eitaa logo
انباز
271 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هادیانه ها
۱۴۰۱- ۱۴۰۲ الهدی ‼️⚠️‼️⚠️‼️⚠️‼️⚠️‼️⚠️‼️ 📣 همزمان با عید سعید فطر ، با استعانت از درگاه خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، برنامه گزینش و پذیرش مرکز فقهی تربیتی مصباح المهدی برای سال تحصیلی آینده آغاز شد. ✍️ معاونت آموزش مرکز فقهی در نظر دارد، تعداد محدودی از طلاب مستعد و توانمند را جهت شرکت در دوره های تحصیلی در مقاطع مختلف، پذیرش نماید. ✍️ علاقه مندان میتوانند جهت به b2n.ir/mesbah1401 مراجعه نمایند. 🎖مهلت ثبت نام تا نیمه تیر ماه 👌لطفاً در نشر اطلاعیه و آگاه سازی شاگردان و دوستان مستعد خود ، مشارکت فرمایید.
هدایت شده از مطالبِ طلبگی (وافی)
✅ این طرح(ولایت)بایستی فراگیر شود. امام خامنه ای مدظله العالی 🔻 آغاز ثبت نام دوره کشوری 🔻 🇮🇷 ١۴٠١🇮🇷 🔸 برادران وخواهران غیرحوزوی (تا ٣۵ سال) 🔴 ثبت نام: تا ١ خردادماه 🌐 hamzevasl.ir 👈 مکان: مشهد مقدس 👈 آدرس کانال‌ ها: 🆔 eitaa.com/hamzevasl 🆔 t.me/hamzevasl 🆔 ble.ir/hamzevasl 🆔 Instagram.com/hamzevasl
انباز
✅ این طرح(ولایت)بایستی فراگیر شود. امام خامنه ای مدظله العالی 🔻 آغاز ثبت نام دوره کشوری 🔻 🇮
طرح ولایت 🤔 شرکت در دورۀ را به طلاب علاقه‌مند به و نیز به دانشجویان رشته‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنم؛ نه از آن جهت که نتایجش را قبول داشته باشم، بلکه از آن جهت که محتوای مناسبی به میدان اندیشه می‌آورد. بنابراین پیشنهادم به کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند آن است که حتما با 1️⃣ وارد شوند. البته اگر در ابتدای کار رویکرد ارزیابانه سخت باشد، می‌توان در خود دوره، مطالب را به خوبی فهمید و به حافظه سپرد تا به مرور و در مطالعات تکمیلی، به قدر میسور به آنها پرداخت. —— 1️⃣ تفکر انتقادی غیر از رویکرد اعتراضی است. در این تفکر تلاش مخاطب بر آن است که ابتدا مطلب را به خوبی درک کند و سپس درست و نادرستش را از هم بازشناسد. مبنای این رویکرد، حق‌جویی است و نتیجه‌اش انصاف در ارزیابی و حفظ . اما در رویکرد اعتراضی از همان ابتدا بنا بر آن است که روی مطالب اشتباه تمرکز شود. پس در این رویکرد، احتمال عبور از زیاد است.
🔷 پیوند قدرت و ثروت به رنگ مذهب و انقلاب! علیرضا کمیلی: 🏜 با یکی از دوستان رفتیم دیدار یک که واسطه ای می گفت توان جذب خارجی دارد و با او برای سرمایه گذاری در عرصه گردشگری در استان محروم سخن گفتیم. 👀 ظاهری داشت و دستبند قطور امام زمانی اش هم توی چشم می زد! گفت من از مسوولان مربوطه سوال کردم و فهمیدم بیشتر از سیصد چهارصد هزینه ندارد و اگر اینقدر باشد که راحت می شود جور کرد! ☺️ من و دوستم به هم نگاه کردیم و گفتیم سیصد چهارصد میلیون بنظر میاد که کم باشد.... که گفت میلیارد! 🔰 تعجب کردم! از آنطرف و اينطرف سخن به میان آمد که نشان می داد ایشان علاوه بر مکنت، شوکت هم دارد و از اش در سرمایه گذاری های اقتصادی بهره می برد! 💠 ما نکته ای را متذکر شدیم که اگر بشود سرمایه گذار بنحوی کار کند که مردم نیز بتوانند از آن سود ببرند و مثلا بازارچه ای برای آنها بسازد و... که گفت این نکات مربوط به شماست و صاحب سرمایه برایش این جنبه ها مهم نیست و فقط به فکر می کند! ⛔️ در تکمیل بحث خود گفت اصلا همان که 1400 سال قبل گفته خیلی صحیح است که ما باید سرمایه را 'دولة بين الأغنياء' کنیم یعنی بین پولدارها به گردش در بیاوریم تا مابقی مردم هم در این میان به چیزی برسند! 😮 دیگر قفل کرده بودم! دقیقا آیه را ناقص خوانده و برعکس ترجمه کرده بود و داشت کار خودشان را هم می کرد! 💵 تاسف خوردم که چطور با ظاهر دینی پیوند می خورند و... 📍 https://t.me/anbaz60/879
✅با استعانت از خداوند متعال و در ظلّ توجهات حضرت ولیّ عصر (ارواحنا له الفداء) مؤسسه آموزش عالی اسراء تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی (دامت برکاته) از بین دانش‌پژوهان واجد شرایط، پذیرش می‌کند. ✳️رشته‌های تخصصی: 🔸تفسیر قرآن با گرایش تفسیر موضوعی اعتقادی (سطح4) 🔸تفسیر و علوم قرآن (سطح3) 🔸فلسفه اسلامی (سطح3) 🔴 مهلت ثبت نام: فقط تا ۳۱ اردیبهشت. جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه مراجعه کنید. www.paziresh.ismc.ir قم، 75 متری عمار یاسر، نبش خیابان شهید قدوسی، بنیاد بین المللی علوم وحیانی 02537189220 02537189255
#استوری #انتخابات_لبنان #انتخابات88
هدایت شده از مطالبِ طلبگی (وافی)
امروز یکی از طلبه های شیرازی خاطره ی ناراحت کننده ای نقل کرد. سه ماهه که صاحب یک دوقلوی دوس داشتنی شده است می گفت: وقتی در سونوگرافیِ دوماهگی معلوم شد که فرزندمان دوقلو است کُلّ فامیل بسیج شدند که باید سقطش کنید! پرسیدم: چرا؟ مگه بچه ها مشکلی داشتند؟ گفت: نه، می گفتند: نگه داری و بزرگ کردنشون سخت و پر دردسره! فقط مادرم مخالف سقط بود. حتی مادرزنم پاشو توی یک کفش کرده بود که باید سقطش کنید خلاصه من و خانمم از شهرمون که اطراف شیرازه اومدیم شیراز و به مدت یک ماه در یک مسافرخانه ی مربوط به مرکز خدمات حوزه ساکن شدیم و در طول این یک ماه گوشی هامون رو خاموش کردیم بعد از یک ماه رفتیم سونو سلامت دادیم که بابتش هم سه ملیون هزینه گرفتند‌. پزشک که نتیجه سونو را دید گفت یکی از دوقلوها قطعا ناقص است ولی چون نمی دونیم‌ کدومشونه باید هر دوشون را سقط کنی! گفتم شما سه ملیون گرفتید که بفهمید کدومشون ناقصه! گفت: همینه که هست! خلاصه برگه مجوّز سقط را داد دستمون که بریم برای اسقاط از پله های بیمارستان‌ که پایین اومدیم برگه را جلوی چشم خانمم آتیش زدم و گفتم‌ من بچه هامو سقط نمی کنم پنج‌ ماهشون که شد، اومدیم قم بیمارستان بقیة الله و دوباره سونوگرافی دادیم، پزشک با دیدن برگه سونوگرافی گفت: هیچ باکیشون نیست! گفتم: شیراز گفتند: یکی شون ناقصه. گفت: برگه ی سونوی شیراز را بیار ببینم. وقتی دید، گفت: فلان جای جنین وقتی در فلان وضعیت قرار می گیره، سونوگرافی اونو فلج نشون می ده، در حالی که فقط بدنش کمی کج شده و سالمه! خلاصه، فرزندانشون سه ماه پیش دنیا اومدند: حسین و زهرا😍
هدایت شده از مطالبِ طلبگی (وافی)
تعجب از اقوام این طلبه هست که تا فهمیده بودند بچه شون دوقلوست، به قول دوستمون بسیج شده بودند که باید سقطشون کنید! قبلاً در یک کلیپ حدود ده بهانه برای اِسقاط جنین شمرده بودم ولی این یکی برایم تازگی داشت بزرگ کردنشون دردسر داره. همین؟!؟ یعنی در قیامت وقتی این دو طفل معصوم بپرسند: چرا ما رو از بین بردید؟ بشنوند که: نگه داریِ شما دردسر داشت!!! وانگهی پزشک به چه حقی به بهانه ی ناقص بودنِ یک فرزند که احتمال خطا در تشخیص هم در آن می رود، مجوّز قانونیِ اسقاط هر دو را صادر می کند؟!؟ به کجا چنین شتابان، می روند؟ مردم و دست اندرکاران امر سلامت مردم!!!
دین کیفت است نه کمیت دین سوپر مارکت نیست ✅وحدت دین و اخلاق در دیدگاه استاد فاطمی نیا به روایت توئیتر (قسمت اول) قطب فلسفه دین اسلامی درگذشت این عالم اخلاقی و مردمی را تسلیت می گوید #فاطمی_نیا 🆔 @FalsafeDin_ir
📝 محمدرضا زائرى سلام فرمانده! وقتي مي‌خواهند نهالي را در خاك بنشانند، اگر خاك مساعد نباشد و نتواند نهال را نگه دارد بعد از مدت كوتاهي آن برگ‌هاي سبز و گل‌هاي تازه‌شكفته و غنچه‌هاي زيبا به‌سرعت پژمرده و خشك خواهد شد. حالا اگر كسي فقط با همان چند روز و چند ساعت اول كار داشته باشد و بخواهد عكس يادگاري بگيرد و مصاحبه كند و به همان زيبايي و طراوت گذرا دل خوش بدارد طبيعي است كه اصلا به زمينه و زمانه و شرايط خاك اهميتي نمي‌دهد. اما اگر كسي به دوام آن نهال اهتمام ورزد و به ميوه‌هاي آينده آن دلبسته و به سايه‌اي كه قرار است بر سر فرزندانش بگسترد اميدوار باشد، بي‌شك براي خاك ضعيف و تنك‌مايه اين نهال نگران خواهد بود و به عكس يادگاري همان چند ساعت راضي نمي‌شود! پس حرص مي‌خورد و اعتراض مي‌كند اما نه از آن روي كه براي اين نهال ارزش قائل نباشد بلكه برعكس، به آن جهت كه اين نهال را بسيار مهم و باارزش مي‌داند! اعتراض و انتقاد او اين است كه ابتدا بايد خاك مساعدتري تهيه كنيد و كود و آب را فراهم سازيد و به نور مناسب بينديشيد و بعد نهال را بكاريد، زيرا كاشتن بي برنامه اين نهال فقط آن را تلف خواهد كرد و فرصت‌هاي ديگر را هم خواهد سوزاند! حتما اين منتقد دلسوز هم اگر خودش باشد و حال همين چند لحظه كوتاهش را در نظر بگيرد و به آينده فكر نكند، او هم از تماشاي اين نهال لذت مي‌برد و از بهجت و شادابي و طراوت موقت آن مسرور خواهد بود. داستان برخي منتقدان ماجراي "سلام فرمانده" هم همين است، خودشان در خلوت و حال فردي با آن انس مي‌گيرند و از آن لذت مي‌برند و با ديدن صحنه‌هاي باشكوه و هيجان‌انگيز و غرورآفرين جمكران و اصفهان و مشهد به وجد مي‌آيند و شادمان مي‌شوند. اما در عين حال نمي‌توانند از كنار اين پرسش‌ها بي‌اعتنا بگذرند؛ آيا چنين حركت‌هايي بر كاهش شديد باور عمومي به مهدويت در جامعه اثر دارد و تغييري ايجاد مي‌كند؟ آيا حمايت تريبون‌هاي رسمي نامحبوب از آن فايده‌اي دارد؟ آيا اين حجم گسترده از تبليغات سراسري و گسترده نتيجه معكوس نخواهد داشت؟ آيا ادبيات خاص اين سرود با مخاطب عام ارتباط برقرار مي‌كند يا تنها ادبيات محفلي مخاطباني خاص است و چه بسا حتى شكاف اجتماعي و گسل اعتقادي موجود را عمق بيشتري مي‌بخشد؟ آيا نوجواناني ديگر با گرايش‌ها و افكار ديگر هم فرصت عرض اندام و اظهار علايق خود را در موقعيت‌هايي حتى يك صدم و يك هزارم اين دارند؟ اگر خاك مساعد براي پرورش اين نهال فراهم نشده باشد، آيا اين نهال تا چندي بعد بي‌رمق و ضعيف نخواهد گشت؟ در شرايط ملتهب فعلي جامعه از نظر اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي، آيا چنين برنامه‌هايي در عمق جان و دل مخاطب نفوذ خواهد كرد؟ آيا در كنار حركت‌هاي حماسي و تبليغي براي تهييج عواطف و احساسات مخاطب، پيش‌بيني لازم براي حركت‌هاي جدي جهت اقناع افكار عمومي هم شده است؟ من كه از سال‌ها پيش درباره ضرورت احياي سرودهايي از اين دست نوشته‌ام كاملا به اهميت و ضرورت آن باور دارم و سرود "سلام فرمانده" را از اين نظر گامي مهم و تجربه‌اي موفق مي‌دانم، اما بي‌توجهي به زمينه‌هاي تأثير و ماندگاري آن و بي‌تدبيري براي تهيه پيوست‌هاي لازم را خسارت‌بار مي‌بينم. از اين روي نه شتاب‌زده مانند برخي دوستان، هيجان و شوق فردي خود را تعميم مي‌دهم و نه بي‌مهرانه مانند برخي ديگر انتقاد و نگراني خود را فرياد مي‌كنم، بلكه با ترديد و تأمل مي‌پرسم و مي‌انديشم و آرزوي توجه و تعمق افزون‌تر دارم. https://t.me/morzaeri/11723
تمام مطالب آقای در این متن، قابل توجه است و با دقت مطرح شده، اما دو تأمل نیز درباره‌اش دارم: 1️⃣ ایشان می‌فرمایند: «آيا نوجوانانی ديگر با گرايش‌ها و افكار ديگر هم فرصت عرض اندام و اظهار علايق خود را در موقعيت‌هايی حتی يک‌صدم و يک‌هزارم اين دارند؟» می‌دانیم که فضای فرهنگی عمومی، چه در صداوسیما و چه در مراکز آموزشی و فرهنگی، بیشتر در اختیار افرادی است که دارای گرایش‌ها و افکار دیگری هستند و برنامه‌های دیگری اجرا می‌کنند؛ دست کم دو علامت زیر، از این ادعا پشتیبانی می‌کنند: 1. اگر کسی با افراد مذهبی نشست و برخاستی داشته باشد، می‌بیند که چقدر از محدودیت‌های برنامه‌های مذهبی و گستردگی بسیارِ برنامه‌های غیر مذهبی، نگران و نالان‌اند. 2. چه‌بسا درخشیدن بسیار زیاد سرود (با وجود تمام نقاط قوت و ضعفش) نشان آن باشد که چنین تولیداتی (با عناصر فرهنگیِ دینی و مذهبی و امام‌زمانی) به قدری کم‌پیدا است که چنین اثری اینگونه حتی برخی از منتقدان ادبیِ سرود را هم جذب می‌کند. خوب است گزارشی از یک رصد فرهنگی منتشر شود که ببینیم در آموزشگاه‌های سراسر کشور، چقدر امکان آموزش‌دیدن چنین مضامینی وجود دارد و چقدر میدان برای مضامین . با این وصف، همچنان نگرانی و سؤال آقای زائری را پربی‌راه نمی‌دانم؛ زیرا شاید نگرانی‌های دیگری در لایه‌های زیرین پرسش بالا وجود داشته باشد که باید بیان شوند. 2️⃣ ایشان می‌فرمایند: «ابتدا بايد خاك مساعدتري تهيه كنيد و كود و آب را فراهم سازيد و به نور مناسب بينديشيد و بعد نهال را بكاريد، زيرا كاشتن بي‌برنامه اين نهال فقط آن را تلف خواهد كرد و فرصت‌هاي ديگر را هم خواهد سوزاند!» ضرورت اندیشیدن درباره بسترهای مناسب رشد و شکوفایی نهال، قابل انکار نیست و هشدار ایشان کاملا درست و مجرّب است، اما نباید «ابتدا» را به این معنا تلقی کرد که «تا همۀ زمینه‌ها فراهم نشده، باید از نهال‌کاری بپرهیزیم». بلکه در همین زمینه‌ها هم باید درصدی از آزمون و خطا را لحاظ کرد. البته در این باره هم کلام آقای زائری را تامّ می‌دانم؛ زیرا روی سخن ایشان را بیشتر با آن عده از مسئولان فرهنگی می‌بینم که به چنین اقداماتی دل‌خوش می‌کنند و بار وظیفۀ خود را به دوش دیگران می‌اندازند. این هم واضح است که اگر (بر فرض) امکانات ما تنها به انجام یکی از دو کار وفا می‌کند، حتما باید کارهای ریشه‌ای را که ضروری‌اند و به لطف خدا، چنین میوه‌هایی را به بار خواهند آورد، پیش‌اندازیم. https://eitaa.com/anbaz60/904 https://t.me/anbaz60/885