🛑بنجامین کمدین آمریکایی با انتشار عکسی از یک خانه فحشا در یک خیابان عمومی لس آنجلس که بنرهای #مهسا_امینی و #زن_زندگی_آزادی روی اون نصب شده این توییت را منتشر کرده👇
ترجمه:
به زنان مسلمان (نما) در غرب (از جمله ایرانیان فراری) گوش ندهید. آنها میخواهند روسری را از شما بگیرند تا شما را به روسپی های معتاد تبدیل کنند.
تنها چیزی که آنها به دنبال آزادی شما از آن هستند، ایمنی خانواده و عزت شماست.
شریعت به شما ظلم نمیکند، بلکه از شما محافظت می کند.
#تلنگر
#مطالبه_گری
@araf11
#شهید_محمود_کاوه :
اگر امروز به انقلاب ما خدشه وارد شود،بدانید که به مسلمانان جهان خدشه وارد شده است واگر به انقلاب ما رونق داده شد، مسلمانان جهان پیروز شده اند.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
◽️ یک طرح بحث درباره حجاب
این روزها در جمع بانوان (اعم از متدین و غیر آن) که حضور پیدا می کنم یکی از دغدغه های اصلی مساله حجاب است که نشان می دهد جامعه "اکنون" آماده شنیدن است و شاید کمتر شرایطی بتوان یافت که چنین حساسیتی وجود داشته باشد.
این شرایط ایجاب می کند هر قدر منطقیتر بتوانیم درباره حجاب صحبت کنیم نفع بیشتری می بریم.
این که عناصر بحث منطقی درباب حجاب چیست را به زمان دیگری موکول می کنیم و فعلا به طرح بحثی که برای حجاب ارائه می کنم می پردازم.
🔰چند مقدمه برای این بحث وجود دارد که به فراخور حال و زمان جلسات گاهی همه اش و گاهی برخی را طرح می کنم:
🔹 مقدمه اول این است که هم ما و هم مخالفان حجاب یک دغدغه مشترک داریم که می توانیم آن را چنین عنوان کنیم؛ «ما می خواهیم زن (و البته مرد) با انسانیت خود در جامعه حضور پیدا کند نه با ظهور جنسیت ماده».
دلیل واضحی دارد: زن اگر به سبب جنسیت حضور پیدا کند کارکرد او هم کارکرد جنسیتی می شود.
👈 حال طرفداران حجاب می گویند این هدف با پوشش تامین می شود و مدافعان بی حجابی می گویند اگر بگذارید بی پوششی عادی شود دیگر کسی نگاه جنسی و بددلی نمی کند و "زن" را نمی بیند بلکه انسانیت او را می بیند.
تصور می کنم «عادی شدن» بزرگترین استدلال مخالفان حجاب در کشور ما است، این تلقی قطعا در کشورهای توسعه یافته وجود ندارد چون بسیار حرف بچه گانهای است و البته ما لازم است به نقد منطقی بپردازیم.
🔸 مقدمه دوم
انسان برای زندگی احتیاج به «لذت بری»دارد، زندگی خالی از لذت یعنی زندگی پوچ. در پستی که در باب "معنای زندگی" گذاشتم این مطلب توضیح داده شده است.
🔹 مقدمه سوم
لذت قواعدی دارد:
اولا لذت دنیا انفعالی است یعنی نوعا و معمولا تابع رنج و حرمان و فقدان است،
ثانیا لذت دنیا دلزدگی می آورد، اگر امر لذیذ چند بار تکرار شود و همیشه در دسترس باشد سبب دلزدگی می شود.
ثالثا انفعالی بودن و دلزدگی در لذت به دلیل مقدمه دوم انسان را به تنوع طلبی در لذت می کشاند.
🔸 مقدمه چهارم
عمده لذت مرد «دیداری» است و عمده لذت زن «شنیداری»، مقصودم دقیقا لذت در ارتباط جنسی یا مقدمات آن است. این معنا هم با استقراء مختصر قابل اثبات است.
🔹مقدمه پنجم
قانون برای بخش اندک متخلف اجتماع است اما اکثریت غیر متخلف را به دردسر می اندازد، مثلا شاید ۲۰ درصد یک شهر هنگام رانندگی سرعت بروند و قانون مجبور شود که سرعت گیر، دوربین کنترل سرعت و پلیس قرار دهد و این موجبات زحمت برای آن ۸۰ درصد بقیه می شود.
🔸مقدمه ششم
گاهی احتمال یک امر اندک است اما ضرر موجود در محتمل آن بالاست، محتمل یعنی چیزی که در باره آن احتمال می رود. مثلا جان انسان ها یک محتمل بالاست که گاهی هر چند احتمال به خطر افتادن جان یک نفر اندک است اما چون محتمل بالاست احتیاط صورت می گیرد، مثل نصب نکردن پریز برق در حمام که گاهی ممکن است در اثر تراکم بخار در حمام موجب برق گرفتگی شود. هر چند این اتفاق بسیار به ندرت افتاده باشد.
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
بعد از مقدمات وارد بحث می شویم:
۱) برای این که انسانیت زن در جامعه حضور پیدا کند اگر سراغ بی پوششی رفتیم یک اتفاق ناگوار می افتد و آن این که سطحی از این بی پوششی برای آقایان عادی می شود، تا اینجا را با کسانی که می گویند عادی می شود هماهنگ هستیم اما آنها از ادامه مطلب غافل اند،
۲) وقتی عادی می شود مرد برای لذت جنسی و "لذت بری"از زندگی «دوستت دارم» را به زنی میگوید که کم پوششتر از دیگران باشد، و این موجب رقابت ناخواسته بانوان برای کم حجابتر شدن و کم پوششتر شدن می شود.
۳) اینجاست که به جای انسانیت زن، جنسیت او محل رقابت برای نمایش می شود. لازم نیست همه بانوان این چنین باشند بلکه نیمی از جامعه بانوان هم به این وضع مبتلا شوند کفایت می کند برای این که رقابت ناسالمی در نمایش های جنسی رخ دهد.
۴) به موجب خصوصیت تنوع طلبی در «لذت بری» و البته انفعالی بودن آن سطوح دیگر لذت منوط به استفاده های غیر متعارف در روابط جنسی می شود، اینجاست که به جای رابطه مرد- زن رابطه مرد-مرد یا رابطه زن - زن پدید می آید.
۵) تنوع طلبی کار را به جاهای باریک تر هم می کشاند، روابط ضربدری که اخیرا به نحو تهوع آوری در بین بخش بسیار اندکی شایع شده و در بخش زیادی از کشورهای دنیا کلوب های مشخص با اسم و عنوان مشخص دارد ناشی از همین منطق «لذت بری» است. انسان ها به جایی می رسند که از همسر خود لذت نمی برند بلکه از دیدن هم خوابگی همسرشان با دیگری.... (عجب دنیای کثیف و لجنی است)
۶) اشتباه عمده مخالفان حجاب این است که تصور می کنند عادی شدن یعنی حل شدن مسأله، در حالی که عادی شدن همیشه نسبت به سطح معینی از روابط رخ می دهد و چون انفعال در لذت بری و تنوع طلبی در آن برای «معنا دهی» به زندگی لازم است سطوح دیگری که نوعا غیر متعارف هستند را ابتدا با عذاب وجدان تجربه می کنند و سپس آن سطح برای مدتی لذتی دارد و پس از آن هم این سطح از روابط عادی می شود. (حیا مانع از آن است که برخی مواردی که در مشاوره ها گفته می شود را بازگو کنم)
۷) مشکل دیگری که این عده توجه ندارند آن است که لازم نیست پسر خاله من یا پسر عمه من یا برادر شوهر من یا هر شخص مذکر دیگری که در زندگی من است انسان آلوده و اهل شهوتی باشد، به موجب مقدمه پنجم برای لجن مال کردن اخلاق یک جامعه کافی است ۲۰ درصد آن این چنین باشند. ۲۰ درصد هر چند به لحاظ آمار اندک است اما وقتی در یک جامعه ۱۲ میلیونی مثل تهران ملاحظه بشود رقم بسیار بزرگی خواهد بود. (۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر)
۸)اتفاق ناگوار دیگر این است که روند عادی شدن هر کدام از سطوح به این سادگی رخ نمی دهد، این امر خصوصا برای پسرهایی که مجرد هستند بسیار سخت و دشوار است، گاهی چون برخی صحنه های جنسی در جامعه برای یک پسر عادی نشده ملاحظه آن موجب فشار شدیدی به او می شود و این فشار شدید گاه منجر به تجاوز به محارم خواهد شد. هر چند احتمال این فرض اندک است اما محتمل بسیار بالاست.
۹) بسیاری از آقایان از سن ۴۰ سالگی که عبور می کنند دیگر آن شدت شهوات جنسی سنین جوانی را ندارند اما اگر جامعه را تبدیل به نمایشگاه مانکن های جنسی کنیم آمار کسانی که در رقابت های جنسی وارد شده و با جوانان به مسابقه می پردازند بیشتر می شود، اینجاست که طلاق واقعی و طلاق عاطفی و چند همسری و روابط پنهانی خود را نشان می دهد.
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
ادامه پست طرح بحث درباره حجاب
این روایت که از علی بن موسی الرضا علیه السلام نقل شده است را در تایید تبعات سوء تنوع طلبی در لذت بری که گفته شد ارزیابی بفرمایید:
(در این روایت خیلی تأمل کنید، نگاه تعبدی صرف کافی نیست، حضرت یک تحلیل روشن ارائه می دهند. اگر انسان به تنوع طلبی بیفتد چه رخ خواهد داد؟)
فان قال (قائل ): لم امر الخلق بالاقرار بالله و برسله و بحججه ، و بما جاء من عندالله عزوجل ؟ قيل : لعلل كثيرة : منها ان من لم يقر بالله عزوجل ، لم يحتنب معاصيه ، و لم ينته عن ارتكاب الكبائر، و لم يراقب احدا فيما يشتهى و يستلذ من الفساد و الظلم فاذا فعل الناس هذه الاشياء و ارتكب كل انسان ما يشتهى و يهواه من غير مراقبة لاحد، كان فى ذلك فساد الخلق اجمعين ، و وثوب بعضهم على بعض . فغصبوا الفروج و الاموال ، و اءباحوا الدماء و النساء، و قتل بعضهم بعضا من غير حق و لا جرم : فيكون فى ذلك خراب الدنيا، وهلاك الخلق..
اگر كسى بگويد: چرا مامور شدند تا به خدا و پيامبران و حجتهاى خدا و به آنچه از جانب خداى بزرگ آمده است اقرار و اعتراف كنند؟ در پاسخ گفته مى شود: به دلايل فراوان ، از جمله اينكه هر كس معترف به خداى بزرگ نباشد، از گناهان دورى نمى كند، و از مرتكب شدن گناهان بزرگ پرهيز نخواهد كرد، و در تباهى ورزيدن و ستم كردن ، كه دلخواه او باشد و از آن لذت برد، پرواى هيچ كس را ندارد. حال اگر مردمان چنين باشند و هر كس آن كند كه دلخواه او است و پرواى هيچ كس نداشته باشد، همگان تباه مى شوند و بر يكديگر مى جهند، و نواميس و اموال غصب مى شود، و خونها و زنها از حرمت مى افتند، و بعضى بعضى ديگر را بى گناهى و حقى مى كشند. و اين چگونگى سبب ويرانى دنيا و هلاك مردمان و تباهى كشت و نسل است.
May 11
#شهید_علی_اکبر_شیرودی :
من یک سرباز ساده مکتب اسلام هستم که هنوز نتوانسته ام خودم را در حد کمال قرار بدهم.شاگر هیچ مکتبی نیستم فقط شاگرد اسلامم. مافقط میتوانیم یک سرباز ساده باشیم. برای من مکان فرق نمیکند حتی در درون خانه ام اگر کسی بخواهد علیه اسلام حرف بزند قیام میکنم. با او مقابله میکنم. برای من شهر،مکان و خانه مطرح نیست. اسلام مطرح است.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
#شهید_محمدجواد_باهنر :
به نظر من روحیه ملت ماطوری است که با ضربه هامقاوم تر می شود. بنابراین هرچه دشمن نیش خودش را . بیشتربازکند، احساس ملت ما برانگیخته تر می شود وسرسختی و مقاومتشان بیشتر.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حدیث خانم تو سن ۱۴ سالگی داره کارشناسی ارشد می خونه، خواهرشم نابغه هست. اما خب چون با حجابن باید بایکوت بشن.
یکی نوشته بود، خانمایی که توی جامعه حرف برای گفتن دارن، دنبال برهنگی نمیرن.
البته شاید این یک طرف ماجرا باشه.
این خواهر ما نمونه ی یک دختر رشد یافته در جمهوری اسلامی با تربیت درست هست.
#زنان_موفق
#تلنگر
@araf11
🔴🔴شدیدا خواندنی...👇👇👇
❌ مدافعان حقوق خانوما، دنبال چی هستن؟؟؟
این داستان را بخوانید..👇
تقریبا ۵ سالی میشه کوهنوردی رو به کمک سرپرستمون که بهش حاجی بابا میگفتم شروع کردم.
متاسفانه بعد از حدود ۲سال حاجی بخاطر آسیب پا دیگه نتونست همراهیمون کنه و گروهی که ۷ سال سرپرستش بود رو سپرد به یه آقای تقریبا ۳۰ ساله.
اوایل تو گروه کسی نمیتونست تحملش کنه اما به احترام انتخاب حاجی سکوت میکردیم. به مرور سرپرست جدید تو دل همه جا وا کرد و با همه صمیمی شد. تا جایی که به حاجی بابت قوانین سخت گروه ایراد میگرفت که تو گروه خانوما آزادی ندارن، چرا باید لباس خانوما بلندتر از آقایون باشه و اذیت بشن.
ازحقوق برابر میگفت به ظلمی که در حق خانوما میشه، خلاصه طوری حرف میزد انگار مدافع حقوق خانوماست و همه باور کرده بودن در حقشون ظلم شده.
بقیه ی آقایونِ تو گروه هم حرفاشو تایید میکردن و غمگین بودن از اینکه تو ایران ما زنان آزادی نداریم و باور غلطی نسبت به آقایون داریم.
حرفای سرپرست جدید رو همه تاثیر می گذاشت. دیگه گروه از هدف اصلیش خارج شده بود.
به هر بهونه ای مهمونی های مختلط، مسافرتای شمال و اصفهان و کیش و... برگزار میشد. بعضیا اولِ کار دیدن اعتراضشون بی فایده هست از گروه رفتن بیرون که بهشون انگ عقب موندگی زدن ولی ما موندیم و بعد از چند سال که به خودمون اومدیم دیدیم چقد تغییر کردیم..
جنس حرفا و شوخیا کلا فرق کرده..
آقایون چقد بی پروا در مورد کوچک ترین مسائلمون نظر میدن...
حساسیت هایی که قبلا تو روابط داشتیم رو دیگه نداریم، چه روابط ناسالمی که در عرض ۳ سال شکل گرفت...
تابستان امسال هم همه رفتن شمال که بخاطر خیانت یکی از آقایون به خانومش که تو سفر مشخص شد یه دعوای اساسی شد.
بعد از اون هم بخاطر جریان اغتشاشات و مخالفتا تصمیم گرفتم کلا گروه رو بذارم کنار.
و امروز بعد از تقریبا ۸ ماه بیخبری از گروه، شنیدم که برا گروه دنبال سرپرستن!!
چون از سرپرستِ" مدافع حقوق زنان "به جرم تجاوز به دختر دایی ۱۲ ساله اش شکایت شده !
و از صبح هزار بار ازخودم پرسیدم #مدافع_حقوق_خانوما دنبال چی هستن؟
💬 hazal
#مطالبه_گری
#تلنگر
@araf11
May 11
May 11
رفقا بحث آزادی عقیده و آزادی تفکر خیلی مهمه.
اینکه چه تفاوتی دارن باهم؟
قبلا توی کانال گذاشتم
الانم سنجاق کردم براتون.
ببینید اینکه یکی میگه اعتقاد فلانی اینه یا اعتقادشه و یا یکی میگه خب نظرم اینه یا به اعتقادت احترام میزارم یا مثلا خودش انتخاب کرده، حرفای شیکی هست که فقط و فقط حماقت میاره. هم برای گوینده ی این جملات و هم برای شنونده ای که قدرت تحلیل نداره.
شهید مطهری تفاوت آزادی تفکر و آزادی عقیده رو بیان کردند.
که PDF اونرو گذاشتم:
https://eitaa.com/araf11/398
ان شاءالله یک فیلم کوتاه میزارم که
شاید برخیا مستندش رو دیده باشید.
و بعد چند کلمه ای دربارش مینویسم.
ان شاءالله
#روشنگری
#تلنگر
@araf11
#شهید_آیت_الله_مفتح :
جوانان عزيز بدانيد آينده با قرآن و اسلام است، اين همه تزويرها، نيرنگ ها، تهديد ها، آزارها و... از بين مي رود.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
هدایت شده از بر پا
درباره کشف حجاب
۵
فاطمه خانم
🔹شاید شما هم فیلم دختر خانم چادری که در پارک تذکر میداد به کشف حجاب کرده ها را دیده باشید. فیلم را منوتو پخش کرد و در فضای مجازی هم زیاد دیده شد. یک دختر جوان دهه هشتادی، محجبه و مودب، میرود به کشف حجاب کرده ها تذکر میدهد، با لبخند، با اشاره دست به موهایشان و سپس به احترام دست به سینه ادب میکند و عبور مینماید.
🔹یک زن فیلم او را میگیرد، به او فحش میدهد و توهین میکند، ساندیسخور جغله و ...
دختر خانم سعی میکند با او درگیر نشود، پاسخ او را هم نمیدهد و صحنه را ترک میکند، اما این زن فحاش او را دنبال میکند. فیلم همینقدرش پخش شد.
🔹اما من هم به دیدار دخترک یا همان فاطمه خانم مشرف شدم. او میگفت که آن زن فحاش تلاش میکرد روسری از سرش بکشد. جالب است که فاطمه خانم بارها و بارها در فضاهای این چنینی وارد میشد و تذکر میداد تک و تنها با آرامش، با محبت، با دوری از دعوا و درگیری، با شجاعت و با اخلاص.
🔹پدر فاطمه خانم از دنیا رفته بود و مادرش نگران فاطمه بود اما جلوی او را نمیگرفت. حق داشت نگران باشد او امانت بود و باید مراقبتش میکرد مثل هر مادر دیگری. مظلومیت این مادر و دختر برای حفظ این غیرت دینی و سیاسی و ایستادن پای کار ، در عین اقتدار و استحکامشان، من و امثال مرا خجالت زده میکرد. من چند جمله به آن مادر و دختر گفتم.
🔹اول آنکه امام خیلی وقتها جوانها و نوجوانها را رهبران خود و دیگران معرفی میکرد. راست میگفت. نگاه به سن و سال نباید کرد برخی روحها خط شکن هستند. شبیه آن نیروی بسیجی که زیر آتش گلوله دشمن وقتی خیلی از نیروهای خودی کپ میکنند و پشت خاکریز مینشینند، قد راست میکند و الله اکبر میگوید که ترس دیگران هم بریزد، تعللها و وسوسه ها را پایان دهد. چه جالب است که یک دخترک دهه هشتادی چنین نقشی را ایفا میکند در این روزگار از انقلاب معنوی و توحیدی امام.
🔹دوم آنکه عزت دست خدا است. مادر با بغض میگفت به پدرش توهین کردند، گفتم مادر! عزت دست خدا است. این فیلم را دشمن پخش کرد ولی فکر نمیکرد هر بیننده منصفی از فاطمه تو درس اخلاص و شجاعت و غیرت بگیرد. که مسوولین کشور پرسان پرسان دنبالش کنند که او را بیابند. که نیروهای انقلاب کمی تامل کنند و فکری به حال انفعالشان کنند.
🔹گام دوم انقلاب هم دوران فاطمه ها است. فاطمه های دهه هشتادی. فاطمه های گمنام. اصلا نام فاطمه اسم رمز انقلاب ها است. یا مقلب القلوب! «ثبت» قلوبنا علی دینک. ما زن را با سیده زنان یعنی فاطمه س میشناسیم. حیات و زندگی را با فاطمه میشناسیم. انقلاب و آزادی را نیز با فاطمه میشناسیم.
🔹کاش فاطمه شهر ما تنها نمیماند. چادر از سرش نمیکشیدند. کاش با همه آداب و مراقبت ها و ارتقای امر به معروف ها و نهی از منکرها، اما اجازه نمیدادیم دشمن فاطمه های ما را تنها و بی پناه پیدا کند و رو سری از سرشان بکشد. فاطمه خانم نماد «همه» دختران مظلوم ما است، کاش بیشتر نگرانشان بودیم.
@ali_mahdiyan
#شهید_حاج_حسین_همدانی :
عشق به ولایت فقیه و اطاعت کامل از ایشان، سعادتمندی دنیا و آخرت را دارد.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
الحمدلله گزارشات خوبی از طرف مردم نسبت به اجرای قانون حجاب به گوش میرسه ولی این کافی نیست...
ببینید من برادرانه از خواهران خودم، خواهرانی که اهل گفت و گو و منطقی حرف زدن هستند و اطلاعات کافی دارند درخواست میکنم تا زمانی که بحث حجاب در جامعه ما و در زمان فعلی به یک دغدغه از هر دوطرف تبدیل شده، با خانم هایی که میشناسن و زیاد به حجاب اعتقادی ندارند، صحبت کنند. تکی هم نه. گروهی حرف بزنن.
گفتمان حجاب بايد ایجاد بشه.
باید تکیه گاه بحث ها، زدن دو منطق باشه:
۱)منطق انتخاب خودمه
۲)منطق اینجوری دوست دارم
_ ببینید در منطق۱، باید شما به طرف مقابل بفهمانید که اون خواهری که حجاب درست و درمونی نداره، این پوشش انتخاب واقعی او نبوده. اون قطعا در مقابل پوشش هایی که در مجازی و یا حقیقی، به عنوان الگو و مد میبینه، ناخواسته یکی را برگزیده
اما نه برگزیدن واقعی. اون بین بدپوششی/بی پوششی شماره ۱و ۲ و۳، مثلا شماره ی ۲ را انتخاب کرده. حال آنکه این انتخاب، واقعی نیست. او زمانی میتواند ادعا کند که من این را انتخاب کردم که نوع پوشش های مختلف اسلامی را هم تجربه کرده باشد. متاسفانه عدم تبلیغ و تهیه پوشاک های اسلامی در بازار، سبب شده که بدپوششی با انواع و اقسامش، به عنوان مدل و مد جا بیافتد واین یک نوع تحمیل فرهنگ نادرست است.
_منطق ۲، که میگوید با این لباس راحت ترم، دیگر بحث و ملاک فردی در ذهن خواهر بدپوشش باید مورد هدف قرار بگیرد. به این معنا که همه ی انسان ها به راحتی نیازمندند ولی هر راحتی از طرف ما مطلوب دیگران نیست چرا که ما در جامعه زیست میکنیم و هر انسانی به خاطر آنکه یک
موجود پیچیده است، از هر طرف ممکن است این نوع پوشش ها و این نوع رفتار ها به ضرر او باشد. مثلا اگر حرف ناپسندی، روح فردی را آزار میدهد، باید بدانیم که پوشش هر فردی نیز بیانگر یک نوع از سخن و اعتقاد اوست و این سخن او و اعتقاد او به مذاق هر فردی در جامعه_ به هر نحوی_ خوش نمی آید. تا اینجا بحث عمومی بود ولی بعد از بیان رفتار های نا مناسب در پوشش های نامناسب، به دنبال رفتار های مناسب در پوشش های مناسب باید برویم. و این یعنی همان شخصیت متعالی یک زن و دختر، در جامعه ی کمال گرا و توسعه طلب.
📌ببینید دوستان عزیز. این دومنطق
غلط فقط با بیان منطقی صحیح و آرام
قابل حل شدن است. ممکن است در ابتدا کسی حاضر به بحث نشود یا کمی میان خودش و شما فاصله بیاندازد ولی شما سعی کنید ابتدا با رفتار خیر خواهانه خویش این سد را بشکنید.
جامعه ی ما نیازمند گفت و گو است. هر چند اولش سختی های خودش را دارد ولی ان مع العسر یسری.
توصیه میکنم، عزیزانی که سعه ی صدردارند و منطق گفت و گو و تعامل را بلد هستند و با مبانی زیست اسلامی و نزاع آن با زیست غربی، آشنایی کافی دارند وارد این گفت و گو ها بشوند.
یاعلی
علی عسگری.
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11