eitaa logo
انباز
274 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴۰۲۰۴۳۱ سوره علق، صفت اکرم.mp3
6.19M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و سوره علق اکرمیت ۳۱ تیر ۱۴۰۲ جلسه 4️⃣
۱۴۰۲۰۵۰۱ دین عقلانی، علق، معلم و مرجع.mp3
6M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و سوره علق معلم و مرجع ۱ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 5️⃣
۱۴۰۲۰۵۰۲ نقش عقل در سعادت و شقاوت اخروی.mp3
7.48M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 نقش عقل در سعادت و شقاوت اخروی افراد بحثی که از مسلمات شیعه و شاید مسلمین باشد، اما آن‌قدر گفته نشده، که به‌عنوان شبهه دیده می‌شود؛ درحالی‌که عدم توجه به آن می‌تواند منشأ فهم و رفتار بسیار پرآفتی میان متدینان شود. تلاش کرده‌ام تک‌تک کلمات را با دقت انتخاب کنم. بحث، سخت نیست، اما شاید پذیرشش آسان نباشد. این بحث ادامه دارد... ان شاء الله ۲ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 6️⃣
هدایت شده از مهدي عاملي [کانال]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می‌رسد خشک‌لب از شط فرات اکبر من نوجوان اکبر من سیلانی بکن ای چشمه چشم تر من نوجوان اکبر من کسوت عمر تو تا این خم فیروزه نمون لعلی آورد به خون گیتی از نیل عزا ساخت سیه معجر من نوجوان اکبر من تا ابد داغ تو ای زاده آزاده نهاد نتوان برد ز یاد از ازل کاش نمی‌زاد مرا مادر من نوجوان اکبر من کرد تا لطمه باد اجل ای نخل جوان باغ عمر تو خزان ریخت از شاخ طراوات همه برگ و بر من نوجوان اکبر من دولت سوگ توام ای شه اقلیم بها خسروی کرد عطا سینه طبل است و علم آه و الم لشکر من نوجوان اکبر من چرخ کز داغ غم‌ات سوخت بر آتش چو خس‌ام تا به دامانت رسم کاش بر باد دهد توده خاکستر من نوجوان اکبر من قسمتی از سروده‌ی مرحوم یغمای جندقی (رضوان الله تعالی علیه) ‌‌ با صدای: مرحوم استاد محمدتقی جعفری (أعلی الله تعالی مقامه الشریف) ‌
هدایت شده از شعر هیأت
علیه‌السلام 🔹جوانی‌های پیغمبر🔹 علی‌اکبر همین که چهرۀ خود را نمایان کرد خدا خورشید را در هفت پشت ابر پنهان کرد علی‌اکبر سوار اسب شد، آقا خداحافظ جوانی‌های پیغمبر تو گویی رو به میدان کرد شهادت تشنۀ بوسیدن لب‌های خشکش بود علی‌اکبر طوافی کرد در میدان و طوفان کرد علی‌اکبر زمین افتاد، یا نه آسمان افتاد علی‌اکبر زمین را آسمانی‌تر چراغان کرد شهادت هم نمی‌دانست با این جان چه باید کرد کرم کرد و شهادت را به خون خویش مهمان کرد خدا خورشید را در هفت پشت ابر پنهان کرد علی‌اکبر همین که چهرۀ خود را نمایان کرد 📝 🌐 shereheyat.ir/node/4825@ShereHeyat
۱۴۰۲۰۵۰۳ نیاز ما به دینداری عاقلانه.mp3
10.27M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 نیاز مؤمنان به زندگی عاقلانه ۳ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 7️⃣
هدایت شده از یادداشت‌ های میثم
نگران بودن من و امثال من برای شیخ حسین انصاریان، جوادی آملی، شبیری زنجانی و... فاقد معناست. نه اینکه غلط باشه؛ بلکه بالاتر.... Nonsense است. پوچ است. عالم دینی، وسط معرکه به پشتوانه یک عمر غور و غواصی در ادله شرعیه، به یک تشخیصی می‌رسد. تنها راه نشان دادن غلط بودن این تشخیص این است که یک عالم دیگر، بازهم مبتنی بر ادله شرعیه بگوید این حرف شما خطاست یا انحراف است، بدعت است و.... عزیزم؛ فهم دینی به خوش‌آمد و بدآمد فلان جریان سیاسی نیست. یا با تیتر شدن/نشدن در فلان روزنامه بالا و پایین نمی‌شود. @Meysam97
هدایت شده از مهدی شجریان
السلام علیک ایها العبد الصالح یکی از مهمترین ویژگی‌های افسر رشید کربلا، قمر منیر بنی‌هاشم عليه السلام، مطابق متن زیارت‌نامه ایشان، که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است، مقام "عبودیت" و "بنده خدا بودن" است. او بنده صالح و شایسته خدا بود؛ صفتی که شاید کمتر در مدح و مراثی آن بزرگوار مورد تاکید قرار گرفته است. امید که در ساعات و دقایق متعلق به آن بزرگوار ما نیز قدمی به مقام بندگی خدا نزدیک‌تر شویم. 🌐 https://eitaa.com/M_shajarian
هدایت شده از حکمت بالغه
سقا شدن و به تشنگان جان دادن بی‌دست شدن مشک به دندان دادن ساقی شدن و دست به مستان دادن هیهات که شرح عشق نتوان دادن السلام علیک یا عبد الصالح یا اباالفضل العباس فرارسیدن تاسوعا حسینی تسلیت باد. 🏴🏴🏴🏴 @hekmatebaleghe
۱۴۰۲۰۵۰۴ موانع امتحان علمی.mp3
8.85M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 دو نوع امتحان: علمی و عملی 🔹 موانع امتحان علمی ۴ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 8️⃣
۱۴۰۲۰۵۰۴ شب تاسوعا، موانع امتحان علمی.mp3
9.09M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 دو نوع امتحان: علمی و عملی 🔹 موانع امتحان علمی ۴ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 8️⃣ (این صوت، همان جلسه هشتم است که با کیفیت خوب ضبط شده، اما حجم فایل تفاوت بسیار کمی با فایل قبلی دارد.)
۱۴۰۲۰۵۰۵ شب عاشورا، امتحان عملی.mp3
4.05M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 دو نوع امتحان: علمی و عملی 🔹 موانع امتحان عملی و راهکارها ۵ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 9️⃣
۱۴۰۲۰۵۰۵ شب عاشورا، علم الهدی.mp3
6.09M
سخنرانی حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی، از علمای مشهد مقدس شب عاشورا مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) 5 مرداد ۱۴۰۲ (ایشان در ضمن عرایض بنده وارد مسجد شدند و هم به مناسبت شب عاشورا و هم به مناسبت سالگرد یکی از مؤمنان اهل این مسجد دقایقی سخنرانی فرمودند)
۱۴۰۲۰۵۰۶ عقلانیت امام حسین در ماجرای عاشورا.mp3
6.99M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 جلوه‌های عقلانیت در حرکت سیدالشهدا علیه السلام ۶ مرداد ۱۴۰۲ جلسه ۱۰ و پایانی
صبح تاسوعا.mp3
9.33M
{وَكَأَیِّن مِّن نَّبِیࣲّ قَـٰتَلَ مَعَهُۥ رِبِّیُّونَ كَثِیرࣱ فَمَا وَهَنُوا۟ لِمَاۤ أَصَابَهُمۡ فِی سَبِیلِ ٱللهِ وَمَا ضَعُفُوا۟ وَمَا ٱسۡتَكَانُوا۟ۗ وَٱللهُ یُحِبُّ ٱلصَّـٰبِرِینَ} [آل عمران: ۱۴۶] حوزه علمیه خواهران «نرجسیه» 🔹 سوره آل عمران، آیه 146 ۵ مرداد ۱۴۰۲ جلسه اول صبح تاسوعا
صبح عاشورا.mp3
12.2M
حوزه علمیه خواهران «نرجسیه» 🔹 سوره آل عمران، آیه 146 ۶ مرداد ۱۴۰۲ جلسه دوم صبح عاشورا
انباز
نگران بودن من و امثال من برای شیخ حسین انصاریان، جوادی آملی، شبیری زنجانی و... فاقد معناست. نه اینکه
حجت الاسلام حسین انصاریان: 🔹 راه دین را باید برای همه مردم باز گذاشت و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کرد. 🔹 مردم را نباید عصبانی کرد و به آنها فشار آورد؛ چرا که با فشار، کسی دین‌دار نمی‌شود. 🔹 در دهه عاشورا به خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب فشار نیاورید تا آنها بتوانند در این مجالس شرکت کنند. در این جلسات کلماتی از خدا به گوش آنها می‌خورد و برمی‌گردند. این افراد هستند و هم می‌شوند. 🔹 شاید برخی گمان کنند که دین فقط نماز و روزه است، اما نماز و روزه جزئی از دین است، همانطور که مسائلی همچون محبت‌ورزی، احکام خمس و زکات و رعایت حقوق خانواده و مردم اجزای دیگری از دین هستند.
... پس بر سنان کنند سری را که جبرئیل شوید غبار گیسویش از آب سلسبیل
حیف از آن شاه حسَن‌خلق جهان‌پرور که بود خُلق او خُلق عظیم و مُلک او ملک کبیر
درخواست یکی از متدینان در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام: برای مراسم چندهزار نفری در یکی از شهرستان‌ها که مختص بانوان است، اگر ایده‌ای برای ترویج و دارید راهنمایی کنید. پاسخ بنده: ۱. شناسایی و تأمین مربیان آموزش‌دیده و باتجربه (ولو نسبی و با حدنصاب‌ها) به اندازه کافی؛ ۲. راه‌اندازی یک کانون تربیتی واقعی؛ ۳. دعوت از تمام خانواده‌ها و افراد جلسه برای ثبت‌نام در کانون؛ ۴. شروع فعالیت تربیتی دینی بلندمدت، بدون اینکه در اول کار، اشاره‌ای به حجاب شود، حتی کم؛ ✅ نتیجه: اگر مسیر تربیت درست پیش برود، در موقعیت و زمان مناسب، غالب افراد، به‌صورت طبیعی، حجاب را خواهند کرد. ملاحظات: ۱. در این سیستم، نباید فقط بر روی تربیت دختران تمرکز کرد و نباید از تربیت دختران غافل شد. ۲. برنامه تربیتی باید بر اساس اصالت انتخاب متربی پیش برود، نه توقعات مربیان و مسئولان. به بیان دقیق‌تر، باید توقع مسئولان و مربیان این باشد که متربیان بتوانند خودشان برای تمام ابعاد زندگی و کارهای‌شان (از جمله نوع پوشش) تصمیم بگیرند: {إِنَّا هَدَیۡنَـٰهُ ٱلسَّبِیلَ إِمَّا شَاكِرࣰا وَإِمَّا كَفُورًا} [سورة اﻹنسان: ۳] ۳. اگر امروز برای شروع چنین کانونی نیرو و امکانات کافی ندارند، از امروز برای دست‌یابی به این مقدمات تلاش کنند، تا بتوانند به تدریج در سال‌های آینده بر سر سفره سعی و کوشش امروزشان بنشینند. ۹ مرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/anbaz60/1262
انباز
درخواست یکی از متدینان در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام: برای مراسم چندهزار نفری در یکی از شهر
توصیۀ یکی از اساتید بزرگوارم بعد از پیشنهاد بنده درباره ترویج حجاب و حیا: «جناب آقاي دين‌پرست، در همه‌ي توصيه‌ها و راهنمايي‌هاتون، توصيه به محبت رو اضافه کنيد که محبت کردن به مردم معجزه مي‌کنه. متدينين بايد ياد بگيرن که به مردم عشق بورزند؛ همچون رسول گرامي اسلام که با محبت کردن مردم رو اسير خودشون کرده بودند. اين بالاترين توصيه‌اي است که به هر شخص و گروه فرهنگي و تربيتي و بلکه به هر متديني ميشه کرد.» با تشکر فراوان از ایشان، و سایر اساتید بزرگوار و همراهان عزیز.
بوالحسن خورشید آل مصطفی کاید درست با ولایش تاجی از خورشید بر سر داشتن حجت هشتم رضا، شاهی که بتوان با رضاش هفت چرخ نیلگون را زیر چنبر داشتن ملک الشعراء بهار نائب الزیاره و دعاگوی همه موالیان قرآن و اهل بیت علیهم السلام هستم. https://eitaa.com/anbaz60/1264
🔼🔽 گویا اخیرا آقای سلحشور گزارش فوق را از گفتگوی مؤثر خواهرش با یک دختر بدون روسری منتشر کرده است. این گفتگو، مصداق تعلیم و ارشاد جاهل و ارائه بینات¹ است که اصولا باید به صورت همگانی و با رفع موانع ادراک و با ذکر شواهد کافی انجام شود، تا طرف مقابل را به تفکر و انتخاب و تصمیم برساند. اما این گفتگو امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ زیرا: اولا هنوز در ذهن این مخاطبان (و شاید در برآیند کلی جامعه)، نه حجاب معروف است و نه بی‌حجابیِ سر منکر. ثانیا آمران و ناهیان نیز ولایت طبیعی ایمانی اجتماعی بر مخاطبان و حق امر و نهی به او نیافته‌اند.² اگر تصمیم‌گیران کشور، تمرکز فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را به‌جای تذکر لسانی و همگانی دیدن امر‌به‌معروف و اولویت دادن به "جمع‌آوری بی‌حجابان و پایان‌یافتن بی‌حجابی"، بر چنین آموزش‌هایی بیاورند و در بستر تربیتی مطلوبی به‌انجام برسانند، در مدتی نه‌چندان دور، شاهد فرهنگ‌سازیِ فراگیری، به نفع فرهنگ دینی خواهیم بود؛ از حجاب³ و امر به معروف تا نماز و زکات و روزه و غیره. اما آنچه امروزه بیشتر مطالبه و پیگیری می‌شود (یعنی کوبیدن بر طبل قانون الزام‌آور درباره حجاب)، در وضع کنونی ایران، چوب دوسرطلاست و در مدتی نه‌چندان‌بلند، گرفتار یکی از دو آفت زیر خواهد شد (بلکه شده‌است): یا بی‌قانونی‌های بیشتری می‌آورد (یعنی تخلف از قانون و بلکه بالاتر: مخالفت با قانون)،⁴ یا قشری‌های مذهبی را وادار به کوتاه‌آمدن از پوشش شرعی می‌کند (بنا بر اینکه مصداقش همان معیار مرسوم فقهی باشد)، و یا هر دو. ____ پی‌نوشت‌ها در فرسته بعدی https://eitaa.com/anbaz60/1265