✍️امام خمینی (ره):
هیچ عیبی بالاتر از آن نیست که انسان عیب خود را نفهمد و از آن غافل باشد. چقدر زشت است انسانی که خود دارای هزاران عیب است از عیوب خود غفلت کند و به عیوب دیگران بپردازد تا عیوب دیگران را مانع و سرپوشی از کشف عیوب خود قرار بدهد.
اگر انسان قدری در حالات و اخلاق و اعمال خود سیر کند و به اصلاح آن بپردازد در نهایت کارهایش اصلاح میشود و اگر خود را خالی از هر گونه عیبی بداند نهایت جهل ونادانی او است و هیچ عیبی بالاتر از آن نیست که انسان عیب خود را نفهمد و از آن غافل باشد و با آن که مجموعهی عیوب است ، به عیوب دیگران بپردازد.
📚چهل حدیث ، ص۲۶۹
هدایت شده از جهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شهید خرازی: اگر برای خدا کار میکنید پس گفتن برای چیه؟
هدایت شده از انقلاب ، قبل و بعد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سکوت هنر نیست!
🔺 ما ابوذر، مالک، عمار و میثم تمار را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم؛ ما آنها را به مواضع تعیین کنندشان و تأثیرشان در جامعه میشناسیم
🔺 مردان بزرگ اینطور در تاریخ ماندگار میشوند؛ موضع نگرفتن و بعضاً سکوت کردن، هنر نیست ...
📹 به مناسبت سالروز شهادت میثم تمار، یکی از عاشقان علی (ع)
هدایت شده از ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 او حواسش به ما هست»
👤 آیتالله #بهجت
🎤 ماجرای شخصی که برای مشکلات اقتصادی به امام زمان متوسل شد!
هدایت شده از ولايت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمسک به محبت امیرالمومنین (ع) اصلًا معنا هم ندارد!
🎙 #امام_خمینی:
💬 تمسک به ولایت امیرالمومنین چی هست؟ آن هم تمسک به ولایت امیرالمومنین در روزی که ولایت به همان معنای واقعی خودش بوده است، نه تمسک به محبت امیرالمومنین، تمسک به محبت اصلًا معنا هم ندارد.
💬 تمسک به مقام ولایت معنایش این است که چنانچه #حکومت تشکیل شد، آن #عدالتی که امیرالمومنین اجرا میکرد، این هم به اندازه قدرت خودش اجرا کند.
💬 به مجرد اینکه ما بگوییم ما متمسک هستیم به امیرالمومنین، این کافی نیست. چنانچه امیرالمومنین الگو نباشد، هزار مرتبه هم روزی بگوید «خدا ما را از متمسکین قرار داده است»، جز یک کذبی چیزی نیست.
دائم سوره قل هو الله احد را بخوانید و ثوابش را هدیه کنید به امام زمان علیه السلام که این کار عمر شما را با برکت میکند و مورد توجه خاص حضرت قرار می گیرید.
هدایت شده از حیات طیبه
🌷🌷🌷
🍃🌺 درباره آیهالکرسی ...
عبدالله بن عوف گفته است: شبی خواب دیدم كه قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی كردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخهای زیادی به من نشان دادند. به من گفتند: درهای این كاخ را بشمار؛ من هم شمردم 50 درب داشت. بعد گفتند: خانههایش را بشمار. دیدم 175 خانه بود. به من گفتند این خانهها مال توست. آن قدر خوشحال شدم كه از خواب پریدم و خدا را شكر گفتم.
صبح كه شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف كردم.
او گفت: معلوم است كه تو آیه الكرسی زیاد میخوانی. گفتم: بله؛ همین طور است. ولی تو از كجا فهمیدی. گفت برای اینكه این آیه 50 كلمه و 175 حرف دارد. من از زیركی حافظه او تعجب كردم.
آنگاه به من گفت: هر كه آیه الكرسی را بسیار بخواند سختیهای مرگ بر او آسان میشود.
❤️ آیه الكرسی نوری از آسمان است.
🧡آیه الكرسی آیتی از گنج عرش است.
💛 آیه الكرسی باعث ایمنی در سفر است.
💚 آیه الكرسی اعلاترین نقطه قرآن است.
💙 ذكر رسول مكرم اسلام در بستر؛ خواندن آیه الكرسی بود.
💜با خواندن آیه الكرسی انسان دچار هیچگونه آفتی نخواهد داشت.
❤️برای رفع فقر آیه الكرسی مؤثر است و كمك الهی از غیب میرسد.
🧡همه چیز در آیه الكرسی است یعنی كرسی گنجایش آسمانها و زمین را دارد.
💛 در تنهایی آیه الكرسی بخوانی باعث رفع ترس میشود و از سوی خدا كمك میرسد.
💚 آیه الكرسی رادر نمازها؛ روزها؛ شبهای ایام هفته؛ سفرها و در نماز شب و دفن میت بخوانید.
💙هنگام خواب نیز آیه الكرسی بخوانید زیرا باعث میشود خداوند فرشتهای نگهبان و محافظت بگمارد تا صبح سلامت بمانی.
❤️ هر گاه از درد چشم شكایت داشتی آیه الكرسی بخوانید و آن درد را اظهار نكنید آن درد برطرف میشود و از آن عافیت میطلبید.
🧡 پیامبر اسلام (ص): در خانهای كه آیه الكرسی خوانده شود ابلیس از آن خانه دور میشود و سحر و جادو در آن خانه وارد نمیشود.
💛آیه الكرسی پایه و عرش الهی است و هدف از خواندن آن این است كه مردم در عبادت جز خداوند كسی را نپرستند و به ذلت فرو نروند و روح یكتاپرستی ایجاد كنند و از بندگی ناروا آزاد شوند و آیه الكرسی عقلها را بیدار و اله حقیقی را معرفی و خدای دانا و توانا را به مردم میشناساند.
💚 وقت غروب 41 بار آیه الكرسی را بخوانی حاجتروا میشوی. ( 41 بار تا علی العظیم بخوان یعنی یك آیه ) مجرب است و برای رفع هم و غم؛ شفای مریض؛ درمان درد؛ رحمت خداوند و زیاد شدن نور چشم آیهالكرسی را مدام بخوانید.
💙 اگر مؤمن آیه الكرسی را بخواند و ثوابش را برای اهل قبول قرار دهد خداوند ملكی را بر او مقرر میكند كه برایش تسبیح كند.
💜آیه الكرسی در مزرعه و مغازه پنهان كردن باعث بركت مزرعه و رونق گرفتن كسب است.
❤️ از پیامبر نقل نمودهاند كه: این آیه عظیمتر از هر چیزی است كه حق تعالی آفریده است.
🧡 چند چیز حافظه را زیاد میكند یكی از آن خواندن آیه الكرسی است.
💛هر شب آیه الكرسی را بخوانی تا صبح در امان خدا هستی.
💚 هر صبح آیه الكرسی را بخوانی تا شب در امان خدا هستی.
💙 آسان شدن مرگ بوسیله آیه الكرسی است.
💜 آیه الكرسی عظیمترین آیه در قرآن است.
❤️ برای حفظ مال و جان آیه الكرسی بخوان.
🧡آیه الكرسی سید سوره بقره است.
ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻻَ ﺇِﻟَٰﻪَ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻲُّ ﺍﻟْﻘَﻴُّﻮﻡُ ۚ......
🌺🍃
ﺷﯿﺦ ﺑﻬﺎﯾﯽ "
خود گنه کاریم و از دنیا شکایت می کنیم!
غافل از خود، دیگری را هم قضاوت می کنیم!
کودکی جان می دهد از درد فقر و ما هنوز…
چشم می بندیم و هرشب خواب راحت می کنیم!
عمر کوتاه است و دنیا فانی و با این وجود…
ما به این دنیای فانی زود عادت می کنیم!
ما که بردیم آبرو از عشق، پس دیگر چرا…
عشق را با واژه هامان بی شرافت می کنیم؟
کاش پاسخ داشت این پرسش که ما در زندگی…
با همیم اما چرا احساس غربت می کنیم؟
من به این مصرع یقین دارم که روزی میرسد!
سوره ای از عشق را با هم قرائت می کنیم...
🔅 #امام_باقر عليه السلام:
✍️ جاهِد هَوَاکَ کَمَا تُجَاهِدُ عَدُوَّک
🔴 با هوای نفس خویش مبارزه کن؛ همانگونه که با دشمنت مبارزه می کنی.
📚 من لایحضر جلد ۴ صفحه ۴۱۰
✍️ سیدی در قم بودکه بااشاره مریض شفامیداد
از آیت ا..بهاالدینی رازش راپرسیدم
بادست به لبانش اشاره کردندو فرمودند:
درِ آتش رابسته بود.
🔅 #امام_حسین علیه السلام
✍️ إلَهِي أَغْنِنِي بِتَدْبِيرِكَ لِي عَنْ تَدْبِيرِي
💠 خدایا با تدبیر خودت مرا از تدبیر خودم مستغنی(بی نیاز) گردان.
📚 فرازی از دعای عرفه
هدایت شده از ولايت
💥 ماه محرم یک فرصت استثنائی است.
💥 در ماه محرم، دو رزق اصلی تقسيم میشود: رزق بُكاء و رزق زيارت.
💠 #استاد_میرباقری:
«يكي از فرصتهاي استثنايي كه خداي متعال در طول سال قرار داده و رزقهاي خاصي در آن تقسيم ميشود، دهه محرم است. اين ایام، أيام معلومهاي است كه رزقهايي در آن تقسيم ميشود و انسان بايد خودش را براي برخورداري از اين رزقها مهیا کند.
در ماه محرم دو رزق اصلي تقسيم میشود: یکی #رزق_بكاء و دیگری #رزق_زيارت. در این ایام انسان باید به نقطهاي برسد كه اهل بكاء و اهل حزن بشود و واقعاً بتواند براي اهل بيت(ع) گریه کند و مصداق «يَحزَنون لِحُزنِنا» شود. اگر اين رزق را به انسان دادند خيلي بركات دارد، ازجمله اینکه انسان را به معيت و همراهي معصوم ميرساند.
رزق دیگر، رزق زيارت است، چه از راه نزديک، چه از راه دور. لذا باید خودمان را مهيا و تنظيم كنيم و توسل پیدا كنيم كه انشاءالله به ما اجازه ورود به محرم را بدهند.
فضاي محرم فضایی است که يك عدهأي اصلا واردش نمیشوند! مثل نماز ميماند. يك عدهاي أصلا نماز نميخوانند و يك عدهأي نماز ميخوانند ولی وارد نماز نميشوند؛ یعنی از اول تا آخر نمازشان در مدرسه و بازار هستند! محرم هم همینطور است، يك عدهاي أصلا وارد محرم نميشوند و يك عدهاي وارد فضاي محرم ميشوند. يك اجازه ميخواهد. انشاءالله حضرت زهرا(س) به ما اجازه دهند وارد شويم و اين دو تا رزق را كه يكي رزق بكاء و دیگری رزق زيارت است درك کنیم. بعضيها در این ایام، رزق بكائشان را ميگيرند و اهل حزن میشوند و حزن عاشورايي در وجودشان ميآيد.»
هدایت شده از ولايت
💥 چهار شرطِ همراهی با کاروان امام حسین(ع)
«سیدالشهدا(ع) وقتی میخواستند در روز هشتم ذیالحجه ( روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبهای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند و حضرت دارند آنها را دعوت میکنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همۀ ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری میکنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق میکنند؛ حضرت میفرمایند:
«مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ مَعَنَا».
در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است:
🔹 شرط اول: از جان گذشتن
«بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی میخواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایهاش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگیاش، به جانش علاقمند هست و میخواهد اینها را حفظ کند، نمیتواند به این کاروان راه پیدا کند.
امام حسین(ع) با همه سرمایۀ ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ میخواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان میگذارند که میدانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است.
🔹 شرط دوم: آمادگی لقاء
اگر کسی خودش را آمادۀ لقاءالله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگتر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، میتواند با سیدالشهدا(ع) حرکت کند.
کسانی که هنوز از دنیا بزرگتر نشدهاند و تمام هَمّشان این است که به چربوشیرین دنیا برسند، با امام همراه نمیشوند.
🔹 شرط سوم: کوچ از دنیا
طالبان همراهی با امام حسین(ع) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل». کوچ بهمعنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشتسرش قرار دارد؛ میرود و برمیگردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایهاش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگرْ دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد.
🔹 شرط چهارم: معیت با امام
شرط چهارم که مهمترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهمترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل.
آنهاییکه با امام حرکت نمیکنند طعمۀ شیطان میشوند؛ گاهی اشتیاق و بیقراری هم دارد، شوری هم در دلش میافتد، دلش گرم میشود، میخواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمیرسد.
الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی میخواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین(ع) حرکت کند.»
👤 #استاد_میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 از من گذشت لکن شما توجه کنید که خود را بسازید!
هدایت شده از معارف
مداحی آنلاین - عاقبت بخیری - حجت الاسلام قرائتی.mp3
4.5M
♨️عاقبت بخیری
🎤حجت الاسلام #قرائتی
هدایت شده از معارف
💠 رساله عهد
▪️ بزرگانی مثل مرحوم بوعلی یك رساله عهد نوشتند ـ كمتر كسی است که رساله عهد بنویسد ـ اصلاً رساله عهد را برای همین گذاشتند كه ما با خدایمان عهد كنیم. آن قدر فیض ذات اقدس الهی ریزش دارد كه به ما اجازه داد كه یك طرف عهد باشیم و او طرف دیگر! ما کتاب های نذر و وقف فراوان داریم، اما عهد كم است. عهد یعنی یك رساله که بخشی از اقسام فقهی مانند نذر و عهد و یمین است؛ این بزرگان رساله عهد می نوشتند که طرف عهدشان خداست؛ من با خدا عهد كردم، تعهّد كردم، «عاهدتُ الله» كه قصّه نخوانم، علمی شوم یا استاد شوم یا مؤلف شوم یا مدرّس شوم كه شاگرد بپرورانم. من اینجا نیامدم قصه بخوانم، فلان سریال را ببینم یا فلان داستان را گوش دهم، من آمدم محقّق و عالِم شوم و عالم پرور باشم. این رساله عهد را مرحوم بوعلی نوشتند كه من عهد كردم قصّه نخوانم. كسی كه عهد كرده قصه نخواند، وقتی كه ماه باجلال و شكوه محرّم رسید، او با قصه مجلس را كه اداره نمی كند، او راز نهضت حسینی را، رمز نهضت حسینی را كه حق مدار و حق محور بود بیان می کند. فرمود: «أَ لَا تَرَوْنَ أَنَ الْحَقَ لَا یعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ الْبَاطِلَ لَا یتَنَاهَی عَنْهُ»،[1] مسئله امر به معروف، نهی از منكر، حق مداری، حق محوری، پرهیز از باطل، گرایش به حق، پرهیز از كذب، گرایش به صدق، جامعه دروغ نگوید، دروغ نبافد، دروغ اِسناد ندهد؛ مشكل جامعه الآن دروغگویی است، این دروغگویی را برداریم كه اطمینان در جامعه پیدا شود؛ این موارد همه عصاره بحث های ایام محرّم خواهد بود.
▪️ معنای این عهد این است كه من با خدا تعهّد كردم حرف های غیر علمی نزنم، داستان بی مغز نگویم، وقت مردم را تلف نكنم؛ این كار و تعهّد من خواهد بود، مردم هم وقتی در مجالس حسینیه و مسجد و امثال آن شركت می كنند، برای شنیدن مواعظ الهی و نهضت جهانی سالار شهیدان (سلام الله علیه)، آنها هم «مُسْتَمِعٍ وَاعٍ» باشند؛ یعنی هم خوب گوش دهند و هم ظرف بیاورند كه این مطالب در آن ظرف جا بگیرد.
▪️ اگر وجود مبارك امیر مؤمنان (سلام الله علیه) در قرآن به این وصف شد كه ﴿تَعِیها أُذُنٌ واعِیةٌ﴾،[2] به ذیل این آیه که نگاه كنید، می گویند یكی از مصادیق بارز این آیه وجود مبارك امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) است كه حضرت «مُسْتَمِعٍ وَاعٍ» بود، «واعی» بود یعنی «وعاء» و ظرف می آورد،[3] این ظرف را خدای سبحان به ما داد؛ ولی اگر این ظرف را با قصه و داستان پُر كردیم جا برای مطالب دیگر نیست. اینكه می بینید بعضی ها حوصله شان زود سر میرود، برای این است كه ظرفیتی ندارند. الآن شما بهترین غذا را به كسی بدهید كه این با پفك شكم خود را سیر كرده است، این شخص دیگر اشتها ندارد، به او گفتند که این ماده غذایی نیست، ولی گوش نداد و شكم خود را با آن پُر كرد، دیگر احتیاجی به غذای سالم ندارد و احساس نیاز نمی كند! به او گفتند قصه سودمند نیست، حرف های باطل سودمند نیست، طنز سودمند نیست، مطالب غیر علمی سودمند نیست!
▪️ اگر وجود مبارك حضرت را به عنوان امام پذیرفتیم كه پذیرفتیم! باید در محافل علمی مصداق ﴿تَعِیها أُذُنٌ واعِیةٌ﴾ باشیم. فرمود وقتی معارف الهی تنزّل كرد، گوشِ شنوایی كه «وعاء» باشد و ظرفیت داشته باشد این معارف را می پذیرد. هم ما و هم گویندگان ما باید در محافل حسینی حرف های با مغز، برهانی، استدلالی، قرآنی، روایی به مردم تحویل دهند و هم مستمعان ما «مُسْتَمِعٍ وَاعٍ» باشند تا ﴿تَعِیها أُذُنٌ واعِیةٌ﴾.
[1]. تحف العقول، ص245.
[2]. سوره حاقة، آیه12.
[3]. الکافی(ط ـ اسلامی)، ج1، ص423؛ «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(علیه السلام) قَالَ: لَمَّا نَزَلَتْ ﴿وَ تَعِیها أُذُنٌ واعِیةٌ﴾قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(صل الله علیه و آله و سلّم) هِی أُذُنُكَ یا عَلِی».
#حضرت_آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1393/08/01
هدایت شده از ولايت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بعضیا توی بهشت کنار امام حسین (ع) هستند بعضیا هم ۷۰۰ سال یه بار جلوهی حضرت رو میبینن؛ کجای بهشتیم؟ کجای کاریم؟
👈 فرمود حرف این است:
که انبیا، که نبی خاتم، که اوصیای او
سفرای الهی از جنس ما هستند.
اینچنین نیست که آنها از نوعی بوده باشند و ما از نوعی.
از جنس ما هستند؛ ما از جنس آنها.
همه ابنای یک نوع.
و آنها گزاف گوی نیستند؛ معصوم اند.
و خودشان هم که به ما فرمودند، ما را ببینید و به سوی ما بیایید.
پس ما به سوی آنها بار داریم؛ راه داریم؛ اذن داریم.
🍃علامه طباطبایی (ره) : تمام سرمایه و دارائی من این است که مانند ترکهای پشت کوه ، صاف و بیغلّ و غشّ به حضرت ابوالفضل العباس ارادت و ایمان دارم.
📚خورشید اهل دل ، ص ۱۳۳