eitaa logo
انباز
274 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هادیانه ها
مناجات 🤲 بخشی از دعای روایت شده از امام صادق
(علیه السلام)
در
شب آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان
:
اِلـهي اَنْتَ مِنْ حِلْمِكَ تُعْصَى 
وَ مِنْ كَرَمِكَ وَ جُودِكَ تُطاعُ 
فَكَأنَّكَ لَمْ تُعْصَ
... ترجمه آزاد تفسیری: معبودا! [چون تنها شایسته‌ی پرستش و فرمان‌بری، تویی، باید جز به امر تو سر نسپارم اما ...] از آنجا که شتاب در عذاب نداری، از فرمانت سرمی‌پیچم [و با پرروییِ تمام، نگران گوشمالی‌ات نمی‌شوم] و چون دست‌ودل‌بازی، به فرمانت گردن می‌نهم [تا به نان و نوایی برسم و بدون آنکه سزاوار باشم، با همین فرمان‌بری‌های بی‌ارزشم، از تو طلبکار می‌شوم] آنگاه تو چنان با مهرِ سرشار رو می‌نمایی که انگار هرگز نافرمانی‌ات نشده نه از سوی من و نه از سوی هیچ کس؛ حتی گناه دیگران را هم به رُخَم نمی‌آوری! من.. اینها را نمی‌دانم می‌یابم اما دست از ندانم‌کاری‌ها و نسنجیدگی‌هایم برنمی‌دارم و تو.. این را می‌بینی اما دست از بخشش بی‌پایانت و چشم از راه بازگشتم برنمی‌داری. بنده‌ای چون من چگونه تواند خود را میان این دو حال نبیند: فراآمده در آغوش مهر تو و فرورفته در گریبان شرم خویش. https://eitaa.com/anbaz60/1501
خیابان شهید بهشتی https://balad.ir/p/PoJvWb06OMqhix مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (سلام الله علیه) مقبره پیرحمزه سبزپوش بیت العباس مسجد ولایت مسجد محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ماه مبارک رمضان اسفند ۱۴۰۲ فروردین ۱۴۰۳
نسبت هدف و نتیجه
عموم و خصوص من وجه
است نتیجه‌ی مطلوب و مقصود در عالَم اثبات است، اعم از اینکه آن نتیجه محقَّق شود یا نه. آثار مترتب بر کار یا حادثه یا چیزی در عالَم ثبوت است، اعم از اینکه مورد قصد و طلب باشد یا نه.
: نظر آیت الله سیستانی درباره وقت طلوع فجر، موافق کدام محاسبه است؟ قبلا در اخبار دیده بودم که موسسه لواء قم را درست می‌دانند. اخیرا درسگفتاری از استاد شهیدی (از اعضای شورای استفتائی آیت الله سیستانی) منتشر شده که جامعه اسلامی شمال امریکا را دقیق‌تر دانسته‌اند. هر کدام را که قبول دارند، آیا امساک قبل از فجرِ اعلام‌شده توسط آن مرکز، برای روزه واجب است؟ پاسخ دفتر آیت الله سیستانی: علیکم السلام، حضرت آقا در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند. یا احتیاط کنید یا اگر بعدا معلوم شد بعد از طلوع فجر هم چیزی خورده‌اید قضا کنید. ____ پ.ن: مراکز محاسبه‌گر اوقات شرعی در نرم‌افزار باد صبا آمده است. https://eitaa.com/anbaz60/1513
در محضر شهیدان
لا حبیب الا هو و اهله انتم الاول و الآخر
انباز
🔰 امر به معروف و نهی از منکر بر پایه‌ی قرآن کریم 🎙 سجاد دین‌پرستی صالح (چهارده جلسه فشرده) 🔹 جلسه پ
6 ولایت طبیعی راهکار آسیب تظاهر به ایمان.mp3
5.83M
🔰 امر به معروف و نهی از منکر بر پایه‌ی قرآن کریم 🎙 سجاد دین‌پرستی صالح (چهارده جلسه فشرده) 🔹 جلسه ششم: ولایت ایمانی ✅ آسیب امر و نهی و ولایت: تظاهر ✅ راهکار: طبیعی بودن پیدایش ولایت در روابط و برخوردها و رفتارها کانال انباز در ایتا و تلگرام: @anbaz60 https://eitaa.com/anbaz60/1518 و
7 راه حل آسیب عجب و تکبر در ولایت.mp3
6.26M
🔰 امر به معروف و نهی از منکر بر پایه‌ی قرآن کریم 🎙 سجاد دین‌پرستی صالح (چهارده جلسه فشرده) 🔹 جلسه هفتم: راهکارهای برون‌رفت از آسیب احتمالی عجب و تکبر در امر و نهی و ولایت کانال انباز در ایتا و تلگرام: @anbaz60 https://eitaa.com/anbaz60/1519 و
شخصا هرجا بتونم به متدینین میگم که طبق قرآن از شرائط اصلی امر به معروف و نهی از منکر اینه که مخاطب، از آمر و ناهی داشته باشه. اما تریبون‌ بزرگتر و مؤثرتر دست عزیزانیه که عقیده دیگری دارن. کاش پیام اصلی تریبون‌های دینی، دعوت روشمند متدینین به مدیریت و کنترل هیجانات در جامعه بود. و https://eitaa.com/anbaz60/1520 https://t.me/anbaz60/1163
تا حدی: فرقی میان طعنه و تعریف خلق نیست چون رود بگذر از همه سنگ‌ریزه‌ها
✍ حجت الاسلام رسول جعفریان: نویسنده کتاب برهان المسلمین که در سال 1307 خورشیدی نوشته و منتشر شده است، می‌کوشد تصویری از اسلام ارائه دهد که اصول و فروع آن با تمدن جدید و جنبه‌های مثبت آن سازگار است. اگر هم مواردی اختلاف وجود دارد، نویسنده سعی می‌کند ثابت کند اسلام دلایل موجه‌تری برای آن موارد دارد. کوشش‌های مسلمانان ایرانی برای نشان دادن این تصویر از اسلام، بیشتر پس از مشروطه باب شد و در منازعه طولانی اسلام و غرب، تاکنون ادامه داشته است. این کتاب، یکی از آن دست آثار است که گزارش تعدادی را در کتاب "گفتمان تمدن اسلامی در دوره پهلوی" آوردم، اما این مورد را پس از آن یافته و گزارش آن را در اینجا تقدیم می‌کنم: https://historylib.com/articles/2007/ https://t.me/jafarian1964/13085