eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
218 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️تحفه این روزهای بازار عرفانهای کاذب: معنوی اما نه مذهبی 🔺این روزها مبلغین و طرفداران عرفان های کاذب در فضای مجازی رشد چشم گیری داشته و هر ورز به تعداد محتواهایی که در این خصوص تولید می‌شود افزوده شده و هر روز هم از بازار مکاره این سوداگران چیز جدیدی بیرون می‌زند. ☑️تازه‌ترین شعبده این بازار و بازاریانش چیزی است که می‌توان به عنوان یک خطر بسیار جدی به آن نگریست اینکه معنوی باش اما نیاز نیست مذهبی باشی یا به شکل دیگر تقلیل جایگاه خداوند تبارک و تعالی صرفا به یک موجود برتر که برای درک و دریافت او به هر طریقی می‌توان قدم برداشت. ✔️توضیح آنکه معنویت‌گرایی دین‌ناباور یا معنوی اما نه مذهبی (به انگلیسی: Spiritual but not religious)، عبارتی ابتکاری برای توصیف زندگی معنوی که دین را تنها و بهترین روش برای رشد معنوی نمی‌داند. ☑️در این تعریف دین و جایگاه اجتماعی آن به گوشه ای رانده می‌شود و معنویت اغلب برای بیان دنیای درونی افراد به کار گرفته می‌شود که بر سلامت و سعادت روان، بدن و ذهن تأکید دارد و به ابعاد جمعی و نهادی دین و وجوه وابسته به آن از جمله شریعت و مذهب هم توجه نمی‌شود. ↩️این رویکرد همان چیزی است که در سکولاریسم آمریکایی هم کاملا هویداست و اکنون در قالب عرفان های کاذب به خورد مخاطب مسلمان ایرانی و فارسی زبان داده می‌شود و این جمله را که « من از معنویت می‌گویم نه دین» به عنوان دال مرکزی گفتمان خود مطرح می‌کند که برای تقابل با آن نیاز است اندیشمندان این عرصه به شکلی جدی خطر را دریافته و با گفتمان سازی اثرات این رویکرد را خنثی کنند. https://eitaa.com/antihalghe
☀️☀️نکات مهمی برای تمیز حق از باطل بخش دوم ☀️☀️عرفان حقیقی و عرفان اسلامی، عرفانی است که فرد را بیشتر به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و به توحید و وجود حضرت حق جل و اعلی نزدیک تر می کند. عرفانی و معنویتی که فرد را به مرز خلوص، تقوا و نفی خودبینی می کشاند و جز خدا نمی بیند. 📌📌این معنویت اصیل و عرفان حقیقی دارای شاخصه هایی است که برای تمیز دادن از شبه‌معنویت‌های دروغین این سال ها به اهم آن در چند شماره اشاره می شود و بخش دوم از این مطلب اکنون مقابل دیدگان شماست. ☀️☀️شریعت گرایی؛ از آن جهت که انسان به وسیله شریعت است که راه درست را می یابد و به سرچشمه وحی و رضایت پروردگار عالم خود را می رساند، یکی از مهم ترین نمادها و نشانه های عرفان حقیقی در شریعت گرایی است. درست در مقابل عرافان های دروغینی که شریعت ستیز هستند و معنویت منهای شریعت را مدام مطرح می نمایند. در حقیقت عرفان منهای شریعت ضلالت و فساد در پی دارد و در روایات ما آمده است که هر کس به شریعت چنگ زند و خود را متصل کند به کاروان حق پیوسته و هر که از ان باز ایستد یقینا در گمراهی و ندامت است. 📌📌عقل گرایی و خرد ورزی یکی دیگر از وجه تمایزهایی است که در عرفان اسلامی به آن توجه ویژه ای شده است. عرفان اسلامی بر عقل و خرد اصالت می بخشد و اهمیت فراوانی به جنبه های عقلی دستورات و مفاهیم و آموزه ها می دهد. این عرفان حقیقی به بهانه شود مانع فهم نمی شود و به بهانه عرفان و معنویت از استدلال و علم جلوگیری به عمل نمی آورد. به تعبیر شهید مطهری در اسلام اصالت با معرفت عقلی است که به واسطه چنین کلیدی انسان می تواند به معرفت شهودی و معارف قلبی برسد. ☀️☀️اما معنویت های معنویت ستیز همواره در نفی تفکر سخن گفته اند! یوگا، اوشو، مدل هایی از آموزه هایی التقاطی در موفقیت و... نشانه های مهمی از نفی عقل، دور بودن از تفکر و حتی ضدیت با عقل را در خود دارند. 📌📌ریاضت و سختی معقولانه و همراه اعتدال؛ عرفان و معنویت حقیقی شما را به ریاضتی رهنمون می کند که برگرفته از دستورات دینی باشد، مبنای عقلی داشته یاشد و افراط گونه نباشد. برای نمونه اسلام دعوت به زهد و کناره گیری از دنیا دارد اما این بدان معنا نیست که هیچ توجهی به زندگی بهتر برای خانواده و خود فرد نشود. شریعت اسلام همانگونه که در سیره اولیاءخداوند پیاده‌سازی شده است انسان را وظیفه گرا، مجاهد و پر تلاش بار می آورد در عین اینکه دستور به ترک هواهای نفسانی نیز می‌دهد. ☀️☀️در حالی که عرفان های دروغین اولا هیچ مبنای قدسی و عقلی برای دادن ریاضت به افراد ندارد و در ثانی کاملا در یک ملغمه ای از افراط و تفریط آموزه ها را به پیروان خود می دهند و رنگ و بویی از اعتدال و عقل در آن راه ندارد. https://eitaa.com/antihalghe
📣 مجمع فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) برگزار می کند: 🔸اولین دوره مجازی آشنایی با رسانه های شرقی (کره و ژاپن) 🗓ثبت نام تا تاریخ 7 اسفند 1402 🗓 شروع دوره: 10 اسفند 1402 🌐 لینک ثبت نام: http://mafaam.com/fa/index.php/reg/doreh 🔹اولویت: فرهنگیان مبلغان طرح امین مسئولین کانون های فرهنگی 🔹مزایای دوره: استفاده از اساتید با تجربه تعامل با اساتید پس از اتمام دوره گواهی پایان دوره (پس از پایان پژوهش) استفاده از افراد توانمند در مدارس اهدای هدیه به برگزیدگان دوره 💵 هزینه دوره: 50 هزار تومان 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۷۰ در ساعات اداری و یا آیدی @Mafam_admin در ایتا تماس حاصل فرمایید. @mafam1392 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فحاشی کمال الماسی جاف به دنبال‌کنندگان وی در فضای مجازی 🔻 کمال الماسی‌جاف رهبر فرقه فرزندان و رهبر سابق فرقه اکنکار در ایران، با فحاشی به افرادی که از وی درخواست کرده بودند دوره رایگان برگزار کند، آن‌ها را مزدور جمهوری اسلامی خواند. https://eitaa.com/antihalghe
پیشگویی‌های آخرالزمان ١.pdf
6.66M
💎 پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی (جلد اول) ✍ مقالات دوازهمين همايش بين‌المللی دكترين مهدويت (عج) @jewishbook https://eitaa.com/antihalghe
پیشگویی‌های آخرالزمان ٢.pdf
6.07M
💎 پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی (جلد دوم) ✍ مقالات دوازهمين همايش بين‌المللی دكترين مهدويت (عج) @jewishbook https://eitaa.com/antihalghe
پیشگویی‌های آخرالزمان ٣.pdf
7.06M
💎 پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی (جلد سوم) ✍ مقالات دوازهمين همايش بين‌المللی دكترين مهدويت (عج) @jewishbook https://eitaa.com/antihalghe
پیشگویی‌های آخرالزمان ۴.pdf
6.54M
💎 پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی (جلد چهارم) ✍ مقالات دوازهمين همايش بين‌المللی دكترين مهدويت (عج) @jewishbook https://eitaa.com/antihalghe
🔺فعالیت‌‌های مخفیانه فرقه « اکنکار» در ایران ♦️ در ایران فرقۀ اکنکار، فعالیت‌‌های تبلیغی و ترویجی متنوعی را در دستور کار داشته است. 🔷 تا زمانی که شیوه و جهت این فرقه روشن نبود و فقط با موضوع آموزش‌‌های مراقبه و آموزش‌‌های آرام‏‌بخش فعالیت می‌‌کرد، آزادانه به تمام فعالیت‌‌های خود مشغول بود. 🔶 در همین دوران، گروه فعال اکیست‌‏ها توانستند کتاب‌‌های این فرقه را به فارسی برگردانند و در شمارگان بالا چاپ کنند. هوشنگ اهرپور بیش از ده عنوان از کتاب‌‌های این فرقه را به فارسی برگردانده است. پس از او می‏‌توان از افرادی مانند مهیار جلالیانی، مینو ارژنگ، یحیی فقیه، مرجان داوری و مریم البرزی نام برد که هرکدام بیش از یک جلد از کتاب‌های اکنکار را ترجمه کرده‌اند. 🔷 اشخاصی چون محمدهادی ماکیانی، عبدالرضا فقیه، شهرام محمدپور، شهرام شامحمدی، محمدعلی اخلاق‌دوست و اخوان تفتی نیز هر کدام یک جلد از کتاب‌‌های اکنکار را به فارسی برگردانده‌‌اند. ♦️ پس از این‌‌که رویکرد دین‌ستیزانۀ این فرقه بر اهل تحقیق آشکار شد، از فعالیت‌‌های رسمی آن‌‏ها جلوگیری به‌‏عمل آمد. پیروان اکنکار پیش ‏‌از این در ایران دارای تشکیلات بوده و به جذب نیرو می‌‌پرداختند.