eitaa logo
شناخت تفکرات صهیونیسم،andeeyshkade
187 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ویل یومئذ للمکذبین، فیعذبه الله العذاب الاکبر (بصیرت، اندیشه، وتحلیل،، چالشهای.پیش رو)
مشاهده در ایتا
دانلود
گاوری و اقتدار داوود، شائول را به هراس انداخت و تصمیم به قتل او گرفت ولی موفق نشد؛ داوود به نزد اخیش (12)، شاه فلسطینی‌ها و دشمن سرسخت بنی‌اسرائیل، پناه برد. سرانجام، قبایل بنی‌اسرائیل در جنگی سخت از فلسطینی‌ها شکست خوردند و شائول به قتل رسید. داوود در حبرون (13) مستقر شد و از سوی قبیله یهودا به شاهی برگزیده شد. او هفت سال و نیم شاه یهود بود. پس از جنگ‌های سخت با سایر قبایل بنی‌اسرائیل و شکست پسران شائول سرانجام بیت‌المقدس را تصرف کرد و «پادشاه بنی‌اسرائیل و یهود» شد. داوود در 30 سالگی شاه یهود شد و 40 سال سلطنت کرد؛ هفت سال و نیم بر قبیله یهودا و 33 سال بر تمامی بنی‌اسرائیل. (14) زمان وفات داوود را حوالی سال 965 پیش از میلاد می‌دانند. بدین‌سان، در دوران داوود، سلطنتی واحد از قبایل دوازده‌گانه بنی‌اسرائیل، در زیر سلطه قبیله یهودا، تأسیس شد. (15) چنان‌که دیدیم، سلطه داوود و قبیله یهود بر سایر قبایل بنی‌اسرائیل از طریق خیانت به بنی‌اسرائیل و پناه بردن به دشمنان قوم خود، یعنی مهاجرین کرتی (فلسطینی‌ها)، به دست آمد. در واقع، این فلسطینی‌ها بودند که با درهم شکستن اقتدار نظامی بنی‌اسرائیل و قتل شائول راه را برای صعود داوود هموار کردند؛ و او سپس از طریق جنگ‌های خونین بنی‌اسرائیل را مقهور ساخت. در دوران داوود و در پیرامون دربار او یک الیگارشی اشرافی شکل گرفت و این امر نارضایتی بنی‌اسرائیل را برانگیخت و به شورشی بزرگ علیه داوود انجامید. رهبری این شورش را ابشالوم (16) پسر داوود، به دست داشت که «دل‌های مردان اسرائیل» با او بود. (17) سرانجام، در جنگی خونین شورشیان شکست خوردند و قتل‌عامی سخت صورت گرفت. تعداد کسانی که به دست بندگان داوود به قتل رسیدند بیست هزار نفر گزارش شده است. (18) ابشالوم نیز در این نبرد به قتل رسید؛ و «جان داوود و پسران و دختران و زنان و متعه‌هایش» نجات یافت. (19) این ماجرا نیز پیوند داوود را با قبیله یهودا نگسست و سایر قبایل بنی‌اسرائیل همچنان سلطنت داوود را حکومت یهودیان می‌انگاشتند: جمیع مردان اسرائیل نزد پادشاه آمدند و به پادشاه گفتند چرا… مردان یهودا تو را دزدیدند… مردان یهودا به مردان اسرائیل جواب دادند از این سبب که پادشاه از خویشان ما است، پس چرا از این امر حسد می‌برید؟… مردان اسرائیل در جواب گفتند… حق ما در داوود از شما بیشتر است، پس چرا ما را حقیر شمردید. (20) بدین‌سان از زمان داوود، در روایات «اسفار پنجگانه» مفاهیم اسرائیل و یهود جدا می‌شود و به دو گروه متمایز اطلاق می‌گردد. حکومت داوود و قبیله یهودا بر بنی‌اسرائیل را باید مبداء فرایندی طولانی دانست که سرانجام از طریق حذف سایر قبایل بنی‌اسرائیل به شکل‌گیری قوم یهود انجامید. «اسطوره داوود» بنیانی است که اندیشه و ساختار سیاسی یهودیت بر آن استوار است. مفهوم «برگزیدگی الهی» و «سلطنت ابدی خاندان داوود» محوری را پدید ساخته که طی سده‌های متمادی یهودیان وحدت سیاسی خود را، به رغم پراکندگی جغرافیایی، در پیرامون آن تداوم بخشیده و انگیزش و آرمان‌های سیاسی خود را از آن گرفته‌اند. خاندان داوود اسطوره‌ای کاملاً قومی است و نماد قدرت و شوکت یهودیان به شمار می‌رود؛ و در این معنا حتی با سایر قبایل بنی‌اسرائیل نیز پیوند ندارد. تدوین‌کنندگان عهد عتیق تعمدی آشکار و شگفت در رواج فرهنگ مبتنی بر آمیختگی (هرج و مرج) جنسی (21) و تقدس‌زدایی اخلاقی از پیامبران داشته‌اند؛ و شالوده‌ای را که با داستان رفتار ناستوده ابراهیم در مصر (22)، داستان لوط و دخترانش (23)، آمیزش یهودا و عروسش و داستان‌های مشابه دیگر بنیان نهاده‌اند، تداوم می‌بخشند. سرآغاز اسطوره خاندان داوود به کتاب روت می‌رسد. کتاب روت با داستان مردی از قبیله یهودا آغاز می‌شود. او در زمان قحطی به موآب می‌رود و در آنجا با زنی، که به بنی‌اسرائیل تعلق ندارد، به نام روت (24) ازدواج می‌کند. مرد یهودی می‌میرد و نعومی (25)، مادرش، و روت، بیوه‌اش، سال‌ها در موآب تنها می‌مانند. سرانجام، این‌دو به سرزمین یهود می‌روند و روت در کشتزار یکی از سران قبیله یهودا، به نام بوعز (26)، به کار می‌پردازد. این دو زن مستمندند. روت به راهنمایی نعومی نیمه‌شب پنهان به خوابگاه بوعز می‌رود، در کنار او می‌خسبد، صبح‌گاه شش کیل جو از او می‌گیرد و به عنوان ارمغان برای نعومی می‌برد. این سرآغاز شیفتگی بوعز و وصلت او با روت است. چنین است که روت زیبا و نعومی محیل و دلاله به ثروت و شوکت می‌رسند. (27) بوعز و روت نیاکان داوودند. بدین‌سان، شجره‌ای که با زنای یهودا و عروسش آغاز شد تداوم می‌یابد و خاندانی را بنیاد می‌نهد که «برگزیدگان یهوه» و رهبران مشروع تمامی بنی‌اسرائیل به‌شمار می‌روند. در تصوف یهودی / کابالا شخصیت داوود در موجودی خدای‌گونه به نام شخینا (28) تجلی می‌یابد که سلطنت جهان فرازمینی را به دست دارد. سلطنت زمینی خاندان داوود نیز هیچ‌گاه منقطع نمی‌شود و در
تبار او هماره تداوم دارد؛ و سرانجام از این تبار «ملخ» (ملک، پادشاه) (29) یا «مشیا» (مسیح) (30) ظهور خواهد کرد و سیطره یهودیان، و در رأس آنان خاندان داوود را بر سراسر جهان برقرار خواهد نمود. صهیونیسم به‌عنوان یک ایدئولوژی جدید، بر اصل «برگزیدگی» و «رسالت» جهانی قوم یهود مبتنی است و درونمایه خویش را از اسطوره خاندان داوود گرفته است. به عبارت دیگر، انطباق همان اسطوره است بر فرهنگ و دنیای جدید. تصویری که عهد عتیق از شخصیت داوود به دست می‌دهد بی‌شک در تکوین روانشناسی فردی و اجتماعی و فرهنگ قوم یهود به شدت مؤثر بوده است. در این روایت، داوود سلطانی است قدرت‌طلب، قسی و غرق در فساد دربار باشکوه خود. او چنان بی‌رحم و کینه‌توز است که در دوران سلطنت خویش، هفت پسر بی‌گناه شائول را که در پناه او می‌زیند، به دشمنان خاندان شائول، از قومی بیگانه با بنی‌اسرائیل، تحویل می‌دهد تا به انتقام گذشته بر دار کشند. (31) و تنها این نیست. داوود ده‌ها زن در حرم خود دارد (32‌) و حتی همسران شائول را نیز به تصرف درآورده است به رغم این‌که همسر نخست او دختر شائول است. (33) این زنان به مرگی تدریجی محکوم‌اند بی آن‌که داوود نظری به ایشان افکند. (34) مع‌هذا، او چنان هوسباز است که با بت شبع (35)، همسر زیبای اوریاء حتی (36) می‌آمیزد و سپس، به قصد تصاحب دائم این زن، سردار دلیر و وفادار خود را به قتل می‌رساند. (37) بت شبع مادر سلیمان، جانشین داوود است. (38) پسران داوود نیز، چون پدر، بدکار و شریرند. یکی چنان فاسد است که با خواهر خویش می‌آمیزد. خواهر کار را به رسوایی می‌کشد تنها به این دلیل که بی‌رضای او و بی‌رضای پدر صورت گرفته است. (39) و پسر دیگر «در نظر تمامی اسرائیل» با همسران پدر می‌خسبد. (40) سلیمان نیز «هفتصد زن بانو و سیصد متعه» دارد که یکی دختر فرعون مصر است.  و تأثیر این زنان بر او چنان است که در پیری دل او را از خدا برمی‌گردانند و سلیمان را به «پیروی خدایان غریب» مایل می‌سازند. (41) بدین دلیل، سلیمان مورد نفرین خدا قرار می‌گیرد و پس از مرگ او مملکتش متلاشی می‌شود. عهد عتیق سرشار از چنین ایستارهای اخلاقی و الگوهای رفتاری است. داوود جالوت را می کشد. در اواخر هزاره دوم پیش از میلاد، مهاجرینی جدید به سرزمین کنعان پای نهادند که در اسناد رامسس سوم (42) فرعون مصر (1198-1166)، مردم دریاها (43) نامیده می‌شوند. (44) آنان سکنه دریانورد جزایر دریای اژه، میان ترکیه و یونان، بودند. این قوم، پس از جنگ‌های سخت با کنعانی‌ها و عبرانی‌ها سرانجام سلطه خود را بر بخشی از سواحل سرزمین کنعان مستقر ساخت. این قوم فلسطینی خوانده می‌شدند و نام کنونی سرزمین کنعان یادگار آنان است. اطلاق این نام بر سرزمین کنعان به معنای آن نیست که سکنه کنونی فلسطین از تبار این قوم‌اند. در طول دوران‌های پسین، مهاجرت‌ها و آمیختگی‌های نژادی فراوان رخ داده است. در سده‌های اخیر بر مردم سرزمین فلسطین عنصر نژاد و فرهنگ سامی عرب غلبه دارد. (45) داستان سامسون و دلیله و نیز جنگ‌های داوود و جالوت، سردار فلسطینی، به این دوران تعلق دارد. داوود سرانجام توانست سرزمین بنی‌اسرائیل را از سلطه مهاجرین اژه‌ای برهاند. از این زمان مهاجرین اژه‌ای تنها در حاشیه دریا سرزمینی کوچک در اختیار داشتند. بندر غزه کانون اصلی فلسطینی‌ها بود. طبق اسطوره‌های یهودی، پس از داوود، پسرش سلیمان به سلطنت رسید. و طبق همین اسطوره‌ها در زمان سلیمان (965-928) دولت یهود و بنی‌اسرائیل به اوج شکوه و شوکت خود رسید؛ به دولتی بزرگ در میان مصر و بین‌النهرین بدل شد و سپس رو به انحطاط نهاد. در زمان سلیمان نیز رابطه اشرافیت قبیله یهود با اتباع خویش تبعیض‌آمیز و سلطه‌گرانه است. با درگذشت سلیمان و آغاز سلطنت پسرش، رحبعام (46)، بحرانی که از نیمه دوم سلطنت سلیمان آغاز شده بود شعله‌ور شد. در سال 928، ده قبیله مستقر در سرزمین‌های شمالی بنی‌اسرائیل، به رهبری قبیله افرائیم (سبط افرائیم پسر یوسف)، بر اشرافیت یهود شوریدند و در سرزمین‌های خویش دولت مستقل خود را به پا کردند. رهبری این شورش با یربعام بن نبط (47) از قبیله افرائیم است. سرآغاز این شورش به زمان سلیمان می‌رسد؛ آن‌گاه که گروهی از بنی‌اسرائیل علیه احداث «معبد» و کاخ باشکوه سلیمان در اورشلیم (بیت‌المقدس) قیام می‌کنند. احداث «معبد» و «کاخ» فوق در واقع همان عصیان بت‌پرستانه «سلیمان» است بر ضد آئین موسوی که او را ملعون خداوند قرار داد. معمار محراب و مکان‌های پرستش در معبد سلیمان فردی به نام حیرام ابیف (48) است که از جانب پدر فنیقی و مادرش از بنی‌اسرائیل است. (49) سلیمان از دوست خود حیرام، شاه صور، برای احداث «معبد» یاری می‌طلبد و او «حیرام ابیف» را به بیت‌المقدس می‌فرستد. (50) حیرام شاهی ثروتمند بود و در زمان او صور امپراتوری مستعمراتی دریای مدیترانه و قدرت بزرگ تجاری منطقه به‌شمار می‌رفت. دولت فنیقی صور در
این زمان، و در سده‌های پسین، کانون اصلی پرستش بعل (51) و مروج این آئین در منطقه بود. بعل یک مفهوم کهن سامی به معنای «خداوند» است که بت گوساله طلایی (52) یکی از نمادهای آن بود. (53) ثروت فنیقی‌ها و پیوندهای گسترده تجاری آنان با سراسر منطقه مدیترانه و سواحل آن در غرب و با شبه‌جزیره عربستان و سوریه و بین‌النهرین و ایران در شرق، طبعاً عاملی مهم در اشاعه آئین بعل پرستی بود. در این زمان حیرام بندر صور را به شهری زیبا بدل کرد و در آن معابد و مجسمه‌های عظیم بعل را برافراشت و همین امر بر سلیمان اثر گذارد. (54) معبد سلیمان آن‌گونه که در عهد عتیق تصویر شده توصیفی که از معبد سلیمان روایت شده آن را پرستشگاهی باشکوه می‌نمایاند سرشار از آذین‌های طلایی که در محراب آن دو «کروبی» (55) عظیم از طلا نصب است. (56) این «کروبی» چیزی نیست جز گوساله طلایی بالدار (57) (شبیه نقوش حیوانات بالداری که در تخت جمشید می‌یابیم) که با نام‌هایی چون ملکُم (58) و ملکارت (59) خوانده می‌شد و نمونه‌های آن در کاوش‌های باستان‌شناسی به دست آمده است. (60) این همان آئین «پرستش گوساله طلایی» است که در روایات اسلامی آن را گوساله سامری می‌نامند. بت‌های کنعانی (گوساله طلایی) معبد سلیمان آن‌گونه که در عهد عتیق تصویر شده در سده سیزدهم میلادی، با پیدایش تصوف یهودی / کابالا در اسپانیای مسیحی، مفهوم بعل بار دیگر به عنوان واژه‌ای مقدس، و این‌بار به معنای «اسماء رازآمیز الهی»، سر برکشید. امروزه، بعل شم، به معنای «استاد اسماء الهی»، عنوان آموزگاران و مرشدان تصوف یهودی است. (61) در سده هیجدهم، «اسطوره حیرام» نیز در بنیاد آئین‌های فراماسونری جای گرفت؛ احداث معبد سلیمان سرآغاز این طریقت رازآمیز انگاشته شد و حیرام نخستین «معمار» آن. این پدیده تصادفی نیست و دقیقاً باید به معنای تکریم احیاءگر پرستش بعل ارزیابی شود. (62) ادامه دارد… قسمت قبلی این مقاله  ؛  قسمت بعدی این مقاله پی‌نوشت‌ها: 1.Thutmosis 2.Ben-Sasson,ibid,pp.13-14 3.سفر خروج، 8/3. 4.Tyre 5.Sidon 6.Hiram 7.Raphael Patai,«Canaan«,Americana,vol.5,p.311 8.Saul 9.Jesse 10.کتاب اول سموئیل، 8/11. 11.Psusennes 12.Achish 13.Hebron 14.کتاب دوم سموئیل، 5/ 4-5؛ کتاب اول پادشاهان، 11/2. 15.تاریخ های فوق همه قراردادی است و بر مبنای داده های «عهد عتیق» به دست آمده است. برای نمونه، دایره المعارف یهود دوران سلطنت چهل ساله داوود را سال های 1010-970 پیش از میلاد می داند. (Judaica,vol.5,p.1318). 16.Absalom 17.کتاب دوم سموئیل، 13/15. 18.همان مأخذ، 7/18. 19.همان مأخذ، 5/19. 20.همان مأخذ، 19/ 41-43. 21.Sexual Promiscuity 22.ابراهیم در زمان ورود به مصر، همسرش، سارا را خواهر خود خواند تا برایش «خیریت شود.» درباریان فرعون از زیبایی این زن مسافر باخبر شدند و او را به کاخ فرعون بردند. بدینسان، این «آرامی آواره» صاحب «میش ها و گاوان و حماران و غلامان و کنیزان و ماده الاغان و شتران شد». این منشاء ثروت بنی اسرائیل است. (سفر پیدایش، 12/ 11-20). 23.پس از نزول غضب الهی بر شهرهای سدوم و گومورا، لوط و دو دخترش در مغازه ای ساکن می شوند. دو دختر به پدر شراب می نوشانند و شبانه، بدون اطلاع وی، با او همخوابه می شوند. حاصل این زنای با محارم دو پسر است؛ یکی نیای موآبیان است و دیگری نیای بنی عمون. (سفر پیدایش، 19/ 30-38). 24.Ruth 25.Naomi 26.Boaz 27.کتاب روت، باب های اول تا چهارم. 28.Shekhinah 29.Melekh 30.Mashiah 31.کتاب دوم سموئیل، 21/ 4-9. 32. همان مأخذ، 16/15. 33.همان مأخذ، 8/12. 34.همان مأخذ، 3/20. 35.Bath-Sheba 36.Urian the Hittite 37.همان مأخذ، باب 11. 38.همان مأخذ، 24/12. 39.همان مأخذ، 13/ 1-17. 40.همان مأخذ، 23/16. 41.کتاب اول پادشاهان، 11/ 3-4. 42.Rameses 43.Sea Peoples in Canaan 44.Ben-Sasson,ibid,p.26 45.واژه «فلسطین» از واژه عبری «پلشت» (Pelesht) ریشه گرفته و به معنای انسان «حقیر» و «پست» و نیز «دشمن» است. در دوران سلطه رومی ها، این سرزمین با این نام به یکی از ایالت های امپراتوری روم بدل شد. واژه فوق به همین معنا به زبانهای اروپایی و فارسی راه یافته است. واژه های philistinus لاتین و philistin فرانسه و philistine انگلیسی و «پلشت» و «پلشتی» فارسی به همین معناست. 46.Rehoboam 47.Jeroboam ibn Nebat 48.Hiram Abif 49.کتاب اول پادشاهان، 14/7؛ کتاب دوم تواریخ ایام، 14/2. 50.کتاب دوم تواریخ ایام، باب دوم. («حیرام» در زبان عبری به معنای «نجیب زاده» است). 51.Baal Shemem 52.Golden Calf 53.Judaica,vol.7,p.711 54.ibid,vol.8,p.501. 55.Cherubim 56.کتاب اول پادشاهان، 6/ 22-28؛ کتاب دوم تواریخ ایام، 3/ 10-13. 57.ibid,vol.7,p.711 58.Melkom 59.Melkart 60.بنگرید به تصویر‌ «کروبی» به دست آمده از کاخ اخاب در شهر سامریه مندرج در: Judaica,vol.5,p.397 61.ibid,vol.4,pp.
✡ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (١) 1⃣ فرقه‌ای منشعب از است که در شرایط بحرانی پس از شکست‌های پیاپی ایران و تحمیل عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمانچای، با ادعاهای گزاف جوانی شیرازی به‌نام آغاز شد و با حمایت دست‌های پنهان، مدعی نَسخ دین اسلام شد. 2⃣ به تعبیر حامد الگار، اصولاً همهٔ برنامه‌های خود را برای جدال با مذهب شیعه و علمای آن، سازمان داد و این موضوع، برای مردمی که دین در تمام زوایای زندگی‌شان، تأثیری شگرف داشت، قابل تحمل نبود. 3⃣ با این حال، بابی‌ها توانستند شبکه‌ای از وابستگان خود را پس از اعدام باب، ایجاد کنند؛ شبکه‌ای که پس از اقدام به ترور ناصرالدین شاه، مضمحل شد و با فرار بازماندگانش به عثمانی و سپس، انشعاب دو فرقهٔ و از آن، مسیری به‌ظاهر متفاوت، اما در باطن مانند گذشته را پیش گرفت. 4⃣ شواهد تاریخی گویای آن است که جریان بابی‌گری، از ابتدا ارتباطاتی با بیگانگان برقرار کرده‌بود. این ارتباط از طریق کمپانی‌های انگلیسی که دایی‌های باب، به‌عنوان حامیان او، نقش مهمی در چرخهٔ فعالیت اقتصادی آن‌ها ایفا می‌کردند، برقرار شد. 5⃣ بابیت و سپس بهائیت، سخت مورد توجه استعمار قرار گرفت و حمایت‌های روسیه تزاری و سپس بریتانیا از آن، زمینهٔ تثبیت موقعیت اعضای فرقه را در عکا و نیز ایران، فراهم کرد. 6⃣ وابستگان این فرقه، با اوج‌گیری ، رخت عوض کردند و توانستند گسترده‌ای پیدا کنند. با این حال، اوج‌گیری نفوذ این کالتِ وابسته، در دورهٔ پهلوی رقم خورد؛ ، امتیازها و مناصب کلیدی فراوانی را به بهائیان واگذار کرد. 7⃣ بهائیان در دورهٔ پهلوی دوم، ادارهٔ تمام ارکان کشور را در اختیار داشتند و نفوذ آن‌ها در بدنهٔ اداری کشور و نیز، تصرف مناصب کلیدی از سوی وابستگان به فرقه، اظهر من الشمس بود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (٢) ☠ نفوذ در ساختار آموزشی کشور 1⃣ در آموزش و پرورش ایران دورهٔ پهلوی، به‌عنوان کلیدی‌ترین سازمان نسل آیندهٔ کشور، گسترده داشتند؛ تا آن‌جا که در دورهٔ ، نخست‌وزیر شاه، وزارت آموزش و پرورش به از خانواده‌های قدیمی بهائی و طرفداران سرسخت این فرقه واگذار شد. 2⃣ خاندان پارسا، از دیرباز نقش مهمی در سیاست‌های دین‌زدایانهٔ پهلوی‌ها داشتند. مادر فرخ‌رو، فخرآفاق، از طرفداران سرسخت بود و در دورهٔ رضاشاه، نشریه‌ای برای ترویج مظاهر غربی، میان بانوان ایرانی، منتشر می‌کرد. 3⃣ فرخ‌رو پارسا، در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش، از هیچ ‌اقدامی برای حذف مظاهر مذهبی در مدارس ایران، فروگذار نکرد. بیشتر معاونت‌های کلیدی وزارتخانهٔ او، در اختیار اعضای فرقهٔ بود. فرخ‌رو در نشست‌هایی که با فرهنگیان داشت، به‌شدت علیه و دختران محجّبه واکنش نشان می‌داد و انتخاب این پوشش را نشانهٔ عقب‌افتادگی می‌دانست. 4⃣ او که در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرده بود، ترجیح داد را رها کند و در راستای اهداف فرقه، به فعالیت در عرصهٔ بپردازد. 5⃣ از رموز پیشرفت فرخ‌رو، وابستگی وی به کانون­‌های وابسته به بیگانگان نظير و (زيرمجموعه فراماسونری) بود. او هر وقت فرصت می‌یافت به کلوپ روتاری تهران سر می‌زد و برای اعضای آن به سخنرانی می‌پرداخت. 6⃣ منصب‌داری بهائیان در عرصه‌های آموزشی دورهٔ پهلوی، به ساختارهای آموزش عمومی محدود نمی‌شد؛ آن ها در مراکز آموزش‌عالی هم عهده‌دار مناصب کلیدی بودند. 7⃣ که در تشکیلات بهائیان، رتبهٔ بالایی داشت، در دانشگاه تهران مسئولیت کلیدی داشت و حتی به تبلیغ مرام خود بین دانشجویان می‌پرداخت. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (٣) ☠ منصب‌داران دربار و دولت پهلوی 1⃣ در دربار بیش از هر جای دیگری داشتند. حسین فردوست در خاطراتش، از رغبت فراوان شاه به واگذاری مناصب دربار و دولت به بهائیان، سخن گفته و معتقد است که وی بهائیان را افرادی وفادار به خود می‌دانست. 2⃣ هرچند این تصور شاه، به دور از واقعیت و برخاسته از ذهنیت خاص او بود، اما همین موضوع سبب شد که اطرافیان وی را، عموماً بهائیان سرشناس تشکیل دهند. به‌استثنای اسدالله عَلَم، دو نخست‌وزیر مورد علاقهٔ محمدرضا پهلوی، یعنی و ، هر دو بودند. 3⃣ ، مشهور به راسپوتین دربار ایران، یکی از سران فرقهٔ بود و پزشک مخصوص محمدرضا پهلوی محسوب می‌شد. فردوست در خاطراتش، ایادی را دارای بیش از ۴٠ منصب مهم و کلیدی معرفی می‌کند. 4⃣ ایادی که در برقراری روابط غیراخلاقی شاه نیز، نقشی ویژه ایفا می‌کرد، همه‌جا همراه محمدرضا پهلوی بود و جایگاهی اساسی در حمایت از دیگر بهائیانِ منصب‌دارِ دورهٔ پهلوی داشت؛ تا جایی که گزارش‌های موجود نشان می‌دهد، ایادی دست‌کم دو بار، منصب نخست‌وزیری را برای هویدا حفظ کرده است. 5⃣ او در معرفی وزرای کابینه هویدا، آخرین نظر را می‌داد؛ با سفارش او، به وزارت بهداری رسید، وزیر آموزش و پرورش شد و و ، به‌ترتیب، عهده‌دار وزارت بازرگانی و کشاورزی شدند. 6⃣ این تیم که تمام اعضای آن را بهائیان متعصب تشکیل می‌داد، به‌تدریج و طیّ دوران طولانی نخست‌وزیری هویدا، کامل شد و حلقهٔ سلطه‌گری این فرقهٔ ضالّه بر کشور را تکمیل کرد. 7⃣ در همین دوره بود که بحرین از ایران جدا شد و سیاست‌های فرهنگی مبتنی بر و گسترش فساد و فحشا، در همهٔ جوانب به اجرا در آمد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مناصب کلیدی؛ هدیهٔ شاه به بهائیان (۴) ☠ یکه‌تازی مافیای بهائیت 1⃣ با حمایت ایادی و پشتیبانی هویدا، تنها مناصب کلیدی توسط اشغال نشد؛ آن‌ها با رانتی که به‌دست آورده بودند، شبکه‌ای گسترده و مافیایی را ایجاد کردند که در تقویت جایگاه اقتصادی فرقه در داخل ایران و پشتیبانی مالی از سرکردگان آن که در فلسطین اشغالی مستقر بودند و با روابط نزدیکی داشتند، نقش ویژه‌ای داشت. 2⃣ در رأس این مافیایی، فعالیت می‌کرد. او که از بهائیان منطقه بود، با در اختیار گرفتن سهام بانک‌های بزرگ کشور، برای خودش گارد مسلح استخدام کرد و کار را به جایی رساند که اراضی اهالی مسلمان سنگسر را به زور تصاحب و به بهائیان واگذار کرد. 3⃣ افزون بر او، رادیو و تلویزیون نیز، در اختیار ، یهودیِ بهائی شده قرار داشت و او نیز، در راستای سیاست مد نظر سرکردگان فرقه، همان مسیری را طی می‌کرد که دیگر اذناب بهائی در کشور طی می‌کردند. 4⃣ بهائیان در نیز، حضوری فعال داشتند. ، رئیس ادارهٔ امنیت داخلی ساواک که مسئولیت سرکوب انقلابیون و شکنجه بازداشت‌شدگان را برعهده داشت، از اعضای فرقهٔ بود. او که سال‌ها در سازمان امنیت رژیم شاه منصبی کلیدی در اختیار داشت، در بسیاری از جنایات رژیم به ایفای نقش پرداخت. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍ نویسنده: جواد نوائیان رودسری 📚 منابع: 🔸ظهور و سقوط سلطنت پهلوی؛ حسین فردوست، اطلاعات، ١٣٧٠ 🔸دین و دولت در ایران؛ حامد الگار؛ ترجمه: ابوالقاسم سری، توس، ١٣۶٩ 🔸بهائیت در ایران؛ سعید زاهد زاهدانی؛ مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ ١٣٨١ 🔸قلم و سیاست از هویدا تا شریف‌امامی؛ محمدعلی سفری، نامک، ١٣٧٧ 🔸ناگفته‌هایی از بهائیت؛ رحیم نیکبخت، ماهنامه زمانه، شماره ۶١ : مهر ١٣٨۶ 🔸جستارهایی از تاریخ بهائی‌گری در ایران؛ عبدا... شهبازی، نسخه پی دی اف 🔸تارهای عنکبوت؛ جواد نوائیان رودسری، مؤسسه فرهنگی هنری خراسان؛ ١٣٨٩ 🔸اسناد فعالیت بهائیان در دوره محمدرضاشاه؛ ثریا شهسواری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ١٣٨٧
خانه / سایر مباحث / شخصیت‌های یهودی / خدایگان جنایت و کشتار (1) باروخ گلدشتاین خدایگان جنایت و کشتار (1) باروخ گلدشتاین شخصیت‌های یهودی ارسال دیدگاه 736 بازدید در 25 فوریه 1994 (6 اسفند 1372)، مصادف با روز پوریم در اسرائیل، دکتر باروخ کاپل گلدشتاین (1) که به‌عنوان پزشک در ارتش اسرائیل خدمت کرده بود و از نوادگان حاخام شنئور زلمان لیادی (2) مؤسس نهضت خباد لوباویچ (3) به‌حساب می‌آمد، در خلال نماز وارد مسجد آرامگاه پدران [مسجد حضرت ابراهیم (4)] در شهر الخلیل می‌شود و 29 مسلمان را کشته و 125 نفر دیگر را زخمی می‌کند (5). باروخ گلدشتاین نقاشی از شهر الخلیل یا حبرون مسجد ابراهیمی (آرامگاه حضرت ابراهیم) در الخلیل گلدشتاین با سلاحی خودکار دست به این جنایت می‌زند. در نهایت، نجات‌یافتگان حادثه سرانجام او را از پا در می‌آورند. باروخ گلدشتاین تروریست افراطی یهودی در جریان تحقیق در خصوص این حادثه، دو محافظ ارتش اسرائیل شهادت می‌دهند که گلدشتاین به‌تنهایی عمل نکرده بود و حتی اسلحه‌ای که در دست او پیدا شده بود، با سلاحی که هنگام ورود به مسجد در دست داشت، فرق می‌کرد. با وجود این هیئت تحقیق در گزارش خود اعلام می‌کند که گلدشتاین به تنهایی دست به این اقدام زده است! (6) کمی بعد از این حادثه، مزار گلداشتاین به محل زیارت بسیاری از یهودیان تبدیل می‌شود. در واقع شورای مذهبی محله کریات اربع (7)، محل دفن گلداشتاین را بنای یادبود اعلام کرده، در آن‌جا قبرستان احداث می‌کند. حامیان این طرح، پیاده‌رو، نورافکن، قفسه‌ی حاوی ادعیه و پایه‌ی ستون‌های آذین‌بندی شده با شمع را در محل مزار او نصب می‌کنند. بر روی سنگ قبر گلدشتاین نوشته شده است: «در این‌جا قدیس دکتر باروخ کاپل گلدشتاین آرمیده است. خداوند این مرد پرهیزگار و مقدّس را بیامرزد. خداوند انتقام خون او را خواهد گرفت؛ اویی که جان خود را تقدیم یهودیان، دین یهود و سرزمین یهود کرد. دستان او بی‌گناه و قلبش پاک است. او در چهاردهم ماه آدار سال 5754 عبری، مصادف با روز پوریم، در راه خدا به شهادت رسید.» حاخام یاکوف پرین (8) فقط دو روز بعد از جنایت گلدشتاین می‌گوید: «یک میلیون عرب، ارزش ناخن یک یهودی را ندارند.» حاخام اسحاق گینزبرگ (9) یکی دیگر از رهبران روحانی یهودی که ریاست مدرسه‌ی تلمودی Yeshiva Yossev kever در شهر نابلس را برعهده دارد، از کشتار وحشیانه‌ی گلدشتاین تمجید و تعریف می‌کند و این اقدام را «تحقق شماری از فرامین شریعت یهود» می‌نامد و می‌افزاید: «انتقام از غیریهودیان و نابودی آنان که از ذریه‌ی عمالیق هستند و تطهیر نام مقدس، جزء آن دسته از اعمال شایسته‌ای است که گلدشتاین به آن دست زده است.» تروریستی كه قبرش زیارتگاه یهودیان شد! پی‌نوشت‌ها: 1. Baruch kappel Goldstein باروخ گلدشتاین یک یهودی تندرو و یکی از شاگردان «مئیر کاهان» بود که نسلی از قاتلان و جانیان را تربیت کرده و به سراسر جهان فرستاد تا همه فلسطینیان و مسلمانان را به قتل برسانند. درباره‌ی مئیر کاهان بنگرید به: http://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/3706 2. Shneur Zalman of Liadi 3. Chabad Lubavitch جنبش مذهبی خباد یک جنبش حسیدی یهودی است که از عمر آن بیش از دو قرن می‌گذرد. این جنبش در اقصی نقاط دنیا فعالیت دارد و درصدد ترغیب یهودیانِ بی‌توجه به آموزه‌های دینی یهود به مراعات احکام و دستورات تورات و تلمود است. مرکز فعالیت‌ها و رهبری این جنبش بعد از جنگ جهانی دوم از اروپای شرقی به آمریکا منتقل شد؛ در آنجا، دامنه فعالیت‌ها و ساختار سازمانی این جنبش رشد چشمگیری یافت و فعالیت‌های آن سمت و سویی بین‌المللی پیدا کرد. این جنبش مذهبی با نفوذی که در ارکان قدرت در ایالات متحده آمریکا دارد به‌عنوان بازوی فرهنگی صهیونیسم بین‌الملل فعالیت دارد و مراکز متعدد آن در اقصی نقاط دنیا به‌عنوان مکان‌های امنی برای فعالیت‌های جاسوسی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند. 4. Cave of the Patriarchs (Arabic: al-Haram al-Ibrahimi) مسجد ابراهیمی یا حرم ابراهیمی شریف، از جمله مکان‌های مقدس در میان مسلمانان محسوب می‌شود، این مسجد در شهرک قدیمی الخلیل در جنوب کرانه باختری واقع شده است. بنای مسجد ابراهیمی شبیه مسجدالاقصی است و اطراف آن با یک دیوار بزرگ سنگی محصور شده است که طول آن به 7 متر می‌رسد. بنا به برخی روایات در این مسجد، قبر حضرت ابراهیم (ع) و همسرش «ساره» و قبر حضرت اسحاق (ع)، حضرت یعقوب (ع) و همسران‌شان قرار دارد. 5. گلدشتاین در پشت یکی از ستون‏‌های مسجد ایستاد و منتظر شد تا نمازگزاران سجده کنند. پس از آن به سوی نمازگزاران که در حال سجده بودند، آتش‏ گشود و عده‌‏ای نیز به او تجهیزات و فشنگ می‏رساندند. در این کشتار که تنها چند دقیقه طول کشید 29 تن از نمازگزاران شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند. در هنگام اجرای
این کشتار، سربازان ارتش اسرائیل درهای‏ مسجد را بستند و از فرار نمازگزاران خودداری کردند. همچنین به‏ هیچ‌کس اجازه نمی‏‌دادند تا برای نجات مجروحین به داخل حرم‏ برود. در همین زمان عده‌‏ای نیز در خارج از مسجد و عده‌‏ای دیگر نیز در حین تشییع جنازه‏ شهدا کشته شدند. در این کشتار 50 نفر به شهادت رسیدند که 29 نفر از آن‏ها جزء نمازگزاران حرم‏ بودند. برخی منابع تعداد مجروحان را تا 350 نفر نوشته‌اند. 6. رژیم اشغالگر در پی جنایت کشتار مسجد ابراهیمی کمیته حقیقت‌یاب! تشکیل داد و ریاست این کمیته به «یهودا شمغار»، قاضی اسرائیلی سپرده شد. این قاضی صهیونیست توصیه‌های نژادپرستانه خود را اعلام کرد که به موجب آن «مسجد ابراهیمی» بین شهرک‌نشینان صهیونیست و مسلمانان تقسیم شد. طبق این حکم شهرک‌نشینان صهیونیست بر ۵۴ درصد مسجد تسلط یافتتند؛ این در حالی بود که نمازگزاران فلسطینی در دیگر بخش‌های مسجد که متعلق به آنان بود، اجازه تردد و عبادت آزادانه و بدون محدودیت نداشتند. رژیم اسرائیل تنها به این مسأله اکتفا نکرده؛ بلکه بازار مرکزی سبزیجات فلسطین را بست و اجازه ورود آنان به مغازه‌هایشان در این مکان را نداد. بستن خیابان «شهداء» به‌عنوان مسیر اصلی شهر الخلیل و خیابان السهله و بخش‌هایی از خیابان «طارق بن زیاد» از دیگر تصمیمات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بود. این رژیم همچنین بیش از ۵۰۰ مغازه را در خیابان «شلاله قدیم» و دیگر خیابان‌های اصلی فلسطین را به روی شهروندان فلسطینی بست.
☠ حزب شیطان به‌دنبال تسلط بر ایران (۴) ✡ تمدن شیطان - قسمت سوم 🌍 بابیت و بهائیت در مقابل مرجعیت 1⃣ در ادامهٔ حوادث قبل، و با هدف تضعیف جایگاه و حذف آن از صحنهٔ معادلات سیاسی، در کنار رشد در ایران، جریانی منحرف نیز در عرصهٔ دین به‌نام در دورهٔ قاجار رشد و گسترش یافت. 2⃣ ورود ناموفق روحانیت به جریان جنگ دوم ایران و روس، مردم مسلمان را دچار نوعی سرخوردگی از دو نهاد قدرتمند دولت و روحانیت نموده و آنان را متوجه وجود مقدس امام زمان (عج) کرده بود. مدیریت نشدنِ این وضعیتِ روانی، زمینه را برای ورود دولت‌های خارجی به‌ویژه روسیه و سپس انگلستان به این عرصه فراهم نمود. 3⃣ آغاز عقیدتیِ این جریان را از زمان و بر اساس آراء دانسته‌اند. وی که در خانواده‌ای سنّی مذهب زاده شد، با اختیارِ تشیع، در عراق ساکن شد و با اظهار تمایل به اخباریون، به انتشار عقاید خاص خود پرداخت. یکی از این عقاید خاص شیخ، اعتقاد به بود. 4⃣ وی معتقد بود که راه شناخت دین در چهار رکن منحصر است: خداوند، پیامبر، امام و رکن رابع که در زمان غیبت امام (عج) واسطه میان وی و مردم است. 5⃣ وی رکن رابع را نایب خاص امام (در برابر نیابت عامه که از آنِ مراجع بود) می‌دانست و فرق آن را با نواب خاص اربعه، انتساب آنان از سوی امام، در برابر احراز این مرتبت از سوی رکن رابع به‌دلیل بزرگی و لیاقت خودِ او اعلام می‌کرد. ✍ دکتر محمدهادی همایون ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter