بدین ترتیب درست در زمانی که امام(ره) در پاریس رهبری انقلاب را در دست داشتند و روز به روز در داخل کشور زبانههای انقلاب شعله ور میشد و شاه به آخر خط رسیده بود، برخی از افراد همین گروههای میانهرو به دیدار امام(ره) میرفتند و خواستار آن بودند که با توجه به این که رژیم شاه تضعیف شده و با ایجاد فضای باز سیاسی و فعالیت کردن در حیطه قانون اساسی، شرایط مطلوب ایجاد شده است،هدف مبارزه به احیای مشروطیت محدود شود.
مهدی بازرگان معتقد بود، بهتر است جهت مبارزه انقلاب ایران به سمت استبداد باشد و نهادهای سابق حفظ شود.پس از آن شخصیتهای دیگری نیز در دیدار با امام(ره) بهدنبال میانجیگری و سازش بودند. شاید یکی از مهمترین شخصیتهای مهم سیاسی که سعی داشت در دیدار با امام(ره) نقش میانجی را ایفا کند، سید جلالالدین تهرانی بود. وی به عنوان رئیس شورای سلطنتی انتخاب شدکه در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی برای حفظ حکومت شکل گرفت. سید جلالالدین تهرانی برای ملاقات با امام خمینی وارد پاریس شد اما امام(ره) شرط استعفا از ریاست شورای سلطنت را برای دیدار و مذاکره با وی اعلام کرد. تهرانی هم با این امر موافقت نمود و استعفا داد و با این کار و قاطعیت امام(ره) ضربه مهلک دیگری به رژیم پهلوی وارد شد.
رهبری قاطع امام خمینی(ره) و سازشناپذیری گروههای انقلابی
در مقابل گروههای میانهرو، گروههای انقلابی و مذهبی به رهبری امام خمینی(ره) وجود داشتند که در زمان اوج گیری انقلاب حاضر به سازش با رژیم پهلوی نبودند. این در حالی است که امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای فعالیت سیاسی خود خواهان انقلاب نبود و در نخستین سالهای مبارزه تلاش میکرد تا شاه را مجاب به رعایت قانون کند و در سیاستهای خود به اسلام توجه داشته باشد. این امر در اندیشه امام خمینی به خوبی دیده میشود.
امام(ره) در ابتدا بهدنبال سروسامان دادن هویت دینی جامعه بود و معتقد بود حکومت باید شرایط اجرای شرع و اسلام را در جامعه فراهم کند. ایشان برای تحقق این امر، سازو کاری اصلاحطلبانه در پیش گرفتند و از متمم قانون اساسی مشروطه که نظارت هیاتی از علما بر قوانین مجلس را مصوب کردهبود، حمایت نمودند. امام(ره) در نوشتههای خود در این راستا تاکید داشت:«شما فقط یک مادة قانون مشروطه را عملی کنید که هر قانونی که بر خلاف قانون شرع باشد قانونیت ندارد تا تمام افراد این مملکت با هم هماواز شوند و وضع کشور به سرعت برق تغییر کند و با عملی شدن آن تمام این مشکلات اسف آور به تشکیلات نوین خردمندانه تبدیل شود و با تشریک مساعی همة تودة عارف و عامی، کشور رنگ و رویی پیدا کند که در جهان نظیر آن را پیدا نکنید.»5
امام(ره) برای اصلاح شیوه حکومت شاه، سخنرانیهای روشنگرانه و ارسال نامه به شاه را در دستور کار خود قرار داد و حتی زمانی که قانون جنجالی ایالتی و ولایتی تصویب شد امام به شاه هشدار داد که دست از مبارزه برنخواهد داشت تا این شیوه اصلاح شود. در واقع این اقدامات تلاشی بود برای زیر فشار قراردادن رژیم شاه برای عمل به قوانین شرع و اسلام.
با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله میکرد و با زبان تهدید با او سخن گفت.
درواقع این موضعگیریها نشان از آن داشت انقلابیگری در دستور کار امام(ره) قرار گرفته است و فشار رژیم شاه با زندانی کردن و تبعید هم نمیتوانست در این تفکر امام اندک تعللی ایجاد کند. بدیهی است نفی اساس نظام شاهنشاهی (باتوجه به اصلاح ناپذیری حکومت شاه ) از یک سو و ترسیم یک نظام مطلوب جایگزین با توجه به معیارهای اسلامی از سوی دیگر سبب شد تا گروههای مختلف سیاسی و انقلابی گرد امام(ره) جمع شوند وچرا امام خمینی مخالف سازش با شاه بود؟
27 سپتامبر، 2016
با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله میکرد و با زبان تهدید با او سخن گفت.
به گزارش مشرق، انقلاب اسلامی که از آن به عنوان آخرین انقلاب در قرن بیستم یاد میشود بدون شک رویداد سیاسی شگرفی است که منجر به فروپاشی و سرنگونی پادشاهی چند هزار ساله در ایران شد. بدیهی است که در رخدادهای تاریخساز و بزرگ همچون انقلاب در یک کشور گروهها و احزاب مختلف با منش سیاسی متفاوت و گاه متضاد نقش دارند و انقلاب اسلامی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود، البته لازم به ذکر است که همه گروهها و جریانهای درگیر در انقلاب اسلامی از یک وزن یکسان در جامعه برخوردار نبودند و حتی فراتر از آن برخی گروههای سیاسی تا اواخر پیروزی انقلاب اسلامی موافق انقلاب نبوده و تنها در جریان پیروزی انقلاب، با رهبری امام (ره)
همراه شدند.
بررسی جریانهای سیاسی درگیر انقلاب و شناخت دیدگاههای آنان کمک میکند تا به شناختی از میزان تاثیر این گروهها در پیروزی انقلاب دست یابیم.
در واقع در این نوشتار به دنبال جواب این سوال هستیم که گروههای مختلف سیاسی تا چه میزان در پیروزی انقلاب نقش داشتهاند؟ آیا همه گروههای سیاسی درگیر در فضای سیاسی آن دوران به دنبال انقلاب بودند؟ و اگر اینگونه نبوده، چه گروههایی بهدنبال حفظ ساختار نظام سابق حتی از راه میانجیگری و سازش بودند؟ نقش امام در رهبری گروههای مختلف سیاسی در اواخر عمر حکومت پهلوی چگونه بوده است؟
شکل گیری گروههای میانهرو سیاسی در دوره پهلوی دوم/ گروههای معتدل و نه انقلابی
بررسی تاریخ پرفراز و نشیب حکوت پهلوی دوم نشان میدهد که برخی گروهها و جریانهای سیاسی مخالف حاکمیت، چندان بهدنبال براندازی رژیم وقت و یا تغییر حکومت نبودند. در واقع این گروهها که بیشتر ادامه جریانهای فکری تجددخواهانه گذشته محسوب میشدند، دست به ایجاد تشکلهای سازمانی زدند که هدف آنها مبارزه با استبداد و گسترش احساسات ناسیونالیستی بود. گروههایی چون جبهه ملی جناحهایی از نهضت آزادی و به طور کلی میانهروها و گروههای ملی گرا از این مجموعه به حساب میآیند.1
این گروهها که پس از کودتای 28 مرداد به دلیل سرکوب توسط رژیم، به لحاظ ساختار سازمانی دچار ضعف شده بودند، دوباره اقدام به بازسازی سازمانی خود کردند و باوجود تجربه کودتای 28 مرداد بازهم سیاست خود را تاکید بر اجرای قانون اساسی مشروطه قراردادند2 و در همین راستا، اصلاحات دموکراتیک و ایجاد فضای باز سیاسی را دنبال میکردند.)نه تغییر حکومت و تشکیل یک حکومت اسلامی) به عبارت بهتر این گروهها بهدنبال اصلاحات تدریجی در فضای سیاسی کشور بودند و از نظر فکری و ایدئولوژیکی با گروههای خواهان انقلاب و ایجاد حکومت جدید و اسلامی متفاوت بودند.
پس از سرکوب سال 42 فعالیت گروههای میانهرو از جمله نهضت آزادی تا حدی رنگوبوی اسلامی به خود گرفت و به گفته ابراهیم یزدی پس از تاسیس نهضت آزادی فعالیتهای سیاسی این گروهها هم وجهه اسلامی داشت و هم ملی.3 با این وجود این مسئله سبب نشد تا این جریانهای سیاسی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی و یا تغییر حکومت باشند. درواقع این گروهها رویه قبلی خود را ادامه دادند و همچنان به دنبال اجرای قانون اساسی و برقراری دولتی دموکراتیک در ایران بودند و تمام سعی خود را انجام میدادند تا فعالیتشان از حدود قانون اساسی خارج نشود.
در همین راستا گروههای میانهرو تا اواخر حکومت پهلوی فعالیت و درگیری علنی با حکومت نداشتند و همانطور که اشاره کردیم تنها به انتقاد از عملکرد حکومت بسنده میکردند و بیشتر به دنبال آن بودند تا شاه را موظف به اجرای قانون اساسی کنند. این موارد به خوبی در نامه ای که سنجابی، فروهر و بختیار در تابستان 1356 به شاه نوشتند مشهود است. آنها در این نامه خواستار این بودند تا شاه به اصول قانون اساسی پایبند باشد:
«این همه ناهنجاریها در وضع زندگی را ناگزیر باید مربوط به طرز مدیریت مملکت دانست. مدیریتی که برخلاف نص صریح قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر جنبه فردی و استبدادی در آرایش نظام شاهنشاهی پیدا کرده است؛ درحالیکه نظام شاهنشاهی خود برداشتی کلی از نهاد اجتماعی حکومت در پهنه تاریخ ایران است که با انقلاب مشروطیت تعریف قانونی گردیده است.»4
خواسته این گروهها باحرکت گامبهگام حتی زمانی هم که تب انقلابی در اوج بود ادامه یافت. بدین ترتیب درست در زمانی که امام(ره) در پاریس رهبری انقلاب را در دست داشتند و روز به روز در داخل کشور زبانههای انقلاب شعله ور میشد و شاه به آخر خط رسیده بود، برخی از افراد همین گروههای میانهرو به دیدار امام(ره) میرفتند و خواستار آن بودند که با توجه به این که رژیم شاه تضعیف شده و با ایجاد فضای باز سیاسی و فعالیت کردن در حیطه قانون اساسی، شرایط مطلوب ایجاد شده است،هدف مبارزه به احیای مشروطیت محدود شود.
مهدی بازرگان معتقد بود، بهتر است جهت مبارزه انقلاب ایران به سمت استبداد باشد و نهادهای سابق حفظ شود.پس از آن شخصیتهای دیگری نیز در دیدار با امام(ره) بهدنبال میانجیگری و سازش بودند. شاید یکی از مهمترین شخصیتهای مهم سیاسی که سعی داشت در دیدار با امام(ره) نقش میانجی را ایفا کند، سید جلالالدین تهرانی بود. وی به عنوان رئیس شورای سلطنتی انتخاب شدکه در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی برای حفظ حکومت شکل گرفت. سید جلالالدین تهرانی برای ملاقات با امام خمینی وارد پاریس شد اما امام(ره) شرط استعفا از ریاست شورای سلطنت را برای دیدار و مذاکره با وی اعلام کرد. تهرانی هم با این امر موافقت نمود و استعفا داد و با این کار و قاطعیت امام(ره) ضربه مهلک دیگری به رژیم پهلوی وارد شد.
رهبری قاطع امام خمینی(ره) و سازشناپذیری گروههای انقلابی
در مقابل گروههای میانهرو، گروههای انقلابی و مذهبی به رهبری امام خمینی(ره) وجود داشتند که در زمان اوج گیری انقلاب حاضر به سازش با رژیم پهلوی نبودند. این در حالی است که امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای فعالیت سیاسی خود خواهان انقلاب نبود و در نخستین سالهای مبارزه تلاش میکرد تا شاه را مجاب به رعایت قانون کند و در سیاستهای خود به اسلام توجه داشته باشد. این امر در اندیشه امام خمینی به خوبی دیده میشود.
امام(ره) در ابتدا بهدنبال سروسامان دادن هویت دینی جامعه بود و معتقد بود حکومت باید شرایط اجرای شرع و اسلام را در جامعه فراهم کند. ایشان برای تحقق این امر، سازو کاری اصلاحطلبانه در پیش گرفتند و از متمم قانون اساسی مشروطه که نظارت هیاتی از علما بر قوانین مجلس را مصوب کردهبود، حمایت نمودند. امام(ره) در نوشتههای خود در این راستا تاکید داشت:«شما فقط یک مادة قانون مشروطه را عملی کنید که هر قانونی که بر خلاف قانون شرع باشد قانونیت ندارد تا تمام افراد این مملکت با هم هماواز شوند و وضع کشور به سرعت برق تغییر کند و با عملی شدن آن تمام این مشکلات اسف آور به تشکیلات نوین خردمندانه تبدیل شود و با تشریک مساعی همة تودة عارف و عامی، کشور رنگ و رویی پیدا کند که در جهان نظیر آن را پیدا نکنید.»5
امام(ره) برای اصلاح شیوه حکومت شاه، سخنرانیهای روشنگرانه و ارسال نامه به شاه را در دستور کار خود قرار داد و حتی زمانی که قانون جنجالی ایالتی و ولایتی تصویب شد امام به شاه هشدار داد که دست از مبارزه برنخواهد داشت تا این شیوه اصلاح شود. در واقع این اقدامات تلاشی بود برای زیر فشار قراردادن رژیم شاه برای عمل به قوانین شرع و اسلام.
با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله میکرد و با زبان تهدید با او سخن گفت.
درواقع این موضعگیریها نشان از آن داشت انقلابیگری در دستور کار امام(ره) قرار گرفته است و فشار رژیم شاه با زندانی کردن و تبعید هم نمیتوانست در این تفکر امام اندک تعللی ایجاد کند. بدیهی است نفی اساس نظام شاهنشاهی (باتوجه به اصلاح ناپذیری حکومت شاه ) از یک سو و ترسیم یک نظام مطلوب جایگزین با توجه به معیارهای اسلامی از سوی دیگر سبب شد تا گروههای مختلف سیاسی و انقلابی گرد امام(ره) جمع شوند و امام خمینی(ره) با دوراندیشی مثالزدنی لزوم انقلاب سیاسی تمام عیار را پیشبینی کنند و اجازه قیام علیه حکومت وقت را صادر کنند، قیامی که با پاسخ آحاد ملت منجر به سرنگونی رژیم شاه ش امام خمینی(ره) با دوراندیشی مثالزدنی لزوم انقلاب سیاسی تمام عیار را پیشبینی کنند و اجازه قیام علیه حکومت وقت را صادر کنند، قیامی که با پاسخ آحاد ملت منجر به سرنگونی رژیم شاه شد ۰
🔰در نشست بصیرتی جهاد تبیین عنوان شد:
هدف اصلی مبارزه با استکبار جهانی، نابودی صهیونیسم است!
◀️ به منظور آگاهی از تحولات سیاسی منطقه، جهان و فتنه های تفکر انحرافی صهیونیسم، به همت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان، نشست بصیرتی و روشنگری جهاد تبیین در تالار تشریفات این شرکت برگزار شد.
در این نشست که مهندس کریمی معاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از بسیجیان و کارکنان شرکت حضور داشتند، سردار لیالی مدیر اجرایی جهاد تبیین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از یاران سردار دلها، شهید سلیمانی، طی سخنانی با اشاره به نقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در بصیرت و روشنگری توطئه های استکبار جهانی و تفکر انحرافی صهیونیسم گفت: حضرت امام(ره) با تاسیس شجره طیبه ای در خارج از ایران، استکبار جهانی و تفکر انحرافی صهیونیسم را نشانه گرفتند و در حال حاظر نتایج آن را در مقاومت منطقه و فلسطین مشاهده می کنیم.
وی هدف اصلی مبارزه با استعمار و استکبار جهانی را، نابودی صهیونیسم ذکر نمود و گفت: نقش ولایت و رهبری در حفظ نظام اسلامی، مقابله با تجاوزگری خارجی و ارتقا سطح مشارکت و بینش سیاسی در همه عرصه ها بسیار حیاتی و مهم بوده است.
وی هوشیاری همه آحاد جامعه نسبت به فتنه های مختلف دشمن صهیونیستی و تبین واقعیات موجود را برای نسل جدید مورد تاکید قرار داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه زیباییهای بندر چابهار ایران یه طرف پدیده چشم نواز دو رنگی دریا یه طرف؛مَکُران ایران یک جهانی دیگراست و سرشار از زیباییها.اینجا سمت گواتر و پسابندر است که بعلت سرازیری آب رودخانههای باهوکلات این پدیده زیبای"دورنگی دریا" بوجود میاد.
💠 لجاجت ممنوع!
حق پذیر باشید.
🔶وَإِن يَرَوْا كِسْفاً مِّنَ السَّمَاءِ سَاقِطاً يَقُولُوا سَحَابٌ مَّرْكُومٌ
(#طور/۴۴)
آنها چنان لجوجند كه اگر با چشم خود ببينند قطعه اى از سنگ هاى آسمانى به عنوان عذاب الهى سقوط مى كند، مى گويند: اشتباه مى كنيد، اين سنگ نيست، اين ابر متراكم است كه بر زمين فرو مى ريزد!
❌ لجاجت، انسان را به تحليل غلط وامى دارد.
آدمهای لجوجی که حاضر نیستند حق را بپذیرند و دائم حق را انکار میکنند، کم کم به جایی میرسند که محسوسات بدیهی را نیز منکر میشوند.
زيرا انکار مکرر حق، عقل انسان را پوشانده و قوه ی تشخیص انسان را ضعیف می کند.
💥آری، تاريكى گناه و هواپرستى و عناد و لجاج، چنان افق ديد انسان را تيره و تار مى كند، كه حتى عاقبت كارش به انكار محسوسات مى كشد، و در اين حال اميدى براى هدايت او نيست.
♦️عوارض نخوردن صبحانه
🔹سردرد
🔹ریزش مو
🔹لکهای پوستی
🔹پوکی استخوان
🔹زخم معده
🔹گرسنگی زیاد در طول روز
🔹ضعف قوای روحی و جسمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸واکنش رحیمپور ازغدی به ماجرای چای دبش: مادر من در شهادت فرزندش گریه نکرد ولی از این ماجراها متاثر میشود.
🔹 دولت قبل که دغدغه عدالت نداشت و اشرافی بود، این دولت چرا از ابتدا درست نظارت نکرد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌وزیر نفت: در حملۀ سایبری به سامانه هوشمند سوخت، اسم عملیاتشان را گنجشک گذاشته بودند اما خبر ندارند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پَر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک😎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
🎥 #استوری_موشن | سالروز تجلیل از شهید مهندس محمدجواد تندگویان
🌺 #امامخامنهای: از اوّل انقلاب تا امروز ... در میدان مدیریّتهای دولتی جوانهایی از قبیل شهید تندگویان [را داشتیم]؛ اینها وزیر بودند، همه جوان ...
🌹 ۲۹ آذر سالروز تجلیل از شهید مهندس محمدجواد تندگویان وزير نفت كابينه شهيد محمد علی رجایی
#ایران_قوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🍃🌹🍃🔹
👈🏻بزرگ مرد دست فروش
❌️حرفهای زیبای کودک دست فروشی که به صورت خودجوش در متروتئاترشهر تذکرحجاب داد.
#حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 شکست ائتلاف علیه یمن و آبروی از دست رفته ایالات متحده!
🔹خبرنگار ارشد بیبیسی: حوثیهای #یمن، قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدند!
🔸کارشناس امور نظامی اینترنشنال: عربستان دوباره نمیخواهد #آرامکو و شهرهای خود را موشکباران ببیند!
#افول_آمریکا | #فلسطین
🔴آیا به نظر شما امروز زندگی ما در آخرالزمان نیست ؟!
✳️ در آخرالزمان، برای حفظ #دین باید از محل گناه گریخت. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، #گناه خویش را به گردن خدا می نهند. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، سلامت دین در #سڪوت بیشتر است. امام زمان(عج)
✳️ در آخرالزمان، به علت گناه #باران در وقتش نازل نمی شود. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، #رشوه را به اسم هدیه حلال می ڪنند. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، گرد و غبار #ربا همه را فرا می گیرد. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، هر ڪه دینش را حفظ ڪند اجر پنجاه #صحابه_پیامبر را دارد. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، از فتنه ها به قم پناه ببرید. امام صادق(ع)
✳️ در آخرالزمان، بعضی از مردم #گرگ_صفت می شوند. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، مردم غصه از بین رفتن #دینشان را نمی خورند. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، هیچ چیز سخت تر از #مال_حلال و دوست باوفا یافت نمی شود. امام هادی(ع)
✳️ در آخرالزمان، #حفظ_زبان بهترین ڪار است. امام باقر(ع)
✳️ در آخرالزمان، مؤمن واقعی از #غصه آب می شود. حضرت علی(ع)
✳️ در آخرالزمان، در اوج #فتنه ها به قرآن پناه ببرید. حضرت محمد(ص)
✳️ در آخرالزمان، ارزش دین در نظر مردم پایین می آید و #دنیا باارزش می شود. حضرت محمد(ص)
ادامه دارد ...
📚منبع ڪتاب چهل حدیث آخرالزمان
#آخرالزمان
#ظهور
▪️🍃🌹🍃▪️
﷽
✨🌸اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً🌸🍃
🍃🌹🍃ـــــــــــــــــــــــ
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#امام_حسین علیه السلام
#سلام_امام_زمانم
#امام_زمان عجل الله
🍃🌹🍃
یمن: هدف آمریکا نظامی کردن دریای سرخ است
دفتر سیاسی انصارالله:
🔹آمریکا رژیم صهیونیستی را برای تداوم وحشیگری خود علیه غیرنظامیان غزه تشویق میکند.
🔹هدف واشنگتن نظامی کردن دریای سرخ است و یمن به حمایت از مردم فلسطین تا زمان توقف تجاوزات ضد غزه ادامه میدهد.
🔹ائتلاف بینالمللی اعلام شده توسط آمریکا به بهانه محافظت از کشتیرانی در دریای سرخ، بخش جدانشدنی از تجاوزات ضد ملت فلسطین و غزه و امت عربی - اسلامی است.
#طوفان_الاقصی #فلسطین
🍃🌹
▪️🍃🌹🍃▪️
🔴 اولین رد صلاحیت نامزد ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا توسط یک ایالت
🔹 دیوان عالی ایالت کلرادو بامداد چهارشنبه طی حکمی رأی به حذف شدن نام «دونالد ترامپ» از لیست نامزدهای رقابتکننده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا داد.
🔹 در حکم دیوان عالی کلرادو آمده است که ترامپ برای در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید، ذیل بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، واجد شرایط نیست.
🔹 این برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک ایالت با توسل به این بند قانونی، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری را رد صلاحیت میکند./فارس
🍃🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ظلم به نظاماسلامی؟!!♨️
💚مقام معظم رهبری:
بعضیها وقتی دربارهی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یکجوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همهی مدیران را و همهی دستگاهها را فساد گرفته! نه آقا، اینجوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضیها تعبیرات فرنگی هم به کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. اینهمه مدیر پاکدست، اینهمه کارگزار مؤمن و پاکدست در سرتاسر کشور در همهی دستگاهها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟ بله! در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ امّا آنچه وجود دارد، مثلاً ده فاسد است، نه ده هزار فاسد؛ خب اینها خیلی تفاوت دارد؛ این را توجّه داشته باشید. بعضیها در حرف زدن، در نوشتن؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، راحت برمیدارند اینجا و آنجا مینویسند «آقا همه را فساد گرفته»؛ نه آقا! اینجوری نیست. بله! فساد هست، در دستگاههای مختلف هم هست. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
#اسرائیل_باید_محو_شود
#ישראל_צריכה_להימחק_מעל
🔻برگی از داستان #استعمار
#راهپیمایی نمک
حکومت انگلیسی هند که همواره به دنبال خالی کردن جیب هندیها بود، آخرین مالیاتش را برای« نمک » برقرار کرده بود؛ هر کس که از مغازه ای نمک می خرید، باید مالیاتی هم به دولت می داد. گاندی قانون نمک را فرصت خوبی می داند که مبارزه بدون خشونت را از سر بگیرد. او تصمیم میگیرد از روستای «دندی» در نزدیکی شهر احمدآباد به طرف دریا حرکت کند و در ساحل، با تبخیر آب دریا به نمک دست پیدا کند تا مجبور نباشد به انگلیسیها مالیات بدهد.
گاندی با عده ای از پیروانش به راه می افتد. آنها تا دریا باید ۶۰۰ کیلومتر پیاده روی کنند، از شهرها و روستاهای مختلفی میگذرند و مردم گروهگروه به آنها می پیوندند، این راهپیمایی پیش از دو ماه طول میکشد.
گاندی در ساحل دریا شروع به تهیه نمک میکند. اما نافرمانی آرام مدتها پیش از رسیدن او به ساحل شروع شده است، مردم، نه تنها نمک نمیخرند بلکه به طرف کالاهای انگلیسی هم نمی روند. دسته هایی از افراد انقلابی تشکیل می شود تا در کنار فروشگاهها به مردم تذکر بدهند که دست به جنس انگلیسی نزنند.
انگلستان حرکت آرام مردم را هم تحمل نمیکند و شروع به دستگیری آنها میکند. بیش از صدهزار نفر به زندان می افتند. گاندی هم دستگیر و زندانی می شود. اما مردم به مبارزه بدون خشونت ادامه می دهند. آنها راههای تازه ای برای« ساتیاگراها »یا مبارزه بدون خشونت پیدا میکنند.
کارمندها از شغلهای دولتی استعفا می دهند. دیگرکسی از بانک ها وام نمی گیرد. مردم بچه هایشان را از مدرسههای انگلیسی بیرون می آورند. پولهای پس انداز شده در بانکهای انگلیسی، پس گرفته می شوند. مردم دادگاههای محلی را تشکیل میدهند تا کسی به دادگاه دولتی مراجعه نکند و هنگامی که ولیعهد انگلستان در پایان سال ۱۹۲۱ میلادی برای دیداری از هند وارد کلکته می شود، در این شهر«هارتال» یا سوگواری اعلام میشود، هیچ کس به استقبال ولیعهد نمی رود، همه مغازهها تعطیل شده و مردم در خانه های خود ماندهاند. کسی در کوچه و خیابانها نیست ولیعهد به شدت خشمگین میشود.
پلیس از بی اعتنایی مردم به ولیعهد انگلستان خشمگین می شود و سعی می کند رهبران آنها را دستگیر کند؛ اما حدود هزار نفر از مردم جلوی زندان کلکته جمع می شوند و میگویند همه ما را دستگیر کنید!
مردم در شهرهای مختلف با فروش کتابهایی که چاپ آنها ممنوع شده بود، راه دیگری برای اعتراض به دولت پیدا کرده بودند. پیش از این، انتشار دو کتاب گاندی به نامهای « خودمختاری هند » و « تا به آخر » ممنوع اعلام شده بود.
گروهی از جوانان تصمیم گرفتند این کتابها را چاپ کنند و بدون پنهان کاری در بازار و خیابان به فروش برسانند. تمام نسخههای این دو کتاب در زمانی کمتر از یک ساعت فروخته شد. قیمت هر یک از این کتابها چهار ( آنه ) بود. هر شانزده آنه برابر بود با یک ( روپیه ). اما مردم کتاب ها را با اسکناس های پنج و ده روپیه ای می خریدند؛ حتی یک نفر یک نسخه از کتاب خودمختاری هند را به قیمت پنجاه روپیه خریداری کرد.
حکومت انگلستان اعلام کرد تصمیم گرفته است به درخواستهای مردم توجه کند و آن ها را در شوراهای حکومت شرکت دهد. مردم میتوانستند در انتخابات شرکت کنند و اعضای شورای ایالت را انتخاب کنند. بسیاری از هندیها می دانستند که این هم فریب تازه ای است، چون حکومت در ایالت هر کاری را که دلش میخواست انجام میداد و توجهی به شورای ایالت نداشت، فقط بهانه تازهای برای یک اعتراض دیگر پیدا شد؛ هیچکس نباید برای عضو شدن در شورا نامزد می شد، مردم هم در انتخابات شرکت نمی کردند.
انگلستان چاره دیگری هم برای رویارویی با هندیها پیدا میکند؛ یک بار دیگر شیوه«جدایی بینداز و حکومت کن» را امتحان میکند و سعی میکند بین هندوها و مسلمانان تفرقه ایجاد کند. در کنار کنگره ملی هند، مسلمانان حزبی تأسیس میکنند به نام «مسلم لیگ»؛ البته هنوز هم اعضای مسلمان در کنگره حضور دارند.
گاندی که از زندان آزاد شده، تلاش میکند مسلمانان و هندوها را به هم نزدیک کند و برای آنکه به دوری آنها از یکدیگر اعتراض کند (روزه) میگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
🔴سالروز تجلیل از
#شهید_مهندس_محمدجواد_تندگویان
🍃🌹🍃
🌺 #امامخامنهای: از اوّل انقلاب تا امروز ... در میدان مدیریّتهای دولتی جوانهایی از قبیل شهید تندگویان [را داشتیم]؛ اینها وزیر بودند، همه جوان ...
🌹 ۲۹ آذر سالروز تجلیل از شهید مهندس محمدجواد تندگویان وزير نفت كابينه #شهيد_محمدعلی_رجایی