باعرض سلام و احترام از مخاطبین بزرگوار بخاطر مطالب مفتضحانه امروز پوزش میطلبم .
هدایت شده از ایلیا
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂عمر بن خطاب و خارج کردن باد معده از روی منبر !از کتاب اهل سنت (با تصویر کتاب)🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
یکی از مسایلی که اهل تسنن به آن اعتقاد دارند این است که عمر بن خطاب جانشین و خلیفه بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. در این حدیث از کتب خود مخالفین برای شما ثابت می کنیم که عمر اصلا لیاقت جانشینی رسول خدا را ندارد و چگونه به منبر رسول خدا بی احترامی می کند.
ماجرا این است که عمر بن خطاب روی منبر رسول خدا ، باد معده خود را خارج می کند. حالا به سند مطلب توجه کنید.
المدائنیّ قال: بینا عمر بن الخطاب رضی الله عنه على المنبر إذ أحسّ من نفسه بریح خرجت منه، فقال: أیها الناس إنی قد میّلت بین أن أخافکم فی الله وبین أن أخاف الله فیکم، فکان أن أخاف الله فیکم أحبّ إلیّ، ألا وإنی قد فسوت، وهأنذا أنزل لأعید الوضوء. کان یقال: من لم یستح من الحلال قلّت کبریاؤه وخفّت موازینه.
مدائنی می گوید: هنگامی که عمر بر روی منبر بود احساس کرد که بادی از او خارج شد. گفت ای مردم من مخیر شدم بین اینکه از شما بترسم در کار خدا و یا اینکه از خدا بترسم در کار شما پس ترجیح دادم که از خدا بترسم پس بدانید که من چـون گوزیدم و الان برای تجدید وضو از منبر پایین می آیم.
عیون الاخبار ابن قتبة دینوری - چاپ مکتبة المصریة - جلد ١ - کتاب السؤود - باب تواضع الاعمش - صفحه ٢٦٧ .
هدایت شده از ایلیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادب معاويه بن ابی سفیان = باد معده خالی کردن بر روی منبر
🌿🌸🌿🌸🌿🌸"ثواب عظیم لعن بر جبت و طاغوت در کلام امام سجاد علیه السلام(با تصویر کتاب)🌿🌸🌿🌸🌿🌸
میرزا ابی الفضل طهرانی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه مینویسد:
فاضل زاهد ورع آخوند ملا محمد کاظم هزار جریبی که از تلامذه استاد اعظم آقای بهبهانی قدس سره بوده و خود از فضلای محدثین و عرفای محصلین است در کتاب «جمع الفضايح لأرباب القبايح» از ابو حمزه ثمالی حدیث میکند که وی از امام همام زین العابدین و سید الساجدین علیه السلام روایت کرده است: «قال: من لعن الجبت و الطاغوت لعنة واحدة کتب الله له سبعین الف الف حسنة و محی عنه سبعین الف الف سیئة و رفع له سبعین الف الف درجه و من امسی یلعنهما لعنة واحدة کتب له مثل ذلک. قال: فمضی مولا نا علی بن الحسین علیهم السلام فد خلت علی مولانا ابی جعفر محمد الباقر علیه السلام فقلت: یا مولای حدیثاً سمعته من ابیک، فقال: هات یا ثمالی فاعدت علیه الحدیث؟ فقال: نعم یا ثمالی اتحب ان ازیدک؟ فقلت: بلی یا مولای. فقال: من لعنهما لعنة واحدة فی کل غداة لم یکتب علیه ذنب فی ذلک الیوم حتی یمسی و من امسی و لعنهما لم یکتب له ذنب فی لیلة حتی یصبح. قال: فمضی ابو جعفر، فد خلت علی مولانا الصادق علیه السلام فقلت: حدیثاً سمعتهمن ابیک وجدک. فقال: هات یا ابا جعفر فاعدت علیه الحدیث، فقال: حقاً یا ابا حمزه ثم قال علیه السلام: و یرفع له الف الف درجه ثم قال: ان الله واسع کریم.»
امام سجاد علیه السلام فرمودند: کسی که یک مرتبه لعن بفرستد بر جبت و طاغوت (ابو بکر و عمر)، خدای تبارک و تعالی هفتاد هزار هزار (هفتاد میلیون) حسنه برای او ثبت مینماید و هفتاد هزار هزار گناه او را میبخشد و هفتاد هزار هزار درجه بر او میافزاید و اگر کسی در شامگاه این چنین کند همان ثواب را برای او مینویسند. ابو حمزه در ادامه میگوید: بعد از شهادت امام سجاد علیه السلام خدمت مولایم امام باقر علیه السلام شرفیاب شدم و عرض کردم: مولای من ! حدیثی است که از پدر بزرگوارتان شنیدهام. فرمودند: بگو. و من حدیث را برای حضرت خواندم. حضرت فرمودند: بله؛ ای ثمالی آیا دوست داری که من هم بر آن بیفزایم؟ عرض کردم: آری ای مولای من. حضرت فرمودند: هر کس که آن دو را یک مرتبه لعن کند در هر صبحگاهان هیچ گناهی برای او نوشته نمیشود در آن روز تا این که شب هنگام را درک کند و هر کس شب را سپری کند و آن دو را لعن کند برای او گناهی نوشته نمیشود در آن شب تا این که صبح را درک کند. ابو حمزه در ادامه میگوید: بعد از شهادت امام باقر علیه السلام خدمت مولایمان امام صادق علیه السلام شرفیاب شدم و عرضه داشتم: حدیثی است که از پدرتان و جدتان شنیدهام. حضرت فرمودند: بگو آن را ای ابا حمزه. من نیز حدیث را برای حضرتش خواندم. حضرت فرمودند: حق است ای ابا حمزه و فرمودند: و هزار هزار (یک میلیون) درجه بر او افزوده میشود. سپس فرمودند: همانا که خدا وسعت دهنده و بخشنده است.
شفاء الصدور، تالیف میرزا ابی الفضل طهرانی، صفحه ۶۰۸، چاپ انتشارات نبوغ
تقریظ و تایید میرزای شیرازی بر کتاب شفاء الصدور:
کتاب شریف «شفاء الصدور» الحق کتابی است در نهایت خوبی و تمامیت و متانت و جامع بین مراتب تحقیق و تتبع و محیط به ذکر انواع فضائل و معارف. برای اصناف و طبقات مردم نافع و ممتع، در باب خود بینظیر، شایسته است که عموم خوانندگان به آن رجوع نموده و از تامل در مباحث آن، تصحیح عقاید و رفع مشکلات نمایند.
شفاء الصدور، تقریظ میرزای شیرازی بر کتاب"
پ.ن ::
ممکن است بپرسند آیا این روایت گنهکاران را جری نمیکند؟
پاسخ اینست که کسی که توفیق عمل به توصیۀ امام علیهالسلام را داشته باشد، از #شقاوت_نافرمانی به دور خواهد بود؛ و #توفیق چنین عبادتی نصیب هر بیایمانِ منافقی نخواهد گردید.
37.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
آیت الله ضیاء آبادی رضوان الله علیه:
به مردم برائت را یاد بدهید و دین آنها را تقویت کنید چون مسلمانها وجوانها تا زنده اند باید در فهم برائت محکم شوند چون بعد از مرگ با این دین زندگی میکنند:
در حج اگر برائت از مشرکین نباشد حج اصلا قبول نیست آنوقت چطور در دین اگر برائت نباشد دین قبول است⁉️
تبلیغ برائت واجب است، پس با این و آن تعارف نکنید، تا کی میخواهید بدی ها را نگویید تا مردم گمراه شوند؟ تا صد سال دیگر؟ تا کی؟
دروغ میگویند آنهای که میگویند: علی علیه السلام با ابوبکر و سقیفه رفیق بوده است و از آنها تبری نکرده است❗️
اینکه بعضی مردم از تبلیغ تبری بدشان می آید بگذارید بدشان بیاید، برای شما دلیل و مجوز نیست که بخاطر بد آمدن عده ای به مردم نگویید که ابوبکر ولایت را غصب کرد و خانه دین را خراب کرد چون امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه فریاد میزند که: پسر ابوقحافه پیراهن خلافت مرا غصب کرده است❗️
روز اول ماه ربیع الثانی صدقه ودعا برای سلامتی وجود مقدس و نازنین امام زمان حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراموش نفرمائید و به عزیزان خود نیز تو صیه فرمائید .
▫️سلام بر مولایی که با آمدنش دوستان خدا سربلند میشوند و دشمنان خدا سر به نیست.
سلام بر او و بر روزی که خدا در انتظار آن است.
📖 السَّلامُ عَلی الْمُدَّخَرِ لِکَرامَةِ اَوْلِیآءِ اللَّهِ وَ بَوارِ اَعْدآئِهِ...
📚 بحار الأنوار، ج۹۹، ص۱۱۷.
☘️هفته را با سلام بر تو آغاز میکنم، مولای مهربانم
#سلام_نامه
@Elteja
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حجامت
حجامت در اسرائیل
❗️آدرس صفحات فعال در فضای مجازی:
https://zil.ink/evanteb
@rezaie_erfan
❕ایوان مسیر سبز زندگی
☘👇👇🏻👇🏽
@Evanteb | ایوان طب
🍁🍂🍁🍂🍁🍂دلالی خر، شغل شریف عمر بن خطاب از کتب اهل سنت با تصویر کتاب🍁🍂🍁🍂🍁🍂
🔹 زبیدی از علما و لغتشناسان بزرگ اهل سنت مینویسد:
✍ المُبَرْطِشُ، أَهمله الجَوْهَرِيُّ والصّاغَانِيُّ وصاحِبُ اللِّسَانِ ، وهو الدَّلاّلُ، أَو السّاعِي بينَ البائِعِ والمُشْتَرِي ، ووَرَدَ في الحَدِيث كانَ عُمَرُ [...] في الجَاهِلِيَّةِ مُبَرْطِشاً أَيْ كان يَكْتَرِي للنّاسِ الإبِلَ والحَمِيرَ.
🔸 المبرطش: جوهری و صاغانی و صاحب لسان العرب (ابن منظور) کوتاهی کردند و در کتبشان نیاوردند که مبرطش یعنی دلال و کمککننده بین فروشنده و مشتری؛ چنانچه در حدیث وارد شده که عمر بن خطاب در جاهلیت دلال خر و شتر بوده، یعنی تبلیغ میکرده تا مردم خر و شتر بخرند.
📚 تاج العروس من جواهر القاموس، تألیف زبیدی، جلد ۱۷، صفحه ۷۳، چاپ مطبعة حکومة الکویت
📃 اسکن کتاب:
🌐 http://bit.ly/2Uon8sd
📃 پوستر:
🌐 http://bit.ly/2WoQeta
و طبق شواهد عمربن الحطاب در زمان اسلامش نیز مشغول همین کار بوده است
1080 - حدثنا : أبو مطرف بن أبي الوزير قال : ، حدثنا : سفيان إبن عيينة ، عن عمرو بن دينار ، عن بجالة قال : مر عمر بغلام معه مصحف وهو يقرأ : النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم ، وأزواجه أمهاتهم ، وهو أب لهم فقال عمر : يا غلام حكها ، فقال : هذا مصحف أبي بن كعب ، فذهب إلى أبي فقال : ما هذا ؟ فنادى أبي بأعلى صوته : أن كان يشغلني القرآن وكان يشغلك الصفق بالأسواق ! فمضى عمر.
ودراین روایت میگوید : عمر بر غلامی گذشت که با او مصحفی بود و او اینگونه میخواند :
النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم ، وأزواجه أمهاتهم ، وهو أب لهم
عمر به او گفت : این را از مصحفت پاک کن ای غلام .
غلام گفت : این مصحف ابی ابن کعب است .
پس عمر رفت پیش ابی و گفت این چیست و ابی ابن کعب با صدای بلند فریاد زد که آن زمانی که من مشغول فراگیری قرآن بودم تو در بازار حیوانات جار میزدی ..
تاريخ المدينة لابن شبة » أَخْبَارُ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ ، رضي الله عنه » مَا رُوِيَ عَنْهُ ، رضي الله عنه ، فِي جَمْعِ الْقُرْآنِ_ جلد۲ -صفحه 708
تاريخ المدينة - عمر بن شبه النميري البصري - کتابخانه مدرسه فقاهت
https://lib.eshia.ir/22011/2/708
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زهد عمر بن خطاب- حجه الاسلام یزدانی