eitaa logo
اندیشه رضوان
1.5هزار دنبال‌کننده
536 عکس
50 ویدیو
5 فایل
📌 پایگاه تحلیل و بررسی چالش‌ها و پرسش‌های دینی و اندیشه‌های تمدنی 📚 اندیشه رضوان، برای اندیشه، برای تو.... 📝 منتظر دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم مدیریت: @Andisheh_rezvan ادمین تبادل1:‌ @mmadreza21 ادمین تبادل 2: @hadifh81
مشاهده در ایتا
دانلود
بر اساس درخواست اساتید محترم حوزه و دانشگاه، امکان ثبت نام این عزیزان با کمترین هزینه فراهم گردید. 🌱اندیشه رضوان در شبکه‌های اجتماعی @andishehrezvan_official
گروه علمی «مدرسه تخصصی میان‌رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهم یا واقعیت؟» ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1961231246Ca280bd4114 تلگرام: https://t.me/+vTEaA_cOCFs1NjJk
🔹مدرسه تخصصی میان‌رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهم یا واقعیت؟ ✅ حضوری و مجازی 🔸با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی؛ در رشته‌های پزشکی، فلسفه و الهیات 🔺با گواهی معتبر (به ویژه جهت امتیاز فرهنگی اساتید دانشگاه) 🔺 تخفیف برای اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب 🧭 جزئیات و ثبت نام از طریق: https://andishehrezvan.ir/?p=5065 ثبت نام مستقیم: https://formafzar.com/form/dvz5m اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا میتوان باورش کرد؟ دانشمندان در این زمینه چه می‌گویند؟ https://andishehrezvan.ir/?p=5065 🌱 اندیشه رضوان در شبکه‌های اجتماعی @andishehrezvan_official
هدایت شده از اندیشه رضوان
ثبت نام در رویداد تخصصی میان‌رشته‌ای «تجربه نزدیک به مرگ توهم یا واقعیت» https://formafzar.com/form/dvz5m
با سلام و احترام پیرو استقبال بزرگواران از مدرسه تخصصی میان رشته‌ای «تجربه نزدیک به مرگ، توهم یا واقعیت؟»، احتمال تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد. در صورت تمدید در همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد. 🌱اندیشه رضوان @andishehrezvan_official
پیرو استقبال مخاطبان از مدرسه تخصصی میان‌رشته‌ای «تجربه نزدیک به مرگ، توهم یا واقعیت؟»، به استحضار می‌رساند مهلت ثبت نام این رویداد تا 25 شهریور تمدید گردید. ✅ حضوری و مجازی 🔸با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی؛ در رشته‌های پزشکی، فلسفه و الهیات 🔺با گواهی معتبر (به ویژه جهت امتیاز فرهنگی اساتید دانشگاه) 🔺 تخفیف برای اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب 🧭 جزئیات و ثبت نام از طریق: https://andishehrezvan.ir/?p=5065 ثبت نام مستقیم: https://formafzar.com/form/dvz5m اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
سین برنامه
فرهیخته گرامی با سلام و احترام با توجه به ثبت نام جنابعالی در مدرسه تخصصی میان‌رشته‌ای «تجربه نزدیک به مرگ؛ توهم یا واقعیت؟» به اطلاع می رساند، لینک و جزئیات ورود به رویداد به شرح ذیل می‌باشد. لینک ورود: https://www.skyroom.online/ch/andishehrezvan/near-death-experience نام کاربری:کد ملی رمز عبور: شماره تماس
لینک ورود به رویداد برای دوستان مجازی
مقالات معرفی شده توسط استاد اکبری 1- واکاوی اصول مورد استفاده ملاصدرا در تصویر معاد جسمانی 2- تصویر زندگی پس از مرگ در فلسفه ابن سینا
JPHT_Volume 9_Issue 10_Page 5-29.pdf
6.28M
واکاوی اصول مورد استفاده ملاصدرا در تصویر معاد جسمانی
20120325151752-1039-5.pdf
227.9K
تصویر زندگی پس از مرگ در فلسفه ابن سینا
جلسه علم النفس سهروری استاد اکبری https://www.aparat.com/v/s34vsy3
📌 سخنرانی دکتر لانگ ▪️واقعیت مندی تجارب نزدیک به مرگ براساس شاخصه‌های علمی 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
💡 آیا آگاهی به مغز بستگی دارد؟ فصل 1: تئوری‌های باستانی و نوین 💠 رابطۀ بین نفس و بدن یا ذهن و جسم یکی از مسائل بنیادین در نظریات فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ ذهن است. 🔖 این مساله با تجربیات نزدیک به مرگ از طریق مساله بقاء انسان بعد از مرگ مرتبط می‌شود. اگر نفس انسان را امری مادّی بدانیم که با متلاشی شدن بدن از بین میرود دیگر بعد از مرگ باقی نخواهیم ماند. ✒️ کریس کارتر در فصل اول کتاب "علم و تجربۀ نزدیک به مرگ" تئوری‌های باستانی و نوین را در این زمینه مطرح میکند. اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📝 خلاصه فصل اول: 📖 کارتر از زبان کورلیس لامونت رئیس سابق انجمن انسان گرایی آمریکا مواضع گوناگون در ارتباط ذهن (نفس) و جسم را به دو گروه تقسیم میکند: "مونیسم (تک گرایی)، که تصریح دارد جسم و شخصیّت به هم پیوند خورده‌اند و نمی‌توانند جدا از هم وجود داشته باشند، و دو گانه گرایی که بیان میکند جسم و شخصیّت موجودیّت‌های قابل تفکیکی هستند که ممکن است جدا از هم وجود داشته باشند." ❇️ کارتر در پایان فصل نظر ویلیام جیمز را بیان میکند که از نظر او بیشترین چیزی که می‌توانیم مشاهده کنیم تغییرات همزمان بین حالات مغز و حالات ذهن هستند، یعنی هنگامی که فعّالیّت مغز به صورت خاصّی تغییر میکند، آگاهی نیز تغییر میکند. و فرضیۀ تولید ماتریالیستها یا فرضیۀ انتقال او امری است که به مشاهدات تغییرات اضافه میکنیم تا آن را توضیح دهیم. آثار جیمز پس از او توسّط کرت داکیس و دیوید لاند فیلسوف، گاری شوارتز نورولوژیست و سایریل برت روانشناس تایید شد. سایریل برت مینویسد: "مغز اندامی نیست که آگاهی ایجاد میکند بلکه ابزاری است که برای انتقال و محدودیت فرایندهای آگاهی و توجّه آگاه تکامل یافته است تا آنها را به آن جنبه‌هایی از محیط مادی محدود کند. در این صورت پدیده‌هایی مانند تله‌پاتی و نهان‌بینی صرفاً مواردی هستند که در آنها بعضی از محدودیتها برداشته شده‌اند." ▪️ فرضیۀ انتقال این مزیت را دارد که برای فهم سایر پدیده‌هایی که باید براساس فرضیۀ ماتریالیسم غیر قابل توضیح می‌مانند، چارچوبی ارائه می‌کند. اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📌 سخنرانی دکتر جوارشکیان ▪️تجربه نزدیک به مرگ؛ واقعیت مندی یا توهّم از منظر فلسفه و الهیّات 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📌 سخنرانی دکتر علایی ▪️نسبت مغز، ذهن و روح و شواهد مربوط به وجود روح 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📌 سخنرانی دکتر قراملکی ▪️زمینه مندی تجارب دینی و تاثیر آن در اعتبارسنجی تجارب نزدیک به مرگ 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
🌱سوال از استاد آقای دکتر جوارشکیان سخنران مدرسه تابستانه "تجربه نزدیک به مرگ ،توهم یا واقعیت": : مسئه ای در کتب عرفانی مطرح شده است تحت عنوان انشاء ابدان، این انشاء نمودن بدن چگونه توجیه عقلی می پذیرد؟ چراکه چه بسا در تجربیات افراد در تجربه نزدیک به مرگ ، مطرح شده که دریک زمان و مکان حضور داشتم و صاحب بدن های مختلف بودم و به همه آنها اشراف کامل داشتم این بلحاظ فلسفه صدرایی چگونه توجیه می شود؟ 🌱پاسخ استاد جوارشکیان👇
💠 استاد آقای دکتر جوارشکیان: رابطه‌ ای که علت و معلول بایکدیگر دارند بلحاظ فلسفی یک رابطه ی ایجادی است. علت و معلولی که در علوم تجربی و علوم متعارف می شناسیم به معنای فلسفی کاربرد ندارد. در فلسفه آن چیزی است که به معلول هستی می بخشد و معلول آن امری است که هویتش و بودش متوقف برعلت است و این رابطه بسیار تنگاتنگ است. در فلسفه صدرا تمام هویت و بودش را از علت می گیرد و بدین ترتیب یک واقعیت عین الربطی است و سراپا وابسته ی علت است و ارده و خواست علت تمام هویت او را رقم می زند. اما آنچه در دیگر علوم از جمله علوم متعارف و تجربی از علت و معلول می شناسیم بدین معنا نیست. علل در علوم تجربی باصطلاح علل معدّه هستند و زمینه ساز می باشند. برای آفرینش یک رویداد عواملی دخالت دارند که این عوامل را معد می دانیم ،هستی آفرین نمی دانیم. پیدایش و هستی بخشی در افق هستی توسط دو موجود هم‌تراز امکان پذیر نیست. دو موجودی که هیچکدام اشراف وجودی بریکدیگر ندارند نمی توانند ایجاد کننده ی یکدیگر باشند. اگرچه تاثیر و تاثر بر و از یکدیگر دارند، لذا در عالم طبیعت هیچ موجودی با این معنا از علیت ، علت موجود دیگری نیست. به همین دلیل در عالم طبیعت رابطه ی نفس و بدنمان به همین صورت است و اگرچه نفس و بدن به هم پیوسته و با یکدیگر مرتبط هستند و یک حقیقت متحداند که مرتبه نازله بدن و مرتبه ی عالیه نفس است ، اما اینگونه نیست که نفس علت بدن باشد. لذا دراینجا با ارده نمی توانید دخل و تصرف همه جانبه در بدن داشته باشید اگرچه دخل و تصرف های جزئی داریم در بدن .البته این نکته مهم است که چه کسی دارد اراده می کند چه بسا افرادی هستند که اراده می کنند و متابولیسم بدنشان را کند و یا زیاد می کنندو تصرفهای زیادی بر بدنشان دارند. مانند تصرفهای جزئی ما مانند امتناع از خوردن و یا حرف زدن و یا حرکت اجزاء بدن...ولی اینها درحد ایجاد نیست. درجهان پس از مرگ این رابطه متفاوت می شود. به این معنا که بدن مثالی از شئونات نفس است. بدن مثالی مرتبه ی عالیه از جسم است. اوصاف جسمانی دارد اما جرم مادی ندارد و کاملا در اختیار فرد است.و تعینات مختلف می پذیرد و تواند مثلا متکثر شود،چون آنجا مکان بدین معنا نیست لذا تعینات متفاوتی می پویرد بدن مثالی که تابع ارده ی فرد است.لذا صدرا قائل است که بدن اخروی را خودمان می آفرینیم واین می تواند به میزان ترفع وجودی انسان این اعمال قدرت وسیع تر باشد.لذا انسان ها در اعمال این قدرت همه در یک سطح قرار ندارند.چه بسا افرادی در سطوح عالی قراردارند که می توانند بدن طبیعی را خلق کنندچه رسد به بدن مثالی و این دراحوالات عرفا دیده شده ودراحوالات اولیا وامیرالمونین ع گزارش شده که دریک شب درچهل منزل دیده شده اند ودراحوالات عرفا هست که در نجف مقیم است و افرادی در مشهد با او دیدار دارند. و البته آنکه مورد ملاقات است بدن مثالی اوست و بدن مادی در نجف است اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📌 سخنرانی دکتر سادات منصوری ▪️تجربه نزدیک به مرگ به مثابه اثبات آگاهی بدون بدن 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📌 سخنرانی دکتر کِلی ▪️تحقیقات تجربی و شواهد علمی بر وجود ابعاد فراحسّی انسان (روح) در مواجهه با فیزیکالیسم شناختی و فلسفی 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ