eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.4هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
220 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سخنان رهبر انقلاب درباره مدعیان دروغینی که ادعای ارتباط با امام زمان علیه السلام داشتند. ⚠️ ضرورت مبارزه با دکان داران دروغین https://eitaa.com/antihalghe
💚 چالش زیبای سوئدی ها: بوسیدن قرآن VS اهانت به قرآن https://eitaa.com/antihalghe
اوج ذلت پذیری در عرفان کاذب فالون دافا ☯️🔻 ♦️ لی هنگجی قوانین تحقیرآمیزی را برای افزایش تقوا معرفی می‌کند که به راستی شأن انسانی را در هم می‌شکند. 🔷 او انسان را به ستم‌پذیری و سکوت در برابر تعرض‌ها و همانند بیماران روانی و عقب مانده عمل کردن تشویق می‌کند. 🔶 البته گذشت و بخشش به‌ویژه در جایی که احتمال اصلاح طرف خطاکار باشد بسیار پسندیده است؛ اما وی می‌گوید: 🔷 «در جهان ما قانونی وجود دارد: بدون از دست دادن، چیزی بدست نمی‌آید. وقتی مردم شخص عقب‌افتاده را می‌بینند، او را تحقیر می‌کنند. مثلاً می‌گویند [تو ابله بزرگ!] وقتی دهانشان را باز می‌کنند، تا به او توهین کنند، تکه‌ای از تقوا پرتاب می‌شود. 🔶 وقتی با کسی بدرفتاری کرده‌اید، طرفی هستید که از او چیزی گرفته‌اید و بنابراین مجبورید چیزی از دست بدهید. وقتی کسی جلو رفته و به او لگدی بزند، دوباره تکه‌ای از تقوا را به آن طرف پرتاب خواهد کرد. 🔷 وقتی کسی به او ناسزا گفته، یا او را با لگد می‌زند، فقط لبخندی می‌زند «ادامه بده، تو داری در این مدت به من تقوا می‌دهی و من تکه‌ای از آن را به تو برنخواهم گرداند» اگر حقایق سطوح بالاتر را به کار ببریم، درباره‌ی این بیندیشید، چه کسی زرنگ است؟ آیا او فرد زرنگی نیست؟»[1]
♦️ از این سخنان لی هنگجی برمی‌آید که برای اینکه تقوا یا ماده‌ی سفید را به دست آورید، باید رنج بکشید. پس اگر به شما اهانت یا ظلم شد، مثل احمق‌ها لبخند بزنید و شادی کنید؛ زیرا بهترین چیز عالم را به شما داده است. 🔷 این توصیه‌ها با وجدان انسان سازگار نیست. ما می‌خواهیم حرمت و احترام‌مان حفظ شود، در برابر تعرضات از خود دفاع می‌کنیم. البته اگر کسی از روی نادانی رفتار نادرستی انجام دهد، باید کریمانه از او گذشت؛ چنان‌که قرآن کریم در توصیف بندگان خدا می‌فرماید: 🔶 «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا.[سوره فرقان، آیه 63] بندگان خدا با فروتنی روی زمین راه می‌روند و اگر جاهلان به آنان چیزی بگویند، با روی خوش سلام می‌کنند. 🔷 اما این برخورد در جای خود نیکوست. اگر کسی ظالم بود چه باید کرد؟ اگر ما در برابرش سکوت کنیم، باز هم ظلم می‌کند؛ ظلمی بزرگ‌تر و دستش را به روی دیگران هم می‌گشاید. در این موارد قرآن کریم نهیب می‌زند که: 🔶 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا» [سوره نساء، آیه 75]. چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید؟! همان افراد (ستمدیده اى) که مى گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکّه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، براى ما سرپرستى قرار ده; و از جانب خود، یار و یاورى براى ما تعیین فرما»! 🔻 اما لی هنگجی می‌گوید: «یک تمرین کننده بودن امری است فوق طبیعی. پس به عنوان فردی فوق طبیعی باید با خودتان بر طبق اصول فوق طبیعی رفتار کنید؛ به جای اینکه خود را با اصول و منطق مردم عادی بسنجید. 🔷 وقتی رابطه‎ی کارمایی موضوعی را نمی‌دانید، احتمال آن وجود دارد که آن را به‌طور نادرستی اداره کنید... بعضی اشخاص می‌گویند: «اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که عدالت رعایت شود.» 🔶 خیلی خوب، پس همگی باید در دانشکده‌ی پلیس ثبت‌نام کنیم؟... وقتی مردم دعوا می‌کنند و شاید یکی به دیگری لگد بزند، یا یکی از آن‌ها ضربه‌ی محکمی به دیگری بزند، ممکن است آن شخص به فرد دیگر چیزی بدهکار بوده و حالا آن‌ها در حال تصفیه کردن بدهی هستند. بنابراین، اگر پادرمیانی کنید، نمی‌توانند آن را تصفیه کنند و مجبورند آن را دوباره دفعه بعد انجام دهند... 🔷 اگر حتی در مورد چیزهایی مثل قتل یا آتش‌سوزی کاری انجام ندهید، پس در مورد چه چیزی کاری انجام خواهید داد؟ اما یک چیز هست، این چیزها زیاد ربطی به ما تزکیه کنندگان ندارند».[2] 🔶 پادرمیانی در حل اختلاف‌های مردم، برقراری صلح و آشتی و ترویج مهربانی و نیکی، برترین مهرورزی و نیک‌خواهی است. مبارزه و جهاد با ظلم هم رنج است و بردباری می‌خواهد و هم تلاش برای برطرف کردن ستم و جور از مردمی که دست به دعا برداشته و راه نجاتی می‌جویند و از خودشان کاری برنمی‌آید. ♦️ برترین نیکوکاری و شفقت و مهربانی است که معنویت اسلامی بر آن تأکید دارد و فالون دافا، به بی‌تفاوتی در برابر مردم ستم‌پذیری درباره‌ی خود و دیگران دعوت می‌کند و نام آن را تزکیه، حفظ تقوا و به دست آوردن کونگ می‌گذارد.[3] 🔻پی‌نوشت: [1] . لی هنگجی، شوآن‌ فالون، تهران: نشر درسا، ۱۳۸۱، ص ۳۹۷. [2] . همان، ص ۴۱۲. [3] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۳۵۳. https://eitaa.com/antihalghe
4_5960928098722515045.pdf
533.5K
⚠️ جریان تحریف چیست و چگونه عمل می کند؟ چرا مقام معظم رهبری به جریان تحریف پرداختند؟ https://eitaa.com/antihalghe
ادعاهای عجیب « اکیست ها » 🔻 ♦️ اکیست‌ها بر این باورند که اکنکار جزو کهن‌ترین آموزش‌ها و تعالیم بشری است. آن‌ها مدعی‌اند که این نوشته‌ها درون معبد کاتسوپاری نگهداری می‌شوند و دلیل این مدعا را نوشته‌های نأکل دانسته‌اند. [1] 🔷 این‌گونه سندسازی و تمسک به اوهام و نبوده‌ها حکایت از بحران مستندسازی در این شبه‌آیین دارد. از نظر اکیست‌ها هر آن‌چه در هستی است از اک پدید آمده و هستی‌اش تنها با حضور اک دوام می‌یابد...اک ریشه و بنیان حیات است. [2] 🔶 اک، کالبد تمام نشانه‌های حیات اعم از بصیرت معنوی، شادابی و طراوت است. [3] 🔷 در این‌جا نیز فقط ادعاهایی مطرح شده است که اکنکار قادر نیست آن‌ها را اثبات کند و در واقع سعی دارد بزرگ‌نمایی و ادعاهای شگرف جایگاه دینی خود را اثبات نماید. 🔶 هم‌چنین در نظر آن‌ها اک، سرچشمهٔ تمام مذاهب است و تمام زندگی را در بر می‌گیرد؛ بنابراین طبق قانونی الهی، تمام مذاهب، دانش‌ها و نوشته‌های مقدس و نیز تمام قوانین زندگی از اک مشتق شده‌اند. 🔷 استقلال ادیان از شبه آیینی چون اکنکار آن‌چنان روشن و مبرهن است که حتی خود اکنکار نیز آن را پذیرفته و سعی در نفی کلی ادیان داشته است. 🔶 اکنکار علاوه بر این‌که در بسیاری از مواقع به ردّ کلی ادیان می‌پردازد، آن‌ها را ساختهٔ دست کل نیرانجان، شیطان، بشر و یا حتی زنان می‌داند. او مدعی است عوام‌الناس برای رفع مشکلات خود درصدد تدوین قانون و شرعیات برمی‌آیند. 🔷 آن‌ها به دنبال کسانی می‌گردند که بتوانند این حاجت را برایشان برآورده سازند؛ بنابراین ادیان و مذاهب، ساخته و پرداخته می‌شوند تا بشر را سرگرم کنند. [4] 🔶 توئیچل مدعی است که فرقه‌ها، ادیان و فلسفه‌ها به این منظور تأسیس شدند که پیروانشان را متقاعد کنند پایه‌گذاران، چقدر بلندپایه و تزلزل ناپذیر بوده‌اند. 🔷 برای مثال برگسون، هگل، داروین، نیچه، سقراط، فروید، بیکن و بسیاری دیگر، همه ملعبهٔ دست شنوندگانشان بودند و شدیداً مایل بودند شنوندگان به آن‌ها ارج و مقام و منزلت بخشند. [5] 🔶 وی هم‌چنین می‌نویسد: «زنانِ طبقه زمینی، باعث و مسئول تشکیل ادیان و مذاهب هستند. به تعبیری، زنان یونان قدیم از زنان امروز که دم از تساوی حقوق و مقام اجتماعی با مرد می‌زنند، در وضعیت بهتری قرار داشتند.»[6] 🔷 به‌واقع اگر ادیان و مذاهب از اک سرچشمه گرفته باشند باید نشئه‌ای از حقانیت را درون خود داشته باشند و دست‌کم گوشه‌ای از آن‌ها به حقانیت منجر شود. 🔶 اما این‌گونه منشأ تراشی برای ادیان، نشان از آن دارد که اکنکار استقلال آن‌ها از اک را پذیرفته و به‌ناچار چنین منشأ سازی‌هایی را رواج داده است. 🔷 اکنکار مدعی است تعالیمش برای رهایی انسان از پیچیدگی ادیان و مسلک‌های عرفانی دیگر است. تناقض‌گویی اکنکار از آن‌جا آشکار می‌شود که پال توئیچل در سخنی دیگر، درک و فهم اکنکار را ویژهٔ کسانی می‌داند که برگزیده شده‌اند: 🔶 «معدود کسانی هستند که قادر به فهم و تشخیص نحوهٔ کارکرد اک باشند. حیطه [آن] این‌چنین پرجلال و بی‌نهایت پهناور است. انتخاب‌شدگانِ اندکی که به سوی [آن] می‌آیند، در مقایسه با سایر طرق معنوی، در واقع سعادت‌مندترین پیروان به حساب می‌آیند.»[7] 🔷 در اکنکار باوری وجود دارد که طبق آن پاسخ‌گویی به تناقضات و اشکالات، جایز نیست؛ چه این‌که کشف تناقض و اشکال، فعّالیتی ذهنی است و فعّالیت ذهنی از نظر اکیست‌ها پذیرفتنی نیست و باعث گمراهی می‌شود. ♦️ ازهمین‌روی اکیست‌ها و استادان واقعی اکنکار هرگز خود را ملزم به پاسخ‌گویی به این تناقض‌ها و یا اشکال‌ها نمی‌دانند.
♦️ اکیست‌ها بر این باورند که فقط تجربه است که انسان را به واقعیت می‌رساند و این تجربه نیز فقط برای عدهٔ معدودی مهیا شده تا به مرحلهٔ انتخاب‌شدگی دست یابند. 🔷 با این ادعا دیگر هیچ جایی برای جهان‌شمولی و عمومیت برای اکنکار باقی نمانده و نمی‌توانند ادعا کنند به راحتی قادرند انسان را به آرامش و سعادت ابدی برسانند. 🔶 ادعای دیگر درباره قدرت لایتناهی و اعجاب‌انگیز اکنکار است. پیروان پال توئیچل مدعی‌اند اکنکار از آن‌چنان قدرت شگرفی برخوردار است که می‌تواند هرگونه انحراف را در انسان و جوامع بشری از بین ببرد. به دست آوردن این قدرت است که انسان را در زندگی فردی و اجتماعی به قلهٔ مقصود نزدیک می‌کند. 🔷 اکنکار با حمله به تمام مصلحان اجتماعی، روان‌شناسان و جامعه شناسان، آنان را به این گمانه زنی متهم می‌کند که دلیل انحرافات در زندگی را نداشتن اهداف فردی و اجتماعی می‌دانند، در حالی‌که آن‌ها سخت به بی‌راهه می‌روند. 🔶 اکنکار مدعی است که این افراد نمی‌دانند آن‌چه سبب این گمراهی و انحراف است فراموش کردن اک و اکنکار است. [8] 🔷 ادعای چنین توانایی را می‌توان به‌راحتی به آزمون گذارده، تجربه نمود. جامعهٔ آماری برای این آزمون می‌تواند جامعه‌ای باشد که اکنکار بیشترین تأثیر را بر آنان داشته است. 🔶 جامعهٔ غرب و به‌ویژه آمریکا می‌تواند نمونهٔ آماری خوبی باشد. اکنکار باید بتواند بدون مطالعات جامعه‌شناختی و روان‌شناختی به اصلاح این جوامع بپردازد و در این صورت ما نباید شاهد آمار جرم و جنایت و فقر و فحشا و ... باشیم. ♦️ این در حالی است که آمار جرم و جنایت در این جامعه و دیگر جوامع غربی سرسام‌آور است. 🔷 پرسش درخور دیگری که اکیست‌ها را به شدت با چالش مواجه کرده، زندگی پیامبران این شبه‌آیین است. اگر از وقایع زندگانی توئیچل و کلمپ بگذریم باز هم زندگی گرایس عرصه را بر آنان تنگ می‌کند. 🔶 بنا به ادعای کلمپ، داروین گرایس، دومین پیامبر این شبه‌آیین دچار نفسانیات شده و از مقام ماهانتایی خلع شده است. ♦️ وانگهی اگر گرایش به اکنکار می‌توانست نفسانیات انسان را به گونه‌ای بخشکاند که انسان به قلهٔ تعالی معنوی و صلاح، صعود کند، پیامبر این شبه‌آیین از همه بیشتر مستحق تعالی معنوی بود. [9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اک ویدیا دانش باستانی پیامبری، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، 1376، ص 193. [2]. شریعت‌کی‌سوگماد، توئیچل، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، بی‌تا، ج 1، ص 5. [3]. همان، ص 53. [4]. همان، ص 281. [5]. دندان ببر، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، 1381، ص 150. [6]. سرزمین‌های دور، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ دوم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، 1379، ص 97. [7]. شریعت‌کی‌سوگماد، توئیچل، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، بی‌تا، ج 1، ص 263. [8]. همان، ص 277. [9]. سودای دین‌داری، عبدالحسین سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 54. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دلار شده ۲۵ هزار تومن، خونه متری ۲۳ میلیون تومن، پراید صد میلیون رو رد کرده، بورس به طرز مشکوکی منفی شده و دولت فقط نظاره گره؛ تعجب نکنید! 👈ماموریت روحانی رو دکتر کوشکی چند ماه قبل افشا کرد: 🔸روحانی ماموریت داشت ایران رو بدون سپرهای دفاعی و پایه‌های قدرتش تحویل بده! https://eitaa.com/antihalghe
اطلاعیه در پی انتشار مطلبی از طرف موسسه فرق و ادیان، در رابطه با فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، مبنی بر وابستگی این فروشگاه ها به سازمان های فرقه ای ضد اسلامی و ترغیب جامعه به عدم خرید از آن، بدینوسیله موسسه فرق و ادیان اعلام می دارد، مطلب منتشره هیچ ارتباطی با این موسسه نداشته و انتساب آن به این موسسه کذب است. توضیح: انتشار این نوع مطالب بدون مدرک و مستندات، یا از سوی افراد ناآگاه و سطحی نگر با نیت برخورد با نمادهای باستانگرایی است و یا نقشه ای از سوی رقبا برای رکود اقتصادی و ورشکستگی رقیب. ضمن رد و عدم تایید مطلب مورد نظر، موسسه فرق و ادیان هیچ اظهار نظری در این موضوع نکرده است. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام به جهت توهین مجدد به پیامبر اسلام(ص) مصاحبه عباس لاجوردی با کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش امریکایی که در برنامه ماه عسل رونمایی شد تقدیم حضورتان کاری از عباس لاجوردی فیلمساز بین المللی، ممنون از ایشون که فیلم را برای بنده ارسال کردند. https://eitaa.com/antihalghe