eitaa logo
اعراف
96 دنبال‌کننده
1هزار عکس
270 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصاویری از حضور و سخنرانی پروانه معصومی در دیدار با رهبرانقلاب: می‌دانم بعد از دیدار با شما مردم نوع دیگری به من نگاه می‌کنند چرا که نیم ساعت زیر سقفی نفس کشیده‌ام که شما نفس کشیده‌اید. 🆔 @YjcNewsChannel
. 🔻نقدی بر عقل مدرن و اومانسیم ✍️ علی عسگری متن کامل https://fekrat.net/article/lnk/21990
می‌توانی بازیگر فیلم‌های قبل از انقلاب باشی اما عاقبت به خیر شوی و می‌توانی روحانی مبارز دوران انقلاب باشی و عاقبت به شر شوی رحمت خدا بر این بازیگری که در نبرد حق و باطل، جبهه خود را انتخاب کرد و امروز، روز شهادت حضرت زهرا، این دنیای فانی را وداع کرد؛ ان‌شاءالله میهمان حضرت باشند و مشمول رحمت و مغفرت الهی. @mosabereh
❌مسئولین امر وقت بذارن و شبکه های اجتماعی رو رصد کنن ❌تا برخورد نشه تغییر و اصلاح صورت نمیگیره ⛔️نمونه ای از مصاحبه های خیابانی در فضای مجازی ✅شما هم اگر بی تفاوت و بی دغدغه نیستید با گروه دانشجویی «مثل هانیه» همراه شوید👇 🆔️ @mesle_haniyeh
خود بی حجابی اخلال در امنیت روانی جامعه هست.چه برسه به اینکه با مصاحبه‌های هنجارشکنانه به اونها ضریب داده بشه. نمی‌دونم چی باید بگم... از طرفی رهبر عزیز تر از جانم می‌فرمایند که باید از مسئولین حمایت کرد و از طرفی خواب غفلت برخی از اونها دودمان فرهنگ و روح جمعی ایران اسلامی را به خطر انداخته...
📌همین ترسی که برای قانون شکن به وجود اومده ،همین تلخی گناه و اعتراف به اون ...کمترین تاثیر امر به معروف و نهی از منکره عزیزان توکل به خدا کنید و تذکر بدید ✅شما هم اگر بی تفاوت و بی دغدغه نیستید با گروه دانشجویی «مثل هانیه» همراه شوید👇 🆔️ @mesle_haniyeh
عزیزان می‌دانم که عده‌ای از ما از امر به معروف بابت همین پرخاش‌ها نی‌ترسیم ولی این امر بهمعروف نتیجه دارد. پشت بی حجابی اونها اعتقاد راسخ نیست ولی پشت امر به معروف ما این اعتقاد وجود دارد.
تصور معیار موفقیت امر به معروف و نهی از منکر در صورت انجام معروف و ترکِ منکر و شکست امر به معروف و نهی از منکر در صورت انجام ندادن معروف و ترک نکردن منکر ، نگرشی سطحی و نهایت نزدیک بینی‌ست ، که‌ خود امر به معروف و نهی از منکرِ صحیح _ سوای هرگونه نتیجه _ موفقیتی‌ تمام‌ عیار است .
این نکته هم یادم رفت بگم: جمهوری اسلامی بنا نیست برای هنجار شکنان مجوز عصیان فردی در جامعه که سبب طغیان اجتماعیی می‌شود، صادر کند. تصور اینکه آزادی در جامعه ولو اینکه آن جامعه، بر محور اسلام نباشد، به معنای محصور نشدن هر نوع اراده‌ای است، یک تصور کاملا غلط است. @araf11
روح سرمایه‌داری آنقدر قوی عمل می‌کند، که انگیزه‌ی خطبه‌های نماز جمعه‌ی برخی از شهرها چون تهران را نیز درگیر خود می‌کند. یا مثلا وقتی فلان وزیر به دیدار یکی از علماء در قم می‌رود، آن عالم عزیز، تنها توصیه و تاکیدی که به وزیر دارد، اصلاح وضع اقتصادی است! اری وضع اقتصادی خیلی به اصلاح نیاز دارد ولی این وضع اگر اصلاح شود، آیا روح سرمایه‌داری را نیز اصلاح می‌کند؟؟ یا آنکه روح سرمایه داری اساسا بر محور فرهنگ سازی و جنگ شناختی متکی بوده و اصلاح اقتصاد تاثیر چندانی بر ملاحظات آن ندارد؟! اگر بنا بود با اصلاح وضع اقتصادی، اوضاع فرهنگی و اهرم فشار فرهنگی، بهتر و بیشتر مثمر ثمر واقع شود، اکنون در بالاشهر تهران و مناطق مرفه نشین، شاهد تعهد به معیارهای اسلامی و انسانی بودیم... شاهد سگ گردانی و هویت سگ پرستانه نبودیم! فرهنگ سرمایه‌داری چیزی فراتر از ربا و رانت است. فرهنگ سرمایه‌داری می‌تواند فقیر را در عین فقر، به هلاکت انسانی و تمدنی بیاندازد و علت فقرش را ناظر بر عمل به توحید تلقی کند و کفر را بهتر از ایمان بپندارد. ✏علی عسگری @araf11
💬از دو قطبی کاذب بپرهیزید یعنی ... 🇮🇷صدای ایران | صدای غزه 🇵🇸 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
کانال های زیر مورد تایید این کانال هستند جهت عضویت اقدام کنید ✅محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 @savad_rasaneh ✅آموزش تولید محتوا برای مبتدیان به روش کاربردی و آسان 🔻به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید🔻 @toolid_mohtava ✅ در شَهاب‌گرافی، حرف خود را به زبان تصویر می‌گوییم 🔻شـهـاب گـرافـی🔻 @shahab_graphy ✅فکرت محلی برای اندیشیدن 🔻فکرت🔻 @fekrat_net ✅اطلاع رسانی و تبلیغ کانال های حوزوی 🔻 کانال اطلاع رسانی🔻 @ho110110 ✅نکاتی پیرامون عرفان ودین 🔻شریعت و طریقت🔻 @hoho110 ✅آموزش خوشنویسی 🔻انواع خطوط🔻 @moolamadad ✅در دل هم‌نویسی‌ها، نویسنده می‌شویم؛ 🔻مجله‌ی مجازی نویسندگان حوزوی خادم شما🔻 @HOWZAVIAN ✅ آموزش رایگان فتوشاپ و پریمیر 🔻رسانه بهشت🔻 @behesht_media ✅محلی برای اندیشیدن 🔻کافه فکر🔻 @cafe_fekr
. روز دانشجو در حقیقت، روز فرهنگ و یادگیری عمومی است @pooyanevisi
🔺ای کاش دانشگاه «هنرِ تبلیغ» هم داشتیم @pooyanevisi
🔻موقعیت مهدی: دل‌نوشته‌ای برای مرید آقا مرتضی ✍حسین نقی ۱- مهربان‌ترین، آرام‌ترین، عاقل‌ترین، فصیح‌ترین، داناترین و خوش‌بیان‌ترین آدم روی زمین هم که باشی باز عده‌ای هستند که تو را دیوانه و جاودگر بخوانند و سخنانت را مهمل و افسانه بگویند: كَذَلِكَ مَا أَتَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا قَالُوا سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ-ذاریات۵۲ و إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا قَالَ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ- قلم۱۵. کلام خدا را مستقیما برای مردم بخوانی باز هم جماعتی پیدا می‌شوند که به تحریف و تقطیع متوسل شوند تا حرف خدا شنیده نشود. موقعیت خطیر و امتحان سختی است برای حق‌گویان و حق‌طلبان. موقعیت مجنون‌نامیدن عاقل‌ترین انسان‌های روی زمین؛ موقعیت مجنون. این موقعیتی است که همه انبیاء و پیامبران و اوصیاءشان در آن قرار گرفته‌اند؛ پس چندان عجیب نیست که تاریخ پر باشد از تکرار این موقعیت برای علمای دین که العلماء ورثه الانبیاء. شیخ مفید و صدوق و علامه مجلسی و ابن‌سینا و ملاصدرا و آخوند خراسانی و شیخ فضل‌الله نوری و آیت‌الله بروجردی و سید‌روح‌الله خمینی هم که باشی، قرار گرفتن در موقعیت فحش‌خوری و هتک‌شدن، در تقدیرت نهفته است؛ تنها در میزان و نحوه این موقعیت تفاوت‌هایی وجود دارد وگرنه اصلش پابرجاست. تکلیف مرتضی مطهری و محمد حسینی‌بهشتی و محمدتقی مصباح هم در این موقعیت روشن است. اگر به اقتضای هدایت‌گری با عمله شیطان و استکبار درافتادی، قرارگرفتن در «موقعیت مجنون»، جزو شیرین‌ترین و در عین حال تلخ‌ترین موقعیت‌های زندگی‌ات خواهد بود و رفت و برگشت میان این شیرینی و تلخی است که تو را رشد می‌دهد و بالا می‌برد. جمله مشهور به ظاهر طنز علامه مصباح در خصوص فحش‌درمانی می‌تواند از این منظر، ابعاد عمیق‌تری هم داشته باشد. ۲- مهدی جمشیدی را سال‌هاست می‌شناسم. یک جوان اندیشمندِ دغدغه‌مندِ خلّاقِ مسلط بر مبانی فکری و فرهنگی امامین انقلاب و دارای اندیشه نظام‌مند، آشنا و درگیر با مسائل روز جامعه و مأنوس با دغدغه‌ها و نیازهای جوانان و نوجوانان. آثار او درباره دیدگاه‌های شهید مطهری، علامه مصباح و رهبر انقلاب منتشر شده و در معرض قضاوت همه قرار دارد. بارها از نزدیک، تسلط و دغدغه او نسبت به مواضع و دیدگاه‌های رهبر انقلاب را دیده‌ام. ژرف‌اندیشی‌اش در تفکر شهید مطهری را هم در آثارش و هم از مناظره قدیمی اش با مهدی نصیری می‌توان دریافت. شیدایی‌اش نسبت به مرحوم علامه مصباح را نه‌فقط از نوشته‌ها و نظریه‌پردازی‌هایش، بلکه با چشم دیده و با گوش شنیده‌ام. جمشیدی، مظهر غیرتِ عالمانه و اندیشه‌ورزیِ غیورانه در میان نسل جدید انقلاب است. نه غیرتش را با تعصب جاهلانه می‌آمیزد و نه اندیشه‌های مجدّدانه از غیرت او نسبت به مرزهای عقیده، می‌کاهد. مهدی از مریدان آقامرتضی است؛ سید شهیدان اهل قلم. به حکم این ارادت و آن شیدایی نسبت به علامه مصباح، هر از چندگاهی آماج تهمت و ترور شخصیت قرار می گیرد که هرکه در این بزم مقرب‌تر است از باده بلا بیشتر می‌نوشد. ۳- دو سال قبل تقریبا در همین ایام بود که انتقادی عالمانه و جسورانه نسبت به یک موضع منتسب به مرحوم آیت‌الله صافی نوشت و همین کافی بود تا هجمه‌های عجیب و غریب از هر سو او را در «موقعیت مجنون» قرار دهد. اخیرا نیز در پی مناظره با بیژن عبدالکریمی که توسط یک مجموعه اصلاح‌طلب میزبانی شده بود، باز هم قربانی ترور شخصیت با روش‌های قدیمی تقطیع و تحریف و فحاشی و برچسب‌زنی شد و متأسفانه، عده‌ای انقلابی عجول و کم‌مطالعه و استادندیده، در حمله به این جوان اندیشمند انقلابی، گوی سبقت را از غرب‌گراها ربودند. نزدیک به دو ساعت و چهل دقیقه مناظره را صرفا در یک تیزر جهت‌دار یا برشی دو سه دقیقه‌ای خلاصه کردند و هرچه خواستند نواختند! البته عده‌ای هم بودند که عالمانه و منصفانه به نقد نشستند که روی سخنم با آنها نیست. مناظره‌ای که صحنه برتری اندیشه و تفکر عقلانی انقلابی بر اندیشه وابسته غربگرا و دست بالای منطق انقلاب اسلامی بر هیجان و احساس تجدد را نمایش می‌داد با هوچی‌گری و هیاهو به صحنه ترور شخصیت جمشیدی تبدیل شد. ۴- «موقعیت مهدی» در این روزها همان موقعیت تاریخی مجنون است؛ با همان تلخ و شیرین‌هایش. در موقعیت مهدی، باید رسولانه و پیامبرانه برخورد کرد؛ شِکوه‌ها را نزد خدا برد، با جماعت جاهل با محبت مدارا کرد و با پشت‌پرده‌های قدرت‌طلب صاحب زر، قاطعانه و محکم مبارزه کرد. «موقیعت مهدی»، موقعیت آقامرتضی است که خنجر خواص قدرت‌طلب را از پشت می‌خورد اما گوش مردم را از نوش «روایت فتح» سیراب می‌کرد؛ «موقعیت مهدی»، موقعیت شیدایی، جنون و حبّ علی است که ناله‌ها را در چاه می‌ریزد و فریادها را بر سر اشراف اموی غربگرا فرود می‌آورد. (به نقل از هفته‌نامه نه دی).
راننده تاکسی در ژاپن به دلیل کشتن عمدی یک کبوتر بازداشت شد! 🔰 حمید رسایی: با شنیدن این خبر که این روزها یورونیوز منتشر کرده، با خود خواهید گفت: ژاپنی‌ها چقدر دل رحم هستند، چقدر احترام به حقوق حیوانات برایشان مهم است، چقدر مخالف جرم و جنایت هستند، چقدر ... 🔹اما همین ژاپن در برابر کشتار بیش از ۱۶ هزار انسان در غزه ساکت است! چرا نمی‌تواند حرف بزند؟ 🔹️چون ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم به مستعمره آمریکایی‌ها تبدیل شد. پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن و هر از گاهی تجاوز سربازان آمریکایی به دختران و زنان ژاپن، واقعیت‌های تلخ این ماجراست! 🔹فیلم را هم ببینید. برای اولین بار یک نماینده ژاپنی در مجلس این کشور علیه آمریکا حرف زد و با یک جمله اوج حقارت ژاپن را نشان داد: ما حتی جرأت نداریم بگیم اقدامات اسراییل مشکوک به جنایت جنگی است! آیا عدالت ما هم مثل آمریکا دو زبانه است؟ غزه آغاز یک تحول بین‌اللمللی است. تاریخ مبارزه با استکبار یکبار به بعد و قبل از انقلاب اسلامی و بار دیگر به قبل و بعد از ۷ اکتبر تقسیم می‌شود. 🇮🇷صدای ایران | صدای غزه 🇵🇸 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
18.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 ا ☑️ دود روشنفکری در چشم هویت ایرانی ▪️فتوایی که روزی حکم به تحریم استعمار داده بود، به اجتهاد تقی‌زاده‌ها، ملغی شد تا با شعار پیشرفت، چوب حراج بر پیکر استقلال فکری و فرهنگی ملت بزند. اکنون، ۴۴ سال از انقلاب اسلامی گذشته است. ▪️گویا دوباره تقی‌زاده‌ها، ملکم خان‌ها و آخوندزاده‌ها از انزوایی که انقلاب اسلامی برای آنها درست کرده بود، برخاستند تا دود سیگار روشنفکریشان را در هوای آزاد ملت ایران، پراکنده کنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
بزن و برقص حلال است! او دیگر حق نیست! او حسین هم نیست... یادداشت اخیرش سراسر پر از حقد و کینه‌توزی است. ابتدا مسیرش را با تمسخر علامه‌مصباح شروع کرد و سپس با نیش‌وکنایه زدن به رهبر انقلاب ادامه داد و حال روزگارش را با لعن و نفرین به جمهوری اسلامی سپری می‌کند. او از رقاصی اقلیت حمایت می‌کند چون خیلی وقت است که رقص را به مثابه‌ی دشمنی با خون شهیدان گلگون کفن نمی‌بیند؛ که اگر می‌دید پدر شهیدش را، کشته‌ی راه رقاصان نمی‌خواند و مدافعان وطن را شیفته‌ی نغمه‌ی شیدایی ملحدان نمی‌پنداشت! حق دیگر حق نیست و سراسر خط بطلانی بر عقلانیتی روشن است! قدحی که قدیانی آنرا سرکشیده است، بیش از حد هوش را از سرش پرانده... تا جایی که هدف شادی تصنعی مسخ‌شدگان و شیعیان لوتری را در کشاکش حقد و کینه‌هایش پنهان داشته و حاضر است حق‌طلبی حق را کتمان کند. او حاضر است خون سرخ شهیدان را چون لاک قرمزی بر ناخن شیفتگان غرب رنگ‌آمیزی کند. حال دیگر قدیانی را می‌توان اهل دقت و آزاد اندیش تلقی کرد؟! قدیانی سعی دارد جمهور را در برابر جمهوری اسلامی قرار دهد چون خودش قرار گرفته. او یادداشت نمی‌نویسد؛ بلکه خود را تحلیل و روایت می‌کند. روایت قدیانی خبر از سقوط ابدی و عبور از مسیر ازلیش می‌دهد. مسیری که رقص را در میدان رزم تعریف می‌کند نه در میدان بزم. جمهوری اسلامی از آغاز تاسیسش، میدان بزم خود را در میدان رزمش تعریف کرده، برای همین معیار رقاصی را نیز خودش تعریف می‌کند حال باید مقایسه کرد که رقص شهدای گلگون کفن کجا و رقص مدهوشان عریان بدن کجا؟ اگر می‌توانستم به اوبگویم می‌گفتم که دیگر اسم حسین را از خودش بردارد، چراکه دیگر حریت و آزادگی برای او جز قاب ‌عکسی از پدرش، معنا ندارد. ✒نقدی بر یادداشت اخیر حسین قدیانی. ✏علی عسگری لینک یادداشت حسین قدیانی: https://t.me/ghete26/8666 @araf11
👆 ✍️ مورد توجه بسیاری قرار گرفته اما دوره‌بندی بر اساس از ابتکارات این پژوهش است. ♦️بنابر نمودار بالا تا قبل از قرن 13 رونق چندانی نداشته؛ در قرون 4، 11 و 12 رشد داشته و در قرن 8، و از 11 تا دوره کنونی در حال رشد بوده است. ♦️ فقه روایی و استدلالی به غیر از قرون 9، 11 و 12 تقریباً نسبت عکس دارند. که به معنای تقابل معرفتی این دو رویکرد است. در قرون 11 و 12، ظهور و ، رشد آثار فقهی با هر دور رویکرد را به دنبال داشت. اما ، آثار فقهی روایی را بی‌رونق نمود. ♦️ با همۀ رویکردهای سه‌گانه در قرون 6، 7 و 9 بیشتر به دلیل مثل و ایجاد ناامنی‌های سیاسی و اجتماعی است. ♦️اما رشد چشم‌گیر تدوین آثار فقهی با رویکردهای فتوایی و استدلالی و افول فقه روایی در به دلایل مختلفی از جمله ، ، و قرار گرفتن فقه در منصب است. ♦️بدیهی است فقه در مواجهه با فراوان در ، ناگزیر از اتخاذ رویکرد استدلالی است. نسبت تاریخی فقه با علومی مثل و ، حاکی از شکوفایی و رونق فقه بوده و جدایی تاریخی فقه از همواره فقه را دچار رکود ساخته است. ✍️ https://eitaa.com/ghebrahimipour