eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ در آموزه های دینی به عالمى كه ميان دنيا و عالم آخرت (قیامت کبری) قرار گرفته،" برزخ" گفته میشود که ازآن به عالم ارواح یا عالم قبر هم تعبیر شده است که در آن نه امکان جبران خطاها و نه امکان بازگشت و یا توقف وجود ندارد. در قرآن صریحا امکان جبران نفی می شود و تنها فرصت عمل صالح در دنیا و قبل از مرگ است: سوره المؤمنون حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ [99] چون يكيشان را مرگ فرارسد، گويد: اى پروردگار من، مرا بازگردان. (99) لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ [100] شايد، كارهاى شايسته‌اى را كه ترك كرده بودم به جاى آورم. هرگز. اين سخنى است كه او مى‌گويد و پشت سرشان تا روز قيامت مانعى است كه بازگشت نتوانند. (100) 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
📚 نقد جامعِ بزرگترین کتاب قرآن ستیزان که بر ضد قرآن نوشتند (کتاب نقد قرآن، اثر آقای سها) 🔸تمام شبهات موجود در کتابش پاسخ داده شده است... https://eitaa.com/antihalghe 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تاریخچه و معرفی اجمالی فرقه احمدالحسن(دجال بصره،فرقه یمانی) فرقه انحرافی احمد الحسن، یکی از قطعات پازلی است که غرب جهت مبارزه با مراجع تقلید شیعه، آن را به تصویر کشیده است. تصویری که هر کدام از قطعات آن، فرقه ای انحرافی بوده و مردم را به سمت خود دعوت می کنند. می توان به طور خلاصه، پازل نام برده را چنین تشریح کرد که این پازل، بر آمده از چهار قطعه اصلی می باشد که عبارتند از: شیخیه، بابیت، بهائیت و احمدالحسن. فرقه احمدالحسن، که به نام سرکرده آن نام گذاری شده است، فرقه منحرفی است که اخیرا، پیروان آن به عنوان انصار امام مهدی ع؛ درحال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم از طریق اینترنت و انواع مسنجر ها هستند. این جریان که تحت عنوان «احمدالحسن الیمانی وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام » در اواخر سالهای حاکمیت صدام بروز کرد، پس از سقوط او، با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه وبصره به راه انداختند. مؤسس این جریان، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر است که بعدها نام خود را به احمدالحسن تغییر داد. وی درحدود سال ۱۹۷۳میلادی درمنطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شده و درسال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شد. وی مدت بسیار اندکی در کلاس های حوزه شهید سید محمد صدر شرکت کرد. آنچه در این جریان خودنمایی می کند، بینش تکفیری نسبت به بزرگان شیعه است. بطوری که به نظر می رسد تمامی منابع این جریان، در این مسأله سرمایه گذاری شده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی دریغ نمی نمایند. البته بر اهل علم پوشیده نیست که مهم ترین ابزار تبلیغی این جریان، تحکم بر علیه مقدسات شیعه بوده و با استفاده از مغالطه های فنی، برخی از افراد کم سواد دینی را به انحراف می کشانند. این فرد تا کنون با بیش از 53 ادعای واهی، رکورددار مدعیان مهدویت بوده و خود را امام سیزدهم شیعیان نامیده است. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
✅خلاصه مشخصات فرقه يماني 🔯 ١- رهبر فرقه احمد اسماعيل گاطع الهمبوشي 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٢- مقراصلي فرقه عراق 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٣-انشعابات هفت شاخه دشمن هم ١- احلاس ٢- رايات سود(باظهور امام چهاردهم بعد از احمد ٣- جيش الغضب٤- زليخا ٥- مكتب (شاخه كهندل)٦- مكتب شاخه فتقيه٧- احمد اسماعيل تلگرامي 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٤- محل هدايت فرقه صفحه ايي در فيس بوك مارك زوكر برگ يهودي كه اعضاي فرقه معتقدند اين صفحه معصوم واز خطا وهك بدور است 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٥- حمايت امور مالي اين فرقه از امارات پشتيباني ميشود. (فيلم شورش انها براي كشتن مراجع سال٢٠٠٨ واعترافات سران دستگير شده درنت موجود است) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٦- استراتژي فرقه جمع كردن ده هزاروسيصد وسيزده نفر يار براي حمايت قيام احمد اسماعيل گاطع همبوشي كه براي كشتن فقها و علماي اخرالزمان قيام ميكند . وكساني كه گرد ضريح امام علي ع ميگردند و كساني كه تظاهر به عزاداري امام حسين ميكنند را خواهد کشت.(تعبيرات رهبر اين فرقه است ظاهرا فقط يهود و امريكا مصون هستند واين موارد مهمتر از بقيه ميباشد). 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٧-اعضاء عمدتا بصورت مخفي با سياست مخالفت با جمهوري اسلامي ومردم شيعه عراق(تعبير رهبر فرقه)مشغول يارگيري هستند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
اگر دیدی با حیوانات و تزویج میکنند؛ منتظرآمدن ما باشید.😔😱 (امام صادق علیه السلام بحارالانوار ج52ص204) https://eitaa.com/antihalghe 👇👇👇
⚠️نابسامانی های جامعه عامل ایجاد در طول تاریخ بسیار دیده شده است که درست در زمانی که رشته های از هم گسسته می شود، خود انتصابی فرقه ها، به سادگی پیروان را عضوگیری می کنند. در عصری که جامعه از ساختاری منسجم و حس نیرومندی برخوردار است، تنها معدودی از افراد جذب فرقه ها می شوند. شهروندان دراین شرایط راه های مورد انتظارشان را درک می کنند و اغلب اعضای جامعه رفتار قابل قبولی را می شناسند و می پذیرند. اما در مقابل وقتی بخشی از جامعه نمی تواند ببیند که در کجا قرار دارد و قوانین کدامند، یا این که نمی داند در خصوص پاسخ به پرسش های بزرگ زندگی روی چه موضوعاتی توافق شده است، رهبران همیشه حاضر بالقوه فرقه هاف مانند یک بیماری خفته اوضاع را به دست گرفته پیروان را به دنبال اهداف خود می کشانند. ها همیشه ادعا می کنند که یا دسترسی به علوم باستانی دارند که فقط آنها به تهایی به آن دست یافته اند یا علوم نوینی دارند که تنها آنها کشف نموده اند و یا ترکیبی از این دو. در جامعه ایران با وجود مشکلات فراوان و ، و وجود تعاریف غلط و نادرست از دین، زمینه مناسبی برای رشد فرقه ها و ایجاد شده است. هر روز از گوشه و کنار این کشور اخباری از سر برآوردن فرقه یا جریان معنوی خاصی سر برآورده و مردم را به سمت خود دعوت می کند، یک روز از جریان انحرافی می شنویم و روزی دیگر از ، گاهی کلاس های موفقیت مردم را به سوی خود دعوت می کنند و گاهی رازگونه عرفانی. در زمانه ای که هر دم کسی ادعایی می کند، دوره بیشتر خود را می نمایاند و امید به ظهور بسیار زیاد می شود. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔴 قانون جذب ✍نظریه راز یا قانون جذب،که یک نظریه غیرعلمی و فاقد ویژگی های بنیادین مورد نیاز نظریات علمی است، با وجود سروصداهای فراوانی که اطراف این نظریه می شود و مدعیان آن برای علمی ساختنش حتی به دنیای آماری فیزیک کوآنتوم هم متوسل می شوند اما در کل یک نظریه غیرعلمی،ابطال ناپذیر و فریبنده است که در عمل نیز فاقد کارآمدی و اثر بخشی واقعی است و در اغلب اوقات باعث بروز اختلالات روانی حاد در قربانی خود می گردد. 👈این نظریه به دلیل تبلیغات بالایی که انجام شده با مقبولیت و محبوبیت زیادی در سطح جهان به خصوص بین نسل جوان روبه رو شد. 👈این نظریه از جمله نظریاتی است که به اسم«ایده های تخدیری» مشهور هستند و شبیه مواد مخدر عمل می کنند و با بیرون کشیدن فرد از دل مشکلات و رنج های زندگی و ایجاد فضای توهمی و مجازی و غیرواقعی بهشت گونه،کاری می کند که شخص بدون اینکه تلاش برای حل مشکلات را ضروری بداند،احساس کند که نیرویی پنهان و نامریی هوای او را دارد و کارها را در غیاب او برایش انجام می دهد. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
📹 حقایقی از احمدالحسن دجال بصره که نمی دانید‼️ 🎙آیت الله حسینی قزوینی 👇👇👇 https://eitaa.com/antihalghe
🔺معنویت کاذب وین دایر‼️ ❓کدام عرفان؟(قسمت اول) 👁🗨نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ✍سراسر نوشته‌های دایر، از جمله کتاب «درمان با عرفان»(که به عنوان یکی از ‌پرفروش‌ترین کتاب‌ها در امریکا مطرح شده) اشاره به حوادث و وقایعی با مضمون کشف و شهود می‌باشد که دایر مدعی است در زندگي‌ شخصی‌اش آن‌ها را تجربه کرده‌. این کتاب -نیز همچون دیگر آثار وی- مکتوبِ سخنرانی‌های اوست و بیشتر به خطابه‌ای مطول شباهت دارد تا کتابی مستدل و دارای پشتوانه عقلی، علمی و یا نقلی. 👈دایر برخلاف اغلب نویسندگان حوزه موفقیت که دیدگاهی خنثی یا حتی منفی نسبت به وجود خداوند و هدفمند بودن هستی دارند، به وجود خالق مطلق و پوچ نبودن هستی اعتقاد داشته و در آثار خود ازجمله کتاب اخیر، فصولی را به این امر اختصاص داده تا مخاطبِ –به ویژه غربی- خود را متقاعد سازد که خالقی قدرتمند، او را آفریده و رسالتی نیز بر عهده دارد و زندگی‌اش پوچ و بی‌هدف نیست. ↙️اشاره به سجایای اخلاقی و ابعاد الهی وجود انسانی(مانند عشق، سعادت، کمال و...) و تشویق به آن‌ها، شکرگزاری و سپاس به درگاه خداوند، قناعت و ساده‌زیستی، گذشت و ایثار، عدم قضاوت دیگران، خدمت به همنوع، راز و نیاز با خالق و...، ازجمله ویژگی‌های متمایزساز معنویت دایر است. منتها هر یک از این ویژگی‌ها که باید آن‌ها را اخذشده از فرهنگ و برخی آیین‌های شرقی دانست، از مجرای دیدگاه خاص او تبلیغ و تشویق گردیده‌ و فاقد نظام منسجم اخلاقی توصیه‌شده در ادیان آسمانی و توحیدی، به‌ویژه دین مبین اسلام می‌باشد. به‌گونه‌ای که دایر بعضی جاها با سخنان خود، عملاً برخی از این شاخص‌ها را زیر پا نهاده و بدان پایبند نبوده‌است. برای نمونه می‌توان به قناعت و ساده‌زیستی اشاره کرد. 👈دایر در جای‌جای سخنانش ضمن نقد اندیشه‌ مادی‌گرایانه فرهنگ غربی و تفکرات ثروت‌اندوزانه حاکم بر آن، مخاطبان را به ساده‌زیستی و زندگی همراه با قناعت تشویق کرده و برای اقناع مخاطب، مصادیقی از این ساده‌زیستی‌ و تلاش‌ برای آن را در زندگی شخصی‌اش به عنوان شاهد مثال ذکر می‌کند اما هر جا لازم باشد به اقتضای موضوع، از بیان مصادیقی دیگر در باب موفقیت‌های مادی و تلاش‌هایش برای کسب درآمد بیشتر اِبایی ندارد. مواردی چون تلاش برای حضور در شبکه‌های تلویزیونی تا سفر به نقاط مختلف امریکا و دنیا به منظور تبلیغ کتاب‌هایش. ضمن اینکه در سراسر کتاب درمان با عرفان -واغلب کتاب‌هایش- به تبلیغ ضمنی دیگر آثار خود نیز پرداخته و مخاطب را به مطالعه آن‌ها و گوش دادن به سخنرانی‌هایش تشویق می‌کند. البته نفس تلاش برای کار و کسب درآمد، مذموم نیست اما استفاده از یک تریبون برای تبلیغ غیرمستقیم و در عین‌حال ادعای ساده‌زیستی و قناعت‌پیشگی داشتن، ناسازگار می‌نماید. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔵چرا رهبری اینقدر به آینده امیدوارند؟ 🔻دلداری جالب امیر المومنین علیه السلام به مالک اشتر👇👇 https://eitaa.com/antihalghe
👹آلیستر کرولی پدر شیطان گرایی معاصر https://eitaa.com/antihalghe
🔸روایت دکتر حسن عباسی از خیانتی که باعث کاهش ارزش پول ملی شد👇 https://eitaa.com/antihalghe
معنویت طلبی یا منفعت طلبی؟!!
♻️ معنویت طلبی یا منفعت طلبی؟!! این روزها بازار معنویت گرایی داغ و پر زرق و برق است و متاع معنویت پرفروش! ویژگی های این متاع پرطرفدار و جذاب چیست؟ فروشندگان و خریداران از چه صنفی هستند؟ کنترل کیفی این بازار در دستان کیست؟ اصلا جنس این متاع اصیل است یا بدل؟ معنویت گرایی جدید در زمین انسان گرایی رشد کرد و به مذاق نظام سرمایه داری و لیبرالیسم خوش آمد و تحت حمایت آن قرار گرفت و روز به روز فربه تر شد. بر خلاف معنویت گرایی دینی که نگاه بشر به آسمان بود و ارتباط معنوی با عالم قدسی معنا داشت، در معنویت گرایی جدید انسان به درون خود نظر می کند و همه چیز را در خود جستجو می کند. در معنویت دینی و دین به طور عام ، خدا و امر و اراده الهی اصالت دارد در حالی که انسان گرایی، بر پایه اصالت اراده انسان استوار است. در جنبش های معنوی جدید که اساسا انسان محور است، توانایی ها، علایق، ظرفیت ها و امیال انسانی اصل است و فرد با تکیه بر آگاهی که به واسطه این توانایی کسب می کند نوعی تجربه معنوی کسب می کند. راه کسب این تجربه مراقبه،توجه به درون و تمرکز بر یک شیء تا رسیدن به توقف کامل ذهن است. یکی شدن با طبیعت و کائنات و تنظیم ارتعاشات فرد با ارتعاشات کائنات، استفاده از تکنیک های متنوع و گاهی عجیب و حتی خنده دار هم به فرد برای رسیدن به این تجربه کمک می کند. در واقع در معنویت گرایی انسان گرایانه، ادعای فرد این است که بی واسطه و فقط به مدد نیروهای شگرف درونی اش می تواند به تجربه ای ناب از معنویت دست یابد که هیچ دین و کتاب مقدس و مذهبی قادر نیست به او این تجربه را بچشاند. این جریان سبک جدیدی از زندگی را به مخاطبانش عرضه می کند که او را کم کم به سمت الحاد سوق می دهد. هدف معنویت گرایی انسان گرایانه که فرقه های نوظهور نمونه های بارز آن هستند رسیدن به لذات و برآورده کردن خواهش های نفسانی فرد است. خوددوستی و خودخواهی مفرط در این جریان، معیار فضیلت بودن یک عمل را درمنفعت زا بودن و سودرسانی آن برای فرد می داند و هر آنچه برای فرد سودی مادی و اینجهانی نداشته باشد رذیلت است. در واقع حب نفس و خودشیفتگی فرد معیار است و نظام ارزشی دینی و اخلاق انسانی قربانی این منفعت طلبی می شود . انسان به عنوان اشرف مخلوقات عالم از قدرت های زیادی برخوردار است و در نگاه دینی به این مساله توجه شده است منتها در نگاه انسان مدارانه به انسان این قدرت ها تا حد خدایی بسط داده شده و انسان همه چیز حتی خدا را هم به خدمت گرفته است. طبیعی است که هدف، مسیر و ابزار رسیدن به این دو نوع معنویت بر اساس بنیان های آنها فرق می کند. در نگاه جنبش هایی معنوی جدید که حاصل انسان گرایی است، هدف رسیدن فرد به لذات و منافع شخصی است. با نگاهی گذرا به تعالیم و آموزه های این جریان های نوپدید به روشنی تاکید بر احساس گرایی و منکوب کردن عقل گرایی را مشاهده می کنیم . استفاده از تعابیر و جملات شورانگیز و به ظاهر بسیار زیبا، تصویرزندگی سرشار از صلح و آرامش ، سلامتی و موفقیت و جلب تحسین طرافیان در آثار رهبران این جریان ها به وفور یافت می شود. امری که فرد را کم کم به سمت سطحی نگری و روی آوردن به لذات زودگذر و توجه به سطحی ترین ساحت های بشری مثل بدن سوق می دهد و اور از امور اساسی تر و ساحت های الهی و غایی غافل می کند. این فرد احساس گرای منفعت طلب، به مصرف گرایی و بدن گرایی روی آورده و این امر هدف نظام سرمایه داری را درحاکمیت فرهنگ مصرفی بر دین را برآورده می کند. در واقع می توان گفت مهم ترین پیامد معنویت گرایی جدید، فارغ از قالب های متنوعی که دارد ، حاکمیت فرهنگ رفاه زدگی و مصرف گرایی است که منجر به رنگ باختن مباحث اساسی و خودشناختی و انسان شناختی و... می شود. این نوع معنویت بازاری شده، معنویت را از حوزه دین و ماوراءالطبیعه خارج کرده و به قلمرو روان شناختی محدود می کند. این جریان که بر اساس فایده گرایی و منفعت رسانی استوار است شاید به دلیل اینکه نیازهای اولیه و محسوس انسانی را پاسخ می دهد در بدو امر کارساز باشد؛ اما قطعا نمی تواند جوابگوی نیاز اساسی بشر به معنویت و احساس تعلق به یک امر غایی باشد. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🌐 130 کانال تلگرامي با بيش از 9 ميليون مخاطب از تلگرام لفت دادند!👆 https://eitaa.com/antihalghe
🔴 انحرافات فکری طاهری، سرکرده فرقه حلقه رد عصمت انبیاء و اهانت به پیامبران (حضرت یوسف،خضر،یعقوب،سلیمان ع) 👇👆👇👆 https://eitaa.com/antihalghe
💠 دیدگاه حلقه به نبوت و امامت 🔰 رد عصمت انبیاء‼️ ⛔️طاهری با بیان ایراداتی ازپیامبران بزرگ الهی عصمت آنان را زیر سوال می برد: ♦️او حضرت سلیمان ع را به داشتن ویژگی هایی متهم می کند که خارج از ساحت پیامبران الهی است،طاهری حضرت سلیمان را فردی با ویژگی های رفتاری زیر معرفی می کند:‼️ ♨️بدعت گذار،انحصارطلب،بی توجه به شعور الهی،بی توجه به اهداف الهی،استفاده کننده از نیروهای شیطانی،قدر نشناس نسبت به نعمت های الهی (کمیته عرفان،فیلم در فضای مجازی موجود است)