eitaa logo
عارفدون
36 دنبال‌کننده
37 عکس
5 ویدیو
5 فایل
✍️عارفدون : سورئالیسم عرفانی 💡 ما سلوکی واقع گرایانه داریم 🇮🇷 با عارفدون همراه شو و از حکایت های عرفان ساختگی دور شو Arefdoon: Mystical Surrealism We have a realistic approach Follow Arefdoon and stay away from fake mysticism and its storie
مشاهده در ایتا
دانلود
عارف‌نامه - سنه 45 - شوال - شماره 003 - @arefdoon.pdf
3.22M
🧾عارف‌نامه 🌛شوال در پیچ و خم‌های صلح کل به ده‌ها فرقه رسیدیم که هرکدام ادّعای نیابت خاصّه صاحب الزمان عج الله تعالی و یا ادامه‌ی امامت را داشته و همگان خود را محقّ می‌دانستند، چون باید اشیاء را به اضدادشان بشناسیم دانستیم که راه خداوند یگانست، آن راه را برگزیدیم و مصمّم شدیم در شماره‌های متعدّد دام این اضداد را برای شما معرّفی کنیم. سخن را با فرقه‌ای شروع کردیم که نه شاربانی در چهره دارد؛ نه کشکولی بر دوش؛ نه زلفی بر شانه خواهی دید؛ نه نمدی بر سر؛ نه سماعی در میان خواهی دید؛ نه ریاضتی در بدن؛ امّا رند عاشق پیشه‌شان همو که "سیّد الموحّدین" و "معلّم التوحید" نامیده می‌شود بر اریکه‌ی قدرت پس از سجده نکردن بر ذریّه‌ی پاک آدم یعنی اهل‌بیت علیهم‌السلام نظاره‌گر عرفان ساختگی آنان است. 👥همکاران: روزبهان بغلی، نسار، آرتمیس خاتون، رستا 🔖 شماره قبلی: رمضان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عـــــــارفـــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 🚬 شهود با ما 🟥آکادمی تصوّف پژوهی
⛔️ تا اطلاع ثانوی لعنت بر یزید ممنوع! در روز شهادت حضرت حمزه، به دنبال کیمیایی برای سعادتم بودم که کیمیای سعادت محمد غزالی را باز کردم... در بخش آفت های‌ زبان عبارت جالبی دیدم که جهان بینی جدیدی را در لعنت کردن به من القا نمود: و اگر كسى گويد: «لعنت بر يزيد روا باشد؟» گوييم: اين قدر روا باشد كه گويى: «لعنت بر كشنده حسين (رض) باد اگر پيش از توبه بمرد!» كه كشتن از كفر بيش نبود و چون توبه كند لعنت نشايد كرد، كه وحشى حمزه را بكشت و مسلمان شد و لعنت از وى بيفتاد- اما حال يزيد خود معلوم نيست كه وى بكشت، و گروهى گفتند كه فرمود و گروهى گفتند كه نفرمود لكن راضى بود، و نشايد به تهمت كسى را به معصيت كردن نسبت كردن كه اين خود جنايتى بود.1 وی می‌گوید: اگر می‌خواهی یزید را لعنت کنی فقط می‌توانی اینگونه لعنت کنی «لعنت بر قاتل امام حسین اگر پیش از توبه بمرد، چون حمزه هم به همین واسطه که توبه کرد از لعنت کردن معاف شد! و چون آراء در زمینه‌ی یزید متفاوت است که راضی به قتل امام حسین علیه السلام بود یا نبود، پس احتیاط کرده و به او تهمت نزده و وی را لعنت نمی‌کنیم» ☕️قهوه‌ام داشت سرد می‌شد،‌ به دست گرفته و کمی فکر کردم، محمد غزالی در قرن 6 بوده، ائمه معصومین علیه‌السلام در قرن 3 حضور داشته‌اند فاصله 300 ساله بین این بزرگواران و محمد غزالی باعث شده است که به عرفان و معارف ناب محمد غزالیه دست پیدا نکرده (نعوذبالله) و یزید را لعنت بِنُمایَند! و الا اگر غزالی هم عصر این بزرگواران بود با منطق خود بیان می‌کرد که لعنت صرفا در این صورت مجاز است، چون بالاخره ایشون اصل احتیاج به امام معصوم را باطل دانسته 2 و حتی کتابی هم در این زمینه نگاشته است 3 در نتیجه خودش را در امامت همسان امیرالمؤمنین دانسته است 4 که به زبان ساده انسان کامل خود خداست 5 امام معصوم که سهل است! وقتی هم که خدا شدی،.... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📕1. کیمیای سعادت (فارسی) 2.74
2. غزالی، محمد، مجموعه رسائل الامام الغزالی، ص 199
3. غزّالی، محمد، مجموعه رسائل الامام الغزالی، ص551
4. «تدّعی الإمامه لنفسک، فاعلم أن الإمام قد نعنی به الذی یتعلم من اللّه تعالی بواسطه جبریل وهذا لا أدعیه لنفسی، وقد نعنی به الذی یتعلم من اللّه بغیر جبریل ومن جبریل بواسطه الرسول، ولهذا سمی علی رضی اللّه عنه إماما فإنه تعلم من الرسول لا من جبریل، وأنا بهذا المعنی أدّعی الإمامه لنفسی». [غزالی، محمد، مجموعه رسائل الامام الغزالی، ص200]
5. اصلاً انسان کامل حقیقی خود خدا است [مطهری، انسان کامل بی‏تا، ص 102]
🌀عـــــــارفـــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️ | | 🖋 🚬 شهود با ما
پیک‌نیکش را خاموش کرد و چشمانش را با نشئه‌ای ک بر خشخاش افغان کرده بود بست، سرش را بر کف طاقک کوتاه حجره‌اش گذاشت، امروز تفریح چله‌ای بود ک برداشته بود، 40 روز ازین طاق کوچکش که حتی نمی‌توانست در آن بایستد می‌گذشت، آن هم با هر هفت روز یک بادام! چشمانش را باز کرد و به سقف سیاه و دوده گرفته ی طاقش خیره شد، باید زحماتش را با لذت مکاشفه اش استنشاق می‌کرد! دوباره چشمانش را بست و دم گرفت. در بیابانی گذر کرد که شیران درنده بول کرده‌اند! ماهیانی که از حرکت باز ایستاده‌اند! به آسمان عروج کرد که ملائکه از هیبتش به رو افتاده بودند! دم گرفت، بارلهااا در یاد توام.... و گفت: «خداى- تعالى- را بر پشت زمين بنده‏‌اى [خرقانی] هست كه او خداى را ياد كند، همه شيران بول بيفگنند، ماهيان در دريا از رفتن فروايستند، ملايكه آسمان در هيبت افتند، آسمان و زمين و ملايكه بدان روشن بباشند ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 📕تذکرة الاولیاء | ذکر ابوالحسن خرقانی 👳🏼‍♂️📗 🖋 🚬 شهود با ما
پلاسیبو یا دارونما یعنی چیزی ظاهرا شبیه به دارو بدون هیچ اثر واقعی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️ 📗 🖋
🏷 کمی از شیطنت‌های احمد غزالی... قطب نهم ذهبیّه پ.ن: ای کاش در تاریخ ذکر می‌شد توی خانقاه باهاش چیکار کردن😁 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️
🏷 حوری رایگان با وی سر بساط بودیم که گفت خاطره‌ای ناب به یادم آمد.. شبی تازه، معجونی ناب تناول کرده بودمی، تازه داشتم سیگاری اول را دود می‌کردم که دودش چشمانم را سوزاند و اشک جاری شد. از بین آن همه اشک چشمم به یک حوری خیلی ناز و سفید و قشنگ افتاد گفتم: سفیدی کیستی؟ گفت: حوری گفتم: این همه قشنگی از کجا؟ گفت: حاصل اشک‌های جاری از دود این مخدّرات هستم، هرچه جنس ناب‌تر، اشک بیشتر، سر گیج‌تر و صد البته من هم زیباتر، چه بسا حوریان هم بیشتر!! و به این نتیجه رسییم جنس خوب از خانواده خوب هم بهتر است شبي حوري ديدم که از گوشه اي در من خنديد ، و روشني او به حدي بود که وصف نتوان کرد . وصف زيبايي او به جايي که در عبارت نمي گنجد . گفتم : اين روشني و جمال از کجا آوردي ؟ گفت : شبي قطره اي چند از ديده باريدي. از آن ، روي من شستند . اين همه از آن است که آب چشم شما گلگونه رويهاي حوران است ، هرچند بيشتر از خوبتر ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 📕تذکرة الاولیاء | ذکر سلیمان دارائی 👳🏼‍♂️ 📗 🖋 🚬 شهود با ما
🏷 زن‌ستیزی عارفانه! نقل است كه او عزب بودى گفتند: «چرا زن نكنى؟» گفت: «از آن كه من طاقت دو شيطان ندارم» گفتند: «چگونه؟» گفت: «مرا شيطانى است، و او را شيطانى. در دست دو شيطان چگونه طاقت آورم؟» خوشبختانه بدون تأویل و توجیح ریشه‌های زن‌ستیزی را می‌توان در آثار عارف بزرگ و نامی! جناب عطّار یافت! اگر بخواهیم خیلی عرفانی به قضیّه نگریسته و پیش رویم در اثنای مسیر به این مشکل برخواهیم خورد که شیطان رِل ایشون چه ربطی به خود ایشون داره؟ پ.ن: در هر صورت اگر کسی از شما پرسید چرا ازدواج نمی‌کنید، این به نظرم جواب بسیار خوبیه داده بشه! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 📕تذکرة الاولیاء | ذکر محمد بن سماک 👳🏼‍♂️ 📗 🖋 🚬 شهود با ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷 غرق شدگان دستا بالا هنوز داشتم شدت عرفان رحم سوخته را درک می‌کردم که جناب ابراهیم ادهم گفت زن هم نگیر! آن درويش كه زن كرد، در كشتى نشست، و چون فرزند آمد غرق شد آقا زن نگیر! گرفتی بچه نیار! بچه آوردی کشتیت رو سوراخ نکن! سوراخ کردی غرق شدی به عطار نیشابوری ربطی نداره 😁 پ.ن: هرچه تلاش کردم یکم برداشت عرفانی‌تر کنم نشد که نشد، اخه این چه تعبیری هست زن بگیری سوار کشتی شدی، بچه بیاری با میخ سوراخش کردی :) با این تفاصیل... طبیعتا جوان‌های های مجرد تو ساحل پا به دریا می‌زنن :) اونایی که توی نامزدی هستن داره شنا می‌کنن :) بعد عروسی هم سوار کشتی میشن :) بچه هم آوردن کشتیشون رو سوارخ کردن :) این بنده خدا توی گیف هم داره میره خواستگاری 😁 ابراهیم جان ببخش تو اومدی به ما عرفان یاد بدی ما زناشویی برداشت کردیم 😀 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 📕تذکرة الاولیاء | ذکر ابراهیم ادهم 👳🏼‍♂️ 📗 🖋 🚬 شهود با ما
🏷 مست عشق ▪️دیشب فرصتی شد با تنی چند از مذکرات، مخدرات و مخنثات برای فیلم «مست عشق» که حواشی بسیاری ایجاد کرده بود، با سینما همراه شده و به آرزوی دیدن نازنین پسری که شمس درخواست آن را ز مولوی داشت! بنشینم، اما چه کنم که فقط کمی کودکی مولوی را دیدم که جای شمس هم خالی که وی را ندید! ▫️ابتدای نمایش فیلم این سوال در ذهن من نقش بست وقتی بنیاد شمس و مولانا داریم چرا بنیاد این همه عارف عارفدون نداشته باشیم، عرفای ما که بیشتر است! پس انگیزه‌ای شد در چند پست به صورت پراکنده و مختصر به آراء و‌ اعتقادات شمس تبریزی خصوصا با محوریّت زنان بپردازم چون آنکه تفاوت بسیاری میان بیان تاریخی و بیان سینمایی «مست عشق» یافت می‌شود. علاوه بر آنکه اگر شما نیز مذکر و مخدر یا مخنثی یافتید که با وی اتلاف وقت کنید، با دید باز و شناخت بیشتر وی (ضمیر ذومرجعین و به وی، مذکر، مخدر، مخنث باز میگردد) را مورد عنایت قرار دهید. ▪️ابتدا داستان فیلم را از ابتدا تا انتها به صورت مختصر بیان میکنم که اگر فرصت مشاهده فیلم را نداشته و یا در موضع التهم سینما تمایل به حضور ندارید، آگاه باشید که تیم ما جان فدای شما شده است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️ 📹🖋 🚬 شهود با ما
▫️داستان با جنگ‌های ترکیه شروع شده و سپس موقعیتی را به تصویر میکشد که مأموران حکومتی به دنبال قاتل شمس تبریزی هستند. جلسه درسی مولوی نمایش داده میشود که پس از اتمام جلسه درس، در راه شمس را دیده و سخنی از بایزید بسطامی مطرح می‌شود که جرقه تغییر مولوی است. فدای آنروز شمس به محل تدریس مولوی رفته و با حکایت معروف در آب انداختن کتابهای مولوی داستان ادامه پیدا می‌کند. بخشی زیادی از داستان مربوط به روابط کراخاتون با شمس میشود که با درخواست مولوی از کراخاتون برای ازدواج با شمس ادامه پیدا کرده و در این میان مختصری از روابط شمس و مولوی نیز نمایش داده میشود کمی از گذشته به نمایش گذاشته می‌شود که کنیز مسیحی بوده توسط یکی از مأموران حکومتی خریداری شده و در میان ظلم هایی که به او شد به شمس پناه می آورد. در اتفاقاتی کنیز می‌گریزد و صاحب کنیز به دنبال او درون چاهی افتاده و جبران ظلم هایی که به کنیز شده، صاحب کنیز را به خدمت شمس می‌برد. مامور حکومتی با مختصر سخنان شمس که مخفی شده است و حتی مولوی از وی خبر ندارد متنبه شده و با پوشیدن خرقه درون خانقاه رفته و با سماع غیرحرفه‌ای فیلم پایان می‌یابد. ▪️اگر نفس اماره غلبه کرد و داستان فیلم را خواندید و ناراحت از اینکه چرا داستان لو رفت، می‌توانید از طریق 🚬 شهود با ما ما را مورد عنایت قرار دهید... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️ 📹🖋 🚬 شهود با ما
فتنه ای از جنس دود .... با چاشنی انقلاب... انقلابی از جنس اغتشاش... اغتشاشی از جنس دین ... دینی از جنس شهود .... شهودی... 🏷«فرقه ذهبیه» از فرق پر نفوذ، مهم و تاثیرگذار صوفیه است که فقط در جغرافیای ایران فعالیت داشته و از این رو خود را یگانه طریقت اصیل شیعی می‌داند. قطب کنونی این فرقه « حسین عصاریان» و مرکز فعالیت آن‌ها «دزفول» است. پیروان ذهبیه برخلاف سایر فرق، از ظاهرشان قابل شناسایی نیستند. 🖱این متن در قالب طنز نگاهی به اغتشاش و تمرّد عبدالله برزش آبادی از قطب قبلی و ایجاد فرقه جدید به نام ذهبیّه اشاره دارد... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عـــــــارفـــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 🚬 شهود با ما 🟥آکادمی تصوّف پژوهی
با تبریک ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر یادی کنیم از خواهر جناب حلاج ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عـــــــارفـــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️ 📗 🖋
‍ ‍ 🏷1. ویژگی‌های اخلاقی یکی از نکات مثبت فیلم نمایش خلق خویی آتشین شمس تبریزی بود که به نمایش گذاشته شد، غرور او به حدّی بود که می‌گفت: خدا ده بار بر من سلام می‌کند جواب نمی‌گویم و خود را کر سازم» (شمس تبریزی 1377)، مقالات شمس تبریزی، ص 273) و به همین علت مریدانش به وی لقب "سیف الله" نسبت می‌دادند، البته جای هیچ تعجّبی نیست که عارف و صوفی جماعت این خوی او را توجیح نمایند. در نقل دیگری وی بیان می‌کند در مکتب‌خانه برای تنبیه یکی از کودکان، آنقدر چوب به کف پای او زدم که پوست پاهایش کنده شد (شمس تبریزی (1391)، مقالات شمس (1391)، 2.291) حتی در عبارت دیگری شدّت خشونت نسبت به کودکی که از شاگردش بود را از زبان خود اینگونه بیان می‌کند: یک سیلی‌اش زدم تپانچه‌ای که بر زمین افتاد. و دیگری. و مویش را پاره پاره کردم و همه برکندم و دستهاش بخاییدم که خون روان شد. بستمش در فَلَق. خواجه رئیس را که اصطلاحات بود میان ما پنهان آواز دادم. به شفاعت آمد، خدمت کرد و من هیچ التفات نمی‌کردم بر او (شمس تبریزی، مقالات شمس تبریزی (1391)، 2.291) روی سخنان با والدین عزیزیست که چنین موجودی را به فرزندان خود به عنوان عارف معرّفی می‌کنند، امّا غافل از اینکه تاریخ بیان دیگری دارد. البته اگر کمی با عرفان امثال شمس و مولوی آشنایی داشته باشید سخنان بی‌پروا و ناسزا به نوعی عادت آنها بوده است به این موارد دقت کنید ای خر،‌ای خر. ‌ای سگ،‌ای سگ. ‌ای تندیس! از ظاهر من خبر نتوانی داد از باطن من چگونه خبر دهی؟ سیف زنگانی؟ او چه باشد که فخر رازی را بد گوید؟ که او از کون تیزی دهد. همچو او صد هست شوند و نیست شوند. من در آن گور او و دهان او حدث کنم. (شمس تبریزی، مقالات شمس تبریزی (1391)، 2.279) و حتّی زمانی که مردم لب به اعتراض نسبت به بی‌ادبی او می‌گشایند: بی‌ادب است شمس؟ بی‌ادب ایشان‌اند. بی‌ادبی ایشان می‌کنند و می‌گویند که بی‌ادب است (شمس تبریزی، مقالات شمس تبریزی (1391)، ص 641) سخن ما در این بخش این است چنین ادب و نزاکت از کسی که بنیادی برایش تشکیل داده‌اند چه توجیهی به جز دهن کجی به عرفان ناب اهل‌بیتی می‌تواند داشته باشد؟ ما با اطلاعات اندکمان و صرفا با مراجعه به یک کتاب چنین مواردی را استخراج کردیم، آیا گردانندگان این بنیادها چنین مطالبی را ندیده‌اند و یا وام دار شمس در توجیح بی ادبیشان هستند؟ البته بی ادبی او به این مقدار مختصر نشده و سخنان بسیار شنیع‌تری نسبت به زنان به زبان رانده است که در پست‌های آتی با ملاحظاتی به دید شما خواهد رسید، روی سخن با کسانی است که سعی در معرّفی این شخص به عنوان عارف به جامعه داشته و همچنین ناآگاهانی که سعی در جستجوی عرفان ناب را از زندگانی این افراد دارند، زین پس با دید کامل‌تری به دیدار قبر وی در خوی مشرّف شوند! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عـــــــارفـــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️ 📹🖋 🚬 شهود با ما
‍ ‍ 🏷2. ازدواج و دیدگاهش نسبت به زنان در سن حدود شصت سالگی عاشق دختری به نام کیمیا از اطرافیان مولوی که چهل سال از وی کوچک‌تر بود، شد. پس از مدت کوتاهی کیمیا درگذشت که در این میان دو قول وجود دارد: 1- اهل عرفان و تصوف قائلند کیمیا به نفرین شمس مبتلی شد آنهم به دلیل اینکه با برخی از زنان دیگر به تفرّجکاه رفته بود؛ [افلاکی، احمد، مناقب العارفین، 2/642؛ زرّین‌کوب، عبدالحسین، پلّه پلّه تا ملاقات خدا، ص ۱۳۵ تا .۱۴۰] 2- برخی دیگر علت مرگ وی را تندخویی و مضروب ساختن وی توسط شمس بود شمس معتقد بود زنان باید در خانه حبس شده و در هیچ شرایطی از خانه خارج نشوند. یک روز که شمس در منزل نبود کیمیا همراه زنان دیگر از خانه خارج شد، وقتی به خانه برگشت شمس او را به شدّت کتک زد و کیمیا زیر بار ضرب و شتم او طاقت نیاورد و پس از سه ‎روز درگذشت [قاسم زاده، محمّد، گفتا من آن تُرنجم، ص 7] اما این اثر (مست عشق) شاید به گونه‌ی دیگری زندگانی وی را به تصویر به کشاند به گونه‌ای که از نیمه‌ی فیلم علاقه‌ی وی به زنان بسیار لطیف‌تر به تصویر کشیده می‌شود. البته شاید صرفا نقلی که ادعا می‌کند شمس با مضروب ساختن کیمیا باعث مرگش شد، دلیل محکمی برای زن‌ستیزی وی نباشد ولی با مطالعه تاریخ و دیدگاه وی نسبت به زنان این نظریه تقویت می‌شود. مطالعه تاریخ به ما نشان می‌دهد وی صرفا نسبت به رابعه عدویه یک سخن ستایش‌آمیز داشته و نسبت به زنان دیگر به نیکی یاد نمی‌کند روزی حضرت مولانا شمس‌الدّین صفت زنان نیک و عفّت ایشان می‌کرد فرمود: با این‌همه‌حال اگر زنی را بالای عرش جا دهند و او را از ناگاه نظری به دنیا افتد و در روی زمین قضیبی را برخاسته ببیند، دیوانه‌وار خود را پرتاب کند و بر سر قضیب افتد، از آنکِ در مذهب ایشان [مرام زنان] بالاتر از آن چیزی نیست [افلاکی، احمد، مناقب العارفین، ص .۱۸۶] از زن شیخی نه آید... اگر فاطمه یا عایشه شیخی کَرْدَنْدی من از رسول بی‌اعتقاد شُدَمی، الاّ نکردند. اگر خدای تعالی زنی را در بگشاید همچنان خاموش و مستور بوَد. زن را همان بس کار و دوک خود [شمس تبریزی، مقالات شمس تبریزی، 2.157 و 158] نگاه جنسیتی به زن در برخی دیگر از سخنان وی مشهود است همه‌ی‌ زنان یک‌رنگند. یک مزّه‌اند. چه این زن پادشاه، چه آن زنِ گدا. آن بیشتر تفاوت از روی آرایش و لباس است. چون برهنه کنی همه یکی باشند [همراه، دفتر اوّل، ص .288] و در آخر سخن معروف وی که شفعیه‌ی روز جزا، حضرت زهرا سلام الله علیها را زاهده می‌داند مردم را سخن نجات خوش نمى‌‏آید، سخن دوزخیان خوش مى‌‏آید... لاجرم ما نیز دوزخ را چنان بترسانیم که بمیرد از بیم!... فاطمه رضی‎الله‎عنها عارفه نبود زاهده بود. پیوسته از پیغمبر حکایت [سخن] دوزخ پرسیدی. پیغمبر از معراج آمده بود هر کس از آنچه در آن بود سؤال می‌کرد، یکی دیدار یکی صفت بهشت. فاطمه رضی‎الله‎عنها گفت: من آن ندانم من خوفی دارم صفت دوزخ بکن» [شمس تبریزی، مقالات شمس تبریزی، 1.142] صوفیان معتقدند دوزخ و عذاب‎های آن ترسناک نیست و نباید از آن واهمه داشت فلذا در واقع زاهد کسی ا‎ست که خداوند را از ترس دوزخ عبادت می‌کند و عارف خدا را به خاطر عشق به خود او می‌پرستد. شمس تنها راه رسیدن به خدا را عشق می‎داند و خودش را طلایه‎دار قافله‎ی عشق، به‎همین دلیل زاهدان را سرزنش و به قصور در معرفت متّهم می‎کند.با این تفاصیل سخنان شمس درباره‎ی صدیقه‎ طاهره سلام الله از دو حال خارج نیست یا شمس به فضایل و مناقب حضرت زهرا سلام الله آگاه نبوده و یا نسبت به ایشان عناد و دشمنی داشته است. و با توجّه به مجموعه‎ی سخنان شمس درباره‎ی زنان به نظر می‎رسد او نسبت به ایشان عناد داشته است. اگر نباشد همین یک سخن وی، کافیست برای اینکه در عارف معرّفی کردن امثال شمس خدشه وارد کنیم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عـــــــارفـــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 👳🏼‍♂️ 📹🖋 🚬 شهود با ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷آنتی فقه! ❕طبق واکاوی های انجام شده در فتوحات مکیه خوردن روزه ماه رمضان نه تنها حلال اعلام شده حتی قضا و کفاره هم ندارد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 🟥آکادمی تصوّف پژوهی 🖋 🚬 شهود با ما
🧔🏻‍♀️وقتی صوفی باشی راه شیخ شدن رو بلد باشی‌ ... 🧔🏽‍♀️وقتی شیخ باشی و راه قطب‌شدن رو بلد باشی... 🧔🏾‍♀️وقتی شیخ الشیوخ باشی و راه از راه بدر کردن مریدان را بلد باشی ... 🧔🏿‍♀️وقتی قطب باشی راه خدا شدن رو بلد باشی... 👳🏽‍♂️و وقتی خدا شدی نفوذ به ارگان ها که دیگه کاری نداره ... بعد چی میشه ؟! ❗️میشه تولیت شاه چراغ و حک کردن ♌️نماد ذهبیه بالای سردر شاهچراغ 🖌این علامت هو یکی از نماد های فرقه ذهبیه است که به دستور یکی از اقطاب این سلسله به نام مجدالاشراف بر روی سر در این آستان مقدس حک شده است. ⁉️و این که چرا تا به امروز این کاشی کاری تعویض نشده هنوز برای عارفدون مبهم است... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀 عـــــــارفــــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 📗ذهبیّه تصوف علمی - آثار ادبی، خاوری اسدالله، ص 394 👳🏼‍♂️ 💢🖋
عارف نامه - سنه 45 - ذوالقعده - شماره 004.pdf
7.63M
🧾عارف‌نامه 🌛ذی‌القعده در تلوتلو خوردن دایره عرفان، شعر و شاعری شعور مشاعر ما را بی‌شعور کرد. هرچه گشتیم تا درون این سبک از عرفان مغزی بیابیم امّا متناقضات، متوهّمات و مخیّلاتش شعورمان را زیر سؤال برد. شاید ما نمی‌فهمیدیم و یا شاید ما عارف کامل واصل نشده بودیم، امّا عارف به کدامین جهان بینی؟! جهان‌بینی توهّمی؟ کامل به کدامین مقصد؟ و واصل به کدامین مقصود؟ اندکی غور کردیم درون خرقه‌شان امّا نیافتیم جز تضادهایی که امروز به عنوان عرفان معرّفی می‌شود. حق مطلب را با مولوی ادا می‌کنیم تا کمی آگاه شوید این مسلک و مرام وام‌دار کدامین تفکّرات و شخصیّت‌هاست شاید در مثنویّات معنویّات خود باید بازنگری داشته باشیم!. 🔍در این شماره می‌خوانید: 🔹شاعرِ دزد یا دزدِ شاعر؟ 🔸عاشقانه‌های قونوی 🔹لباس های پیدا شده در قونیه 🔸باگ گوشی معاویه 🔹INTERPOL 🔸قهوه خانه مولانا 🔹تبرئه‌ی ابن‌ملجم 👥همکاران: رستا، عبهر‌النساء، میسا، نسار، آرتمیس‌خاتون 🔖 شماره قبلی: شوال ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عـــــــارفـــــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 🚬 شهود با ما
در تورق فضای مثنوی مولوی، تناقضات، خودستایی‌ها، سوء برداشت‌ها، توهّمات، تخیّلات، تصوّرات، تمسکراتی، ... یافته و ملتفت شدیم سرش به تهش و تهش به سرش نمی‌آمیزد، متحیّر گشته چنین سان ترکیبی در کجا یافت شود پس سلوک کردیم در قوس اول میدان دوم قونیه و فانی شدیم در قهوه‌خانه‌اش و یابیدیم چنین منویی را... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفـــــ تلگرام | اینستاگرام | ایتا ـــــــدون 📕 👳🏼‍♂️ 🖋 🚬 شهود با ما
در کافه مولانا به جز محمد و جلال نشسته بوده و قلیون عمری میکشیدیم. امردی بسیار صاف تا بغل مرا دید با خشونت روزبهانم را جلوی چشمانم آورد. با اینکه صورتش صاف صوف بود اما دلش لبریز و پر بود، می‌گفت چرا شما نویسندگان عارفدون یک طرفه به قاضی می‌روید، اگر مرد میدان هستید بگذارید امثال منی که سالها با سبیبل چخماقیان انواع مراودات داشته و در پله ۱۸ ام سلوک هستم از این مسلک و مرام و سلوک دفاع بنمایم. حرف حق میزد، عارفدون و عرفایش ضرب خورده سیبیل‌های چخماقی بودند اما او که نه سیبیلی داشت نه چخماقی! چرا نگذاریم حرفش را بزند، اگر برونش وام‌دار آنها نبود بالاخره حساب درونیش که پر بود. با علاقه وافر دخولش دادیم در جمعمان تا دفاعی در خور شأنشان داشته باشد، نامش را همچو مرادانش که نسل اندر نسل صاف‌‌کار بودند نامیدیم. ما هم هنوز نمی‌دانیم چگونه می‌خواهد صاف کند ما را، مسیرمان را، دهانمان را یا سلوکمان را پس #️⃣ ما که اعتقاد داریم هشتگهایش را نسلوکید اما اگر سرتان درد میکند و‌ وقت اضافه دارید و مثل ما احساس مسوولیت میکنید، پس بسولکید ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷گیاه روزه‌دار سيار از جعفر بن سليمان نقل كرده است كه گفت: از مادرم يا زنى ديگر غير از او شنيدم كه گفت: عجرده عميه شصت سال روزه بود و افطار نكرد (نخستین زنان صوفی، مریم حسینی، ص 249) 🖊پ.ن: درحقیقت عجرده گیاهی بود که فتوسنتز می‌کرد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌀عـــــــارفدونـــــ ــتــلگرامــ | اینستاگرامــ | ایتا 📕🖋