بحثی عمیق درباره جبر و اختیار-در ملکوت ضرورت و وجوب و قضا حاکم است و در عالم دنیا و مُلک قَدَر و امکان حاکم است-خلط طینت ها و شیاطین و ملائکه.mp3
11.54M
✅ بحثی عمیق درباره جبر و اختیار
✅ در ملکوت ضرورت و وجوب و قضا حاکم است و در عالم دنیا و مُلک قَدَر و امکان حاکم است
✅ اختیار در ملکوت ضروری و وجوبی و قضایی است و در دنیا به صورت امکانی و قَدَری
✅ خلط طینت ها و شیاطین و ملائکه
✅ انبیاء و اهلبیت(علیهم السلام) به عنوان ائمةالایمان ترکیبی از ملک و شیطان نیستند لذا بدن نوری دنیوی حجاب روح مطهّر ملکوتی نیست.بلکه نور محض اند.
✅ دشمنان انبیاء و اهلبیت به عنوان ائمة الکفر ظلمت محض اند.
✅ تابعین ائمةالایمان و الکفر ترکیبی از ظلمت و نور،از مَلَک و شیطان هستند و در تابعین کفر، ملک حجاب شیطان است و در تابعین ایمان، شیطان، حجاب ملک است. ولی در نهایت حقیقت اصلی ظهور خواهد کرد.
بحثی عمیق درباره جبر و اختیار-در ملکوت ضرورت و وجوب و قضا حاکم است و در عالم دنیا و مُلک قَدَر و امکان حاکم است-خلط طینت ها و شیاطین و ملائکه.mp3
11.54M
✅ بحثی عمیق درباره جبر و اختیار
✅ در ملکوت ضرورت و وجوب و قضا حاکم است و در عالم دنیا و مُلک قَدَر و امکان حاکم است
✅ اختیار در ملکوت ضروری و وجوبی و قضایی است و در دنیا به صورت امکانی و قَدَری
✅ خلط طینت ها و شیاطین و ملائکه
✅ انبیاء و اهلبیت(علیهم السلام) به عنوان ائمةالایمان ترکیبی از ملک و شیطان نیستند لذا بدن نوری دنیوی حجاب روح مطهّر ملکوتی نیست.بلکه نور محض اند.
✅ دشمنان انبیاء و اهلبیت به عنوان ائمة الکفر ظلمت محض اند.
✅ تابعین ائمةالایمان و الکفر ترکیبی از ظلمت و نور،از مَلَک و شیطان هستند و در تابعین کفر، ملک حجاب شیطان است و در تابعین ایمان، شیطان، حجاب ملک است. ولی در نهایت حقیقت اصلی ظهور خواهد کرد.
15.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا عَلیُ بْنِ أبیطالِبْ(ع) صلَّی اللهُ عَلَیکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهْ»
با دیدن این کلیپ ناخداگاه اشک از چشم ها سرازیر خواهد شد 😭
بیایم با به اشتراک گذاشتن حداکثری این کلیپ برای غدیر قدمی برداشته باشیم
التماس دعا یا علی🙏🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️یکی این حاجی را بگیره بدجووووررررر به جون شیطون افتاده 🤣🤣🤣🤣🤣
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ خودِ شیطون رو کی گول زد؟؟
👌 خیلی جالبه ، قدری تأمل
ابليس در قرآن و بررسي شبهات خلقت ابليس و شيطان از تفسير الميزان.docx
85.3K
ابليس در قرآن و بررسي شبهات خلقت ابليس و شيطان از تفسير الميزان
در تفسير عياشى از جميل بن دراج نقل شده كه گفت: از امام صادق پرسيدم آيا ابليس از ملائكه بود و يا مامور بعضى از امور آسمان بوده؟ فرمود: از ملائكه نبود، و ليكن ملائكه او را از جنس خود مىپنداشتند، و خدا مىدانست كه او از آنها نيست و در آسمان ماموريتى نداشت و شخصيت و احترامى هم نداشت. جميل بن دراج مىگويد: از خدمت امام مرخص شده نزد طيار آمدم و آنچه را شنيده بودم برايش بازگو كردم. وى گفت چطور از ملائكه نبود و حال آنكه خداى تعالى به ملائكه امر كرد كه بر آدم سجده كنند؟ ناگزير برخاسته خدمت امام آمديم، طيار همين سؤال را از آن جناب كرد. حضرت در جواب فرمود: آيا خطابى كه خداى تعالى مكرر به مؤمنين كرده و فرموده:" يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا" شامل منافقين هم مىشود يا نه؟ طيار در جواب اعتراف كرد به اينكه شامل منافقين بلكه شامل اهل ضلالت و هر كسى كه اقرار ظاهرى به دعوت اسلام داشته باشد مىشود .
اين حديث رد بر رواياتى است كه مىگويد ابليس از ملائكه بوده و يا خازن آسمان پنجم يا خازن بهشت بوده است.