eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯💯تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ روحیه مطالبه گری از همه مسئولان حتی از اعضای : گزیده بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ۱۳۹۹٫۲٫۲۸: 📣بخشی از سخنان که رسانه های انقلابی هم خیلی ظریف از کنار آن گذشتند: 🔴این پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. ❌همه‌ این بحثها و صحبتی که شما دوستان در اینجا [بیان] کردید، بود. ♨️♨️ هم گاهی بودم، گاهی ما بود، گاهی مجموعه‌های دیگر بودند؛ این بسیار چیز باارزشی است؛ این مطالبه گری را از دست ندهید. 🔆این آرمان خواهی را از دست ندهید؛ اینها آرمان‌خواهی است؛ 🛑ممکن است بعضی از این چیزهایی که شما مطالبه میکنید عملی نباشد که واقع قضیّه هم همین است؛ 💢لکن خودِ این آرمان‌خواهی باارزش است؛ ⭕️این آرمان‌خواهی موجب میشود که ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم. 🔺🔻این آرمانهای مهم را: عدالت، استقلال، رفع فساد، در نهایت تمدّن اسلامی. آرمان اصلی و واقعی و نهایی، ایجاد تمدّن اسلامی است؛ اینها را از دست ندهید. این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 قضیه صلح امام حسن مجتبی علیه السلام از نگاه امام خمینی (ره) 🔻قصه امام حسن (ع) و قضیه صلح ،این هم صلح تحمیلی بود، برای اینکه امام حسن (ع)،دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد ; صلح تحمیلی بود، آن صلح تحمیلی در زمان امام حسن (ع) واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که درزمان امیرالمومنین(ع) واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله گر درست شد، این ما را هدایت میکند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی. (صحیفه امام ره ج،20) ⚫️ رحلت حضرت ختمی مرتبت پیامبر رحمت وشهادت سبط اکبر امام مجتبی وشهادت حضرت ثامن الحج علی بن موسی تسلیت باد.
🔴 صلح تحمیلی امام حسن (ع) در کلام امام خمینی (ره) 🔻امام حسن - سلام اللَّه علیه- آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه دارد عمل می‌‌کند، با خیال‌های کوچکشان، با افکار ناقصشان در مقابلش می‌‌ایستادند و غارتش کردند و اذیتش کردند، و- عرض می‌‌کنم که- شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند. (صحیفه امام، جلد ۹ ، ص: ۳۰) 🔹 قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می‌ خواهند بگویند، این‌ است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرف‌هایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیر المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌ گر درست شد، این ما را هدایت می‌‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی‌. (صحیفه امام، جلد۲۰ ، ص: ۱۱۸)
شبهه: آیا مصون از خطاست ؟ پاسخ اهل البصر: در زمان غیبت کبری بنا به توقیع شریف مولا صاحب الامر عج، فقیه بر مردم ولایت دارد ولی به جهت عدم عصمت فقیه عنایت حضرتش همواره راهگشای شیعه بوده کما اینکه ایشان روحی لتراب مقدمه الفداء فرمود: انا لاناسین لذکرکم یعنی فراموش کننده احوال شما نیستم یکی از مثالهای معروف بین علما در راستای عنایت معصوم ع به تالی تِلوِ معصوم : مردی روستایی نزد شیخ مفید رفت و از او پرسید که اگر زنی باردار از دنیا برود و جنین در شکمش زنده مانده باشد، باید جنین را با زن دفن کرد، یا آن را درآورد؟ شیخ مفید به مرد گفت که زن را بدون درآوردن فرزند از شکمش دفن کنید. در راه بازگشت، فردی سوار بر اسب خود را به مرد روستایی رساند و گفت که شیخ گفته شکم زن را بشکافید، طفل را بیرون بیاورید و سپس زن را دفن کنید. اما چندی بعد که مرد روستایی، داستان را برای شیخ مفید نقل کرد، شیخ تعجب کرد و فرستادن فردی برای اصلاح فتوا را انکار کرد و متوجه شد که آن فرد، امام زمان بوده است. شیخ مفید سپس دست از فتوا دادن برداشت، تا آنکه در نامه‌ای از امام زمان(عج)، به وی گفته شد که شما فتوا بده و ما آن را اصلاح و استوار می‌کنیم. پ ن : طی سالهای انقلاب نیز علی رغم توطئه های دشمنان ،جز با نظر و عنایت مولایمان عج تداوم بقاء نیافتیم.
مهدی رئیسی (ثانیه های طلایی): 🔴 ❌ رحلت یا ❌ ❌❌ تحلیل خیلی ❌❌ ❌ جریان هنوز زنده است❌ 🔶 ماجرای شهادت رسول خدا در منابع تاریخی بازتاب ندارد اما در منابع روایی ما و اهل سنت بازتاب دارد. در منابع زیادی از جمله مستدرک حاکم نیشابوری مسموم شدن رسول گرامی اسلام مطرح شده است. در بین منابع شیعی هم همین موضوع انعکاس دارد. 🔷 در منابع شیعی حدیثی داریم که می فرماید: «ما منا الا مسموم او مقتول» ما اهل بیت با سم یا قتل از دنیا می رویم .  لذا از این دیدگاه پیامبر هم شهید شده است. البته این نگاه نگاه تاریخی نیست و کلامی – حدیثی است. 🔷 از امام حسن (ع) نقل شده است که فرمودند: «إنی أموت بالسم کما مات رسول الله» من با سم کشته خواهم شد همانطور که رسول خدا به شهادت رسیده است. 📚ما یک مشکل بزرگی که داریم این است که برخی از منابع خودمان را خودمان در موقع چاپ می کنیم. منابع ما با منابع اهل سنت یک تفاوت دارد. ما از ترس و رعایت برخی مسائل و آن ها از ترس فاش نشدن می کنند. 📖 اساسا این که بگوییم پیامبر خدا شهید شده است در بین شیعه و سنی بسیار طرفدارد دارد اما اختلاف اصلی در موضوع قاتل و کیفیت قتل است. 📚در منابع اهل سنت؛ اهل سنت عموما قائل به شهادت رسول خدا هستند اما شهادت را انداخته اند بر گردن مسموم شدن پیامبر (ص) در خیبر که در اینجا این مسئله پیش می آید که خیبر مگر چه تاریخی بوده است؟فاصله بسیار زیادی از آن زمان ( جنگ خیبر ) تا شهادت رسول خدا وجود دارد. 🛡🗡 پیامبر از روز اول تا روز آخر دائما در حال ترور شدن بودند حتی داریم در شعب ابی طالب که رسول خدا در شب چند بار جایشان را عوض می کردند تا ترور نشوند. ⚠️در نقل های حاکی از ترور پیامبر در غزوه تبوک نوشته اند «ارادوا قتل النبی فی غزوة تبوک» که البته اسم افراد ترور کننده را هم آورده اند و اتفاقا این ها به ما نشان می دهد که کسانی که بعد از رسول خدا به حکومت رسیدند انگیزه داشتند تا دستشان را از این کارها تطهیر کنند و به طور کلی از این موضوعات صحبت نشود. کما اینکه در صحیح بخاری داریم که آخرین سال حکومت خلیفه دوم وقتی می خواست در موضوع سقیفه صحبت کند مردم گفتند خلیفه می خواهد در موضوعی صحبت کند که تا به حال در باب آن سخن نگفته است.این نشان می دهد که در دوران خلفا حتی در باب سقیفه هم صحبت نشده است چه برسد به قتل پیامبر(ص). ⭕️چه کسی یا چه کسانی از مرگ پیامبر نفع می بردند؟ چه کسانی برای قتل پیامبر انگیزه داشتند و چه کسانی قبلا وارد ترور پیامبر شده بودند؟ 🔳 ⛔️ این موضوع که امروزه نمی توانیم به طور مسلم تاریخی درباره شهادت پیامبر نظر دهیم به همان علت است که برخی ها اجازه نداده اند مسائلی که به ضررشان بوده است در تاریخ منعکس شود( بخوانید ). 🔺اگر کسی بخواهد نگاه صرفا تاریخی بکند دلائل شهادت ضعیف است، حتی شاید اگر کسی نگاه صرفا تاریخی داشته باشد خود غدیر هم ضعیف است چه برسد به شهادت پیامبر ، چون تاریخ توسط کانالیزه و سانسور شده است. 🔻این که ما بگوییم فقط باید به منابع تاریخی رجوع کنیم و منابع دیگر همچون منابع روایی را دخالت ندهیم این خامی است چرا که منابع تاریخ خبرگزاری های رسمی حکومت ها بوده اند.و تاریخی که ما میبینیم از فیلتر همان متهمان عبور کرده است. ⚠️ در تمامی عصرها زنده بوده است و تا کنون هم به حیات خود ادامه داده ؛ 🔸از زمان خلقت آدم تا به حال!؟ 🔸از شجره ممنوعه تا گوساله ، 🔸 از جادوگر خواندن نبی تا پسر خدا خواندن عیسای ، 🔸از شاعر و مجنون خواندن اسلام تا نماز ، 🔸 از صلح امام تا خارجی نامیدن و اهل بیتش ، 🔸 از پایان جنگ تحمیلی بعد از فتح تا 🔸و از گلابی های تا حل مشکلات 🔹 و در نهایت را مقصر جلوه دادن! 🔁 آری تاریخ در حال تکرار است و در حال حیات و رنگ عوض کردن ؛ و تنها چراغ راهنمای این راه است.
⁉️ سوال فلسفه و دلایل صلح امام حسن (ع) با معاویه چه بود ؟ ✅ پاسخ : ❗️امام مجتبى در پاسخ شخصى که به صلح آن حضرت اعتراض کرد، عوامل و موجبات اقدام خود را چنین بیان نمود: 🔷من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. ❗️آنها مردمان فاسدى هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمان هاى خود پایبندند و نه دو نفر با هم موافقند. بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى کنند، ولى عملاً با دشمنان ما همراهند.» 📚بحار الانوار ج44 ص147 ❗️پیشواى دوم که از سستى و عدم همکارى یاران خود به شدت ناراحت و متاثر بود، روزى خطبه اى ایراد فرمود و طى آن چنین گفت: «در شگفتم از مردمى که نه دین دارند و نه شرم و حیا. واى بر شما معاویه به هیچ یک از وعده هایى که در برابر کشتن من به شما داده، وفا نخواهد کرد. اگر من با معاویه بیعت کنم، وظایف شخصى خود را بهتر از امروز مى توانم انجام بدهم، ولى اگر کار به دست معاویه بیفتد، نخواهد گذاشت آیین جدم پیامبر را در جامعه اجرا کنم. ❗️به خداسوگند (اگر به علت سستى و بی وفایى شما) ناگزیر شوم زمامدارى مسلمانان را به معاویه واگذار کنم، یقین بدانید زیر پرچم حکومت بنى امیه هرگز روى خوش و شادمانى نخواهید دید و گرفتار انواع اذیت ها و آزارها خواهید شد. 🗯هم اکنون گویى به چشم خود مى بینم که فردا فرزندان شما بر در خانه فرزندان آنها ایستاده و درخواست آب و نان خواهند کرد؛ آب و نانى که از آن فرزندان شما بوده و خداوند آن را براى آنها قرار داده است، ولى بنى امیه آنها را از در خانه خود رانده و از حق خود محروم خواهند ساخت». ❗️آنگاه امام افزود: «اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدابا من همکارى مى کردند، هرگز خلافترا به معاویه واگذارنمی کردم، زیرا خلافت بر بنى امیه حراماست....». 📚جلائ العیون،ج1 ص345 ❗️امام مجتبى که ماهیت پلید حکومت معاویه را بخوبى مى شناخت، روزى در مجلسى که معاویه حاضر بود، سخنانى ایراد کرد و ضمن آن فرمود: «سوگند به خدا، تا زمانى که زمام امور مسلمانان در دست بنى امیه است، مسلمانان روى رفاه و آسایش نخواهند دید». 📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج16 ص28 ❗️و این، هشدارى بود به عراقیان که بر اثر سستى و به امید راحتى و آسایش، تن به جنگ با معاویه ندادند، غافل از اینکه در حکومت معاویه هرگز به امید و آرزوى خود دست نمى یابند. 📚سیره پیشوایان،ص130 ❗️این بیانات پرده از چهره این رویداد تاریخی بر می دارد و نشان می دهد که: 1⃣امام خواهان صلح نبود بلکه بخاطر فقدان یاور و سستی مردم کوفه صلح را پذیرا شد 2⃣صلح نشانه حسن روابط با معاویه و پیروان او نبوده است و همانطور که پیامبر گرامی در حدیبیه ناچارا با مشرکین کفار سازش کرد ،امام حسن نیز بنا بر دلائل گفته شده ناچارا با معاویه سازش کرد 📚راهنمای حقیقت،ص609
🌹 ادله ای محکم برای اثبات شهادت پیامبر اعظم(ص) [قسمت اول] ♦️یکی از شیوه هایی که دشمنان، برای خاموش کردن نور خدا به کار می گرفتند، کشتن اولیای الهی بوده است که این روش بارها درباره اهل بیت (ع) به کار گرفته شده است. ♦️روایات متضافره ای که درباره شهادت همه معصومین رسیده است، ثابت می کند همه ایشان به شهادت رسیده اند و هیچ یک با فوت طبیعی از دنیا نرفته اند و پیامبر گرامی اسلام نیز از این عموم خارج نیستند. همه علمای بزرگ شیعه بر این باورند که پیامبر اکرم(ص) به سبب سمّ به شهادت رسیده اند. هرچند بعضی از ایشان به خاطر رعایت تقیه وخفقان موجود در زمان حکومت های ظالم به این مطلب تصریح نکرده اند ولی هیچ یک از ایشان مطلبی را که دال بر این باشد که رسول خدا (ص) با فوت طبیعی از دنیا رفته اند را نقل نکرده اند. 🔰شیخ مفید رحمه الله می گوید: «ایشان در 28 صفر سال دهم هجری در سن 63 سالگی در مدینه منوّره مسموم به شهادت رسید.»(۱) 🔰شیخ طوسی رحمه الله نیز همین مطلب را در تهذیب الاحکام یادآور می شود.(۲) 🔰و مرحوم مجلسی رحمه الله نیز می نویسد: شهادت پیامبر (ص) در سال یازدهم هجری بوده است.(۳) 🔰علامه حلی رحمه الله نیز شهادت پیامبر را با سمّ تایید می کند.(۴) 🔰مرحوم محمد علی اردبیلی رحمه الله نیز می گوید: پیامبر (ص) در مدینه با سمّ به شهادت رسید.(۵) 💠علاوه بر اجماع علمای شیعه بر این مطلب که پیامبر (ص) به شهادت رسیده اند، روایاتی نیز در این باره رسیده است، که این روایات را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:  1) روایاتی که عموماً در مورد شهادت همه معصومین (ع) وارد شده است. 2) روایاتی که در خصوص شهادت پیامبر اکرم (ص) وارد شده است.  ✔دسته اول روایاتی که در مورد شهادت همه معصومین (ع) رسیده است، اگر نگوییم به حد تواتر رسیده است، حداقل می توان گفت مستفیضه هستند که به اختصار بیان خواهیم کرد. 1⃣ رسول خدا (ص) فرمودند: «ما من نبيٍّ أو وصيٍّ إلا شهیدٌ»(۶)، «هیچ نبی و یا وصی نیست مگر این که شهید می شود» 2⃣در روایت دیگری فرمود: «ما منا إلا مسمومٌ أو مقتول»(۷) «هیچ یک از ما نیست مگر این که یا مسموم یا کشته می شود».  3⃣ امام مجتبی (ع): «والله ما منّا إلا مقتول شهید»(۸) «به خدا سوگند هیچ یک از ما نیست مگر این که مقتول و شهید است». همین روایت از امام صادق و امام رضا علیهما السلام هم نقل شده است. ✅از این روایات می توان فهمید تمام اهل بیت به شهادت رسیده اند چون حرف نفی و «الا» در یک کلام افاده عموم می دهد و همه ایشان را شامل می شود مگر این که با دلیل محکم و یقینی یکی از ایشان خارج شود که چنین دلیلی موجود نیست. ✔دسته دوم روایاتی که به خصوص در مورد شهادت پیامبر (ص) رسیده اند اگر چه تعدادشان به اندازه دسته اول نیست، لکن از نظر سند صحیح و غیر قابل خدشه هستند.  1⃣سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می‌کند که رسول الله(ص) خطبه ای خواندند و فرمودند: 🕯«ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست(امر دنیا و آخرت شما به ید ولائی اوست و بر همه ی شما ولایت دارد)، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است و وقتی فرزندم حسن به شهادت برسد، فرزندم حسین أولی به نفس مؤمنین است و زمانی که فرزندم حسین به شهادت برسد،فرزندم علی بن حسین أولی به نفس مؤمنین است، با وجود او امر به دست مؤمنین نیست.  ◾️سپس رو کردند به علی (ع) و فرمودند: 🕯یا علی! تو او را درک خواهی کرد پس سلام مرا به او برسان و زمانی‌که او به شهادت برسد، فرزندش محمد أولی به نفس مؤمنین است و تو یا حسین! او را به زودی درک خواهی کرد، پس سلام مرا به او برسان. 🕯سپس بعد از محمد مردانی هستند یکی بعد از دیگری و با وجود ایشان امر در اختیار مؤمنین نخواهد بود و این فرمایش را سه مرتبه تکرار کردند و فرمودند: هیچ کدام از ایشان نیست مگر این که أولی به نفس مؤمنین است، با وجود ایشان، امر در دست مؤمنین نیست، همه ایشان هدایت‌گر و هدایت شده‌اند، که ایشان؛ نُه نفر از فرزندان حسین اند. پس علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) ایستاد و در حالی‌که گریه می‌کرد، فرمود: پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا کشته می‌شوی؟! 🕯حضرت فرمود: بله، به وسیله سمّ به شهادت می‌رسم و تو با شمشیر کشته می‌شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می‌شود و فرزندم حسن نیز با سمّ کشته می‌شود! و فرزندم حسین با شمشیر کشته می‌شود، او را ظالم پسر ظالم! زنا زاده پسر زنا زاده! منافق پسر منافق می کشد»(۹) 🌹اللّهم صَلّ عَلی نُورِ مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ فی الاَنوار 🌍
🌹 ادله ای محکم برای اثبات شهادت پیامبر اعظم(ص) [قسمت پایانی] 2⃣امام صادق از پدرانشان (ع) روایت کرده که فرمودند: امام حسن (ع) به اهل بیتشان فرمودند: «من با سمّ کشته می شوم همان طور که رسول خدا (ص) با سمّ به شهادت رسید. پرسیدند: چه کسی این کار را با شما می کند؟ فرمودند: همسرم جعده دختر اشعث، معاویه او را فریب می دهد و او را به این کار امر می کند.(۱۰) 3⃣هم چنین عیاشی از حسین بن منذر روایت کرده که گفت: «از امام صادق (ع) در مورد قول خداوند ﴿أفإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم﴾ پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند[یعنی: ایشان را به شهادت رساندند] (۱۱) ♦️تا این جا از روایات استفاده شد که پیامبر عظیم الشأن اسلام به شهادت رسیده اند و شهادتشان به سبب سمّ بوده است البته نه آن سمّی که در خیبر خورده اند. ♦️البته در تاریخ و تفاسیر به نمونه های متعددی برمیخوریم که منافقین در صدد ترور حضرت ختمی مرتبت بوده اند و همه ی این قرائن نشان از بغضی است که آخرالامر نتیجه داد. ♦️از باب مثال، زمخشرى (از علمانی اهل سنت) در «كشّاف» در تفسیر قول خداوند تعالى: وَ كَفَرُوا بَعْدَ إِسْلامِهِمْ وَ هَمُّوا بِما لَمْ یَنالُوا «توبه ۷۴»، می گوید: مراد از این اهتمام به رسول خدا، فتك و ترورى است كه مى ‏خواستند به رسول خدا وارد آورند، و این قضیّه در رجوع آنحضرت از غزوه تبوك واقع شد، كه پانزده نفر از منافقین، هم میثاق شدند كه چون آنحضرت بر فراز عقبه بالا آید، او را از روى شترش در درّه و ته وادى پرتاب كنند. عمّار بن یاسر رضى الله عنه دهانه شتر رسول الله را گرفته بود و حذیفه از پشت سر شتر را مى ‏راند. در این بین حذیفه شنید كه صداى پاى شتر و بهم خوردن اسلحه مى ‏آید. چون به پشت سر روى گردانید، دید جماعتى هستند كه لثام و نقاب بر چهره خود  انداخته‏ اند. به آنها گفت: دور شوید اى دشمنان خدا و آنها فرار كردند.(۱۲) ♦️البته باید دقت نمود که احساس نشود که قصد ترور منحصر در یک مرتبه بوده و این توطئه ها، بارها به شکل های مختلف طرح ریزی شده است. که این ترورها، مربوط به منافقان و افراد مطرح مسلمان بوده است، تا آن جا که حذیفه، در ماجرای ترور به پیامبر (ص) می فرماید: اى رسول خدا، من شرّ و بدى را در چهره برخى از فرماندهان سپاهت بخوبى در مى‏یابم.(13) ✅لذا باید بحق اذعان کرد که شهادت پیامبر مکرم اسلام(ص) در نهایت غربت است؛ همو که تمامی شهداء و انبیاء از شعاع نور وجودش برای ابد در هستی و وادی ملکوت متشعشع میباشند و همه شهد شیرین شهادت ها از جان کوثر او میتراود و بر امت راستین ایشان واجب است که شهادت ایشان را با لحاظ ظرافتهایی که موجب تفرقه بین آحاد مسلمین نشود فریاد زنند. 🌹اَللّهُم صَلّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ ما دامَتِ الصَّلوه 📖پینوشت: ۱)المقنعه، شیخ مفید، ص456 ۲)تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج 6، ص 1 ۳)بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 22، ص 514 ۴)منتهی المطلب، علامه حلی، ج 2، ص 887 ۵) جامع الروات، محمدعلی اردبیلی، ج 2 ص 463 ۶)بصائر الدرجات، محمد بن حسن صفّار، ص 148؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 17، ص 405 و ج 40، ص 139 ۷) وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج 14، ص 2 و ص 18؛ من لا یحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج 4، ص 17 ۸)اعلام الوری، طبرسی، ج 2، ص 132 از امام صادق (ع)؛ عیون الاخبار، شیخ صدوق، ج 1، ص 287 از امام رضا (ع) ۹)اسرار آل محمد (ص)، سلیم بن قیس هلالی ص 362؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 33، ص 266 ۱۰) اثبات الهداه، شیخ حر عاملی، ج 2، ص 558؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 43، ص 327 ۱۱) تفسیر عیاشی، محمد بن عیاش، ج 1، ص 200 ۱۲) «تفسیر كشاف» ج ۱ ص ۵۵۴ ۱۳)الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏۱، ص ۵۴
♨️تحلیلی از شعار احمقانه و مزوارانه ی صلح امام حسن مجتبی علیه السلام در موقعیت کنونی 🔻پلان اول *مختار: میخواهم فرماندهی سپاه را در جنگ با زبیریان خود بر عهده بگیرم. *کیان: این کار را نکنی امیر *مختار: برای چه؟ *کیان: چون وقتی شما وارد عرصه ی نبرد شوید، دشمن میفهمد که ما برای مقابله با او با تمام قوا به میدان آمده ایم و این روحیه آنها را بالا میبرد[و ضعف ما را نشان میدهد] *پلان دو: *عمار در میانه های جنگ صفین به شهادت میرسد.امام علی علیه اسلام تنها شده، در میان لشکریان قدم میزند، اشک میریزد و ندا میدهد: *«أین عمار؟ ...... أین عمار؟» *عمار کجاست؟ *عمار کجاست تا تنهایی علی را در بین این همه حیله و نیرنگ معاویه و عمروعاص از بین ببرد. *تا وقتی عمار بود ، با خطبه ها و روشنگری هایش راه را بر گزافه گویی های سپاه نفاق میبست، *اما حالا *پلان سه: *چند سال قبل حضرت آقا حمله دشمن را اعلام میکنند 💥حمله ی فرهنگی 💥ناتو فرهنگی 💥شبیخون فرهنگی *همه را میگوید اما ما فقط نگاه میکنیم. *⚡کار به جایی میرسد که ندای«أین عمار» شان به آسمان میرود ، اما باز هم فقط نگاه میکنیم .* *حالا خودش یک تنه به میدان می آید ، حرف های اشتباه همه را بیان میکند و پاسخ میدهد،* *برجام دو و سه و چهار، دنیای گفتمان ،همه را رد میکند،* *ما هم کلی ذوق میکنیم که آقا دارد روشن گری میکند .* *اما ....* *حواسمان نیست ، که وقتی «ولی» خودش به میدان آمده یعنی دیگر از وجود «عمار» در بین ما ناامید شده .* *تنها شده ،* *خودش یک تنه به جنگ میرود .* *خودش میگوید من سالهاست دارم شمشیر میکشم .* *میدانی وقتی فرمانده ، ولی ، خودش به میدان می آید یعنی چه ؟ یعنی حال و اوضاع لشکر خرااب است .* *کاش به جای خوشحالی از حرف های این چند مدت حضرت آقا ، کمی گریه میکردیم که به خاطر بی حالی و بی عرضگی ما و تنها شدن رهبر ، دیگر خودش مجبور است جواب اراجیف نااهلان را بدهد ...* *أين عَمّار ؟* *تکرار تاریخ* *معلم تاریخمان میگفت:* *که امیرالمومنین (علیه السلام) جنگ را در صفین برده بود ...* *❗❗در دقیقه 90 برخی شعار تعامل و اعتدال سر دادند و اصلا یادشان رفت معاویه همان فرزند هند جگرخوار است !!!* *❗❗امام علی (علیه السلام) را به پای میز "مذاکره" کشاندند !!!* *❗❗و جنگ برده اش را ناتمام گذاشتند !!!* *❗👈هر چه امام علی (علیه السلام) گفت "مذاکره" خدعه دشمن است، اینها میخواهند جنگ باخته را دوباره ببرند ...کسی گوش نکرد !!* *❗📌تازه حاضر نشدند ابن عباس و حتی مالک را که نماینده ی امام علی (علیه السلام) بود به مذاکره بفرستند !!!* *❗👈گفتند مالک جنگ طلب، خشن و غیر منعطف است !!!* *❗👈بلاخره پایشان را در یک کفش کردند که حتما باید ابوموسی اشعری !!! برای مذاکره برود ...* *📌امام علی (علیه السلام) گفت من به ابوموسی مطمئن نیستم...* *❗👈آنها گفتند شما بدبین هستی. ابوموسی خوب و انقلابی ست !!!* *📌امام علی (علیه السلام) گفت:من به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستم. شما به هدفی که از این مذاکرات دارید نمیرسید.* *❗👈گفتند در مذاکرات خوشبینی و بدبینی معنا ندارد !!!* *📌امام علی (علیه السلام) گفت باشد ... مذاکره کنید، این هم تجربه ای میشود برای مردم ... که بفهمند به ترسوها و آنها که پای مقاومت ندارند نباید اعتماد کرد ...* *👈مذاکره ابوموسی و عمر و عاص شروع شد.* *❗👈تا مدتها متن مذاکرات محرمانه بود !!!* *امام علی (علیه السلام) مالک را فرستاد تا به ابوموسی بگوید ما پشتیبان توایم، مبادا به عمرو عاص اعتماد کنی، او شیطان بزرگ است...* *❗👈ابوموسی ابرو در هم کشید و به مالک گفت:* *شما توهم توطئه دارید !!! عمروعاص مودب و باهوش است.* *اگر او به من قولی دهد به او اعتماد میکنم !!!* *❌⭕👈روز اعلام نتیجه ی مذاکرات حکمیت فرا رسید.* *👈در مذاکرات محرمانه البته به طور شفاهی تعهد کرده بودند که هر دو نفرشان ، امام علی (علیه السلام) و معاویه را عزل کنند و امر را به رای عمومی بگذارند.* *❗👈در مسجد عمروعاص اول به ابوموسی تعارف زد. گفت تو بزرگ مایی !!!!* *❗👈ابوموسی خندید و بالای منبر رفت* *❗❗و گفت: چنانکه این انگشتر را از دست در می آورم علی ع را از خلافت عزل میکنم !!!! بعد پایین آمد و با لبخند به عمروعاص بفرما زد.* *❗👈عمروعاص بالا رفت و گفت چنانچه این انگشتر را از دست در میآورم علی علیه السلام را خلع و چنانچه دوباره این انگشتر را به دست میکنم معاویه را نصب مینمایم !!!* *❗❗ابوموسی خشکش زده بود ...فایده ای هم نداشت ... خود کرده را تدبیر نیست ....* *📌امام علی (علیه السلام) از همان ابتدا خوشبین نبود ...چون دشمن شناس بود ...* . *❗❗👈 اینچنین بود که معاویه جنگ باخته نظامی را تبدیل به پیروزی سیاسی کرد......* *باشد که از تاریخ درس گیریم ✍حجت الاسلام حسین نقوی
صلح امام حسن (ع) در کلام رهبر انقلاب : 💢آشتی ناپذیری اسلام و باند اموی نتیجه صلح امام حسن (ع) بود 🔶با صلح امام حسن (ع) مردم دریافتند که رابطه میان باند اموی و اسلام، آشتی ناپذیر است، مقصود معاویه دشمنی با اسلام بود نه صرفا حکومت و اگر غیر از این بود نباید امام حسن (ع) به شهادت می‌ رسید.
🔴 حمله مجدد سایبری علیه زیرساخت‌های الکترونیکی بنادر کشور سازمان بنادر و دریانوردی: 🔸دشمنان قسم خورده چندی است در تلاش برای انجام حملات سایبری و القاء موفقیت آمیز بودن این حرکات کور، از طریق عملیات روانی رسانه‌ای هستند. 🔸اما به حول و قوه الهی، اقدامات بازدارنده و مناسبی در قبال سنگ اندازى بیگانگان انجام شده و کلیه ماموریت هاى سازمان بدون وقفه در جریان است. 🔹چندی پیش هم حمله سایبری دشمنان به بندر شهید رجایی با شکست مواجه شده بود
﷽؛ چرا علیه‌السلام صلح کردند؟!