eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
259 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
38.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥♦️ خطر تناسخ - عرفان های ضالّه(قسمت اول) ▫️با کلام و تحلیل استاد ( پژوهشگر و مدرس ) https://eitaa.com/antihalghe
38.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥♦️ خطر تناسخ - عرفان های ضالّه(قسمت اول) ▫️با کلام و تحلیل استاد ( پژوهشگر و مدرس ) https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پس از 1400 سال حالا کشیش معروف [هَم] دلایلِ علمیِ حرام بودنِ گوشتِ خوک را شرح داده و میگویند:《انجیل هَم خوردنِ گوشتِ خوک، گُراز و خنازیر را حرام دانسته است !!» ‌ ♻️ویدئو دیدنی است، ابتدا[ده ها نفر از]حاضران با خنده موضوع را گوش میدهند، امّا بعد از بیان جزییاتِ [چرایی و عللِ علمیِ آلودگیِ وحشتناکِ گوشتِ خوک•••] در فکر فرو رفته و ساکت و اقناع میشوند لطفاً دقیقِ دقیق ببینید؛ نکاتِ علمی ای را درباره ی سیستم گوارشیِ خوک میگوید که یحتمل مثلِ من برای اوّلین بار می شنوید !! https://eitaa.com/antihalghe
برای اولین بار در سالروز شهادت بانوی ی بزرگ اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها زیارت نیابتی همزمان در: مدینه منوره از جوار مضجع نورانی پیامبر اکرم(ص) حضرت زهرا (س) و ائمه بقیع و دیگر عتاب مقدسه جهان اسلام(کربلا،نجف،کاظمین،سامرا،مشهد،دمشق،قم،شیراز،ری) ثبت نام رایگان از طریق : atabat.org/fa/forms/4 هدیه به پیشگاه حضرت زهرا سلام الله علیها یک صفحه قرآن قرائت بفرمایید. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این زن بزرگ کیست!؟ ماری کوری!؟ هلن کلر!؟ 🔺واکنش‌ مردم وقتی با این زن بزرگ آشنا می‌شن. https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⚠️تبلیغ تسخیر افراد و اشیاء وسیله ای برای جذب افراد در فرقه های نوظهور‼️
⛔️⚠️تبلیغ تسخیر افراد و اشیاء وسیله ای برای جذب افراد در فرقه‌های نوظهور‼️ ♦️ میل به قدرت در انسان یک مسئله فطری است، جهتش نامحدود بوده و تعیّن خاصی ندارد. 🔷 با توجه به اینکه با توسعه معلومات و معارف، انسان نیز جهت و تشخّص خود را پیدا کرده و به این تشخیص می‌رسد که چه کاری شدنی است و او می‌تواند انجام دهد و همچنین چه قدرتی برای انسان دست یافتنی است و می‌تواند آن را تحصیل کند. 🔶 بنابراین، حسّ قدرت طلبی انسان، در هیچ نقطه‌ای صد درصد اشباع نشده و به توقّف و رکود نمی‌انجامد؛ بلکه هر وقت زمینه و فرصت جدیدی برای قدرت نمایی دست بدهد، او را به تلاش برای دست یافتن به آن تحریک خواهد کرد. 🔷 از نخستین قدرت‌هایی که در وهله اول برای انسان مهم تلقی می‌شود، قدرت‌های محسوس، ملموس و بی واسطه جسمانی است؛ توانایی برای کارهایی که توسط جسم انسان انجام می‌گیرد و به نیروی خاص جسمانی نیاز دارند. او می‌خواهد هرچه بیشتر قوی شود تا بتواند کارهای هرچه سنگین‌تر و مهم‌تری را انجام دهد. اما مدتی بعد، انسان کم کم متوجه می‌شود که با کسب نوع دیگری از قدرت، می‌تواند بر نیروهای طبیعت فائق شود. در این مرحله او سعی می‌کند، برنیروهای طبیعت غالب شده و قدرتی پیدا کند که محکوم قوای طبیعی نباشد. 🔷 اینجاست که او به فکر می افتد تا به کمک انجام دادن اعمالی، قدرت روحی خود را تا اندازه‌ای افزایش دهد که حاکم بر قوای طبیعت باشد. در نتیجه برخی از افراد، به دلیل تمایل به کسب قدرت، به فرقه‌های نوظهور و عرفان واره ها روی می‌آورند. 🔶 به عنوان مثال افرادی که به اعمال شیطانی گرایش دارند، معتقدند که شیطان مظهر یک سری از قدرت‌هاست و به همین دلیل می‌تواند قدرت خویش را به آنها انتقال داده و حس قدرت طلبی را در وجودشان پررنگ‌تر بکند. 🔷 آنها تصور می‌کنند با ورود به مکاتب مدعی و مروج عرفان‌های بدلی و دروغین، این نیاز و حس آن‌ها تا حد زیادی پاسخ داده خواهد شد. 🔶 از طرفی در دیدگاه قرآن کریم، میل به قدرت با همه شئون و مظاهرش گرایشی فطری محسوب می‌شود. در بسیاری آیات قرآن کریم، به طور غیر مستقیم به فطری بودن قدرت با همه شئونش اشاره شده است؛ از بعضی آیات به روشنی این مطلب استنباط می‌شود. 🔷 در داستان حضرت آدم (علیه السلام) و وسوسه شیطان که در قرآن کریم ذکر شده است، وقتی شیطان می‌خواهد آدم (علیه السلام) را وسوسه کند تا او را به تناول از آن شجره منهیّه وادار سازد به او می‌گوید: 🔶 «یَا آدَمَ هَلْ أدُلُّکَ عَلَی شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْکٍ لَّا یَبْلَی [طه 120]، (شیطان آدم را وسوسه کرد و) گفت: ای آدم، آیا تو را به درخت جاودانگی و سلطنت و قدرت بی زوال هدایت کنم؟»[1] 🔷 براساس این آیه، شیطان برای وسوسه آدم و فریب دادن او بر دو چیز تکیه کرد تا توجه وی را جلب و او را به خوردن از آن درخت وادار کند. 🔶 نخست: بر جاودانگی آدم تکیه کرد و به او گفت اگر می‌خواهی، تو را به درخت جاودانگی رهنمون شوم؛ یعنی شیطان خواست از گرایش به بقاء و انگیزه جاودانگی که در وجود آدم (علیه السلام) ریشه داشت استفاده کند. ♦️ دوم: شیطان روی قدرت طلبی تکیه کرد و خواست از مطلوب بودن آن و گرایش آدم به آن سوء استفاده کند و او را به بیراهه بکشاند. از این رو، به وی گفت: آیا می‌خواهی تو را به سلطنت بی زوال و کهنه نشدنی هدایت کنم❓«سلطنت» و به تعبیر خود آیه «مُلْک» در واقع نماد قدرت است.
♦️ قرآن کریم در ادامه حکایت می‌کند که آدم و حوّا تحت تأثیر وسوسه‌های شیطان قرار گرفتند و فریب وعده و وعیدهای او را خوردند. 🔷 پرسشی که دراینجا درباره قدرت جلب توجه می‌کند، این است که نظر قرآن درباره بار ارزشیِ مثبت یا منفیِ به کارگیری این میل چیست❓آیا قرآن آن را کاملاً خوب می‌داند یا کاملاً بد❓ و یا اینکه بین موارد آن تفصیل می‌دهد❓ 🔶 در پاسخ بایدگفت: نباید توقع داشت که قرآن انسان را به طورکامل از به کارگیری یک میل فطری باز دارد؛ زیرا هم از نظر عقل و هم از منظر قرآن آن چه خدای متعال در فطرت انسان قرار داده بیهوده نیست، بلکه زمینه تکامل وی را فراهم می‌آورد. 🔷 همچنین وجود یک میل طبیعی در انسان نمی‌تواند مطلقاً خطرناک باشد بلکه نباید به طور کلّی سرکوب شود. نتیجه سخن آن است که سرکوب کلّی یک میل فطری را نه عقل می‌پذیرد و نه آیات قرآن تأیید می‌کند. 🔶 از آیه فطرت، «فِطْرَةَ اللهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا [روم/30] با همان سرشتی که خداوند مردم را بر آن سرشته است» و آیاتی دیگر نظیر آن استفاده می‌شود: 🔷 آن چه را خدا به انسان عطا کرده و در نهادش آفریده، برای این است که وسیله‌ای برای تکاملش باشد و بر این اساس، استفاده از آن را منع نخواهد کرد و اگر در ارتباط با آن منعی وجود داشته باشد، مربوط به کمیّت و کیفیّت تحصیل یا به کارگیری آن و به منظور جهت صحیح دادن به آن خواهد بود. [2] 🔶 در نتیجه باید گفت: تا زمانی که انسان برای خود علم، قدرت، عزّت و ریاست (مستقلاً) قائل است، آبرویی برای خودش می‌بیند و تلاش می‌کند آن را حفظ نماید، از برکت فنای اراده خود در اراده خدا محروم است. انسانی که در اراده خدا فانی شد، مملوکات و صفات خود را به صاحبش برمیگرداند. 🔷 تعبیر پُر معنای «رِدای کبریایی»؛ مخصوص خدا است. اگر کسی بخواهد با خدا در این رِدا شریک شود در واقع مدعی نوعی الوهیت است. 🔶 از همان قدم اول انسان باید تکبر (و حس قدرت طلبی و رسیدن به قدرت را) از خودش دور کند، (در واقع) همین رذیله باعث شد که شیطان از دستگاه الهی رانده شود. [3] 🔷 ولی در عرفان واره ها با تبلیغ و ترویج روحیه قدرت طلبی و به کسب قدرت و در نتیجه تسخیر دیگران و اشیاء پیرامون، افراد غافل و جاهل را به سمت خود جذب می‌کنند. ♦️ غافل از اینکه همه اینها جز برای رسیدن به اهداف شوم و پلید سرکردگان عرفان‌های کاذب چیز دیگری نمی‌باشد. پی‌نوشت [1]. ر. ک: سید محمد حسین طباطبایی، المیزان، ج 14، ص 239. [2]. برگرفته از سایت اطلاع رسانی علامه مصباح یزدی. [3]. همان https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حقیقت یوگا چیست، آیا ورزش است یا مکتبی معنوی؟ 🔹یکی از سوالاتی که بسیاری در ذهن خود دارند این‌که، آیا یوگا همان ورزشی است که در بین توده مردم و افراد کوچه و بازاری معروف است؟ 🔹یا این‌که، یوگا چیزی فراتر از یک ورزش بوده و اساساً مکتبی است که ادعای معنوی و عرفانی دارد.  🔹حقیقت آن است که طبق اظهارات بزرگان و سرکردگان اصلی آن، یوگا هرگز یک ورزش نبوده وبلکه آئینی است که ریشه آن به کشور هند بازگشته و در حقیقت هندوها، برای عرفان عملی خود، از روش ها و آموزه های یوگا استفاده می کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر مستند اولین نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب ادیان ابراهیمی به همت گروه تخصصی تبلیغی مبشران حقیقت. آبان ماه ۱۴۰۰ https://eitaa.com/antihalghe
گروه تخصصی تبلیغی مبشران حقیقت با رویکرد فرق و ادیان از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت های تبلیغی و آموزشی و نمایشگاهی با موضوعاتی همانند نقد فرق ضاله و عرفان های نو ظهور و برگزار نمایشگاه های تخصصی رنگ ها و نیرنگ ها(درنگی بر فرق انحرافی و عرفان کاذب) و عفاف و حجاب ادیان ابراهیمی نموده است. برگزاری نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب ادیان ابراهیمی نگاهی نو به مقوله ی عفاف و حجاب از نگاه کتاب مقدس میباشد با هدف نشان دادن فطری بودن اصل عفاف و حجاب و آموزه ای مشترک میان ادیان ابراهیمی (اسلام‌و مسیحیت و یهودیت) می باشد. این نمایشگاه تا به حال در استان های اصفهان و تهران به همراه کارگاه های تخصصی (هویت زن؛ عفاف و حجاب در ادیان ابراهیمی؛جایگاه زن در ادیان ابراهیمی) برگزار شده است و بازخورد بسیار خوبی تا به حال از نمایشگاه و کارگاه های تخصصی آن صورت پذیرفته است. علاقمندان برای برپایی نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب ادیان ابراهیمی میتوانند با شماره ی ۰۹۱۳۷۱۲۸۵۸۰ تماس حاصل نمایند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ🎥 ✨برپایی نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف در ادیان الهی✨ توسط جناب آقای پهلوان دوست آبان ماه ۱۴۰۰ https://eitaa.com/antihalghe
کتاب «سحر و کلید رهایی از آن» اثری ارزشمند از استاد سعید صدری است که با قلمی زیبا و البته بسیار متقن و مستدل و مستند به آیات و روایات به رشته تحریر در آمده است. با مطالعه این کتاب، راه رهایی از سحر و طلسم و دعاهای مشکل آفرین را خواهید دانست. 📜مطالعه این کتاب را به شما توصیه میکنم. 🏠محل تهیه کتاب: کتاب فروشی های مسجد مقدس جمکران 09192552030 https://eitaa.com/antihalghe
⛔️فرقه « اکنکار » چند خدا را می پرستند⁉️ ♦️ از جمله فرقه‌های فعال در ایران، اکنکار است. یکی از انحرافات فرقه اکنکار چندخدایی است. 🔷 آن‌ها برای هستی نظام‌های متعددی قائلند و برای هر کدام از این نظام‌ها وجود خدایی متفاوت معتقد هستند. 🔶 آن‌ها هستی را متشکل از 12 نظام می‌دانند و 12 خدا بر هر یک از این نظام‌ها خدایی می‌کند. تمام این خدایان تحت سیطره‌ی سوگماد است. سوگماد خدای دوازدهم و دارای اهمیت ویژه‌ای است. 🔷 اکنکار، به ظاهر از بینش سکولاریسم دوری جسته و معتقد به وجود خدای آفریننده و گرداننده‌ی امور است؛ اما پال توئیچل از مسیر یکتاپرستی خارج شده و معتقد است که در جهان هستی دوازده خدا وجود دارد. 🔶 او جهان هستی را مشتمل بر دوازده عالم می‌داند که در هر جهان یک خدا به عنوان حاکم و فرمان‌روای آن طبقه وجود دارد. طبقه‌ی اول، همین جهانی است که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. این طبقه پست‌ترین طبقه است و خدای حاکم بر آن نیز ضعیف‌ترین خداها می‌باشد. 🔻 در مقابل، طبقه‌ی دوازدهم بهترین جهان است و خدای آن کامل‌ترین خدایان. اسامی خدایان اکنکار که همگی دارای نقش ویژه‌ای در ادراه‌ی جهان هستند، به ترتیب زیر است: 1️⃣ کل لیرانجان؛ 2️⃣ آنامی پوروشا؛ 3️⃣ آگام پوروشا؛ 4️⃣ حوکیکات پوروشا؛ 5️⃣ آلا یا پوروشا؛ 6️⃣ الخ پوروشا؛ 7️⃣ سات پوروشا؛ 8️⃣ ساگونا براهم؛ 9️⃣ پارا براهم؛ 🔟 براهم؛ 1️⃣1️⃣ توریا پادلوک؛ 2️⃣1️⃣ سوگماد.[1] 🔶 مهم‌ترین عامل گرایش به مسئله چندخدایی، مشاهده‌ی پدیده‌های متنوع آسمانی و زمینی بوده است که هر نوع از آن‌ها تحت تدبیر خدای خاصی قرار دارند. همچنین، برخی از انسان‌ها به این پندار رسیده‌اند که خوبی‌ها مستند به خدای خیر و بدی‌ها به خدای شر است و بدین ترتیب قائل به دو یا چند مبدا برای جهان شده‌اند. 🔷 البته در این میان، افراد و مکاتبی همانند اکنکار، معتقد به یگانگی آفریننده‌ی کل جهان‌اند و در واقع، توحید در خالقیت را پذیرفته‌اند؛ ولی در مرتبه‌ی نازل‌تر و گاهی هم مرتبه‌ای عالی‌تر از خدای خالق را برای جهان به تصویر کشیده‌اند که هر کدام در تدبیر عالم، دارای وظیفه و کارکرد ویژه‌ای می‌باشند. 🔶 اکنکار در بحث خداشناسی، تمام خدایان را تحت سیطره‌ی سوگماد می‌داند و برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل است و همان‌طور که گفته شد، مرتبه خالقیت را به «کل لیرانجان» داده است! 🔷 لازمه فرض چندخدایی برای جهان، وجود نظام‌های متعدد، متفاوت و جداگانه از یکدیگر است، در حالی که جهان دارای نظام واحدی بوده، تمامی پدیده‌های آن با یکدیگر مرتبط هستند. ♦️ البته بنا بر فرضیه‌ی اکنکار که سوگماد آفریننده‌ی همه‌ی خدایان است نیز چنین فرضی صحیح نمی‌باشد؛ زیرا معنای حقیقی «ربّ» این است که بتواند در مربوب خود تصرف استقلالی انجام دهد و حال آن‌که این‌گونه تصرفات و تاثیرات، بین خدایان اکنکار استقلالی نمی‌باشد. بنابراین، هیچ‌کدام از آن‌ها «ربّ» حقیقی نخواهند بود.[2]
♦️ نقد و بررسی : 🔷 یکی از براهین متقن و خلل ناپذیر که در قرآن نیز آمده است و بر وحدانیت خداوند عالم تأکید دارد، برهان تمانع است که از آیه‌ی «لَوْ كَانَ فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا ۚ فَسُبْحَانَ اللَّهِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ.[انبیاء/22] اگر در آسمان و زمین، جز «اللّه» خدایان دیگری بود، فاسد می‌شدند (و نظام جهان به هم می‌خورد)! منزه است خداوند پروردگار عرش، از توصیفی که آنها می‌کنند!» استفاده می‌شود. در این‌جا دو نکته حایز اهمیت است: 🔶 نکته اول: باید توجه داشت که غرض اصلی این برهان، اثبات توحید ربوبی خدا و یگانه بودن مدبّر عالم است، نه اثبات یکتایی و یگانگی در توحید خالقیت خداوند متعال. 🔷 نکته دوم: مقصود از «آلِهَةٌ» در آیه، «معبودان مدبّر» است؛ زیرا الوهیت فرع بر ربوبیت و خالقیت است. مانند «إله» در آیه «وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرِي.[قصص/38]فرعون گفت: «ای جمعیت اشراف! من خدایی جز خودم برای شما سراغ ندارم.» زیرا فرعون خود را یگانه معبود مدبّر قوم خویش می‌دانست؛ نه واجب الوجود و خالق عالم.[3] 🔶 با توجه به هماهنگی و انسجام غیر قابل انکاری که بر آحاد پدیده‌های جهان هستی حاکم است، اگر فرض شود پروردگار آسمان و زمین بیش از یکی است و چندین مدبّر، جهان و انسان و ارتباط این دو را تدبیر می‌کنند، حتما باید خدایانِ مدبّر و ارباب مدیر در ذات و وجود خود مستقل از یکدیگر باشند، وگرنه با خدا بودن آنان ناسازگار خواهد بود. 🔷 همچنین باید در حقیقت و جوهر ذات و حقیقت وجود از هم متمایز باشند، باید صفات ذاتی آنان نیز متفاوت باشد؛ چون صفات ذاتی خداوند عین ذات اوست. در نتیجه، علم و اراده‌ی هریک از خدایان غیر از علم و اراده‌ی دیگری است و نظام علمی و مقام تدبیر هرکدام غیر از آن یکی. 🔶 بنابراین، باید به تعداد خدایان مفروض، نظام‌های عینی جدای از هم و جهانیان پراکنده و متباین و جوامع بشری ناهماهنگ در خارج موجود باشند؛ زیرا از چند خدای مستقل و متفاوت، با علم و اراده‌ی متمایز، جز چند نظام عینی ناهماهنگ انتظار نمی‌رود. 🔷 در حالی که قرآن کریم در توصیف نظم جهان و نداشتن ناهماهنگی و تباین می‌فرماید: «الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ۖ مَا تَرَىٰ فِي خَلْقِ الرَّحْمَٰنِ مِنْ تَفَاوُتٍ ۖ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَىٰ مِنْ فُطُورٍ.[ملک/3] همان کسی که هفت آسمان را بر فراز یکدیگر آفرید؛ در آفرینش خداوند رحمان هیچ تضادّ و عیبی نمی‌بینی! بار دیگر نگاه کن، آیا هیچ شکاف و خللی مشاهده می‌کنی؟!» ♦️ با این بیان، روشن می‌شود که فرض تعدد مدبر و کارگردان در مقام الوهیت، مساوی است با فرو ریختن نظام هستی و فساد در آن.[4] 🔻پی‌نوشت: [1]. شریعت کی سوگماد، پال توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌تا، بی‌جا، ص 390. [2]. نقد و بررسی جریان‌های مدعی معنویت، علی محمدی، نشر ذکری، 1396، قم، ص 186. [3]. توحید در قرآن، عبدالله جوادی آملی، انتشارات اسراء، ص 74. [4]. نقد و بررسی جریان‌های مدعی معنویت، علی محمدی، ذکری، قم، ص 188. https://eitaa.com/antihalghe
1_1403763839.mp3
4.02M
⚠️تهاجم فرقه ای‼️ ⛔️فرقه ها در همسایگی ما https://eitaa.com/antihalghe
زنگ هشدار نفوذ انجمن حجتیه باری دیگر به صدا درآمد؛ تبلیغ در مراسم نماز جمعه ⚠️انجمن حجتیه در تاکتیک جدید خود به دنبال نفوذ در مراسم نماز جمعه و نمازگزاران است. بر این اساس جمعی از دانش‌آموزان مدارس انجمن حجتیه سیستان و بلوچستان در مراسم نماز جمعه حضور یافته و آشکارا با نام مدارس به اجرای برنامه‌های فرهنگی می پردازند. آخرین اخبار و نقد فرقه‌های را در مفاز دنبال کنید👇 t.me/joinchat/SaLFLpltCV7hovrh صفحه اینستاگرام مفاز👇 www.instagram.com/mafaz.ir https://eitaa.com/antihalghe
🔺معنویت پوشالی راه فرار از تکلیف 🔻 عرفان و معنویت از واژه هایی است که در سال های اخیر به ممر درآمد باطل و مقر قدرت شیطانی برای عده ای خاص تبدیل شده است. برخی از مدعیان دروغین توانسته اند به وسیله ترویج مباحث پوچ و بی مبنای شبه معنویت ها به شهرت و ثروت برسند. ▫️ از مهمترین عملکردهای شبه معنویت ها این است که عرفان های کاذب و شبه معنویت های تقلبی که ساخته و پرداخته دست بشر هستند، جایگاه معنویت و عرفان اصیل را تقلیل داده و معنویت را در امورات سطحی و دنیایی خلاصه کرده اند. 🔻 از این رو و به دلیل کاستن از بار تکلیف، سیل مخاطبان و پیروان فرقه های انحرافی معنوی روز به روز در حال افزایش است. آنان به دلیل اینکه نمی توانند و در مواقعی نمی خواهند ترسیم حقیقی و درستی از عرفان و معنویت داشته باشند و نمی توانند به تمام معنا راه های ارتباط با پروردگار عالم را شرح و تفسیر کنند، صورت مسئله را حذف نموده و از اساس عرفان و معنویت را بازتعریف کرده و حقیقت را حذف کرده اند. ▫️ در مدل معنویت های باطل و بدلی - غربی و شرقی - اهداف انسان را از مراتب بالا به سطحی ترین نقطه آورده و به؛ شادی، ثروت، آرامش و عشق و ... کاهش داده اند و البته در همین موارد هم – مانند عشق و آرامش - آن را کاملا دنیایی و سخیف مطرح نموده و در مباحث جنسی و فردی خلاصه می‌کنند!! ▫️ برای نمونه یکی از بزرگترین افراد مطرح در عرفان های کاذب در چند دهه اخیر یعنی اوشو درباره معنویت می گوید: من به تو لبیک تمام و کمال به زندگی را می‌آموزم. به تو نه زهد و نه ترک دنیا؛ که شعف و شادمانی را آموزم. شادی کن! شادی کن! بارها و بارها می‌گویم: شادی کن! زیرا در شادمانی است که از هر چیز به خدا نزدیک‌تر خواهی شد... خداوند همیشه در حال شوخی است. به زندگی خودت نگاه کن! خنده‌آور است. به زندگی دیگران نگاه کن! همه‌اش شوخی خواهی یافت؛ شوخی، شوخی، شوخی. جدیت، بیماری است. جدیت را با معنویت هیچ سر و کاری نیست. معنویت، خنده، نشاط و تفریح است!! ▫️ در نظر دیگر چهره های به ظاهر معنوی نیز می توان چنین تعاریفی را مشاهده کرد که در ظاهر جملاتی قشنگ و دلفریب است اما در باطن هیچ رنگ و بویی از معنویت و عرفان در آن نیست! ودر انتها فرد را به تباهی و سطحی نگری می کشاند. ▪️ مدعیان دروغین اینگونه وانمود می کنند که لزوما نیاز نیست انسانِ معنوی و فردی که می خواهد زندگی پر معنا و در حال رشدی داشته باشد حتما با خداوند باشد و دستورات الهی را انجام دهد! بلکه با القا کردن به اینکه می توان مکلف نبود و دل به تکلیف نداد و معنوی شد افراد را در دام شبه معنویت ها گرفتار می کنند. ▪️ مدعیان فرقه های عرفان کاذب به جای دستورات مهمی مانند اندیشه در خلقت و تفکر و تعقل، تلاش برای رسیدن به عشق الهی، توجه به ایمان و معاد و قیامت، اهمیت مفهوم و معنای خانواده، حلال و حرام الهی، اخلاق و... آنان را به وادی روابط نامشروع به اسم عشق، توجه به ندای درون به جای توجه به خالق عالم و پرودگار هستی بخش، افتادن در آموزه تناسخ به جای توجه به معاد و قیامت، مراقبه و مدیتیشن به جای نماز و عبادت و رسیدن به قرب الهی، توقف در تفکر و بی منطقی به جای تامل و اندیشیدن و.... دعوت می نمایند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارادت به شهدا با کشف حجاب😏 💢عکس شهدا را می بینیم و عکسِ شهدا عمل می کنیم 💥حتما تا آخر ببینید........صحبت های کمتر منتشر شده مقام معظم رهبری در خصوص کشف حجاب ها 💫برسد به دست آن انقلابی نماهایی که با پوشش دین به دنبال حجاب اختیاری در جامعه اسلامی هستند که وظیفه آن پیاده کردن کلام خدا در جامعه است...حجاب حکم و کلام خداست......و وصیت شهدایی که امنیت امروزمان را مدیون شان هستیم..... https://eitaa.com/antihalghe