eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
2هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
💢این، آن نیست، هرچند از آن هم جدا نیست!💢 ✅ نقدی بر نقدهای صورت گرفته به برنامه حسینیه معلی 🔹بگذارید متنم را با صراحت شروع کنم: «حسینیه معلّی» حادثه ای از جنس خود انقلاب اسلامی است؛ همانطور که روایت فتح شهید آوینی این چنین بود و همانطور که فیلم مهاجر حاتمی‌کیا. حسینیه معلّی، لااقل در شب سوم، نمونه اعلایی بود از سیطره انسان انقلاب اسلامی بر اقتضائات برنامه‌های نمایش‌محور متداول. 🔹بنده هم واقفم که هیچ فرمی چه در ساحت هنر، چه در ساحت اندیشه و چه در ساحت کنش خنثی نیست و بعید میدانم متفکر و اندیشمندی جرآت کند امروز از خنثی بودن فرم‌ها و فناوری‌های سخت و نرم سخن بگوید و با تشبیه آنها به چاقویی که هم میوه پوست می‌گیرد و هم شکم سفره می‌کند، آبرو و اعتبار علمی خود را سر بِبُرد! 🔹ولی همین امر مسلم (بار فرهنگی داشتن فرمها و فناوریها)، وقتی می شود، به ضد خودش تبدیل می‌شود و به اسم عمق‌اندیشی و ژرف‌نگری، در برابر بسیاری از تحرک‌ها و خلاقیت‌های مؤمنانه می‌ایستد و با خلوص‌گرایی و مقایسه همه چیز مثلاً با فناوری‌های عظیم و معجزه‌واری مانند پیاده روی اربعین، هر نوآوری و تصرفی در فناوری‌های مدرن را رجم به انفعال و وادادگی می‌کند . 🔹آیین‌های عاشورایی که فناوری‌های انحصاری تشیع‌اند، قله‌هایی هستند که در پرتو آنها و بر اساس آنها «می‌توان» و «باید» بسیاری از فناوری‌های مدرن را کرد. 🔹بله؛ همواره خطر التفاط و انفعال و هضم تدریجی ما وجود دارد و باید هوشیار بود؛ گو اینکه دل به این عرصه نزدن و به میدان در نیامدن نیز نتیجه‌ای جز انزوا و تحجر ندارد؛ که این هر دو با یکدیگر، شعبه‌های اند. 🔹متن نامه حضرت امام ره به مرحوم آقای قدیری را باید خواند و خواند و خواند. دوگانه «جامدها» و «جاهلها»ی شهید مطهری در فهم ثابت و متغیر دین هنوز ساری و جاری است. 🔹امروز همانطور که خطر التقاط و انفعال جدی است، خطر کلیشه شدن ذهن بچه‌های انقلاب هم جدی است؛ ➖ کلیشه یعنی اینکه از روی شباهت ظاهری دو اتفاق ـ هرچند خاستگاه یکی از آنها غرب مدرن باشد ـ ، حکم به این همانی آنها بدهیم. ➖کلیشه یعنی اینکه زحمت دیدن پیچیدگی‌های خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بچه‌های انقلاب در تصرف و هضم فناوری‌های مدرن را بر خود هموار نکنیم. ➖کلیشه یعنی اینکه فارغ‌دلانه به فکر تأسیس جامعه‌ای از نو باشی و تن به اقتضائات چالش‌ها و مسئله‌های ندهیم. 🔹خلاصه آنکه ➖آنچه که امروز از عصر جدیدها و برنامه‌های واقعی‌نما و سریال سازی‌ها و کنسرت‌ها و بانک‌ها و ساختمان سازی‌ها و صدها فناوری سخت و نرم دیگر در ایران به وقوع می‌پیوندد، هر چند بسیاری از آنها خاستگاه تمدنی دیگری دارد و متضمن بار فرهنگی و گفتمانی آن تمدن‌اند، ولی در مقام تحقق و عینیت، تصرفهایی در آنها توسط انسان ایرانی صورت گرفته است که نیازمند «مشاهده‌ی دقیق و موشکافانه» بر اساس مبانی نظری دینی، به منظور «روایت صحیح» آن و «نقادی دقیق مؤلفه‌های اشراب شده‌ی فرهنگ غربی» و همچنین «ارزیابی جهت» و میزان تصرف انسان ایرانی» در آن است. 🔹راهی غیر از این وجود ندارد ... https://eitaa.com/alimohammadi1389/905
🔹«دبیرخانه هم‌اندیشی علم‌دینی»، با همکاری «اداره آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار می‌کند. 💢اولین دوره آشنایی با برخی از ایده‌های معاصر علم‌دینی ➖با ارائه مقررین و شاگردان برجسته اساتید صاحب نظریه 💢 🔰 به همراه ارائه مدرک معتبر 🔰به دو صورت حضوری و غیرحضوری 📆زمان برگزاری: 31 مرداد تا 16 شهریور 📅 بازه ثبت‌نام: 11 مرداد تا 29 مرداد 🌐داوطلبین محترم از طریق وب سایت www.hamandishi.info اقدام به ثبت‌نام نمایند. ✅ از عموم طلاب و دانشجویان علاقه‌مند دعوت به عمل می‌آید. @bakhshe_amoozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢از روی تو دل کندنم آموخت زمانه این دیده از آن روست که خونابه فشان است ... 🔹 چند سالی است که این بیت شعر سایه را در پروفایل واتساپ خود نوشته‌ام. 🔹جایی شفیعی کدکنی گفته بود که معیار شعر خوب آن است که در خاطره مردمان می ماند و چقدر شعر از مرحوم سایه در سپهر ادبیات فارسی و در تارک حافظه ادبی مردمان ما ثبت شده است! 🔹چقدر احساس شعرهایش آشنا بود. ➖ رغبت‌ها و رهبت‌هایی را نمایندگی می‌کرد که در عمق جان خود می‌یافتی. ➖ در جایی ایستاده بود که نقطه اشتراک فرهنگی و زیباشناختی این سرزمین بود. ✅ خدایش با دیده‌ی رحمت و مغفرت به او نظر کند و به پاس خدماتش به فرهنگ و ادب ایران زمین، عزیزش بدارد ...🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹«دبیرخانه هم‌اندیشی علم‌دینی»، با همکاری «اداره آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار می‌کند. 💢اولین دوره آشنایی با برخی از ایده‌های معاصر علم‌دینی ➖با ارائه مقررین و شاگردان برجسته اساتید صاحب نظریه 💢 🔰 به همراه ارائه مدرک معتبر 🔰به دو صورت حضوری و غیرحضوری 📆زمان برگزاری: 31 مرداد تا 16 شهریور 📅 بازه ثبت‌نام: 11 مرداد تا 30 مرداد 🌐داوطلبین محترم از طریق وب سایت www.hamandishi.info اقدام به ثبت‌نام نمایند. ✅ از عموم طلاب و دانشجویان علاقه‌مند دعوت به عمل می‌آید. @bakhshe_amoozesh
هدایت شده از اندیشکده قصد
41.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️تبیین تفصیلی حجت الاسلام معصومی نیا ⛔️اصلاحات این طرح کاملا روبنایی است و مشکلات اصلی نظام بانکی را در نظر نگرفتند. نظام بانکداری فعلی ربوی است. خلق پول بانک های خصوصی از عوامل اصلی فساد و ضد عدالت است. 🚫رهبری درباره بنگاه داری بانک ها فرمودند:"بانک ها غلط کرده اند و باید جلوی آنها گرفته شود" در حالی که در این طرح دیده نشده است. ⁉️قبل از این طرح به معاملات ربوی، بنگاه داری و خلق پول خصوصی می گفتیم تخلفات بانکی اما با این قانون تبدیل به اعمال قانونی می گردد. با این طرح عملا شورای فقهی بانک مرکزی از کارکرد افتاده است. ⭕️این طرح، طرح همه مجلس نیست و طرح یکی دو نفر از نمایندگان روحانی مجلس است که این سهل انگاری ها از آنان پذیرفته نیست! ‼️اکثریت فقها و اساتید اقتصاد اسلامی حوزه علمیه پس از ساعت ها جلسه کارشناسی مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده اند. حوزه باید به عنوان مدافع شرع ورود کند. @afra_eco 💠 @QasdWay
💢چرا مردم در سال 61 ه.ق به میدان یاری سیدالشهداء علیه‌السلام نیامدند؟💢 ➖ «درآمدی بر موانع به میدان آوردن مردم»! 🔹نیمه دوم محرم امسال (ششم تا نهم محرم1401) طرح بحثی داشتم با این پرسش که «چرا "مردم"به میدان یاری سیدالشهدا علیه السلام نیامدند؟» که در ذیل این عنوان درج شده بود: «درآمدی بر موانع به میدان آوردن مردم»! 🔹در ضمن چهار منیر تلاش کردم تا توضیحی دهم که جامعه‌ای که رسول الله پایه‌ریزی کرده بود، به تدریج در دوران «خلفای اول و دوم»، «خلیفه سوم» و «معاویه» چه بر سرش آمد که به قهقراء رفت و به حدی عاجز و ناتوان شد که نه فقط نتوانست واکنشی در حمایت از سیدالشهداء علیه‌السلام انجام دهد که حتی در تأمین و حفاظت از منافع دنیوی خودش هم زمین‌گیر بود؛ با اینکه همین جامعه، بیست و پنج سال قبل (35 ه.ق) توانسته بود با نافرمانی اجتماعی و قلدری، خلیقه سوم را به پایین بِکشد! 🔹این بحث را از آن جهت گفتم تا بر این مطلب تأکید کنم که برخلاف گمان برخی از دوستان خوب و خوش‌فکر انقلابی‌ام، همچنان معتقدم تلاش برای «تحقق دولت اسلامی» به عنوان مرحله سوم تمدن سازی، بر «جامعه‌پردازی دینی» تقدم دارد و اگر در گام دوم، صحبت از «قیام عمومی مردم» و «میدان‌داری حلقه‌های میانی» است، همه اینها «مقدمه‌ای برای شکل‌گیری دولت اسلامی» است و در پرتوی چنین دولتی است که می‌توان تحقق شکل‌گیری «جامعه دینی» (مرحله چهارم تمدن‌سازی) را به نحو تام و تمامش انتظار داشت. نکته اساسی‌اش هم این است که هرچند که «تعیّن چارچوب ساختار حاکمیت» تابعی است از عزم و خواست عمومی مردم، ولی «تعیّن و متشکل شدن همین مردم در قالب جامعه» به شدت وابسته است به نوع سیاستگذاری و ساختارسازی‌های حقوقیِ حاکمیتی. 🔹در این جلسات، اصل بحث حقیر، متمرکز بر این مسئله بود که «طرح رسول خدا» صلّی الله علیه و آله که شامل بر «طرح ولایت الهیه» (منطق قدرت و سیاست)، «طرح اخوت» (منطق روابط اجتماعی) و «طرح عدالت» (منطق توزیع فرصت‌ها و امکانات) بود، چگونه توسط «جریان سقیفه» و سپس «جریان بنی‌امیه» به انحراف کشیده شد و «امکان میدان‌داری و کنشگری مردم» از جامعه سلب گردید. 🔹تردیدی ندارم که آنچه گفته شده نیازمند تصحیح و تکمیل است که امیدوارم با لطفی که نقادی دوستان عزیزم به حقیر می‌کند، بر انجام آن موفق شوم....🙏🌺 جلسه اول: طرح مسئله و وضعیت جامعه رسول الله صلّی الله علیه و آله لینک ایتا لینک تلگرام جلسه دوم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی خلیفه اول و دوم لینک ایتا لینک تلگرام جلسه سوم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی خلیفه سوم لینک ایتا لینک تلگرام جلسه چهارم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی معاویه لینک ایتا لینک تلگرام
جلسه اول 1401.05.13.mp3
37.8M
💢چرا مردم در سال 61 ه.ق به میدان یاری سیدالشهداء علیه‌السلام نیامدند؟💢 جلسه اول: طرح مسئله و وضعیت جامعه رسول الله صلّی الله علیه و آله
جلسه دوم 1401.05.14.mp3
35.88M
💢چرا مردم در سال 61 ه.ق به میدان یاری سیدالشهداء علیه‌السلام نیامدند؟💢 جلسه دوم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی خلیفه اول و دوم
جلسه سوم 1401.05.15.mp3
32.62M
💢چرا مردم در سال 61 ه.ق به میدان یاری سیدالشهداء علیه‌السلام نیامدند؟💢 جلسه سوم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی خلیفه سوم
جلسه چهارم 1401.05.16.mp3
14.99M
💢چرا مردم در سال 61 ه.ق به میدان یاری سیدالشهداء علیه‌السلام نیامدند؟💢 جلسه چهارم: وضعیت جامعه مسلمین در پی انحرافات حکمرانی معاویه
💢 بدون فناوری‌های اجتماعی مناسب، ظرفیت تمدنی پیاده روی اربعین تبدیل به فعلیت نمی‌شود ...💢 🔹 در مباحث تئوریک در باب پیاده‌روی عظیم اربعین، در دو سه سال اخیر با یک انسداد عجیبی مواجه هستیم. 🔹در چند سال ابتدایی که پیاده روی اربعین در ایران تبدیل به یک «مسئله اجتماعی» شد، تلاشهای خوبی صورت گرفت و بسیاری از بزرگان به میدان تبیین و تحلیل این حادثه عجیب و خارق العاده آمدند. 🔹البته تا جایی که بنده مطالعه کرده‌ام حاصل این تلاشها، چیزی جز بیان «ظرفیتهای تمدنی» این حادثه نبود؛ بدون اینکه توضیح روشنی داده شود که اگر قرار است این حادثه، مبداء تمدن نوین اسلامی قرار گیرد، این اتفاق رقم می‌خورد. 🔹حاصل این انسداد نظری، چیزی است که الان با آن روبرو هستیم. ➖دعوت رسانه‌ای به حضور در پیاده روی اربعین در فاصله بین نجف تا کربلاء؛ با یک تصویرسازی فانتزی و احساسی. 🔹البته به هیچ وجه مخالف تصویرسازی احساسی و آرمانی نیستم و آن را بسیار ضروری می‌دانم، ولی تصویر و دعوت به تنهایی نمی‌تواند زمینه اجتماعی یک تحول تمدنی را رقم بزند، چرا که نه -مردم می‌توانند در آن حاضر شوند و نه این سفر، را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 🔹برای فراگیر شدن مکانی و زمانی این حادثه عظیم باید به اندیشید که بتوانند پژواک این حادثه را در همه مکانها و در طول سال انعکاس دهد... 🔹فقط در چنین حالتی است که می توان این حادثه عظیم را قرار داد . 🔹مثلاً پیشنهاد من این است که با یک خیزش اجتماعی فراگیر تحت عنوان «إلی الحبیب»، هر کس در یک یا دو روز مانده به اربعین، از شهر خود حرکت کرده و «یک شهر» به سمت کربلا حرکت کند. مثلا تهرانی‌ها به سمت قم یا کرج یا قزوین بروند، قمی‌ها به سمت اراک حرکت کنند؛ اراکی‌ها به سمت ملایر یا بروجرد بروند و همینطور همه شهرها به شهر مجاور خود در راستای کربلا عزیمت کنند. کسانی هم که امکان حرکت ندارند، وظیفه پذیرایی و موکب داری زائرینی را به عهده بگیرند که به شهر آنها آمده‌اند. از این طریق می‌توان همه مردم را درگیر سبک زندگی متفاوتی کرد و تجربه حضور در یک اتمسفر دیگر تمدنی را به آنها چشاند... 🔹البته این هنوز یک ایده خام است و ممکن است ده‌ها ایده بهتر دیگر مطرح شود. https://eitaa.com/alimohammadi1389/916
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 فراخوان هم‌اندیشی حوزویان پیرامون سند تحول دولت سیزدهم «هم اندیشی حوزویان پیرامون سند تحول دولت سیزدهم»، از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و چند نهاد حوزوی فراخوان شد.👇 https://hawzahnews.com/xbT3n @hawzahnews| حوزه‌نیوز
🔰سلسله نشست‌های فقه تحول و حکمرانی حوزه 💠 الزامات تمرکززدایی و مردم بنیان‌شدن حوزه‌های علمیه 🎙ارائه: حجت‌الاسلام علی نعمتی دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان 🎙نقد: حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس موسسه معنا 📆 چهارشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ ⏰ ساعت ۱۷ 📍 صفائیه،کوچه ۱۹، نبش تقاطع اول، پلاک ۴۹ دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان در قم 📡 شرکت در نشست از طریق👇👇 https://eqtesad.lms2.hozehkh.com/ws/educationgovernance •┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈• @eghtesadhozehkh معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
✳️ سلام خدمت دوستان عزیز 🔹با توجه به شرایط ویژه کشور و لزوم ارتقای هوشمندی و همه‌ جانبه‌نگری در مسائل اجتماعی، در طی چند روز آینده تلاش می کنم که کلیپ‌ها، نوشته‌ها و مطالبی را که به نظرم در بهبود محاسبه و کنشگری انقلابی ما در وضعیت کنونی کمک می کند، در همین کانال بازنشر ‌کنم. 🔹لازم به بیان نیست که انتشار یک مطلب، به معنای قبول صد در صد محتوای آن نیست، بلکه به این معناست که از نظر حقیر، آن مطلب حداقل حاوی نکته‌ی قابل تأملی است که می تواند به رشد عقلانیت انقلابی کمک کند...🌹 https://eitaa.com/alimohammadi1389/919
💢تحلیل سینا کلهر از علت حل نشدن مسائل کشور💢 گشت ارشاد، تعطیلات و حل ناشدگی مسائل سینا کلهر هفته اول مهرماه ۱۴۰۱، یک روز در میان، تعطیل است. نظام اداری عملا از آخرین روزهای هفته پیش مختل شده و نظام آموزشی هم نیمه تعطیل. بخش اقتصاد به خصوص گردشگری و نظام حمل ونقل هم بلاتکلیف و ناتوان از پیش بینی حجم و تعداد مسافران و جابجایی ها، توان برنامه ریزی و استفاده از این فرصت را ندارد. این اختلال و نابسامانی در نظام اشتغال و کار کشور امری دفعی و موردی نیست. در سال ۱۴۰۱ از ۴۸ هفته سال، ۹ بار این پدیده رخ می دهد. در سال های دیگر هم روال همین بوده است. نظم کاری، اداری، آموزشی و اجتماعی در فصول مختلف سال، بارها و بارها با تعطیلات میان هفته دچار اختلال شده است. چرا مساله حل نمی شود؟ اگر در حال حاضر به دلیل شرایط احساسی حاکم بر جامعه نمی توان درباره سیاست های معطوف به پدیده گشت ارشاد به نحو معقول و منطقی و از چشم انداز کارشناسی سخن گفت، شاید موضوع تعطیلات نمونه مناسب تری از حل ناشدگی مسائل و چرایی آن باشد. بر خلاف موضوع گشت ارشاد، مساله ساماندهی تعطیلات بارها و بارها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. حداقل ۱۲ طرح در دو دهه گذشته برای این موضوع به مجلس ارائه شده است که هیچ یک به نتیجه نرسیده است. رهبر انقلاب ۴ بار در سخنرانی های مختلف به لزوم حل این مساله تاکید کرده اند. در دولت های مختلف هم پیش نویس لوایحی در این خصوص تهیه شده که هیچ یک به نتیجه نرسیده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش های مجلس هم گزارش های متعددی با رویکردهای مختلف در این خصوص نوشته اند. با همه این موارد از سال ۱۳۸۰ تا به امروز این مساله نه تنها حل نشده بلکه روز به روز وضعیت پیچیده تری پیدا کرده است. واقعا مشکل کجاست و چرا موضوع به ظاهر ساده ای همچون تعطیلات با پیامدهای منفی و مخرب اجتماعی، اقتصادی و روانی حل نمی شود؟ شاید پاسخ به این پرسش بتواند بخشی از ابهامات حل ناشدگی موضوع گشت ارشاد را نیز بر طرف سازد. عمر مساله تعطیلات اگرچه بیشتر از گشت ارشاد است اما همان دلایلی که به حل ناشدگی موضوع تعطیلات منجر شده است در مساله گشت ارشاد هم مشهود است. آن چه در این جا به عنوان پاسخ این پرسش بیان می شود تجربه نزدیک به ۱۴ سال حضور در جلسات کارشناسی و تصمیم گیری این موضوعات است. "فشردگی رقابت بر سر مناصب" و بالا بودن "آستانه حیثیتی شدن" موضوعات، مهم ترین عامل تعلیق نظام حکمرانی و تصمیم گیری در کشور است. امتیازات منحصر به فرد مناصب سیاسی، تصمیم گیری و سیاستگذاری به گونه ای است که رقابت بسیار شدید و کشمکش های عمیقی برای تصاحب آنها وجود دارد. به صورت بدون وقفه و شبانه روزی نیروهای رقیب برای جایگزینی و سرنگونی رقبا تلاش می کنند و در این راه با منطق ماکیاولی از هر ابزاری برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند. در نتیجه مناصب تصمیم گیری مناصب باثباتی نیستند و مقامات سیاسی به صورت مدوام با ریسک از دست دادن قدرت و مقامی مواجه هستند که هزینه های بسیار زیادی برای تصاحب آن پرداخته اند. "اضطراب بی ثباتی مقام" پدیده روحی و روانی شایعی در میان این گروه از افراد است. رقابت شدید اگر با عدم حمایت مقامات بالاتر و فقدان حامیان سیاسی قدرتمند همراه باشد، باعث بی ثبات تر شدن بیش از پیش جایگاه ها می شود. پیامدهای حکمرانی و تصمیم گیری این وضعیت آشکار است. محافظه کار شدن مدیران، دوری از هر نوع تصمیم های چالش بر انگیز و تمرکز بر بقای شخصی. در چنین وضعیتی عامل "بالا بودن آستانه حیثیتی شدن" موضوعات، دام نظام تصمیم گیری می شود‌. نیروهای سیاسی رقیب در داخل و خارج از نظام سیاسی به سرعت موضوعات مختلف را حیثیتی کرده و هر گونه تغییر رویه در خصوص این موضوعات را پیروزی خود و شکست جریان رقیب تفسیر می کنند. مثلا موضوعی مثل تعطیلات تبدیل به مساله حیثیتی جریان های مذهبی، ملی و سیاسی می شود. تا جایی که شخصیت های سیاسی و مراجع تقلید نیز نسبت به تغییر یک روز تعطیل واکنش نشان می دهند. در نتیجه نه می توان به تعطیلی ۱۳ فروردین دست زد، نه ۲۹ اسفند نه ۱۵ خرداد و نه ۹ ربیع. چرا که هر روز تعطیل برای یک گروه حیثیتی شده است. با حیثیتی شدن موضوعات جایگاه های لرزان سیاسی نه تنها توان تصمیم گیری ندارند بلکه حتی از پرداختن به این موضوعات نیز گریزان هستند. پیامد این وضعیت تصمیم گیری معلق و مساله ها حل ناشده است. کدام مقام یا کارشناس توانایی این را دارد که مثلا در موضوع تعطیلات با نیروهای ملی، یا مذهبی درگیر شود. در وضعیت متزلزل و بی ثبات، ساختار شورایی تصمیم گیری نیز باعث اشاعه ترس و در نتیجه تزلزل بیشتر می شود. آگاه شدن تصمیم گیران از وضعیت متزلزل یکدیگر باعث تشدید محافظه کاری و در نتیجه مسئولیت ناپذیری بیشتر می شود‌. از دل این ساختار تنها چیزی که بیرون نمی آید حل مساله هاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢یک نمونه خوب از کنشگری رسانه‌ای💢 کاری که این کلیپ در فضای مجازی می کند، ده‌ها گزارش رسمی صدا و سیما از آن عاجز است ...
💢تلقی بی بی سی از سلبریتی‌ها💢 امروز مطالب بی بی سی فارسی رو مرور می‌کردم. گزارش نوشته بود از فعالیتهای براندازانه «علی کریمی» این عبارت گزارش قابل توجه بود:👇 «سلبریتی‌ها جایگزین احزاب وقتی مشارکت در انتخابات به حداقل ممکن می‌رسد، احزاب و گروه‌های سیاسی حتی دارای مجوز، از کار افتاده و نقشی در تحولات سیاسی ندارند و بی‌اثر و ثمر می‌شوند. در این موارد، معمولا گفته‌ها و سخنان سایر گروه‌ها و اقشار مرجع مانند هنرمندان و ورزشکاران با اهمیت‌تر می‌شود»
این فراز از فرمایشات حضرت امام ره درباره زنان، همیشه خواندنی است:👇
عنایت اسلام به زنان: بانوان ما جنگجو بودند، اینها خواستند ننگجو باشند (بخشی از سخنرانی امام خمینی در تاریخ 13 اسفند ماه 1357 در دیدار با زنان شهر قم) ‏‏ اسلام نظر خاص بر شما بانوان دارد. اسلام در وقتی که ظهور کرد در جزیرة العرب،‏‎ ‎‏بانوان حیثیت خودشان را پیش مردان از دست داده بودند؛ اسلام آنها را سربلند و‏‎ ‎‏سرافراز کرد، اسلام آنها را با مردان مساوی کرد. عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیشتر از‏ ‏‎‎‏عنایتی است که بر مردان دارد. مردان بر ملتها حق دارند و زنها حق بیشتر دارند. زنها‏‎ ‎‏مردان شجاع را در دامن خود بزرگ می کنند. قرآن کریم انسان ساز است، و زنها نیز‏‎ ‎‏انسان ساز. وظیفۀ زنها انسان سازی است. اگر زنهای انسان ساز از ملتها گرفته بشود، ملتها به‏‎ ‎‏شکست و انحطاط مبدل خواهند شد، شکست خواهند خورد، منحط خواهند شد. زنها‏‎ ‎‏هستند که ملتها را تقویت می کنند، شجاع می کنند. بانوان از صدر اسلام ـ در صدر اسلام ـ‏‎ ‎‏با مردان در جنگها هم شرکت داشته اند. مقام زن مقام والاست؛ عالیرتبه هستند. بانوان در‏‎ ‎‏اسلام بلندپایه هستند. ما می بینیم و دیدیم که زنها، بانوان محترمات همدوش مردان بلکه‏‎ ‎‏جلو مردان در صفِ قتال ایستادند. بچه های خودشان را از دست دادند، جوانان خودشان‏‎ ‎‏را از دست دادند، و شجاعانه مقاومت کردند. ما می خواهیم زن به مقام والای انسانیت‏‎ ‎‏خودش باشد نه مَلعَبه‏‎[2]‎‏ باشد؛ نه ملعبه در دست مردها باشد، در دست اراذل باشد.‏ ‏‏حق دخالت زن در همه شئون از نظر اسلام‏ ‏‏ زن باید در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد. زنها در جمهوری اسلام رأی باید‏‎ ‎‏بدهند. همان طوری که مردان حق رأی دارند زنها حق رأی دارند. زنها را در این‏‎ ‎‏دوره های اخیر منحط کردند. از خیانتهای بزرگی که به ملت ما شد این بود که نیروی‏‎ ‎‏انسانی ما را از دست گرفتند؛ نیروی جوانان ما را به عقب راندند، نیروی بانوان ما را به‏‎ ‎‏عقب راندند، بانوان ما را منحط کردند؛ خیانت کردند بر ملت ما. بانوان ما را ملعبه کردند؛‏‎ ‎‏بانوان ما را مثل عروسکها کردند. بانوان ما جنگجو بودند، اینها خواستند ننگجو باشند! و‏‎ ‎‏خدا نخواست. اینها اهانت به مقام زن کردند. اینها می خواستند زن را مثل شیء، مثل یک‏‎ ‎‏چیز، مثل یک متاع به این دست و آن دست بگذرانند. اسلام زن را مثل مرد در همۀ شئون‏‎ ‎‏ـ در همه شئون ـ همان طوری که مرد در همه شئون دخالت دارد زن هم دخالت دارد.‏‎ ‎‏همان طوری که مرد باید از فساد اجتناب کند، زن هم باید از فساد اجتناب کند. زنها نباید‏‎ ‎‏ملعبۀ دست جوانهای هرزه بشوند. زنها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای‏ ‎‏ناخواسته بَزَک کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند. زنها باید انسان باشند.‏‎ ‎‏زنها باید تقوا داشته باشند. زنها مقام کرامت دارند. زنها اختیار دارند؛ همان طوری که‏‎ ‎‏مردها اختیار دارند.‏ ‏‏زن مربی انسان‏ ‏‏ خداوند شما را با کرامت خلق کرده است، آزاد خلق کرده است. خداوند‏‎ ‎‏همان طوری که قوانینی برای محدودیت مردها در حدود اینکه فساد بر آنها راه نیابد‏‎ ‎‏دارد، در زنها هم دارد. همه برای صلاح شماست. همۀ قوانین اسلامی برای صلاح جامعه‏‎ ‎‏است. آنها که زنها را می خواهند ملعبۀ مردان و ملعبۀ جوانهای فاسد قرار بدهند‏‎ ‎‏خیانتکارند. زنها نباید گول بخورند؛ زنها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک‏‎ ‎‏کرده بیرون برود با سرِ باز و لخت! این مقام زن نیست؛ این عروسک بازی است نه زن. زن‏‎ ‎‏باید شجاع باشد؛ زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند. زن آدم ساز است؛‏‎ ‎‏زن مربی انسان است.‏ ‏‏لزوم مشارکت زنان و مردان در سازندگی‏ ‏‏ خداوند شما زنهای ایران را و شما زنهای قم را از خطرات انسانهای فاسد، انسانهایی‏‎ ‎‏که حیوانند ـ به حَسَب واقع ـ حفظ کند. شما همان طوری که تاکنون در نهضتها دخالت‏‎ ‎‏داشتید و سهیم بودید در این نهضت و سهیم بودید در این پیروزی، حالا هم باز باید‏‎ ‎‏سهیم باشید؛ و هر وقت اقتضا بکند نهضت کنید، قیام کنید. مملکت از خود شماست‏‎ ‎‏ان شاءالله . دست اجانب کوتاه شد از مملکت، دست رشوه خواران و چپاولگران کوتاه‏‎ ‎‏شد، رفتند؛ مملکت از خود شماست. شما باید بسازید مملکت را. همۀ ملت ایران، همۀ‏‎ ‎‏ملت ایران ـ چه بانوان و چه مردان ـ باید این خرابه ای که برای ما گذاشته اند بسازند. با‏‎ ‎‏دست مردِ تنها درست نمی شود؛ مرد و زن باید با هم این خرابه را بسازند.‏ ‏‏
مدافع انقلاب باید قدرت استدلال داشته باشد ..👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع جانانه از زنان در برنامه شبکه ماهواره‌ای من و تو. واقعا دمش گرم. کی بود این کارشناس؟ 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
تحلیل آقای ظهوریان از نسبت حجاب و گشت ارشاد 👇
⭕️ چرا گشت ارشاد راه حل مسئله بدحجابی نیست؟ 🖋 میثم ظهوریان 🔹 من هم طرفدار قانون و الزامی بودن آن هستم و هم به ضرورت رویکردهای سلبی و برای اجرای آن قائلم. فراتر از این معتقدم، این ایده که در دنیای که ساختار و ذاتا سوق دهنده به سمت بی حجابی اجباری است، تنها با کنش می‌توان به مواجهه با اشکال ناهنجار بی حجابی رفت، بلیهانه و ساده انگارانه است. 🔸 اما نه وسیله انجام تکلیف که ابزار رفع تکلیف نیروی انتظامی در مسئله حجاب است. این تصور که با چند ون، که غالبا در چند نقطه از قبل مشخص ایستاده اند و به جای برخورد با ها و انواع ها و هایی که با اسم و آدرس مشخص در شبکه های اجتماعی در حال ترویج بی حیایی هستند، چند نفر که معمولا جز بدحجاب های کمتر ناهنجار هستند و دستگیریشان کم دردسرتر است، را جلب می‌کنند، می‌توان بی حجابی را کاهش داد، اگر نه بیشتر که به اندازه آن ایده قبلی بلیهانه است. 🔹از این نظر گشت ارشاد را مصداق این که «انجام و بد یک کار لازم (برخورد انتظامی با ناهنجاری پوشش)، از انجام ندادن آن بدتر است»، می‌دانم. 🔸 سوال این است، چرا وقتی در غالب نقاط شهری مثل تهران و حتی در مراسم رسمی حکومتی مثل یا جشن مد شیراز، و ناهنجاری های اخلاقی عادی است و ناجا و مجموعه حاکمیت نیز هیچ برخوردی ندارد و بسیاری از فیلم‌های و سریال‌های شبکه خانگی نیز با مجوز رسمی و ، مروج بد پوششی هستند، باید به برخورد با معلولی‌ترین و ضعیف‌ترین حلقه رفت و به ابزار نیروی انتظامی برای رفع تکلیف از طریق دستگیری عاملان ناهنجاری‌های درجه پایین‌تر، مشروعیت داد؟! 🎬 @Mostazafin_TV