eitaa logo
انباز
272 دنبال‌کننده
405 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش 4️⃣ رابعاً گفته‌اید "به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود، از کجا آوردی ساختی" واقعاً اینگونه ادبیات تا بحال در حوزه‌های علمیه در این سطوح سابقه داشته است؟ بنده در همین ساختمان جامعه مدرسین برای نمایندگان طلاب و فضلاء به طور مبسوط مسأله ساختمان مدرسه علمیه ولی عصر را توضیح داده ام و شما حتماً اجمال آن را شنیده‌اید. یکبار هم که در منزل خودتان حضوری توضیح داده بودم، ولی گویی بنای شما بر این است که بر مطالب خلاف واقع تان اصرار بورزید و با اینکه برای شما مساله را توضیح داده ام و حجت را تمام کرده ام، باز همان خلاف واقع‌ها را تکرار می‌کنید. خلاصه آنچه را گفته ام، برای آگاهی عموم عرض می‌کنم: 1- استناد دادن ساختمان مدرسه به این جانب خلاف واقع است. مدرسه علمیه ولی عصر وقف است. واقف آن هم مرحوم والد ما، آیت ا... العظمی میرزا هاشم آملی قد سره بود (که انشاء ا... نمی‌فرمایید مگر ارث پدرش بود!) متولی این وقف هم امروز، بنده نیستم. فقط بجهت اینکه امور مدرسه زمین نماند، وکالتی به بنده داده اند. زمانی که مدیر مدرسه وضعیت نابسامان ساختمان قبلی مدرسه را مطرح کردند، بنده به جهت اشتغال در قوه قضاییه به ایشان گفتم که اینجانب در ساخت مدرسه هیچ دخالتی نمی‌کنم و این از باب مصالح مختلفی بود که بنای بر رعایت آنها داشتم از جمله همین حرف و حدیث‌ها که جنابعالی گاه و بی گاه بیان می‌کنید. ایشان بعد از مدتی گفت یکی از آشنایان ما که مساجد و ساختمان‌های مشابهی ساخته است، حاضر است ساختمان مدرسه را بعهده بگیرد و بانیانی هم برای اینکار بیابد. بنده هم گفتم به شرط آنکه هیچ ارتباطی به اینجانب پیدا نکند، مانعی ندارد. حالا جناب آقای یزدی بفرمایید استناد ساخت این مدرسه به بنده چیست؟ می‌فرمایید "از کجا آوردی ساختی" آقای عزیز اول استناد ساخت مدرسه به بنده را ثابت کن، بعد بپرس از کجا آوردی. ثانیاً مساجد و مدارس علمیه همیشه بانیانی دارد که مساعدت می‌کنند، چه اتفاق خاصی در این مورد افتاده است که آنهمه مدارس علمیه از پاسخگویی به این سوال مستثنی هستند و این مدرسه باید پاسخگو باشد. 2- با لحنی بی ادبانه گفته‌اید "آیا ارث پدرت بود"، می‌گویم نخیر ارث پدرم نبود! مگر اینهمه مدارس دیگر در قم و سطح کشور ساخته می‌شود ارث پدرشان است؟ مگر همین ساختمان‌هایی که حضرتعالی از آنها استفاده می‌کنید، از ارث پدرتان ساخته شده است؟ آخر این چه فهمی است و چه استدلالی؟! 3- گفته‌اید "به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساخته اند". آخر چرا خلاف می‌گویید: شما یکبار هم که داخل آن را ملاحظه نکرده‌اید، چرا نشر اکاذیب می‌کنید. اگر مقصودتان ظاهر آن است، همین ساختمان‌هایی که شما از آن استفاده می‌کردید هم همینطور بود: ساختمان مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان که با لطایف الحیل از دست مسئولین آن وقت درآوردید و به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان محل کار خود قرار دادید، در همین قد و قواره و وزن بود، نفرمودید کاخ ساخته اند، بلکه با اشتیاق تمام به آن ساختمان نقل مکان فرمود. 4- مدتی در قم غائله برپا کرده بودند خصوصاً برخی از نمایندگان قم که این ساختمان برخلاف قوانین و ضوابط و با دخالت رئیس قوه ساخته شده است، که البته همه اش کذب بود. اینجانب کمترین توصیه‌ای برای نحوه ساخت آن نداشتم، و بعد از تحقیق کاملی که شرحش را در همان جلسه پیش گفته، ارائه کرده ام، روشن شد ساختمان مدرسه بر اساس قوانین و ضوابط جاری ساخته شده و هیچ تخلفی صورت نگرفته. شهردار سابق هم به تفصیل این نکته را تبیین کرده است و اینکه پروانه ساختمان و مجوزهای صادره بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری بوده است.
بخش 5️⃣ نکته آخری که بدان اشاره می‌کنم اینکه جنابعالی در سخنانی در هفته پیشتر هم باز به رئیس سابق قوه قضاییه و نحوه کارش پرداخته بودید، گویی روزتان به شب نمی‌رسد اگر تعریضی، توهینی و افترایی نداشته باشید. گفته بودید با آمدن آقای رئیسی قوه قضائیه بحمد الله از رکود خارج شد و دیگر مردم امیدوارند که پروند‌ها پنج سال طول نکشد. اینکه رئیس جدید قوه قضاییه بتواند گامی برای ارتقاء دستگاه قضایی بردارد، خواست همه ما است. قوه قضاییه ملک شخصی کسی نیست. رکن نظام است و همه باید به ایشان کمک کنند تا بتواند پیشرفتی برای دستگاه قضایی به ارمغان بیاورد. این روشن است. اما تعریض شما به اینکه قوه قضاییه در رکود بود، کذب است. دستگاهی که در سال 97 قریب هفده میلیون پرونده رسیدگی کرده، در رکود بوده؟ طبق آمار مرکز آمار و فناوری اطلاعات، در طول سالهای متمادی حضور بنده در دستگاه قضایی، هرسال میزان خروجی پرونده‌ها یا بیش از ورودی بوده و یا چیزی در حدود آن. با این حساب دستگاه قضایی در رکود بوده است؟ آقای یزدی شما و انصافتان:از خلاف گفتن هاتان برگردید. در طول این ده سال قریب شش هزار قاضی جذب دستگاه قضایی شده و در نتیجه عدد قضات به بیش از یازده هزار نفر رسیده، در حالی که کل آنها قبلاً قریب هفت هزار نفر بودند. این رکود است! در طول این ده سال تشکیلات دستگاه قضایی تحولات بسیاری پیدا کرده، از جمله تاسیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات که موجب تحولات قابل توجهی شده است، همینطور تحولات اساسی در سازمان ثبت که رئیس سابق آن آقای تویسرکانی با شجاعت به پیش برده بود. همینطور در معاونت منابع انسانی و معاونت راهبردی و دیوانعالی کشور. تحولات اساسی در ساختار نظارتی قوه قضاییه و تحولات بسیار دیگر که اینجا مجال ذکرش نیست. به اعتراف رئیس دادگستری وقت تهران که اکنون سخنگوی قوه است، در طول این ده سال، بیش از صد سال عدلیه، امکانات برای دادگاه‌ها و دادسرا‌ها فراهم گردیده است. اینهم رکود است؟! جناب آقای یزدی، با شعار دستگاه قضایی از رکود خارج نمی‌شود و با تبلیغات سوء، تحولات چشمگیر سابق، رکود محسوب نمی‌شود. باید دید شاخص‌ها چگونه تغییر کرده اند. حضرتعالی چه تحقیق مستقلی انجام داده‌اید که محرز شده است در ظرف همین چهار پنج ماه اکنون نرخ رشد تعداد پرونده‌های رسیدگی شده، بیشتر شده و یا نرخ رشد تعداد قاضی جذب شده، بیشتر شده و... همین دادگاه‌های مفاسد اقتصادی که برگزاری آنها موجب خوشحالی مردم و تقدیر آنها شده است، کارهای اصلی اش که همان تحقیقات و رسیدگی‌های دادسرایی آنها است، عمدتاً در زمان این حقیر انجام شده است. پس برگردید از آن قضاوتهای ناصواب و ناعادلانه تان. جناب آقای یزدی مشکل اصلی جنابعالی این است که فکر می‌کنید قیم حوزه‌های علمیه هستید و می‌خواهید به همه امر و نهی کنید. متاسفانه شما خودتان را در جایگاهی می‌بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید، بلکه به مراجع بزرگواری که شاید شاگرد آنها هم محسوب نمی‌شوید، امرو نهی کنید و این با رویه‌های حسنه‌ای که در حوزه علمیه برقرار بود، هیچ تناسبی ندارد. فاعتبرو یا اولی الابصار. والحمد لله رب العالمین. صادق آملی لاریجانی 26/5/98 تاریخ درج خبر: يکشنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٨ - ١٦:٠٣ کد خبر: ١٠٠٨
تاریخ امام جواد (ع). آیت‌الله یوسفی غروی.mp3
2.07M
پاسخ به دو سوال تاریخی: ۲. آیا این نقل درست است که پیکر امام جواد علیه السلام را در پشت بام گذاشتند و کبوتران بال خود را سایه‌بان آن قرار دادند: ۱. آیا ام فضل مانع قتل امام جواد توسط مامون بوده؟ آیت الله شیخ
در منطق عقل و شرع، ، مقدم بر است، حتی در برابر دشمنی که می‌دانی دست از عداوت (در میدان اندیشه و رزم) برنمی‌دارد. 📝 امام علی (عليه السلام) جرير بن عبدالله بجلی را به عنوان نماينده خود برای به شام فرستاد. پس از آن يارانش از او خواستند كه آماده مبارزه شود؛ امام (عليه السلام) در پاسخ آنها فرمود: 🔽 مهيّا شدنم برای جنگ با شاميان، با اين‏كه «جَرير» نزد آنهاست، به معنای بستن راه صلح به روی آنها است، به گونه‌ای که اگر بخواهند اقدام به كار درستی كنند، آنها را منصرف ساخته باشم. . من مدّت اقامت «جَرير» را در شام معيّن کرده‌ام كه اگر تأخير كند روشن می‌شود يا فريبش داده‌اند و يا از اطاعتم سر پيچيده است. . من موافق مهلت دادنم (از همین روی لشکری را به سوی مرزها روانه نمی‌کنم)؛ پس با آنها مدارا کنید. اما در عين حال بدم نمی‌آید که شما شخصا مهیای نبرد احتمالی باشید. البته من جنبه‌های مختلف و ریز و درشت مناسبات خود با مسئلۀ معاويه را بررسی كرده‌ام، و زمینه‌ها و عواقب آن را مطالعه نموده‌ام و به نظرم راهی جز یکی از دو کار نخواهد بود: یا پيكار، و يا كافر شدن نسبت به آنچه پيامبر اسلام آورده است. (نهج البلاغه، خطبه 43)
⚀ خاصیت قانون‌گذاری این است که قوه مقننه در باشد، چه در ایران و چه در هر جای دیگر دنیا. ⚁ اگر بپذیریم که یعنی ، باز هم ، جزء نظام، بلکه جزء رئیسی و اساسی نظام است. ⚂ طبق تعریف ، یعنی فسادی که از رأس حکومت، به سمت بدنه سرریز می‌شود. ⚃ حکومتی فقط قتل و تجاوز به عنف و اختلاس و دروغ‌گویی و رانت‌خواری و خودباختگی نیست. ، از بدترین انواع فساد مسئولان است. ⚄ اگر خبر فوق درست باشد، تأیید می‌کند که گرفتار هستیم. ⚅ مسئولیت این فساد، بیش و پیش از مجلس و نمایندگان، متوجه مانند و و ... است که راه را برای تشکیل چنین مجلسی باز گذاشته‌اند. با این وضع ، چقدر می‌توان به بهبود شرائط دل بست؟ ⚠️ امام حسین (علیه السلام) فرمود: بترس از ظلم به کسی که یاوری جز خدا ندارد. ⛔ آیا مسئولان از روا داشتن ظلم بر مردم می‌ترسند؟ https://t.me/anbaz60/482
کانال یادداشت‌های فلسفی از استاد بزرگوار حجت الاسلام سربخشی، مطالب بسیار مفیدی برای علاقه‌مندان به مباحث علوم عقلی دارد.
هدایت شده از یادداشت های فلسفی
الحمدلله امسال تابستان هم توفیق شرکت در دوره طرح ولایت نصیب حقیر شد و درس‌های معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و فلسفه اخلاق را دوباره تدریس کردم. با توجه به تغییراتی که در کتاب‌های درسی طرح ولایت انجام گرفته است، مناسب دیدم دوره جدید تدریس این دروس را ضبط کرده و برای استفاده عزیزانی که طالب آن هستند به اشتراک بگذارم. از این پس فایل صوتی این درس‌ها، پس از ویرایش و حذف زوايد به اشتراک گذاشته خواهند شد. از دوستان و عزیزانی که طالب استفاده از دروس طرح ولایت هستند، دعوت کنید تا از اين فایل‌ها بهره‌مند شوند. آدرس کانال یادداشت‌های فلسفی در ایتا: https://eitaa.com/sarbakhshi
انقلاب یا نظام؟ 🤔 این سخن آقای هیچ فرقی با این ندارد که کسی قبل از انقلاب می‌گفت: "انقلابی‌ها باید برای نتیجه‌بخش شدن نهضت، باید آماده زندان رفتن هم باشند". . ملاک حقانیت و مشروعیت حکومت‌ها، نوع برخوردشان با مردم است، نه هیچ چیز دیگری. عیار برخوردها هم برخورد با منتقدان و معارضان است. . نظام حکومتی هم متشکل از اجزاء حکومت است، نه پدیده‌ای بی‌هویت و مبهم. . نکند نوع دفاع از حرکت‌های انقلابی، منجر به زیر سؤال رفتن نظام جمهوری اسلامی شود!
👆👆👆 در همه تصمیمات، بسیار مهمتر و فراتر از است. هر چه مسئولیت بزرگتر و سنگین‌تر، ضرورت پاسخگویی بیشتر.
⚠️🔽 با حق و باطل قضاوتها کاری ندارم (چون اطلاعی ندارم) اما بر فرض اینکه خودسوزی نشانه‌ای از ظلم دیگران باشد، واکنش امثال و و و حتی فیفا و ...، قطعا رفتاری حسینی و مورد رضای خدای حکیم و رحیم محسوب می‌شود. . چه تعجبی دارد که در عاشورای حسینی، رفتاری حسینی سر بزند؟! 🔻 البته فرض مسئله، رواشدن ظلمی به او و امثال اوست. ⛔ اگر هم عده‌ای ندانسته سخن می‌گویند یا در قضاوت گرفتار تبعیض‌اند، اصل مسئله را تغییر نمی‌دهد. . اگر چند نفر خواسته یا ناخواسته، حق و باطل را در هم می‌آمیزند، آن طرف قصه نمی‌تواند با نادیده گرفتن حق، باطلی را منکوب کند.