eitaa logo
اندیشکده قدر
139 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
145 ویدیو
53 فایل
💡 #اندیشکده_قدر ✨ مرکز مطالعات راهبردی کاشان 📝 طرح‌ریزی استراتژیک کاشان در افق ۱۴۴۴ 📔 برگزاری دوره مطالعاتی #کلبه_کرامت کرسی نظریه‌پردازی قاعدةالقواعد (دانش دکترینولوژی) تحت حمایت و نظارت مستقیم اندیشکده یقین ارتباط با هادی کانال: @MohammadSalar14
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کلبه‌کرامت
یکی از دانشمندان رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای، علت مقاومت و شکست‌ ناپذیر بودن مردم غزه را در مفهومی به‌نام «صبر» دانست. در ادامه این دانشمند صهیونیست اذعان داشت که این کلمه در یهود وجود ندارد و به همین دلیل اسرائیل از شناخت دقیق مردم غزه ناتوان است. رسول اکرم (صلی‌ الله علیه و آله) فرمودند صبر سه نوع است: صبر بر مصیبت، صبر بر طاعت و صبر بر ترک گناه امروز مردم مقاوم غزه توانسته‌اند با بکارگیری صحیح از مفهوم «صبر» نقشه دشمن را خنثی کنند و بر این مصیبت بزرگ فائق بیایند. این مفهوم قرآنی معنا و مفهوم عمیقی دارد و نمی‌توان آن‌ را مترادف با کلماتی چون بردباری، شکیبایی و ... دانست که اگر چنین اشتباهی صورت گیرد، کارکرد واقعیش از دست می‌رود. متضاد کلمه صبر، مفهومی به‌نام «عجله» است. مفهومی که جامعه‌ غربی با بکارگیری آن در مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ... جهان را به سمت فروپاشی کشانده‌ است. امروز بخشی از جامعه ما با تبعیت از فرهنگ غرب این تعجیل را رقم زده و با صبر نکردن بر ترک معصیت و گناه، طبقه‌‌ی «مترفین» را شکل داده است. طبقه‌ای که در لذات دنیوی و شهوانی غرق شدند و با ترویج گناه، نابودی جامعه را دنبال می‌کنند. در این جلسه از معماری اجتماعی در هندسه الهی به مفهوم «صبر» از دیدگاه قرآن پرداخته ‌ و به سوالات زیر پاسخ داده می‌شود: تفاوت صبر با تحمل، طاقت، حلم چیست و چه نسبتی با ایمان دارد؟ جوهر صبر چیست و چه تفاوتی با جوهر حلم دارد؟ مترفین در قرآن به چه گروهی گفته می‌شود؟ چگونه مترفین عذاب را برای جامعه مومنین رقم می‌زند؟ وظایف مومنین نسبت به مترفین چیست؟ تفاوت علوم انسانی با علوم آدمی چیست؟ اینکه اصلاح اجتماع در گرو اصلاح مفاهیم است به چه معناست؟ ◀️ مشاهده در یوتیوب: youtu.be/jQvc10Fmb44 ◀️ مشاهده در آپارات: aparat.com/v/ciudb7k @kolbehkeramat_ir
🔻موانع بازآفرینیِ اجتماعیِ حجاب 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. نه‌فقط بخشی از جریان خواص در عرصۀ رسمی و غیررسمی، حامی استقرار حجاب نیستند، بلکه به رهاسازی، ترغیب می‌کنند. مشکل نیز همین خواص و نخبگان سیاسی و فکری و رسانه‌ای هستند که در برابر بازسازی فرهنگی، ادبیات تخریبی و روایت وارونه می‌آفرینند و به این واسطه، در بخشی از جامعه، مقاومت منفی تولید می‌کنند. این لایه از خواص که تجدّدی و غرب‌زده هستند، همواره به جامعه، خط و جهت می‌دهند و برای آنها، تصوّر خلق می‌کنند. پاره‌ای از جامعه نیز، طوطی‌وار و بی‌تأمّل، منطق آنها را تکرار می‌کند. در واقع، سازکار تدبیر جامعه، به‌شدّت دچار اختلال شده است و «خواص جلّال»، تا حدی و در لایه‌هایی، جای امام جامعه را گرفته‌اند و ذهنیّت امّت را مخدوش و زاویه‌دار کرده‌اند. پاره‌ای از جامعه، دچار چرخش هویّتی شده و از باورهای گذشته، عبور کرده است. این‌همه، حاصل اثرگذاری رسانه‌ای و روایتیِ خواص جلاّل است که در لحظه‌های تغییر انقلابی، ناگهان فعّال و بسیج‌گر و زبان‌دار و روایت‌پرداز می‌شوند و ذهنیّت اجتماعی را شخم می‌زنند. یک دهه برای برچیدن حجاب کوشیدند و اینک حاصل کنش‌های روایتی‌شان را می‌بینند. به زبان ساختاری باید گفت از اساس، زمینِ روایت، کج است. [دوم]. قانون، محتاج «روایت» است تا جامعه، متقاعد شود و در اینجاست که امکان اجتماعی برای استقرار شریعت فراهم می‌شود؛ حال‌آن‌که نه‌تنها چنین روایتی ساخته‌وپرداخته نشده است، بلکه نیروهایی که باید آنها را خواص جلّال دانست، زمینه‌سازیِ منفی و مخرّب کرده‌اند و ذهنیّت مردم را مسموم نموده‌اند. در این‌باره، در درجۀ نخست، خود مجلس مقصر است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب را بسیج نکرد و در این سه ماه، آنها را به میدان روایت‌پردازی نفرستاد. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز متهم دیگر است. این امر، نیازمند همراهی‌های گستردۀ همۀ نهادهای حاکمیّت است؛ چراکه جنبۀ ملّی و حتی امنیتی دارد و باید با هوشمندیِ تمام، در متن جامعه نشانده شود. جریان انقلابی باید رسانه و روایت را دریابد؛ هیچ حرکتی بدون این دو، مؤثّر و نافذ نخواهد بود. دورۀ بسنده‌کردن به محفل‌های کوچک و خودمانی گذشته است؛ باید در رسانه حاضر شد و زبان روایت داشت. ظهور رسانه‌ای و تجلّی روایتی، شرط لازم و قطعی برای کنشگری است. در دهه‌های گذشته، ما به کاستی‌ها و سستی‌های خود در رسانه باختیم و ندانستیم که باید در عرصۀ عمومی بود و با مردم سخن گفت و گفتمان‌سازی کرد. تحوّل، حاصل تصمیم‌های محفلی و بسته و محدود نیست، بلکه باید رسانه در دست گرفت و در قالب رسانه، سخن گفت. فقط تلاشی کامیاب خواهد شد که در قاب رسانه نشسته باشد. البته اکنون بخش عمده‌ای از نیروهای انقلابی، در بایکوت رسانه‌ای به سر می‌برند و تحرّکات و تکاپوهای‌شان، شخصی و غیرساختاری است. [سوم]. ظرفیّت انسانی و فکریِ جبهۀ انقلاب نیز محدود است و چهره‌های معرفتیِ سرشناس و متقن در این زمینه، اندک هستند. لازم بود در دوره‌های گذشته، نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای، به طرحِ چهره‌سازی از نخبگان فکری و معرفتی انقلاب رو می‌آوردند تا قابلیّت تولید رخدادِ هویّتی و معنایی برای آنها فراهم گردد، اما برعکس، کوشش آنها معطوف به تولید سلبریتی‌های بی‌اعتقاد و متزلزل و رنگ‌پذیر شد و زمام و عنانِ هدایت ذهنیّت اجتماعی، به دست اینان سپرده شد. نهادهای فرهنگی، نه چهره ساختند و نه چهره‌های موجود و بالفعل را کمک کردند و نه از تولیدات جهادیِ آنها استقبال کردند. نهادهای فرهنگی، در سستی و بی‌تصمیمی و حاشیه‌نشینی به سر می‌برند و قدرت هدایت عرصۀ عمومی و هم‌افزایی با عناصر فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب را ندارند. در مقابل، باید در قالب «حلقه‌های میانی» به فعّالیّت پرداخت؛ باید جمع‌های خودجوش و پُرنشاط ایجاد کرد و این حلقه‌ها را در مواجهه با مسأله‌ها به کار برد. منطق کنشگری در وضع کنونیِ انقلاب، حلقه‌های میانی است؛ باید این فن‌آوری را شناخت و در عمل به کار بست. باید معطوف به مسأله‌های کلان و فربۀ انقلاب، حلقۀ میانی ایجاد کرد و از متن این حلقه‌ها، نقادی‌های صریح و گزنده و راهکارهای عاقلانه و فاخر تولید کرد. باید جریان انقلابی، خط تولید و آفرینشِ اندیشۀ اثباتی و انتقادی شود و به جامعه و حاکمیّت جهت بدهد. در زمانۀ رسانه‌ای‌شده، «موضع‌مندی» یعنی بودن. کسی‌که در عرصۀ عمومی سخن نمی‌گوید و نقد نمی‌کند، یعنی نیست. متفکّر اتاقک‌نشین، چونان عدم است؛ متفکّر پروژه‌بگیر، کاسب و کارمند علم است؛ متفکّر صامت، مرده است؛ متفکّری که از نقادی و صراحت می‌هراسد، امتداد سیاست است نه سیاست‌پرداز؛ متفکّر محافظه‌کار، نان‌اندیش است نه حقیقت‌اندیش. مسأله، در میدان و عینیّت است و از متن مواجهه و تقابل برمی‌خیرد، نه اتاق‌های محفلی و اتاقک‌های شخصی. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
90.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ایران چگونه به دست لیبرال ها افتاد؟ 💬 استاد حسن عباسی 🗓 ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - جلسه ۱۰۶۶ کلبه کرامت @jdale_ahsan @Hasanabbasi_ir
🔰 همواره کاشان را یک منطقه برجسته شناخته و دیده‌ایم. 🔺 چهارشنبه هفته گذشته (۲۶ دی ۱۴۰۳) دست‌اندرکاران کنگره شهدای کاشان با امام خامنه‌ای دیدار کردند. 🔹رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به اعضای حاضر فرمودند که ما کاشان را همیشه از دیر زمان به چشم یک منطقه برجسته شناخته و دیده‌ایم. 🔹ایشان فرمودند: به مردم عزیز کاشان سلام بنده را برسانید. ما کاشان را همیشه از دیر زمان چه به خاطر علمایش، چه به خاطر شهدایش، چه به خاطر کارهای هنری‌اش به چشم یک منطقه برجسته شناخته‌ایم و دیده‌ایم. 🔹مشروح فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای کنگره شهدای کاشان همزمان با مراسم اختتامیه این کنگره، منتشر خواهد شد. 🔹مراسم پایانی کنگره شهدای کاشان پنج‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۳ در مصلّی کاشان با سخنرانی سردار سلامی فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود. 💢 @shohadakashan
هدایت شده از کلبه‌کرامت
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۱۰۱ سرفصل :‌ نقشه خدا و هندسه الهی چیستی یا کیستی؛ مسأله این است روند عقل هجری در اسلام برگزارشده در ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳ ◀️ مشاهده در یوتیوب: youtu.be/HfwbK6n6tWo ◀️ مشاهده در آپارات: aparat.com/v/iei0ypf @kolbehkeramat_ir
هدایت شده از کلبه‌کرامت
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۹ سرفصل :‌ نقشه خدا و هندسه الهی اصطناعت جامعه برگزارشده در ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ ◀️ مشاهده در یوتیوب: youtu.be/XZM9vuIpugo ◀️ مشاهده در آپارات: aparat.com/v/ixz5s74 @kolbehkeramat_ir
17.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅️ اتحادیه اروپا و کاخ سفید... 🔹 ایران نیست 🔸 ایران یعنی سید علی خامنه‌ای 💬 استاد حسن عباسی - ۱۲ بهمن ١٣٩٧ @Hasanabbasi_ir
🏴امام موسی کاظم(ع) به اصحابشان در مورد آن‌چه که سزاوار است بدانند و به آن بپردازند، این چنین می‌فرمایند: ✨ علم و دانش مردم را در چهار نوع یافتم: اوّل آن‌که پروردگار خود را بشناسی، دوم آن‌که بدانی تو را چگونه آفریده است، سوم آن‌که مقصود از آفرینش تو چیست، چهارم آن‌چه را که باعث بیرون رفتن تو از دینت می‌شود بشناسی. ایشان مسلمانان را به آگاهی در دین و شناخت احکام شرعی دعوت می‌کردند و به آنان می‌فرمودند: ✨ در دین خدا تفقّه کنید، زیرا که فقه کلید بینش و باعث کمال عبادت و وسیله‌ی رسیدن به درجات عالی و مراتب والای در دین و دنیای شماست . ▪️شهادت امام موسی‌کاظم (ع) تسلیت باد . ✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐 @strategistladies
✅ قالَ الإمام موسى بن جعفر الکاظم (علیه السلام): وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى أرْبَع: أَوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّکَ، وَالثّانِیَهُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِکَ، وَالثّالِثَهُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْکَ، وَالرّبِعَهُ أنْ تَعْرِفَ ما یُخْرِجُکَ عَنْ دینِکَ. 🔸 علم را در چهار مورد شناسائى کرده ام: 1⃣ اوّلین آن ها این که پروردگار و آفریدگار خود را بشناسى و نسبت به او شناخت پیدا کنى. 2⃣ دوّم، این که بفهمى که از براى وجود تو و نیز براى بقاء حیات تو چه کارها و تلاش هائى صورت گرفته است. 3⃣ سوّم، بدانى که براى چه آفریده شده اى و منظور چه بوده است. 4⃣ چهارم، معرفت پیدا کنى به آن چیزهائى که سبب مى شود از دین و اعتقادات خود منحرف شوى. @Hasanabbasi_ir
✅ حدیث امام موسی کاظم (ع) درمورد مراتب ایمان 💬 الإیمانُ فَوْقَ الاْسْلامِ بِدَرَجَه، وَالتَّقْوى فَوْقَ الإیمانِ بِدَرَجَه، وَ الْیَقینُ فَوْقَ التَّقْوى بِدَرَجَه، وَ ما قُسِّمَ فِى النّاسِ شَیْیءٌ أقَلُّ مِنَ الْیَقینِ. 🔸 فرمود: ایمان، یک درجه از اسلام بالاتر است؛ تقوى نیز، یک درجه از ایمان بالاتر؛ یقین، یک درجه از تقوى بالاتر و برتر مى باشد و درجه اى کمتر از مرحله یقین در بین مردم ثمره بخش نخواهد بود. @Hasanabbasi_ir
✅ حدیث امام موسی کاظم (ع) درمورد مَثَل دنیا 💬 مَثَلُ الدُّنیا مَثَلُ ماءِالْبَحْرِ کُلَّما شَرِبَ مِنْهُ الْعطْشانُ اِزْدادَ عَطَشاً حَتّى یَقْتُلُهُ. 🔸 فرمود: مَثَل دنیا (و اموال و زیورآلات و تجمّلات آن) همانند آب دریا است که انسانِ تشنه، هر چه از آن بیاشامد بیشتر تشنه مى شود و آنقدر میل مى کند تا هلاک شود. @Hasanabbasi_ir
✅ حدیث امام موسی کاظم (ع) درمورد حیا 💬 الْحَیاءُ مِنَ الْإِیمَآنِ وَ الْإِیمَآنُ فِی الْجَنَّةِ وَ الْبَذَاءُ مِنَ الْجَفَاءِ وَ الْجَفَاءُ فِی النَّار «وسائل الشیعة، جلد۱۶؛ صفحه ۳۶» 🔸 حیا از ایمان است، و ایمان در بهشت است و بی‌شرمى از جفاست، و جفا در دوزخ. ... بهشتی شدن ... جهنمی شدن @Hasanabbasi_ir