در یک باب به همان نصوص بسنده کند؟ این می‌شود و فقاهت فاقد روش. 🔹ثانیا متکفل استنباط فقیه نیست مگر اینکه را بشناسد، زیرا بخشی از کار یک مجتهد تتبع است و می‌خواهد متون دیگران را فهم کند. بنده اگر ندانم متعلق به مدرسه صناعت‌محور است یا اهل تجمیع ظنون است و ندانم که چگونه قواعد را از نصوص استخراج می‌کند و ندانم که استظهارش از نصوص بر چه مبنایی استوار است و ... ، آیا می‌توانم متن فقهی شیخ را بفهمم؟! (مصاحبه با مجله تا اجتهاد، سال اول، پیش شماره سوم،‌ تابستان ۱۳۹۱) 🔸روش شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
14020921os38.pdf
171.2K
💠 متن پیاده‌سازی جلسه جلسه سی‌ و هشتم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مشتق تاریخ جلسه : 1402/09/21 صفحات : 229 و 230 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
جلسۀ چهل و هفتم.pdf
205.7K
💠 متن پیاده‌سازی (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه چهل و هفتم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثامنة صفحات : 39 و 40 تاریخ جلسه : 1402/09/21 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
فقه 42.pdf
202.5K
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) متن درسی استاد صفحات 41 و 42 سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة التاسعة تاریخ جلسه : 1402/09/22 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14020922tf10.MP3
18.55M
💠 کریم جلسه دهم - سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : تفسیر سوره مبارکه بقره تاریخ جلسه : 1402/09/22 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14020922fe48.MP3
14.73M
💠 (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه چهل و هشتم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثامنة صفحات : 41 و 42 تاریخ جلسه : 1402/09/22 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
تفسیر جلسه 10-1402.pdf
174.4K
💠 کریم متن پیاده‌سازی جلسه جلسه دهم - سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : تفسیر سوره مبارکه بقره تاریخ جلسه : 1402/09/22 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
جلسۀ چهل و هشتم.pdf
226.4K
💠 متن پیاده‌سازی (اجتهاد،تقلید، مرجعیت و زعامت) جلسه چهل و هشتم، سال تحصیلی 1402-1403 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : المسألة الثامنة صفحات : 41 و 42 تاریخ جلسه : 1402/09/22 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14011003-سخنرانی مذهبی-میراث کوثر-سبزوار.MP3
19.33M
‍ ‍ ‍🎙 سخنرانی آیت الله علیدوست 💥 میراث کوثر ▪️ فاطمیه دوم 1401 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14011004-سخنرانی مذهبی-انواع تقصیر ها نسبت به اهل بیت-سبزوار.MP3
14.17M
‍ ‍ ‍🎙 سخنرانی آیت الله علیدوست 💥 انواع کوتاهی‌ها نسبت به اهل بیت ▪️ فاطمیه دوم 1401 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14020713-سخنرانی علمی-درجمع قضات یزد-عدالت قضایی.MP3
24.74M
‍ ‍ ‍🎙 سخنرانی آیت الله علیدوست 💥 عدالت قضایی - جمع قضات یزد ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
14020713-سخنرانی علمی-درجمع قضات یزد-عدالت قضایی-پرسش و پاسخ.MP3
25.16M
‍ ‍ ‍🎙 سخنرانی آیت الله علیدوست 💥 عدالت قضایی - پرسش و پاسخ ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
قضاوت؛ اهداف و جایگاه وشرایط آن.pdf
415.8K
‍ ‍ ‍🎙 سخنرانی آیت الله علیدوست 💥 عدالت قضایی (اهداف، جایگاه و شرایط قضاوت) ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
409.pdf
130.7K
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 ضروت تعظیم شعائر فاطمی 🔻 بیانیه استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
410.pdf
205.3K
✍️ برگه صفحات 231 و 232 خارج اصول فقه - دور دوم موضوع : الأمر الخامس فی المشتق تاریخ : 1402/10/02 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
🌀ضرورت تعظیم شعائر فاطمی (بخش اول) بسم الله الرحمن الرحیم * و لا تلبسوا الحق بالباطل و تکتموا الحق وانتم تعلمون *(سوره بقره؛ 42) (حق را با باطل نیامیزید و حق را با این که میدانید، کتمان نکنید). 🔻چند سالی است در ایام فاطمیه، تلاشهایی در راستای به زیر سوال بردن بزرگداشت این ایام، در قالب تشکیل هیئات عزاداری، مجالس عزا، بیان تاریخ و حوادث مرتبط با این ایام در صدر اسلام، از سوی برخی نهادهای مرتبط با اهل سنت و دیگران صورت می‌پذیرد؛ نمونه اخیر آن را میتوان مصاحبه آقای سید عقیل هاشمی از شبکه کلمه (مقیم لندن!) با آقای شیخ احمد عابدینی از ایران دانست. در این مصاحبه «شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها یک افسانه انگاشته می‌شود. بزرگداشت فاطمیه، یک انحراف تلقی می‌گردد که در زمان ائمه - علیهم السلام – سابقه ندارد. و گفته شد: در این باره امکاناتی صرف می‌شود که باید در مسیر تبیین معارف به کار گرفته شود، نه در راستای عزاداری و درگیری افراد با یکدیگر». 🔸در همین راستا، چند سال قبل هم امام جمعه شهر خاش با انکار هرگونه ایراد حادثه تلخ بر حضرت فاطمه زهرا – سلام الله علیها – مرگ حضرت را شش ماه بعد از رحلت پیامبر – صلی الله علیه و آله – بر اثر تب دانست؟! و به دلالت التزام و اشاره، کل عالمان شیعه را در طول تاریخ، بدهکار و متهم به تحریف تاریخ کرد. طبیعی است که در آینده نیز با این سخنان و مصاحبه‌ها مواجه خواهیم بود، به ویژه اگر پاسخی درخور به این بیانات طلبکارانه داده نشود. ▪️گفتنی است رفتار مزبور، از اصل و قاعده‌ای سرچشمه می‌گیرد که اهل سنت به آن پایبند بوده‌اند؛ قاعده‌ای که می‌گوید: تاریخ صدر اسلام نباید بررسی شود، مطالعه و تحلیل آن حرام است، حتی در اطراف آن، نباید فکر شود. (عدم الخوض لا بالفکر و لا بالبحث و الطلب). باید از آن چه بین اصحاب گذشته، چشم پوشید(الامساک عما شجر بین الاصحاب)ر.ک: ابن تیمیه، مجموع الفتاوی ، ج4، ص 332؛ ابن حجر ، الصواعق المحرقة، ج2، ص 621، محمد صالح العثیمین. شرح العقیدة الواسطیة، ج26، ص 2، محمد بن عبدالله الوهیبی؛ دیدگاه اهل سنت در مورد اصحاب (ترجمه اسحاق بن عبدالله دبیری عوضی)، ص 44-45و ص 59-61؛و... اهل سنت در ترکیز بر این قاعده، تا به آن حد اصرار ورزیده‌اند که عالمانی چون ابن عبدالبر صاحب الاستیعاب و ابن قتیبه دینوری صاحب الامامة و السیاسة به دلیل نقل بخشی از تاریخ اصحاب مورد بی‌مهری دیگران قرار گرفتند.(ر.ک: قاضی ابوبکر بن العربی العواصم من القواصم، ج1، ص 261). ▪️اهل تسنن با همین ابزار به ویژه با توسعه قاعده نسبت به تابعین و دیگران بسیاری از اصحاب، تابعان و عالمان نامی آن روزگار را سر پا نگه داشتند. و اگر نبود این تمسک، وجود احادیثی چون حدیث «کلاب حوأب و جمل ادبب»، حدیث «فئه باغیه» و «معیار بودن رضایت و غضب حضرت فاطمه سلام الله علیها و حرمت آزار ایشان» بسیاری از کنشگران صدر اسلام را زمین گیر می‌کرد. ▪️در کنار این قاعده، اضافه کنید منع ناموجه کتابت احادیث نبوی و اجازه ندادن به ثبت تاریخ تا اواخر قرن اول! که هرکدام اثر خود را در جهت دادن به افکار مسلمانان گذاشت. ▪️واضح است که ما - به هیچ وجه - مدافع ایجاد اختلاف، هتک حرمت‌ها و به زیر سوال بردن معتقدات هیچ مذهب و گروهی از مسلمانان نیستیم. ما معتقدیم قرآن، پیامبر عظیم الشأن، امامان معصوم، عقل و عقلا بر پرهیز از آنچه گفته شد، بلکه بر تقریب و همگرایی در عمل دلالت و هدایت دارند. پدیده‌ای که جهان اسلام به ویژه در دوران معاصر به آن نیازمند است. 🔰لکن: 1️⃣ به حکم آیه‌ای که در صدر نوشته، آمد، کتمان حقیقت و آمیخت ناموجه حق و باطل جایز نیست. به راستی با چه منطقی تفکر و گفتگو نسبت به مقطعی از تاریخ (تاریخ صدر اسلام به ویژه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله) که باورهای یک مسلمان را شکل می‌دهد، می‌تواند حرام باشد چون عمل کرد برخی زیر سوال می‌رود؟! تاریخ آن مقطع مثل تاریخ حمله نادرشاه به هندوستان یا پادشاهی فلان پادشاه در آفریقا نیست که دانستن و ندانستن آن برای ایمان و هدایت انسان تفاوتی نداشته باشد! 👈 بخش دوم بیانیه : https://eitaa.com/alidost_fiqh/4902 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh