eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فقیه که معصوم نیست.pdf
110.2K
⚠️فقیه که معصوم نیست، پس لازم نیست از او تبعیت کنیم...⚠️ 🔰 بخشی از کتاب "حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد"، نوشته استاد محمد نجفی. @Arshiv_Gholam
چرا به کوی محبّت نمی بری ما را سبب ز چیست نگارا نمی خری ما را پرستوی حرمم، گوشه ی قفس مردم برای اوج گرفتن بده پَری ما را خدا کند به دلت مِهر این غلام افتد به رنگ سرخ شهادت درآوری ما را اگر چه غفلت من سدّ راه احسان است بیا ز راه محبّت بزن سری ما را بیا و خیبر جان ها بدست خود بگشا امیر خسته دوران که حیدری ما را خدا کند که دگر از تو دل نگردد دور قبول خویش نمایی به قنبری ما را میان گلشن وصلت شکوفه عشقیم امید آنکه نگارا بپروری ما را برای کشتن من حاجتی به خنجر نیست تو قتل نفس نمودی به دلبری ما را @Arshiv_Gholam
بده در راه خدا، من به خدا محتاجم من به بخشندگی آل عبا محتاجم از قنوت سحر مادرتان جا ماندم پسرحضرت زهرا به دعا محتاجم مهربان کاش زهیری بغلم می‌کردی من به آغوش پُر از مِهر شما محتاجم فطرس نفس مرا گوشۀ چشمی کافی است با پر و بال شکسته به شفا محتاجم شوق پرواز بده روح زمین گیر مرا به جنون سر ایوان طلا محتاجم دود این شهر مرا از نفس انداخته است به هوای حرم کرب و بلا محتاجم چه قدر گریه کنم تا نبری از یادم؟ در سراشیبی قبرم به شما محتاجم "وحید قاسمی" @Arshiv_Gholam
جهان بینی اسلام یعنی چه؟...جهان بینی یعنی برداشت یک انسان از جهان، تلقّی یک انسان از جهان، دریافت یک انسان از جهان یا از انسان...اسلام یک برداشتی از جهان دارد...ماورای همه ی پدیده های قابل حسّ و قابل لمس، یک حقیقتی هست از همه حقیقت ها برتر...جهان یک حقیقتی است که به خودی خود استقلال ندارد...این ها در هر لحظه ای برای ماندن و بودن محتاج او هستند...همه را با نظم خاصّی آفریده، همه را با سنّت ها و قانون های منظّم و دقیقی به وجود آورده...توحید یعنی جهان دارای یک آفریننده و سازنده، و به تعبیری، دارای یک روح پاک و لطیف است. جهان پدید آوردنده ای دارد و همه ی اجزای این عالم، بندگان و بردگان و موجودات تحت اختیار آن خدا و آن پدیده آورنده محسوب می شوند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 188 تا 191 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنِ ابْنِ‏ مُسْكَانَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): يَا سُلَيْمَانُ أَ تَدْرِي مَنِ الْمُسْلِمُ؟ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَنْتَ أَعْلَمُ، قَالَ الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَ يَدِهِ، ثُمَّ قَالَ وَ تَدْرِي مَنِ الْمُؤْمِنُ؟ قَالَ قُلْتُ أَنْتَ أَعْلَمُ، قَالَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ مَنِ ائْتَمَنَهُ الْمُسْلِمُونَ عَلَى أَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ وَ الْمُسْلِمُ حَرَامٌ عَلَى الْمُسْلِمِ أَنْ يَظْلِمَهُ أَوْ يَخْذُلَهُ أَوْ يَدْفَعَهُ دَفْعَةً تُعَنِّتُهُ. الكافي، ج‏2، ص 233 @Arshiv_Gholam
آیا مأیوس بشویم که نتوانستیم هیچ گناهی نکنیم؟ بشری نیست که هیچ گناه نکند، مگر معصومین (علیهم السّلام)...می گوید نه بشر! اگر تو ایمان به خدا داشته باشی، واقعاً خدا را قبول داشته باشی و به دنبال این باور و قبول راسخ عمل کنی، کار کنی و از کار خسته نشوی، بدان که روی آن خطاهایی هم که کردی، پوشیده خواهد شد و خدا از آن ها می گذرد...این جوری نیست که خیال کنید که هر کار خوبی کارهای بد را از بین خواهد برد و خواهد شست؛ نه، کار خوب بیشتر و بهتر، عمل صالح و ایمان...می تواند سیّئات را، گناهان کوچک را و بدی های ناچیز را البته کم کند و از بین ببرد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 91 تا 93 @Arshiv_Gholam
ما بايد ملاحظه وظيفه فعلى شرعى_الهى خودمان را بكنيم و باكى از هيچ امرى از امور نداشته باشيم. كسى كه براى رضاى خدا ان شاء اللَّه مشغول انجام وظيفه است، توقّع اين را نداشته باشد كه مورد قبول همه است، هيچ امرى مورد قبول همه نيست. كار انبياء هم مورد قبول همه نبوده است، لكن انبياء به وظايفشان عمل‏ كردند و قصور در آن كارى كه به آن ها محوّل شده بود نكردند، گرچه مردم اكثراً گوش ندادند به حرف انبياء. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 246 و 247 @Arshiv_Gholam
همان طور که اغلب اندیشمندان و فیلسوفان علم گفته اند، منظور از تبیین، همان علّت کاوی و تحلیل چرایی یک پدیده یا کنش در پرتو قانون کلّی است. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 190 @Arshiv_Gholam
بِسمِ اللّهِ الرَّضِي با عرض سلام و ادب خدمت همه بزرگواران و محبّین أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) عزیزانِ نوجوان و جوانی که فرصت کافی دارند و ساکن قم هستند، در صورت تمایل می توانند در گروه مطالعاتی هیئت یارقیه (سلام اللّه علیه) همراه ما باشند. 🔰 برای توضیحات بیشتر در مورد گروه و اهداف آن، به ادمین کانال "آرشیو غلام" مراجعه فرمایید. "ویژه برادران" 🙏باتشکّر🙏 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2535129208G7566605f7c @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی گویم چِها دیدم، که از من باخبر بودی به هر کویی گذر کردم تو با من همسفر بودی نمی دانم چسان بی تو، به سر عزم وطن دارم ز هجده یوسفم با خود فقط یک پیرهن دارم گلم پرپر شد و بوی، گلاب آید ز خاک او بگو ای باغ سرخ من، گل من کو گل من کو به غیر از اشک چشم خود نیاوردم گلابی را که من هرگز ننوشیدم بدون گریه آبی را "غلامرضا سازگار" @Arshiv_Gholam
ما نیز معتقدیم نوع نگاه به پدیده های طبیعی یا کنش های انسانی به باور ها و بنیان های فکری و اعتقادی محقّقان وابسته است...در عین حال، به اعتقاد ما، توصیف می تواند کاملاً واقع گرایانه و واقع نمایانه باشد...کنار زدن نظام ارزشی و نادیده گرفتن آن، امری محال و ناشدنی است...برای آن که توصیف ما توصیفی واقع بینانه باشد، باید نظام ارزشی ما واقع بینانه باشد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 182 و 183 @Arshiv_Gholam
این را هم به شما بگویم که در اسلام، حجم کار ملاک نیست؛ بلکه کیفیت و جهت کار ملاک است...و آن عملی که دارای جهت گیری درست نیست ارزش ندارد؛ عمل مطلق مقبول نیست..."إنّمَا یَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ المُتَّقِین". نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 91 و 92 @Arshiv_Gholam
خودخواهى هميشه اسباب اين است كه انسان را به فساد بكشد. تمام فسادهايى كه در عالم پيدا مى‏شود، از خودخواهى پيدا مى‏شود، از حبّ جاه، از حبّ قدرت، از حبّ مال، از امثال اينهاست و همه ‏اش برمى‏گردد به حبّ نفس و اين "بُت" از همه بزرگ تر است و شكستنش هم از همه مشكل‏ تر است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 250 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: ثَلَاثَةٌ مِنْ عَلَامَاتِ الْمُؤْمِنِ الْعِلْمُ بِاللَّهِ وَ مَنْ يُحِبُّ وَ مَنْ يَكْرَهُ. وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): الْمُؤْمِنُ كَمِثْلِ شَجَرَةٍ لَا يَتَحَاتُّ وَرَقُهَا فِي شِتَاءٍ وَ لَا صَيْفٍ، قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا هِيَ؟ قَالَ النَّخْلَةُ. الكافي، ج‏2، ص 235 @Arshiv_Gholam
لَا إلهَ إلّا اللّه...إله را معبود معنی بکنید...هر چه در وجود انسان و در زندگی انسان، بی قید و شرط دستش باز باشد و حکومت و تحکّم بکند، او إله است...هیچ معبودی جز او نیست...چطور الهی نیست...یعنی إله واقعی نیست، إله قانونی نیست...جز اللّه هیچ کس شایسته معبود بودن و الوهیت نیست...هر اشاره ای در توحید، هر نکته ای در توحید، اشاره به نفی الوهیت غیر خداست و اشاره به نقایص غیر خدا...هیچ کس حق ندارد سرش را به پای دیگری بگذارد، هم چنانی که هیچ کس حق ندارد پایش را روی سر دیگری بگذارد...برای خاطر این که بر خلاف حق و حقیقت عمل کردی در هر دو صورت. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 191 تا 196 @Arshiv_Gholam
1_0.mp3
7.07M
🎙حسین من🎙 "حاج علی قربانی" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 ســاعتــــ 21 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
علوم انسانی نیاز محورند و بسیاری از نیاز ها نیز متأثّر از جهان بینی و نظام ارزشی افراد شکل می گیرد...علوم انسانی تولید شده توسّط غربیان ناظر به نیاز های انسان غربی اند و نه همه انسان ها...هنجار ها و دستورالعمل های علوم انسانی غربی نه تنها گرهی از مشکلات ما را نمی گشاید؛ بلکه ممکن است بیماری ها و گرفتاری ها را افزون نمایند. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، 193 و 194 @Arshiv_Gholam
به امامان اذن شفاعت می دهد...آن ها می توانند نزد خدا شفاعت کنند. تازه آن ها هم علّت این که می توانند شفاعت کنند، این است که بیشتر بندگی خدا کردند؛ چون تحت قدرت خدا بیشتر خودشان را قرار دادند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 196 و 197 @Arshiv_Gholam
بدی را از بین می بَرد یعنی چه؟...یک واقعیتی است که واقع شده...همیشه تشبیه می کردم مغفرت الهی و تکفیر الهی را...به خوب شدن زخم...وقتی که انسان یک گناه انجام می دهد، در روح انسان...یک خللی وارد می شود؛ وقتی کار خوب انجام داد، دوباره جبران می شود و مثل این که گوشت تازه ای در بدن انسان روییده باشد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 94 @Arshiv_Gholam