#درخواست_همکاری در تهیه جزوه مکتوب #طلبه_موفق
با سلام خدمت همراهان گرامی
همانگونه که مستحضرید یکی از مباحثی را که استاد در جلسات مختلف در سالهای گذشته تبیین کرده اند، مباحث #روش_تحصیل و #برنامه_ریزی است.
مباحث ایشان بحمدلله تابحال کارآمد بوده و بنده و خیلی از دوستان دیگر، آنها را تجربه کرده و مفید دانسته اند و میتواند در تعمیق و تسریع آموزش مطالب حوزوی و تدبیر زندگی طلبگی به میزان قابل توجهی موثر باشد.
در کانال المرسلات سعی شده که صوت این بیانات تنظیم شود و تحت عنوان #طلبه_موفق ارائه شده است.
اما صوت مشکلات خود را دارد. برخی صوت ها کیفیت خوبی ندارد. برخی از مطالب تکراری است. همچنین صوتی بودن مطالب مرور کردن آنها را با سختی مواجه می کند.
قصد داریم که این صوت ها را #پیاده و #تنظیم و سپس به صورت یک جزوه در اختیار شما قرار دهیم.
دوستانی که مایلند در این امر خیر #مشارکت کنند، هر مقدار که میتوانند به آدرس زیر #واریز کنند.
👇👇
https://idpay.ir/almorsalaat
همچنین اگر دوستانی همه یا برخی از این صوت ها را پیاده کرده اند، در اختیار ما قرار دهند که هزینه اضافی انجام نشود.
ممنون از شما.
محسن ابراهیمی @ebrahimi845
@almorsalaat
📝#نگاهی_به_دریا| لزوم تحصیل عرفان و معنویات اسلام در بیان حضرت امام
🎙استاد علی فرحانی
◽️یکی از مسائلی که حضرت امام بسیار بر روی آن تاکید دارند معنویات اسلامی بلکه عرفان اسلامی است. حضرت امام بارها در عبارات مختلف خود اعم از نوشتارها و دیدارها تاکید میکنند که هدف نهایی همان عرفان اسلامی است، همان وصول انسان به لقاءالله است.
◽️ایشان در تیرماه 1366 در جلسه ای که با اعضای مجلس خبرگان داشته اند تصریح می کنند:
◽️«عرض من اين است كه تمام تشكيلاتى كه در اسلام از صدر اسلام تا حالا بوده است، و تمام چيزهايى كه انبيا از صدر خلقت تا حالا داشتند و اولياى اسلام تا آخر دارند، #معنويات_اسلام است، #عرفان_اسلام است، معرفت اسلام است، در رأس همه امور اين معنويات واقع است.»
◽️ایشان بار دیگر در نامه به گورباچف، بر اهمیت و لزوم تحصیل معارف اسلامی تاکید کرده و می فرمایند:
◽️«ديگر شما را خسته نمىكنم و از كتب عرفا و بخصوص محيى الدين ابن عربى نام نمىبرم؛ كه اگر خواستيد از مباحث اين بزرگمرد مطلع گرديد، تنى چند از خبرگان تيزهوش خود را كه در اين گونه مسائل قوياً دست دارند، راهى قم گردانيد، تا پس از چند سالى با توكل به خدا از عمق لطيف باريكتر ز موى #منازل_معرفت آگاه گردند، كه بدون اين سفر آگاهى از آن امكان ندارد.»
◽️از این رو حضرت امام حتی علوم متعارفه را تنها وسیله ای در این راه می بینند. و در چهل حدیث می فرمایند اگرچه علم به تنهایی فایده ای ندارد اما حق این است که همین علوم بذر مشاهدات است و وسیله ای برای شروع سیر استکمال انسانی است از این رو انسان باید وارد حجاب اصطلاحات و علوم بشود تا آنها را فرا گرفته و بعد با ارتیاضات علمی و عملی بتواند این حجاب را خرق کرده و مراتب بالاتری از کمال را کسب کند.
◽️از همین جا است که باید گفت اگرچه الاسلام هو الحکومه و بسط عدالت در جامعه بشری مطلوب اسلام است اما هدف نهایی نیست. لذا امام می فرمایند با اینکه مطلوب نهضت اسلامی و انقلاب، برقراری عدالت است اما هدف نهایی فراهم کردن شرائط برای وصول انسان ها به لقاءالله است.
◽️ایشان در همان دیدار سال 66 بر این مطلب صحه گذاشته و می فرمایند: «تشكيل حكومت براى همين است، البته اقامه عدل است، لكن غايت نهايى معرفى خداست و عرفان اسلام.»
◽️جالب اینکه تحصیل معارف، ثمرات اجتماعی قابل توجهی هم دارد. یکی از ثمرات اجتماعی آن از بین رفتن اختلافات اساسی در جامعه است، امام در این رابطه می فرمایند:
◽️«از اين جهت، ما بايد عمده توجهمان به عرفان اسلامى باشد ... اگر انسان معارف اسلامى را داشته باشد و حقيقتاً مؤمن به معارف اسلامى باشد، ديگر اختلاف پيدا نخواهد شد بين دستجات؛ اختلاف اساسى. البته اختلاف رأيى هست، اما اختلاف اساسى كه بخواهد اين دسته، دسته ديگر را محكوم كند يا فرض كنيد كه توهين كند آن دسته، دسته ديگر را، اين براى اين است كه ما ضعيفيم در ايمان.»
❇️البته باید توجه داشت که در نگاه حضرت امام، تثلیثی به نام حقیقت و طریقت و شریعت وجود ندارد یعنی در نگاه ایشان و همچنین مرحوم علامه، حقیقت عین طریقت است و هر دوی آنها عین شریعت اند به همین خاطر هم مرحوم امام و هم مرحوم علامه هیچ گاه از دستورات شرع دست نکشیده بلکه تنها راه لقاءالله را #تعبد به شارع مقدس می دانند. از این رو عرفان در نگاه حضرت امام نه تنها هیچ تضاد و تقابلی با شرع ندارد بلکه کاملا منطبق بر آن است.
◽️یکی از سوالات قدیمی که هنوز خیلی ها جواب قانع کننده ای برای آن ندارند مساله چگونی جمع کردن بین تکالیف اجتماعی و وصول به لقاءالله و کمالات است. یعنی هنوز در خیلی از اذهان دوگانه تکلیف و مقامات عرفانی وجود دارد این در حالی است که امام رضوان الله علیه در نظام فکری خود به زیبایی این مساله را حل کرده است.
◽️امام با همین عرفان و با همین معنویت توانست تحولاتی را رقم بزند که توسط هیچ یک از اجلاء عرفاء قبل از ایشان محقق نشده بود. ایشان توانست با همین نگاه طریق شهادت را ترسیم کند و آن همه انسان هایی که طالب حق بودند را به مقامی برساند که در وصف ان گفته شده است: الشهید #ینظر_الی_وجه_الله.
✅غرض این است که باید عرفان امام شناخته شود بلکه به طور کلی باید اسلام از نگاه امام شناخته شود که البته ثمرات شناخت این نگاه بسیار بوده و برکات زیادی را به دنبال دارد. رزقنا الله و ایاکم!
✍تقریر از: احسان چینیپرداز
#در_مدرسه_امام_خمینی
#پای_درس_استاد
#نگاهی_به_دریا #عرفان
@almorsalaat
🔈صوت بیانات استاد👇👇
044-erfan-ghayate-tashkile-hokoomat.mp3
3.77M
🔊#نگاهی_به_دریا| لزوم تحصیل عرفان و معنویات اسلام در بیان حضرت امام
🎙استاد علی فرحانی
#در_مدرسه_امام_خمینی
#پای_درس_استاد
#نگاهی_به_دریا #عرفان
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
💢 متن پیاده شده صوت های اصول فقه مظفر (ره)
🔰استاد علی فرحانی
💠محدوده: از ابتدای کتاب تا ابتدای اجتماع امر و نهی
🔴 این جزوه پیاده شده صوت های اصول مظفر استاد علی فرحانی است که در سال 87-88 در مدرسه علمیه حقانی تدریس شده است. این جزوه توسط کانال صدا (@soda96) تهیه و ارائه شده است.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
⬇️لینک دانلود #متن 👇
https://b2n.ir/matne-osul-fegh-1
⬇️لینک دانلود #صوت 👇
http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/osulefiqh-mozafar/osul2-haghani-87-88/
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #اصول
@almorsalaat
#حوزه_علمیه| اشکال نظام حوزه در آموزش ادبیات و علم اصول
🌀 در حوزههای علوم دینی، #ادبیات عرب خوانده میشود اما با متد غلطی. نتیجتاً طلاب علوم دینی پس از سالها تحصیل ادبیات عرب با آنکه قواعد زبان عرب را یاد میگیرند خود زبان عرب را یاد نمیگیرند، نه میتوانند با آن تکلم کنند و نه میتوانند از عربی فصیح استفاده کنند یا به عربی فصیح بنویسند.
🌀افراط در مباحثه و شیوع علم #اصول در عین این که یک نوع قدرت و هوشیاری در اندیشه طلاب ایجاد میکند، یک نقص دارد و آن این است که طرز تفکر طلاب را از واقعبینی در مسائل اجتماعی دور میکند و به واسطه این که حتی منطق تعقلی ارسطویی نیز به قدر کافی تحصیل و تدریس نمیشود، روش فکری طلاب بیشتر جنبه جدلی و بحثی دارد، و این بزرگترین عاملی است که سبب میشود طلاب در مسائل اجتماعی واقعبینی نداشته باشند.
📚شهید آیتالله مطهری، ده گفتار، ص۲۹۳
#اندیشه_مطهر #ادبیات_کاربردی #اصول_فقه
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♦️#تدریس| الموجز فی اصول الفقه
🎙استاد علی فرحانی
🌀تدریس این کتاب از بهترین و پرمحتواترین تدریسهای استاد محسوب می شود. به نحوی که بعضا برخی از طلاب درس خارج این صوت را استماع کرده و بهره برده اند.
🌀کسانی که میخواهند سیر درسی خود را با استاد علی فرحانی شروع کنند، پس از استماع مجموعه طلبه موفق، خوب است که این جلسات را کار کنند.
📝معرفی تدریس الموجز
🔊لینک دانلود صوت جلسات
📖لینک دانلود متن پیاده شده جلسات
#پای_درس_استاد #اصول
@almorsalaat
المرسلات
#متن_تدریس های استاد علی فرحانی 💠 تدریس الموجز eitaa.com/almorsalaat/3959 💠تدریس اصول فقه پایه۵ ei
باسلام
دوستانی که متن پیاده شده تدریس های استاد را تهیه می کنند، توجه داشته باشند که مطالعه متن ها به تنهایی کافی نیست. چون متن ها خام هستند و ویرایش نشده اند. لذا در برخی موارد فهم مطلب مشکل می شود.
اما اگر متن ها همراه با استماع صوت مطالعه شوند، هم سرعت را بالا می برند و هم اینکه جهت مرور مطالب و تقریرنویسی بسیار مناسب هستند.
@almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: « سلام خدا بر تو ای اباعبدالله»
✅حضرت آیتالله بهجت:
🔸«السَّلَامُ مِنَ اللَّه عَلَیْکَ یَا ابَاعَبْدِالله؛ سلام خدا بر تو ای اباعبدالله!» یعنی چه؟
اینطور تعبیرات زیاد است؛ «سَلَامٌ عَلَى آلِ یَاسِین؛ سلام بر آل یاسین».
محل و مَحمل این عبارات چیست؟
🔸 یعنی مأذون هستم به اینکه «تحیّةالله» و «سلامالله» را بدهم به اباعبدالله علیهالسلام؛ [یعنی] میدانم خداوند راضی است که من تحیات او را بدهم به اباعبدالله علیهالسلام؛ نه اینکه [تحیت و سلام خدا را] بدهم به خودم و بعد، از جانب خودم تحیت کنم به اباعبدالله علیهالسلام؛ نهخیر!
اَظهَر(آشکارتر) در این عبارت این است که «تحیةالله» بهمنزلۀ «هبةالله» (هدیۀ الهی) و بهمنزلۀ «مواهبالله» است. من مأذون هستم که مواهب الهیه را به مقربین درگاه خدا بدهم. پس باید یک یکی موارد را نگاه کنیم ببینیم اظهر در محملش چیست؟
@bahjat_ir
@almorsalaat
#معرفی_تدریس| بدائه النحو
🎙مدرس: محسن ابراهیمی @ebrahimi845
📌تدریس این کتاب به صورت مجازی از روز شنبه 1400/6/27 آغاز و صوت آن در کانال دروس مجازی المرسلات بارگذاری خواهد شد👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
#ادبیات_کاربردی #مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
ما هم سربازیم!
در عملیات مسلم بن عقیل #شهید_همت دچار خونریزی معده شد و مدام خون بالا میآورد. بهناچار منطقهی نظامی را ترک کرد و چند نفر همراه با او به بیمارستان اسلامآباد غرب رفتیم. جلوی در بیمارستان بهدلیل ازدیاد بیماران و مراجعان ما را راه نمیدادند. یکی از همراهان به دهانش آمد که سردار را معرفی کند و با تشر به مسؤولی که راهمان نمیداد بگوید میدانید چه کسی را در این بحبوحه جنگ جلوی در بیمارستان معطل کردهاید... که همت جلوی او را گرفت و به آن مسؤولی که جلوی ما را گرفته بود، گفت: ما هم سربازیم برادر. از منطقه آمدیم. مثل همهی بیمارها. ببین جایی برایمان پیدا میشود؟ بعد از چند ساعت معطلی، بالاخره تختی در بخش عمومی اورژانس بیمارستان به همت دادند. وضعیت از نظر اصول نظامی اصلا مساعد نبود. بیم ترور شدن حاج همت را داشتیم. ایشان از ما میخواست او را روی تخت بیمارستان در اورژانس عمومی کنار دهها بیمار دیگر رها کنیم و برویم. هر چه کردیم نتوانستیم ایشان را قانع کنیم که خود را به مسؤولان بیمارستان معرفی کند و از آنها بخواهد یک اتاق خصوصی در اختیارش بگذارند. هر بار که این درخواست را تکرار میکردیم شهید همت میگفت: ما هم سربازیم.☝️
👤 راوی: سرتیپ امیر رزاقزاده؛ از همراهان و همرزمان شهید همت
📰 منبع: روزنامه جامجم 99/11/07
#جنگ_انسان_ساز #شهادت
@ketabjan_com
@almorsalaat
🌀گروه هم اندیشی طلبگی المرسلات
♦️شما نیز میتوانید در این گروه عضو شوید و در مباحث طلبگی شرکت کنید.
⬇️لینک عضویت گروه
https://eitaa.com/joinchat/1221263413C41edddb737
@almorsalaat
02- جایگاه و ارزش انواع جهان بینی.pdf
521.2K
📝#متن_گفتار| جایگاه و ارزش انواع جهان بینی
🎙استاد علی فرحانی
🌀متن تنظیم شده برخی جلسات درسی استاد
#فلسفه #حکمت #پای_درس_استاد
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
#اصول| #مجموعه_جلسات اصولِ #فقه_فرهنگ
🎙استاد علی فرحانی
🔸14 جلسه
📌این جلسات در تابستان 1400 در مرکز جامع ولی امر در قم با موضوع اصول #فقه_فرهنگ برگزار شد. از آنجایی که تبیین این مباحث با تکیه بر نظریات امام خمینی (ره) بوده است، این مجموعه جلسات در کنار مجموعه جلسات امتیازات نظام اجتهادی امام خمینی (ره) eitaa.com/almorsalaat/3856 جهت آشنایی با نظام اصولی ایشان توصیه می شود.
⬇️لینک دانلود جلسات👇👇
https://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/osul-fegh-farhang-1400-markaze-jamee-vali-amr-ayatollah-araki/
#پای_درس_استاد #در_مدرسه_امام_خمینی #فقه #اصول #علوم_انسانی_اسلامی
@almorsalaat
♨️حوزههاى علميه در گذشته از زمان خودشان عقب نبودند. اما امروز، حوزهى علميه از زمان خودش #خيلى_عقب است.
🔹شما نگاه كنيد در آن روز علماى ما چقدر محصول علمى و فقهى و كلامى براى مردمِ زمان خودشان دارند. همان عدّهى كمى كه در گذشته بودند، كارهاى بزرگى انجام دادند.
🔹اگر در نيشابور يا بلخ يا هرات يا طوس كه اقصى نقاط دنياى اسلام نسبت به بغدادِ آن روز بود، چند نفر شيعه زندگى مىكردند و سؤال فقهى يا كلامى داشتند، «شيخ مفيد» آنان را از بغداد هدايت و راهنمايى مىكرد. يعنى «شيخ مفيد» از زمان خودش عقب نبود.
يا در زمان «شيخ طوسى»، اگر دشمنِ مكتبِ اهل بيت مىگفت: «أن لا مصنّفَ لكم»؛ شما كتاب و تصنيف نداريد، «شيخ طوسى» خودش به تنهايى وارد ميدان مىشد و بزرگترين كتاب رجالى را تلخيص مىكرد و اختصاصاً يك كتاب و فهرست رجالى ديگر مىنوشت. يعنى بدون معطّلى، رجال «كشّى» را تلخيص كرد، رجال خود را نوشت و فهرست «شيخ» را هم نگاشت!
🔹هنوز پاسخ در خانهى اشكالكننده بود كه مىگفت فقه نداريد؛ ناگهان يك كتاب عظيم پرفرع پرتحقيق - به حسب سطح تحقيق آن روز - مبسوط از آب در مىآمد. اگر «محمد بن زكرياى رازى»، چهار كلمهى الحادى بر زبانش جارى مىشد، فوراً «سيد مرتضاى رازى» در ردّ او كتاب مىنوشت و نمىگذاشت حرف او بىجواب بماند. اگر فلان نويسندهى معاند اهل بيت، كتابى مىنوشت و حقايق و اعمال شيعه را مسخره مىكرد، بلافاصله «عبد الجليل رازى قزوينى» حقّش را كف دستش مىگذاشت و كتاب «النقض» را مىنوشت.
🔹بنابراين، هركسى كه در زمينههاى فقهى و كلامى - بخصوص - چيزى به شيعه مىگفت، شيعه با قدرت و قوت، به زبان علمى به او جواب مىداد و سخن تلخِ رقيب و حريف و معاند را به خانه نمىبرد.
🔹تا اواخر هم وضعيت اينگونه بوده است. در هند يك نفر پيدا شد و كتاب «تحفهى اثناعشريه» را كه بر ضدّ و ذمّ شيعه و در قدح اهل بيت است، نوشت. «سيد حامد حسين»، كتاب «عبقاتِ» به آن عظمت را در جوابش نگاشت و آنطور كه به نظرم مىرسد، شايد حدود ده ردّ بر كتاب «تحفهى اثناعشريه» نوشته شده است.
🔹من فهرستى را نگاه مىكردم كه متعلّق به كتب علماى هندىِ شيعه بود كه البته بزرگان و اعلام درجهى يك هم در ميان آنان بودند. به نظرم ده ردّ و شايد هم بيشتر عليه اين كتاب نوشتند.
🔹بنابراين، حوزههاى علميه از زمان خودشان عقب نبودند. يك نفر پيدا مىشد حرفى را در يك كتاب خطّى مىزد و يك نسخه مىنوشت و ديگرى پخش مىكرد و ديگرى مىخواند و چهار نفر در طول زمان از آن مطّلع مىشدند؛ عالم شيعه هم برمىداشت همين كار را عيناً جواب مىداد و گاهى تندتر و سريعتر و بهتر از او اقدام مىكرد و عقب نمىماند.
🔹تا زمان «شهيد اوّل» كتب فقهى ما غالباً متضمّن آراى فقهاى اهل سنّت - مثل كتب «علّامه» و «فخر المحقّقين» - هم بوده است؛ ولى بعد از آن زمان، كتب شيعه غالباً ديگر آراى اهل سنّت را ذكر نمىكنند. وقتى شما نگاه مىكنيد، مىبينيد كه در آن كتابها، رأى فقهاى اهل سنّت، با ادلّهى متعدّد جواب گفته شده است. فقط كتاب «خلاف» را نگاه نكنيد كه «شيخ طوسى» در آنجا فقط به اجماع تمسّك كرده است. غالباً استدلالهاى محكمِ كتب «علّامه» و ديگران و نيز كتاب خودِ «شيخ»، مبسوط است.
🔹اما امروز، اينگونه نيست. امروز، حوزهى علميه از زمان خودش خيلى عقب است. حساب يكذرّه و دو ذرّه نيست. مثل اين است كه دو نفر سوار بر اسب، در وادى اى همراه يكديگر بروند و يكى اسبش از ديگرى تندروتر باشد و آنكه اسبش كندروتر است، بعداً به اتومبيل دست پيدا كند. طبيعى است آنكه اسبش تندروتر است، به گرد او هم نمىرسد. الآن وضعيت اينگونه است. در حال حاضر، امواج فقه و فلسفه و كلام و حقوق، دنيا را فراگرفته است. ما وقتى به خودمان برگرديم، خيلى فاصله داريم.
📚رهبر معظم انقلاب
#کلام_ولی #حوزه_علمیه
@almorsalaat
المرسلات
#معرفی_تدریس| بدائه النحو 🎙مدرس: محسن ابراهیمی @ebrahimi845 📌تدریس این کتاب به صورت مجازی از روز ش
🌀گروه بدائه النحو
▫️جهت بارگذاری صوت جلسات تدریس این کتاب و همچنین پاسخ به سوالات
▫️دوستانی که قصد دارند صوت جلسات رو گوش کنند، لطفا در این گروه عضو شوند
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3282305162C131e7321a9
@almorsalaat
#آیه
🔹مَا أَصَابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي أَنْفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ
🔹لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ
سوره الحدید آیه ۲۲ و ۲۳
@almorsalaat
03- علوم انسانی بدون پیش فرض.pdf
581K
📝#متن_گفتار| علوم انسانی بدون پیش فرض
🎙استاد علی فرحانی
🌀متن تنظیم شده برخی جلسات درسی استاد
#علوم_انسانی_اسلامی #پای_درس_استاد
@almorsalaat
manaviate-sheikhe-ansari-vasatide-ishan.mp3
5.71M
🌀#اخلاق_و_عرفان| معنویت شیخ انصاری و اساتید معنوی ایشان در نجف و قبل از هجرت به نجف / نکاتی در تراجم برخی عرفا
🎙استاد علی فرحانی
📌گزیده تدریس 99/11/28
🔰برخی از مستندات و آثار معرفی شده در این صوت را در کانال قرار خواهیم داد.
#پای_درس_استاد #تراجم #عرفان
@almorsalaat
📚#معرفی_کتاب| آشنای حق
اندیشه و رفتارهای سلوکی آقا محمد بیدآبادی (1198ق)
⬇️لینک دانلود کتاب👇👇
https://eitaa.com/palmorsalaat/117
#کتابخانه_مجازی #عرفان #زندگینامه
@almorsalaat
المرسلات
♨️#معرفی_تدریس| رسائل بخش۳ (پایه8) 🎙مدرّس: محسن ابراهیمی 🌐آیدی: eitaa.com/ebrahimi845 🔰مکان تدریس
تدریس رسائل بخش3 پایه 8 از دیروز آغاز شده و صوت جلسات علاوه بر کانال دروس مجازی در گروه زیر بارگذاری می شود👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3540058175C39d23a8152
@almorsalaat
536.5K
#مشاوره_مجازی
⁉️#سوال_شما: سلام علیکم. من درس خارج هستم. ولی شدیداً در بحث منطق احساس کمبود میکنم. با توجه به اینکه صوت استاد فرحانی کیفیت نداره و برای سال ۸۲ هست ، اگه صوت المنطق استاد هاشمی را دنبال کنم و کار کنم، کفایت میکنه و بینیاز میشم؟؟ تشکر.
✅#پاسخ_مشاور: محسن ابراهیمی
#منطق #جبران_گذشته
@almorsalaat
#مناجات
إِلَهِی إِنْ کَانَ النَّدَمُ عَلَى الذَّنْبِ تَوْبَةً فَإِنِّی وَ عِزَّتِکَ مِنَ النَّادِمِینَ
وَ إِنْ کَانَ الاسْتِغْفَارُ مِنَ الْخَطِیئَةِ حِطَّةً فَإِنِّی لَکَ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ
لَکَ الْعُتْبَى حَتَّى تَرْضَى
🔹مناجات تائبین
@almorsalaat
04- استخلاف و دین.pdf
701.2K
📝#متن_گفتار| علوم انسانی بدون پیش فرض
🎙استاد علی فرحانی
🌀متن تنظیم شده برخی جلسات اندیشه های تمدن ساز امام و علامه (ره)
#علوم_انسانی_اسلامی #پای_درس_استاد #معارف
@almorsalaat
🌀#دفاع_مقدس| جنگ با برکت
✅هر روز ما در جنگ بركتى داشتهايم كه در همه صحنهها از آن بهره جستهايم:
🔹ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نمودهايم،
🔹ما مظلوميت خويش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودهايم،
🔹ما در جنگ، پرده از چهره تزوير جهانخواران كنار زديم،
🔹ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناختهايم،
🔹ما در جنگ به اين نتيجه رسيدهايم كه بايد روى پاى خودمان بايستيم،
🔹ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستيم،
🔹ما در جنگ ريشههاى انقلاب پر بار اسلامىمان را محكم كرديم،
🔹ما در جنگ حس برادرى و وطن دوستى را در نهاد يكايك مردمان بارور كرديم،
🔹ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان داديم كه عليه تمامى قدرتها و ابرقدرتها ساليان سال مىتوان مبارزه كرد،
🔹جنگ ما كمك به افغانستان را به دنبال داشت،
🔹جنگ ما فتح فلسطين را به دنبال خواهد داشت،
🔹جنگ ما موجب شد كه تمامى سردمداران نظامهاى فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت كنند،
🔹جنگ ما بيدارى پاكستان و هندوستان را به دنبال داشت،
🔹تنها در جنگ بود كه صنايع نظامى ما از رشد آن چنانى برخوردار شد
🔹و از همه اينها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابى در پرتو جنگ تحقق يافت.
📚منشور روحانیت، صحيفه امام ج21 ص283
#در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
📚#معرفی_کتاب| حسن دل در سیر و سلوک الی الله
✍عارف کامل آقا محمد بیدآبادی
⬇️لینک دانلود کتاب👇👇
https://eitaa.com/palmorsalaat/119
#عرفان #کتابخانه_مجازی
@almorsalaat