eitaa logo
بحث تفسیر، فقه و اصول
3.7هزار دنبال‌کننده
32 عکس
21 ویدیو
94 فایل
مطالب را در سایت hoseinm.ir نیز می‌توانید پیگیری کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
1403-02-05 توحید صدوق-57.mp3
18.5M
ادامه بحث صلوات + اشاراتی درباره حدیث معرفتی بالنورانیه
💥رواج روایت ابوبکر شعبة بن عیاش از عاصم در میان ایرانیان "و از قرائت معتبره برواية بكر از عاصم كه در ميان عجم شهرتى تمام دارد اختصار خواهد رفت و ببعضى كلمات كه حفص را با او طريق مخالفت و معنى كلام بسبب آن اختلاف تغيير مييابد اشارتى با او خواهد شد." 📚خلاصة المنهج، ج‏1، ص: 3 نوشته ملا فتح الله فرزند ملا شكر الله شريف كاشانى ایشان در سال 988 ه. ق رحلت نموده و در كاشان مدفون گشتند.
💥سنت بودن عدم التزام به یک قرائت در نماز چهارم: موافق يكى از هفت قرائت مشهور خواندن؛ و لازم نيست كه از اوّل تا آخر به يك قرائت بخواند پس اگر بعضى را مثلا به قرائت عاصم و بعضى را به قرائت حمزه و بعضى را به قرائت باقى قراء بخواند جايز است بلكه سنّت است كه در قرآن خواندن التزام يك قرائت نكند. 📚شیخ بهایی به عنوان شیخ الاسلام حکومت صفویه در اواخر عمر خویش متنی شبیه رساله‌های عملیه امروزی را برای شاه عباس نوشته است به نام «جامع عباسی». فراز فوق عبارت وی است در ج۱، ص۴۷ (طبع قدیم) طبع جدید آن با ۸ حاشیه از بزرگان فقهاست که این فراز در ص۱۳۷ آمده است.
مطالب مرتبط با جلسه هوش مصنوعی ١٩(۶/ ٢/ ١۴٠٣) مبنا در ریاضیات-پایه-مراتب العدد بحث از مبنا در جلسات خلاصة الحساب: جلسه پنجم جلسه ششم جلسه هفتم جلسه هشتم جلسه نهم-مشتمل بر مباحثی در مورد کامپیوتر و بیت و بایت سخت افزار-از سخت افزار به نرم افزار جلسه چهارم فقه هوش مصنوعی
مطالب مرتبط با جلسه رؤیت هلال ٢٣۶(٩/ ٢/ ١۴٠٣) بررسی اصاله عدم حجیت ظنون: این مبحث در فقه سال ١٣٩۵-١٣٩۶ از جلسه ١۵ اسفند ١٣٩۵ شروع شد و تا اواخر سال تحصیلی ادامه پیدا کرد. بررسی کلمه ظن جلسه ٨١ جلسه ٨٢ اصالت حرمت عمل به ظن: جلسه ٨۵ جلسه ٨۶ اصالت حرمت عمل به ظن و روایات آن الرأی فی اللغة الرأی فی الاخبار
1403-02-12 توحید صدوق-58.mp3
19.08M
بحث درباره عبارت «سلموا تسلیما» و معنای ماده «سلم»
💥شیخ طوسی ره: اختلاف قرائات؛ همگی حق، همگی مطابق با واقع... "والاختلاف على ثلاثة اضرب: اختلاف تناقض، واختلاف تفاوت، واختلاف تلاوة. وليس في القرآن اختلاف تناقض، ولااختلاف تفاوت، لان اختلاف التفاوت هو في الحسن والقبح، والخطأ والصواب، ونحو ذلك مما تدعو إليه الحكمة أويصرف عنه. وأما اختلاف التلاوة، فهو ماتلاءم في الحسن، فكله صواب، وكله حق. وهو اختلاف وجوه القراءات واختلاف مقادير الآيات والسور واختلاف الاحكام في الناسخ والمنسوخ." 📚 التبیان فی تفسیر القرآن، ج ٣، ص ٢٧١