May 11
پیشنهاد میکنم این ویدیو را حتما ببینید.
#سربازی_اجباری
#حجاب
#ازدواج
#طلاق
#فرزندآوری
#جوانان
https://www.instagram.com/tv/CJd6fTjHLcM/?igshid=18efb3g7bbbyo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالب آقای #رحیمپور_ازغدی
میتواند حرفهای خوبی باشد
ولی نقصی دارد که ارزش همه حرفهایش را زیر سوال میبرد.
ضمنا پرونده رئیسجمهور فعلی در اکثر این موارد مفتوح است
اما رهبر انقلاب با سؤال و استیضاحش مخالفت کردند.
آن وقت واقعا با چنین برخوردهایی (شلاق و ... در نماز جمعه) موافقت میکنند؟
تا زمانی که این مسائل را شفاف نگویند، همه این حرفهای نسبتا خوب هم، از حد شعار نمیگذرد و دردی را از جامعه دوا نمیکند و میشود مصداق #لالایی_خواندن از تریبون #نماز_جمعه.
بلکه به تدریج، خود ایشان هم مصداق این حرف میشود که "امیدهای کاذبی ایجاد کرد".
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ نامه حمید رسایی خطاب به رؤسای مجلس و قوه قضاییه درباره بورس
جناب آقایان رییسی و قالیباف، سلام علیکم
درباره وضعیت اسفبار سرمایه مردم در بورس، به این نکات توجه کنید:
۱. جناب روحانی و دژپسند، بارها مردم را برای حضور در بازار سرمایه و خرید سهام، تشویق، تهییج و تحریک کردهاند. بویژه در خصوص خرید سهامهای دولتی آن هم با ۲۰ درصد تخفیف.
۲. علیرغم این همه وعده که سبب شد سیلی از جمعیت، روانه بازار سرمایه شود، سوگمندانه وضعیت بورس هر روز قرمزتر از دیروز و سرمایه مردم روز به روز در حال آب شدن است. به طوری که سهام پالایشی یکم که دولت با تبلیغ ۲۰ درصد تخفیف به مردم فروخت، در حال حاضر نصف شده است.
۳. وضعیت فعلی بورس از جانب دولت یا تعمدی و با برنامه است یا نشانه روشنی بر بیعرضگی و ناتوانی کسانی است که مردم را با وعدههای خود به بورس کشاندهاند. در وضعیت فعلی، احساس مردم این است که از سوی دولت، فریب داده شدهاند.
۴. شما دو بزرگوار اما با توجه به جایگاهتان که برگرفته از اراده مردم است، در عالیترین سطح از قدرت و اختیار برای دفاع از حق مردم و برخورد با مسئولان متخلف یا بیعرضه قرار دارید.
۵. همچنین هر دو بزرگوار به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری از طرف خودتان یا تیم همراهان و هوادارانتان مطرح و حتی یکی از دو نفر شما در این باره بسیار فعال است.
۶. از نگاه مردم، وقتی امروز که در رأس مجلس و قوه قضاییه هستید و اختیار و قدرت برخورد با این تخلف آشکار و فریبکاران را دارید و کاری نمیکنید، از سه حال خارج نیست: یا ناتوانید یا موافق رفتار دولت هستید و یا درد مردمی که سرمایهشان آب میشود را نمیفهمید.
۷. از نگاه مردم، دلیلش هر یک از این سه مورد باشد، حتما برای انتخابات ریاست جمهوری پیشقدم نشوید. چرا که وقتی در جایگاه مهمی که هستید و قدرت و اختیار هم دارید، کاری نکردید، در جایگاه ریاست جمهوری هم کاری نخواهید کرد پس دلیلی ندارد مردم زخمخورده به شما اعتماد کنند.
۸. مگر اینکه مطابق اختیار و قدرتی که مردم به شما دادهاند و اتفاقا مصلحت کشور و انقلاب هم در آن هست، برای بازگشت اعتماد عمومی و ایجاد امید در دل مردم، آقایان روحانی و دژپسند و مسئولان سازمان بورس را به عنوان مقامات مسئول، در مقام پاسخگویی قرار دهید و به اندازه قصور و تقصیرشان، مجازاتشان کنید.
🔺کانال حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee/4402
مرحوم فرج الله سلحشور (کارگردان سریال یوسف پیامبر):
یک روزی آیتالله حائری اینجا نشسته بودند.
گفتم: «حاجآقا! میخواهیم به سراغ قصههای واقعی برویم.»
پرسیدند: «میدانی تفاوت قصههای واقعی و غیر واقعی چقدر است؟»
پاسخ دادم: «نمیدانم.»
گفتند: «به اندازهی تفاوت خدا تا بشر.»
منبع: تسنیم: https://zaya.io/krvsg
#قرآن
به یاد آسیه پناهی
✍وحید اشتری
به یاد #آسیه_پناهی که آلونک ۳۰ متری را چون خلاف ساخت تخریب شد و دق کرد، نشستم لیست مهمترین پروژههای آقای انصاری را طبق پرونده شهرداری درآوردم.
جالب است بدانید در تهران #علی_انصاری به تنهایی قریب ۵۰۰ هزار متر مربع خلاف پروانه رسمی دارد.
شهر فروشی یعنی این!
#ایرانمال
#سلطان_تخلف
@yaser_arab57
انباز
به یاد آسیه پناهی ✍وحید اشتری به یاد #آسیه_پناهی که آلونک ۳۰ متری را چون خلاف ساخت تخریب شد و د
چه زمان به چنین ادعاهایی رسیدگی میشود؟
042 آیات 253-256 بقره.mp3
7.01M
#مباحث_تفسیری
ص 42
#بقره آیات 253-256
#آیة_الکرسی
«لا اکراه فی الدین...» از محکمات تربیتی است.
#آیات_تربیتی
زندگی نامه
سیدرضا حسینی (سعدی زمان) در سال 1289 شمسی در محله قدیمی منجم تبریز به دنیا آمد. او پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در حوزه طالبیه تبریز، به فراگیری ادبیات عربی، فارسی و علوم و معارف اسلامی پرداخت و همزمان در اداره ثبت اسناد تبریز مشغول به کار شد. از همان عنفوان جوانی، به حلقه تدریس استادان دینی راه یافت و در تاریخ، منطق، کلام، علم معانی و بیان و لغت مطالعات گستردهای به عمل آورد.
نخستین بارقههای شاعری از 14 سالگی در وی دیده شد و با انتشار نخستین اثرش تحت عنوان «کَنزالحسینی» اعجاب همعصران را برانگیخت.
حسینی سعدی زمان در عین برخورداری از طبعی لطیف و ذوقی سرشار، هرگز زبان به مدح کسان نیالود و تنها در رثای سالار شهیدان شعر گفت:
نه بهر پول به هر پستفطرتی مداح
نه در حضور کسی، خاک آستانم من
بر آن سرم که نباشم رهین منت خلق
بر آنچه دوست رضا شد، «رضا» بر آنم من
به دل محبت سلطان دین، علی دارم
غلام شاه جهان، «سعدی زمانم» من
این شاعر نوحهسرای آذربایجان، سرانجام پس از سالها تحمل بیماری، شامگاه روز یکشنبه 15 تیرماه 1365 برابر 28 شوال 1406 قمری در تهران درگذشت و در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی مدفون شد.
آثار سعدی زمان:
1. کنزالحسینی: این کتاب نخستین اثر شاعر است. پس از چاپ و انتشار این اثر بود که سواد شعر سعدی زمان دست به دست گشت و نام او بر سر زبانها افتاد. این کتاب در دو مجلّد منتشر و بارها تجدید چاپ شده است.
2. چهارده معصوم حسینی: شاعر در این اثر، زندگینامه و شرح حیات ائمه اطهار(ع) را با استناد به کتب معتبر روایی و به نقل از منابع اهل تسنّن و تشیّع به نظم کشیده است.
این اثر از لحاظ جامعیت و نیز استناد به آثار مهم تاریخ اسلام، یکی از مهمترین کتابهای مرثیهسرایی در آذربایجان به شمار میرود.
3. لمعات حسینی: این اثر اگر چه گزیدهای از آثار فارسی و ترکی سعدی زمان است، لیکن عمدتاً اشعار فارسی شاعر را در بردارد. بخش عمدهای از آثار حسینی در این کتاب، تضمینی از سعدی، جامی، وصال شیرازی و... میباشد.
4. نجوم درخشان: این اثر در دو جلد منتشر شده و منحصرا آثار فارسی حسینی را دربردارد. بسیاری از غزلیات حسینی در این اثر نیز، متاثر از سعدی و حافظ است.
5. آثار الحسینی: در اواخر عمر شاعر و در دو جلد منتشر شده است.
6. بهترین اشعار در مناقب آل اطهار: این اثر دربرگیرنده گزیدهای از اشعار شاعران مرثیهپرداز آذربایجان است که به اهتمام استاد سعدی زمان گزینش شده و به چاپ رسیده است.
7. بهار بیخزان: بسیاری از نوحههای جانسوز و معروف استاد سعدی زمان در این اثر وزین به چاپ رسیده و تبلور دهنده مقام والای شاعری او شده است.
سخن را با گرامیداشت مقام والای حسینی سعدی زمان و با بیان چند بیتی از اشعار او که زبانحال حضرت صاحب الزمان(عج) در سوگ جد بزرگوارش امام حسین(ع) است، به پایان میبرم.
گئجه گوندوز حسینه حضرت صاحب زمان آغلار
بو نوعیله ائدر نُدبه، گلر فریاده قان آغلار
فلک تأخیره سالدی اولمادیم دنیاده یا جدّا
گلیدیم تک قالان وقته، سنه امداده یا جدّا.
گئچیدیم شوقیله باشدان، ائدیدیم جانیمی قربان
جهاد ایلوب باتیدیم قانیمه دعواده یا جدّا
دیار کربلاده اولمادیم بو فیضه من نایل
اونا قیلّام عوض، گَلّم اولنجه داده یا جدّا...
"حسینی"، یا حسین دلتنگ اولوب طعن و شماتتدن
اماندور قیل توجه، وئر صله دنیاده یا جدّا
ترجمه:
امام عصر(عج) شب و روز برای جدش حسین(ع) گریه میکند و این چنین خطاب به جد بزرگوارش به فغان و فریاد میآید: یا حسین! افسوس که حیات من در زمان تو نبود تا در آن هنگام که در معرکه کربلا تنها ماندی به کمک تو بیایم. در آن روز از سر و جان میگذشتم و در راه تو در خون خویش غوطهور میشدم.
اگر چه در کربلا نبودم تا تو را مساعدت کنم، اینک با فریاد و ناله، از قیام خونین تو حمایت میکنم...
یا حسین، "حسینی سعدی زمان" از طعنه اغیار به تنگ آمده است. تو را سوگند میدهم که پاداشی درخور در این دنیا به او عطا کن.
#سعدی_زمان
پیشتاز مرثیه سرایی مستند در نوحه آذربایجان
نگاهی گذرا به زندگی و آثار حسین سعدی زمان
محمد طاهری خسروشاهی
۳ مهر ۱۳۹۶
https://www.alef.ir/news/3960703065.html
نوحهسرایی در آذربایجان از جایگاه ویژهای در تاریخ مرثیهسرایی ایران برخوردار است. از اواسط سدۀ دوازدهم هجری که آخوند ملا محمدحسین مراغهای متخلّص به دخیل، ادبیات نوحه ترکی را به حالتی مدوّن و نظاممند درآورد، کسانی چون سیدعظیم شیروانی، میرزا محمدتقی قُمری دربندی، ذلیل تبریزی، دلریش، روفهگر، حقیر، ابوالحسن راجی تبریزی و... تداومبخش سلسله نوحهسرایی در آذربایجان بودند.
در سدۀ اخیر یکی از مرثیهپردازان توانای تبریز که در روند نوحهسرایی نقش مؤثری داشته، مرحوم استاد سیدرضا حسینی متخلّص به «سعدی زمان» میباشد که علیرغم شهرت بسیار در میان نوحهخوانان و مرثیهپردازان، تا کنون در بررسی نقش چشمگیر وی اقدامی صورت نگرفته است.
شادروان حسینی سعدی زمان در گسترش نوحه ترکی جایگاه برجستهای دارد به گونهای که بسیاری از شاعران مرثیهپرداز و معاصر آذربایجان که اینک دوران کهولت عمر را میگذرانند، تشخّص سبکی نوحههای عاشورایی خود را مدیون آن شاعر بزرگ هستند و به اصطلاح دنبالهرو سبکی هستند که حسینی سعدی زمان پی افکنده است.
نگارنده معتقد است مهمترین ویژگی نوحههای حسینی سعدی زمان «مستند سرایی» اوست. پیش از حسینی سعدی زمان، در ادبیات مرثیهسرایی آذربایجان، تکیه بر مقاتل سیدالشهداء و منابع موثق عاشورایی چندان مورد توجه نبود. به همین دلیل در نوحههای این دیار در برخی موارد گاه با اشعار سست و ضعیف که پشتوانه روایی محکم و مستندی ندارند، مواجه میشویم که متاسفانه گاه در مواردی مورد استفاده مداحان این خطه نیز قرار میگیرد.
در این میان استاد حسینی سعدی زمان به عنوان پیشتاز شاعران نوحهسرای آذربایجان، اقدام به بنیاد «نهضت پیرایش تحریفات از نوحهها و مرثیهها» نموده، ادبیات نوحه آذربایجان را در این منطقه وارد مرحله جدیدی کردهاست.
حسینی سعدی زمان با توجه به تحصیلات عالیه حوزوی و دینی، آشنایی گستردهای با کتب مقتل داشت و این اطلاعات موثق را با ذوق شاعرانه خدادادی پیوند زده، شاهکارهای بیبدیلی آفریده است.
استاد حسینی سعدی زمان به عنوان «پیرایشگر تحریفات در نوحه آذربایجان»، غالباً اشعار خود را با نوعی تغزّل آغاز میکند و پس از بیان چند بیت در توصیف عشق، به شرح مصائب حضرت سیدالشهداء میپردازد.
بهرهگیری از دقایق لطیف شعری و آرایههای ادبی همچون جناس، ایهام، لف و نشر، تلمیح و... در اشعار حسینی سعدی زمان به طور چشمگیر مشاهده میشود؛ اگر چه به نظر نگارنده، دیگر شاعر همشهری او یعنی مرحوم «#ذهنیزاده_تبریزی» در این خصیصه، بر حسینی سعدی زمان «تقدّمِ فضل» دارد.
از دیگر ویژگیهای نوحههای سعدی زمان میتوان به تشخص ویژه سبکی او اشاره کرد. این تشخص سبکی، از رهگذر پیوند مفاهیم حماسی حادثه کربلا و شیوه بیان عاطفی و تصویری به وجود میآید. یعنی شاعر صحنههای حماسی کربلا را با تأویلاتی از مصائب آن ماجرا درهم آمیخته، دست آخر با بهرهگیری از ذوق ادبی سرشار، شاهکار میآفریند:
علی اکبر نئجه لیلا، سنون تک گلدن آیریلسون
جفای خاریله مشکلدی گل، بلبل دن آیریلسون
گؤزوم یاشی آخار دریا کیمی دایم بو سوداده
سینیق کشتی کیمی جسمیم قالوب ذخّار دریاده
وصالون بیر سینیق فُلکه، علی ساحلدی دنیاده
یتوبدور ساحله ایندی، نئجه ساحلدن آیریلسون
ترجمه [آزاد]:
علی اکبر! جدایی از تو برای مادرت لیلا سخت است.
بلبل، رنج خار را به جان میخرد و از گل جدا نمی شود.
اشک هایم بسان دریا از دیدگانم جاری است
و جسمم همانند کشتیِ شکسته در میان طوفانها در حرکت است.
[وصال تو برای من، رسیدن کشتی شکسته به ساحل است
اکنون چگونه از ساحل جدا شوم؟]
مرحوم حسینی سعدی زمان، غالباً در هامش کتابهای مرثیه خود، مآخذ و منابع مورد استفادهاش را ثبت میکرد و این از ویژگیهایی بود که بعد از حسینی، برخی از شاگردان مکتب شعریاش آن را تداوم بخشیدند.
متاسفانه اینک «ذکر منابع» در آثار شاعران نوحهپرداز، کمتر مشاهده میشود.
گویا مرحوم سعدی زمان بر آن بوده که گزیدهای از کلمات قصار ائمه اطهار(ع) را با ذکر منابع آنها به نظم آورد، اما بیماری مانع از این امر شده است.
044 آیه 260 بقره.mp3
5.28M
#مباحث_تفسیری
ص 44
#بقره آیه 260
دو رویکرد در پاسخ به شبهات قرآنی:
رویکرد کلامی
رویکرد متنشناختی (معناشناختی)