eitaa logo
آموزش قرآن
293 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
595 ویدیو
109 فایل
آموزش قرآن و تفسیر لینک کانال https://eitaa.com/Amozeshequran ارتباط از طریق @fzgh800
مشاهده در ایتا
دانلود
⚘⚘⚘⚘⚘⚘ 🔻آرزوهای محال🔻 🔔 یکی از نامهای قیامت "یَوْمَ الْحَسْرَت" است. 👈 یعنی روز حسرت و افسوس.🙁☹️ 👈 روزی که خیلی‌ها می‌گویند: ای کاش...😣 "یَا لَیْتَ..."👈👈 یعنی "ای کاش..." 📛↫ خدا به پیامبر دستور میدهد مردم را از این روزِ پر حسرت بترسان: 🕋 وَ أَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ (مریم/۳۹)  💢 ای پیامبر! آنان را از آن روزِ حسرت، که برای همه مایه‌ی تأسف و حسرت است، بترسان. 💢 روزی که همه چیز پایان می‌پذیرد، و فرصتها از بین می‌رود. امّا ⁉️❗️ آیا میدانید، آرزوهای محالی که در  قرآن ذکر شده‌اند، و مایه‌ی حسرت در هستند، کدامند؟🤔🤔 آرزوهایی که خیلی‌ها در قیامت می‌کنند، ↫ولی هیهات...🙁☹️ ❌ روز قیامت فرصت برآورده شدن این آرزوها نیست... ✅ باید در دنیا برای برآورده شدن آنها تلاش میکردند... 👈 این آرزوها را با دقّت ببینیم👀 👇️👇️👇️👇️👇️ 🕋 یَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَی یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا (۲۷)  💢 روزی که شخص ظالم و ستمکار، دست خود را از شدّت حسرت به دندان می‌گزد، و می‌گوید: "ای کاش راهی را که رسول خدا در پیش گرفته بود، در پیش می‌گرفتم." ✨✨✨ 🕋 یَا وَیْلَتَی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا (فرقان/۲۸)  💢 می‌گوید: "ای وای بر من، کاش فلان شخص گمراه را، بعنوانِ دوست خود انتخاب نکرده بودم!" ✨✨✨ 🕋 حَتَّی إِذَا جَاءَنَا قَالَ یَا لَیْتَ بَیْنِی وَ بَیْنَکَ بُعْدَ الْمَشْرِقَیْنِ فَبِئْسَ الْقَرِینُ (زخرف/۳۸)  💢 زمانی که در قیامت نزد ما حاضر شود، خطاب به دوست و همنشینِ بد و شیطانیِ خود می‌گوید: "ای کاش میان من و تو فاصله مشرق و مغرب بود؛ تو چه همنشینی بدی برای من بودی!" ✨✨✨ 🕋 لَوْ تَرَی إِذْ وُقِفُوا عَلَی النَّارِ فَقَالُوا یَا لَیْتَنَا نُرَدُّ وَ لَا نُکَذِّبَ بِآیَاتِ رَبِّنَا وَ نَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ (۲۷)  💢 کاش حال آنها را هنگامی که در برابر آتش دوزخ ایستاده اند، ببینی! 💢 می‌گویند: "ای کاش بار دیگر، به دنیا برگردانده می‌شدیم، و آیات پروردگارمان را تکذیب نمی‌کردیم، و از مؤمنان می‌بودیم!" ✨✨✨ 🕋 مَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَیَقُولُ یَا لَیْتَنِی 🕋 لَمْ أُوتَ کِتَابِیَهْ (حاقه/۲۵) 🕋 وَ لَمْ أَدْرِ مَا حِسَابِیَهْ (حاقه/۲۶) 🕋 یَا لَیْتَهَا کَانَتِ الْقَاضِیَةَ (حاقه/۲۷) 🕋 مَا أَغْنَی عَنِّی مَالِیَهْ (حاقه/۲۸) 🕋 هَلَکَ عَنِّی سُلْطَانِیَهْ (حاقه/۲۹) 💢 کسی که نامه اعمالش را به دست چپش بدهند، می‌گوید: 💢 ای کاش هرگز نامه اعمالم را به من نداده بودند. 💢 و نمی دانستم حساب من چیست! 💢 ای کاش مرگم فرا می‌رسید! 💢 مال و ثروتم هرگز مرا بی نیاز نکرد، و به دردم نخورد. 💢 قدرت من نیز از دست رفت، و به کارم نیامد! ✨✨✨ 🕋 یَقُولُ یَا لَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیَاتِی (فجر/۲۴) 💢 می‌گوید: "ای کاش برای این زندگیم، چیزی از پیش فرستاده بودم!» ✨✨✨ 🕋 یَقُولُ یَا لَیْتَنِی لَمْ أُشْرِکْ بِرَبِّی أَحَدًا (کهف/۴۲) 💢 می‌گوید: "ای کاش کسی را شریک پروردگارم قرار نداده بودم." ✨✨✨ 🕋 یَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ یَقُولُونَ یَا لَیْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَ أَطَعْنَا الرَّسُولَا (احزاب/۶۶)  💢 در آن روز که صورتهای آنان در آتش دوزخ دگرگون خواهد شد، از کار خویش پشیمان می‌شوند و می‌گویند: "ای کاش خدا و رسولش را اطاعت کرده بودیم!" ✨✨✨ 🕋 یَقُولُ الْکَافِرُ یَا لَیْتَنِی کُنتُ تُرَابًا (نباء/۴۰) 💢 کافر می‌گوید: "ای کاش من خاک بودم، و گرفتار عذاب نمی‌شدم!" ✨✨✨ 🕋 یَا لَیْتَنِی کُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِیمًا (۷۳)  💢 منافقین می‌گویند: "ای کاش ما هم با مومنین بودیم، و به رستگاری و پیروزیِ بزرگی می‌رسیدیم!" 👆👆👆👆👆 📣📣... اینها آرزوهایی هستند که هم اکنون فرصت انجامش هست، 👈 و تا مرگمان فرا نرسیده ⚰ می‌توانیم آنها را عملی کنیم. 🙏↶ پس تا زنده‌ایم، این آرزوها را برآورده کنیم...👏👏 ☜ 🦋 تا خدا عاقبتمان را نیکو گرداند...🦋 ⚘⚘⚘⚘⚘ 🆔 @fatemi222
✅ برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی در پردیس مهر و معرفت: ✔️۱. قصّۀ یوسف صدّیق در قرآن و نقد آراء تفسیری ✔️۲. طرح بحثِ مطالعات کاربردی قرآن و روانشناسی ✔️۳. آموزش زبان قرآن (آموزش قرآن به روش پیامبر اکرم) ✔️۴. روش تحقیق موضوعی در قرآن متناسب با مباحث کاربردی در روانشناسی ✅ زمان: 🔸جمعه 22 اردیبهشت (از 8 تا 11 صبح) 🔸شنبه 23 اردیبهشت (از 15 تا 18:30) ✅مکان: سناباد ۲۶، انتهای بنفشه۱، مؤسسه مهر و رحمت https://eitaa.com/Amozeshequran
رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِۦۖ ـــــــــــــــــــ🌺ـــــــــــــــــــ پرورگارا! آنچه را به آن تاب و توان نداریم بر ما تحمیل مکن. ـــــــــــــــــــ🌺ـــــــــــــــــــ سوره مبارکه بقره، آیه ۲۸۶ 🆔 @quran_aqr
🌹ﭼﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﻨﻴﻢ؟🌹 1⃣ﭼﻮﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺧﺎﻟﻖ ﻭ ﻣﺮﺑّﻲ ﺷﻤﺎﺳﺖ🌷 «ﺍﻋﺒﺪﻭﺍ ﺭﺑّﻜﻢ ﺍﻟّﺬﻱ ﺧﻠﻘﻜﻢ»بقره ۲۱ 2⃣ﭼﻮﻥ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺭﺯﻕ ﻭ ﺭﻭﺯﻱ ﻭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ🌷 «ﻓﻠﻴﻌﺒﺪﻭﺍ ﺭﺏّ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﺍﻟﺬﻱ ﺍﻃﻌﻤﻬﻢ ﻣﻦ ﺟﻮﻉ ﻭ ﺁﻣﻨﻬﻢ ﻣﻦ ﺧﻮﻑ»قریش ۳و۴ 3⃣ﭼﻮﻥ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ🌷 «ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎّ ﺃﻧﺎ ﻓﺎﻋﺒُﺪﻧﻲ»طه۱۴ 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
🔲 وَ مَا دُعَاءُ الکَافِرِینَ اِلَّا فِی ضَلَال. 🔺و دعای کافران جز در گمراهی نیست. 🔴 ((به دعای گربه سیاه، باران نمی‌بارد)) 📚 @goranketabzedegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6043996404064455611.mp3
3.94M
⬆️⬆️⬆️ صفحه_5 بخش سوم مفسر: استاد قرائتی https://eitaa.com/Amozeshequran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی در پردیس مهر و معرفت: ✔️۱. قصّۀ یوسف صدّیق در قرآن و نقد آراء تفسیری ✔️۲. طرح بحثِ مطالعات کاربردی قرآن و روانشناسی ✔️۳. آموزش زبان قرآن (آموزش قرآن به روش پیامبر اکرم) ✔️۴. روش تحقیق موضوعی در قرآن متناسب با مباحث کاربردی در روانشناسی ✅ زمان: 🔸جمعه 22 اردیبهشت (از 8 تا 11 صبح) 🔸شنبه 23 اردیبهشت (از 15 تا 18:30) ✅مکان: سناباد ۲۶، انتهای بنفشه۱، مؤسسه مهر و رحمت https://eitaa.com/Amozeshequran
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🌸🍃 🔻🔻 21 تا 24 اعبُدوا = بندگی کنید عبادت و اطاعت = اطاعت انجام دادن دستور دیگری با رغبت چه دستور خدا باشد چه دستور بشر ولی عبادت مخصوص خدا و اخص از اطاعت است. عبد و عبّد = عبد >> بندگی کرد عبّد >> به بندگی کشاند و راه بندگی را کج کرد خلْق ، خُلق ، خُلُق = خلْق >> آفریدن و اعم است از اینکه با نقشه قبلی و تقلید باشد یا بدون تقلید و با ابتکار انجام گیرد. خُلق >> صفات اخلاقی خُلُق (مفرد) >> شیوه و روش ، خوی ، فرهنگ و اخلاقیات لعلّ = شاید ، باشد که ، تا اینکه لعلّ همیشه به معنای شاید نیست . بیشتر در مواردی بکار می رود که موضوع پس از آن قطعی نباشد. لعلّکم تتّقون = امید است که متقی شوید جعل = قرار داد ، پدید آورد فِراش = بستر گسترده بِناء = سرپناه ، اساس، ساختمان، ساخته شده أنداد(جمع ند) = همتایان، شریکان فرق ند و مِثل = مثل >> مشابهت ذاتی با چیزی ند >> در مفهومش هم آوردی و رقابت نهفته فرق مِثْل و مَثَل = مَثَل >> ناظر به مشابهت و مشارکت دو چیز در صفات است . خدا مَثَل دارد « و لله المَثَلُ الاعلی » کسی که مهربانی، علم، خلاقیت و مانند انها را دارد مَثَل خداوند است. مِثْل >> ناظر به مشابهت و مشارکت در ماهیت و ذات است. از این رو خداوند مِثْل ندارد. « لیس کمِثْله شی» رَیب = شک، بدگمانی، تزلزل، بدترین شک «إن کنتم فی ریبٍ » اگر هستید در شک و تردید ریب و شک= در ریب نوعی بدبینی و تهمت نهفته است. ریب تزلزل و به هم ریختگی است ولی شک احتمالی است که نسبت به دوطرف امر مساوی است و می تواند سازنده باشد یا مخرب. نَزَلنا = نازل کردیم نَزَّل با أنْزَلَ = نزّل بر نزول تدریجی دلالت می‌کند ولی أنْزَلَ اعم از آن است و غالباً بر نزول دفعی دلالت می کند. فَأتوا (أتی) = پس بیایید « فأتوا بِسورةٍ » پس بیاورید سوره ای ادعوا (دعو) = بخوانید، فراخوانید من دون الله = از غیر خدا لم تَفْعَلوا = انجام ندادید لَن تَفعلوا = هرگز انجام نمی دهید، هرگز نتوانید کرد اتّقوا (وقی) = خودداری کنید، بترسید تقوا با ایمان = ایمان عقیده است و تقوا اجرا و کاربست ایمان النّارَ التی = آتشی که وقود = هیزم وقود با حطب = وقودهیزمی است که در حالت اشتعال است ولی حطب اعم از هیزم در حال اشتعال و هیزم در انبار است. حجارة و احجار (جمع حجر) = سنگها اُعِدَّت (عدّ) = آماده شد، حاضر گردانده شد، ذخیره شد ✍استاد ابوالفضل بهرام پور
صفحه 5قرآن 👇آیات 27 و 28 خاسر= کسی که از دست میدهد، زیان دیده فرق خُسران و ضرر : ضرر هرنوع آسیبی است ولی خُسران ؛ تلف اصل سرمایه است ضرر قابل جبران است ، ولی خُسران ؛ قابل جبران نیست ۰ اِستوی =پرداخت ، کامل شد ؛ ایستاد ، برابر شد هروقت بعداز استوی حرف عَلی بیاید یعنی مستولی شد ؛ احاطه کرد قصد کرد، برنشست هروقت با حرف اِلی بیاید یعنی تدبیر کرد ، پرداخت نمود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لغتنامه تفسیری صفحه ۶ آیات ۳۰ تا ۳۲ 1 1.mp3
2.77M
موقع گوش دادن حتما قرآن را باز کنید واز روی قران لعات را در آیات دنبال کنید 9⃣
28.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ تصویری لغتنامه تفسیری قرآن کریم
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🌸🍃 🔻🔻 25 و 26 بَشِّر = مژده بده تجری = روان است کلّما = هر بار که، هر دفعه کلما و اذا اذا یعنی زمانی که ولی کلما یعنی هر بار، که دلالت بر تکرار و استمرار دارد. رُزقوا = روزی مند شدند ّرُزقْنا = روزی مند شدیم هذا الذی = این همان است که هذا الذی رُزقْنا من قبل = این همان است که قبلاً روزی مند شدیم. اُتُوا بِهِ (أتی) = داده شدند آن را، آن را برایشان آوردند متشابه (شبه) = مانند هم ازواج (جمع زوج) = که مذکر و مونث در آن یکسان است یعنی همسران چه زن و چه مرد لا یَستَحی (حی) = شرم ندارد، ملاحظه‌ای ندارد أن یَضربَ مثلاً مّا = که بزند مثل ناچیز مثلاً با مثلاً ما = مثلاً یعنی یک مثل ولی مثلاً ما یعنی یک مثل ناچیز حرف ما در اینجا برای تأکید نکره بودن و تحقیر کلمه قبل است. قلیلا یعنی کم ولی قلیلا ما یعنی بسیار کم کثیرا یعنی بسیار ولی کثیرا ما یعنی خیلی زیاد. إذا یعنی زمانیکه ولی إذا ما یعنی یک وقتی، شاید یک وقتی بَعوضَة = پشه ما فَوقَها = ما فوق پشه فوق پشه دو معنا دارد فوق پشه در ظرف یعنی آنچه از پشه هم ناچیزتر است. فوق پشه در قوت مانند فیل که آن هم خورطوم دارد. ماذا = چه چیز أراد = اراده کرد ماذا أراد اللهُ بِهذا مَثلاً = چه اراده کرد خدا به این مثل یُضِلُّ = گمراه می‌کند ما یُضِلُّ = گمراه نمی کند فرق أزل با أضل = در انسان اول تزلزل ایجاد می شود و آنگاه به تدریج گمراه می گردد پس تزلزل علت و مقدمه ضلالت است. یهدی = هدایت می کند یهدی به = هدایت می کند به سبب آن یهدی و یهتدی = یهدی یعنی دیگری را هدایت می کند ولی یهتدی از باب افتعال به معنای هدایت پذیری و هدایت خواهی است. کسی که دنبال یافتن هدایت است خداوند هدایت قطعی او را تضمین کرده است. هدایت و ارشاد = هدایت نشان دادن و یافتن راه است به سوی مقصد الهی و گاهی اعم از الهی و غیر الهی است ولی رشد خود مقصد و هدف است زیرا رشد به معنای خود کمال و نمو معنوی است. فاسق = کسی که از حوزه اطاعت خدا بیرون رفته توضیح فاسق = فسق یعنی بیرون شدن از پوست و برهنه شدن، فاسق چون از دایره بندگی خدا بیرون رفته فاسق نامیده می‌شود. بنابراین انسان با انجام چند گناه فاسق نمی شود مگر این که کاملاً از حوزه اطاعت خدا بیرون رود. ✍استاد ابوالفضل بهرام پور
فقیر و خسته و بی‌یاورم پناهم باش بیا و مثل همیشه تو تکیه گاهم باش           🆔 @quran_aqr
✅ وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا (اسراء۸۰) 🔸و بگو: پروردگارا! مرا [در هر کار و شغلی] به نیکی وارد کن و به نیکی بیرون آور و برایم از نزد خود نیرویی یاری دهنده قرار ده. صدق تمامى فضائل علم و عمل را در بر می گیرد، چرا که صدق با جمیع اخلاق یعنی عفت و شجاعت و حکمت و عدالت (چهار ریشه اخلاق فاضله) و فروع آنها مصاحب و همنشینی دارد. https://eitaa.com/Amozeshequran