eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
226 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
💠مراتب روزه ♻️فقهی ،اخلاقی و عرفانی 👈 ما در روایت داریم که قلب المومن عرش الرحمن است و از امام ششم (ع) روایت شده قلب، حرم امن الهی است، در غیر آن غیر خدا را راه ندهید و این میسر نیست، مگر با مراقب نفس که ما در روزه خود تمرین مراقبت نفس می کنیم، برای اینکه از اذان صبح شرعی تا اذن مغرب شرعی دائم در حال مراقبه هستیم که مبادا به لحاظ فقهی روزه مان باطل شود، 🔺 بعد از آن مراقبه اخلاقی نیز می کنیم خود ما این حس را داریم که ماه رمضان با دیگر ماه ها متفاوت است و دائم در حال مراقبه هستیم که غیبت نکنیم، دروغ نگوییم، زخم زبان نزنیم، آبروی دیگران را نریزیم و این یعنی مراقبتهای اخلاقی با دور کردن رذایل و کسب فضائل؛ یعنی از انسان مطیع فقهی به انسان فاضل اخلاقی ارتقا می یابیم و وقتی به اواخر ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، دل هایمان نورانیت یافته و عقل ها شکوفا می شود. ✅مراقبت عرفانی این است که واجب را انجام داده از حرام بپرهیزیم از مکروهات اجتناب کرده و به مستحبات اهتمام داشته باشیم، یعنی با التزام به شرع مقدس و سنت نبوی به مقام انقطاع جز خدا برسیم که در فرازهای انتهایی مناجات شعبانیه به بهترین شکل بیان می شود. 👈 پس از آن به جایی می رسیم که قلبمان از غیر خدا جدا می شود و جز او را در دل راه نمی دهیم. در اینجا قلب عرش الرحمن است؛ یعنی محل حاکمیت مطلقه حق و تنها خدا بر دل ما حکومت می کند و دل آیینه نمایش حاکمیت و مالکیت مطلقه حق می شود که این همان حرم حق است که حرامیان را به آن راه نیست. 📌 این یعنی اغیار را به دل راه ندادن و این نقش روزه است که ما را از مراقبت های اولیه فقهی به مراقبت های بالاتر یعنی اخلاقی پس از آن عرفانی عبور می دهد؛ می توان در مقام تمثیل گفت، دهه نخست ماه مبارک رمضان فرصتی است برای مراقبه فقهی، دهه دوم برای مراقبات اخلاقی و دهه سوم مراقبات عرفانی؛ یعنی اگر اهل معرفت باشیم وقتی ماه مبارک رمضان در حال اتمام است گویی از محبوب و معبود جدا می شویم که امام چهارم (ع) در دعای وداع این دلتنگی را به خوبی به تصویر کشیده اند، با تمام وجود می گوییم حیف و دلتنگ می شویم و این حس نتیجه نفس و رسیدن به مقام بالای عرفانی است. منبع : http://www.hawzah.net/fa/Article/View/ https://eitaa.com/antihalghe
شباهت های فرقه های مدعی مهدویت زیر سؤال بردن رسالت فقهاء و علما در عصر غیبت 🔰جریان های مدعی مهدویت، از ابتدا به ویژه از عصر غیبت با علما که نائبان عام حضرت حجت هستند، دچار مشکل بودند. ✅زیرا علما، مانع دستیابی سران فرقه ها به اهدافشان بوده‌اند. 🔴به ویژه از عصر قاجار به بعد که بسیاری از فرقه ها با رسالت رودررویی با علما و جایگزینی علما، ساخته و پرداخته شدند. ❌ روس و انگلیس بابیت و بهائیت را به عنوان مهدی موعود و امام زمان شیعه پرورش دادند و در کشورهای شیعی مستقر کردند تا سکان هدایت مردم را از دست علما بگیرد. ♨️ احمد الحسن نیز با نفی جایگاه علما و حوزه های علمیه در پی تخریب جایگاه آنان‌است تا به رسالت خود، یعنی نابودی مذهب با به کارگیری مذهب دست یابد.
[بِسمِ‍ـ.اللّٰه‍.الرَّحْمٰنِ‍ـ.الرَّحیِم‍ـ🌿°• ✅ پایگاه خبری تحلیلی بهداشت معنوی با هدف آگاهی بخشی نسبت به کجروی ها و آسیب‌های جریان‌های مدعی معنویت راه اندازی شد. در این سایت می کوشیم با انتشار اخبار و یادداشت‌های تحلیلی_انتقادی از گسترش آسیب‌های معنوی جلوگیری نماییم. |شما هم می توانید با بازنشر مطالب به این موج روشنگری و آگاهی بخشی بپیوندید|🌱۰۰ 🌿ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان، پایگاه خبری تحلیلی بهداشت معنوی به معرفی برخی از منابع پرداخته است که لیست اسامی بخشی از آن ها به همراه آدرس در ادامه ذکر خواهد شد. ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ 👈◀️ مقاله؛ رویکرد قرآن به جریان های عرفانی در جهان اسلام 👈◀️ نگاهی متفاوت به قانون جذب 👈◀️ معرفی ده جریان معنویت های نوظهور در ایران 👈◀️ معنویت در دانشگاه های غربی 👈◀️ فراسوی حلقه، کتاب سال بانوان 👈◀️ عرفان واره ها؛ تبارشناسی و نقد مبانی فکری 👈◀️ بازاریابی شبکه ‏ای و نقش آن در گسترش معنویت سکولار 👈◀️ تشکیک در حقیقت محمدعلی طاهری توسط پیروان حلقه 👈◀️ ترویج یوگا، بی حجابی و سگ بازی در یک پکیج تبلیغی 👈◀️ قانون جذب، راهکاری با طعم تنبلی 👈◀️ همه چیز درباره فرقه عرفان حلقه 👈◀️ کابالای نوین؛ جادوی کهن در دوران مدرن 👈◀️ کُندالینی، راز مگوی یوگا 👈◀️ محققان: یوگا می تواند آسیب زا باشد 🔰به اعضای کانال خبری تحلیلی " بهداشت معنوی " بپیوندید 🌐 www.behdashtemanavi.com ❇️ Telegram: @BManaviNews ❇️ Twitter: @BManaviNews ❇️ Instagram: @BManaviNews ❇️ Parler: @BManaviNews
معضلاتی‌که در مخاطبین عام کتاب‌های مروّجان تفکر نوین دیده می‌شود 📚🔻 ♦️ یکی‌از معضلاتی‌که در مخاطبین عام کتاب‌های مروّجان تفکر نوین دیده می‌شود، درک اشتباه از کلمات و اندیشه‌ی آنان و مطابقت‌سازی نادرست با عرفان اسلامی است. 🔷 این افراد در برخورد اولیه با کتاب‌های این نوع تفکر، بدون این‌که تأملی داشته باشد، آن‌را بر مراحل سیر و سلوک در عرفان اسلامی حمل می‌کند و می‌گویند این همان است. 🔶 یکی از افرادی که از قواعد تفکر نوین پیروی می‌کند، « دیپاک چوپرا» می‌باشد، وی ادعا دارد با نظریه «شفای کوانتومی» خود، می‌تواند هر بیماری مزمن مثل سرطان را علاج کند. 🔷 البته این نظریه توسط اساتید فیزیک و پزشکی در غرب رد شده است. خوانندگان مسلمان کتاب‌های چوپرا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از کلماتی که وی استفاده می‌کند، برداشتی اسلامی دارند. 🔻 دو مثال: 1️⃣ دعوت به سکوت: « دیپاک چوپرا» انسان را برای رسیدن آگاهی مطلق، دعوت به سکوت می‌کند، سکوتی که بدون تفکر است. حتی برای کوچک‌ترین چیز باید سکوت کرد. 🔶 وی برای شروع این‌کارمی‌گوید: «تمرین سکوت یعنی‌این‌که با خود عهد ببندید مدت زمان معینی فقط باشید.»[1] در ادامه می‌گوید: 🔷 «وقتی با آن تجربه باقی می‌مانند، گفت‌وگوی درونشان اندک اندک آرام می‌شود. وچندی نمی‌گذرد که سکوت ژرف می‌شود.»[2] 🔶 ما می‌بینیم در روایات اسلامی از سکوت به عنوان یکی از بهترین راه‌های سیر و سلوک نام برده‌اند؛ مولای متقیان علی (علیه‌السلام) در سخنی حکمت‌آمیز، بیان می دارد: 🔷 «آن‌که زیاد سخن می‌گوید، به ناچار دچار اشتباهات فراوانی خواهد شد و هر که اشتباهاتش بسیار شد، حیایش کم می‌شود و شخص بی‌حیا، بی‌تقوا نیز شده که بی‌تقوایی منجر به مرگ قلب می‌شود و هر که قلبش مرد، وارد دوزخ خواهد شد.» 🔶 اما آیا این سکوت که در روایات آمده، آن سکوتی است که « دیپاک چوپرا» به آن اشاره کرده است❓ 🔷 خیر. چرا که اولاً در اندیشه اسلامی اگر کلام و سکوت را به صورت کلی و در محیطی بدون آفت بسنجیم؛ این کلام است که برتری دارد. 🔶 اصلا نشر معارف الهی توسط پیامبران و اولیای الهی توسط کلام بوده نه سکوت. پس منظور اندیشه اسلامی از سکوت جایی است که آفتی کلام را تهدید کند که در این صورت سکوت برتر است. 🔷 البته آفت در سکوت نیز هست، گاهی لازم به شهادت و گواهی، نشر و تعلیم حکمت است و گاهی سکوت در مقابل ظالم است که این‌ها همه قبیح شمرده شده‌اند. 🔶 ثانیاً سکوتی که « دیپاک چوپرا» می‌گوید سکوت مطلق است، یعنی فکر نکند و با عدم فکر کردن به همراه سکوت نمودن، قدرتی کسب کند، از نظر اسلام این کار قابل مدحی نیست، زیرا اسلام دعوت به تامل و فکر کردن می‌کند. 2️⃣ عدم داوری: « دیپاک چوپرا» مخاطب خود را به عدم داوری تشویق می‌کند، «امروز درباره هیچ یک از آن چیزهایی که پیش می‌آید داوری نمی‌کنم».[3] 🔶 مخاطب خود را تشویق می‌کند که در مورد هیچ چیزی داوری نکند! در اسلام نیز از داوری کردن ابتدائی که همان زود قضاوت کردن می‌باشد، نهی شده است. 🔷 ولی این‌که انسان هیچ وقت داوری نکند در اسلام مذموم است. در زندگی انسان بسیاری از موضوعات را داوری احاطه کرده است، اصلا پایه و اساس امر به معرف و نهی از منکر داوری بین حق و باطل است. ♦️ اصل و اساس برائت از ضالمین داوری است و یا این‌که انسان برای تشخیص خوب و بد باید داوری کند. 🔻 پی‌نوشت: [1]. هفت قانون معنوی موفقیت، دیپاک چوپرا، 1391، نشر قطره، تهران، ص 17. [2]. همان. [3]. همان، ص 20. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 درگیری داخلی فرقه حلقه صدای طاهری را درآورد ‼️😄 پس از آزادی و فرار طاهری از کشور و سرخوردگی شاگردانی که سالها طاهری را منجی ملت ایران می دانستند، بخشی از هواداران حلقه که فرار ذلیلانه استاد خود را باور نداشتند، مدعی شدند طاهری هنوز در زندان است و شخصی جعلی به اسم و شمایل طاهری از کشور گریخته و در کانادا ساکن شده تا نسخه ای جدید و تحریف شده از عرفان شیطانی حلقه را ارائه دهد. این درگیری داخلی که ناشی از عدم پایبندی طاهری به آموزه های قبلی خود بود و شاگردانش حاضر به پذیرش چنین چرخشی در ادعاها را از استاد خود باور نداشتند، به حدی بالا گرفته است که طاهری مجبور به واکنش شده و او که تاکنون سرکوب کردن این عده از شاگردان معترض را به مریدان متعصب خود سپرده بود، وقتی دید این مریدان با تخریب و تهمت و برچسب های متفاوت، قادر به ساکت کردن این بخش از هوادارانش نیستند، با انتشار کلیپی تلاش کرد حقیقی بودن خود را اثبات و طرح طاهری جعلی و فیک را خنثی کند. در این کلیپ اوج استیصال و ضعف و بغض ناشی از ناامیدی از مریدان را در طاهری مشاهده می کنید و تایید طاهری بر کسب درآمد از راه عرفان حلقه توسط مسترها بیان شده. 👇👇👇
🔴احمدالحسن بصری (احمداسماعیل گاطع) ، یمانی دروغین، دجال بصره را بشناسید: برنامه مهدی یار در شبکه اینترنتی ولی عصر علیه السلام درباره تعارضات آراء احمد بصری و شباهت به فرق انحرافی پیشین (بهائیت، قادیانیه، شیخیه) استاد شهبازیان https://www.valiasr-aj.tv/mobile_showclip.php?idnews=3829 https://eitaa.com/antihalghe
به کمک 1⃣ آئین معنوی یوگا از دهه ۴۰ شمسی به صورت رسمی وارد ایران شد و به طور چشم گیری محبوبیت یافت. ♦️ نیز بر رشد بیشتر مربیان غیررسمی یوگا به شدت دامن زد. ♦️از سویی دیگر، مروجان ایرانی یوگا که در خارج از ایران زندگی می کنند نیز به تکاپو افتاده اند تا سهم خود را از این بازار مکاره کسب کنند. 2⃣ شهر به دلیل حجم بالای در آن، تبدیل به یکی از پایگاه های ترویج یوگا برای ایرانیان مهاجر و همچنین ایرانیان ساکن در ایران شده است. تمرکز این افراد در کالیفرنیا منجر به شکل گیری مکتب شده است. ✅ ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://behdashtemanavi.com/?p=6945 https://eitaa.com/antihalghe
شباهت های فرقه های مدعی مهدویت عقل‌گرایی افراطی یا نفی عقل 🔺مدعیان دروغین بسته به نوع ادعای خود، یا عقل‌گرای افراطی هستند مثل اسماعیلیه، بابیت و بهائیت یا عقل را به کلی نفی می‌کنند و می‌گویند عقل بشر، ناقص است و توان فهم ندارد. 🔻جریان مدعی یمانی نیز مانند سایر فرقه ها عقل را ناقض معرفی می کند و برای اثبات خودش دست به دامن خواب و رویا می شود. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 حلول ماه رمضان و رسوایی مدعیان👺 ✅ حکایتی از عدم آگاهی مدعیان دروغین به روایات ائمه معصومین (ع) 🤔 به نظر شما کسانی که بر خلاف روایات سخن می گویند، می‌توانند مدعی راستین علم الهی باشند⁉️ 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⚠️معنویت‌های نوین، مادی‌گرا و گزینشی از ادیان سنتی است. دکتر وحید سهرابی‌فر در نشست «معنویت و انسان معاصر» مطرح کرد: 🔹افراد در معنویت نوین گزینشی عمل می‌کنند و به سراغ مجموعه‌های مختلف از ادیان می‌روند و از هر مجموعه عنصر مطلوب را اخذ می‌کنند؛ بطور مثال از اسلام و عناصری دریافت می‌کنند در حالی که به دین خاصی ملتزم نیستند. 🔹در معنویت نوین مهم این است که انسان در دنیا بهتر زندگی کنند و عمده آموزه‌ها و تمرین‌هایی که ارائه می‌کنند ناظر به انسان مدرن و مشکلاتش است. 🔹عمده این معنویت معطوف به زندگی مادی ترسیم می‌شود، اگر ناظر به مدعیان امروزی صحبت کنیم مبانی مختلف و متنوعی برای وجود دارد برخی معنویت را دنیوی، مادی و مستقل از دین و حتی در نگاه فراتر ضددین ترسیم می‌کنند و برخی معنویت اصیل را از سوی خدا، پیامبران و در منابعی که قابل کنترل هستند، دریافت می‌کنند. 👈مشروح گزارش https://mafaz.ir/?p=16994 https://eitaa.com/antihalghe