eitaa logo
انباز
274 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
118-58.64 مائده.mp3
5.16M
ص 118 58-64 🔹 اگر میخواهیم جوانان در مقابل تمسخر رفتارهای دینی، کار درست را کنار نگذارند چه کنیم؟ 🔹 علمای دین باید مراقب نفوذ مفسدان اقتصادی و ... در حریم تصمیم‌های خود باشند.
119-65.67 مائده.mp3
5.58M
ص 119 65-67 🔹 نزول آیه اکمال دین در عرفه و آیه تبلیغ رسالت در غدیر 🔹
14000213 حجاب در قرآن.mp3
9.52M
روش قرآن در بحث زنان قسمت اول ۲۰ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه.ق
120-71.76 مائده.mp3
4.98M
ص 120 71-76 🔹 لطف خدا با کافران، اتمام حجت است 🔹 با قرآن و احادیث، ارتباط مستقیم بگیریم و مخاطبمان را هم به این کار دعوت کنیم. 🔹 رابطه وجودی خدا با ما: آیا در شب‌های قدر، حتما باید گریه کنیم و دعاهای طولانی بخوانیم؟
🔹 جلسه سخنرانی استاد بزرگوار حجت الاسلام سید طاهر غفاری قره‌باغی (حفظه الله) ▪️ امشب، ساعت 1:30 بامداد ▪️ مکان: قم، بلوار امین، خیابان گلستان، نبش کوچه 4، مدرسه علمیه مشکات 🔹آقایان و بانوان
مکرّر در بیانات امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و بیانات مسئولین جمهوری اسلامی، محو دولت اسرائیل مطرح شده است؛ دشمنان این را بد معنا میکنند؛ محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست -ما با آنها هیچ کاری نداریم- [منظور] محو آن حکومت است، محو آن رژیم تحمیلی است. «محو اسرائیل» یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند -چه مسلمانشان، ‌چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند اینها را که واقعاً اراذلند، از بین خودشان ازاله کنند، بیرون کنند، کشور را خودشان اداره کنند؛ محو اسراییل یعنی این، و این اتّفاق خواهد افتاد. رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۳۹۸/۰۸/۲۴ @mobini_110
انباز
سلام علیکم ان شاء الله صوت مطالب قرآنی (به شیوه #تفسیر_ترتیبی) را در اینجا هم تقدیم حضور خواهم کرد.
مجموعه صوت‌های که از اول آذر 1399 در کانال انباز بارگذاری می‌کنم، با محوریت کتاب ارزشمند نگاشتۀ استاد بزرگوار، حجت الاسلام است. البته مطالب مطرح شده حاصل حضور ناقصم در محضر مربیان حکیم و اساتید بزرگوار است. از سروران ارجمندم درخواست دارم دعا کنید خدای متعال، تلاش این نالایق را به نظر رحمت و نواقص و معایب عرایضم را به نظر عفو بنگرد. همچنین از هر گونه نقد و نظری درباره عرایضم قلبا استقبال می‌کنم و حتما بهره می‌برم. 25 ماه مبارک رمضان 1442 هجری قمری 18 اردیبهشت 1400 هجری شمسی برادر کوچکتان دین‌پرستی
121-77.82 مائده.mp3
4.68M
ص 121 77-82 🔹 تقریب با مسیحیان
122-83.89 مائده.mp3
4.99M
ص 122 83-89 🔹 گناهان ما باعث می‌شود به امام عصر (ارواحنا فداه) دست نیابیم.
هدایت شده از هادیانه ها
♦️یا صاحب الزمان♦️ فدای غم بزرگی که در دل داری😔 فدای اشک هایی که از دیدگانت جاری است عمق درد یک پدر مهربان که شاهد این ظلم های بزرگ بر فرزندانش هست را چه کسی درک می‌کند پدری که از پدر و مادرهای خود این فرزندان به آنان مهربان تر است پدری که صدها سال است منتظر اذن خداست که این بساط ظلم را به هم زند و بساط عدالت و خیر را بگستراند بابای مهربان عالم دل غصه دار تو ذهن و دلم را به هم ریخته خوشا بحال حاج قاسم و دوستانش که در این وانفسا آب خنکی بر دشت تفتیده غم های تو بودند و وای بر مثل منی اگر که حق نوکری تو را به جا نیاورم آقا جانم پ ن: روز شنبه ساعت 16:30 به وقت کابل، هنگامی که دخترکان از مدرسه کوثر دانش واقع در کوه چهل دختران قصد رفتن به خانه را داشتند بمب اول منفجر شد.مادرانی که به دنبال دخترکان خود آمده بودند نیز در انفجار دوم قربانی شدند و عده ای دیگر که به محل انفجار امدند که ببیند اوضاع از چه قرار است؟ انفجار سوم روی داد @hadianeha
123-90.93 مائده.mp3
5.03M
ص 123 90-93 🔹 🔹 🔹 نسبت فقه و عرفان
124-96.103 مائده.mp3
5.14M
ص 124 96-103 🔹 روش قرآن در بیان احکام و قوانین 🔹 احکام حکیمانه خدا متناسب با سر پا بودن انسان (حکمت در تشریع) 🔹 تأثیر تربیتی توجه به عقاب و رحمت خدا، با هم 🔹 گفته‌ها و ناگفته‌های قرآن برای ما هدایت دارد.
125-104.105 مائده.mp3
5.25M
ص 125 104-105 🔹 از غرر آیات تربیتی 🔹 معنای خودمحوری در تربیت مطلوب از نظر دین 🔹 مبدأ و معاد، تکیه‌گاه زیست اخلاقی است. 🔹 برهان اخلاقی بر وجود خدا 🔹 تفاوت تربیت و اخلاق 🔹 تفاوت تربیت خود و دیگران 🔹
انباز
#مباحث_تفسیری ص 125 #مائده 104-105 🔹 از غرر آیات تربیتی 🔹 معنای خودمحوری در تربیت مطلوب از نظر دین
همه ما، خصوصا کسانی که اشتغالی به کار تربیتی داریم، باید این بحث را سرلوحه کارمان قرار دهیم.
فردا از نظر آیات عظام خامنه‌ای و نوری همدانی اول ماه شوال و است اما بقیه (از جمله آیت الله سیستانی) فعلا فردا را آخر ماه مبارک رمضان می‌دانند و مقلدانشان فردا روزه بگیرند عذری داشته باشند.
بر اساس متن فوق، پنجشنبه برای سه دسته از افراد عید فطر است: ۱. مقلدان رهبر انقلاب؛ ۲. مقلدان مراجعی که حکم را برای اثبات اول ماه کافی می‌دانند و رهبر انقلاب را مصداق حاکم شرعی می‌شناسند؛ ۳. مقلدان مراجعی که حصول اطمینان از این بیان را کافی می‌دانند و خود این مقلدان با اطلاع از متن فوق به اطمینان می‌رسند.
طبق گزارش ستاد استهلال رهبر انقلاب هلال شوال ۱۴۴۲ فقط با چشم مسلح دیده شده و در مناطق زیادی اصلا دیده نشده است. بنابراین اگر مرجع تقلید ما رؤیت با چشم مسلح را کافی نمی‌داند، نباید بر اساس نظر (و حتی حکم) آیت الله خامنه‌ای پنجشنبه را عید بدانیم. پس این مطلب دیگر معتبر نیست. شفاف‌سازیِ به‌هنگامِ قابل تقدیر و تشکر است.
https://aasemaan25.blog.ir/ پیش بینی دقیق روز عید بر اساس ۶ مبنای فقهی رایج ✅✅✅
✏️ رسول جعفریان: بیماری تاریخ‌زدگی ما تجربه من در نوشتن کتاب جریانها و سازمانهای مذهبی این طور میگوید که ما روحیه تاریخ‌زدگی داریم و سعی میکنیم بر اساس تاریخی که داریم، همه محتویات ذهن خود را از هر جهت سروسامان دهیم. از آنجایی که فرقه‌های مختلفی هم بوده‌ایم، و دست کم دو گروه بزرگ اخباری و اصولی، و نیز به دلیل حضور جریانهای غالی، شناختی که از تاریخ تفکر و سیاست در شیعه داریم، شکلها و نمودهای مختلفی دارد. عادت کرده‌ایم به این امور تمسک کنیم و این کار را به خصوص از مشروطه به این طرف به یک رویه تبدیل کرده‌ایم. در دوره جدید، وقتی در مقابل غرب کم آوردیم، به تاریخ اسلام روی آوردیم تا با آن تکمیلش کنیم. سنیها، از عظمت خلافت سخن گفتند و ما هم در حاشیه آنها از نوشته‌های آنها و آثار خودمان شروع به استخراج کردیم. برای ما، داستان حکومت امام علی (ع) و کربلای امام حسین اهمیت داشت. آنها سعی کردند از تاریخ، برای مشروعیت خلافت عثمانی و مسائلی که بعد از آن اتفاق افتاد استفاده کنند. هنوز هم داعش این کارهای تاریخی را میکند. ما هم گرفتار این وضعیم. بسیاری از رهبران فکری انقلاب، در طول دهه‌ها، گاه هم با ترجمه آثار مصری، سعی کردند از تاریخ اسلام، همه چیز درآورند. الان میدانیم که این روال، در میان فقها نبوده، و کسی این تواریخ را معتبر نمیدانسته است. اما مهم این بود که ما در مقابل غرب و انبوه افکار و اندیشه‌ها و آثاری که داشت، کم آوردیم و باید از جایی، آن جای خالی را پر میکردیم. خواستیم بگوییم تمدن داریم و برای این کار تاریخ را واکاوی کردیم. حالا بر اساس آن تاریخ میخواهیم، نظام‌سازی هم کنیم و به هر چیزی تشبث میجوییم. میخواهیم از تجربه‌های تاریخ که معلوم نیست در چه وضعی بوده استفاده کنیم. تاریخ‌زدگی به همه معانی آن بر ذهن ما حاکم است. گذشته را سفت چسبیده‌ایم، از آن دین و اخلاق و فلسفه و فقه استخراج میکنیم. روزگار خودمان را داءما با آن مشابهت‌سازی میکنیم و میخواهیم درس بگیریم و اسمش را عبرت‌گیری از تاریخ میگذاریم. جدای از این که در علم اصول، از این شیوه استفاده از تاریخ و اصول آن یاد نشده و فقها ذره‌ای برای این گزاره‌های تاریخی اهمیتی قائل نبودند، مشکل این است که ما قدرت تفکر را از دست داده‌ایم و به تاریخ چسبیده‌ایم. وقتی ما تصور میکنیم سرمایه تاریخی داریم و باید همه چیز را از آن درآوریم، دیگر فکر را تعطیل میکنیم. عوض این که مصلحت روزگار خودمان را در نظر بگیریم و حداکثر در چارچوب اهداف کلی دین، با رعایت ضروریات فقه پیش برویم و دست به خلاقیت و ابتکار برای بهبود زندگیمان و به‌روزشدن دنیایمان کار کنیم، خودمان را در دریایی از تواریخ پرت میکنیم و میخواهیم همه چیزمان را با آن منطبق کنیم. ما قرار بود دین‌شناسی را از احادیث مسلم ائمه فرا بگیریم، تاریخی کلی هم از زندگی آنها از نظر تولد و وفات و غیره داشته باشیم. اما حالا به هر خبری و گزارشی در هر کتابی تمسک کرده و میخواهیم از آن دین در بیاوریم. کدام فقیهی چنین میکرده است؟ فقهای اصولی ما بخش زیادی از احادیث را به عنوان ضعیف کنار گذاشتند، کتابهای تاریخ را کلا بوسیدند و کنار گذاشتند، با اصول عملی دین را درست کردند و از عقل سخن گفتند. حالا ما خود را گرفتار تاریخ کرده‌ایم. جالب است که هر منبری، هر مداحی، هر مجری تلویزیونی، مشغول این کار است. در حالی که نه از منابع سر درمی‌آورد، نه سندشناس است و نه با روش فقیهان و احتیاط آنها در استخراج احکام شرعی و صدور نظر آشناست. ما بیش از صد سال است تاریخ‌زده شده‌ایم. بخشی از این تاریخ‌زدگی را مدیون کتابهای مصری درباره اسلام تاریخی هستیم که آنها هم زیر سایه عثمانیها، گرفتار بازسازی خلافت بودند و آنها را ساختند تا بگویند همه چیز داشته‌ایم. این رویه اختصاص به راست و چپ ما ندارد، همه در آن غرق شده‌ایم. میخواهی با دشمن مذاکره کنی، ببین عقلت چه میگوید، چه کار داری که امام حسین با ابن سعد صلح کرد یا نکرد. میخواهی رقیب انتخاباتیت را حذف کنی، چه ربطی به گذاشتن کلیشه طلحه و زبیر روی او داری و چرا به اسم امام علی این کار را میکنی؟ کلیشه‌هایی که از گذشته ساخته‌ایم روی این و آن نصب میکنیم و اندازه‌شان را میگیریم. طرف مقابل هم از نمونه‌های دیگر استفاده میکند. باید این ذهن را خالی کرد، نشست فکر کرد و چاره‌جویی برای کشور نمود. گذشته کم بود، سالهاست با اخبار آخرالزمانی (که در صورت درست بودن ویژه امام زمان و زمان ایشان است) نقشه برای دیگران میکشند و بر اساس آنها نظام‌سازی میکنند و طرح میدهند. به نظرم دو ویژگی مهم امام، این بود که نه ذهن تاریخ‌زده داشت و نه تحت تأثیر این قبیل اخبار آخرالزمان بود. راستش میدانم، این سخنم برای جامعه‌ای که سخت درگیر تاریخ است، چندان قابل قبول نیست، اما چه کنم که به هر حال باید مینوشتم. شاید روزی کسی به آن توجه کند. https://t.me/jafarian1964/12617
الآن دلبریان شبکه 3 سیما