هدایت شده از روزنه
اسنادی از ممنوعیت عزاداری در عصر سیاه دیکتاتوری پهلوی
امام حسینی ها قدر انقلاب اسلامی را بیشتر میدانند
نسل جوان را باید با دوران خفقانبار پهلوی و اقدامات دینستیزانه پهلویهای جنایتکار آشنا کرد.
هیئت امام حسین علیه السلام بهترین فرصت برای بازخوانی جنایات این لشکریان شمر و یزید است.
#بیاییم_در_هیئت_تاریخ_بگوییم...
@rozaneebefarda
هدایت شده از کانال حمید کثیری
⚫ قاتلان کربلا، کمخطرترین دشمنان امام حسین علیهالسلام
✍ امام موسی صدر، کتاب سفر شهادت
حسین علیهالسلام سه گروه دشمن دارد:
1️⃣ دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کمخطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند.
2️⃣ دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند؛ قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی میکنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند.
3️⃣ ولی دسته سوم که خطرناکترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند اهداف امام حسین (ع) و ابعاد انقلاب حسینی را تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهرهبرداریهای بیارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند.
من از خودم و شما سؤال میکنم ما از روز عاشورا چه بهرهای بردهایم؟ چه سودی به دست آوردهایم؟ چه استفادهای در عرصه عمومی و چه استفادهای در زمینه فردی بردهایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم، من به شما خبر میدهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه میکنند و حسین را میکشند؟
روشن است که امام حسین (ع) الان نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گرانبهاتر و مهمتر از خود امام حسین (ع) در دستان ماست: کرامت امت حسین، مقدسات حسین. اگر ما گریه کنیم ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین (ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم ولی به دشمنان کمک کنیم و به اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم ولی گناهانمان بیشتر شود، در این صورت ما گریه میکنیم ولی در عین حال حسین را نیز میکشیم، زیرا تلاش میکنیم هدف حسین را از بین ببریم که گرانبهاتر از خود اوست. انشاءالله که ما از این دسته نیستیم ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
May 11
هدایت شده از رحا مدیا
✅ آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی کیست و چرا مورد احترام رهبر انقلاب قرار گرفتند؟
🔹در تصاویر منتشرشده از اولین شب از مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی نیز در کنار رهبر انقلاب حضور داشتند.
او برادر کوچکتر آیتالله سید موسی شبیری زنجانی و از دوستان دوران طلبگی رهبر انقلاب است. به این مناسبت بخشی از خاطراتی که از سلوک شخصی رهبر انقلاب دارند را مرور میکنیم:
«ایشان از زمان جوانی خودسازی را شروع کرده بودند. زمانی هم که رهبر شدند بسیار مراقب بودند مبادا جاه و جلال مقام حجاب نشود و خودشان را گم کنند. خیلیها نمیتوانند زندگی ساده ایشان را باور کنند.
چند ماه پیش به ایشان عرض کردم، خدا به ما خیلی نعمت داده، نمیدانم کدام یک از نعمات خداوند را شاکر باشیم، چون یکی از نعمتهای خدا بر ما آقازادههای شما هستند که ما در دنیا میتوانیم به آنها افتخار کنیم که رهبر ما کسی است که نه تنها خودش اهل سوءاستفاده نیست، فرزندانش هم در کنار ایشان از هیچ امکانات مملکتی استفاده نمیکنند. آقا فرمودند دعا کنید تا ثابت قدم بمانند.»
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از رحا مدیا
💢 تبلیغ کارآمد و راه و رسم شهید جمهور
✅ شهادت آیت الله رئیسی (ره) بهعنوان کسی که مهمترین مسئولیت اجرایی کشور را عهدهدار بود، پنجره جدیدی از الگوی مدیریتی را بر روی مسئولان فعلی و آینده ایران گشود.
⁉️ بهتعبیر دیگر اگر این ویژگیها از سوی یک طلبه خدمتگزار بهچشم آمدهاست، چرا دیگر از رؤسایجمهور طلبه بدین صورت از سوی مردم روایت نمیشوند؟
💯 سؤال این است که سهم حوزه علمیه انقلابی در تربیت افرادی چون شهید رئیسی به چه صورت است؟
💠 اگر مقوله خدمت بهمردم را از دریچه تبلیغ بنگریم، باید بگوییم که خدمت، بالفعل شدن نقل احادیث و سیره اهلبیت (ع) است.
☑️ با توجه به این مسائل باید گفت که حوزه علمیه انقلابی، آن حوزهای است که بیش از هر چیزی، روحیه جهادی را در طلاب خود تقویت کند. روحیهای که تئوری آن در منابع قرآنی و روایی منحصر است و این بهمعنای ظرفیت بینظیر حوزههای اصیل علمیه در تربیت نیرو و مدیر جهادی است.
✍🏻 علی عسگری | پژوهشگر
مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید
#شهید_جمهور
#طلبه
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از وحید یامین پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️روضه مارکسیستی
تعبیر تند استاد مطهری از کتاب دکتر علی شریعتی
▪️ برنامه "راز"
@raz_ofoghtv
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
مثل آیینهی در خاک مکدر شدهای
چشم من تار شده؟ یا تو مکرر شدهای؟
@srdrgm
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
1- جمله ای که زیر عکس استاد میرباقری نوشته شده دو قسمت دارد. قسمت اول تا «... و مردم این راه را خودشان انتخاب کرده اند». این جمله از امام خمینی در 68/1/2 خطاب به مهاجرین جنگ در حال بازگشت به خانه هایشان به مناسبت نیمه شعبان است. بخوانید بد نیست! در بیان ماموریت آینده ساز ملت رشید ایران است!
امام را مسخره فرمودید. به خبرنگار مربوطه بگید وقتی گوینده از روی متن میخواند درست گزارش کند که آبروریزی نشود!
2-جمله دوم درباره ژاپن، آلمان یا حتی آمریکا شدن کشورهای اسلامی که تعدادی استعاره معروف در مطالعات تمدنی هستند و در جهان اسلام شناخته شده.
سخن این نیست که غربگراها میخواهند ایران را ژاپن و آلمان کنند و مذهبی ها نمیخواهند! سخن این است که غربگراها صد سال است لاف میزنند که حق ما آلمان و ژاپن شدن است، پس به غرب بپیوندیم! بعد هم غرب، از رضا قلدر تا شیخ روحانی یک تف هم کف دست شان نمی اندازد!
3- خدای رحمت کند شهید رئیسی را! تا زنده بود میگفتند که ایشان جانشین رهبری است و حوزویان فرصت پیدا میکردند به ماموریت علمی و تبلیغی شان برسند! حالا که ایشان نیست یک عده عقده ای قهر کرده از دین، تا از سر کینه خاک حوزه را به توبره نکشنند آرام نمی گیرند!
۴- بدی غربزده ها این است که خیلی قصه می بافند! آنقدر که خودشان هم باور میکنند! گاهی در حوزه از یک شیخ تنها، مرجع جهانی میسازند و از یک فقیه یا متکلم و یا معلم علوم دینی، یک سوداگر سیاسی که دنبال رهبری دینی یا علمی است.
خسته شدیم از زندگی کردن در قصه های اینها! دوباره شروع شد؟
۵-سختی و گرسنگی را اقای عبدی پای توییتر میکشند، بقیه مردم ادای ایشان را در میارن.
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
تو ماه بودي و نزديک آبها كه شدی
تمام علقمه پا شد به احترام شما...
@stdrgm
هدایت شده از نوشتهها
دو کلمه حرف حساب.
برخی جوری وانمود میکنند که گویی اطراف امام حسین علیه السلام را گروهی لات و لوت بیسرپا گرفته بودند و تمام نماز شبخوانها و پیشانی پینهبستهها در مقابل امام حسین علیهالسلام صف بسته بودند. هم آنهایی که به ظواهر دین عمل نمیکنند در نهایت میتوانند در صف قاتلان اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار بگیرند و هم آنانی که با جمود فکری، صرفا همه چیز را فقط در عمل به ظاهر میبینند. فلذا دین را عمیق بفهمیم.
انشاءالله که متوجه منظور بنده شده باشید.
@aghletarif
اعراف
دو کلمه حرف حساب. برخی جوری وانمود میکنند که گویی اطراف امام حسین علیه السلام را گروهی لات و لوت بی
حالا که دعوا بر سر این است که چهکسانی قاتل امام حسین(ع) بودهاند به یاد قسمت ۱۸ بذل خون افتادم:
عاشورا روز تقابل سکولاریزم با عقلانیت اسلامی بود...
#بذل_خون
#عاشورا
#انقلاب_اسلامی
@araf11
@bazl_61
اعراف
حالا که دعوا بر سر این است که چهکسانی قاتل امام حسین(ع) بودهاند به یاد قسمت ۱۸ بذل خون افتادم: ع
سکولاریزم خیلی مسألهی پیچیدهای نیست!
سکولاریزم یعنی برخورد سلیقهای با دین.
سکولاریزم یعنی شراب بخور و هیات بیا.
سکولاریزم یعنی توبه هم نکردی مهم نیست فقط بیا هیات...!
یعنی اگر به موسی ایمان آوردی، عیبی ندارد که فرعون را هم قبول کنی.
سکولاریستها، عقلانیت اسلامی را جمود و خرمقدسی میخوانند.
البته همانطور که نگاه تک بعدی به دین و دینداران غلط است، نگاه سلیقهمدارانه به تشریع و حاکمیت دینی هم غلط است!
ولی چرا سکولاریستها دائما سعی میکنند از عقلانیت واقعی اسلامی، چهرهی متحجرانه بسازند و آن را روایت کنند؟!؟!؟
خدا کند یزید پشت سر ماجرایشان نباشد...
@araf11
هدایت شده از روشنگری
30.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وزیر فرهنگ و ارشاد: شاید بالای ۳۰۰-۲۰۰ نفر از هنرمندان بودند که اگر وزارت فرهنگ نبود باید وارد رویههای امنیتی- قضایی میشدند/ چقدر از این افراد دشنام دادند و آرزوی مرگ ما را کردند!
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از روشنگری
35.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وزیر فرهنگ و ارشاد: ممنوعالکاری خواننده مشهور را برطرف کردم/ آقای رئیسی هر دفعه من را میدید میگفت نکند کسی را محدود کنید!/ خون این شهید هم باعث نشد برخی بیدار شوند
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از وحید یامین پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️این روزها در خیابانهای لندن و خیلی شهرهای دیگر غرب دستههای عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام راه میافتند، اما آنچنان که میبینید پلیس فقط حاملان پرچم فلسطین را ضرب و شتم میکند!
پرچم حضرت حسین علیهالسلام پرچم مبارزه با طاغوت و ظلم است. ما شاید ندانیم امروز کدام پرچم چنین معنایی دارد، اما پلیس انگلیس خوب میداند...
هیئت سکولار، بیمعناست.
➕️ @yaminpour
هدایت شده از علیرضا زادبر
فراموشی جمعی تاریخ،
ختم به جنایتِ بزرگی مثل امام کُشی میگردد
.
.
ابن زیاد به عمر سعد دستور داد:
میان آب و حسین مانع شو تا قطرهای از آن آب ننوشد [و با تشنگی کشته شود] همانگونه که با عثمان چنین کردند!
دروغ بود
علی(ع) مخالف محاصره خانه عثمان بود
علی(ع) تلاش کرد که محاصره شکسته شود
آب به عثمان برسد.
علی(ع) مخالف خلیفه کُشی بود
اما آنچنان تاریخ را تحریف کردند، دستگاه تبلیغاتی بنی اُمیه آنقدر اذهان را تغییر که علی(ع) را مقصر جلوه دادند!
در کربلا یکی از بهانههای تشنگی حسین(ع) همین دروغ بزرگ بود.
#محرم_مجازی
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از رحا مدیا
🖼 #لوح | بر مدار ولایت
حضرت حجت (عج) اینگونه به حضرت #ابالفضل_العباس سلام میدهد:
السلام على العباس بن علي بن أمير المؤمنين المواسي أخاه بنفسه، الاخذ لغده من أمسه، الفادي له، الواقي له، الساعي إليه بمائه، المقطوعة يداه، لعن الله قاتليه يزيد بن وقاد الجهني وحكيم بن الطفيل الطائي ...
سلام بر عباس (علیه السلام) فرزند امیرمومنان (علیه السلام) که جان خویش را در راه برادرش داد، از دیروزش برای فردایش توشه برگرفت، در راه برادر جانبازی کرد و خود را فدایش کرد، از او حفاظت و خود را سپر بلایش کرد، برای او آب آورد، دست هایش قطع شد. خداوند قاتلانش یزید بن وقاد و حکیم بن طفیل طایی را لعنت کند.
#پوستر
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از @ Hamidi
✏️شمشیر یزید کُند بود؛
سکوت خواص صیقلش داد...
#سکوت
#بصیرت
#عاشورا
✍️#محمدجوادمحمودی
❗️انتشار فقط با نقل قول (فوروارد)❗️
@negashteh | نگاشته
هدایت شده از مجـله نامیرا
خم شد.
چیزی از زمین برداشت.
باز خم شد.
چیزی از زمین برداشت.
دوباره و چندباره.
نزدیک رفتم به پرسش.
نگاه کرد به آتشهای فراوان سپاه دشمن.
فرمود: «فردا کودکانم در این بیابان، پیِ پناهی میدوند.»
دستهایش پر بود از خارهای بیابان.
شب عاشورا بود.
_عطیه رحمانی
🆔 @namiramag 👈 عضویت
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻منطق سرخ حسین و منطق بیرنگ ما:
ارادت دینی، ارادهی انقلابی
🖊مهدی جمشیدی
۱. روزگار عجیبیست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصتویک هجری متوقف کردهاند و برای امام شهید، حسین -علیهالسلام- ناله سر میدهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهیشان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمیرود؛ چنانکه اشکهای کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشستهاند و به گذشته مینگرند و اکنونشان، شبیه میلیونها نظارهگر سال شصتویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامهی کربلا، خاموش و بیطرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمیدانند. دلدادهی عزای حسین هستند و نه خط حسین. میگریند، اما فریاد برنمیآورند. تشنهی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنهی خونشان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبستهاند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین میشمارند. از کربلا، یک داستان غمانگیز ساختهاند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنونشان و انتخابهای اکنونشان را به آن عرضه نمیکنند. در این روایت، کربلا نمیتواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود میماند و از درس و عبرت تاریخی، تهیست. برایناساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمیخیزد که هزینهدادن برای آن، معنا پیدا کند.
۲. و کاش فقط نظارهگر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومیرفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، همدردی میکنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابیگری مینشانند و جبههی سازش و تسلیم و انقیاد را برمیگزینند. از راه رفته، بازمیگردند و تجربهی گرهگشای مقاومت را کنار مینهند. مقاومت را باطل و بیفرجام میشمارند و بیاعتنا به خط حسین، به سوی قبلهی مذاکره و التماس و ذلت، سجده میکنند. وعدهی همراهی میدهند اما اندکی بیش، دوام نمیآورند و به جبههی مقابل میگریزند. برای غربت حسین، بر سینه میکوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمیدارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطرهی محزون فروکاهیدهاند که بازخوانی سالیانهاش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را میبینند و مییابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را میگیرند. هماشک و همدرد حسین هستند، نه همراه و هممنطق او. حقیقت را تنها نهادهاند و سر در لاک زندگی شخصی فروبردهاند. جز به خود نمیاندیشند و نصیبی از بیتعلقی نبردهاند. حسین را برای محرم و هیأت میخواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح میدهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را میستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمیگزینند و حتی از احتمال جنگ میهراسند. آداب تقیه میدانند و با مبارزه بیگانهاند. برای حسین، قیام را میپسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوستهها و ظواهر، متوقف ماندهاند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکندهاند. همعهد با عافیت هستند و تن به بلا نمیسپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت.
۳. چه کنیم با این تعارضها و تهافتها؟! چه کنیم با این تذبذبها و تلاطمها؟! چه کنیم با این فهم تاریخیشده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادتهای منهای ارادهی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معاملهگری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان میدهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دینفروشی میکنند. از دین خویش میفرسایند برای طلب دنیا. دنیایشان تا آنجا دینیست که هزینه ندارد. دینداریشان، بیهزینه و عافیتطلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشودهاند و کیسه دوختهاند، اما حسین نیزهنشین را میستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیکتر باشد را افراطی و تندرو میخوانند؛ چنانکه در زمانهی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه.
و حسین، چه زیبا و موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بندهی دنيايند و دين، لقلقهی زبان آنهاست، و هر جا منافعشان بهوسيلهی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مىچرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دينداران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزندهی او به جامعهای است که دین را در سایهی دنیا میطلبد و هر آنگاه که زمینهی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری میافکند و دنیا را بر صدر مینشاند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60