eitaa logo
دیده‌بان فرهنگ و هنر اصفهان
554 دنبال‌کننده
548 عکس
122 ویدیو
4 فایل
یکی از فعالیت های اندیشکده تبیین دیده‌بانی است. حال چرا دیده‌بانی؟ اگر جنگ رسانه‌ای برای ما معنا داشته باشد شما بگویید بدون دیده‌بانی انتظار پیروزی ممکن است؟ اصلا جنگ بدون دیده‌بانی معنایی دارد؟ ارتباط با ما: ۰۹۱۳۲۰۱۴۷۲۳ ارسال محتوا و نظرات : @omidvaram
مشاهده در ایتا
دانلود
رصد سرخط‌های حوزه فرهنگ و هنر در صفحه اول روزنامه‌های کشور اصفهان امروز : دانشگاه‌ها پل دیپلماسی علمی ایران با دیگر کشورها روزنامه اصفهان امروز به یکی از مهم ترین عنصر های دیپلماسی پرداخته است. حوزه ای که اگر جمهوری اسلامی ایران در آن فعالیت کند زمینه های مهمی برای تشکیل تمدن اسلامی فراهم خواهد شد. دیده‌بان برای فرهنگ و هنر
و اما تبیین چیست؟ آیا ما میتوانیم بدون شناخت چیستی تبیین، تبیین کنیم؟ آیا میتوان بدون شناخت یک فعل آن فعل را انجام دهیم؟ مگر تبیین چیست که میتواند وسوسه شیاطین را بی اثر کند؟ تلاش می کنیم امر ولی امر را بهتر درک کنیم تا بتوانیم اطاعت امر کنیم.
🔰قوی‌تر شدیم 📍برش‌هایی از مصاحبه با مسعود نجابتی در شماره چهارم «سوره» 💠بلوای ۱۴۰۱ و «هنر هجو» 🔖هم سال ۸۸ و هم سال ۱۴۰۱، شاهد پوست‌اندازی گرافیک انقلاب بودیم. افراد تازه‌ای را شناختیم و با آنها ارتباط گرفتیم و اجتماع هنرمندان انقلابی گسترده‌تر و قوی‌تر شد. همان‌طور که انقلاب ما در جهان قوی‌تر می‌شود، گرافیک انقلاب هم در حال قدرتمندتر شدن است. 🔖سال ۸۸ با شروع فتنه بچه‌ها احساس کردند باید کاری انجام دهند. شرایط جامعه ملتهب بود. آن طرف هم کار می‌کردند و به هر حال یک فضای زدوخورد بود. بعد از آن بود که بچه‌ها هم را پیدا کردند و فهمیدند یکی دو نفر نیستند. تا زمانی که احساس می‌کنید تنها هستید، خیلی جرئتی پیدا نمی‌کنید کاری کنید. در فضاهای انقلابی هم همین‌طور است؛ وقتی [مشابه خودتان را پیدا می‌کنید]، احساس قدرت و قوت قلب می‌کنید. جمع شدن بچه‌ها در این دوره کنار هم برکات زیادی داشت 🔖غبار فتنه که فروکش کرد یکدیگر را پیدا کردیم. آقای میری در مشهد با جمعی از طراحان مشهدی در همین شرایط، نهضتی به راه انداخته بودند تحت عنوان پوستر انقلاب. آقای مجلسی هم با دوستانش در اصفهان مجمع طراحان انقلاب را بنا گذاشتند. جناب آقای حیاتی هم که علاوه بر هیئت هنر آتلیۀ سه‌در‌چهار را با جمعی کاربلد تأسیس کرده بود. کانون هنر شیعی هم که پیش از این با همکاری سیدمهدی حسینی و مرحوم سیدمحمد ساجدی در قم تشکیل شده بود. 🔖گرافیک واکنش سریع، ضرب‌العجلی و خلق الساعه غالباً به سمت فتومونتاژ می‌رود. فتومونتاژ یکی از مهم‌ترین اتفاقات گرافیک آن دوره است؛ کاری که خیلی راحت انجام می‌شد و از طرفی برای مخاطب هم جذابیت داشت. می‌توان گفت فتومونتاژ شاخصۀ مهم گرافیک این دوره [سال ۸۸] است. 🔖در بلوای سال ۱۴۰۱ ما به این رسیدیم که کاریکاتور و کارتون در این فضا مهم است. فضای هجو، هجو دشمن، بسیار مهم است. هجو دشمن اینجا مهم است. هم سند تاریخی و هم سند روایی داریم. پیامبر هم در جنگ در برخی مواقع می‌گوید هجو کنید. در یک فضایی هستیم که منطق جواب نمی‌دهد. الان بیایید توضیح دهید و منطق و استدلال بیاورید، طرف مقابل مسخره می‌کند، خب شما هم بیا و هجو کن. 🚩برای دریافت و خرید شماره چهارم ماهنامه سوره می‌توانید به صفحات ماهنامه سوره در اینستاگرام و پیام‌رسان‌های بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید. 👉 @sourehmagazine
☕️عصرانه با طعم 🎥اکران فیلم سینمایی شماره۱۰ 📌به همراه تحلیل و گفت‌وگوی داغ دانش‌آموزی با: 🎙محمدقاسم تولایی‌فرد -فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیما -مدیرمسئول اندیشکده تبیین -پژوهشگر حوزه رسانه -تحلیلگر فیلم 📆زمان: چهارشنبه ۵مهرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰ 🏢مکان: مرکز سلاله، خ پروین، بعد از چهارراه هفت تیر به سمت جی، اولین کوچه سمت راست. 🧾جهت دریافت بلیط و ثبت‌نام، مبلغ ۱۵۰۰۰تومان، به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۸۷۷۶۷۰۰۶ به نام سید منصور بهرادکیا واریز کرده و عکس فیش را برای ایشان @mansour69m ارسال فرمایید. 🌐 راه‌های ارتباط با مرکز تربیتی و پرورش استعدادی سلاله http://zil.ink/solale.ir
مقاله جدید الجزیره انگلیسی پیرامون فلسطین دیده‌بان و مترجم مقاله: حسین جمشیدی مقاله ای که به زبان ساده با آماری دقیقی و نگاهی تاریخی ریشه جنایت را بررسی می کند. این یک راهنمای ساده برای شرح یکی از طولانی ترین درگیری‌های جهان است: https://vrgl.ir/2ybVI متن کامل مقاله را به زبان فارسی میتوانید در سایت ویرگول مطالعه کنید. https://vrgl.ir/2ybVI پیشنهاد می کنیم این مقاله را برای کسانی که ریشه های این درگیری را نمی دانند ارسال کنید. در جمع های خانوادگی با استناد به این مقاله پیرامون جنایت های رژیم صهیونیستی گفت و گو کنید.
از صبح تا حالا با بچه ها بازی در محوطه بیمارستان بازی کرده بود. اصلا نفهمیده بود کی شب شده بود. آمد پیش مادر و گفت گرسنه ام. مادر دعوایش کرد که چرا هر چه گفتم بیا شامت را بخور نیامدی؟ متن کامل در پست بعد👈
از صبح تا حالا با بچه ها بازی در محوطه بیمارستان بازی کرده بود. اصلا نفهمیده بود کی شب شده بود. آمد پیش مادر و گفت گرسنه ام. مادر دعوایش کرد که چرا هر چه گفتم بیا شامت را بخور نیامدی؟ کودک سرش را زیر انداخت و با سکه که در دستش بود بازی کرد. مادر به تغذیه داخل کیف ش نگاهی کرد. می دانست فردا صبح به سختی می تواند دوباره تغذیه بگیرد. با این حال پیش خودش فکر کرد «شاید اصلا فردایی نیاید. حتما فردا صبح خدایی هست که روزی دهد.» کودک دوباره رو به مادر کرد و گفت گرسنه ام. مادر دلش طاقت نیاورد. تغذیه ای که جیره فردا صبح شان بود را در آورد. برق در چشمان کودک دوید. «آخ جوون. اینا خیلی خوشمزه است. تو فوق العاده ای مامان» لبخند رضایت روی لبان مادر نشست. دستی روی سر کودکش کشید و او را بوسید. کودک اولین گاز را به تغذیه زد. در همین حین از مادر پرسید: «مادر میشه همیشه اینجا باشیم؟ دوستان خوبی پیدا کردم؟» مادر جواب داد: «نه اینجا موقتی اومدیم.» کودک گفت: « مگه نگفتی اینجا امنه؟ خب بیشتر بمونیم دیگه.» مادر که می دانست خانه ای ندارد که بخواهد قول آن را به کودکش بدهد. گفت «حالا شاید چند روزی بیشتر ماندیم. ولی بالاخره باید برویم.» کودک دوباره خوشحال شد. یک گاز خوشمزه به تغذیه اش زد و بالا و پایین پرید و می دانست تا وقتی مادر هست یعنی امنیت هست. یعنی همه چیز رو براهه. می‌خواست گاز دوم را بزند که صدای یک سوت مهیب تعجب ش را بر انگیخت. نگاهش فورا به چشمان مادر افتاد. انگار تمام آرامش دنیا در یک لحظه از چشمان مادر داشت پر می کشید. در یک لحظه احساس کرد که دیگر تنها ترین کودک دنیاست. چشمان مادر دیگر آرامش قبل را نداشت و سراسر وحشت شده بود. مادر خودش را به سمت کودک خم کرد و کودک جز یک صدای مهیب هیچ نشنید... وقتی چشم باز کرد دید تغذیه اش هنوز در دستش باقی مانده. یادش آمد چه خبر شده. دور و برش شلوغ بود ولی خبری از مادر نبود... تغذیه هنوز بوی دستان مادرش را می‌داد. دیگر لب به آن نزد. فقط آن را بو می کرد.
تبلیغات شهری یکی از تاثیرگذارترین رسانه های امروز جهان است. در ایران اسلامی شهرداری ها سهم مهمی در تبلیغات شهری دارند. از این رسانه ی مهم می توان در انعکاس جنایت های رژیم صهیونیستی به خوبی استفاده کرد و این جنایت ها را برای افکار عمومی مطرح کرد. ای کاش شهرداری اصفهان از ظرفیت عظیم تبلیغات شهری برای جلب توجه افکار عمومی به جنایت های اسرائیل در نواره غزه و زمینه سازی حمایت مردمی از مقاومت غفلت نکند. معرفی ظالم و نشان دادن مظلوم جهاد تبیین است. و ملتی که می بینند کشورش از ظالم حمایت می کند یا از مظلوم خیلی چیز ها برایش روشن خواهد شد.
ای کاش سهم کوچکی از تبلیغات شهری اصفهان به انعکاس جنایت های رژیم صهیونیستی اختصاص داده شود و برای تعدادی از شهروندان که رسانه ملی را دنبال نمی کنند این جنایت ها را اطلاع رسانی کند. تبلیغات شهری یک رسانه تاثیرگذار و بسیار فراگیر است.
تعدادی از فعالان فرهنگی شهر تهران از آماری عجیب و تکان دهنده سخن می گویند. این فعالان رسانه ای و فرهنگی تصمیم میگیرند در چند نقطه تهران با تلویزیون های خانگی تصاویر حملات اسرائیل را برای رهگذران به نمایش بگذارند. در این مواجهه دوستان تهران می گویند به طور میانگین 30% مردم حتی از بمباران بیمارستان هم خبری نداشتند. این آمار بسیار مهم است. حتی اگر بگوییم 10% یا حتی 5%. اینکه صدا و سیما به خوبی پوشش می دهد و گمان کنیم دیگر تمام افکار عمومی ملت ایران روشن شده است این یک توهم است. باید قبول کنیم درصدی از جامعه رسانه ملی را دنبال نمی کنند. و منابع دیگری برای رصد اتفاقات جامعه و جهان انتخاب کرده اند. در این وضعیت باید از تمام ظرفیت های ارتباطی استفاده کرد. تبلیغات شهری برای آن دسته از مردم که منابع خبری آن ها رسانه های غربی و سلبریتی ها هستند حیاتی است. ای کاش شهرداری اصفهان اهمیت و ضرورت تبلیغات شهری به خوبی درک کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دقیقه و شانزده ثانیه. فقط هفتاد و شش ثانیه. لطفا این هفتاد و شش ثانیه را تماشا کنید. و دعوت کنید تا دیگران تماشا کنید. اهیمت کار رسانه ای برای نیروهای نظامی چیست؟ این چند ثانیه می تواند از صد ها موشک و صد ها هواپیما قدرتش بیشتر باشد. باید از قدرت رسانه استفاده کرد. رسانه با کم ترین هزینه کابوس استکبار جهانی خواهد شد و ضربه های جبران ناپذیری را به آمریکا و اسرائیل وارد خواهد کرد. باید به رسانه عمیقا فکر کرد. رسانه ( تبلیغ ) مهم ترین عملیات جریان حق است.
دیده‌بان فرهنگ و هنر اصفهان
یک دقیقه و شانزده ثانیه. فقط هفتاد و شش ثانیه. لطفا این هفتاد و شش ثانیه را تماشا کنید. و دعوت کنید
همراهان فرهیخته دیده‌بان سلام علیکم. از همه شما عزیزان خواهشمندیم از دوستانتان دعوت کنید این مستند چند ثانیه ای را تماشا کنند و با دوستان و خانواده ی محترمتان پیرامون این عملیات رسانه ای گفت و گو کنید. نظراتتان را برای ما ارسال کنید. تحلیل های شما و خانواده ی محترم تان را منتشر خواهیم کرد. با تشکر تحریریه دیده‌بان
تیتر یک روزنامه هم‌میهن به نظر شما چرا یک روزنامه در ایران تلاش می کند دوقطبی را در جبهه مقاومت فلسطین مطرح کند. چرا فلسطین می شود عباس و حماس؟ چرا روزنامه هم‌میهن برای مخاطب ایرانی از تفرقه یا دوقطبی صحبت می کند؟ آن هم در میان جنگی بی رحمانه و ظلمی بی سابقه. چرا اصلاح طلبان تحمل اتحاد را ندارند و برای ایشان گفتمان وحدت گفتمان مطلوب نیست؟ لطفا این تیتر را آن هم این روزها ساده نگیرید. یک فرقه شبه سیاسی در ایران از وحدت جهان اسلام علیه استکبار خوشحال نیستند و می دانند این وحدت ناقض خیلی از نظریه های این جریان است. نظریه هایی که تنها راه حل کشور و منطقه را سازش با استکبار می‌داند؛ و قدرت نمایی جریان مقاومت و وحدت جهان اسلام ناقض اصلی این نظریه است. بهترین ترفند برای دفاع از نظریه غیر علمی این جریان دمیدن در شیپور تفرقه است. پرداختن به حاشیه و ضریب دادن به موضوعاتی که اصلا مطرح نیست یکی از مهم ترین ترفند های جریان غیر علمی در کشور است.
تصویری که روزنامه شرق از ایران می سازد بسیار قابل توجه و تأمل است. دقیقا یک روز بعد از سیزده آبان ایران را اینگونه نشان می دهد. شاید با خود بگویید این روز ها چه کسی روزنامه میخواند؟ پس اهمیت ندارد و این جریان رسانه ای تاثیری روی افکار عمومی مردم ایران نخواهد داشت. این روزنامه را روزنامه نگارانش می نویسند. روزنامه نگاران هر کدام در شبکه های اجتماعی فعالیت جدی دارند. هر کدام دنبال کننده هایی دارند. تعداد زیادی از دنبال کننده های روزنامه نگاران دانشجویان رشته های علوم انسانی هستند. و از زاویه دید این روزنامه نگاران وضعیت ایران را می بینند و تحلیل می کنند. اما سوال مهم این است: چرا این رسانه ها ایران را اینگونه روایت می کنند؟ روایت ایران خراب چه سود و منفعتی برای این جریان دارد؟ آیا واقعا وضعیت ایران اینگونه است؟ اگر این نیست چه می شود یک رسانه دروغ بگوید؟ چرا تصویر غلطی از ایران برای اذهان عمومی ساخته می شود؟
🖌یادداشت حامد واعظ پور برداشتی از مباحث مطرح شده در قرارهای گفتگوی اندیشکده تبیین 🔸جمهوری اسلامی با عقلانیت بهتر پذیرفته می شود. جمهوری اسلامی حکومتی است که پذیرش و تبعیت از آن با عقل راحت تر است. یعنی محاسبه غیر عقلانی باعث می شود که بسیاری از اتفاقات و رفتار ها داخل جمهوری اسلامی معنای صحیحی پیدا نکند. ما به دنبال جواب این سوال ها هستیم: - چه محاسباتی باعث می شود که عده ای آن را ویرانه ای بپندارند که به بن بست رسیده و چیزی به فروپاشی اش نمانده؟ - چه می شود که عده ای بر این باورند که ایران جای زندگی نیست و جمهوری اسلامی جز خرابی در این چهل سال دستاوردی نداشته است؟ - و چه می شود که عده ای آن را نزدیک قله می دانند؟ اصلا عقل چیست که باید معیار تشخیص درک و پذیرش این نظام باشد و نمیتوان با معیار های دیگر درستی این نظام را محک زد؟ عقل همان چیزی است که انسان را وادار می کند تا کاری را انجام دهد که به نفع اوست. اگر از ما پرسیده شود، آیا حاضرید در یک خانه کلنگی که لوله هایش ترک برداشته و دیوارش نم دارد و روشنایی خوبی ندارد زندگی کنید یا در یک خانه شیک و نوساز، عقل به انسان می گوید که خانه دومی را انتخاب کند. چرا که نفع او در انتخاب زیبایی است. حال اگر از همین عقل پرسیده شود که اگر خانه کلنگی برای خودت باشد ولی آن خانه دومی از آن تو نیست و باید بابتش اجاره پرداخت کند، دوباره همان عقل به انسان می گوید خانه کلنگی را انتخاب کند. چرا که مالکیت به نفع اوست. چون عقل همیشه نفع بیشتر و دائمی تر را می خواهد. عقل چیز عجیبی است که موجودات دیگر از آن بی بهره اند و اگر ادارک داشتند حتما از محاسبات عجیب آن در موقعیت های مختلف شگفت زده می شدند. 🔻 عقل این چنین است و جمهوری اسلامی جز با چنین عقلی قابل پذیرش نیست. یعنی عقلی که نفع زودگذر را بخواهد و یا همه نفع ها را نخواهد و یا فقط نفع شخصی خودش را بخواهد، نمی‌تواند جمهوری اسلامی را بپذیرد. دیگر چنین عقلی معنای عقل ندارد و به آن نفسانیت می گویند. جمهوری اسلامی نمی‌تواند با معیار نفسانیت درست محاسبه شود و مشروعیت یابد. جمهوری اسلامی به جز از مسیر عقلانیت رفتار هایش معنا نمیشود چرا که شاید نتوان بعضی از کمبود ها و خرابی ها را در این کشور برای کسی به جز از راه عقلانیت تشریح کرد. بسیاری از افراد جامعه که از کاستی ها و کمبود ها در کشور مینالند و آن را با بقیه مقایسه می کنند، اگر برایشان شود که عقل کدام را حکم می کند؟ تحمل کمبود ها و کاستی ها به بهای داشتن استقلال و‌ تلاش برای رفع آن یا عدم مالکیت برای این سرزمین و مستعمر بودن آن؟ به حکم عقل، استقلال را انتخاب می کنند. این رویکرد شیوه خود رهبر انقلاب است. ایشان در مواجهه با سازش یا مقاومت می گویند که هم مقاومت هزینه دارد و هم سازش. ولی هزینه ای که سازش دارد به مراتب بیشتر از مقاومت کردن است. ایشان در شیوه تبیین خود هزینه های مقاومت را نفی نمی‌کنند ولی طبق معیار عقلانیت و نفع بیشتر، مقاومت را انتخاب می کنند. لذا در مباحثات تبیینی و دفاع از جمهوری اسلامی باید تاکید روی عقلانیت این نظام داشت نه توجیه کاستی ها و کمبود ها.
تیتر یک هفته نامه خط حزب الله صفحه اول این هفته نامه با توجه به اظهارات یک کارشناس در رسانه ملی قابل تامل است. پیش از انتشار این شماره خط حزب الله ، مهدی فضائلی هم با نقل جملاتی از آیت الله خامنه ای به این اظهارات واکنش نشان داد. رهبر انقلاب: این انقلاب یک انقلاب الهی است و پایه‌ اصلی آن مردمند؛..این انقلاب متعلق به مردم است... هیچ کس، هیچ قشری، نمی‌تواند و نباید ادعای مالکیت این انقلاب را بکند؛ خود را مالک بداند، دیگران را مستأجر... صاحب این انقلاب مردمند.
فصل دوم به زودی آغاز خواهد شد. درباره ارتباطات و رسانه دو گرایش وجود دارد:سلطه بخشی و توسعه بخشی موضوع این است که ایا ارتباطات و رسانه ها آسان کننده توسعه هستند یا به عنوان یک ابزار اساسی، در خدمت کشورهای توسعه یافته اند به منظور مصرفی شدن کشور های کم تر توسعه یافته؟ سوال مهم این است که ارتباطات توسعه بخش است یا سلطه بخش... اندیشکده تبیین تلاش می کند با فهم ماهیت رسانه زمینه ساز تحقق تبیین باشد. رسانه چیست مسئله مهم ماست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بهانه اذان شنیدنی پیرمرد پاکبان در میدان ولیعصر(عج) تحلیلی درباره پخش اذان از صدا و سیما 👈در ادامه...
اگر یهودیان می‌خواستند اذان را از تلویزیون پخش کنند، به همین شکلی که ما الان انجام می دهیم، انجام می دادند. 🔸مسأله: آیا اذان گفتن یک فعل زنده است که لازم است هر بار باید از مأذنه ها به گوش برسد، یا اینکه می توان صدای آن را یک بار ضبط کرد و چندین بار پخش کرد و دیگر نیازی به اقامه آن نیست؟ 🔻جواب: فرض کنید نقاره خانه حضرت رضا (ع) یک بار اجرای خوبی انجام دهد و آن را ضبط کند و دفعات بعد همان صدا را پخش کند. چه حسی به شما دست می دهد؟ شاید در ظاهر مسأله تفاوتی ایجاد نشود و هر دو نتیجه یکسان باشد. ولی دقیق تر که تأمل شود می بینیم هدف از اقامه همانطور که در اسمش پیداست، برپایی یک چیز است. یعنی خود برپا کردن هدف است نه وسیله برای رسیدن به هدف دیگر. اقامه اذان خودش به خودی خود هدف است. ماهیگیران یهودی به خدا گفتند باشد شنبه ماهیگیری نمی‌کنیم ولی توری در آب پهن کردند تا ماهی های جمع شده در تور را در روز بعد از آب در آورند. خدا آن ها را لعنت کرد. چرا؟ چون هدف خدا اقامه امرش بود نه نتیجه آن. اقامه امر خدا، اذان، به خودی خود ماهیت زنده ای دارد. نمیتوان تور پهن کرد و آن را ضبط کرد و روزهای بعد آن را پخش کرد. اذان به خودی خود رسانه است. حال که رسانه تلویزیون می‌خواهد در نقش رسانه اذان عمل کند، آیا می تواند ماهیت حی و زنده بودن آن را کنار بگذارد؟ آیا میشود وقتی تمام ماهیت اذان را از آن گرفته ای، از آن انتظار تاثیر داشته باشی؟ 🔻نتیجه: اذان در عالم وجود ماهیتی زنده دارد و شاید بزرگترین رسانه جمعی مسلمانان در جهان است و تکراری بودن اذان دلیلی بر آن نمی شود که تنها یک بار اجرا شود. 📝 این متن حاصل هم اندیشی اعضای اندیشکده تبیین پیرامون ماهیت رسانه است. 📱کانال دیده بان فرهنگ و‌ هنر اصفهان را در ایتا دنبال کنید. https://eitaa.com/ammaresf
اندیشکده تبیین درس منطق را در آینده ای نزدیک برای فعالان رسانه ای ارائه خواهد داد. بدون منطق تبیین کردن ممکن نیست. امیدواریم فعالان رسانه ای با دانستن منطق در عملیات های رسانه ای عملکرد بهتری داشته باشند. اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏 آفرین بر درایت و رسانه شناسی مدیر شبکه خبر 🔻اگر اذان مثل یک گزارش خیابانی یا مثل یک مسابقه فوتبال پوشش داده شود چه اتفاقی می افتد؟ یعنی خود رسانه با این کار بستر ساز تحقق اذان شود. یعنی در نقاط مختلف شهر تصویربرداری و اذان را زنده پخش کند. چقدر موذن در جامعه پیدا می شود؟ رسانه چقدر به محلات مختلف میرود؟ چقدر نزدیک می شود به مسجد؟ آیا این کار نمی‌تواند ادامه پیدا کند؟ آیا صنف های مختلف مردم نمی‌توانند در مکان های عمومی این چنین اذان بگویند؟ نانوا، مکانیک، دکتر، خلبان و... 👈حاج آقای قرائتی: «دو روز پيش نامه‌اي به دستم آمد مقداري گريه كردم خيلي گريه كردم از يك كشوري كه رئيس جمهورش و نخست وزيرش و مردمش، ما به اندازه‌ي يك پوست پياز براي آن‌ها ارزش قائل نيستيم اما آمار داده بود كه ما در تمام مساجد روستاهاي‌مان هر روز پنج بار اذان با حلقوم خوانده مي‌شود و ما در مساجد مهم‌مان اذان حلقومي نيست اذان با نوار است آدم ننگش است كشور علوي و امام زمان(عج) اذانش نواري است...حتي اگر يكي هستيد در محله‌تان قيام كنيد. هزاران جوان خوش صدا داريم كه بايد كشف بشوند و بيايند در تلويزيون استان‌ها معرفي شوند و اذان نواري تبديل به اذان حلقومي شود.» 📝 این متن حاصل هم اندیشی اعضای اندیشکده تبیین پیرامون ماهیت رسانه است. 📱کانال دیده بان فرهنگ و‌ هنر اصفهان را در ایتا دنبال کنید. https://eitaa.com/ammaresf
شروع فصل دوم قرار تماشا قرار تماشا مقدمه ایست برای یک قرارگاه عملیات رسانه ای. رسانه در حوزه های مختلف حکمرانی چگونه نقش آفرینی می کند؟ فعالان رسانه ای چگونه می توانند در جنگ اقتصادی به ایران کمک کنند؟ آیا رسانه ها می توانند به نیروی قدس کمک کنند؟ در فصل دوم قرار تماشا تلاش می کنیم برای فعالیت رسانه ای در جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر هم قرار شویم. قرار تماشا مقدمه ایست برای یک قرارگاه عملیات رسانه ای. با تماشای فیلم های فصل دوم قرار تماشا نگاه فانتزی ما به رسانه اصلاح خواهد شد و خواهیم فهمید رسانه ابزار نیست بلکه عنصر حکمرانی است. اگر نباشد حکمرانی ممکن نیست. ⏰ زمان: چهارشنبه ۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ 📌مکان: خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی، حوزه هنری انقلاب اسلامی شناخت و تعریف دقیق رسانه لازمه تحقق تبیین است. بدون تعریف ماهیت رسانه تبیین ممکن نیست. 📱کانال دیده بان فرهنگ و‌ هنر اصفهان را در ایتا دنبال کنید. https://eitaa.com/ammaresf