eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
232 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کلیپ جدید آتئیسم منتشر شد😍👆👆 🔴 دو اشکال مهم که هیچکدام از اتئیست ها در مناظرات نتوانستد جواب بدهند.⛔️ 🔵 دیدن این کلیپ برای همه لازم است👌👌💯 حتما برای جوانان و نوجوانان ارسال کنید ... https://eitaa.com/antihalghe
🔴 هدف از نماد سازی در عرفان‌های کاذب چیست ♦️ کیش‌ها و نحله‌های نوپدیدی که هنوز هویت روشنی پیدا نکرده‌اند، از آن‌جا که از جانب افکار عمومی نه به عنوان « دین » و « آیین » بلکه به عنوان « فرقه » شناخته می‌شوند ( و بالتبع چنین تلقی از جانب مخاطب باعث دافعه می‌شود ) تلاش می‌کنند از نمادهایی که ریشۀ تاریخی دارند و از قدمت زمانی برخوردارند مدد بگیرند. 🔷 مثلا پاره‌ای از نمادهای جریان شیطانی، در تمدن‌های باستانی مصر و یونان ریشه دارد. هدف آن‌ها از این تردستی، اثبات ریشه‌دار بودن آیین‌ شیطان‌پرستی و تثبیت آن و اعتماد‌بخشی به یاران شیطان است. ♦️هر چند جریان شیطانی، محصول عرفان یهود و فراماسونری و نتیجۀ نامشروع این دو جریان است
♦️ جریان های شیطانی، با پیوند زدن خود با تمدن‌های کهن مصر و یونان امروزه خود را آیینی برخوردار از سنت‌های منحصر به فرد، نمادهای ویژه، مبانی مجزا و در یک کلمه، یک « جریان مستقل تاریخی » معرفی می‌کند. 🔷 آن‌چه نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که نمادهایی که امروزه در خدمت این جریان ضد دینی و ضد توحیدی ایفای نقش می‌کنند، باید برای انتساب این جریان به عقبۀ سیاسی خود و فهم ریشه‌ها و مبانی استکباری آن مورد توجه قرار گیرند؛ نه برای استقلال دادن به این جریان و در نتیجه تبلیغ و تثبیت آن. 🔶 نمادها لزوما معنای واحدی ندارند. علت‌این است که فرهنگ‌های مختلف از هم‌دیگر تأثیر پذیرفته‌اند و اقوام و ملت‌ها، در تعامل با دیگر فرهنگ‌ها، دست به اقتباس زده و به سود خود، تغییراتی در محصولات دیگران ( البته به نسبت آرمان‌ها و ارزش‌های بومی خود ) داده‌اند و به مرور، این فرآوردۀ جدید، نماد ارزش‌ها و باورهای ایشان شده است. ♦️ بنابراین نمادها معنای انحصاری نداشته و تفسیر تک بعدی از نماد، اقدامی غیر عالمانه است. 🔷 جنجالی‌ترین بحث در نماد شناسی، شناخت ریشۀ نمادهاست که از آن به « تبارشناسی نماد » یاد می‌شود. 🔶 کسانی‌که تحلیل‌های بکار رفته در کتاب‌های فرهنگ نماد را مبنای قضاوت خویش قرار داده و نظریات خویش را بر پایه آن بنا نموده‌اند، از یاد نبرند که هیچ دلیل علمی و تجربی مسلم بر فرآیند شکل‌گیری نمادها وجود ندارد و کتاب‌های نماد شناسی همه بر مبنای حدسیات علمی است نه یقینیات. 🔷 حدسیات علمی به معنای تفسیری است که بر مبنای جمع‌آوری شواهد و قراین مرتبط بدست می‌آید و احتمال‌های دیگری در عرض این تفسیر ( اگر چه ضعیف‌تر ) قابل طرح و ارائه‌اند. 🔶 به همین‌علت به ندرت می‌توان نمادی را یافت که نسبت به منشأ آن و نحوۀ شکل‌گیری آن نظر واحد وجود داشته باشد. 🔷 لازم به ذکر است که کارکرد کنونی و حتی استعمال تاریخی نماد مراد نیست، بلکه وضع نماد و پیدایش آن منظور است. 🔶 کسانی که قصد مواجهه با آیین‌ها و فرقه‌های انحرافی را دارند، نباید سراغ نماد رفته و به تجزیه و تحلیل نمادها بپردازند و در نتیجه به شیوع نمادها دامن بزنند. 🔷 این افراد از آن‌جا که به یک کار توصیفی همت گماشته‌اند، در حقیقت به صورت ناخواسته به گسترش آن آیین دامن‌زده و آن را به مخاطبان بیشتری شناسانده‌اند. 🔶 در سال‌های اخیر پاره‌ای از افراد دلسوز از سر اشتباه، نماد شناسی را به جای آسیب‌شناسی گرفته و با نام نقد به تفسیر پرداخته‌اند که در نهایت به سوی ترویج مکاتب ضد دینی گام برداشته‌اند. 🔷 مثلا هر کس می‌تواند در وب‌سایت اینترنتی و آزاد « ویکی‌پدیا » به دل‌خواه خود مطلب بنویسد. پس هر گفتاری در آن وب‌سایت به خودی خود و بدون توجه به توان علمی نگارنده مطلب، دارای ارزش و اعتبار نیست. ♦️ تفسیرهای سیاسی از نمادها، امروزه رواج زیادی پیدا کرده است. این عمل غیر علمی، به خصوص در کشورهایی که ارزش‌های جدیدی بر خلاف ارزش‌های فرهنگ و تمدن غربی دارند به صورت وسیعی انجام می‌شود. https://eitaa.com/antihalghe
✡🕎در عرفان یهود « کابالا » سحر و جادو جایگزین معجزه شد‼️ ♦️ در اندیشه پیروان کابالا، سحر و جادو جایگزین معجزه شد؛ از این رو آثار مخرب این اندیشه، یعنی اعتقاد به جادو امروزه فراتر از قوم یهود تمام جوامع بشری را تهدید می‌کند. 🔷 هر چند تورات در آیات متعددی سحر و جادو را نکوهش کرده و جادوگری را کاری پلید و ناپاک دانسته، در سطور عهد عتیق، نشانه‌هایی دال بر پذیرش و تأیید جادوگری به عنوان وسیله‌ای برای پیش‌گویی آینده و ارتباط با ارواح می‌توان یافت. [1] 🔶 یهودیان همواره عادت داشته‌اند به جای تفکر در مسائل ژرف انسانی و سعادت بشری، توجه خود را به پیش‌گویی‌ها و آینده‌نگری‌ها معطوف کنند که منشأ آن یا چرخش ستارگان و ادوار فلکی بوده یا سحر و جادویی که در نتیجه حشر و نشر با اقوام گوناگون در طول تاریخ، سینه به سینه هم‌چون گنجینه‌ای آن‌را در بین خود حفظ کرده‌اند. 🔷 پیش‌گویی‌های ایشان البته در بیش‌تر موارد با کتاب مقدس به خصوص جملات سِفر دانیال مستند می‌شود و فضای فکری را ایجاد می‌کند که در آن علاقه و اشتیاق به سحر و جادو بیش‌تر شده و این علم را منشأ آثار می‌داند. ♦️ نزد این قوم، حاکمیت بر انسان، طبیعت و سنت‌های الهی، از راهی به جز سحر و جادو امکان‌پذیر نیست. از دیدگاه ایشان با روش‌های جادویی می‌توان در طبیعت تصرف کرد و بر جهان و حتی تقدیر الهی سلطه یافت
♦️ تاریخچهٔ جادوگری نزد یهودیان به زمان اقامت ایشان در مصر [2] و پس از آن همسایگی با کنعانیان و بابلیان باز می‌گردد. از رهگذر معاشرت با اقوام گوناگون در ادوار مختلف، اندوخته‌های غیبی و جادویی ایشان افزون گردید. 🔷 پس از ویرانی معبد دوم که ربی‌های منتخب، جایگزین روحانیان قربانی گذار شدند و مراسم قربانی را بر عهده گرفتند، وردهای جادویی و روش‌های نیایش ایشان از دید عموم، باعث کنترل رویدادها می‌شد. ربی‌های دورهٔ باستان به مرور عقایدی را پدید آوردند که به تدریج وارد قلمرو جادو و نوشته‌های جادویی شد. ایشان در نظامی اعتقادی که تصور می‌شد شیاطین بر سرنوشت و دارایی انسان‌ها تأثیر می‌گذارند، اوراد، سحرها و افسون‌هایی برای علاقه‌مندان به کسب ثروت و سلامتی می‌نوشتند. 🔶 پیدایش تورات شفاهی در برابر تورات مکتوب، که بعدها به تورات باطنی ملقب شد، از علل دیگر رواج علوم غریبه در بین یهودیان بود؛ زیرا فقط کسانی می‌توانستند به درک تورات باطنی نائل شوند که توانایی‌های خاصی در تفسیر داشته باشند. تفسیر تورات شفاهی زمینه دست‌یابی به صیغه‌ها و اوراد جادویی را فراهم آورد. [3] 🔷 طریقت کابالا در حوزهٔ علوم باطنی و حرکت‌های سرّی و مرموز همواره پیش‌گام قوم خود بوده است. به اعتقاد ایشان جادوگری، یعنی استفاده از نیروهای پنهان بالاتر، برای اداره کردن مردم، به ترتیبی که آن‌چه می‌خواهیم به دست آوریم. 🔶 برای ارتباط با نیروهای سرّی و مرموز در طبیعت نیاز به آموزش‌های کابالا است؛ زیرا تعالیم کابالا طبیعت درونی افراد را تغییر می‌دهد و ایشان را برای ارتباط با نیروهای بالاتر آماده می‌کند. [4] 🔷 آموزه‌های باطنی در این طریقت که نهایتاً به گسترش خرافه و علوم غریبه در بین ایشان ختم شد، منشأیی جز کتاب مقدس ندارد. باورهای کابالایی در مورد متن کتاب مقدس بهترین شاهد برای ادعای ماست. 🔶 طبق باور تابعان کابالا، حروف عبری که متون مقدس با آن‌ها نوشته شده است، علایمی نیستند که صرفاً برای تألیف و ضبط وقایع و افکار به وسیلهٔ بشر اختراع شده باشد، بلکه این حروف مخازن نیروی الهی هستند. وظیفه کابالیست یهودی این است که با همان روش‌هایی که از طریق روایت و سنت به او منتقل شده است، این معانی را کشف کند. 🔷 پیروان کابالا برای اثبات معانی مستور در کتاب مقدس، تمهیداتی اندیشیدند و از سه طریق به کشف معانی پنهان در حروف و کلمات تورات پرداختند: 🔻روش اول: Gematria(گامتریا) نام داشت. 🔷 در این روش با محاسبه مقدار عددی مساوی می‌توانند جایگزین یکدیگر شوند؛ مثلاً مقدار عددی «یهوه» 26 بود و کابالیست‌ها با محاسباتی مشابه کشف کردند که پرقدرت‌ترین نیروی بود که می‌توانست در تصور انسان بگنجد. [5] 🔻 روش دوم: notarjkon نام داشت. 🔷 در این روش هر کلمه عبری مجموعه‌ای از حروف اختصاری محسوب می‌شد و هر حرف از این مجموعه، حروف آغازین کلمه دیگر را تشکیل می‌داد. بدین‌گونه نخستین و آخرین حروف کلمات را جدا کرده، آن‌ها را به صورت کلمات جدید می‌نوشتند. 🔶 با استفاده از همین روش طلسم‌های معروف و فراوانی از کلمات جادویی ابداع شد؛ مثلاً کلمه جادویی Agla (آگلا) که در اکثر دوایر جادویی قرار داده می‌شود، از حروف آغازین دعایی با این مضمون ساخته شده است: Atha Gibor Leolam Adonia (ای خداوند، تو تا ابد قادر هستی). 🔻 روش سوم: Temurah(تمورا) نام داشت. 🔷 در این شیوه کابالیست‌ها حروف کلمات را تعویض، پس و پیش و قلب می‌کردند. با مقلوب کردن همهٔ کلمه، معنای مکتوم آن آشکار می‌شد. با به کارگیری این فن، الفبای جدید پدید آمد که تابعان کابالا می‌توانستند با استفاده از این الفبا از هر جای کتاب مقدس معانی مستور را کشف کنند و از هر کلمه، کلمات دیگری را به وجود بیاورند. 🔶 با این روش‌های جادویی ایشان در یک کشف عجیب دریافتند خداوند 172 نام دارد و تعداد فرشتگان 655 و ملائک مقرب 301 است. [6] 🔷 به باور تابعان کابالا، نظام خلقت بر اساس ادغام عدد و حروف به وجود آمده است. کتاب سفرا یصیرا یا کتاب خلقت، سرشار از عددگرایی و حروف‌گرایی است. 🔶 این کتاب، آفرینش جهان را بر خلاف کتاب مقدس از طریق عدد و حروف می‌داند. حروف که هم در عالم معنوی و هم عالم مادی سهیم هستند، نقش خود را بر هر چیزی باقی می‌گذارند. ♦️ خداوند با آمیختن و ترکیب حروف، گونه‌های بی‌شمار روح هر شکل و هیئتی را آفریده و نام متعال و ناگفتنی خود را بر اساس آن‌ها بنا نهاده است. طبق متن کتاب خلقت، انسان از طریق کلمه و مکتوب می‌تواند در نهانی‌ترین رازهای آسمانی نفوذ کند و با کلمات و نشانه‌ها اعجاز بیافریند. [7]
♦️ کتاب خلقت، علاوه بر مباحث مربوط به حروف و عدد، با قلمرو وسیع ستاره بینی و کیهان‌شناسی، بی‌شک تفسیری کابالیستی جست‌وجو در معنای غایی عالم و کاربرد آن در زندگی انسان بر کرهٔ خاکی است. 🔷 با توجه به اهمیت حروف عبری در کتاب سفرا یصیرا، جادوی حروف عبری در کابالا اهمیت خاصی پیدا کرد. حروف عبری به صورت ابجد در نوشتن برخی تعویذها و طلسم‌ها به کار می‌رفت. 🔶 نوشتن این‌گونه تعویذها با حروف ابجد و نگه‌داری آن نزد هر یهودی هنوز هم در بین ایشان مرسوم است. ستارهٔ داود نیز از اسرار رمزی و جادویی برکنار نمانده و در بین یهودیان از قداست ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. 🔷 دامنهٔ خرافه‌گرایی در میان باورمندان به کابالا آن‌قدر بالا گرفت که ایشان برای آن‌که شیطان از محتوای برخی بخش‌های تورات شفاهی آگاه نشود، به اختصار روی آوردند؛ بدان معنی که عبارتی از تورات را با کلمه‌ای تلفظ می‌کردند که متشکل از حروف اول هر کلمه از عبارت بود و یا معادل عددی آن‌را به کار می‌بردند. 🔶 آموزه‌های کابالا به تدریج بر باورهای قوم یهود چنان مؤثر افتاد که ایمان به فرشتگان، دیگر ایمان به غیب و مرزهای ذات انسان نبود؛ بلکه ایمان به فرشتگان، دیگر ایمان به غیب و مرزهای ذات انسان نبود؛ بلکه ایمان به ارواحی بود که می‌توان به آن‌ها رشوه داد و آنان را به خدمت گرفت. 🔷 شیاطین نیز نیروهایی شدند که انسان توانست با تلاوت دعا به زبان آرامی آن‌ها را فریب دهد. برخی اوامر و نواهی، مضمون اخلاقی و دینی خود را از دست دادند و به منزلهٔ آدابی جادویی نگریسته شدند. 🔶 در جنبش حسیدیم این رویکردها به اوج خود رسید؛ به گونه‌ای که صدیق توانست با انجام برخی شعائر و حرکات، ارادهٔ الهی را تغییر دهد و برای سعادتمند شدن پیروانش به آن‌ها حوالهٔ مغفرت بفروشد. 🔷 با پیدایش جنبش «شبتای زوی»، جادوگری تماماً جایگزین دین شد و رقعه‌ها و تعویذهای جادویی به محور عبادت مبدل گردید. رهبران یهودی از اواخر قرن هفدهم دریافتند که این اعمال، تجارتی سودمند برای آن‌هاست. [8] 🔶 امروزه پیش‌گویی و آینده‌نگری در باب آخرالزمان و سرنوشت خیر و شر، از جمله مباحثی است که با تکیه بر علوم غریبهٔ یهودیان و پیروان کابالا در قالب فیلم، رمان و بازی‌های رایانه‌ای و ... بخش وسیعی از افکار جوامع بشری را تحت سیطرهٔ خود در آورده است. ♦️ پیش‌گویی‌های طبیب و منجم یهودی «نوسترآداموس» که در قرن شانزدهم تحت تأثیر طریقت کابالا به سحر و نجوم روی آورد، در دهه‌های اخیر دست‌مایهٔ پیش‌گویی‌های جدی در باب پایان جهان شده است. [9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اول سموئیل/28. [2]. فراماسونری جهانی، هارون یحیی، 1389، تهران، انتشارات المعی، ص 40. [3]. دایرة المعارف یهود، المسیری، عبدالوهاب، مؤسسه فرهنگی و مطالعات و پژوهش‌های تاریخ خاورمیانه، 1372-1384، ص 204. [4]. آموزش‌هایی دربارهٔ دانش کابالا، تونی کوسنک، بی‌تا، بی‌جا، ص 5 [5]. تاریخ جادوگری، تهران، نشر علم، کورت سلیگمن، 1377، ص 534. [6]. همان، ص 535-538. [7]. همان، ص 547. [8]. اسرار التلمود، الحسینی المعدی، مصر، 2007، ص 176-177. [9]. بررسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، موسسه بهداشت معنوی، ص 127 https://eitaa.com/antihalghe
دوره آموزشی تربیت مبلغ تخصصی تربیت سلامت جنسی و زیست عفیفانه ویژه طلاب برادر شرایط: قبولی در مصاحبه و گزینش سطح دو حوزه به بالا تعهد به رعایت ضوابط دوره مزایا: اعطای گواهی نامه معتبر تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی اولویت در تبلیغ پرداخت کمک هزینه تحصیلی آدرس ثبت نام و اطلاعات بیشتر: EL.balagh.ir ____ ✔️ مرکز آموزش های کاربردی http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دعای کردن کشیش مسیحی، هرمز شریعت برای مسیحی شدن مقام معظم رهبری!😂😂😂 https://eitaa.com/antihalghe
hejab 2.pdf
7.99M
🔺من به حجاب معترضم... سوالات دختران در مورد حجاب‼️ تهیه شده در اتحادیه انجمن اسلامی https://eitaa.com/antihalghe
وقتی عشق به ایران دختر نخبه ایرانی را از اروپا برمی‌گرداند! «طناز بحری» از ده سالگی در هلند زندگی کرده و حالا یکی از نخبگان ایرانی‌است. تا چندسال پیش رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان« آراسموس» روتردام هلند بود اما استعفا داد به وطن بازگشت! برایش اهمیت داشت که در کشور خودش خدمت کند و نامش کنار نام ایران خوانده شود! در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید:« باید دینم را به کشورم ادا کنم! 45 درصد از حقوق ماهانه‌ام به عنوان مالیات برداشته می‌شود و بخش زیادی از این مالیات خرج تروریست‌هایی مثل اسرائیل می‌شود. خرج کشتن کودکان مظلوم! من نمی‌توانم این را بپذیرم باید به وطن برگردم باید دینم را به وطن ادا کنم!»‌وقتی قرار از ایران حرف بزند آن را به کشتی نوح تشبیه می‌کند. می‌گوید :« احساس می‌کنم هر کس سوار این کشتی بشود عاقبت به خیر می‌شود!»‌  آری دختران ایران در آغوش مام میهن آرام می‌گیرند مثل طناز بحری که با همه حرف و حدیث هایی که برای برگشتن می‌شنید یک کلام وطن را با سخت و آسانش خواست!  https://eitaa.com/antihalghe
🔹انجمن سرّی تئوسوفی چیست؟ جوهره اصلی آموزه‌های انجمن تئوسوفی یکی بازیابی حقیقت مبتنی بر اندیشه‌های بودا است و دیگری گسترش و رواج برادری جهانی بدون توجه به نژاد و جنسیت. انجمن تئوسوفی به سبب پیگیری و توجه دائم به علوم خفیه، برای افراد زیادی جذابیت دارد و موجب جذب آنان می شود. برای مطالعه متن کامل خبر کلیک کنید 👉 https://eitaa.com/antihalghe
✔️ نقدی بر ناسیونالیسم باستانگرای اقتدارگرا http://maarefmags.ir/node/3565
الکترونیکی 9.pdf
8.23M
📗 ✅ نهمین شماره الکترونیکی نشریه معارف (مهر و آبان 1401) منتشر شد. ♻️ در این شماره می خوانیم: 🔸 روش اقتضایی و نگاه مسأله محور 🔹ویژگی‌های کلاسداری اهل‌بیت(ع) 🔸گفتمان انتقال تجربیات مقالات پرونده باستان گرایی: ✅تمهید ✅تبارشناسی باستان‌گرایی و پیامدهای آن ✅نقدی بر ناسیونالیسمِ باستان‌گرایِ اقتدارگرا ✅پارسیان هندی و تأثیر آن‌ها بر باستان‌گرایی معاصر ایران ✅دین کورش پرستش خدایان پنداری به روایت کتیبه‌ها ✅مروری بر مهمترین منابع و آثار دیانت زرتشتی ادامه مطالب.. 🔸 «کلان‌روایت» در جهاد تبیین 🔹تبیینی از محورهای جهاد تبیین 🔸کتابستان و اخبار 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 یه معترض خیابانی رو با یه نیروی ضدشورش رو به رو کردن، اتفاقی افتاد که خودشونم فکرشو نمیکردن ... چقدر خوب بود این کلیپ، آفرین به سفیرفیلم https://eitaa.com/antihalghe
☯قانون تحقیرآمیزِ فالون دافا ♦️ لی هنگجی قوانین تحقیرآمیزی را برای افزایش تقوا معرفی می‌کند که به راستی شأن انسانی را در هم می‌شکند. 🔷 او انسان را به ستم‌پذیری و سکوت در برابر تعرض‌ها و همانند بیماران روانی و عقب مانده عمل کردن تشویق می‌کند. 🔶 البته گذشت و بخشش به‌ویژه در جایی که احتمال اصلاح طرف خطاکار باشد بسیار پسندیده است؛ اما وی می‌گوید: 🔷 «در جهان ما قانونی وجود دارد: بدون از دست دادن، چیزی بدست نمی‌آید. وقتی مردم شخص عقب‌افتاده را می‌بینند، او را تحقیر می‌کنند. مثلاً می‌گویند [تو ابله بزرگ!] وقتی دهانشان را باز می‌کنند، تا به او توهین کنند، تکه‌ای از تقوا پرتاب می‌شود. 🔶 وقتی با کسی بدرفتاری کرده‌اید، طرفی هستید که از او چیزی گرفته‌اید و بنابراین مجبورید چیزی از دست بدهید. وقتی کسی جلو رفته و به او لگدی بزند، دوباره تکه‌ای از تقوا را به آن طرف پرتاب خواهد کرد. ♦️ وقتی کسی به او ناسزا گفته، یا او را با لگد می‌زند، فقط لبخندی می‌زند «ادامه بده، تو داری در این مدت به من تقوا می‌دهی و من تکه‌ای از آن را به تو برنخواهم گرداند» اگر حقایق سطوح بالاتر را به کار ببریم، درباره‌ی این بیندیشید، چه کسی زرنگ است؟ آیا او فرد زرنگی نیست؟»[1]
♦️ از این سخنان لی هنگجی برمی‌آید که برای اینکه تقوا یا ماده‌ی سفید را به دست آورید، باید رنج بکشید. پس اگر به شما اهانت یا ظلم شد، مثل احمق‌ها لبخند بزنید و شادی کنید؛ زیرا بهترین چیز عالم را به شما داده است. 🔷 این توصیه‌ها با وجدان انسان سازگار نیست. ما می‌خواهیم حرمت و احترام‌مان حفظ شود، در برابر تعرضات از خود دفاع می‌کنیم. البته اگر کسی از روی نادانی رفتار نادرستی انجام دهد، باید کریمانه از او گذشت؛ چنان‌که قرآن کریم در توصیف بندگان خدا می‌فرماید: 🔶 «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا.[سوره فرقان، آیه 63] بندگان خدا با فروتنی روی زمین راه می‌روند و اگر جاهلان به آنان چیزی بگویند، با روی خوش سلام می‌کنند. 🔷 اما این برخورد در جای خود نیکوست. اگر کسی ظالم بود چه باید کرد؟ اگر ما در برابرش سکوت کنیم، باز هم ظلم می‌کند؛ ظلمی بزرگ‌تر و دستش را به روی دیگران هم می‌گشاید. در این موارد قرآن کریم نهیب می‌زند که: 🔶 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا» [سوره نساء، آیه 75]. چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید؟! همان افراد (ستمدیده اى) که مى گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکّه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، براى ما سرپرستى قرار ده; و از جانب خود، یار و یاورى براى ما تعیین فرما»! 🔻 اما لی هنگجی می‌گوید: «یک تمرین کننده بودن امری است فوق طبیعی. پس به عنوان فردی فوق طبیعی باید با خودتان بر طبق اصول فوق طبیعی رفتار کنید؛ به جای اینکه خود را با اصول و منطق مردم عادی بسنجید. 🔷 وقتی رابطه‎ی کارمایی موضوعی را نمی‌دانید، احتمال آن وجود دارد که آن را به‌طور نادرستی اداره کنید... بعضی اشخاص می‌گویند: «اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که عدالت رعایت شود.» 🔶 خیلی خوب، پس همگی باید در دانشکده‌ی پلیس ثبت‌نام کنیم؟... وقتی مردم دعوا می‌کنند و شاید یکی به دیگری لگد بزند، یا یکی از آن‌ها ضربه‌ی محکمی به دیگری بزند، ممکن است آن شخص به فرد دیگر چیزی بدهکار بوده و حالا آن‌ها در حال تصفیه کردن بدهی هستند. بنابراین، اگر پادرمیانی کنید، نمی‌توانند آن را تصفیه کنند و مجبورند آن را دوباره دفعه بعد انجام دهند... 🔷 اگر حتی در مورد چیزهایی مثل قتل یا آتش‌سوزی کاری انجام ندهید، پس در مورد چه چیزی کاری انجام خواهید داد؟ اما یک چیز هست، این چیزها زیاد ربطی به ما تزکیه کنندگان ندارند».[2] 🔶 پادرمیانی در حل اختلاف‌های مردم، برقراری صلح و آشتی و ترویج مهربانی و نیکی، برترین مهرورزی و نیک‌خواهی است. مبارزه و جهاد با ظلم هم رنج است و بردباری می‌خواهد و هم تلاش برای برطرف کردن ستم و جور از مردمی که دست به دعا برداشته و راه نجاتی می‌جویند و از خودشان کاری برنمی‌آید. ♦️ برترین نیکوکاری و شفقت و مهربانی است که معنویت اسلامی بر آن تأکید دارد و فالون دافا، به بی‌تفاوتی در برابر مردم ستم‌پذیری درباره‌ی خود و دیگران دعوت می‌کند و نام آن را تزکیه، حفظ تقوا و به دست آوردن کونگ می‌گذارد.[3] 🔻پی‌نوشت: [1] . لی هنگجی، شوآن‌ فالون، تهران: نشر درسا، ۱۳۸۱، ص ۳۹۷. [2] . همان، ص ۴۱۲. [3] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۳۵۳. https://eitaa.com/antihalghe
«مریمیه:از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» كتاب بسیار مفیدی است برای شناخت یكی از فرقه‌های مرموز و فعال در سراسر جهان، از جمله ایران؛ و شناخت چهره‌ی واقعی افرادی چون «فریتیوف شوان» و «دكتر سیدحسین نصر». 💠💠 کتاب «مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» نوشته استاد «عبدالله شهبازی» كتاب بسیار مفیدی است برای شناخت یكی از فرقه‌های مرموز و فعال در سراسر جهان، از جمله ایران. شناخت چهره‌ی واقعی افرادی چون «فریتیوف شوان» و «دكتر سیدحسین نصر» بدون مطالعه‌ی این كتاب تقریباً غیرممكن است. ضمناً با مطالعه‌ی كتاب نقش «یهود» نیز در فرقه‌های اینچنینی برای شما واضح‌تر خواهد شد. اكنون استاد شهبازی و ناشر محترم كتاب با چشم‌پوشیدن از سود مادی، فایل pdf كتاب را بصورت مجانی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند. انتشار آنلاین متن چاپی کتاب «مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» (انتشارات تیسا، ۱۳۹۳) https://eitaa.com/antihalghe
✡️ متن کامل سلسله مقالات «فرقه مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» را با عنوان «جذب نخبگان به فرقه مریمیه» در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/false-mysticism/14503 https://eitaa.com/antihalghe
Maryamiyya_Teesa_Publisher_1393.pdf
8.59M
‍ 📚 فایل پی. دی. اف. نسخه چاپی کتاب مریمیه (انتشارات تیسا، ۱۳۹۳) https://eitaa.com/antihalghe
Maryamiyya_Teesa_Publisher_1393_Appendix_1395.pdf
37.52M
‍ 📚 فایل ضمیمه کتاب مریمیه 📖 تصاویر اسناد مهمی که در نشر چاپی ناخوانا بود بهمراه برخی اغلاط و اصلاحات https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاخصه همه جریانات انحرافی یک چیز است آن هم، خروج از ولایت فقیه یعنی اولین چیزی که می زنند و در مقابله و مبارزه با آن بر می خیزند، ولایت فقیه است میدونی چرا ؟؟ چون ولی فقیه برای آخرالزمانی ها در حکم پدر را دارد. برای اینکه سر بچه ای کلاهی بگذارند اول باید دستش را از دست ولی و بزرگش جدا کنند. این جریانات اولین قدم را خروج از ولی فقیه قرار داده اند که در صورت موفقیت، در امور دیگر هم موفق خواهند شد یادمون باشه در آخرزمان دست امت آخرالزمان در دست ولی آخرالزمان باید باشد. یا علی ═══✼🍃🌹🍃✼═══ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes https://eitaa.com/antihalghe