صدا ۰۰۲_sd-۲.m4a
5.79M
🔉 #پاسخ_به_شبهات
6⃣عدم تاثیر ویروس کرونا در مجالس حسینی علیه السلام؟
✍ استاد زمانی
🔳 #موسسه_کلامی_احیاء_همدان
Rahdar_0.mp3
46.62M
🎥 حجتالاسلام دکتر «احمد رهدار»
📺 شبکه چهارم سیما
🔈 صوت برنامه سوره
🏴 فصل سیّدالشّهداء ‹علیهالسلام›
🔘 موضوع: عاشورا و جریان اصولگرایی
🔺 در این فرهنگ، عقل متدیّنین و متمسّکینِ به فرهنگ عاشورا، در نسبت با زمانه و حوادث، رشد میکند؛ خَلق و اِبداع میکند...
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
✍حجت الاسلام دکتر رهدار از اساتید شاخص و پیشرو حوزه علیمه قم است که در حوزه گفتمان دینی نظریات و ادبیات جدیدی تولید کرده و در موسسه فتوح اندیشه با پرداختن به فقه های مضاف(فقه بین الملل، فقه رسانه، فقه هنر و ....) مباحث کاربردی را با تیم پژوهشی خود پی گرفته است.
هدایت شده از صدرا علوی
✳️ آیا زنان شوهر دار حق ارتباط جنسی با مردان بیگانه را دارند؟
یکی از خانم های محترمه در پیام صوتی خطاب به این ناچیز پرسش مهمی در رابطه با شبهه چند شوهری را مطرح کرده است:
اگر مرد برای تامین نیاز جنسی می تواند از طریق ازدواج موقت اقدام کند، اسلام در باره زن شوهر دار که به هر دلیل همسر او قادر به تامین نیاز جنسی او نیست، چه راه حلی ارایه کرده است؟!
چرا او مجاز به خودارضایی یا برقراری رابطه جنسی با مرد بیگانه نباشد؟!
با عنایت به درخواست ایشان و رعایت اصل امانت، از بازتاب صوت ایشان اعتذار می طلبم.
با توجه به اهمیت این پرسش و گستردگی نگرانی ها در این زمینه، به لطف الهی در پاسخ به این پرسش مهم فایل صوتی نیم ساعته ضبط شده که اینک در اختیار ایشان و همه عزیزان همراه قرار می گیرد:
@alinasirigilani
👇👇👇
AUD-20200812-WA0013.mp3
9.27M
📌 سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف_عاشورا.
این سخنرانی خود دارای تحریف و گاهی #توهین به ارزش ها است که #نقد آن توسط حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری صورت گرفت.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون تحریفات عاشورا
#بخش(۱)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمد رضا #جباری:
بسمه تعالی
در خصوص مجموعه ادعاهایی که در کلیپ سخنرانی فردی به نام دکتر ضیائی مطرح شده، نکاتی شایان تذکر است:
۱. این سخنرانی مشتمل بر مجموعه ای از ادعاهای #صحیح و #سقیم و راست و ناراست است که باید از یکدیگر تفکیک شوند.
۲. بخش اول مورد اشاره ایشان در گونه های تحریف، #تحریف در جزئیات واقعه کربلا است که البته با کمی #مبالغه همراه است.
۳. مثالهای مورد اشاره ایشان قابل تامل و بعضا نادرست است. مثلا:
*جمله هل من ناصر ینصرنی با تعبیر اما من مغیث یغیثنا لوجه الله؟
*اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ 📚الفتوح ابن اعثم کوفی، ج۵، ص۱۰۱
📚سیدبن طاوس،لهوف ص۶۱ آمده.
و با تعبیر هل من ناصر ینصرنی در
📚المنتخب طریحی ص ۳۷۹ آمده است.
هرچند منتخب طریحی، منبعی متاخر و ضعیف است، اما وجود جملات یادشده در لهوف و الفتوح که در معنا و مضمون شبیه هل من ناصر هستند، استناد این جمله به حضرت را ممکن می سازد و صدور این جمله از امام حسین(ع) _برخلاف تصور جناب ضیائی و برخی دیگر، هیچ منافاتی با هدف قیام و جایگاه عزت مندانه حضرت ندارد؛ چرا که دعوت مثل امام #حسین(ع) به نصرت، صرفا دعوت شخصی نیست بلکه دعوت به #نصرت مکتب است.
*در خصوص حضرت رقیه نیز اختلاف دیدگاه وجود دارد؛ اما بیش از آن که اختلاف مربوط به اصل وجود تاریخی باشد در پیرایه ها است.
۴. هرچند کتاب روضه الشهداء در ترویج برخی مطالب ضعیف نقش آفرین بوده اما به لحاظ نثر ادبی، در استمرار و رونق مجالس حسینی نیز نقش داشته است. بدین لحاظ، به کار بردن تعبیر #شارلاتان در باره مولف آن، دور از انصاف است. با این وجود، منابع تاریخی و #مقاتل کهن در دست است و امکان اعتبار سنجی مطالب این کتاب، ممکن.
چنان که این اقدام در آثاری مانند کتاب مقتل جامع سید الشهدا صورت گرفته است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا
بخش(۲)
📚 نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری:
۵. جهت استحضار جناب ضیائی باید گفت:
کتاب #اخبارالزینبات، تالیف مرحوم آیت الله مرعشی نجفی نیست و نسخه خطی این کتاب توسط یکی از دوستان سید حسن محمد قاسم #مصری در #حلب یافت شده و او نیز متن کاملش را در کتاب سیده #زینب(س) می آورد.
لذا برای اولین بار در سال ۱۳۳۳ ق چاپ می شود. سپس آقای محمد جواد مرعشی آن را استخراج کرده و جداگانه، با مقدمه مرحوم آیت الله #مرعشی نجفی چاپ می کند.
کتاب اخبار الزینبات منسوب به یحیی بن حسن بن جعفر عبیدلی نسابه (متوفای ۲۷۷ق) است و در این کتاب روایاتی دال بر رحلت حضرت زینب(س) در #مصر وجود دارد. که یکی از سه دیدگاه در باره مرقد حضرت زینب است(مدینه، شام یا مصر)
گفتنی است این کتاب در مقاله ای علمی، توسط آقای سید حسن فاطمی تحت عنوان بررسی اعتبار کتاب اخبار الزینبات مورد نقد قرار گرفته است. و بر اساس این نقد، پذیرش وجود مرقد حضرت زینب در مصر دشوار است و با توجه به عدم دلیل برای دفن حضرت در #مدینه و #بقیع، قول به #شام فعلا دارای ترجیح است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا
بخش(۳)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری:
۶. همواره تحلیل گران واقعه عاشورا در تبیین ماجرا، زمینه های تاریخی آنرا بررسی کرده اند و منابر به ویژه ایام #محرم، با قوت و ضعف، در صدد تبیین این واقعیات تاریخی هستند.
گو این که ممکن است کاستی ها و کوتاهی هایی باشد، اما نه در حد تعمیمهای جناب ضیائی.
ضمن آن که در تعابیر ایشان، بی مهری ها و درشت گوئیهای تاسف باری نسبت به #مادحان #سیدالشهداء دیده می شود.
۷. یادکرد حادثه #کربلا بدون یادکرد از #خشونتها و #جنایات حاکمیت #اموی ممکن نیست؛ اما طبعا نباید در این، متوقف شد و فلسفه و هدف #قیام را از نظر نباید دور داشت.
۸. انکار قیام بودن حرکت حضرت و تقلیل آن در حد حفظ جان و دنبال #امنیت گشتن، جفائیست بس عظیم که منحصر به جناب ضیائی نیست.
عجیب آن که جناب ایشان در همین سخنرانی به طور مکرر بر هدف تبیین شده توسط خود حضرت، یعنی امر به #معروف و نهی از #منکر تاکید می کند، اما حرکت حضرت را عملا در حد تلاش برای کشته نشدن تنزل می دهد!
غافل از این که امر به معروف و نهی از منکری به بزرگی حکومت #یزید، با دست خالی ممکن نیست و نیاز به ابزارهایی دارد و نیروی انسانی و قدرت و حکومت، یکی از مهمترین این ابزارهاست.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا
#بخش(۴)
📚 نویسنده
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری
۹. امام #حسین(ع) همچون جد مطهر و پدرش، الگوی #صلح بود اما نه به معنای اجتناب از #جنگ آنگاه که چاره ای جز آن نباشد.
جناب ضیائی باید مشخص کند چه کس یا کسانی، امام حسین(ع) را #نماد #خشونت قرار داده اند؟
جنگ بر حضرت تحمیل شد و همواره تلاش بر آن بوده که این تحمیل تبیین گردد.
۱۰. جمله "فان الله قد شاء ان یراک قتیلا" در #لهوف ابن طاووس صفحه ۴۰ آمده؛ لذا تعبیر ایشان که این جمله در هیچ منبع معتبری نیامده، دقیق نیست؛
چرا که هرچند این جمله در منابع کهن دیده نمی شود، اما دلیلی بر تکذیب آن نیز نداریم و لا اقل، محتمل الصدق است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف_عاشورا
بخش(۵)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری
۱۱. در خصوص #زیارت_عاشورا سخن ایشان غیر دقیق است. آنچه به علامه #عسکری نسبت داده می شود، واقعیتی است در خصوص این زیارت؛ و آن این که فقره "اللهم خص انت اول ظالم" در نقل #کامل_الزیارات با بیان دیگری آمده و در نقل مصباح المتهجد شیخ #طوسی با همین بیان معروف که در مفاتیح نیز آمده.
اما هر یک از این دو نقل باشد، به هیچ وجه موید موضع عجیب جناب ضیائی در دفاع از #خلفاء و همسر خاص #پیامبر(ص) نیست.
گو این که سیره #ائمه(ع) و عالمان #شیعه بر #تقیه و #وحدت بوده، اما نباید این مواضع را به مفهوم #تبرئه دشمنان اهل بیت(ع) گرفت.
لذا در بیان ائمه(ع) نیز گاه با ذکر نام، در محافل خصوصی، حتی #لعن صورت گرفته اما نه به طور عمومی.
متاسفانه مشی روشنفکر نمایان نادیده گرفتن واقعیات تاریخی و حدیثی، و نگاه های یکسویه است.
۱۲. سخن ایشان در خصوص اختلاف #امیرالمومنین(ع) با #عایشه و این که اگر #اختلافی نیز بوده باید واگذار به قیامت کرد، این کلام انسان را به یاد سخن #مرجئه می اندازد.
یعنی در خصوص خطاهای افراد به ویژه #اصحاب_پیامبر(ص) هیچ قضاوتی نباید کرد و کار را به خدا واگذار کنیم! این سخن به هیچ وجه با مشی و سیره معصومان(ع) سازگار نیست.
#معصومان(ع) به شیعیانشان ارائه مبنا کردند تا در تشخیص اشتباه نکنند.
گو این که مفهوم این سخن، اهانت به مقدسات #اهل_تسنن نیست، اما رفتارهای غلط صحابه حتما باید نقد و تبیین شود.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف_عاشورا
بخش(۶)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری
۱۳. جمله ای که ایشان به امام #باقر(ع) نسبت می دهد نادرست است؛ چرا که مادر امام باقر(ع) نسب به #ابوبکر نمی برد.
گویا مراد ایشان، جمله منسوب به امام #صادق(ع) است که "ولدنی ابوبکر مرتین" که سند ضعیفی دارد و جالب آن که جناب ضیائی که دغدغه سند دارد، در اینجا متعرض سند نمی شود!!
۱۴. نگاه امثال #مولوی به #شهادت امام #حسین(ع) که مورد تاکید و تایید جناب ضیائی است نگاهی یکسویه به حادثه کربلاست.
چرا که در نگاه واقع بینانه به این واقعه، هم باید امام حسین(ع) و اصحابش را فائز به #فوز عظیم و واصل به خداوند دید؛ و هم بر عظمت این مصیبت گریست؛
گریه ای که نه صرفا بر بعد ظاهری فجایع #کربلا است؛ بلکه بر عظمت فاجعه است؛ چرا که به درجه عظمت اباعبدالله(ع)، عظمت فاجعه افزون می شود.
و بعد دیگر #گریه، شوق وصال به درجاتی است که یاران امام حسین(ع) به آن رسیدند.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی دیگر بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا (۷)
۱. این جنله که #تحریفات این قدر زیاده که اگر امام #حسین(ع) زنده بشه نمی دونه ما راجع به کی داریم حرف می زنیم، سخن گزافی است.
زیرا حجم مطالب قابل استناد هم فراوان است خصوصا در منابع ۵ قرن اول.
۲. این جمله آقای ضیایی که تا صد سال کتابتی نبود، باطل است و #شیعه از زمان #امیرمومنان علی(ع) به نگارش اهتمام داشتند و به فرمان عمر کاری نداشتند. چنانکه #ابورافع، جابر، میثم و... صاحب دفاتر حدیثی و تفسیری بودند.
۳. قطعا #عاشورا قیام بوده و حتی زمان معاویه هم مردم را آماده #قیام می کردند و باید گفت: این جمله که امام حسین(ع) امام #صلح است، خودش یک #تحریف است.
۴. باید گفت، گاهی #روضه و #گریه بر #سیدالشهدا همانند یا بالاتر از #مناجات است. زیرا گریه، پاک کننده گناه است.
۵. این که امام #حسین(ع) افضل از رسول خدا(ص) و امیر المومنین(ع) نیست، سخن درستی است، اما قطعا امام #حسین(ع) افضل از حضرت #ابراهیم(ع) است.
۶. #غصب_خلافت اصلا شوخی نیست
بلکه #عاشورا هم نتیجه همان #سقیفه است.
۷. #مولوی سنی اصلا درکی از جایگاه #عزاداری در مکتب اهل بیت(ع) نداشته است
۸. آنچه #قتل امام حسین(ع) را نسبت به سایر فجایع تاریخ خاص می کند، کشته شدن #حجت_خدا با این کیفیت است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین محمد اسماعیل صلاحی مدعی متوهم قطبیت دراویش به سردار دلها
شهید سلیمانی
سلیمانی را نباید شهید خواند
لعنت بر این فرقه ی ضاله
خط قرمز ملت ایران شهید سلیمانی است
مطالبه ی مردمی برای برخورد با این
مردک نادان
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
@mobahesegroup
✍ آیه در سرزنش شبهه پراکنان و منحرف کنندگان
و مِن النّاس مَن یشتری لَهو الحدیث لیُضلّ عن سبیل الله بغیر علم و یتّخذها هُزوا اولئک لهُم عَذاب مُهین (لقمان/۶)
برخی از مردم با گفتار و سخنان لغو و باطل، مردم را به جهالت از راه خدا گمراه می سازند و قرآن را به تمسخر و استهزاء می گیرند، چنین کسانی به عذاب با خواری و ذلت گرفتار خواهند شد.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌 #شبهه:
چندسال پیش برنامه ضدارزشی #رودست شبهه ای را مطرح کرده است که: در منابع #حدیثی آمده است که امام #حسین(ع) فرمودند:
ما از تبار #قریش هستیم، هواخواهان ما #عرب و #دشمنان ما #ایرانیان هستند.
روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از بدترین دشمنان ما بدتر است.
ایرانیها را باید دستگیر کرد و به #مدینه آورد، زنانشان را به #کنیزی #اعراب درآورده و به فروش برسانید و مردانشان را به #غلامی و بردگی اعراب گماشت.
#پاسخ_شبهه
#اولا:
این روایت که سند ضعیفی داشته و غلط ترجمه شده، از امام #صادق(ع) است نه امام حسین(ع)؛ به علاوه وقتی در کتاب سفینه البحار آمده یعنی اصلش نیز در بحار الأنوار نیز آمده.
📚مجلسی، بحار، ج 64،ص176
#ثانیا:
این روایت از معانی الاخبار شیخ #صدوق نقل شده و #سند آن #ضعیف است؛ زیرا #عثمان بن جبله در سند آن #مجهول است، نیز فرضا که امام صادق(ع) این کلام را فرموده باشند، علامه مجلسی در ادامه آن می نویسد:
بيان:
" #وشيعتنا_العرب " أي العرب الممدوح من كان من شيعتنا، وإن كان عجما، والعجم المذموم من كان عدونا، وإن كان عرب.
یعنی، منظور این روایت آن است که اگر فرضا عرب، #ممدوح باشد و #عجم، مذموم، #شیعه_ما_عرب است اگرچه عجم باشد و دشمن ما عجم است اگر چه عرب باشد.
یعنی به عبارت دیگر:
این کلام بر فرض صحت صدور از معصوم(ع) در مقام #جدل با عرب هایی است که دیگران را خوار
می شمارند؛ اگر چه #شیعه اهل بیت(ع) باشند و امام(ع) فرموده است:
از نظر ما شما که عرب هستید، اما #دشمن ما اصلا #عرب نیستید و عجم هستید، اما #شیعیان ما عرب هستند حتی اگر خراسانی و اصفهانی و رازی و ... باشند.
#ثالثا:
باید توجه کرد، آن عباراتی که در سفینه البحار در ادامه حدیث آمده، از متن #حدیث نیست و از #شیخ_عباس_قمی است که می خواسته نشان دهد در کنار این فرمایش امام صادق(ع)، نگاه #خلفا به ایرانیان چگونه بوده است.
بعد می نویسد:
#عمر گفته است که ایرانیان را باید #کشت و زنانشان را به کنیزی به ایران آورد. این قسمت با "و قال #الثانی" شروع می شود و ثانی یعنی #دومی که همان #عمر است.
#رابعا:
مرحوم شیخ علی نمازی شاهرودی (ج۷، ص۱۰۷ – ۱۰۸) در تکمیل نوشته شیخ عباس قمی در کتاب مستدرک سفینه البحار می نویسد:
سوای رای دومی(عمر) درباره ایرانیان:
ابن شهرآشوب در #مناقب نقل کرده که وقتی #اسیران ایرانی را به #مدینه آوردند و تصمیم گرفتند که #زنان را بفروشند و مردان را به #غلامی درآورند که ناتوانان را در طواف #کعبه بر پشت خود حمل کنند،
اميرمؤمنان #علی(ع) فرمود:
#پیامبر(ص) فرموده است:
بزرگ هر قومی را گرامی بدارید اگرچه مخالف شما باشد و این ها #ایرانیان هستند که #حکیم و #کریم هستند، با ما از در مسالمت درآمده اند و به #اسلام رغبت دارند و من برای خدا آنان که به من و بنی هاشم داده اید آزاد کردم
و در پایان:
رواﯾﺎت ﻓﺮاواﻧﯽ در ﻣﺪح اﯾﺮاﻧﯿﺎن آﻣﺪه است. ﯾﮑﯽ از آن روایات ﮐﻪ در اﺑﺘﺪای اﯾﻦ ﻣﺘﻦ آﻣﺪه اﺳﺖ وﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﻐﺮﺿﺎﻧﻪ شبه افکنان آن را ﺣﺬف ﮐﺮده اﻧﺪ.
اﻣﺎم ﺻﺎدق(ع) ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:
«اﮔﺮ ﻗﺮآن ﺑﺮ #ﻋﺠﻢ و ﻏﯿﺮ #ﻋﺮب ﻧﺎزل ﻣﯽﺷﺪ، ﻋﺮب ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن ﻧﻤﯽآورد، و #ﻗﺮآن ﺑﺮ ﻋﺮب ﻧﺎزل ﺷﺪ و ﻋﺠﻢ ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن آوردﻧﺪ و اﯾﻦ ﻓﻀﯿﻠﺘﯽ اﺳﺖ ﺑﺮای ﻋﺠﻢ».
نه تنها در ﻫﯿﭻ رواﯾﺘﯽ ﻧﮑﻮﻫﺶ اﯾﺮاﻧﯿﺎن ﻧﯿﺎﻣﺪه است، بلکه ﭼﻨﯿﻦ ﭼﯿﺰی ﺑﺎ #ﻗﺮآن و روح ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ص) سازگاری ندارد آنجاکه ﻣﯽﻓﺮﻣﻮد:
«ﻫﯿﭻ ﻋﺮﺑﯽ را ﺑﺮ #ﻋﺠﻢ ﻓﺨﺮ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ و ﮔﺮاﻣﯽﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎ ﻧﺰد ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮاﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎﺳﺖ» ﺳﺎزﮔﺎر ﻧﯿﺴﺖ.
👇👇
🌻 @ahlebait110
یافاطمة اشفعی لنا فی الجنة
خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نائب الزیارة شما هستند.
زیارت نیابتی:amfm.ir/ziarat
سایت:nazr.amfm.ir
معرفت توحيد و عدل برنجكار.pdf
2.16M
✍ کتاب معرفت توحید و عدل در حوزه خداشناسی نوشته حجت الاسلام دکتر رضابرنجکار (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس انجمن علم کلام حوزه علمیه قم)
شب پنجم_سخنرانی.mp3
28.29M
🎙 حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
🏴 شب پنجم محرم ۱۴۴۲ (۱۳۹۹)
🔘 «بررسی تطبیقیِ مدیریتِ انسان در الگوی تمدّنِ قرآنی و الگوی تمدّنِ غربی»
🚩 هیئت انصارالحسین ‹علیهالسلام›
🏢 مؤسسه فرهنگی شهید مظلوم آیتاللّٰه دکتر بهشتی (ره) اصفهان
#محرم۹۹، #سخنرانی، #احمد_رهدار، #مدیریت_انسان، #الگوی_تمدن_قرآنی، #الگوی_تمدن_غربی
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
شب چهارم_سخنرانی.mp3
27.99M
🎙 حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
🏴 شب چهارم محرم ۱۴۴۲ (۱۳۹۹)
🔘 «تفاوتهای اسلامِ سیاسی و اسلامِ مدنی؛ و برّرسی تطبیقیِ این دو نوع اسلام از حیث ظرفیتسنجی برای تمدّن نوین اسلامی»
🚩 هیئت انصارالحسین ‹علیهالسلام›
🏢 مؤسسه فرهنگی شهید مظلوم آیتاللّٰه دکتر بهشتی (ره) اصفهان
#محرم۹۹، #سخنرانی، #اسلام_سیاسی، #اسلام_مدنی، #بررسی_تطبیقی، #ظرفیت_سنجی، #احمد_رهدار، #تمدن_نوین_اسلامی
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
✳️ دفاع از ساحت پیامبر اکرم (ص) و نقد رفتار زشت مجله شارلی ابدو
در این درس گفتار ضمن معرفی تاریخچه انتشار مجله شارلی ابدو و دفاع از شخصیت بی بدیل رسول خدا (ص) سه کتاب معرفی شده که هر سه در غرب انتشار یافته و چهره تابناک پیامبر را به جهانیان نشان داده است.
👇👇👇