eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.8هزار دنبال‌کننده
552 عکس
181 ویدیو
52 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
💢منافع ملی، ملاک تصمیم درست مسئولان💢 اگر بخواهید ظرفیّتهای کشور را که بسیاری از این ظرفیّتها هم هنوز ناشناخته‌اند به فعلیّت برسانید و از آنها بهره‌برداری بکنید، اگر بخواهیم راه را از بیراهه تشخیص بدهیم -چون انسان، مسئولین کشور، دولتها و بخشهای مختلف، در مقابل خودشان گاهی راه‌هایی را مشاهده میکنند که بعضی از این راه‌ها بیراهه است؛ ما را به سرمنزل مقصود نمیرساند- و این کارهای بزرگ را انجام بدهیم، احتیاج داریم که اوّلاً ملاکهای تصمیم‌گیری‌مان را مشخّص کنیم و آنها را درست انتخاب کنیم، ثانیاً از تجربه‌هایمان استفاده کنیم؛ این عرض امروز من است. باید بتوانیم ملاکهای تصمیم‌گیری را درست انتخاب بکنیم؛ غالباً در اینجا لغزشهایی وجود دارد؛ در طول زمان، در طول دورانهای مختلف، نه امروز؛ حالا عرض خواهم کرد. خب، ملاک تصمیم‌گیری چیست؟ طبعاً آن حرف کلّی که در اینجا وجود دارد، منافع ملّی است؛ یعنی ملاک تصمیم‌گیری برای دولتها، تأمین منافع ملّی است؛ حالا چه منافع کوتاه‌مدّت، چه منافع بلندمدّت. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ بیانات در دیدار مسئولان نظام
💢هویت ملی، معیار تشخیص منافع ملی واقعی💢 مسئله اینجا است که منافع ملّی را چه‌جوری تعریف کنیم، چه‌جوری شناسایی کنیم؛ چه چیزی را واقعاً منافع ملّی بدانیم و چه چیزی را نه. آن نکته‌ی اساسی که مورد نظر بنده است و میخواهم عرض بکنم، این است که منافع ملّی آن‌وقتی منافع ملّی هستند که با هویّت ملّی ملّت ایران، با هویّت انقلابیِ ملّت ایران در تعارض نباشند. آن‌وقتی منافع واقعاً منافع ملّی هستند که با هویّت ملّت در تعارض نباشند، وَالّا آنجایی که ما چیزی را به‌عنوان منافع ملّی در نظر میگیریم لکن هویّت ملّی را پایمال میکنیم، قطعاً اشتباه کرده‌ایم، این منافع ملّی نیست؛ این چیزی است که از دوران مشروطه تا قبل از انقلاب، متأسّفانه سرنوشت همیشگی کشور ما بوده؛ هویّت ملّی را زیر پا لگدمال کردند. البتّه از قبل از دوران پهلوی، از اواخر دوران قاجار، این حالت پیش آمده. هویّت ملّی همیشه پامال چیزهایی شده است که به‌عنوان منافع ملّت ایران به نظر مدیران و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان میرسیده و اجرا میکردند؛ این یعنی معکوس کردن نسبت. منافع ملّی بایستی با هویّت ملّی تطبیق داده بشود، نه اینکه هویّت ملّی تابع منافع ملّی قرار بگیرد، که قهراً منافع تخیّلی است. اینکه یک نفری بیاید بگوید که «ما از فرق سَر تا ناخن پا باید فرنگی بشویم تا اینکه بتوانیم پیشرفت کنیم، ترقّی کنیم»، این همان پامال کردن هویّت ملّی است. یعنی به یک ملّتی با سابقه‌ی تاریخی، با فرهنگ غنی و قوی، با این‌همه اعتقادات، با این‌همه سرمایه‌های گوناگون معنوی میگویند «شما بیایید همه چیزتان را رها کنید، بریزید دور، از فرق سَر تا ناخن پا بشوید غربی، تا آن‌وقت بتوانید پیشرفت کنید». یعنی یک منافعی را تصویر میکنند و ترسیم میکنند برای ملّت که لازمه‌اش جدا شدن از هویّت ملّی است؛ این همان بی‌هویّت کردن ملّت و بی‌موجودیّت کردن ملّت است؛ که در دوران پهلوی، به حدّ اعلیٰ رسید؛ البتّه عرض کردم، از اواخر دوران قاجار شروع شده بود. انقلاب آمد، این نگاه را عوض کرد، تغییر داد. یکی از کارهای بزرگ انقلاب اسلامی همین است که یک هویّتی برای ملّت تعریف کرد و بر آن پافشاری کرد؛ منافع ملّی را براساس آن استخراج کرد و استنباط کرد و ترسیم کرد و تصدیق کرد و دنبال کرد. ما در آن شکل قبلی به منافع ملّی هم واقعاً نمیرسیم؛ کمااینکه شما ملاحظه کنید کشور ما با این‌همه سرمایه، با این‌همه امکانات، به‌خاطر از دست دادنِ همین هویّت، از دوران مشروطه تا قبل از انقلاب هیچ پیشرفتِ متناسب با شأنش و متناسب با آن سِیلی که در دنیا بود نداشت. در دنیای پیشرفته و فعّال و زنده، حرکت به سمت جلو ازلحاظ علمی، ازلحاظ فنّاوری، ازلحاظ بخشهای مختلف زندگی جور دیگری پیش رفت؛ [امّا] در کشور ما نه، توقّف و رکود حاکم بود؛ امّا از انقلاب به این‌طرف با تغییر این نگاه، وضعیّت عوض شده. ما از بعد از انقلاب احساس میکنیم پیشرفت داریم، احساس میکنیم داریم به جلو حرکت میکنیم؛ البتّه عقب‌افتادگی‌ها زیاد است، امّا پیشرفت محسوس است.۱۳۹۶/۰۳/۲۲ بیانات در دیدار مسئولان نظام
💢حرف اصلی درباره معیار تصمیم گیریهای مسئولین💢 حرف اصلی ما در مورد بحث تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شد این؛ منافع ملّی، ملاک صحّت تصمیم‌گیری‌ها است و منفعت ملّی آن چیزی است که با هویّت ملّت ایران هیچ‌گونه معارضه‌ای نداشته باشد و از آن برکنار هم نباشد؛ یعنی برخاسته‌ی از این هویّت باشد؛ این میشود منفعت ملّت ایران. این را مسئولین کشور، دولت محترم، قوّه‌ی قضائیّه، قوّه‌ی مقنّنه، این کسانی که تصمیم‌های کلان را برای کشور میگیرند، باید همواره در نظر داشته باشند؛ هر چیزی که شائبه‌ی ضدّیّت با اسلام یا بیگانگی از اسلام، ضدّیّت با انقلاب یا بیگانگی از انقلاب، ضدّیّت با ریشه‌ی تاریخی ملّت ایران یا بیگانه‌ی از آن، یا هر چیزی ازاین‌قبیل [داشته] باشد، جزو منافع ملّی نیست و مورد تصمیم نمیتواند قرار بگیرد.۱۳۹۶/۰۳/۲۲ بیانات در دیدار مسئولان نظام
💢تاکید بر دفاع از دستیابی به انرژی هسته ای، با منطق منافع ملی💢 در تبلیغات سعی کردند و میکنند که وانمود کنند این یک کار صرفاً ایدئولوژیک است؛ یعنی به منافع ملت و منافع کشور ارتباط ندارد؛ در حالی که کار شما یک کاری است که مستقیماً به منافع ملی ارتباط دارد. کار انرژی هسته‌ای این است؛ مستقیماً به منافع ملی ارتباط پیدا میکند. در گزارشی که الان آقای دکتر عباسی دادند، بخشی از جوانب ارتباطش به منافع ملی ذکر شده. انرژی هسته‌ای کاری است برای ملت، برای کشور، برای آینده. ۱۳۸۷/۰۹/۲۴ بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌
این هم یک فیش برای دوستانی که مسائل فقه حکومتی را دنبال می کنند. در این فیش، حضرت آقا به صراحت، مفهوم «مصلحت نظام» را که در ادبیات حضرت امام ره جایگاه ویژه ای دارد (الان مجال توضیح جایگاه آن را ندارم.)، منطبق بر مفهوم «منافع ملی» می دانند :😎👇
💢مرز منافع ملی، مرز ایستادگی علما از قاجار تا کنون، در برابر حکمام جائر و قدرتهای بیگانه💢 همه‌ی این تشنجها، درگیریها و چالشهایی که شما در دوران حکومت قاجاریه از زمان تنباکو تا دوران رضا خان و تا بعد از آن می‌بینید که بین جبهه‌ای از مؤمنین به رهبری علما از یک طرف و حکام جائر از یک طرف انجام گرفت، نشئت گرفته از این قضیه است. در قضیه‌ی امتیاز «رژی»، میرزای شیرازی در مقابل دادن امتیازِ مفت و مجانیِ یک منبع درآمد بزرگ در کشور به غربیها و خارجیها، مخالفت کرد. در قضیه‌ی امتیاز «رویتر» همین‌طور، و در قضیه‌ی قراردادِ ۹۹ - قرارداد معروف به «قرارداد وثوق الدوله» که در واقع طبق آن، همه‌ی کشور را به دست انگلیسها می‌دادند - هم همین طور بود، که مدرس، آن روحانی برجسته، مخالفت کرد. در قضیه‌ی ملی شدن صنعت نفت هم که مرحوم آقای کاشانی (رضوان اللَّه علیه) دخالت کرد، همین طور بود. این چالشهایی که علما با حکام دورانهای مختلف داشتند - که مردم و بسیاری از روشنفکرها هم با اینها همراهی کردند - همه در این مرز است؛ مرز منافع ملی، و آن طرف هم که تحول ناشی از اراده و تصمیم‌گیری قدرتهای بیگانه‌است. پس نسخه‌های پیشرفت و نسخه‌های غربی و بیگانه، بعضاً حتّی خائنانه است.۱۳۸۵/۰۸/۱۸
در یک حوزه‌ی تخصّصی‌تر، تحوّل در مبانی معرفتیِ کاربردی است؛ امام این را به وجود آوردند؛ که این تخصّصی است، جزو مسائل حوزوی و کسانی است که دستی در کار فقه و در کارِ علم اصول و مانند اینها دارند. امام فقه را وارد عرصه‌ی نظام‌سازی کردند؛ فقه از این مسائل دور بود. البتّه مسئله‌ی ولایت فقیه، هزار سال [بود که] در بین فقها وجود داشت و مطرح میشد، امّا چون این امید وجود نداشت که این ولایت فقیه تحقّق پیدا بکند، هرگز به جزئیّات آن، به مسائلِ آن پرداخته نمیشد. امام این را وارد مسائل اصلی و فقهی کردند. در حوزه‌ی علمیّه‌ی نجف، این را مطرح کردند و درباره‌ی آن بحث کردند؛ بحثهای علمیِ متقنِ محکمِ کاملاً قابل توجّه برای افرادی که صاحب نظر در این زمینه‌ها هستند؛ یا مسئله‌ی مصلحتِ نظام را -که مصلحتِ نظام همان منافع عمومی است، منافع ملّی است، چیزی غیر از آن نیست- امام در فقه مطرح کردند. مسئله‌ی معروف اصولی و فقهیِ «تزاحم» و «اهمّ و مهم» را که در مسائل شخصی و مسائل کوچک به کار میرفت، وارد عرصه‌ی میدان عمومی کردند که در عرصه‌ی اداره‌ی کشور، مسئله‌ی مصلحت نظام و مسئله‌ی «اهمّ و مهم» مطرح میشود.۱۳۹۹/۰۳/۱۴ سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)
این هم فیش آخر👇🌺 💢منطق و راه عقلایی که اسلام به ما آموزش داده است، منطقِ پیگیری منافع ملی است💢 ما در همه‌ی میدان‌های بین‌المللی، با منطق و پیرو راه عقلایی - که اسلام این را به ما تعلیم داده - حرکت کرده‌ایم. منطق ما، منطق تدبیر و عقل و پیگیریِ منافع ملی است؛ در همه‌جا این‌طور است؛ در مذاکرات هسته‌یی با اروپایی‌ها هم همین‌گونه است. آنچه مصلحت ملت است، مسؤولان کشور آن را دنبال می‌کنند. در این مذاکرات، مذاکره‌کنندگان ایرانی و دولت جمهوری اسلامی جدی هستند؛ منتها طرف مقابل هم - که چند کشور اروپایی هستند - به‌طور جدی و واقعی وارد میدان مذاکره بشوند؛ ولی تا امروز متأسفانه این‌طور نبوده است. تا امروز این چند کشور اروپایی نشان نداده‌اند که حقیقتاً دنبال حل مسأله‌اند. این برای استکبار جهانی مشکل است که ملت ایران توانسته باشد با اراده و توانایی‌های ذاتی خود گام بزرگی را در راه علم و فناوری بردارد؛ مثل انرژی هسته‌یی. اینها می‌خواهند انرژی کشور همیشه وابسته‌ی به نفت باشد، که نفت هم تحت‌تأثیر سیاستهای قدرتهای جهانی است. می‌خواهند ملتها را با ریسمان‌های نامرئی همیشه در مشت خودشان نگه‌دارند؛ ملت ایران این را قبول نمی‌کند.۱۳۸۳/۱۱/۱۰ بیانات‌ در دیدار مردم پاکدشت
کلام آخر: «منطق پیگیری منافع ملی»، مبتنی بر «هویت ملی»، راهی است انقلاب اسلامی از اسلام آموخته است و معنای «مصلحت نظام» چیزی غیر از نمی تواند باشد ... من اصراری ندارم که همه یک جور فکر کنیم و همه یکسان بیندیشیم ولی مطلق پنداری های ما بی تردید مانع جدی گفتگوهاست ... ما برای رسیدن به اندیشه تراز انقلاب اسلامی گامهای فراوان برداشته نشده داریم و اگر با ساده انگاری، واقعیت را تقلیل دهیم، ناگزیر باید برای بیدار شدن، منتظر ضرب دست عینیت بمانیم ...🌺 و البته فرصت نشد از نسبت «هویت ملی» با «هویت امتی» و به تبع آن از نسبت «منافع ملی» و «منافع امتی» گفتگو کنیم ...
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 پرونده 🔶 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با حجت الاسلام درباره: 🔹️ ظرفیت "هویت تاریخی ایران" برای ترجمه "ارزشهای دینی" به زبان "منافع ملی" و "خواست عمومی مردم"؛ در عین همسویی با "منافع امتی" ... ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکر و نوآوری‌ نگاه 🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
🔰 بیست و سومین هفته حلقه مطالعاتی عصر پیشرفت با نگاهی به تحلیل های ارایه شده از حوادث اخیر از منظر مسائل امنیتی و نقش فضای مجازی، رسانه و سلبریتی‌ها 💠 با محوریت: 🔸 بیانیه­ مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران 🔸 نکاتی پیرامون تحلیل رویدادهای اخیر ایران و جامعه شبکه‌ای ـ مهدی خراطیان 🔸 شبه بحران و پدیده انسان ـ رسانه ـ احمد اولیایی 🔸ملاحظه ای انتقادی به مقاله «شبه بحران و پدیده انسان ـ رسانه» ـ حسین مهدیزاده 🔸تحلیلی بر مواجهه سیاستی جریان انقلاب با موضوع سلبریتیسم
✒️ سلسله درس‌گفتارهای تفسیر موضوعی شهید صدر 📍 ۱۲ جلسه به صورت حضوری و مجازی 📍 زمان ثبت‌نام: ۲۰ تا ۳۰ دی‌ماه 📍 شروع دوره: از ابتدای بهمن‌ماه 📃 همراه با اعطای مدرک پایان‌دوره از دانشگاه قم و عرضه با تخفیف آثار شهید صدر 🔸 موضوعات: ✔️ تاریخچه و پیشینه تفسیر موضوعی شهید صدر ✔️ تفسیر موضوعی در نظام اندیشه شهید صدر ✔️ ویژگی‌ها و نوآوری‌ها در تفسیر موضوعی شهید صدر ✔️ اصطلاح‌شناسی تفسیر موضوعی شهید صدر ✔️ فرآیندشناسی تفسیر موضوعی شهید صدر ✔️ بررسی کاربست‌های تفسیر موضوعی شهید صدر ✔️ کارکردشناسی تفسیر موضوعی شهید صدر در حوزه علوم انسانی و نظام اجتماعی ✔️ تفسیر موضوعی شهید صدر و دانش هرمنوتیک ✔️ بررسی نقدهای تفسیر موضوعی شهید صدر 📱 جهت ثبت‌نام در پیام‌رسان ایتا یا از طریق پیامک، نام و نام‌خانوادگی و مدرک تحصیلی خود را به شماره ۰۹۱۲۷۵۴۰۱۳۱ (آقای محمدی) ارسال کنید. 🆔 @shahidsadr
🔰 پژوهشگاه فقه نظام و مدرسه عالی حوزوی ولی امر عليه السلام برگزار می کنند: سومین مدرسه از سلسله مدرسه‌ های فصلی فقه نظام، با عنوان: «تببین فقهی و اقتصادی خلق پول در بانکداری و دلالت‌های آن برای طراحی مدل عملیاتی بانکی» 👤 آیت‌الله محسن اراکی، «تبیین کتاب فقه نظام بانکی» 👤دکتر محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، «اصطلاح‌شناسی خلق پول و راهکار مدیریت آن» 👤دکتر احمدعلی یوسفی، «گزارشی از اقدامات علمی شورای بانکداری حوزه در قانون بانک مرکزی و قانون عملیات بانکی» 👤دکتر حسین میثمی، «اقدامات و برنامه‌های شورای فقهی بانک مرکزی با نگاهی به رابطه خلق پول و بخش واقعی» 👤دکتر حسین صمصامی، «آسیب‌شناسی نظام بانکی و ارائه الگوی مطلوب» 👤دکتر سید مهدی حسینی دولت‌آبادی، عنوان ارائه: «خلق پول و اشخاص مرتبط» 👤 استاد محمد مادرشاهی، «تحلیل ماهیت خلق پول از نگاه فقهی» 👤استاد کمیل قنبرزاده، «مدل مطلوب مدیریت خلق پول بانکی» 👤 دکتر سید علی روحانی، «ارزیابی نظام پولی مبتنی بر ذخیره جزئی با معیار کارایی و عدالت» 🗓 پنجشنبه 6 بهمن ماه 1401 🔗 طریقه ثبت نام: نام و نام خانوادگی از طریق ارتباط با شناسه: @khalghepool در پیام رسان ایتا یا شماره تلفن: 09929817854 💳 مبلغ ثبت نام: 500 هزار تومان، مبلغ ثبت نام طلاب و دانشجویان: 290 هزار تومان، مبلغ ثبت نام برای دارندگان کد تخفیف: 210 هزار تومان، تخفیف 40 هزار تومانی در صورت ثبت نام تا چهارم بهمن ماه، شرکت در دوره به صورت مجازی با 50 درصد تخفیف ⏱ مهلت ثبت نام: پایان ظرفیت ◻️ کانال پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
💠 و برگزار می‌کنند: 💥سلسله نشست‌های حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی💥 🔻 نشست سوم 🔻 🔹 با ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی (مدیر اندیشکده معنا) 🔸 دبیر علمی: حجت‌الاسلام دکتر حسن شفیعی (استاد حوزه و دانشگاه) ⏱ زمان: شنبه، (سالن جلسات بخش اداری مسجد مقدس جمکران) 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @fekrefarda 🆔 @D_gofteman
🔰 آیت الله اراکی در سومین مدرسه فصلی فقه نظام با موضوع «تبیین فقهی و اقتصادی خلق پول در بانکداری و دلالت های آن برای مدل عملیاتی بانکی»: 🔻نقش پول نقش ایجاد تعامل و توازن در مبادلات تجاری است،لذا وقتی این امر مهم تبدیل به کالا بشود و خرید و فروش شود بازار مختل می شود، چرا که پول از نقش اصلی خود خارج می شود همانطور که بانک ها امروزه از رسالت های خود دور و تبدیل به بنگاه های اقتصادی خطرناک شده اند. 🔻نقش اصلی بانک نقش واسطه میان سرمایه و کار و ایجاد ارتباط منطقی بین این دو است نه این که مثل جاروبرقی باشد و هر چه سرمایه در جامعه وجود دارد را ببلعد؛ این گونه ایفای نقش باعث اختلال نظام اقتصادی می شود. 🔻اگر افرادی برای اقتصاد جامعه اسلامی می خواهند طرحی تدوین کنند باید با فقه اقتصادی آشنا باشند. 🔻غربی‌ها خودشان جهان را به سه دسته جهان پیشرفته و جهان دوم و میانه تقسیم بندی میکنند تا بر اساس این تقسیم بندی و مشروعیت بخشی به خود از طریق قدرت مباحث فکری غلط و غربی را در دیگر کشور ها غالب کنند. 🔻ما به عنوان پرچمداران تمدن نوین اسلامی باید بدانیم که سخن نوین برای جهان معاصر در عرصه های گوناگون تمدنی داریم و از گفتن تفکر ناب اسلامی نباید شرم کنیم و روحیه شجاعت اسلامی را در جامعه جا بیندازیم؛ چرا که حالت انفعال در برخی استنباط های ما رسوخ کرده است و این نکته ای مهم است که باید توجه داشت. 📝 گزارش بیانات ایشان را در آدرس زیر مشاهده کنید: https://www.hawzahnews.com/news/1066978/ ◽️ کانال پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
🔰معاونت پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) برگزار می‌کند: 🔵 نکوداشت علمی آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی(ره) 📚 و آئين رونمايی از کتاب: "يک قرن حافظه تاريخی روحانيت: ديدگاه‌های آيت‌الله العظمی صافی درباره روحانيت در ايران معاصر" 🎤 با سخنرانی: 1️⃣ آقای دکتر موسی نجفی 2️⃣ حجت‌الاسلام و المسلمين رضا مختاری 3️⃣ حجت‌الاسلام و المسلمين محمدصادق ابوالحسنی 4️⃣ حجت‌الاسلام و المسلمين محسن اکبری شاهرودی 🗓 پنج‌شنبه، 13 بهمن 1401 ⏰ 9 تا 12 🌐مکان: قم، بلوار جمهوري اسلامي، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
♨️ نخستین همایش فقیه کارگزار 🔖 با حضور: 🔸آیت الله علیدوست 🔸آیت الله قوامی 🔸حجت الاسلام رهدار 🔸علی محمدی 🗓 پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه، ساعت ۹ الی ۱۳ 🏫 پردیسان، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، طبقه سوم، سالن علامه طباطبایی(ره) 🌐 بستر مجازی: 📶 تلویزیون اینترنتی فقه نظام‌ساز 📶 سامانه قرار 🆔 @irsichannel 🆔 @alimohammadi1389
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری خانه مصلحان و پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔶ارائه دهندگان: حجج الاسلام والمسلمین 🔸 علی محمدی 🔸محمد مهدی فاطمی صدر 🔸 ایمان عادلی 🔷 دبیر علمی: 🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 📆 پنج شنبه مورخ ۱۳ بهمن ماه 🕤 ساعت ۸ صبح 📌 مکان: قم بلوار امین، خیابان گلستان، پلاک ۱۸، خانه مصلحان —---— 🇮🇷 پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید 🌀 همایش فقیه کارگزار 🎙سخنرانی: آیت الله ابوالقاسم علیدوست ⏰ پنجشنبه 13 بهمن 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید 🌀 همایش فقیه کارگزار 🎙سخنرانی: آیت الله رضا رمضانی ⏰ پنجشنبه 13 بهمن 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید 🌀 همایش فقیه کارگزار 🎙سخنرانی: آیت الله سید ضمصام الدین قوامی ⏰ پنجشنبه 13 بهمن 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید 🌀 همایش فقیه کارگزار 🎙سخنرانی: حجت الاسلام دکتر احمد رهدار ⏰ پنجشنبه 13 بهمن 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید 🌀 همایش فقیه کارگزار 🎙سخنرانی: حجت الاسلام علی محمدی ⏰ پنجشنبه 13 بهمن 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسشی راهبردی در میانه دوگانه عاملیت یا ساختار و در سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی؛ 🎙 می‌خواهیم به چگونه جامعه‌ای برسیم؟ 🎙 شما هم صدای حوزه باشید! 💯 @sedayehowzeh
💢تیغِ انقلاب، در هیچ جبهه‌ای کُندتر از جبهه‌ی روشنفکری و هنر نبود! 💢 🔹عبارت بالا، عنوان طرح مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری در تاریخ 1373/04/22 با هنرمندان و مسئولان فرهنگی در میان میگذارد. 🔹ایشان در این سخنرانی از دغدغه های عمیق فرهنگی خود می گوید که نمی تواند آنها را با عموم مردم طرح کند، ولی به ناچار باید با هنرمندان و اصحاب فرهنگ مطرح نماید. 🔹بخش عمده‌ی این سخنرانی به پاسخ به این پرسش می گذرد که «چرا انقلاب اسلامی نتوانست جبهه روشنفکری و هنر را فتح نماید؟!» 🔹بخش دوم فرمایشات مهم ایشان در این جلسه معطوف این پرسش است:👇 «حاصل و خلاصه‌ی حرف من این است که احساس میکنم این جبهه [خودی]، دچار آفتِ سایش شده است. حال میخواهیم ببینیم چه کار میشود کرد که این ساییدگی متوقّف و این حالتِ سایشِ روزافزون کم شود؟ از شما میخواهیم که برای ما بیان و روشن کنید که واقعاً چه کار کنیم؟» 🔹به نظر حقیر این جلسه از جلسات مهم برای هم دغدغه‌ها و نگرشهای فرهنگی رهبری است. آدرس این جلسه را برای مطالعه بیشتر دوستان عزیزم به عنوان هدیه 22 بهمن 1401 تقدیم می‌کنم:👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12893