#وجه_الله
به امام وجه الله گفته می شود.
چون هر کس که می خواهد با خدا حرف بزند، باید روی دلش را به سمت ائمه علیهم السلام برگرداند.
اگر کسی بخواهد با شما صحبت کند به کجا نگاه کند؟
به دست شما نگاه کند؟ نه.
به وجه شما نگاه می کند. با روح شما صحبت می کند. (ولی به وجه شما نگاه می کند).
صورت چیزی نیست. فقط نماینده روح است.
این وجه الله الذی الیه یتوجه الاولیا.
یعنی اولیای خدا وقتی که میخواهند با خدا تماس بگیرند، با امام تماس می گیرند.
#استاد_سید_علی_نجفی
#شبنم،ص ۴۰
@msaliagha
@apmkadeh
#درمان_نامه
ایکاش ما توان این را داشتیم و دانش ما اینقدر پیش میرفت که بتوانیم فقط با آیات معجزه آسای قرآنی، شخصیّت اهلبیت علیهم السلام را معرفی کنیم و بشناسیم.
زیرا اگر اهلبیت علیهم السلام را از قرآن بشناسیم، دیگر زوال پذیر نیست و با ایمان و قاطعیّت به این نتیجه میرسیم که هر چه در عالَم است، همگی حضرات محمّد است و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم.
آن وقت میبینیم که کلمه کلمهی این بزرگواران، نسخه است؛
میبینیم که آنان، با آسمان ارتباط داشتهاند؛
و دعاهایی که آنان گفتهاند، یا آیاتی که ارائه کردهاند، یک باب درمان نامه است.
دیگر چه میماند؟ اعتقاد، معرفت، شناخت و طهارت میماند که اگر مراعات کنیم، به آن میرسیم.
ایکاش قطرهای و ذرّهای از معارف آسمانی، اهلبیتی، علوی و فاطمی سلام الله علیهم نصیب ما میشد تا ببینیم چگونه آرام میگیریم و دیگر دنیا در نظر ما جلایی نخواهد داشت.
#شیخ_جعفر_ناصری
@nasery_ir
@apmkadeh
#دلیل_المتحیرین
خدای أجلِّ عالی هر متحیری را دلیل است،
برای هرکسی که در معنا یا در صورت دلالت بخواهد،
یعنی راه را گم کرده در عالم خارج،
در عالم بیرون مشکلی برایش پیش آمده باشد،
یا مشکلی برایش پیش نیامده، دوای درد می خواهد؛
خودِ خدا دوای دردش هست، خودش این شخص را می رساند به خودش.
حضرت احدیت جلّت عظمته خودش به ذات شریفش دوایِ محبّ است، دوایِ عاشق است، نه چیز دیگری از فعل و صفتش. خود ساحتِ قدس ربوبی این طور است.
رضوان خدا به خواجه حافظ می فرماید:
بعد از این نور به آفاق دهم از دل خویش
که به خورشید رسیدیم و غبار آخرشد
یعنی طوری خدای اجل عالی دلالت دارد که راستی راستی غبارِ واهمه، غبارِ تخیل، غبارِ جهل مطلقاً، غبارِ... همه را بر می دارد.
حَتَّى تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ؛حجب النور را خدای اجل برداشته، دلیل است و طوری دلالتش قوی است که حجب نوری را والله قسم بین خودش و خلقِ خودش، خودش برمی دارد.
#آیت_الله_نجابت
@Ayatollahnejabat
@apmkadeh
#تو_هستی
بدان كه تو هستي و نميميري. بدن است كه مي ميرد، تو هستي و زنده.
حساب كار خودت را بكن كه چه تهيه ديدهاي براي زندگي آخرت.
ببين براي اين دو روزه كه ميداني ثباتي در آن نيست چه كوششها و تقلاها مي كني.
براي آنجا كه به حكم فطرت هستي و زندگي ابدي است چه كوشش كرده و چه تهيه ديدهاي؟
در آنجا زندگي انفرادي است،
احتياجات را خودت منفردا بايد رفع كني؛
باب استقراض و استعداد مسدود است. اينجا آمده اي كه تهيه براي آن جا ببيني.
#آیت_الله_شاه_آبادی
@tezkar
@apmkadeh
#محصول_تهذیب_روح
فرمود: فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ، به یاد من باشید تا من به یاد شما باشم. فرمود: اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً كَثِیراً؛ زیاد به یاد خدا باشید؛ یعنی اگر می خواهید خدا زیاد به یاد شما باشد، شما هم زیاد به یاد خدا باشید.
اگر خدا زیاد به یاد آدم بود، هرگز انسان مَنسی نیست فراموش نمی شود و اگر مَنسی نبود بیناست، چون كسی كه خدا او را فراموش بكند او نابیناست. گرچه خدا فراموشكار نیست: وَ مَا كَانَ رَبُّكَ نَسِیاً، ولی بعضی ها را از لطف خود دور میدارد.
نابینایان از لطف خدا دورند؛ نه نابینایان بَصری بلكه نابینایان بصیرتی ،خیلی ها هستند كه روشن دل اند، گرچه به حسب ظاهر نابینا هستند. آن كه در قیامت به خدا عرض می كند: رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِی أَعْمَی وَقَدْ كُنتُ بَصِیرا، خدا می فرماید: كَذلِكَ أَتَتْكَ آیاتُنَا فَنَسِیتَهَا وَكَذلِكَ الْیوْمَ تُنسَی؛ چون آیات ما را فراموش كردی و به یاد آیات ما نبودی، امروز هم مورد لطف ما قرار نمی گیری، چنین كسی در قیامت كور است.
اگر كسی مَنسی حق نبود بلكه مذكور الهی بود، می شود بینا و اگر بینا بود یا جزء مقرّبین است یا جزء ابرار؛ چنین انسانی جاودانه زندگی می كند.
بنابراین اگر كسی به یاد خدا بود خدا به یاد اوست (این یك مقدمه)
و اگر كثیراً به یاد خدا بود خدا كثیراً به یاد اوست (این دو)
و هر كس به یاد خدا بود و خدا به یاد او، او بیناست و نابینا نمی شود (این سه)
و اگر كسی نابینا نبود و قلبش بینا بود بسیاری از اسرار عالم را می بیند (چهار)
و چیزی بالاتر و شیرین تر از شهود اسرار عالم نیست (پنج).
اینها محصول تهذیب روح و تزكیه نفس است كه از تطهیر دل و احیای نام حق و یاد حق در قلب شروع می شود.
#آیت_الله_جوادی_آملی
@a_javadiamoli_esra
@apmkadeh
#من_هم_ماذون_هستم
«ألسلام علیک یا أباعبدالله» یعنی چه؟ این طور تعبیرات زیاد است.
محل و محمل این عبارات چیست؟
یعنی مأذون هستم (اجازه دارم) به اینکه «تحیة الله» و «سلام الله» را بدهم به أباعبدالله علیه السلام؛
یعنی میدانم خدا راضی است که من تحیات او را بدهم به أباعبدالله علیه السلام
نه اینکه [تحیت و سلام خدا] را بدهم به خودم و بعد از جانب خود متحیت کنم به أباعبدالله، نه خیر!
اظهر در عبارت این است که «تحیة الله» به منزله ی «هبة الله» و به منزله ی «مواهب الله» است.
من هم مأذون هستم که مواهب الهیه را به مقربین درگاه خدا بدهم.
#آیت_الله_بهجت
رحمت واسعه، ص۲۲۵
@tezkar
@apmkadeh
#مهدی
#عبدالعظیم_حسنی
حضرت عبدالعظیم حسنی میگوید:
بر سرورم، حضرت جواد الائمه علیه السلام وارد شدم ، تصمیم داشتم از او بپرسم که آیا (قائم) شما همان مهدی است یا غیر از او.
قبل از آن که شروع کنم، خود آن حضرت آغاز به سخن کرد، فرمود: ای ابالقاسم!
قائم ما همان مهدی است که باید در عصر غیبت منتظرش بود،
و در عصر ظهور اطاعتش کرد،
واو سومین فرزند من است.
قسم به خدایی که محمد صلی الله علیه وآله وسلم رابه پیامبری برگزید و امامت رابه ما اختصاص داد،
اگر از عمر دنیا بیش از یک روز هم باقی نماند خدا آن روز را آن قدر طولانی میگرداند تا قائم ما خروج کند و همان طور که زمین از جور و ظلم پر شد از قسط و عدل، آن را پر گرداند
#آیت_الله_جوادی_آملی
#عصاره_خلقت، ص ۳۸
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
@apmkadeh
#امام_عصر
#عبدالعظیم_حسنی
#وظیفه
هیچ فرقی بین وجود مبارک حضرت امیر و وجود مبارک حضرت ولی عصر نیست.
ما حالا دسترسی به حضرت نداریم و نمی توانیم وجود مبارک ولی عصر را ببینیم بسیار خوب!
اما دلمان می خواهد بدانیم از ما راضی است یا نه؟
این نه تنها آرزوی ماست بلکه وظیفه ماست!
دیدن، فیض خاصی است بسیار خوب! اما اولین وظیفه ما این است که بدانیم امام آیا از ما راضی است یا نیست؟
این بیان نورانی که از ائمه نقل کرد که: مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة؛ منظور معرفت شناسنامه ای که نیست!
امام را به اندازه شناسنامه شناختیم؛ اسم شریف ایشان چیست، پسر کیست، مادر ایشان کیست، اینکه مشکل ما را حل نمیکند!
باید بدانیم حضرت از ما راضی است یا نه؟ این اولین وظیفه ماست؛
این جزء ابتداییترین کارهای سید حسنی رضوان الله علیه بود که دین خود را عرضه کرد، این وظیفه بود.
اینکه وجود مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (دین خود را) عرضه کرده؛ یعنی من امام زمانم را می شناسم، اما آیا او هم ما را به رسمیت می شناسد یا نه؟
این وظیفه همه است.
#آیت_الله_جوادی_آملی
@a_javadiamoli_esra
@apmkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جلالت_امام_حسن_عسکری
هر یک از ائمه یک خصلت خاص بیشتر در آنها ظهور داشته است. خواجه نصیر در آن چهارده بند خودش هر یک از ائمه را با صفتی توصیف میکند.
وجود مقدس امام عسکری به جلالت و هیبت و به اصطلاح "رواء" (حسن منظر) خیلی ممتاز بودند. یعنی اساسا عظمت و هیبت و جلالت در قیافه ایشان به نحوی بود که هر کسی که ایشان را ملاقات میکرد تحت تاثیر آن سیما قرار میگرفت، قبل از اینکه ایشان سخن بگویند واز علم ایشان چیزی بفهمند...
#شهید_مطهری
@apmkadeh
حضرت معصومه سلام الله علیها.mp3
4.71M
#آیت_الله_جوادی_آملی
#حضرت_معصومه
#درسلسله_انبیا_و_اولیا
.... وجود مبارك كریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سلسله جلیله انبیا و اولیا قرار دارد؛
یعنی وقتی انبیا علیهم السلام سلسله شان به پایان رسید و اولیای الهی یعنی ائمّهٴ معصومین سلسله شان به پایان رسید و نوبت به شاگردان ممتاز ائمّه رسید و نوبت به اصحاب خاص ائمّه رسید،
می بینید وجود مبارك فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان یكی از شاگردان نمونه ائمّه علیهم السلام و یكی از اصحاب خاص ائمّه علیهم السلام مطرح است و وارث همان معارف است...
زمان: ۱۱ دقیقه و ۱۲ ثانیه
@a_javadiamoli_esra
@apmkadeh
#پایمال_کردن_شخصیت
انسان ها ممکن است فقر را تحمل کنند، ولی مسئله اهانت خیلی سخت است.
یعنی شخصیت را پایمال کردن، این نکته قابل تحمل نیست....
#علامه_محمد_تقی_جعفری
@AllaMeJafaRi
@apmkadeh
#طبقه_های_ششگانه_مردم
#به_روایت_امام_سجاد
یا زراره! النّاسُ في زَمانِنا على سِتِّ طَبَقاتٍ: أسَدٌ، و ذِئبٌ، و ثَعلبٌ، و كَلبٌ، و خِنزيرٌ، و شاةٌ؛
فأمّا الأسَدُ: فمُلوكُ الدُّنيا يُحِبُّ كلُّ واحِدٍ مِنهُم أن يَغلِبَ و لا يُغلَبَ؛
و أمّا الذِّئبُ: فتُجّارُكُم يَذُمُّوا إذا اشتَرَوا و يَمدَحوا إذا باعُوا؛
و أمّا الثَّعلبُ: فهؤلاءِ الّذينَ يأكُلونَ بأديانِهِم و لا يَكونُ في قُلوبِهِم ما يَصِفونَ بألسِنَتِهِم؛
و أمّا الكَلبُ: يَهِرُّ علَى النّاسِ بلِسانِهِ و يُكرِمُهُ النّاسُ مِن شَرِّ لِسانِهِ؛
و أمّا الخِنزيرُ: فهؤلاءِ المُخَنَّثونَ و أشباهُهُم لا يُدعَون إلى فاحِشَةٍ إلاّ أجابُوا؛
و أمّا الشّاةُ؛ الّذينَ تُجَزُّ شُعورُهُم و يُؤكَلُ لُحومُهُم و يُكسَرُ عَظمُهُم ،
فكَيفَ تَصنَعُ الشّاةُ بَينَ أسَدٍ و ذِئبٍ و ثَعلبٍ و كَلبٍ و خِنزيرٍ ؟ !
امام زين العابدين عليه السلام:
زراره! مردم در روزگار ما به شش طبقهاند: شير و گرگ و روباه و سگ و خوك و گوسفند.
شيران: همان شهرياران و زمامداران دنيايند كه هر يك از آنها دوست دارد بر ديگرى غلبه كند و مغلوب كسى واقع نشود.
گرگها: همان بازرگانان شما هستند كه هرگاه مىخواهند كالايى را بخرند از آن بدگويى مىكنند و هرگاه مىخواهند بفروشند از آن تعريف مىكنند.
روباهان: همان كسانى هستند كه از طريق دين خود مىخورند و به آنچه مىگويند در دل اعتقادى ندارند.
سگها: آن كسانى هستند كه با زبان خود بر مردم پارس مىكنند و مردم از شرّ زبانشان به آنان احترام مىگذارند.
خوكان: همان مردهاى مخنّث و امثال آنها هستند كه وقتى از آنان دعوت به فحشايى شود اجابت مىكنند،
و گوسفندان همانها هستند كه پشمهايشان را مىچينند و گوشتشان را مىخورند و استخوانشان را مىشكنند.
از يك گوسفند در ميان شير و گرگ و روباه و سگ و خوك چه كارى ساخته است؟!
#بحارالانوار_ج۷۰_ص۱۰
@apmkadeh
#مصلحان
وَالَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتَابِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ؛
و آنان که به کتاب (آسمانی) چنگ میزنند (و عملاً به آیاتش پای بندند) و نماز را بر پا داشتهاند (دارای پاداشند) یقیناً ما پاداش اصلاحگران را ضایع نمیکنیم.
#اعراف_۱۷۰
@apmkadeh
#منطقه_اسم_اعظم
اگر انساني كه در عالم خيلي قدرتمند است به ما زنگ بزند و بگويد فلان مشكلتان را حل ميكنم و نگران نباشید ، ديگر هيچ اضطراب و ترسي نخواهيم داشت.
و مدام میگوییم: خدایا چه وقت صبح میشود!
خداوند متعال كه قادر علي الطلاق است به همه ما اين اطمينان را داده، اما مشكل اين است كه ما باور نداريم و الا مشكلات حل ميشد.
در سوره مزمّل ميفرمايد: رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَکیلاً؛ اين ايه منطقه اسم اعظم است.
هر کجا لا اله الّا هو دیدید دست و پای خود را جمع بکنید.
البتّه اگر قبل از آن الله باشد که دیگر هیچ چیزی نمیشود گفت. «اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ» منطقه اسم اعظم است.
اگر قبل از آن الله نبود، لا اله الّا هو بود باز هم دست و پای خود را جمع بکنید، سر خود را به زیر بیندازید. یعنی خیلی مقام بزرگی است.
رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَکیلاً؛ تو بشر خاکی او را وکیل بگیر.
به خدا ما اینها را باور نمیکنیم. من یکجا گرفتاری داشتم، یک روز گفتم: ای نفس یک بار واقعاً حاضری این را به خدا بسپاری که دروغ نگویی؟ دیدم نمیشود. چون ما از گلو به بالا حرف میزنیم.
یک نفر در دربار فرعون نفوذ کرده بود، شوخی نیست، کسی که میگوید: أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلى؛ ای مردم من پروردگار اعلای شما هستم؛ کسی در دربار او نفوذ بکند، او را چه کار میکنند؟ پوست سر او را میکنند.
یک مرتبه این لو رفت، آمدند گفتند: چه نشستی، مسائل تو کشف شده است.
گفت: أُفَوِّضُ أَمْری إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ، کار خود را به خدا میسپارم، خدا به بندگان خود بصیر است.
چه شد؟ فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا؛ خدا او را از آن مکرها و نیرنگها و ظلمهای آل فرعون حفظ کرد.
#آیت_الله_فاطمی_نیا
@fateminia
@apmkadeh
#دوست_امیرالمومنین
خدا به غیرت و قدرت خود، عالَم را به خاک و خون می کشد اگر یک دوست امیرالمومنین علیه السلام صدمه بخورد.
لذا در این دنیا اگر میخواهید با عزت و سلامت نفس و با دین و ایمان کامل زندگی کنید با دوستان امیرالمومنین علیه السلام خوب رفتار کنید.
#آیت_الله_سید_احمد_نجفی
@apmkadeh
#راه_نهایی
وجود مبارك پیامبر علیه و علی آلاف التحیة و الثناء، كه حبیب خداست به ما درس محبت می دهد، راه محبت را به ما یاد می دهد.
بعضیها هستند كه راه خوف را یاد می دهند زاهدانه با مردم رفتار می كنند، از جهنم می ترسانند از عذاب خدا می ترسانند، این حق است ولی آن راه نهایی نیست،
راه نهایی راه محبت است.
انسانی كه راه محبت را طی كرد از جهنم محفوظ می ماند، یك؛
از :جَنّاتٌ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ برخوردار است، دو؛
اما فی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلیكٍ مُقْتَدِرٍ، هم نصیب اوست، سه؛
ولی اگر كسی «خَوْفاً مِنَ النَّارِ» اطاعت كرد، یا «شَوْقاً إِلَی الْجَنَّة» اطاعت كرد، همین مقدار نصیب او می شود.
#آیت_الله_جوادی_آملی
@a_javadiamoli_esra
@apmkadeh
#صلاح_بندگان
#علامه_طباطبایی
رسول خدا صلی الله علیه و آله از جبرئیل از قول خدای متعال نقل نموده که فرمود:
بعضی از بندگان من جز مریض بودن به صلاحشان نیست و اگر سالم شوند فاسد می گردند؛
و بعضی از بندگان جز سلامتی آنها رابه صلاح نمی آورد و اگر آنها را مریض کنم ، فاسد می شوند؛
و بعضی از بندگان من، جزتوانگری اصلاحشان نمی کند و اگر من آنها را فقیر کنم ، فاسد می شوند؛
و بعضی دیگر راجز به فقر به اصلاح نمی آورد و اگر من آنها را توانگر کنم به فساد می گرایند؛
آری من امر بندگانم را تدبیر می کنم، چون به حال دلهای آنان آشنایم.
تفسیر المیزان، ذیل آیه ۲۷ سوره شوری
@apmkadeh
#اینجا
#ساحت_مقدس_ولی_عصر
صد باد صبا اینجا با سلسله می رقصند
این است حریف ای دل تا باد نپیمایی
مقصود از کلمه "اینجا" ساحتِ مقدَّس ولیِّ اَمر و صاحب الزَّمان است که سر سلسله و قطب همه سلاسل اهل معنا در هر عصر و زمان هستند.
ما هر جور که روز بچرخد با آن می چرخیم و می رقصیم؛
امّا آن بزرگوار وجود غیر مقیَّد است و این طور نیست؛
زمان با آن بزرگوار می رقصد؛
مکان با آن بزرگوار می رقصد؛
صد باد صبا، یعنی حرکات محترمین که یک مقداری چیز می فهمند، اینها تمامش به برکت حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه است.
@Ayatollahnejabat
@apmkadeh
#عظمت_بانو_زینب_کبری
كسي كه بدون تعليم عالم بشود معلمش بلا واسطه خداست،
كسي كه بدون تفهيم اهل فهم باشد معلمش، مفَهِمش ذات اقدس الهي است؛ وجود مبارك امام سجاد علیه السلام به زينب كبری سلام الله علیها فرمود:
أنتِ بِحَمدِ الله عالِمَةٌ غَيرُ معلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ.
آن كه در مكتب بشرهاي عادي درس و فهم نياموخت مع ذلك اهل فهم و علم شد، چنين كسي ميشود ولي الله؛
آن سخنرانياش،
آن حماسههايش،
آن صبر و بردبارياش،
آن قافله سالارياش نشانه عظمت اين بيبي سلام الله علیهاست.
#آیت_الله_جوادی_آملی
اسرا نیوز،۲۰۱۷/۸/۶
@apmkadeh
#نزدیکترین_راه
#دو_جرعه
رسول الله فرمود: « مِنْ أَحَبِ السَّبِيلِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَل».
دقّت بکنید نکته اینجا است. از محبوبترین راهها به سوی خدا «جُرْعَتَان».
سالکی که راه نزدیک میخواهد، نزدیکترین راهها «جُرْعَتَان» دو جرعه است.
جرعه، به اصطلاح نوشیدن است.
دو جرعه است که هر کس این دو جرعه را داشته باشد نزدیکترین راه را به سوی خدا انتخاب کرده.
نزديكترين راه!
سالک باید اینها را انتخاب بکند:
«جُرْعَةُ غَيْظٍ تَرُدُّهَا بِحِلْمٍ،
وَ جُرْعَةُ مُصِيبَةٍ تَرُدُّهَا بِصَبْرٍ»
رسول الله فرمود: یکی جرعهی غیظ است، غیظ را فرو بردن، در خود هضم کردن و ناراحت نشدن و آن حالت قهر را به خود نگرفتن.
جرعه غیظی که انسان با حلم آن را بنوشد؛
و جرعهی بلایی که انسان با صبر خود آن را بنوشد.
این دو ،، نزدیکترین راه است.
#آیت_الله_شجاعی
@apmkadeh
#صحیفه_معصومه_کبری
وجود مبارك صدیقه كبری سلام الله علیها یك سلسله مقاماتی دارد كه واقعاً مقدور ما نیست كه بفهمیم.
مرحوم كلینی رضوان الله علیه در همان جلد اول كافی نقل می كند بعد از رحلت وجود مبارك پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم در این مدت جبرئیل می آمد آن معارف الهی را بیان می كرد، حوادث آینده را تشریح میكرد و بازگو می كرد و صدیقه كبری سلام الله علیها اینها را می شنید، بعد به حضرت امیر سلام الله علیه املا می كرد و علی بن ابی طالب سلام الله علیه آنها را یادداشت می كرد، شد مصحف فاطمه.
اگر خدا به حضرت ابراهیم یا برخی انبیای دیگر صُحف داد، به وجود مبارك صدیقه كبری هم صحیفه عطا كرده است؛ منتها شریعت نیست، اخبار غیبی هست، علوم و معارف الهی هست و مانند آن،
واقع مقدور ما نیست كه جبرئیل می آید یعنی چه،
چگونه تنزّل می كند،
این چه وحیای است كه بر غیر نبی می آید،
چه وحیای است كه بر غیر امام میآید، این چه وحیای است كه بر حجت خدا بر معصومه كبری میآید!
#آیت_الله_جوادی_آملی
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
@apmkadeh
#حجه_الله_فاطمه_زهرا
وجود مبارك حضرت فاطمه سلام الله علیها حجة الله است،
برای اینكه اگر پیغمبر حجّت است نه برای اینكه پیغمبر است، برای این است كه معصوم است؛
و اگر امام حجّت است، نه برای اینکه امام است، برای این است كه معصوم است؛
اگر كسی معصوم بود، قول و فعل و تقریر او می شود حجّت.
حالا امامت یك مقام برتر است، نبوّت یك مقام برتر است، ولی حجیت قول، دائر مدار عصمت است؛
یعنی این انسان كامل معصوم است هیچ چیزی نمی گوید مگر به دستور خدا،
چنین كسی فعل او و قول او و تقریر او می شود حجّت.
اگر ما روایتی را از صدیقه كبرا سلام الله علیها داشته باشیم، بدون تردید طبق آن فتوا میدهیم؛ برای اینكه معصوم جز حق نمی گوید.
قول امام حجّت است للعصمة،
قول پیامبر حجّت است للعصمة،
و قول حضرت صدیقه كبری هم حجّت است للعصمة.
شما می بینید وجود مبارك حضرت امیر به قول حضرت زهرا استدلال می كند، می گوید فاطمه این چنین گفته است، گاهی هم ائمه علیهم السلام فرمایش آن حضرت را نقل می كردند.
#آیت_الله_جوادی_آملی
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
@apmkadeh
#ناراحتی_من_دو_چیز_است
#فقد_النبی
#ظلم_الوصی
پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله به جناب سلمان فرمودند:
كنتُ اذا اشتقتُ إلي رائحة الجنة شممتُ رائحة ابنتي فاطمة؛
هرزمان كه دلتنگ عطر بهشت ميشوم ، عطر فاطمه را استشمام ميكنم.
مقام حضرت زهرا سلام الله علیها نزد خداوند و پيامبراكرم بسيار بالاست.
اما ظالمان بعد از رحلت رسول الله مصائب و ظلمي بر اهل بيت طاهرينش وارد كردند كه جانسوز است.
شب آخر حيات حضرت زهرا جناب امّ سلمه خدمت ايشان رسيدند و از حالشان سوال كردند.
حضرت زهرادر جواب فرمودند :
امّ سلمه تمام دردها را فراموش كردم ، درد و ناراحتي من دو چيز است: فقد النبي و ظلم الوصيّ
از دست دادن پيامبر و ظلمي كه به وصيّ او _ اميرالمومنين علي عليه السلام_ وارد كردند.
#آیت_الله_فاطمی_نیا
@ostad_fateminia
@apmkadeh
#رمز_در_اصرار
یا اراف من کل رئوف
هیچ رئوفی رافتش به خدا نمیرسد.
یا ارحم من کل رحیم
هیچ رحیمی رحمتش به آنجا نمیرسد.
کسی را میبینید که غصهاش این است که فرزندش به راه خدا نمیآید این از رأفت اوست.
حال ببینید خدا که رأفتش آنچنان است چقدر به شما رأفت دارد.
لذا اگر دعای ما دعا باشد وعده خدا حتمی است:
ان الله لا یخلف المیعاد.
می فرماید: ادعونی استجب لکم؛
ولی وقتی ما خدا را میخوانیم یک امیدی هم به اسباب و علل داریم؛ دعا نصف شد، به اسباب و علل روی آوردن شد.
یا میبینید با شکستگی دعا نمیکنیم؛ اصرار در دعا نمیکنیم؛
میگوییم خدا میداند من چه میخواهم؛
در حالی که در اصرار رمز هست.
یا ناامیدی در دعاها هست وقتی خودت ناامید هستی دعایت مستجاب نمیشود.
قرآن میفرماید مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم؛
فکرتان اینور و آنور نباشد ؛
شک هم نکنید؛
در بطن این آیه چیزها نهفته است؛ وقتی شک کردی خراب میشود.
فرمود از من بخواه من اجابت میکنم اگرچه با اسباب و علل انجام میدهم؛ ولی من انجام میدهم.
اگر یقین داشته باشید حتماً مستجاب خواهد شد
ناامیدی و شک و تردید، اشکال ایجاد میکند.
#آیت_الله_شجاعی
@apmkadeh
#حتی_یک_تبسم
اميرالمومنين علیه السلام ميفرمايند:
"فاعملوا و الاحوال هادئه و الاقلام جارية"؛
عمل كنيد در حاليكه اوضاع و احوال آرام است و قلم ها مينويسد.
تا زماني كه در زندگي دنيا عافيت داريم بايد قدر بدانيم و عافيت دنيا را مقدمهاي براي تحصيل عافيت آخرت قراردهيم.
وقتي از دنيا برويم قلمها تعطيل ميشوند و ديگر عملي نميتوانيم انجام دهيم.
تا فرصت هست كاري بايد كرد،
بندگي خدا را بكنيم،
گره از كار ديگران باز كنيم،
حتي بك تبسم و لبخند به روي ديگران هم نوشته ميشود.
بايد قدر لحظات زندگي را بدانيم.
#آیت_الله_فاطمی_نیا
@fateminia
@apmkadeh