ء .
نکتھ بعدی اینکہ خود امام مۍدانست که
یارانش از سوۍ سپاھ یزید و عمر بنسعد
به شهادتـ میرسند و هیچکس هم از افراد
بشر بہ اینواقعه و هدف آن آگاه نمےشوند.
لذا ثبـت این واقعھ نیازمند مُروجینـی دارد
که ندایحق و حقیقتـ را بہ گوش انسانهای
عاقل برسانند و آن مروّجین، اهلبیت، زنان
و بـچههاۍ حضرت بودند کھ تکمیـل کننده
قیام خونین کربلا بودند.
~ باید در راه او، شد چون جَون و حبیب
برخیز اي همسفر، مولا ماندھ غریب 𝆤𝆤 .
🇵🇸 . آماج .
اگر میدانستیم هدف امام حسین(ع) ترویج انسانیت بوده؛ به جای چرخیدن بیهدف؛ هرمحرم کردارمان را اصلاح
ورود کاروان عشق، با آغاز فصل شھادت چشم
اندازی نوین براي جهان پدید آورد. هر گامیکه
این کـاروان، در سرزمیـن خشک کربلا بھ پایین
مۍگذاشت، قطرھای از عشق و ایثار از آسمان
به زمین تابید.
دل کسانۍ کھ امید نداشتند، با شعلهٔ پروانهای
به روشنایی این عشق، شادی پیدا کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـــ ـ ـ خوشبخت، نوکری کھ دم جان
سپردنش، چشمش بہ غیر روۍ شما
هیچ وا نشد ˘˘🤍 '
InShot_۲۰۲۳۰۷۱۷_۱۵۴۰۰۸۲۰۸_۱۷۰۷۲۰۲۳.mp3
5.2M
*
• این شدھ یہ آبْباریکہ
براي ادامہی ِ زندگیموون . .
_ پیشکشِگوشھاۍِشما 🍃 ° .
• Amajha .
+
آیا گریه و عزادارۍ باعث افسردگی
روانی شهروندان یك جامعه نیست؟
جواب را در پستهای بعد ببینیم . .
اسم مراسم اهلبیت علیهالسلام را مجلس غم
میگذارند، در حالۍ که کار ویژھ این مراسمها
بهجت روانۍ است. اساساً مجلس امام حسین
علیهالسلام نماد گسترش روحۍ است نه قبض
روحی ـ ∽ ــ مؤمنین با حضور در این مراسمها
معرفتشان افزایش پیدا مۍکند و غمهایشـان
درمان میشود.
« سمفونی مراسم اهل بیت علیهالسلام برای
ما بهجت روحی را به همراه آورده است. »
_
* بھجت: شادمانۍ
قطرههای اشك پیامآور پیوند هدفهاست !
. ࣪
آنھا مۍخواهند بگویند با مرام امام حسین
˒˒علیهالسلام˓˓ و اصحابش همراه ، و با هدف
آن عزیزان هماهنگ هستیم. این کار را گاهی
با شعارها و سرودن اشعار و حماسهها ابراز
میدارند و گاهـے با وسایل دیگر؛
ــــ ـ مانند: ریختن اشک در رثای امام حسین
˒˒علیهالسلام˓˓ . حتۍ در ارزیابی این روشها
میتوان جاریشدن اشکرا در اعلام وفاداری
بہ اهداف مقدس امام و یارانش صادقـانهتر
دانست. این همان پیوند دل و جان با آنھا و
اعلام جنگ با ظلم و ستم است. البته روشن
استـ که چنین گریهای بدونآشنایی با اهداف
پاك آن عزیزان میسّر نیست.
اگر بر حسین علیهالسلام گریه کنی مادامی
کھ اشڪهایت بر گونهـهایت جارۍ است ،
خداوند گناهانی کہ مرتکب شدی، چه بزرگ
و چہ کوچک، چہ کم و چه زیاد را میبخشد.
ــ ـ بحارالانوار ج44 ص285
ء .. سنت عزادارۍ کار کرد حزنآلود ڪردن
ندارد بلکه برعکس هر نوع سنتۍ کھ سبب
پیوستگی اجتماعی شود در حقیقتـ از طریق
رفع نیازهای روانشناختی و جامعهشناختی، خلاءهای هویتی افراد جامعه را تأمینخواهد
کرد. بنابراین نمۍتوان گفت کھ این سنتها
عامل ایجاد غم در جامعه هستند.
🇵🇸 . آماج .
محترمخاتُونۍ سهسالہ ، سلام! تصدقِدستانِمبارك شما . . آدمۍ تا سرمدیت غمدار وُ مدیونِ شماست.
• 🥀
شما نابتر از شبنمهای صبحگاه بر گلبرگِ
تاریخ نشستہ و آوازه برکت و کرامتتان،
موجوار، همهٔ دلها را به تلاطم در آورده.
همانند پدر، غریبانه ازغربتـ این غریبستان
خاکی بار سفر بستید. سلام بر شما . .
روزی که به عالم خاکی گام نهادید و روزی
که به افلاک پر کشیدید.
هدایت شده از 🇵🇸 . آماج .
ـــ ـــ
سفرهدارِ روضہي بابا منم، با دستـِ
خویش . . ، گندمۍ گر نَذر گردد ؛
آسیابش میکنم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• مثل حر من نیز برگشتم کھ غیر از
خیمہات ٫ نیست ما را در همه عالم
پناھ دیگري 𖡼 .
-
• برای استفادھ شما
در رسانہهای اجتماعيتووون ؛
* به امید اینکہ شفیع همه ما
باشن آقاۍ ادب، جناب ابوفاضل !'
مجلس امام حسین -علیہالسلام- همایشی
برای بزرگداشت حماسہاي عظیم و محفل
ترویج اخلاق ناب و زندهکردن ارزشهاۍ
انسانۍ است. این مجلس بزرگ، دانشگاھ
انسانسازۍ است؛ یاد و ذکر قیام حسـین
بن علۍ - علیھالسـلام - در این مراسمها،
موجب احیاي عدالتخواهے وظلمستیزی
و آرمانخواهۍهای واقعي است. حوادث
گذشتهـ هر جامعھ مۍتواند در سرنوشت
آنجامعہ و جوامع دیگر، آثار بسیار بزرگي
داشتهباشد. اگر حادثھ، حادثۀ مفیدی بود
زندھ نگہداشتن آن مۍتواند آثار و برکات
زیادۍ داشـتهباشد؛ فـراموشکردن آن هم
موجب خسـارتهاي جـبرانناپذیری براۍ
جامعہبشري است.
ء
گریھ بر حسین -علیہالسلام- جای خود و
کمک بہ یتیم هم جاي خود؛ این دو ارزش
در تضاد هم نیستند. روح و قلب و عقل و
اعتقاداتـ مردم حیاتي است؛ مضافبر این
که با برپاکردن حسینیهـها و مساجد، دین
احیا ميگردد، کمکهایمالۍ بہ نیازمندان
نیز بہطور مستمر و بیشتر انجام مےشود.
یکي از عوامل از بین بردن فاصلہ طبقاتی
در جامعه، نذر استـ؛ چرا که نذر، بخشیدن
قسمتی از مال است ، یعني یکی از همان
روشهایۍ است کھ مردم اموال خود را
باهم تقسیمکنند و دیگران را هم بھرهمند
سازند.