eitaa logo
اعراف
85 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
353 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
پیروز آتش بس لبنان چه کسی‌ست؟ برای فهمیدن اینکه آتش بس در لبنان نشانه پیروزی یا شکست چه کسی‌ست، نیازی به شناخت منطقه و جزییات صحنه نبرد و... نیست؛ کافی‌ست رژیم صهیونیستی را بشناسیم. آیا در تمام این سالها چیزی جز قدرت طرف مقابل موجب توقف او شده است؟ کشتن چند ده هزار نفر، فشار افکار عمومی جهانی، قوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل، توافقات و تعهداتی که خود این رژیم پایش را امضا کرده، احکام قضایی، محدودیت‌های حقوقی، بایدهای اخلاقی، اصول انسانی و... هیچ‌وقت جلوی درندگی این سگ هار را نگرفته است. او هرجا توانسته بی‌توجه به همه اینها کشته و جنایت کرده و بمب ریخته و ویران کرده و پیش رفته. پس هرجا او متوقف شد شک نکنید از ضعف است. شک نکنید به زمین سفت و دیوار بلند رسیده. البته که می‌‌توان منتظر توضیح و تحلیل اهل فن درباره جزییات صحنه و آتش‌بس و... شد اما بی‌شک کلیت ماجرا چیزی جز شکست این سگ هار پر مدعا نیست. پس ماشالا... حزب الله... ماهبندان | محمدرضا شهبازی https://eitaa.com/joinchat/1672544327Ce9f226d35a
بعد از خواندن این تیتر، کمی به فکر فرو رفتم که آنرا چگونه نقد کنم؟ استادی دارم که می‌گوید، اگر می‌خواهی یادداشت بنویسی، اول از تجربه‌ی زیسته‌ی مرتبط با موضوع شروع کن. هرچه فکر کردم که من چه تجربه‌ی زیسته‌ای با وفاق شعاری دولت دارم، پاسخی پیدا نکردم! بعد از مدتی به یاد دوران مهد کودک خود افتادم. زمانی که باید میان دو نفر یکی را برای دوستی انتخاب می‌کردم. نتیجه‌ی انتخاب هر کدام، شنیدن یک جمله‌ از سوی دیگری بود: قهر قهر تا روز قیامت! حکایت وفاق در دولت فعلی با منتقدان و قانون‌گذاران کشور نیز همین گزاره شده است. یا باید تا آخر با آنها دوست بمانی و هیچ نقد و تشری به ایشان نزنی، یا اگر زدی، تا روز قیامت با تو قهر خواهند کرد؛ البته اگر به قیامت اعتقادی داشته باشند... رئیس مجلس هم خوب جوابشان را داد. الحق وفاقی که با لایحه‌ی یک فوریتی به هم بخورد، همان بهتر که نباشد! پاستور نشینان مرغ‌شان یک‌پا دارد: یا قانون یا ظریف! یا وفاق یا حجاب! چه حکمرانی دلقک‌واری شده است، حکمرانی دولت‌مردان جناب جراح! نمی‌دانم آقای پزشکیان در صدد اداره‌ی کشور است یا اقناع کودکان مهد؟! خدا خودش بخیر کند! الهی آمین 🖊 علی عسگری @araf11
هدایت شده از رحا مدیا
هدایت شده از رحا مدیا
🔰 فقیه سیاست‌ورز ♨️ «ایشان مجدِّد اسلام در قرن حاضرند!»؛ این جمله از زبان فقیهی صادر شد که در زمان حکومت طاغوت، از حامیان نهضت‌های انقلابی همچون فدائیان اسلام و حرکت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری امام‌ خمینی(ره) بود. کسی که به همراه آیت‌الله خوانساری در جهت بازخواست رژیم پهلوی و مبارزه علیه اقدامات خلاف شرع آن، نزد آیت‌الله بروجردی رفته و با ایشان سخن می‌گفت. ⭕️ در زمانه‌ای که برخی از منبری‌ها به نفع انقلاب اسلامی و قیام امام راحل، سخنی بر زبان جاری نمی‌ساختند، ایشان به‌عنوان یک مجتهد و فقیه طراز، علیه رژیم سفاک پهلوی سخنرانی کرده و با نگاهی مکتبی جنایات آنها را با جنایات یزید مقایسه و حضرت امام را به عنوان یکی از یاوران امام حسین(ع) معرفی می‌کردند. 💢 آیت‌الله محمد‌ علی اراکی(ره) مرجع تقلیدی بود که هیچ‌گاه دین را از سیاست جدا ندانست و به عنوان عالمی فرزانه کوشید تا مسیر هدایت را در چارچوب نظام سیاسی «امام و امت» مشخص کند. مبارزه‌ی ایشان در سال 1341 علیه لایحه‌ی انجمن‌های ایالتی و ولایتی به‌خوبی نشان می‌دهد که دین اسلام در نگاه این فقیه مجاهد، نه تنها محدود به احکام فردی نمی‌شود؛ بلکه برنامه‌ای جامع در جهت تنظیم روابط اجتماعی و قراردادهای اساسی میان مسلمین است. ✅ حمایت‌ آیت‌الله اراکی از حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظلّه العالی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی که انتخاب‌شان را «مایه دلگرمی و امیدواری ملت قهرمان ایران» می‌دانستند، نمونه‌ای از استقامت فکری و سیاسی یک فقیه اندیشمند و متعالی است. ایشان در حمایت خود از رهبر فرزانه انقلاب فرمودند:« این جانب با ابتهال و تضرع به درگاه ربوبی و با استغاثه به ناحیه مقدسه حضرت ولی عصر(عج)، دوام تأییدات و توفیقات آن جناب را در انجام این مسئولیت بسیار سنگین خواستارم.» 💠 نگاه جامعه‌ساز و فعال ایشان به حوزه‌ی علمیه گواه بر این مطلب است که ظرفیت حوزه‌ی انقلابی برای پیشبرد اهداف تمدنی انقلاب اسلامی به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. ایشان در همین مسأله فرمودند: «حوزه‌های علمیه وظیفه دارند نیازهای نظام اسلامی را از نظر فقهی، فرهنگی و سیاسی تأمین نمایند، با نظام در ارتباط باشند.» 🔘 سرانجام آیت‌الله اراکی(ره) بعد از یک قرن بندگی و سال‌ها سیاست‌ورزی، در تاریخ هشتم آذر 1373 دعوت حق را لبیک گفتند و در جوار حضرت معصومه(س) و در حرم مطهر به خاک سپرده شدند. ✍🏻 علی عسگری 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
هدایت شده از آنتی سکولار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اسلام دین صلح است یا جنگ؟ ‼️کنایه شهید بهشتی به مروجان اسلام رحمانی! 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
⚫️ بلک فرایدی؛ کلان‌پروژهٔ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی 🖊سجاد انجم‌شعاع ▪️در جهانی که ایدئولوژی «سرمایه‌داری» به‌عنوان نیروی مسلط بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، «مصرف‌گرایی» را به‌عنوان اصولی ثابت و بنیادین در کانون گفتمان خود قرار داده است، «بلک فرایدی» به‌عنوان نمادی برجسته و تأثیرگذار از این طرز تفکر ظهور می‌کند. این روز که در ظاهر تنها یک رویداد اقتصادی به‌شمار می‌رود، در حقیقت محملی است برای: ۱. تحمیلِ سبک زندگی غربی ۲. تقویت هژمونی نظام سرمایه‌داری ۳. تضعیف ارزش‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی جوامع دیگر. بلک فرایدی فراتر از یک فستیوال خرید و تخفیف، در ماهیت خود ابزاری پیچیده و ماهرانه است که به‌طور مستقیم به پروژه‌ای فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است. این رویداد، به‌نوعی در راستای تغییر ذائقه‌ها و گرایش‌های فردی و جمعی در جوامع غیرغربی عمل می‌کند و با ترویج مصرف‌گرایی بی‌حد و مرز، به‌دنبال تحمیل فرهنگ و ارزش‌های مبتنی بر سرمایه‌داری به دیگر نقاط جهان است. به این ترتیب، بلک فرایدی بیش از آنکه یک اتفاق اقتصادی باشد، به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای فرهنگی-اقتصادی عمل می‌کند که هدف آن استحاله و تبدیل جوامع به مصرف‌کنندگان بی‌چون و چرا و در نهایت حذف تمایزات فرهنگی و تاریخی آن‌ها از هویت‌های اصیل خود است. ▪️مصرف‌گرایی افسارگسیخته و انحراف از میانه‌روی اسلامی: یکی از ویژگی‌های بارز «بلک فرایدی»، ترویج مصرف‌گرایی بی‌حساب و کتاب و رقابت بی‌امان بر سر کالاهای غیرضروری و تجملی است. این پدیده که در درون خود نوعی اشتیاق به مصرف را به وجود می‌آورد، به‌طور شگفت‌انگیزی با آموزه‌های اسلامی(مصداقی پرواضح: وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ) در تضاد است؛ در این فضا، بلک فرایدی با تمرکز بر نیازهای کاذب و القای تصورات غلط درباره ضرورت «کالاهای لوکس»، از انسان مسلمان جامعه‌ای می‌سازد که به‌جای توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و ضروریات واقعی زندگی، خود را در دام تبلیغات اغواگرانه برندهای «چندملیتی» و کالاهای فاقد ارزش اساسی می‌اندازد. این روز، نه‌تنها نمادی از اسراف و تبذیر است، بلکه به‌طور ضمنی پیام‌آور رفتاری است که در آموزه‌های اسلامی، مصداقی از عمل به دست طاغوت قلمداد می‌شود. ▪️تحمیل فرهنگ مصرف‌گرای غربی: بلک فرایدی، فراتر از یک رویداد اقتصادی، ابزاری است برای نفوذ فرهنگی و استحاله ارزش‌های اسلامی. «سبک زندگی غربی»، با محوریت «مصرف و لذت‌گرایی»، از طریق چنین رویدادهایی تلاش می‌کند تا هویت فرهنگی دیگر جوامع را مستحیل کند. این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «تهاجم فرهنگی» یاد می‌کنند؛ پروژه‌ای که هدف اصلی آن تغییر باورها و رفتارهای جامعه‌ی اسلامی است. ▪️تشدید بی‌عدالتی اقتصادی: بلک فرایدی، بیش از هر چیز، به تقویت ساختارهای «سرمایه‌داری کلان» و «تعمیق شکاف‌های طبقاتی» می‌انجامد. این روز، به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند، در دستان شرکت‌های چندملیتی به‌وسیله کمپین‌های گسترده و فریبنده، سود کلانی را به جیب می‌زند و در مقابل، قشرهای کم‌درآمد و محروم که حتی از عهده خریدهای تخفیفی و اغواگر این روز برنمی‌آیند، به‌طور فزاینده‌ای به حاشیه رانده می‌شوند. این روند، نوعی بازتولید نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی است که در آن، تنها معدودی از قدرتمندان اقتصادی از این چرخه سودآور بهره‌برداری می‌کنند، در حالی که اکثریت مردم در دایره فقر و محرومیت به دام می‌افتند. ▪️فروپاشی ارزش‌های اخلاقی و انسانی: رفتارهای خشونت‌آمیز و رقابت‌های بی‌رحمانه‌ای که در خلال بلک فرایدی میان مشتریان رخ می‌دهد، به‌وضوح نمایانگر عمق بحران اخلاقی در این رویداد است. از یک‌سو، کشمکش‌های فیزیکی و برخوردهای تهاجمی برای دست‌یابی به کالاهای تخفیفی، همچون انعکاسی از دیوانه‌وار شدن انسان‌ها در جستجوی کالای مصرفی، هرگونه مفهوم انسانیت و کرامت را به چالش می‌کشد. این در حالی است که رقابت ناسالم خریداران برای جلب توجه دیگران و ایجاد اغواهای تبلیغاتی، در واقع به‌نوعی سوق دادن افراد به‌سوی رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه است که حقوق و احترام به دیگران را به‌کلی نادیده می‌گیرد. این پدیده، در پس‌زمینه خود، بازتاب‌دهنده یک تحریف جدی در اصول اخلاقی است که در آموزه‌های اسلامی، همچون رعایت «انصاف»، «احترام به حقوق دیگران» و «روح تعاون اجتماعی» تأکید شده است. @HOWZAVIAN_kerman
ضربان "قلب زمین" هر لحظه بیشتر از قبل می‌شود! به راستی سرمایه‌داران صهیونیستی از جان ما چه می‌خواهند؟ @araf11
هیچ چیز سر جای خودش نیست! نه تخصص نه تعهد نه اعتماد نه رئیس جمهور! @araf11
روشنفکران سایِنس‌زده، به ما می‌گویند: اینها می‌خواهند چرخی را که غرب ساخته را از اول بسازند. تا مثلا بومی‌سازیش کنند... خب غرب که آن مسیر را رفته است! من هم وقتی چشمانم به تیتر این دو روزنامه افتاد با خودم گفتم: غرب که تا انتهای "بی‌حجابی" را رفته است. پس چرا می‌خواهید بار دیگر آن را تجربه کنید؟! 🖊 علی عسگری @araf11
هدایت شده از رحا مدیا
از حمله به قانون حجاب جا نمانی 🔴 در این روزها که رسانه‌های دشمن در خارج و پیاده‌نظام‌هاى رسانه‌ای آنها در داخل به شدت مشغول هجمه علیه قانون عفاف‌وحجاب هستند، عده‌ای از حوزویان نیز که از دیرباز بلندگوی آمریکا بوده‌اند، بار دیگر به شریعت‌بازی و فتواپراکنی پرداخته اند. 🔸 فاضل میبدی نیز از قافله‌ی جاده‌صاف‌کن‌های این سیل عقب نمانده و گوشه‌ای از گفتگوی خود که یک سال پیش در دیدارنیوز منتشر شده را در پست اینستاگرامی‌اش باز نشر داده است. 🔊 میبدی در این برنامه می‌گوید: «یک جا پیدا کنید امام علی(ع) در دوران حکومتش دغدغه‌اش مسئله حجاب بوده باشه؛ سرتاسر نهج‌البلاغه را بردارید بخونید.» ♨️ وی با این سخن سعی دارد دغدغه‌مندی حکومت نسبت به عفت جامعه را خدشه‌دار کرده و قانونی بودنِ حجاب را خارج از نگاه حکومتیِ امیرالمؤمنین (ع) جلوه دهد. جناب فاضل میبدی❗️ از شما که در حوزه علمیه تحصیل کرده‌اید و به تعبیر خودتان یونیفرم این صنف را بر تن دارید، توقع بیشتری می‌رود. ‼️خیلی بعید است که شما برای شناخت دین و وظیفه‌ی دینیِ حکومت اسلامی صرفا به سرتاسر نهج‌البلاغه بسنده کنید. شما اسلام را چطور شناخته‌اید؟! 💠 مگر دین منظومه ای از معارف نیست که باید آن را در تمام منابعش جستجو کرده و از مجموعه‌ی آن تعالیم بهره برده و مجتهدانه راجع به مسائل آن نظر داد؟ 🔷 مگر حضرت علی(ع) هشدار ندادند که «زنانی ظاهر می‌شوند که برهنه و لخت هستند! زينت های خود را آشکار می‌سازند، حرام های الهی را حلال می‌شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود» (من لايحضره الفقيه، ج 3، ص 390) (وسائل الشیعه، جلد 20، ص 35) 🔷 مگر امیرالمؤمنین(ع) نفرمودند که «ای اهل عراق، به من خبر رسیده که زنان شما در کوچه و بازار، به نامحرمان برمی خورند، آیا حیا نمی کنید؟ سپس فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.» (الکافی/ ج 5/ ص537) 🔷 مگر نفرمودند: «آیا شرم نمی کنید و غیرت نمی ورزید که زنانتان به بازارها می‌روند و با مردان برخورد می‌کنند» 🔷 مگر نه این‌است که از جابربن عبدالله انصاری نقل شده که «پیامبر اکرم(ص) نهی می‌فرمودند از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت‌نما باشد و یا خود را تزیین به زیورآلاتی کند که موقع راه رفتن سروصدای آنها شنیده شود و باعث جلب توجه مردان نامحرم شود» (مستدرک ‏الوسائل/ ج14/ص 280) ❇️ آیا این اخبار گویای دغدغه مندی حضرت علی(ع) نسبت به عفت زنان نیست؟ ✅ ضمن اینکه مسأله‌ی بی‌حجابی آن هم به این شکل امروزی، در زمانه‌ی ایشان مورد ابتلا نبوده است. ⭕️ شاید جنابتان توقع دارید حضرت امیرالمؤمنین شخصا با زن بی حجابی برخورد می‌کرده و برای او نسخه می‌پیچید و این نسخه نیز حتما در نهج البلاغه چاپ می‌شد تا شاید قانع شوید. 📌 پس با سیاست‌بازی و صورتی‌بازی نمی‌توان دین را تفسیر به رأی و تفسیر به منافع جناحی کرد. ✍️ باقریان 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
عمل به قانون یا شانه خالی‌کردن از آن! من موافق هر قانونی هستم که بتواند از رشد هنجارشکنان و ولنگاران بی‌حجاب در جامعه جلوگیری کند. اما مسأله این است که این قوانین چه میزان ضمانت اجرا از طرف مردم و مسئولین دارد؟ شاید بتوان گفت که ضمانت اجرای یک قانون به خود آن بستگی دارد‌. در لایحه‌ی عفاف و حجاب، بند‌هایی در زمینه‌ی مبارزه با هنجار‌شکنی آقازاده‌ها و ترک فعل مسئولین آمده است که به نظرم هیچگونه ضمانت اجرا نخواهد داشت! چرا؟ چون وقتی قوانین نظارتی سفت و سخت‌تری در قبال ترک فعل آنان، هنوز اجرایی نشده است، چه ضمانتی برای عملیاتی شدن این بند از قوانین آنهم برای حجاب وجود دارد؟! از طرفی آیا این قوانین از سوی بانوان هنجارشکن و متهتک اجرا می‌شود؟ بستگی دارد. کلیپی را می‌دیدم که از بانوان بی‌حجاب در خصوص جریمه توسط دوربین، می‌پرسید. آنها هم نظر مثبتی داشتند. چرا؟ چون می‌گفتند دیگر کسی نیست بگوید این چه وضعشه، یا مثلا چرا اینجوری آمدی، یا رعایت کن! یعنی به حسب خود دیگر هجمه‌ی روانی که بخواهد امر به معروف‌شان کند وجود ندارد. حالا دوربین بخواهد جریمه کند خیلی مهم نیست! این خیلی مهم نیست می‌تواند ۲ معنا داشته باشد: الف) دیگر مهم نیست. حجاب بر سر می‌کنم و اگر جریمه‌ای باشد می‌پردازم. ب) دیگر مهم نیست. هر چقدر باشد می‌پردازم و همانگونه که بخواهم در خیابان قدم می‌زنم. خب توجه به این دو معنا، شاید بتوانیم چنین نتیجه بگیریم که قانون عفاف و حجاب، ضمانت اجرای حداکثری نیز نمی‌تواند داشته باشد. چرا که همان قشر ۵ یا ۶درصدی، عموما از طبقه‌ی مرفه جامعه بوده و با سرمایه‌ی هنگفتی ‌که در اختیار دارند، کک‌شان هم نمی‌گزد. نتیجه: از رفقای حزب‌اللهی خود می‌خواهم دل به این لوایح نبندید! اگر مسئولین اهل اجرای قوانین بودند، اکنون باید به رشد ۸ درصدی در اقتصاد و رشد فرهنگی مطلوب در کشور می‌رسیدیم. و اگر بنا بود مردم با جریمه‌های دوربینی، سر به راه شوند، اکنون باید آماره کشته‌های تصادف جاده‌ای آن هم بر اساس سرعت غیر مجاز به کمترین میزان می‌رسید که چنین نشده است. حقیقتا تذکر لسانی تأثير دارد. بروید و تذکر محترمانه بدهید. خداوند خودش کمک خواهد کرد. 🖊 علی عسگری @araf11