eitaa logo
استاد علامه محمد تقی جعفری (ره)
1.3هزار دنبال‌کننده
757 عکس
129 ویدیو
21 فایل
این کانال تنها کانال رسمی موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره)، در ایتا است و تحت نظر موسسه اداره می شود. آی دی کانال : @allameh_jafari ارتباط با مدیر کانال: @MTJafari لینک صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/jafari_allameh/
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 همه میدانیم که منظره آسمان در موقع شب بسیار هیجان انگیز و موجب بروز تفکرات و دریافت های خالص می گردد . 🔹 میتوان گفت : عالی ترین و لطیف ترین مناجات و نیایش های اولیاء اللّه و شب بیداران هنگامی صورت می گیرد که سکوت اسرار آمیز همه جا را فرا گرفته و آدمی ، ناچیزی خود را در برابر عظمت هستی مشاهده می نماید و به هیجان و وجد می آید . مخصوصا این وجد و هیجان با نظاره به سپهر لاجوردین با آن نقطه های زرینش که یک پهنه بیحد و مرز را در جلو دیدگان ناظر میگستراند ، شدید و پر معناتر میگردد . این فقط یک منظره زیبای معمولی نیست ، مخصوصا با توجه به سادگی تابلوئی که آسمان در برابر دیدگان آدمی نهاده است ، بلکه احساس زیبائیِ مخلوط به احساس بیکرانگی و بی نهایت است، که در درون آدمی بجهت اشتغال به شئون حیات طبیعی محض راکد و بیحرکت مانده است ، شبانگاه با تماشای منظره پر معنای آسمان به هیجان در می آید و باضافه لذت غیر قابل توصیف، نوعی احساس عظمت و حیرت والا بوجود می آورد . 🔹 در توصیف منظره شب و رویدادهای بزرگی که در آن صورت گرفته است مطالب زیاد و تابلوهائی خیره کننده ترسیم شده است . یک نکته بسیار با اهمیت که در تماشای منظره آسمان در شب ها برای آگاهان مطرح است ، تسلیم بی چون و چرای فضای بسیار پهناور با آن همه اجرام و کرات و کائنات دیگر به قوانین است، که با کمال سکوت و بدون کوچکترین سر و صدا در مجرای قانونی خود حرکت می کنند و دم بر نمی آورند ، در صورتیکه در روی کره زمین که در برابر کائنات فضائی مانند قطره ای در برابر دریاست موجوداتی به نام انسان زندگی میکنند که بجهت داشتن جرعه ای ناچیز از اختیار، سر و صدائی راه انداخته و با خیال طغیانگری بر قوانین و سدشکنی ها در عالم هستی مشغول جست و خیز هستند... 🌿 علامه جعفری رحمة الله علیه، ، جلد ۱۰، خطبه ۴۸ 💠 استاد علامه محمدتقی جعفری 💠 @allameh_jafari
💐 حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را تبریک عرض مینماییم 💐 🙏التماس دعای فرج🙏 @allameh_jafari
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت اول 👈🏻 موضوع: 🔹 روزه و اهمیت آن در ساختار شخصیت انسان 🔸 شناخت نهج البلاغه 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/GthgJ 💠 https://www.youtube.com/watch?v=Ov70aY1LpPE 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت دوم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/vxdbX 💠 https://www.youtube.com/watch?v=J0RwwGUAckU 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🏴 وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها را تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
🍃 ... اینکه در عنوان مبحث گفتیم : شکست "ظاهری" انسان های وارسته؛ برای اینست که هیچ انسان وارسته ای با شکست واقعی روبرو نمیگردد ، و شکست وارد بر آنان ، ظاهری است ، زیرا 🌿 وصول به مقام وارستگی آدمی را پیروز مطلق میسازد ، اگر چه لقمه نانی برای خوردن و قطعه پارچه ای برای پوشیدن نداشته باشد ، و اگر چه همه عمر را زنجیر به دست و پا در اعماق زندان ها سپری نماید و یا بدنش در میدان کارزار قطعه قطعه شود .... 🔹 علامه جعفری رحمة الله علیه، ، جلد ۱۹، خطبه ۱۰۷ 💠 استاد علامه محمدتقی جعفری 💠 @allameh_jafari
🍃 ... ملاک شکست و پیروزی موفّقيّت و عدم موفّقيّت در دفاع از حقّ و محو کردن باطل است ، خواه آن دفاع از حقّ و اقدام به نابود ساختن باطل ، به ثمر و نتیجه عینی برسد یا نه... 🔸 علامه جعفری رحمة الله علیه، ، جلد ۱۹، خطبه ۱۰۷ 💠 استاد علامه محمدتقی جعفری 💠 @allameh_jafari
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت سوم 👈🏻 موضوع: 🔹 تعریف ایمان 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/nmNJC 💠 https://www.youtube.com/watch?v=C9gDwSKVF3Y 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت اول 👈🏻 موضوع: 🔹 روزه و اهمیت آن در ساختار شخصیت انسان 🔸 شناخت نهج البلاغه 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/GthgJ 💠 https://www.youtube.com/watch?v=Ov70aY1LpPE 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت دوم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/vxdbX 💠 https://www.youtube.com/watch?v=J0RwwGUAckU 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت سوم 👈🏻 موضوع: 🔹 تعریف ایمان 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/nmNJC 💠 https://www.youtube.com/watch?v=C9gDwSKVF3Y 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💐ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐 @allameh_jafari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت چهارم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 🔹 برشی از سخنرانی: 📌 نگاهی به شخصیت امیرالمومنین علی علیه السلام 🔰 سال ۱۳۷۲ 🌿کنگره نهج البلاغه - حسینیه ارشاد 🏴استاد علامه محمدتقی جعفری🏴 @allameh_jafari
💠 هيچ عامل محركى براى رهروان مسير معرفت و علم، مانند اخلاص معلم و مربى نيست. 🌷 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۱۷ ، خطبه ۹۷ 💐 روز معلم را خدمت تمام معلمان دلسوز و زحمتکش تبریک عرض مینماییم 💐 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💠 کارگران به وسیله فعالیتهای عضلانی و صرف انرژی ، جامعه را با اشکال گوناگون بهره ور می سازند . بهره وری از کار در هر شکلی که باشد ، بایستی با پرداخت ارزش حقیقی کار تا آنجا که ممکن است صورت بگیرد ، نه رضایت های اضطراری یا بر مبنای جهل درباره ارزش کار . این دستور انسانی در قرآن مجید در دو مورد با این کلمات وارد شده است : وَ لا تَبْخَسُوا الْنَّاسَ أَشیائَهُمْ ‌‌‏(و اشیاء مردم را ‌‌‏[اعم از کار و کالا] از ارزش ‌‌‏نیندازید) ‌‌‏[هود آیه ۸۵] و ‌‌‏[الاعراف آیه ۸۵] [مورد سومی هم در سوره شعرا ، آیه ۱۸۳ یافت شد.] 🌷 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۲۷ ، خطبه ۱۶۷ 💐 روز کارگر را خدمت تمام کارگران صبور و زحمتکش تبریک عرض مینماییم 💐 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🔹 على (ع) و مسئلۀ مرگ 🍂 ... پس از اين چند مقدمه، مى‌توان رابطۀ انسان را با زندگى و مرگ در اسلام از ديدگاه على (ع) دريافت. اگر اندكى در مفهوم زندگى على (ع) تأمل كنيم، شايد لذت خوش‌آمد گفتن على (ع) را به مرگ كه در هنگام حلقه زدن به درِ جانِ او فرمود، دريابيم. 🍃 اينك، بعضى از جملات حيرت‌آورِ يگانه قهرمان زندگى و مرگ را مطالعه مى‌كنيم : 🔹 ۱ـ سوگند به يزدان پاك! هيچ‌گونه پروايى ندارم كه من به طرف مرگ حركت كنم يا مرگ بر من وارد شود. 🔸 ۲ـ سوگند به معبود! مرگ چيز تازه‌اى را كه ناگوار باشد، به من نشان نداده است. (نهج‌البلاغه، نامۀ شمارۀ ۲۳) 🔹 ۳ـ قسم به خداوند بزرگ! فرزند ابيطالب به مرگ مأنوس‌تر است از كودك شيرخوار به پستان مادرش. (نهج البلاغه، خطبۀ ۵) 🔸 ۴ـ هنگام اصابت زخم جانكاه كه رشتۀ زندگى‌اش را از هم مى‌گسيخت، فرمود: به خداى كعبه خلاص (رها) شدم. 🌿 مى‌فرمايد: «هيچ پروايى ندارم كه من به طرف مرگ حركت كنم يا مرگ بر من وارد شود». آرى، براى آن تابلويى كه بى‌اختيار زيرِ دستِ نقاشِ زبردست قرار گرفته، تفاوتى ندارد كه نقاش قلم را به سوى آن ببرد يا آن را به سوى قلم بكشاند. آن نمونه تمام‌عيار پيشوايان توحيد كه خود را مانند تابلويى بى‌اختيار، زير دست نقاش زندگى و مرگ تسليم كرده بود، هيچ تفاوتى نداشت كه قلم مرگ به سوى او حركت كند، يا او به سوى قلم مرگ... ادامه دارد... 💠 ی علامه محمد تقی جعفری درباره شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) از کتاب «مجموعه آثار ۱۱ ـ »، صص ۴۴۸- ۴۵۹ 🏴استاد علامه محمدتقی جعفری🏴 @allameh_jafari
🔹 على (ع) و مسئلۀ مرگ ادامه... 🍂 هيچ تفاوتى نداشت كه قلم مرگ به سوى او حركت كند، يا او به سوى قلم مرگ. آرى : عدم نگرانى على (ع) از غوغاى مرگ و غائلۀ پس از مرگ 🍃 مى‌فرمايد: «مرگ چيز تازه‌اى به من نشان نداده است». البته چنان كه در گذشته اشاره كرديم: براى كسى كه حقيقت زندگى با لوازم و خواص آن روشن شده و هيچ نقطه مجهولى ندارد، مرگ، كدام مطلب تازه‌اى را به چنين شخصى نشان خواهد داد؟ در مباحث گذشته به طور اختصار اشاره كرديم كه با شناسايىِ حقيقىِ يكى از دو حقيقت متقابل، دومى را نيز مى‌توان شناخت، و بلكه اگر بخواهيم معرفت يكى از آن دو را به نهايت درجه خود برسانيم، بدون شك بايد دومى را به طور كامل بشناسيم. تأمل در تمام دوران زندگى على (ع) به طور همه‌جانبه و بدون غرض‌ورزى، بزرگ‌ترين دليل براى ادعاى اوست. هزاران انتقاد و عيب‌جويى از على (ع)، چه در زندگى پيش از خلافت او و چه پس از خلافت او، و بلكه در قرن‌هاى طولانى كه رياست‌پرستان و جانوران انسان‌نما براى پوشاندن عيوب و رسوايى‌هاى خود انجام مى‌دادند، نتوانست از روى مدرك صحيح اثبات كند كه على (ع) در فلان مورد فردى يا اجتماعى قدمى برداشته است كه مطابق هواى نفس بوده، يا لااقل اشتباه كرده است. كيست كه بتواند منصبى به اين عظمت را در جهانى كه سراپا كنجكاو بوده است، به استحقاق حائز شود؟ آيا مى‌توان گفت : على (ع) زندگى را نفهميده بود؟ 🌱 آرى، او زندگى را فهميده بود كه كوچك‌ترين هراسى از مرگ نداشت. آن انسان كه مى‌داند مرگ ارادى مقدمۀ حيات واقعى است كه طبيعتِ الهىِ حيات اقتضا مى‌كند؛ آن شخص كه در محيط مستان، هشيار است؛ آن كسى كه در ميان خودپرستان، فقط در فكر بهبود رفع اجتماع است؛ مردى كه مى‌داند بهرۀ مالى و تشخص هر فرد از افراد اجتماع، مربوط به ‌كار و ايجاد نتيجه است؛ آيا چنين مردى بيدار در چنان اجتماعى نفرت‌انگيز كه تنازع در بقا و پايمال كردن ضعيف، مبادى و اصول انسانيت را از آنها سلب كرده بود، مى‌تواند براى حيات طبيعى ارزش قائل شود و از مرگ بهراسد؟ اين است كه: على (ع) از غوغاى مرگ و غائلۀ پس از مرگ نگرانى ندارد. ادامه دارد... 💠 ی علامه محمد تقی جعفری درباره شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) از کتاب «مجموعه آثار ۱۱ ـ »، صص ۴۴۸- ۴۵۹ 🏴استاد علامه محمدتقی جعفری🏴 @allameh_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 🔹 آن نیمه شبی که آب حیاتش دادند... 📌 دلنوشته ای از علامه محمد تقی جعفری در رثای شهادت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام 🔰 مجموعه آثار ۱۱ "معنای زندگی"- ص۴۵۵و ۴۵۶ 🏴استاد علامه محمدتقی جعفری🏴 @allameh_jafari
🔹 متن فایل صوتی فوق 🍂 آن نيمه شبى كه آب حياتش دادند؛ خورشيد با رخ زرد خود، براى ساعاتى چند، خيمۀ نيلگون را وداع مى‌كرد، و شب، پرده‌هاى تاريك خود را به روى كوه‌ها و دشت‌ها و درختان سبز و كاخ‌هاى سر به فلك كشيده و به تمامى آن زندگان كه مهياى خواب بودند، مى‌گستراند. اختران آسمان، مانند هميشه در درياى پهناور فضا با آرامش خاص خود، مشغول شناورى بودند و به خستگى اولاد آدم از تلاش‌هاى طاقت‌فرسا، حيرت‌زده، لبخندهاى مرموزى مى‌زدند. زراعت‌پيشگان و كشتكاران، روانۀ كوخ‌هاى محقر خود شده و صداى كاروان رهروان نيز به شماره افتاده، مانند صداى خود كاروانيان به خاموشى مى‌گراييد. حتى دلباختگان هم از پريدن در فضاى بيكران خيالات خسته شده، سر به بالين سكوت مى‌نهادند. اما پرده‌هاى ظلمانى عالم ماديات، همچنان از مقابل چشمان على (ع) بركنار بود. آرى، لحظات دل‌افروز شب تاريك از راه رسيده و ساعت‌هاى هيجان روحانى على (ع) را اعلام مى‌كرد. گاهى با دقت به محاسبۀ نفس خود مى‌پرداخت؛ ساعتى در بيابان‌هاى كوفه در دل تاريك شب، در انديشه و تفكر سير مى‌كرد و گاهى از مقابل كوى يتيمان و بيوه‌زنان و دردمندان مى‌گذشت تا ببيند آيا آنان هم با دلى آسوده سر به بالين استراحت نهاده‌اند؟ گاهى مناجات شبانگاهى‌اش بر در و ديوار مسجد كوفه طنين ابديت مى‌انداخت. لحظه‌هاى محدودى هم از راه ترحم به ناله‌هاى اعضاى رنجديده و خستۀ خود، ديدگان حق‌بين خود را از خيره شدن به روى تبهكاران مى‌بست. ... و همچنان چشم و گوش و قلب زنده‌ها، از انسان و چهارپايان و مرغ و مور، در خواب عميق فرو رفته بود كه قلب هميشه بيدار على (ع)، چشمان او را بار ديگر به كِشتگاه دنيا باز مى‌كند. شگفتا! نسيم سحرگاهى كه گويى حتى كوه‌ها، دره‌ها، جنگل‌ها و ستارگان را هم با غمزه‌هاى لطيف خود به خواب فرو برده بود، دامن‌كشان به سراغ على (ع) مى‌آمد و به گمان اينكه دم سردش در دل آتشين على (ع) اثرى خواهد بخشيد، اعضاى رنجديدۀ على (ع) را نوازش مى‌داد، شايد كه بتواند آفتابِ دلِ مشتاقِ او را چند لحظه در مغرب خواب، از طلوع بازدارد تا صبح صادق طلوع كند. ادامه دارد... 💠 ی علامه محمد تقی جعفری درباره شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) از کتاب «مجموعه آثار ۱۱ ـ »، صص ۴۵۵-۴۵۶ 🏴استاد علامه محمدتقی جعفری🏴 @allameh_jafari
👆🏻 🏴شهادت مولا علی (علیه السلام) را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 🔹 آن نیمه شبی که آب حیاتش دادند... ادامه.... 📌 دلنوشته ای از علامه محمد تقی جعفری در رثای شهادت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام 🔰 مجموعه آثار ۱۱ "معنای زندگی"- ص۴۵۵و ۴۵۶ 🏴استاد علامه محمدتقی جعفری🏴 @allameh_jafari
🔹 متن فایل صوتی فوق 🍂 آن مسافرى را كه دل‌هاى پاكان اولاد آدم همراه او بود، چند مرغابى تا آستانِ منزلِ موقتى مشايعت كرد. آن كمر ليف خرمايى را كه يك عمر براى اصلاح فرد و اجتماع به كمر بسته بود، اين‌بار براى استقبال از مرگ به ميان بست. قطعه‌هايى از ابرهاى سياه توأم با بادهاى ضعيف سحرى در حركت بود؛ سكوت وحشت‌آور شب همچنان به تمامى موجودات، از مرغ و مور و انسان و جماد، حكمفرما بود؛ ماه سيمگون از سراشيبى افق، شگفت‌زده و مانند پشيمان از كردۀ خود، با يأس و نوميدى، مهتاب ضعيفى را به پيشانى على (ع) مى‌انداخت؛ گويى آن قاتل روبه‌صفت و جنايتكار به جهان بشرى، احساس كرده بود كه اگر بخواهد دست خيانت را با هزاران ترس و لرز به سوى آن شيردل باز كند، هنگامى ممكن است كه على (ع) گام در بارگاه قِدَم نهاده و در پيشگاه ايزدى، عَلَم شهود برافراشته و تمامى قواى خود را در بارگاه باعظمت ربوبى از دست داده است. آرى، نخستين روز ورود او را به اين كرۀ خاكى، خانۀ كعبه با آغوش باز خير مقدم گفت و آخرين ساعات زندگى را در پرستشگاه الهى طى كرد و حلقۀ وصل را به درِ جانش براى ملاقات خداوند بزرگ در محراب عبادت زدند. ميان اين دو پرستشگاه را، خواه در ميان جنگ و خواه در عرصۀ سياست، خواه در محراب عبادت، خواه روى كرسى زمامدارى و خواه در سر كوى يتيمان و بينوايان و دردمندان، با پرستش يزدان پاك سپرى كرد. بستر مرگ على (ع) براى كسانى كه به عيادت او مى‌رفتند، آموزشگاه نهايى زندگى و مرگ جلوه مى‌كرد؛ نه اينكه آنان، اقربا و خويشاوندان و ديگران را در ميدان‌هاى جنگ و در بستر مرگ نديده بودند. آنها هم مانند ديگران در مدت عمر خود، كم و بيش با قيافۀ هولناك مرگ روبرو شده بودند، ولى هرگز بدان‌سان آرامش شگفت‌آورى را نديده بودند كه آن درياى حكمت و شجاعت و پرهيزکارى و عدالت، در مقابل آن جراحت توفانى از خود نشان مى‌داد. كوه‌پيكرى را تماشا مى‌كردند كه شمشير زهرآگين آن پليدترين جنايتكار انسانى، به برگى خزان‌ديده و زردرنگ مبدل كرده بود. صورت زردى را مى‌ديدند با لبانى افسرده كه در تمامى مدت زندگى، جز با كلمات اصلاح و سعادت جاودانى شكفته نشده بود. عيادت‌كنندگان او و نهج‌البلاغه، آن دومين كتاب انسانى كه هنوز مطالعه نشده است، مى‌گويند: در همان حالت مرگ‌بار و وحشت‌انگيز، قرآن را سفارش مى‌فرمود و به توحيد اصرار مى‌ورزيد؛ امر به تنظيم كارها مى‌فرمود و دستور اكيد براى جلوگيرى از دشمنى مى‌داد و دستور به اصلاح ذات‌البين صادر مى‌كرد؛ سرپرستى يتيمان را گوشزد مى‌فرمود و گاهى هم با گفتن كلمۀ باعظمت «لا اله الا الله»، اعضاى شنوندگان و بلكه گويى جهان را به لرزه درمى‌آورد. مى‌گويند: آن لب‌هاى افسرده، همچنان به تكرار اين جملات مشغول بود كه براى هميشه ديده از جهان فرو بست و به جهان ابدى باز کرد و با پيالۀ مرگ، آب حيات ابدى را سركشيد. وَ سَلاَمٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيّاً. (سورۀ مريم، آيۀ ۱۵) درود به روز ولادت او، درود به روز مرگ او، درود به روز حشر او. 💠 ی علامه محمد تقی جعفری درباره شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) از کتاب «مجموعه آثار ۱۱ ـ »، صص ۴۵۵-۴۵۶ 🏴استاد علامه محمدتقی جعفری🏴 @allameh_jafari
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 📌 ابعاد عظمت انسان در عمل به روزه 🔰 دی ماه ۱۳۷۶‌ - ماه مبارک رمضان 🌿تهران - مسجد بلال 💠استاد علامه محمدتقی جعفری💠 @allameh_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 عظمت شخصیت امام علی علیه السلام 🌿 گزیده ای از کتاب ترجمه و تفسیر نهج البلاغه علامه محمد تقی جعفری 💠استاد علامه محمدتقی جعفری💠 @allameh_jafari