بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۹۸
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
آثار و اهداف قرآن،جایگاه تفکر در نظام تربیتی،مرحله تفکر....
۹۹/۵/۴حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۹۹
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
آثار و اهداف قرآن،جایگاه تفکر در نظام تربیتی،مرحله تفکر....
۹۹/۵/۵حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۱۰۰
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
آثار و اهداف قرآن،جایگاه تفکر در نظام تربیتی،مرحله تفکر....
۹۹/۵/۶حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۱۰۱
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
آثار و اهداف قرآن،جایگاه تفکر..موضوعاتی برای اندیشیدن
۹۹/۵/۸حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۱۰۲
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
آثار و اهداف قرآن،جایگاه تفکر..موضوعاتی برای اندیشیدن جلسه دوم
۹۹/۵/۱۰حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۱۰۳
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
موضوعاتی برای اندیشیدن جلسه سوم
۹۹/۵/۱۱حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۱۰۴
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
موضوعاتی برای اندیشیدن جلسه چهارم
۹۹/۵/۱۲حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۱۰۵
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
موضوعاتی برای اندیشیدن جلسه پنجم
۹۹/۵/۱۴حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
✍جلسه ۱۰۶
تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی
(سوره حمد)
موضوعاتی برای اندیشیدن جلسه ششم
۹۹/۵/۱۵حجت الاسلام استاد منصوری
👇👇👇
هدایت شده از تفسیر المیزان
✨﷽✨
✍حاج آقای جاودان :
زمان جوانی جهت تشییع خانم آیت الله میلانی که از علماء بزرگ مشهد بودند ، به مشهد مقدس مشرف شدم و در تشییع جنازه شرکت کردم ؛ در مراسم تشییع ، علامه طباطبائی نیز حضور داشتند و هر وقت ایشان را نگاه میکردم ، میدیدم که ایشان اصلا اینجا نیستند و جایی دیگر در حال سیر و تفکر هستند ، و اصلا چیزی نمیگفتند . معمولا علامه خودش حرف نمیزد و چیزی نمیگفت و در حال تفکر مدام بودند ، اما برای ما تفکر مقدور نیست .چرا ما نمیتوانیم تفکر کنیم ؟
ما چون دور خود را شلوغ کردهایم ، نمیتوانیم تفکر کنیم . دقت کنید ؛ هر نگاهی که میکنید ، هر چیزی را که میبینید ، این می شود یک پرونده و میرود روی هزاران پرونده بدی که از قبل درست کردهایم . گناهان قبلی ما همه یک پرونده شده است و گناه جدید ، پرونده جدیدی به آن پروندهها افزوده میشود . حالا در سینه ما بی نهایت جای بایگانی پرونده است ، و مثل ادارات امروزی نیست که محل بایگانی تکمیل شود .در لحظه مرگ همه این پرونده های انباشته شده در سینه ، ما را در مقابل ما حاضر می کنند .
📚درس اخلاق ؛ ۴مهر ۹۴
آموزش تخصصی تعلیم و تربیت🌹تفسیر گرانسنگ سوره ی حمد🌹
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۳۸ تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی (سوره حمد) (صبر بستر مدیریت زندگی،
چکیده جلسه ۳۸ قسمت اول
-زندگی عبودی زندگی ای است که محورش توحید است محور آن الله است "ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت" برای تحقق زندگی عبودی باید مشمول عون الهی شویم و در زندگی از خدای متعال استعانت بجوییم و دو شاهراه آن صبر و صلاه هستند "استعینوا بالصبر و الصلاه "
-صبر مصادیق مختلفی دارد و در حوزههای مختلف خودش را نشان میدهد و کاری میکند که خدای متعال دست ما را بگیرد ؛کسانی که دل نرمی دارند کسانی که زمختی ندارند ،خاشعین می توانند این بار را حمل کنند "انها لکبیره الا علی الخاشعین".
-کسانی که این نوع نگاه را دارند که رجعت به سمت خدا هست ،بازگشت به سمت خداوند دارند میدانند که خدا را ملاقات میکنند و سیرشان به سمت ملاقات الهی است، این بار برای آنها سنگین نیست و میتوانند آن را حمل کنند و اهل صلاة شوند و اهل ارتباط با خدای عالمیان شوند.
-کسانی که اهل صبر هستند اهل نماز می شوند و کسانی که اهل نماز هستند اهل صبر می شوند .
-صبر یک نوع مدیریت زندگی است و صلات معلوم میکند که مدیر در زندگی چه کسی باید باشد همیشه مدیریت حرف آخر نیاز دارد یعنی اگر بخواهد مدیریت متناسب با انسانیت انسان صورت بگیرد حرف آخر میخواهیم.
-کسانی که اهل صبر هستند اهل مدیریت زندگی می شوند و چون اهل صلاه هستند مدیریت را به نفع ایمانشان تمام می کنند و به وادی توحید وارد میشوند و با ورود به وادی توحید به مدیریت زندگی دست پیدا میکنند .
-صبر هرجایی خاصیت خودش را دارد ،هر جایی عملکرد متناسب با خودش را دارد ؛ یک جا دویدن مصداق صبر است یک جان ندویدن، یک جا حرف زدن مصداق صبر است یک جا سکوت. کسانی که با نماز ارتباط و اتصال با رب العالمین پیدا میکنند و میگویند الله اکبر بعد میگویند "الحمدلله رب العالمین"، ارتباط با رب العالمین پیدا میکنند و در رکوعشان میگویند "سبحان ربی العظیم و بحمده" و در سجده شان می گویند "سبحان ربی الاعلی و بحمده ".
- آن کسانی که متصل به ربوبیت حق میشوند ،با نماز اتصال حاصل میشود و با صبر بستر این فراهم میشود که خدا بتواند ربوبیت خودش را در زندگی ما پیادهسازی بکند.
هدایت شده از کانون تفکر
001_1400.1.25بینش اول ،قدرت انتخاب و اختیار.mp3
17.55M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش اول:انسان دارای قدرت اختیار و انتخاب است.
عبادات در منظومه و ساختار بینشی است که جوابگو و معنادار می شود . بدون وجود چنین ساختاری بی معنا می شود و در اینصورت انسان ها رغبت و انگیزه ای ندارند که به سمت آن روند .
از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادتی همچون روزه این است که انسان اختیار دارد و انتخابگر است .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه اول
هدایت شده از کانون تفکر
002_1400.1.26 بینش دوم ،هدف خلقت.mp3
29.07M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش دوم: هدف خلقت انسان
از جمله مولفه های ساختار معنایی عباداتی همچون روزه این است که انسان هدف خلقت خود را بداند .
هدف خلقت انسان متناسب با ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای انسان است . استعداد انسان در عقلانیت است ؛ از اینرو کمال انسان هم در فعلیت عقلانی و ظهور عقلانیت است که خود را به بندگی و در نتیجه به خلافت الهی پیوند می زند .
روزه با چنین مولفه ای معنای خودش را می یابد و می تواند جهت خاص خود را در نظام اندیشه ای و رفتاری پیدا کند .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه دوم
هدایت شده از کانون تفکر
003_1400.1.28بینش سوم عبودیت.m4a
29.55M
#بینش_های_مقدماتی_روزه
بینش سوم: عبودیت و بندگی
از جمله مولفه های ساختار معنایی عبادات و از جمله روزه بایستگی فرهنگ عبودیت و بندگی در زندگی است .
اگر هر موجودی در این خلقت عبد وجودی است از اینرو در توافق با عبدانیت وجودی ، می بایست با اراده و اختیار خود عبد سلوکی باشد و سلوک الی الله را در سراسر زندگی خود حاکم گرداند .
کسی که به فهم بایستگی حاکمیت فرهنگ عبودیت در زندگی دست یافت ، روزه برای اش معنادار می شود . چون روزه به طور ویژه به او کمک خواهد کرد که بتواند عبودیت در زندگی را محقق سازد .
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه سوم