eitaa logo
آموزش قرآن
298 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
539 ویدیو
107 فایل
آموزش قرآن و تفسیر لینک کانال https://eitaa.com/Amozeshequran ارتباط از طریق @fzgh800
مشاهده در ایتا
دانلود
193 (1).mp3
1.22M
تلاوت صفحه ۱۹۳
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 37 تا 40 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺        
/ آیه ۱۵۹ 🔹إِنَّ ٱللّٰهَ یُحِبُّ ٱلْمُتَوَكِّلِینَ 🔸خداوند توکل کنندگان را دوست دارد 💎کانال آموزش قرآن http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
توکل از فضائل اخلاقی و به معنای واگذاری امور به خدا و اعتماد به او است و اینکه او را تنها مؤثرِ در وجود بداند. قرآن توکل را لازمه ایمان دانسته است. احادیث آن را از ارکان ایمان معرفی کرده‌اند. برخی از عالمان اخلاق، یکسان بودن حال انسان قبل و بعد از به‌دست‌آوردن مال و یا از دست‌دادن آن را، نشانه وجود توکل در وجود آدمی دانسته‌اند.
3. خنّاس: آن که نامحسوس می ‏آید و پنهان می ‏شود، آن چه مداوم پيش مى‏ آيد و پس می ‏رود، نزديک می ‏شود و فاصله می ‏گيرد. از این رو شناسایی ماهیت و چهرۀ واقعی ‏اش سخت می شود. آیات «فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ ‎.‏ الْجَوَارِ الْكُنَّسِ» ‎﴿تکویر،15-16﴾‏ نیز مبیّن معنای خنّاس است: «ستارگان گردان که رونده و غايب شونده‏ اند»؛ می‏ میرند و زنده می ‏شوند، در شب قابل رؤیت ‏اند و در روز دیده نمی ‏شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
193 (1).mp3
1.22M
تلاوت صفحه ۱۹۳
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 37 تا 40 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺        
/ آیه ۱۹ 🔹إِنَّ ٱلْإِنسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا 🔸همانا انسان حریص و بی تاب آفریده شده است پیامبرخداصلی الله علیه و آله: 🍃از نشانه های شقاوت اند: خشکی چشم،قساوت قلب، آزمندی شدید در طلب دنیا، و ادامه دادن به گناه 💎کانال آموزش قرآن http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ببینید چگونه مصداق «عِباداً لَنا» را تفسیر میکند: فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً (اسرا 5) هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما میانگیزیم (تا شما را سخت در هم کوبند؛ حتی برای به دست آوردن مجرمان)، خانه‌ها را جستجو می‌کنند؛ و این وعده‌ای است قطعی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
194.mp3
1.29M
تلاوت صفحه ۱۹۴ تلاوت آیات ۴۱ تا۴۷ سوره مبارکه توبه
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 41 تا 47 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺        
/ آیه ۲ 🔹يَآأَیُّهَاٱلَّذِینَ ءَامَنُوالِمَ تَقُولُونَ مَالَاتَفْعَلُونَ 🔸ای مؤمنان! چرا چیزی را می‌گویید که خود عمل نمی کنید؟ 💎کانال آموزش قرآن http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
او 🇮🇱 طی ۱۰ ماه ۳۰۰ هزار لیتر خون انسان‌ها را در غزه ریخت. کل مساحت ۳۶۰ میلیون متر مربعی غزه را می‌توان با آن خون‌ها، تقریباً به قطر ۰.۰۰۱ میلی‌متر فرش کرد. 🇺🇸 اکنون کنگره امریکا به‌خاطر جنایت‌اش ۷۰ بار نشسته و ایستاده او را تشویق می‌کند. 🇵🇸 ظلمی بیشتر از این در تاریخ و ننگی بالاتر از این برای مدعیان حقوق بشر سراغ دارید؟! @Dr_AlirezaAzad
. مهم ترین عامل جلب رضایت خداوند کمک به دیگران و رفع مشکل آنها است. . پیامبر اکرم(صلوات‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: بهترین مردم آن است که بیشترین نفع را برای دیگران داشته باشد. @edalatian_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4. فلق 🌏 از ریشۀ «ف ل ق» سه ساخت دیگر در قرآن به ‏کار رفته است که ما را در دریافت معنای درست فلق یاری می ‏کند؛ دو بار در قالب اسم فاعل: «إِنَّ اللَّهَ فَالِقُ الْحَبِّ وَالنَّوَى يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ... فَالِقُ الْإِصْبَاح» (انعام، 95-96)؛ یک بار هم به صیغۀ ماضی باب انفعال: «فَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنِ اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ فَكَانَ كُلُّ فِرْقٍ كَالطَّوْدِ الْعَظِيمِ» (شعرا، 63). بنابراین، «فَلَق» شامل هر گونه شکافتن و شکفتنی می شود که از آن پدیده‏ ای رخ می‏ نماید و سر برمی ‏آورد؛ از شکاف دانه و هستۀ پنهان در دل خاک گرفته تا شکافته شدن شب تاریک با نواری روشن در سپیده‏ دم و شکافتن دریا به روی حضرت موسی(ع). همۀ این مصادیق و مظاهر فلق در اختیار خداوند و به اذن او و تحت تربیت و مدیریت و برنامه ‏ریزی او قرار دارند. بنابراین، ترجمۀ فلق به سپیده‏ دم که در اغلب ترجمه ها و فرهنگنامه‏ ‏های قرآن آمده ناقص است. «صبح / سپیده‏ دم»: شعاعی که از شکافته ‏شدن تاریکی پدید می‏ آید؛ «صخره‏ هایی که با آب شکافته می ‏شوند»؛ «واد/ صحرا یا چاهی عمیق در جهنّم» «زندان یا خانه ‏ای در جهنّم»؛ و خود «جهنّم» «شجره و درختی در جهنّم» ... همه از مصداق‏ های فلق اند نه معنای آن. برخی مفسّران به این نکته توجّه داشته‎اند و با دقّت در سیاق سوره، فلق را همان «ما خَلَق» در آیۀ دوم دانسته ‏اند؛ از جمله ابن عبّاس (د68ق)، مقاتل بن سلیمان (د150ق) و طبری (د310ق) «بِربّ الفلق» را «بربّ الخلق» معنا می ‏کنند : قل اعوذ برب الفلق . من شرّ ما خلق بنابراین، فلق «همۀ مخلوقات عالم/ جهان آفرینش/ هستی» را در بر می ‏گیرد و ربّ الفلق یعنی پروردگار و صاحب همۀ هستی که ربوبیت او همۀ عالم را در برگرفته است.