💯👌 این یادداشت را حتماً بخوانید...
◽️ تجربه نزدیک به مرگ، توهم یا واقعیت؟
🔸 نوشتاری از حجت الاسلام دکتر #حمیدرضا_شاکرین مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه؛
🔹از جمله نشانههای واقعی بودن یک تجربه تاثیرات عینی و عملی آن بر تجربهگر است. از طرف دیگر آنچه در میان تجربهگران پیشامرگی مشترک است، تحول عمیق روحی و شخصیتی و معنویتگرایی آنان پس از این تجربهها است.
➕ شماری از این تجربهگران ابتدا فاقد ایمان و باورهای دینی بوده و پس از تجربه تغییرات اساسی در باورها، منشها و رفتارهای خود بروز داده و به عقاید دینی در باب حیات پس از مرگ و لزوم درستکاری و پاکزیستی برای سعادت جاودن ایمان آورده و در شیوه زندگی خود تغییرات مثبتی را پدیدآوردهاند....
🔍متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/tajrobehgar
#یادداشت
#زندگی_پس_زندگی
🆔 @iictchannel
سؤال: 👇
آیا هر مکان و یا هر شئ کثیف و آلوده مانند حمام، دستشویی و یا سطل زباله و... نجس است؟
پاسخ:👇
هر کثیفی، نجس نیست. به عبارت دیگر، هر مکان و یا هر شئ کثیف، نجس نیست؛ مگر اینکه در آن مکان یا شئ آلوده، عین نجاست را با چشم خود ببینیم، لذا چون عین نجاست را ندیدهایم، پاک است ولی بهداشتی نیست.
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
🔸 فراخوان مقالات همایش ملی منطق فهم دین(مدل ها و نظریه)
🔰 محورهای همایش:
🔳 محورهای کلی و کلان:
نظریه ابتناء و مدل اجرایی آن
مدل الگوریتمی (الگوریتم اجتهاد)
🔳 محورهای خرد و جزئی:
➖ تبیین نظریه / مدل
➖ فلسفه و مبانی نظریه / مدل
➖ خاستگاه نظریه / مدل (تبارشناسی و ریشهکاوی نظریه)
➖ آسیبشناسی نظریه / مدل
➖ مصدر و مستندات نظریه / مدل
➖ کلیات و ساختار نظریه / مدل
➖ قواعد اساسی نظریه / مدل
➖ فرایند فهم بر پایه نظریه / مدل
➖ قلمرو کاربرد نظریه / مدل (عقائد، احکام، اخلاق، علم دینی و...)
➖ کارکردها و دستآوردهای نظریه / مدل
➖ بررسی تطبیقی نظریه مورد بحث با دیگر نظریه / مدل در باب فهم دین
➖ مدلهای کاربردی نظریه / مدل
📅 مهلت ارسال اصل مقالات:
پایان تیرماه ۱۴۰۳
🗓 برگزاری همایش:
زمستان سال ۱۴۰۳
📥 ارسال مقالات به ایمیل: mfd@iict.ac.ir
📲 کسب اطلاعات بیشتر:
تماس با شماره ۰۹۳۰۸۶۹۹۳۷۵ (ساعت ۱۵ تا ۱۸)
یا ارتباط از طریق پیامرسان ایتا
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/h-manteghdin
#همایش
#فراخوان_مقاله
#منطق_فهم_دین
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثال ماده و صورت (هیئت) به روایت تصویر:
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
🍂 Finally, the children of Gaza can have a peaceful sleep tonight. 😞
🍂 سرانجام، کودکان غزه امشب میتوانند یک خواب آرام داشته باشند.
🍂 برای اولین بار از هفتم اکتبر آسمان غزه به دلیل حمله ایران به اسرائیل، از پهپادها و جنگندههای اسرائیلی خالی شده است...
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چوب خدا به روایت تصویر😊
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فریاد «لبیک یا خامنه ای» در فلسطین 😍
📌 پیشنهاد میکنم لطفاً این دو دقیقه را تا انتها ببینید؛ به ویژه ۳۰ثانیه پایانی را از دست ندهید.
⭕️ این تصاویر متعلق به الخلیل در کرانه باختری است.
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
▫️کتاب مبانی معرفت شناختی علوم انسانی از منظر قرآن کریم
🔰 توسط #سازمان_انتشارات پژوهشگاه و به قلم دکتر رمضان علی تبار فیروزجانی در گروه منطق فهم دین پژوهشگاه منتشر شد.
🔹 مبانی معرفتشناختی، تمامی تصورات و تصدیقاتیاند که فهم و قبول مسائل آن علم، متوقف و مبتنی بر آنهاست و داوریها، موضعگیریها و سایر فعالیتهای علمی و معرفتی در این علوم، بر اساس آن شکل میگیرند. این مبانی اعم از مبادی بدیهی و نظری، مبادی فرادانشی و فرامسألهای است که در ارکان مختلف علوم انسانی؛ اعم از غایت، هدف، موضوع، روش و امثال آن، نقش دارند. از جمله تأثیرات مبانی، نقش آنها در ماهیت و هویت علم است و بر پایه آن، علم به دینی یا سکولار تبدیل خواهد شد.
➕ علوم دارای عناصر و مولفه هایی اند که طبق آن ها، متصف به دینی یا سکولار بودن می شوند، از جمله آنها مبانی و پیش انگاره ها است ، مراد از مبانی، پیش فرض ها و پیش انگاره هایی است که علوم،نظریه ها و مسائل علمی، بر آن مبتنی اند و داوری ها، موضع گیری ها و سایر فعالیت های علمی بر اساس آنها شکل می گیرد.
🔍 اطلاعات بیشتر👇
🌐 iict.ac.ir/marefat
#معرفی_کتاب
🆔 @iictchannel
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
✍️شمّه اى از اعجاز قرآن كريم💐🌺
آیا می دانستید آيات سوره ى بقره، آل عمران و ديگر سوره هايى كه داراى حروف مقطعه مى باشند داراى خصوصيّات ويژه اى هستند.
اولا: اين سوره ها يكجا نازل نشده اند بلكه نزول برخى از آنها چندين سال طول كشيده است.
ثانیا: معمولاً چنين نبوده كه ابتداءً پيامبر بيايد و قسمتى از يك سوره را براى مردم بخواند بلكه حادثه اى رخ مى داد يا سوالى از پيامبر مى شد و آياتى چند، متناسب با آن اتّفاق يا سوال بر آن حضرت نازل مى شد و آن حضرت مى فرمود اين آيات، آيات چندم فلان سوره است. پس با اين اوصاف پيامبر نمى توانست كلمات و حروف سوره ها را طبق يك حساب ويژه تنظيم نمايند
🌹 در حالى كه در سوره هايى كه حروف مقطّعه دارند، حساب و نظم شگفتى وجود دارد:
✍️در سوره ى بقره كه با «الم» شروع شده بيشترين حرفى كه به كار رفته الف است و بعد از آن، حرف لام از بيشترين فراوانى برخوردار مى باشد و در رتبه ى سوم حرف ميم واقع شده است. در سوره ى آل عمران هم كه با الم آغاز شده اين ويژگى مشاهده مى شود.
✍️در سوره ى اعراف كه با «المص» شروع شده بيشترين حرف الف و در رتبه دوم لام، در رتبه ى سوم ميم و در رتبه ى چهارم صاد است. در ديگر سوره هاى قرآن هم كه حروف مقطّعه دارند اين خصوصيّت جارى است.
حال كيست كه بگويد الم يا كهيعص و بعد سخنانى بر اساس اتّفاقات روزمرّه و سوالاتى كه از او مى شود بگويد و آن سخنان كنار هم گذاشته شوند و كتابى درست شود و با كمال شگفتى ببينيم كه هنگام شمارش حروف آن، الف مقام اوّل، لام رتبه ى دوم و ميم جايگاه سوم را به خود اختصاص مى دهد و براى اين كه اين شبهه پيش نيايد كه اين امر اتّفاقى بوده است اين كار را در 26 سوره ى بزرگ و با چهارده حرف از بيست و هشت حرف عربى انجام دهد.؟! اگر كسى هست كه بتواند چنين كارى را بكند بسم الله.
البته لزومى هم ندارد كه مدّعى، مثل قرآن كريم حرف حسابى بزند بلكه با اين مشخّصات حتّى چرنديّات هم سرهم كند قبول است. همچنين لزومى ندارد كه به زبان عربى باشد كه بلكه به هر زبان باشد مى پذيريم.
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e
✅مضرات فرد حقیر و بیارزش مثل بخیل در زندگی انسان!
🔹استاد رياضی در وقتِ خارج از درس، گفت:
اعداد کوچکتر از یک، خواص عجیبی دارند
شاید بتوان آنها را با انسانهای بخیل مقایسه کرد
مثلا عدد (0.2 = دو دهم) !!!
وقتی در آنها ضرب میشوی یا میخواهی با آنها مشارکت کنی، تو را نیز کوچک میکنند.
3×0.2=0.6
وقتی میخواهی با آنها تقسیم شوی یا مشکلاتت را با آنها تقسیم کنی و بازگو کنی، مشکلاتت بزرگتر میشوند.
3÷0.2=15
وقتی با آنها جمع میشوی و در کنار آنها هستی مقدار زیادی به تو اضافه نمیشود و چیزی به تو نمی آموزند.
3+0.2=3.2
و اگر آنها را از زندگی کم کنی چیز زیادی از دست نداده ای !!!
3-0.2=2.8
زندگی ارزشمندِ خودتان را بخاطر آدمهای کوچک و حقیر، بی ارزش نکنید!
کانال #منطق_بلیغ👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/797376683C55ecb6194e