eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
168 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 حجت الاسلام عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشگاه مطرح کرد: 🔰 پیدائی در عین پنهانی، در حضرت حق و در حضرت حجت(عج) ⚜️ مشروح یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/hojjat 🆔 @iictchannel
🔶 در پاسخ به شبهات شبکه‌های مجازی معاند پیرامون احتمال بیمار شدن یا نشدن وجود مقدس (عج): 🔰 حجت‌الاسلام دکتر طی یادداشتی واکنش نشان داد 🔻 نفس قدسی امام زمان(عج) عامل شفای بیماران ⚜️ مشروح یادداشت: 🌐 iict.ac.ir/coronavv 🆔 @iictchannel
۲۵ گنجینه‌‌ای که رایگان شده‌اند ضرورت این‌که برای قطع زنجیرهٔ انتقال کرونا موجب شده است بسیاری از گنجینه‌های منابع و خدمات نسبتا گران به شکل رایگان عرضهٔ آنلاین بشوند. این گنجینه‌ها موقتا رایگان شده‌اند و حتی بعضا می‌ارزد کمی وقت بگذاریم و قبل از پولی شدن مجددشان آن‌چه علاقه داریم و استفاده خواهیم کرد را دانلود کنیم. از میان آن‌چه قبلا پولی و اغلب گران بوده و اکنون رایگان شده و به چشمم آمده، این موارد به نظرم ارزشمندتر می‌آیند و پیشنهاد می‌کنم تا وقتی رایگانند دریابید: 🔺کتاب و مقاله: 🍀 ۶۰۰۰ کتاب الکترونیکی ارزشمند و مجموعه مقالات بیش از ۱۵۰ ژورنال معتبر علمی در JSTOR: https://t.co/qEbqqRjN6E 🍀 ۱.۴ میلیون کتاب دانشگاهی «کتابخانه اضطرار ملی» که توسط نهاد «آرشیو اینترنت» (با پشتیبانی ده‌ها دانشگاه و نهاد در امریکا) در اختیار همه قرار گرفته است: http://archive.org/nel 🍀 ۲۳ هزار کتاب مکتوب و ۵۷ کتاب گویای کتابخانه کودکان و نوجوانانِ کتابخانهٔ ملی ایران: www.icnl.nlai.ir 🍀 کتابخانهٔ ملی دیجیتالِ کتابخانهٔ ملی ایران (با ۱۳ هزار عکس تاریخی، ۳۷ هزار نسخه خطی، ۱۵ هزار کتاب چاپی نفیس، ۴ هزار کتاب چاپ سنگی، ۱۰۰ هزار پرونده و ۲۰۰ هزار پایان‌نامه) برای همه اعضای کتابخانهٔ ملی: http://dl.nlai.ir (شماره عضویت به عنوان شماره کاربری و کدملی به عنوان پسورد. امکان عضویت دیجیتال کتابخانه ملی هم بدون محدودیت سنی و تحصیلی فراهم شده است) 🍀همهٔ کتاب‌های الکترونیکی دانشگاه تهران: https://press.ut.ac.ir/help?menu=14 (برای دریافت کتاب‌ها می‌توانید از اپلیکیشن فیدیبو یا کتابخوان الکترونیکی مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران استفاده کنید) 🍀 ۷۰۰ عنوان کتاب انتشارات معتبر دانشگاه کمبریج که با فرمت HTML به صورت آنلاین منتشر شده‌ و تا آخر ماه می ۲۰۲۰ در دسترس است: https://urlzs.com/LBwCL 🍀 صدها کتاب صوتی برگزیده در Audible (مشهورترین مجموعه کتاب صوتی در جهان): https://urlzs.com/FDbwY 🍀 پی‌دی‌اف ۲۵ جلد کتاب خواندنی در حوزه‌های اقتصاد و کارآفرینی که توسط اتاق تهران در اختیار عموم قرار گرفته است: https://urlzs.com/eaE2s 🍀 پی‌دی‌اف ۱۰۰ کتاب دانشگاه مک‌گیل (در زمینه‌هایی مختلف علوم انسانی): https://urlzs.com/6ddH4 🍀 در فیدیبو، طاقچه، نوار، پژوهان، کتابراه، کتابیکا و فراکتاب هم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد تا ۲۰ فروردین ۹۹ کتاب‌های الکترونیکی و صوتی با ۷۰ و ۸۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود. 🔺 کلاس: 🍀 ۲۵۰ واحد آموزش آنلاین زبان‌های خارجیِ دانشگاه‌های هاروارد، پرینستون، ییل و کلمبیا: https://t.co/dWfu6jwuLI 🍀 سه‌ساعت کلاس در هر روز برای هر کاربر در SCHOLASTIC (غنی‌ترین مجموعه آموزشی آنلاین برای تحصیل خانگی دانش‌آموزان در همه رشته‌ها، از هنرها تا علوم اجتماعی و مهارت‌های زندگی: https://urlzs.com/hFbd2 🍀 ۴۰۰ کلاسِ دانشگاه‌های برتر جهان: https://urlzs.com/4bxJa 🍀 ۱۶ کورسِ آموزشی Linkedin: https://urlzs.com/nmyqS
16- بلاها و شرور.pdf
1.67M
♦️ بلاها و شرور، زمینه امتحان‌های جدید 🔰 مقاله‌ای به قلم 🔹️مقاله «بلا‌ها و شرور، زمینه امتحان‌های جدید»، حاصل سه جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ از «آیت الله مصباح یزدی» است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و پس از شیوع بیماری در کشور، ایراد شده است. 🔹️ایشان در ابتدا به این نکته اشاره می‌کنند که درباره بلایا و شرور می‌توان از دو جهت نظری و عملی بحث کرد. 🔹️بدین معنا که یکبار می‌خواهیم بدانیم که اساسا با توجه به علم و حکمت پروردگار، وجود بلا‌ها چه توجیه و فلسفه‌ای دارد؛ بار دیگر می‌خواهیم تشخیص دهیم که زمان وقوع بلا‌ها، بیماری‌ها و حوادث و به تعبیر دیگر، شرور، به عنوان یک فرد مسلمان و مومن، چه واکنشی باید از خود نشان دهیم. 🔹️به عبارت دیگر، در این موقعیت انسان از جهت قلبی آیا باید نسبت به این حوادث راضی یا ناراضی باشیم و از نظر ظاهری و اعمال جوارحی، چه عکس العملی از خود بروز دهیم؟ 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
🔰جزوه تدریس:🔰 📚 ─━━━━━━⊱💎⊰━━━━━━─ دریافت جزوه ─━━━━━━⊱🔺⊰━━━━━━─ 💥 دو تدریس از استاد گرامی راجع به این موضوع موجود می باشد که با محتوای اصلی این جزوه هماهنگی دارند: 🎶 دریافت صوت تدریس ۱ 🎶 دریافت صوت تدریس ۲ کد: ۵۴ @Jadah18
🔰جزوه تدریس:🔰 📚 ─━━━━━━⊱💎⊰━━━━━━─ دریافت جزوه ─━━━━━━⊱🔺⊰━━━━━━─ 💥صوت تدریس تا انتهای طبقه چهاردهم موجود می باشد. 🎶 دریافت صوت تدریس کد: ۵۳ @Jadah18
گلشن راز: تفسیری مادی گرایانه از داستان اصحاب فیل توسط یک باصطلاح روشنفکر؛«عبد العلی بازرگان»😥😢😇 بنابراین، باید گفت که مقصود از طیراً همان گدازه‌های آتشفشانی است که در وقت آتشفشان مانند ابر حرکت می‌کنند یا مثل طیاره‌ای که در آن آسمان پرواز می‌کند. «ابابیل» هم یعنی دسته دسته و گروه گروه. اگر در فیلم‌ها دیده باشید، آتشفشان‌ها ناگهان و یک مرتبه فوران نمی‌زنند؛ بلکه مثل پمپی که چیزی را پرتاب می‌کنند، پشت سر هم با یک ریتمی، گدازه‌ها را پرتاب می‌کنند. و «ابابیل» هم یعنی مانند دسته‌های از علف یا چیزهایی که بهم پیوند خورده و پله پله یا موج موج از پی هم می‌رسند. تَرْمِيهِم بِحِجَارَةٍ مِّن سِجِّيلٍ. «تَرمی» از «رمی» است، به معنی نشانه گرفتن و رها کردن. «حِجَارَة» یعنی سنگ یا سنگریزه. «سجّیل» همان سنگِ گِل است، که چون در زبان عربی «گاف» وجود ندارد، گِل را «جِل» تلفظ می‌کنند. «سجّیل» یعنی سَنج (سنگ) و «جیل» (گِل) که دو حرف «ج» در هم ادغام شده و به صورت «سجّیل» درآمده است. درهرحال، گدازه‌های آشتفشانی و سنگ‌های مذابی که از دل کوه برمی‌آید درست مثل گِل و خمیر روان است. و وقتی اینها در آسمان پخش می‌شود، به صورت سنگ‌های نوک تیزی در می‌آید و بر زمین می‌بارد. ما نمونه‌اش را در تاریخ درواقعه‌ی آتشفشان پمپی به یاد داریم. یا در شهرهای دیگر، که بعدها، با حفاری‌هایی که انجام شد، آدم‌هایی که هیکل‌هایشان زیر خاکسترهای آتشفشان عیناً حفظ شده بود، مثلاً مادری که کودکش را درآغوش داشت، از زیر خاک بیرون آوردند. حادثه‌ای که در روزگاران کهن در شهرهای ایتالیا روی داد به واقع حیرت‌انگیز و عجیب است و این واقعه عیناً برای قوم لوط هم اتفاق افتاد. https://eitaa.com/joinchat/2678784004Cc1187cbe40
مسئله_ی-شر-برگزیده_ی-مقالاتی-در-فلسفه_ی-تحلیلی-زهیر-باقری-نوع_پرست.pdf
2.49M
مسئله ی شر ، در فلسفه تحلیلی برگزیده مقالات فلسفه تحلیلی ✍به سرپرستی: ظهیر باقری نوع پرست بهار 1399 @KanooneQadbshenasiAndisheIslami
👆👆👆 نخستین کتاب فلسفی در موضوع کرونا از ادریس هانی: کوید 19 کاری می‌کند که سازمان‌ملل از انجام آن عاجز است. ادریس هانی اخیرا نوشته خود را با عنوان “فيلو- كورونا.. كوفيد19 يحرك الموجة الرابعة للحداثة” برای چاپ ارسال کرده است. این نخستین کتابی است که از منظر فلسفی به اپیدمی کرونا پرداخته است. هانی در این کتاب با تجزیه و تحلیل «روان‌شناسی فرد در قرنطینه» به پرسش از انسان و سرنوشت او در دوره پساکرونا پرداخته و آن را در مسائلی همچون «تجزیه سیستم‌های اجتماعی»، «تغییر قدرت»، و «مرکزیت خانه به مثابه پناهگاهی برای هستی و زندگی» جستجو می‌کند. هانی با گشت‌وگذاری که در فلسفه، سیاست، اقتصاد، روان‌شناسی و انسان‌شناسی و ادبیات و کلام انجام داده به تحلیل ابعاد مختلف از این تحول برآمده از کوید 19 پرداخته و آن را به مثابه تبلور سطحی از مکر طبیعی می‌داند که مکر تاریخی به معنای هگلی را به چالش می‌کشد. ادریس هانی در این کتاب، در جستجوی پتانسیل‌های هر دورۀ تاریخی، به کرونا و تأثیر آن در ظهور موج چهارم مدرنیته‌ی (در ادامه سه موج مدرنیته لئواشتراوس) اشاره می‌کند. وی می‌گوید: این اپیدمی ممکن است به مثابه یک آموزش و تمرین جمعی و جهانی برای استقبال از انقلاب ذهنی بشر باشد. ظاهرا این انقلاب تنها با تغییرات وجودی، با اپیدمی‌ها، با طاعون‌ها، و تغییرات محیطی تحقق خواهد یافت. از این منظر، کرونا توانسته است زخمی دیگر بر خودشیفتگی‌های مدرن وارد کند، زخمی که کمتر از زخم‌های خودشیفتگی‌های مذکور در ادبیات فروید نیست. به گفتۀ هانی، این زخم در پیکرۀ خودشیفتۀ زمانه را می‌توان در تضعیف جهانی‌گرایی، در بازگشت حق طبیعی، و همین‌طور تمرکز و توجه به «خیال فلسفی» مشاهده کرد. از نظر ایشان، در وضعیتی که آمار و ارقام و عقل و عقلانیت ابزاری حس افسردگی و یأس را تقویت می‌کند، «خیال فلسفی» تنها چیزی است که در وضعیت اپیدمی دوام آورده و موجب حفظ امنیت و معنویت در مواجهه با بیماری شده است. ادریس هانی می‌گوید کرونا و زمانۀ آن شاخص‌هایی دارد که برخی از آن شاخص‌ها الان پیدا نیست و در آینده رخ خواهد نمود. کرونا ممکن است کاری بکند که پیش از این سازمان ملل و نظام بین الملل نیز از انجام آن عاجز بوده‌ است. شاید کسانی که در این مسیر و در مسیر مواجهه و مبارزه با کرونا از دنیا رفته‌اند، شهدایی باشند برای ایجاد تحول در راستای ایجاد نظام جهانی جدید. هانی در این کتاب هم نظریۀ «برخورد تمدن‌ها»ی هانتیگتون را و هم نظریۀ «پایان تاریخ» فوکویاما را به چالش کشیده و می‌گوید که اکنون که غرب دچار اضطراب شده است و در عوض چین در حال ارسال خدمات درمانی به اروپا و آمریکاست، سخن از «پایان تاریخ» یا «برخورد تمدن‌ها» بی‌معناست. ادریس هانی با اشاره به این نکته که «کسی بر تاریخ حکومت خواهد کرد که بتواند دنیا را از کرونا نجات بدهد» می‌گوید هانتیگتون و فوکویاما در نظریات خود از این نکته غفلت کردند که چگونه اپیدمی‌ها و بیماری‌های فراگیر می‌توانند مراکز سرمایه‌داری را به گرسنگی کشانده و آرزو و رویای مدرنیته را پریشان کند.  @Habibollah_Babai
اولین کتاب فلسفی در موضوع کرونا از متفکر مغربی "ادریس هانی" @Habibollah_Babai
✍️ پاسخ مستدل استاد دانشگاه تهران به دکتر سروش ◻️ باسمه تعالی چندی پیش به مناسبت انتشار ویروس کرونا در ایران و جهان مصاحبه­‌ای از دکتر عبدالکریم سروش، تحت عنوان "خدا به هر دردی نمی­خورد" در رسانه­‌های مجازی منتشر شد. ایشان در آن مصاحبه، مطالبی را مطرح نموده­اند که نیاز به نقد و بررسی بیشتری دارد. اینجانب ابتدا آن مطالب را بیان و سپس نظرات خود را در قالب نقد و بررسی مطرح خواهم نمود تا مخاطبان و خوانندگان عزیز خود به قضاوت بپردازند. متن پاسخ دکتر محمد محمدرضایی استاد تمام فلسفه دانشگاه تهران و رییس کارگروه فلسفه دین و کلام جدید شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و برنامه­ ریزی وزارت علوم به مدعیات دکتر عبدالکریم سروش به این شرح است:🔻 https://hawzahnews.com/news/895653 ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
🛑 فیلسوف برجسته آلمانی: در مورد کرونا فقط یک چیز می توان گفت؛ هیچگاه تا به امروز چنین آگاهی نسبت به جهل مان نداشته‌ایم / پیامدهای اجتماعی بحران کرونا قابل پیش بینی نیست https://www.entekhab.ir/fa/news/542152/در-مورد-کرونا-فقط-یک-چیز-می-توان-گفت-هیچگاه-تا-به-امروز-چنین-آگاهی-نسبت-به-جهل-مان-نداشته‌ایم-پیامدهای-اجتماعی-بحران-کرونا-قابل-پیش-بینی-نیست https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
✔پاسخ دکتر محمد محمدرضایی به مدعیات دکتر عبدالکریم سروش در مسأله«خدا به هر دردی نمی‌خورد» 🔸چندی پیش به مناسبت انتشار ویروس کرونا در جهان، مصاحبه‌ای از دکتر عبدالکریم سروش، تحت عنوان "خدا به هر دردی نمی‌خورد" در رسانه‌های مجازی منتشر شد. در ادامه پاسخ دکتر محمدرضایی را به ایشان می خوانید. 🔶مطالب دکتر سروش: 🔹هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که امام مدفون در خاک، صدای زائران را بشنود و به آنها پاسخ بدهد و یا اساساً قدرت برآوردن حاجات آنها را داشته باشد. 🔹آتش غرب‌زدگی توسط برخی افراد نادان همه چیز غربی را از غربال انکار گذارند، علوم انسانی غربی را و حالا طب غربی را. 🔹این که در زمان میرزای شیرازی، شیعیان با خواندن زیارت عاشورا وبا را برطرف کردند، قطعاً دروغ بوده و یک دروغ تفرقه‌افکنانه است که یک نوع خداپرستی قبیله‌گرایانه را تبلیغ می‌کند. 🔹خدا به هر دردی نمی‌خورد و این که شما در هر حادثه‌ای پای خدا را به میان بکشید، قطعاً خطا است. خدا به درد تنهایی روح می‌خورد، به درد عاشقی می‌خورد. 🔹امید ضعیفی دارم که مساله شرّ در الهیات اسلامی همانند الهیات غربی جدی گرفته شود. با مساله شرور باید ارتباط خود را با خدا از نو تعریف کنیم. 🔷پاسخ های دکتر محمدرضایی  🔸سروش: امامان، صدای زائران را نمی شنوند. نقد: برخلاف دیدگاه آقای سروش، آیات و روایات، دلالت بر آن دارند که پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرات معصومین که به جهت عنایت ویژه خداوند به آنها و به جهت مقام و منزلت آنها نزد خداوند هم سخن ما را می‌شنوند و هم می‌توان از آنها درخواست نمود که برای آموزش ما به درگاه خداوند دعا کنند. 🔸 سروش: انکار طب و علوم انسانی غربی نقد: طب غربی اولاً دستاورد کل بشریت است، نه تنها غربیان و ثانیاً بزرگان و مراجع تقلید در حوزه کرونا هیچ کدام طب غربی را انکار نکرده، بلکه همواره سفارش کرده‌اند که دستوارت پزشکی را رعایت نمایید. سردمداران علوم انسانی غربی، اولاً این علوم را براساس مادی‌گرایی و تجربه‌گرایی محض بنا نموده و ثانیاً انسان را که موضوع این علوم است، حیوانی برخاسته از تنازع بقاء و بریده از مبداء و منتها می‌دانند ... مسلماً دانشی که براساس این مبانی شکل بگیرد، نمی‌تواند تصویر درستی از انسان ارائه بنماید. 🔸سروش: خداپرستی قبیله‌گرایانه و دروغ بودن قرائت زیارت عاشورا و توسل به امام حسین(ع) جهت رفع وبا. نقد: اصولاً فلسفه بهشت و دوزخ و عدالت خدا، دلالت بر آن دارد که انسان‌ها در این عالم در پذیرش سخنان حق به اختیار خود برابر نیستند، برخی مفسد و کافر و برخی دیگر مومن و پرهیزکارند و از این رو، عدالت خداوند اقتضاء می‌کند که به دو شیوه متفاوت با آنها برخورد نماید.این سخن دکتر سروش که "اگر خداوند تفاوتی بین بندگان قایل شود و حاجات یکی را بپذیرد و حاجات دیگری را نه و یا به کمک یکی برود و به کمک دیگری نه، خداپرستی قبیله‌گرایانه است"، به هیچ وجه با آموزه‌های قرآنی سازگاری ندارد. 🔸سروش: توسل به امام حسین(ع) (قرائت زیارت عاشورا) در رفع بیماری وبا قطعاً دورغ است. نقد: کسانی که خداوند را از سر اخلاص بخوانند و یا برای برآورده شدن حاجات خود به انبیاء و اولیای الهی متوسل شوند، در صورت مصلحت، حاجات آنها برآورده می شود و جای انکار ندارد.نتیجه این که اگر شیعیان، متوسل به امام حسین(ع) شوند و از او بخواهند که در حق آنها دعا کند تا مورد عنایت خاص الهی قرار گیرند یا بیماری آنها برطرف گردد، جای انکار ندارد. 🔸سروش: خدا به هر دردی نمی‌خورد نقد: از دکتر سروش سوال می‌شود پس چه کسی کارگردان عالم هستی است؟ مشکل بت‌پرستان چه بود که این قدر مورد مذمت قرآن قرار گرفته‌اند؟ آنها هم اعتقاد داشتند که خدا به هر دردی نمی‌خورد و در برخی حوادث، پای خدا در میان نیست و به جای خدا اله ها و بت‌ها این وظیفه را به عهده گرفته‌اند. اگر خدا به هر دردی نمی‌خورد و در برخی حوادث حضور ندارد، چه کسی مدبر آن حوادث است؟ این سخن خطای محض است که با عرض معذرت بیشتر شبیه اعتقاد بت‌پرستان عصر جاهلیت است. 🔸سروش: تغییر و رنسانس الهیات اسلامی و یا سکولاریسم شیعی و کرونا نقد: از مطالب ایشان برمی‌آید: در اروپا بعد از رنسانس مساله شرّ را جدی گرفتند، اما در الهیات اسلامی همانند آنجا مساله شرّ جدی گرفته نشده است. تفاوت الهیات اسلامی با غربی هم در رویکرد و پرداختن به مساله شر است و هم در یکسان انگاشتن رنج و شر. تعجب آن است که دکتر سروش آرزو می‌کند که همان گونه که مساله شرّ برای الهیات غربی مشکل آفرین است و در اعتقاد به وجود خدا مشکل پیدا کرده‌اند و خدا را عاجز از رفع شرور می‌دانند، در الهیات اسلامی نیز این گونه شود و از نو ارتباط خود را با خدا تعریف کنند. ادامه مطلب 👇👇👇 http://mobahesat.ir/22834 لینک متن کامل pdf 👇👇👇 http://mobahesat.ir/wp-content/uploads/2020/04/111.pdf 🔻🔻🔻 @mobahesat
🔻سیر مطالعاتی آثار علیرضا پناهیان - ویرایش خرداد۹۸ 👈 اگر دوست دارید مباحث منتشر شده در سایت را ببینید و بشونید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؛ این مطلب را ببینید. در این سِیر مطالعاتی، مباحث مکتوب، صوتی و تصویری علیرضا پناهیان با توجه به «اهمیت و اولویت» و «تقدم و تأخر» آن، تنظیم و ارائه شده است. 🔻این سیر شامل دو جدول پیشنهادی است: ۱. جدول مرحله‌ای: عبارت است از ۴بسته مقدماتی و ۲بسته پیشرفته که مباحث باید به ترتیب و طبق جدول توسط مخاطب پیگیری شود. این جدول از مباحث مقدماتی و پایه آغاز شده و به تدریج به مباحث تکمیلی و پیشرفته خواهد رسید. ۲. جدول موضوعی: در این جدول مباحث در قالب ۱۱موضوع اصلی ارائه شده است: ولایت، تاریخ و سیرۀ امامان، مهدویت، سیاست، اقتصاد و معیشت، هنر و رسانه، اخلاق و معنویت، خانواده و رابطه زن و مرد، تربیت فرزند و مدرسه، مباحث ویژۀ زنان، اربعین ⚠️ این سیر یک محصول قابل سفارش نیست. صرفا پیشنهادی است برای افرادی که می‌خواهند مباحث را از روی برنامه دنبال کنند. تمام مطالب پیشنهادی به صورت رایگان در سایت قابل دسترسی است. 📌 مشاهده سیر مطالعاتی: Panahian.ir/post/685 @Panahian_ir
nZam Hkhmt Sdray'y 2 - `bdalrswl `bwdyt.pdf
8.74M
درآمدی به نظام حکمت صدرائی نوشته : عبدالرسول عبودیت جلد دوم کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
نظام_حکمت_صدرایی_از_عبدالرسول_عبودیت_۱.pdf
10.96M
درآمدی به نظام حکمت صدرائی نوشته : عبدالرسول عبودیت جلد اول کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
نظام_حکمت_صدرایی_از_عبدالرسول_عبودیت_۳.pdf
26.45M
درآمدی به نظام حکمت صدرائی نوشته : عبدالرسول عبودیت جلد سوم کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
❔ سؤال: 💠 پیدایش بحرانی مثل کرونا و پیش از آن رویدادهای خونینی مثل فتنه داعش و ... این سؤال را برای برخی از مردم برانگیخته است که «پس منجی کجاست؟»، یا این سؤال که «اگر قرار نیست منجی در این شرایط ظهور کند، پس چه زمانی ظهور خواهد کرد؟» ✅ پاسخ: 🍃 این ذهنیت که در برخی مردم ممکن است وجود داشته باشد، تصوری ساده‌انگارانه است. از وقتی دنیا، دنیا بوده، جنگ و بیماری و بلای طبیعی وجود داشته است و صرفاً به زمانه ما اختصاص ندارد. دنیا در چارچوب سنت‌ها پیش می‌رود و بیماری هم سنتی از سنت‌های الهی است. راه مقابله با بیماری، فعال شدن عقل و ساختن داروی مناسب است. بعضی مردم فکر می‌کنند راه مقابله با بیماری، ظهور امام زمان(عج) است! در حالی که راه مقابله با بیماری استفاده از سنت عقل‌گرایی(استفاده از علم) و نیز بهره‌گیری از سنت امداد است؛ خدای متعال سنتی به نام امداد دارد، یعنی اگر در سختی‌ها و شدائد، به محضر او دعا و تضرع برده شود، راه نجات را نشان می‌دهد و رحمت خود را به طور اختصاصی شامل حال مردم می‌کند. ♻️ بخشی از گفتگوی دکتر معارف با خبر گزاری ایکنا در تاریخ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹: 🌐 https://iqna.ir/fa/news/3890047 🆔 @ostadmaaref
📖 کارگاه روش تند‌خوانی؛ استاد اسدی ✳️ جهت مدیریت بهتر در مطالعه و استفاده بهینه از زمان و همچنین انجام مطالعه با وسعت بیشتر؛ معاونت پژوهشی مدرسه علمیه معصومیه کارگاه روش تند‌خوانی توسط استاد اسدی را برگزار کرده است. 🔈 دریافت فایل صوتی در پایگاه اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: http://masoumieh.ir/6767 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir