eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
چه لزومی کرده است که محافل عمومی ما حالت درسی نداشته باشد و سخنرانی، چیزی غیر از درس باشد؟...اگر بحث یک بحثی است که در ذهنتان ناآشنا می آید، سعی نکنید فوراً به عنوان این که این بحث سنگین است و ثقیل است، از ذهنتان دور کنید، نه خیر؛ سعی کنید که این را با مغزتان آشنا کنید. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 186 و 187 @Arshiv_Gholam
یکی هم اصل قیامت است...این اصل یکی از آن اصول بسیار تعیین کننده در اعتقادات انسان است...بعد از اصل توحید، از همه ی اصول اسلامی بالاتر، اصل قیامت است...اگر چنانچه کسی توجّه نکرد که لازمه ی اصل اعتقاد به توحید، اعتقاد به قیامت است و معتقد به قیامت نشد، همه ی ارسال رُسُل و انزال کُتُب و آوردن احکام، لغو خواهد بود...در تعیین کننده بودن از لحاظ زندگی و ترسیم برنامه ی زندگی هم این اصل فوق العاده مهم است...اعتقاد به قیامت موجب تقوا است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 73 تا 76 @Arshiv_Gholam
باز هم آغاز شد روضه به نامت یا حسین باز هم من آمدم زیر خیامت یا حسین آمدم گیرم لباس نو ز دست مادرت تا که گردد رخت تقوای غلامت یا حسین نام تو باشد مقلّب بر قلوب و دیده ها دل شکست و اشک جاری شد به نامت یا حسین سنّتی جز راه تو هرگز ندارد سینه زن سنّت ما جمع باشد در مرامت یا حسین لحظه های آخرت را با دعا دادی صفا من به قربان تو و حُسن ختامت یا حسین لحظه ای لب های زهرا مادرت بی ناله نیست تا که گیرد حجّت حق انتقامت یا حسین تا شفاعت را کند آغاز، زهرا مادرت می کند دست علمدارت قیامت یا حسین "احسان محسنی فر" @Arshiv_Gholam
مطلب ديگرى كه اهمّيت دارد اين است كه تمام كسانى كه در اين وزارتخانه [اطّلاعات] هستند بايد در هيچ گروه و حزبى نباشند. وابستگى به گروه ها، وابستگى فكرى و عملى مى‏آورد و اين با كار شما منافات دارد. بايد همه شما بي طرفِ بي طرف باشيد؛ دشمنى، دوستى، آشنايى و غريبى در كار نباشد. اين كار خطرش بسيار است. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 180 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا رَفَعَهُ عَنْ أَحَدِهِمَا (علیهما السّلام) قَالَ: مَرَّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) بِمَجْلِسٍ مِنْ قُرَيْشٍ فَإِذَا هُوَ بِقَوْمٍ بِيضٍ ثِيَابُهُمْ صَافِيَةٍ أَلْوَانُهُمْ كَثِيرٍ ضِحْكُهُمْ يُشِيرُونَ بِأَصَابِعِهِمْ إِلَى مَنْ يَمُرُّ بِهِمْ، ثُمَّ مَرَّ بِمَجْلِسٍ لِلْأَوْسِ وَ الْخَزْرَجِ فَإِذَا قَوْمٌ بُلِيَتْ مِنْهُمُ الْأَبْدَانُ وَ دَقَّتْ مِنْهُمُ الرِّقَابُ وَ اصْفَرَّتْ مِنْهُمُ الْأَلْوَانُ وَ قَدْ تَوَاضَعُوا بِالْكَلَامِ، فَتَعَجَّبَ عَلِيٌّ (علیه السّلام) مِنْ ذَلِكَ وَ دَخَلَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) فَقَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي إِنِّي مَرَرْتُ بِمَجْلِسٍ لآِلِ فُلَانٍ ثُمَّ وَصَفَهُمْ وَ مَرَرْتُ بِمَجْلِسٍ لِلْأَوْسِ وَ الْخَزْرَجِ فَوَصَفَهُمْ، ثُمَّ قَالَ وَ جَمِيعٌ مُؤْمِنُونَ، فَأَخْبِرْنِي يَا رَسُولَ اللَّهِ بِصِفَةِ الْمُؤْمِنِ؟ فَنَكَسَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ عِشْرُونَ خَصْلَةً فِي الْمُؤْمِنِ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ لَمْ يَكْمُلْ إِيمَانُهُ، إِنَّ مِنْ أَخْلَاقِ الْمُؤْمِنِينَ يَا عَلِيُّ الْحَاضِرُونَ الصَّلَاةَ وَ الْمُسَارِعُونَ إِلَى الزَّكَاةِ وَ الْمُطْعِمُونَ الْمِسْكِينَ الْمَاسِحُونَ رَأْسَ الْيَتِيمِ الْمُطَهِّرُونَ أَطْمَارَهُمْ الْمُتَّزِرُونَ عَلَى أَوْسَاطِهِمُ الَّذِينَ إِنْ حَدَّثُوا لَمْ يَكْذِبُوا وَ إِذَا وَعَدُوا لَمْ يُخْلِفُوا وَ إِذَا ائْتُمِنُوا لَمْ يَخُونُوا وَ إِذَا تَكَلَّمُوا صَدَقُوا رُهْبَانٌ بِاللَّيْلِ أُسُدٌ بِالنَّهَارِ صَائِمُونَ النَّهَارَ قَائِمُونَ اللَّيْلَ لَا يُؤْذُونَ جَاراً وَ لَا يَتَأَذَّى بِهِمْ جَارٌ الَّذِينَ مَشْيُهُمْ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنٌ وَ خُطَاهُمْ إِلَى بُيُوتِ الْأَرَامِلِ وَ عَلَى أَثَرِ الْجَنَائِزِ جَعَلَنَا اللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الْمُتَّقِينَ. الكافي، ج‏2، ص 232 @Arshiv_Gholam
هر مسئولی دارای اختیاراتی است و از آن جا که امکان دارد از اختیارات خود سوء استفاده کند و به میل شخصی خود عمل کند، بر او نظارت می شود تا در صورت تخلّف از آن جلوگیری شود. به همین جهت مجلس خبرگان بر اقدامات فقیه نظارت دارد و اگر ملاحظه کند که فقیه از راه و روش اسلام خارج شده، او را عزل خواهد کرد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 370 @Arshiv_Gholam
توحید آگاهی و دانستنی است که به دنبال این دانستن، تکلیف ها، وظیفه ها، مسئولیت ها به انسان متوجّه می شوند...توحید هم جزء جهان بینی اسلامی است، هم جزء ایدئولوژی سازنده زندگی ساز اسلام است...توحید مثل روحی در کالبد تمام مقرّرات اسلامی هست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 185 تا 188 @Arshiv_Gholam
کفّار که مخالف با حشر بودند و آن را قبول نمی کردند، هیچ استدلالی نداشتند بر این که ثابت کنند حشر و زندگی بعد از مرگ که خدا این جور با صراحت و قاطعیّت آن را بیان می کند، انجام نخواهد گرفت؛ هیچ دلیلی بر این نداشتند. تنها دلیلشان این بود که می گفتند چگونه چنین چیزی ممکن است؟ یعنی استعجاب، بعید شمردن، و پیروی از آن چیزی که برای ذهن انسان عادت شده و انسان فهمیده است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 77 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ رِئَابٍ عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ شِيعَةَ عَلِيٍّ كَانُوا خُمْصَ الْبُطُونِ ذُبُلَ الشِّفَاهِ أَهْلَ رَأْفَةٍ وَ عِلْمٍ وَ حِلْمٍ يُعْرَفُونَ بِالرَّهْبَانِيَّةِ فَأَعِينُوا عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ بِالْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ. الكافي، ج‏2، ص 233 @Arshiv_Gholam
و من گمان نمى‏كنم كه دنيا تا كنون به مثل اين دوره ‏اى كه ما در آن زندگى مى‏كنيم، شيطان داشته است. بوده است البته شيطان در همه وقت، شيطان هاى انسى در همه طول تاريخ بوده است، أمّا هر چه دنيا پيشرفت كرده است، شيطان ها هم در كارهاى شيطانيشان پيشرفت كرده ‏اند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 235 @Arshiv_Gholam
فقیه که معصوم نیست.pdf
110.2K
⚠️فقیه که معصوم نیست، پس لازم نیست از او تبعیت کنیم...⚠️ 🔰 بخشی از کتاب "حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد"، نوشته استاد محمد نجفی. @Arshiv_Gholam
چرا به کوی محبّت نمی بری ما را سبب ز چیست نگارا نمی خری ما را پرستوی حرمم، گوشه ی قفس مردم برای اوج گرفتن بده پَری ما را خدا کند به دلت مِهر این غلام افتد به رنگ سرخ شهادت درآوری ما را اگر چه غفلت من سدّ راه احسان است بیا ز راه محبّت بزن سری ما را بیا و خیبر جان ها بدست خود بگشا امیر خسته دوران که حیدری ما را خدا کند که دگر از تو دل نگردد دور قبول خویش نمایی به قنبری ما را میان گلشن وصلت شکوفه عشقیم امید آنکه نگارا بپروری ما را برای کشتن من حاجتی به خنجر نیست تو قتل نفس نمودی به دلبری ما را @Arshiv_Gholam
بده در راه خدا، من به خدا محتاجم من به بخشندگی آل عبا محتاجم از قنوت سحر مادرتان جا ماندم پسرحضرت زهرا به دعا محتاجم مهربان کاش زهیری بغلم می‌کردی من به آغوش پُر از مِهر شما محتاجم فطرس نفس مرا گوشۀ چشمی کافی است با پر و بال شکسته به شفا محتاجم شوق پرواز بده روح زمین گیر مرا به جنون سر ایوان طلا محتاجم دود این شهر مرا از نفس انداخته است به هوای حرم کرب و بلا محتاجم چه قدر گریه کنم تا نبری از یادم؟ در سراشیبی قبرم به شما محتاجم "وحید قاسمی" @Arshiv_Gholam
جهان بینی اسلام یعنی چه؟...جهان بینی یعنی برداشت یک انسان از جهان، تلقّی یک انسان از جهان، دریافت یک انسان از جهان یا از انسان...اسلام یک برداشتی از جهان دارد...ماورای همه ی پدیده های قابل حسّ و قابل لمس، یک حقیقتی هست از همه حقیقت ها برتر...جهان یک حقیقتی است که به خودی خود استقلال ندارد...این ها در هر لحظه ای برای ماندن و بودن محتاج او هستند...همه را با نظم خاصّی آفریده، همه را با سنّت ها و قانون های منظّم و دقیقی به وجود آورده...توحید یعنی جهان دارای یک آفریننده و سازنده، و به تعبیری، دارای یک روح پاک و لطیف است. جهان پدید آوردنده ای دارد و همه ی اجزای این عالم، بندگان و بردگان و موجودات تحت اختیار آن خدا و آن پدیده آورنده محسوب می شوند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 188 تا 191 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنِ ابْنِ‏ مُسْكَانَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): يَا سُلَيْمَانُ أَ تَدْرِي مَنِ الْمُسْلِمُ؟ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَنْتَ أَعْلَمُ، قَالَ الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَ يَدِهِ، ثُمَّ قَالَ وَ تَدْرِي مَنِ الْمُؤْمِنُ؟ قَالَ قُلْتُ أَنْتَ أَعْلَمُ، قَالَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ مَنِ ائْتَمَنَهُ الْمُسْلِمُونَ عَلَى أَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ وَ الْمُسْلِمُ حَرَامٌ عَلَى الْمُسْلِمِ أَنْ يَظْلِمَهُ أَوْ يَخْذُلَهُ أَوْ يَدْفَعَهُ دَفْعَةً تُعَنِّتُهُ. الكافي، ج‏2، ص 233 @Arshiv_Gholam
آیا مأیوس بشویم که نتوانستیم هیچ گناهی نکنیم؟ بشری نیست که هیچ گناه نکند، مگر معصومین (علیهم السّلام)...می گوید نه بشر! اگر تو ایمان به خدا داشته باشی، واقعاً خدا را قبول داشته باشی و به دنبال این باور و قبول راسخ عمل کنی، کار کنی و از کار خسته نشوی، بدان که روی آن خطاهایی هم که کردی، پوشیده خواهد شد و خدا از آن ها می گذرد...این جوری نیست که خیال کنید که هر کار خوبی کارهای بد را از بین خواهد برد و خواهد شست؛ نه، کار خوب بیشتر و بهتر، عمل صالح و ایمان...می تواند سیّئات را، گناهان کوچک را و بدی های ناچیز را البته کم کند و از بین ببرد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 91 تا 93 @Arshiv_Gholam
ما بايد ملاحظه وظيفه فعلى شرعى_الهى خودمان را بكنيم و باكى از هيچ امرى از امور نداشته باشيم. كسى كه براى رضاى خدا ان شاء اللَّه مشغول انجام وظيفه است، توقّع اين را نداشته باشد كه مورد قبول همه است، هيچ امرى مورد قبول همه نيست. كار انبياء هم مورد قبول همه نبوده است، لكن انبياء به وظايفشان عمل‏ كردند و قصور در آن كارى كه به آن ها محوّل شده بود نكردند، گرچه مردم اكثراً گوش ندادند به حرف انبياء. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 246 و 247 @Arshiv_Gholam
همان طور که اغلب اندیشمندان و فیلسوفان علم گفته اند، منظور از تبیین، همان علّت کاوی و تحلیل چرایی یک پدیده یا کنش در پرتو قانون کلّی است. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 190 @Arshiv_Gholam
بِسمِ اللّهِ الرَّضِي با عرض سلام و ادب خدمت همه بزرگواران و محبّین أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) عزیزانِ نوجوان و جوانی که فرصت کافی دارند و ساکن قم هستند، در صورت تمایل می توانند در گروه مطالعاتی هیئت یارقیه (سلام اللّه علیه) همراه ما باشند. 🔰 برای توضیحات بیشتر در مورد گروه و اهداف آن، به ادمین کانال "آرشیو غلام" مراجعه فرمایید. "ویژه برادران" 🙏باتشکّر🙏 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2535129208G7566605f7c @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی گویم چِها دیدم، که از من باخبر بودی به هر کویی گذر کردم تو با من همسفر بودی نمی دانم چسان بی تو، به سر عزم وطن دارم ز هجده یوسفم با خود فقط یک پیرهن دارم گلم پرپر شد و بوی، گلاب آید ز خاک او بگو ای باغ سرخ من، گل من کو گل من کو به غیر از اشک چشم خود نیاوردم گلابی را که من هرگز ننوشیدم بدون گریه آبی را "غلامرضا سازگار" @Arshiv_Gholam
ما نیز معتقدیم نوع نگاه به پدیده های طبیعی یا کنش های انسانی به باور ها و بنیان های فکری و اعتقادی محقّقان وابسته است...در عین حال، به اعتقاد ما، توصیف می تواند کاملاً واقع گرایانه و واقع نمایانه باشد...کنار زدن نظام ارزشی و نادیده گرفتن آن، امری محال و ناشدنی است...برای آن که توصیف ما توصیفی واقع بینانه باشد، باید نظام ارزشی ما واقع بینانه باشد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 182 و 183 @Arshiv_Gholam