eitaa logo
انباز
270 دنبال‌کننده
403 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠نتیجه‌گرایی یا وظیفه‌گرایی؟ ✍ سعید ابراهیمی: به گمانم هیچ جامعه‌ای پیدا نشود که به اندازه‌ی جامعه‌ی دینی، سرنوشت‌اش به دوگانه‌ی نتیجه‌گرایی و وظیفه گرایی گره خورده باشد! در نتیجه‌گرایی ملاک درستی و نادرستی اعمال، غالبا بر اساس پیامدهای آن و در وظیفه‌گرایی مطابق فرم و ظاهر اعمال سنجیده می‌شود، در نتیجه‌گرایی آگاهی فاعل،آمر یا فرمان‌ده! از غرض و هدفِ فعل و عمل ضروری است ولی در وظیفه گرایی صرفا شناخت عمل،امر و فرمان ضرورت دارد! آنچه جامعه‌ی دینی را به بن‌بست کشانده و مبتلا به انحطاط می‌کند تفکیک، تفصیل و جداکردن نتیجه و وظیفه از یکدیگر است! باید قدری بیشتر اندیشید که ما در ماه محرم، صرفا موظف به اقامه‌ی عزا هستیم یا نتایج و ثمرات آن عزاداری‌ها خصوصا در زندگی پیشا قبریِ خود هم باید مورد سنجش قرار گیرد؟ در حکومت دینی که مناسک و مراسمات آمیخته با ادبیات دینی می‌باشد آیا می‌شود بر نتایج و پیامدهای اجرای آنها بی‌توجه بوده و صرفا برگزاری آنها برای ما موضوعیت پیدا بکند؟! مگر می‌شود یک باغبان، به حاصل باغ نیندیشد و آنرا مورد ارزیابی قرار ندهد و بدون توجه به آن سرگرم شخم و هرس و آبیاری باشد؟! https://t.me/vahe_97/132 https://eitaa.com/anbaz60/1556
🔰پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌کند: 💠کرسی علمی ترويجی «منطق عقلانی قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر و نسبت آن با چالش‌های عینی انجام فریضه در جامعه» 🔹ارائه‌دهنده: سجاد دین‌پرستی صالح 🔹ناقد اول: حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم حکیم 🔹ناقد دوم: دکتر محمد دین‌محمدی 🔹دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین علی رضا گودرزی ⏱زمان برگزاری: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 10 🏢مکان برگزاری: قم، خیابان سمیه، کوچه 12، پلاک 300 پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر 🌐https://imaroof.ir/korsi/ کانال انباز در ایتا و تلگرام: https://eitaa.com/anbaz60/1558
ای دل! من اگر رازنگهدار تو بودم این چشمه‌ی خشکیده نمی‌کرد تراوش من بی تو سرافکنده و دم‌سردم و دل‌خون ای عشق! سرت سبز و دمت گرم و دلت خوش - فاضل نظری
دلم تا عشق‌باز آمد در او جز غم نمی‌بینم دلی بی‌غم کجا جویم؟ که در عالم نمی‌بینم دمی با همدمی خرّم ز جانم برنمی‌آید دمم با جان برآید چون که یک همدم نمی‌بینم مرا رازی‌ست اندر دل به خون دیده پرورده ولیکن با که گویم راز -چون محرم نمی‌بینم-؟ قناعت می‌کنم با درد چون درمان نمی‌یابم تحمل می‌کنم با زخم چون مرهم نمی‌بینم خوشا و خرّما آن دل که هست از عشق بیگانه که من تا آشنا گشتم دل خرم نمی‌بینم نم چشم آبروی من ببرد از بس که می‌گریم چرا گریم؟ کز آن حاصل برون از نم نمی‌بینم کنون دم درکش ای سعدی که کار از دست بیرون شد به امید دمی با دوست وان دم هم نمی‌بینم
ادب از که آموختی؟ 📌 سعدی شیرین‌سخن گوید: «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‌ادبان! هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد از فعل آن پرهیز کردم. نگویند از سر بازیچه حرفی کز آن پندی نگیرد صاحب هوش و گر صد باب حکمت پیش نادان بخوانند آیدَش بازیچه در گوش» اساس این دو حقیقت است: 1️⃣ فطرت اخلاقیِ انسان: انسان به گونه‌ای آفریده شده که مصداق خوبی و بدی را در بسیاری از رفتارها می‌فهمد؛ چه در کار خودش و چه دیگران. شخصی که می خواهد مؤدب باشد، منتظر نمی‌ماند که حتما کسی به او با صراحت بگوید این کار خوب یا آن کار بد است، بلکه متن زندگی معلّم او است، هرجا خوبی و بدی کاری را یافت، بدان ملتزم می‌شود. حال اگر چنین کسی یاران نیک خصلت داشته باشد، از ادب آنها می‌آموزد و اگر گرفتار اطرافیان بی‌ادب باشد، بیشتر دقت می‌کند که خودش گرفتار چنین رفتار و حالتی نشود، و اینگونه، ادب را از بی‌ادبان می‌آموزد. 2️⃣ قانون زرّین اخلاق: هر چه برای دیگران نمی‌پسندی برای خود نیز مپسند! بسیاری از اوقات انسان بدیِ رفتارِ بد را در دیگران، راحت‌تر درک می‌کند تا در خودش. یعنی گاهی می‌شود که خودمان یک رفتار و خصلت بد داریم، اما متوجه بد بودن یا حتی داشتن آن کار و ویژگی نیستیم، اما همینکه از دیگران سر می‌زند، می‌فهمیم و زشتی‌اش را درمی‌یابیم. انسان حکیم هرگاه در دیگران بدی ببیند و آن را نپسندد، برای خود نیز نمی‌پسندد و تلاش می‌کند مرتکب آن عمل زشت نشود، و مؤدب می‌شود. 🔍 نکته: معنای این حکایت و سخنان نفی لزوم آموزش (حتی مستقیم و صریح) برای تربیت نیست، بلکه نشان می‌دهد که انسان می‌تواند (و باید) از تهدیدها و چالش‌های تربیتی (برای خود و دیگران)، فرصت‌هایی بیابد و بسازد که در خود فرصت‌ها یافت نمی‌شود. الحق، این جملۀ سردار شهید قاسم سلیمانی (ره) یکی از محکمات و غُرر در عرصۀ تربیت است: «من با تجربه می‌گویم این را: میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست، اما شرطش این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم». https://eitaa.com/anbaz60/1563
انباز
🔰پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌کند: 💠کرسی علمی ترويجی «منطق عقلانی قرآن درباره امر
پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، گزارش مناسبی از کرسی علمی ترویجی «منطق عقلانی قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر و نسبت آن با چالش های عینی انجام فریضه در جامعه» منتشر کرده است: https://imaroof.ir/korsi-2/ به شرط توفیق در فرصت مناسب، صوت کامل جلسه و نکات تکمیلی را نیز در همین کانال تقدیم خواهم کرد. کانال انباز در ایتا و تلگرام: @anbaz60
⚖ زیست انسان خالی از قضاوت درباره خودش و دیگران نیست (چه به‌صورت طبیعی و چه در شرایط مطلوب) و اساس زیست اخلاقی انسان وابسته به همین تحسین و تقبیح رفتارهاست. پس نباید گفت "دیگران را قضاوت نکنیم". اما قطعا قضاوت‌های عجولانه و بی‌پروا، یکی از مهمترین آسیب‌های روابط بینافردی و اجتماعی است. با چنین قضاوتی رشته‌ی روابط ما با دیگران سست می‌شود و ممکن است در دام تنهایی و بدبینی و وسواس گرفتار آییم؛ وسواس حتی درباره خودمان. یادمان نرود، هر کسی آستانه تحملی برای رنج‌ها و مشکلاتش دارد؛ رفتارهای پرخطر و رنجاندن اطرافیان، هم خود ما را گرفتار استهلاک و ضعف اعصاب و خستگی روح خواهد کرد، و درنتیجه تشخیص راه درست و غلط برای‌مان سخت‌تر می‌شوو، و هم طرف مقابل را به واکنشی می‌رساند که شاید از دید ما زودرنجی و بی‌تابی باشد. اگر می‌خواهیم با و متقابل زندگی کنیم چاره‌ای جز این نیست که ارزش‌داوریِ شتاب‌زده نداشته باشیم، و به هر اقدام خطا و درستی به‌اندازه‌ی متناسب ضریب دهیم، و نگذاریم هر سخنی به قلب و زبان‌مان راه یابد. این قاعده، هم شامل روابط بینافردی است و هم روابط کلان اجتماعی و حتی دولت-ملت، و تفاوتی نمی کند در کدام طرف ایستاده باشم. https://eitaa.com/anbaz60/1565
هدایت شده از مجتبی وافی
🔰 سلسله نشست های تربیتی مصباح‌الهدی(شماره۳) ❇️رویدادتخصصی: آینده من؛ من آینده ویژه طلاب برادرسراسرکشور پایه ۶ (معدل بالای ۱۸) و سطح دو (معدل بالای ۱۷) [سنین بین ۱۹ تا ۳۰ سال] 🔰 مزایا؛ 🔹 اولویت در جذب موسسه فقهی تربیتی مصباح‌الهدی 🔹 آشنایی با جدیدترین مسائل حوزه فقه تربیت 🔹 امکان گفتگوی حضوری با کارشناسان کشوری میدان تربیت 🔹گواهی شرکت در رویداد 🔶 زمان: پنج شنبه عصر ۲۷ اردیبهشت و صبح جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ 🔶مکان: شهر مقدس قم (اسکان و پذیرایی جهت طلاب شهرستانی فراهم می‌باشد) ❌ ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 https://survey.porsline.ir/s/CKrRUdjn کانال رویداد🔰 https://eitaa.com/feghhe_tarbiat_mesbah
سایت های حاوی کتب و مقالات اهل سنت : 1. مکتبه الوقفیه 1. المکتبه الشامله 1. المکتبه الاسلاميه 1. مکتبـتک الإسلامیة الإلکترونیة 1. المکتبه الاسلامیه رافد 1. سنی دانلود 1. المکتبه 1. المکتبه الرقمیه 1. مکتبه الاسکندریه 1. ملتقی طلاب جامعه دمشق 1. المکتبه الصوتیه 1. دانلودموسوعه فقهیه کویتیه 1. سلطان 1. جستجوگر کتاب (تمام متن) 1. ایران داک 1. کتابخانه ملی ایران 1 . http://www.waqfeya.com/ 1 . http://shamela.ws/ 1 . http://iraq.iraq.ir/islam/books/index.htm 1 . http://www.islam-books.blogsky.com/ 1 . http://rafed.net/booklib/ 1 . http://sonnidownload.blogfa.com/post/227 1. http://www.almaktba.com/ 1. http://uqu.edu.sa/lib/digital_library/search 1. http://www.bib-alex.com/3kaed.php 1. http://jamaa.net/booktype42.html 1. http://audio.moqawama.org/ 1. http://archive.org/details/mawsoat_fikh_pdfbook_ara 1. http://www.sultan.org/a/ 1. http://www.parstech.org/ 1. http://www.irandoc.ac.ir/ 1. http://www.nlai.ir/ سایت های اطلاع رسانی همایش ها و کنفرانس ها: http://medcongress.ir http://oloompezeshki.com/congress http://seminariran.ir http://lastconferences.ir http://iconf.ir http://rightman.ir/category/conferences http://rokhdad.net http://iranroydad.com http://irconferences.ir http://www.e-seminar.ir https://telegram.me/hamayesh http://darkoob.ir/types/Conferences http://bonyadhamayesh.ir/fa http://hamayeshnews.com http://hamayeshjoo.com http://conf.isc.gov.ir http://msrt.ir/fa/pages/conferences.aspx https://conference.ut.ac.ir http://conf.sbu.ac.ir http://conf.atu.ac.ir http://conference.iau.ir http://www.bahamayeshban.ir http://conference.pnu.ac.ir http://civilica.org http://civilica.com http://symposia.ir http://confindex.ir http://confpress.ir http://callforpapers.ir http://iranconferences.ir http://allconferences.ir http://conferenceyab.ir http://conferencealert.ir http://allconferencealerts.ir http://allconferencealerts.ir/en http://tahamayesh.com سایت های شناسایی سرقت علمی: 1. http://ithenticate.com 2. http://turnitin.com 3. http://writecheck.com 4. http://anticutandpaste.com 5. http://doccop.com 6. http://copyscape.com 7. http://smallseotools.com/plagiarism تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام صلوات🌹 عضو شوید👇👇👇 🌹کانال 🌹 https://eitaa.com/mohammadarabshahe ✅در صورت مفید بودن مطالب کانال، آن را به دوستان خود معرفی کنید.
سبک زندگی دینی 🕌 در مذهبی و متدین بودن انسان و اندازۀ آن، ملاک‌ها مهمتر از اشخاصند و ملاک‌های منطقی-عقلانی مهمتر از معیارهای عاطفی-احساسی‌اند. بدون رعایت این اهمیت‌ها، انسان در ارزیابیِ مذهبی بودن خود و دیگران گرفتار خطا خواهد شد. شخصی می‌گوید دوست بسیار عزیزی دارم که از سخنم (که برخاسته از ملاک دینی‌ام بود) برآشفته شد و گفت «از اینکه گاهی یهویی فاز مذهبیت گل میکنه بدم میاد». جالب اینجاست که درست در همان وقت، عکس پروفایل آن دوست عزیز، گنبد و بارگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) با این نوشته بود: «به قول سید عبدالکریم کشمیری (ره): مرا ببرید نجف، من نجف بروم، همه دردهایم درمان می‌شود». نمونه دیگر این است که من شخص خاصی را به دلائل دینی-احساسی دوست دارم، اما اگر شما آن شخص را با دلائل دینی نقد کنید، برآشفته می‌شوم و تحمل نمی‌کنم و حتی حاضر به شنیدنش نیستم. 📌 الغرض! ممکن است سخن آن دوست، ناشی از یکی از عوامل زیر باشد: ❌ دم‌دمی مزاجی شخصی که ماجرا را تعرف می‌کند (تغییر حالت از بی‌مبالاتی شرعی به تقید ناگهانی به ملاکات دینی)، ❌ مهم و معتبر نبودن ملاک‌ها نزد آن دوست، ❌ اصالت ملاک‌های عاطفی به جای منطقی. البته شاید عامل دیگری [هم] داشته باشد؛ نباید در قضاوت عجله کرد، اما بی‌دقت هم نباید گذشت. https://eitaa.com/anbaz60/1568
انباز
سبک زندگی دینی 🕌 در مذهبی و متدین بودن انسان و اندازۀ آن، ملاک‌ها مهمتر از اشخاصند و ملاک‌های منطقی-
تأکیدی بر یک نکته درباره سبک زندگی دینی: اگر فردی بر اساس و داشته باشد، به این معنا نیست که نمی‌کند؛ حتی به این معنا نیست که نسبت به دیگران خطای کمتری دارد. شاید فردی که دینداری‌اش با یا بر اساس علاقه به افراد شاخص دینی است، کم‌خطاتر از فرد اول باشد. اما نکته مهم این است که اگر یک فرد، با ملاک منطقی-عقلانی-عقلائی انتخاب کند و تصمیم بگیرد، احتمال خطایش کمتر از وقتی است که با ملاک احساسی و عاطفی یا با محوریت اشخاص زندگی کند. میزان خطا و صواب هر شخصی را باید با حالات مختلف خودش مقایسه کرد، نه با دیگران. مطلوب آن است که هر کسی تلاش کند در وضعیت بهتری نسبت به حالت کنونی‌اش قرار گیرد. https://eitaa.com/anbaz60/1569