eitaa logo
آموزش تخصصی پرورش صدا ، فن بیان ، تنفس ، تکلم ، اصلاح سبک زندگی ، تغذیه و مداحی فکور
3هزار دنبال‌کننده
770 عکس
396 ویدیو
51 فایل
آموزش تخصصی پرورش صدا ، فن بیان ، تنفس ، تکلم اصلاح سبک زندگی ، تغذیه و اصول و فنون مداحی "جواهری فکور" مدرس ، نویسنده و پژوهشگر «صدا و بیان خوب یعنی یه حس عالی» https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
مشاهده در ایتا
دانلود
⇐روزی خود را نکنیم⇒ امام علی علیه السلام به مردی فرمودند: «استر من را برایم نگه دار تا به مسجد بروم». وقتی به رفتند، آن مرد، افسار استر را دزدید و فرار کرد. امام وقتی از مسجد بیرون آمدند، دو «دِرهم» در دست گرفته بودند تا به آن مرد دهند، اما دیدند استر به حال خود رهاست و افسار آن دزدیده شده است! امام علی علیه السلام ، آن دو «درهم» را به قنبر دادند تا از بازار، یک افسار بخرد. قنبر به بازار رفت و دهنه مسروقه را در آن جا دید و به دو درهم خرید و نزد امیرالمومنین برگشت. امام علی علیه السلام فرمودند: «آدمی به دلیل بی صبری، خودش را از روزی حلال محروم می‌کند، در حالی که بیشتر از همان هم نصیبش نمی شود!» ⇐شرح نهج البلاغة، ج ۳ ، ص ۱۶۰ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor‌‌‌‌‌
٩٨/٠١/٢٨ مسجد سینا آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor‌‌‌‌‌
هدایت شده از محمد جواهری فکور
maddahi.fakoor.09191053966.mp3
2.38M
سرود زیبا ویژه ولادت با سعادت "عج" و همه دردامون میشه تو میایی دلا خونه خدا میشه تو میایی و همه دنیا با صفا میشه تو میایی و دلم وا میشه ⇐حاج محمود کریمی آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor‌‌‌‌‌
جمعه ٩٨/٠١/٣٠ منزل حاج علی انسانی آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor‌‌‌‌‌
هدایت شده از محمد جواهری فکور
⇐زیارت آل یاسین به مناسبت ولادت گل سرسبد عالم حضرت بقیه الله العظم مهدی موعود روحی له الفدا... ⇐حاج مهدی سماواتی ┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄ بسم الله الرحمن الرحیم سَلامٌ عَلی آلِ یاسین اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا داعیَ اللهِ وَ ربّانیَّ آیاتِه اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بابَ اللهِ وَدَیّانَ دینِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ اللهِ وَناصِرَ حَقِّهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللهِ وَدَلیلَ اِرادَتِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا تالِیَ کِتابِ اللهِ وَتَرْجُمانَهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فی آناءِ لَیْلِکَ وَاَطْرافِ نَهارِکَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَقِیَّةَ اللهِ فی اَرْضِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا میثاقَ اللهِ الَّذی اَخَذَهُ وَوَکَّدَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یاوَعْدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ ، وَعْداً غَیْرَ مَکْذوُب ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقوُمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْعُدُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْرَأُ وَتُبَیِّنُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصَلّی وَتَقْنُتُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَرْکَعُ وَتَسْجُدُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُهَلِّلُ وَتُکَبِّرُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصْبِحُ وَتُمْسی، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ اِذا یَغْشى وَالنَّهارِ اِذا تَجَلّى، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الاِْمامُ الْمَأمُونِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأمُولُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوامِعِ السَّلام اُشْهِدُکَ یا مَوْلاىَ اَنّى اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، وَاَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسوُلُهُ لا حَبیبَ اِلا هُوَ وَاَهْلُهُ ، وَاُشْهِدُکَ یا مَوْلایَ اَنَّ عَلِیّاً اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَن حُجَّتُه وَ الْحُسینَ حُجَّتُه وَ عَلیَّ بنَ الْحُسینِ حُجَّتُه وَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه وَ جَعفَر بنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُه وَ موسَی بنَ جَعفَرٍ حُجَّتُه وَ عَلیَّ بنَ موسی حُجَّتُه وَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه وَعَلی بنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُه وَالحَسَنَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه وَ اَشهَدُ اَنَّکَ حُجَّةُ الله ،اَنْتُمُ الاَْوَّلُ وَالاْخِرُ وَاَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فیها یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً ایمانُها لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ اَوْ کَسَبَتْ فی ایمانِها خَیْراً، وَاَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَاَنَّ ناکِراً وَنَکیراً حَقٌّ، وَاَشْهَدُ اَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعَثَ حَقٌّ، وَاَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ وَاَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ وَالْمِرْصادَ حَقٌّ، وَالْمیزانَ حَقٌّ وَ الْحَشرَ حَقّ وَ الحِسابَ حَقّ وَ الْجَنَّةَ وَ النّارَ حَقّ وَ الوَعدَ وَ الوَعیدَ بِهِما حَقّ یا مَولایَ شَقِیَ مَن خالَفَکُم وَ سَعِدَ مَن أطاعَکُم فَاشْهَدْ عَلی ما أشهَدتُکَ عَلَیه وَ أنَا وَلیٌّ لَکَ بَریءٌ مِن عَدُوِّک فَالحَقُّ ما رَضیتُموه وَ الباطِلُ ما أسخَطتُموهً وَ الْمَعروفُ ما أمَرتُم بِه وَ الْمُنکَرُ ما نَهَیتُم عَنه فَنَفْسی مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِاَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَبِکُمْ یا مَوْلایَ اَوَّلِکُمْ وَآخِرِکُمْ، وَنُصْرَتی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَمَوَدَّتى خالِصَةٌ لَکُمْ آمینَ آمینَ. آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor‌‌‌‌‌
هدایت شده از محمد جواهری فکور
Samavati-Ziarat-e-Aale-Yasin.fakoor.mp3
20.26M
⇐زیارت آل یاسین به مناسبت ولادت گل سرسبد عالم حضرت بقیه الله العظم مهدی موعود روحی له الفدا... ⇐حاج مهدی سماواتی ┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به تمام غیور مردان و دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor‌‌‌‌‌
اولین جلسه بر اساس احادیث، روایات و آیات شریف قرآن کریم با حضور استاد محمد حسین استاد محمد چهارشنبه ٩٨/٠٢/٠۴ ساعت ١٨:٣٠ منزل آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
⇐برای خنديدنِ به اندازه وقت بگذاريد، زيرا موسيقی قلب شماست. ⇐براي گريه کردن وقت بگذاريد، زيرا نشانه يک قلب بزرگ است. ⇐براي مطالعه وقت بگذاريد، زيرا منبع کسب دانش است. ⇐براي رؤيا پردازی وقت بگذاريد، زيرا سرچشمه شادی است. ⇐برای فکر کردن وقت بگذاريد، زيرا کليد موفقيت است. ⇐برای گوش کردن وقت بگذاريد، زيرا نيروی هوش است. ⇐برای زندگی کردن وقت بگذاريد، زيرا زمان به سرعت می گذرد و هرگز باز نمیگردد. ┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : اُحِبُّ الصِّبيانَ لِخَمسٍ : اَلوَّلُ : اَنـَّهُم هُمُ البَكّاؤونَ  وَالثّانى : يَتَمَرَّغونَ بِالتُّرابِ  وَ الثّالِثُ : يَختَصِمونَ مِن غَيرِ حِقدٍ  وَ الرّابِـعُ : لا يَدَّخِرونَ لِغَدٍ شَيئا  وَ الخامِسُ : يُعَمِّرونَ ثُمَّ يُخَرِّبونَ ⇐من بچه ها را به پنج دلیل دوست دارم:   اول آن كه بسيار گريه می كنند، چشمان گريان كليد بهشت است يعنی گريه از خوف خدا را در زندگی زياد كنيم. دوم آن كه با خاك بازی می كنند يعنی تكبر و نخوت و خودپسندی در آن ها نيست. سوم آن كه با يكديگر دعوا می كنند ولی زود آشتی كرده و كينه به دل نمی گيرند. چهارم آن كه چيزی برای فردا ذخيره نمی كنند، چون آرزوی دور و دراز و طمع طولانی ندارند. پنجم آن كه خانه می سازند و سپس خراب می كنند، دل بسته و وابسته به امور دنيوی نيستند. منبع : کتاب مواعظ العدديّه، ص۲۵۹ ┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
پس از شهادت علیه السلام سرِ مطهّر حضرت را به كوفه و شام بردند در هر دو شهر، افراد متعدد،‌ آياتي را از رأس مطهّر شنيده و روايت كرده ‌اند و آن روايات برخي مربوط به كوفه و برخي مربوط به شام می باشد.  الف) روايات مربوط به كوفه: بعضي از اهل كوفه، آياتي را از سر بريده امام "ع" شنيده و نقل كرده ‌اند كه به برخي از آنها اشاره می شود: ١ـ « » مي ‌گويد: در غرفة خود نشسته بودم. ديدم امام حسين "ع" را به سر نيزه زده و مي ‌برند؛ هنگامي كه محاذي منزل من رسيد، شنيدم كه اين آيه را مي‌ خواند: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَبا» (١) آيا گمان كردي و رقيم از آيات عجيب ما بودند؟!» از تعجب موهاي بدنم راست شد! صدا زدم: «رَأسُكَ وَ اللهِ يَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ أعْجَبُ وَ أعْجَبُ؛ به خدا سوگند! سر بريده تو ای فرزند رسول خدا، عجيب ‌تر و عجيب ‌تر است.»(٢) ٢ـ ابو مِخنف از شعبی روايت كرده كه ديدم: سر بريده امام حسين "ع" را در بر نخل خرما آويزان كرده‌ اند، سر بريده تنحنح كرد و از اول قرائت نمود، تا آية «إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدى» (٣) آن ها "اصحاب كهف" جواناني بودند كه به پروردگارشان ايمان آوردند و ما بر هدايتشان افزوديم؛ ولي مشاهده اين معجزه از سر بريده بر مأموران حامي يزيد جز ضلالت و گمراهي چيزي نيفزود؛ زيرا به دنبال آن، سر مطهّر را بر درختي آويزان كردند‌ و اين آيه از آن شنيده شد: «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ‏» (۴) آن ها كه ستم كردند، به زودی مي ‌دانند كه بازگشتشان به كجاست.(۵) ٣ـ روايت شده ابن زياد، پس از آن كه سر مطهر امام حسين "ع" را تحويل گرفت، آن را به بن يزيد اصبحی داد و گفت: اين را ببر نگهدار و هر وقت خواستم، بياور. خولي دو زن داشت، اول نزد يكي از آن ها رفت، هنگامي که زن فهميد سر حسين "ع" را آورده، وی را از منزل بيرون كرد. نزد زن ديگرش رفت و به او گفت: اين سر يك خارجي است كه بر ابن زياد خروج كرده و از گفتن اسمش خودداری كرد؛ آن سر را روي خاك، زير «اِجّانه» (ظرفي كه با آن لباس می ‌شويند، مثل طشت) گذاشت. پاسي از شب گذشت، زن بيرون آمد. ديد كه نوري قوی از آن سر به سوي آسمان بالا مي ‌رود! نزديك آمد. صداي از آن سر بريده مي ‌شنيد تا طلوع فجر و آخرين آيه ‌اي كه شنيد، اين بود: «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ» در آن شب، قضايايی رخ داد كه در نهايت آن زن به دست شوهرش شهيد شد.(٦) ب) روايات مربوط به شام: در شام نيز افراد متعددي آياتی از قرآن را از سر بريدة حضرت سيدالشهدا "ع" شنيده و نقل كرده ‌اند كه به برخي از آنها اشاره می گردد: ١ـ از «حرث بن وُکَیدَۀ» نقل شده که می‌ گوید: من در میان مأموران حمل رأس حسین "ع" بودم، شنیدم که از اول آیة ٩ سورة کهف تا پایان آیه ١٣ همان سوره را قرائت کرد؛ و نیز شنیدم که آیه ٢٢٧ «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ‏» را خواند؛ من در نفس خودم تعجب کرده و مشکوک شدم. در همان حال صدای امام حسین "ع" را شنیدم که فرمود: «يَا ابْنَ وُكَيْدَةَ أ مَا عَلِمْتَ إنَّا مَعْشَرَ الْأئِمَةِ أحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّنَا» ای فرزند وُکیده! آیا نمی ‌دانی که ما امامان نزد خدا زنده ‌ایم؟ پیش خود تصمیم گرفتم که سر را از مأموران سرقت کنم. صدا زد: ای فرزند وُکیده! نمی ‌توانی این کار را بکنی! گناه ریختن خون من به وسیله آن ها از گرداندن سرم بزرگ ‌تر است!‌ آن ها را به حال خود واگذار! سپس این آیه را خواند: «الَّذينَ كَذَّبُوا بِالْكِتابِ وَ بِما أَرْسَلْنا بِهِ رُسُلَنا فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ * إِذِ الْأَغْلالُ في‏ أَعْناقِهِمْ وَ السَّلاسِلُ يُسْحَبُونَ» (٧) به ‌زودی (نتیجه کار خود را) می ‌دانند، در آن هنگام که غل و زنجیرها بر گردن آنان قرار گرفته و آنها را می ‌کشند. (٨) ٢ـ از «سلمة بن کهیل» نقل شده که: سر بریده امام حسین "ع" را بالای دیدم که می‌ خواند: «فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيم‏» (٩) خداوند شرّ آن ها را از تو دفع می ‌کند و او شنونده و دانا است. (١٠) ٣ـ «منهال بن عمر» می گوید: سر بریده امام حسین "ع" را در دیدم و مردی در کنار آن سر قرائت می ‌کرد: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً» (١١) در همان لحظه دیدم سرِ مطهر با زبان فصیح گفت: «أَعْجَبُ مِنْ أَصْحَابِ الْكَهْفِ قَتْلِي وَ حَمْلِي» (١٢) کشتن من و گرداندن سرِ من در شهرها از داستان اصحاب کهف نیز تعجب ‌آورتر است. ┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor ⇓⇓⇓⇓⇓
نقل از صفحه قبل ... ۴ـ آیه ‌های نقش بسته بر درهم نقل کرده‌ اند؛ حضرت ، (بواسطه شخصی) هزار درهم به نگهبان سر داد و گفت: سر امام حسین "ع " را جلوتر از ما قرار دهید تا مردم به تماشای آن مشغول شوند و به ما نگاه نکنند. او قبول کرد و سر را جلوتر برد؛ فردای آن روز درهم ها را نگاه کرد، دید که خدا آن ها را به سنگ سیاه تبدیل نموده و در یک طرف آنها نوشته شده: «وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُون» (١٣) گمان مبر که خدا از آن چه ظالمان انجام می ‌دهند، غافل است! و در طرف دیگر نوشته شده است: «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ» (١۴) شبیه این جریان،‌ جریان دینارهای آن است که در یکی از منازل نزدیک ، لشکر عمر بن سعد، شب در نزدیکی «دَیْر» او منزل کردند؛ او نور ملکوتی سرِ مطهّر را مشاهده کرد، ده هزار دینار داشت، به داد سرِ بریدة امام "ع" را یک شب امانت گرفت، پس از شستن و معطر کردن سر، با آن حرف زد و مسلمان شد و هنگام تحویل دادن سر مطهّر، سفارش کرد که به سرِ امام بی‌ حرمتی نکنند، مأموران در ظاهر قبول کردند؛ ولی در عمل رعایت نکردند. وقتی نزدیک دمشق رسیدند، دینارها را که در دو کیسه چرمی بود و موقع تحویل گرفتن با دقت نگاه کرده و شمرده بودند و عمر بن سعد سر کیسه ‌ها را مُهر کرده بود، ملاحظه کردند که مهر سالم و نشکسته است؛ ولی دینارها همه سفال شده و در دو طرف آن ها همان دو آیة فوق نوشته شده است؛‌ عمر بن سعد در آن لحظه گفت: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ خَسِرْتُ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة» (١۵) ما از خداییم و به سوی خدا می ‌رویم، در دنیا و آخرت زیانکار شدم. ⇐پی نوشت ها:  (١) / ٩ (٢) ارشاد، ، ج٢، ص ١١٧، ، ج ۴۵،‌ ص ١٢١؛ موسوعة كلمات الامام الحسين "ع "، ص ۵١۵ (٣) كهف/ ١٣ (۴) شعراء/ ٢٢٧ (۵) مدينة المعاجز الأئمة الاثني عشر، سيد هاشم بحراني، مؤسسه معارف اسلامي، قم، چاپ اول، ١٣١٣ق، ج۴، ص١١۵، ح ١٧٦ و ١٧٧؛ عوالم العلوم، بحراني اصفهاني، ج١٧، ص٣٨٦؛ موسوعة كلمات الامام الحسين "ع "،‌ ص۵١۵؛ بحار الانوار، ج۴۵، ص٣٠۴. (٦) مدينة‌ المعاجز الأئمه، بحراني، ج۴، ص١٢۴، ح١٨۵٠؛ موسوعة كلمات الامام الحسين "ع "، ص۵١٦ ـ ۵١٧ (٧) غافر/ ٧٠ و ٧١ (٨) موسوعة کلمات الامام الحسین "ع "، ص۵٢٢ ـ ۵٢٣ (٩) بقره/ ١٣٧ (١٠) موسوعة کلمات الامام الحسین "ع "، ص۵٢٣ (١١) کهف/ ٩ (١٢) الخرائج و الجرائح، راوندی، ج٢، ص۵٧٧، ح ١؛ عوالم العلوم، اصفهانی، ج١٧، ص۴١٢، ح ٧؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۴۵، ص١٨٨،‌ح ٣٢ (١٣) ابراهیم/ ۴٢ (١۴) مناقب آل ابی طالب، ابن شهر آشوب، ج۴، ص٦٠؛ عوالم العلوم، بحرانی اصفهانی،‌ ج۴، ص٦١٨؛ مدینة المعاجز الأئمّة، ج۴، ص١١۴، ح ١٧۴؛ بحار الانوار، ج۴۵، ص٣٠۴ (١۵) ر.ک: الخرائج و الجرائح، راوندی، ج٢، ص۵٧٩ ـ ۵٨٠ ┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
سلام علیکم ان شاالله به زودی مطالب بسیار مهمی رو درباره و راههای مدیریت اون تقدیم ذاکرین عزیز خواهم کرد. ارادتمند جواهری فکور https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
هدایت شده از محمد جواهری فکور
سنگ لوزه چیست؟ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
سنگ لوزه چیست؟ ، توده‌ای در بین حفره‌های حلق است که در دو طرف مجاری انتهایی وجود دارد؛ حفره‌هایی که ترشحات دهان، از طریق آنها به بیرون هدایت می‌شود، اگر این ترشحات به صورت طبیعی خارج نشود به و چسبندگی دهان و لوزه منجر شده و به تدریج رسوبات کریستال کلسیم شکل می‌گیرد. برخی از افراد به‌صورت مادرزاد لوزه‌ حفره‌ای دارند که در این حالت غذا خوردن آنها با جمع شدن مواد غذایی در این حفره‌ها و بسته شدن دهانه مجاری همراه خواهد بود، با این اتفاق جمع شده در این ناحیه حالت سکون پیدا کرده و‌ به بوی بد و عفونت دهان منجر خواهد شد، همچنین فرد ممکن است لکه‌های سفید رنگی را در این ناحیه دیده و احساس پری و سنگینی داشته باشد. یکی از نشانه‌های شایع این اختلال بوی بد دهان است که الزاماً به دلیل ابتلا به سنگ لوزه ایجاد نمی‌شود. لوزه‌ها از برآمدگی و شکاف‌هایی تشکیل شده اند که باکتری ها، مخاط و سلول‌های مرده در آن گیر می‌کنند؛ با افزایش تدریجی این ذرات و تغلیظ آن‌ها توده سفید رنگی در انتهای لوزه‌ها به وجود می‌آید و این رسوب به التهاب لوزه منجر می‌شود و این موضوع اصلی‌ترین عامل سنگ لوزه است. برخی عوامل دیگر مانند مصرف دارو‌های فشار خون که با ایجاد حس خشکی در دهان بروز می‌دهد، مشکلات ، ، استعمال ، مصرف مواد چرب و رنگی مانند و غذا‌های سرخ کردنی در هنگام سرماخوردگی ظاهر می‌شود،‌از دیگر علائم این اختلال هستند که می توانند بر روی کیفیت حنجره تاثیر منفی داشته باشند. جلوگیری از تشکیل سنگ لوزه به آسانی امکان پذیر است و صرفا نیاز به رعایت بهداشت دهان و دندان دارد و مسواک زدن دندان‌ها و زبان بعد از غذا در زمان خواب و اول صبح باعث جلوگیری از آن می‌شود. کشیدن نخ دندان روزانه به تمیز کردن باکتری‌ها کمک می‌کند. همچنین پیشنهاد می‌شود که روزانه عمل قرقره با آب و نمک انجام شود البته درمان سنگ لوزه برای افرادی که از خود بصورت حرفه ای استفاده می کنند لازم و ضروری است. آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر #استرس یا #تپش_قلب دارید ، عقربه #ساعت بالا را دنبال کنید و مطابق آن نفس بکشید ، در نقطه آبى هوا را داخل داده و در نقطه سبز بازدم کنید. ادامه دهید تا ضربان قلبتان منظم شود. آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
«من معلّم هستم» هرشب از آينه ها می‌پرسم : به کدامين شيوه ؟ وسعت ِ يادِ خدا را بکشانم به کلاس؟ بچه ها را ببرم تا لب ِ درياچه یِ ؟ غرق ِ دریایِ بکنم؟ با تبسّم يا اخم؟ «من معلّم هستم» نيمکت ها نفس ِ گرم ِ قدم‌هایِ مرا می‌فهمند بال هایِ و تخته سياه رمز ِ پرواز ِ مرا می‌دانند سيب ها دست ِ مرا می‌خوانند «من معلّم هستم» درد ِ و و مفهوم شدن همگی مال ِ من است. روز بر تمام معلمان دلسوز و زحمتکش سرزمینم مبارک باد. آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor
⇐منفورترین مردم چه کسانی هستند؟ امام سجاد عليه السلام: هشدار! كه مردم نزد خداوند، كسى است كه و روش امامى را برگزيند، ولى از كارهاى او پيروى نكند. ألا و إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّه ِ مَن يَقتَدي بِسُنَّةِ إمامٍ و لا يَقتَدِي بِأعمالِهِ؛ ⇓الكافى، جلد ۸، صفحه ٢٣۴ آموزش تخصصی اصول و فنون مداحی سخنوری و فن بیان فکور ٠٩١٩١٠۵٣٩٦٦ https://eitaa.com/amoozeshe_maddahi_fakoor